quote:Ik heb ook die vier extra examens van volkswagenrijbewijs.nl, mijn rijschool is lid. Ze doen 't bij mij wel, maar 't kost een tijdje om te laden! Probeer eens firefox als het in IE niet werkt, of juist in IE als FF niet werkt.
Hee, want ontzettend jammer....quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 15:20 schreef singlemetkids het volgende:
hoi
nou ben terecht gezakt vandaag...
jesses. En die tabletten die neem ik NOOIT meer..
Ik was roekeloos, er niet bij met mijn hoofd, had zweet aanvallen (druppelde me echt van mijn hoofd heb ik zelfs niet met mega heftige sex) enz..
Maar goed, die man heeft me heel lang willen laten slagen, tot ik stilstond bij een spoorwegovergang, de boom amper omhoog ging en ik alweer gas gaf...
Heb het niet eens doorgehad, ging allemaal in een waas...
BAH>..
Hoef geen lessen meer van mijn instructeur, gewoon zsm nieuwe boeken...hooguit een blokuurtje ervoor af als ik dat wil.
Dan hoop ik dat ik hem volgende week krijg!!!quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 16:59 schreef singlemetkids het volgende:
examinator was tof ! Kwam een weekje vanuit arnhem in groningen werken.
het gewone examen kost 228 euro, faalangtexamen 300 via mijn rijschool. Dus tja..scheelt 70. Maar meer kans om te slagen misschien...quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 17:14 schreef Zira het volgende:
[..]
Dan hoop ik dat ik hem volgende week krijg!!!
Ik moet 5 september in Arnhem afrijden. Mijn instructeur denkt nog steeds dat ik het meteen haal. Ik zelf ben minder overtuigd. Maar ik zie het wel. Zou het heel jammer vinden als het niet lukt, maar het is niet het einde van de wereld.
Ik denk, na wat je geschreven hebt, dat een faalangstexamen inderdaad heel goed voor je zal zijn. Moet je daar meer voor betalen?
hoiquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 20:30 schreef Kadooosh het volgende:
Kan iemand mij vertellen welk boek ik het beste kan halen om theorie te leren?
http://www.bol.com/nl/p/b(...)006502041/index.html
http://www.bol.com/nl/p/b(...)006191060/index.html
En wat houd het faalangstexamen precies in?
Ik snap dat het voor mensen met faalangst is maar wat is er precies anders.
Bedankt voor de uitleg, ik denk dat ik het misschien ook gaan doen maar goed ik had gisteren pas mijn 2de rijles(die ongelofelijk slecht gingquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 20:40 schreef singlemetkids het volgende:
[..]
hoi
een faalangst examen duurt langer, nl 90 minuten. Een week voor het examen krijgen de leerling en instructeur formulieren die ze moeten invullen met vragen over stress enz.. voor de leerling en voor de instructeur hoe hij zijn leerling ziet tijdens de lessen enz.
Die moet je gesloten meenemen tezamen met de eigen verklaring naar het examen.
Het begin van het examen is een gesprek met een speciaal opgeleide faalangst examinator. Dan praat je over wat je faalangst problemen zijn enz. En probeert hij door dat gesprek je een beetje op je gemak te brengen. Het examen is gewoon een examen met het grote verschil dat als de leerling erg in de stress schiet die een time out kan aanvragen of kan krijgen van de examinator. Je kan dan even weer tot rust komen en dan rustig weer verder daarna met je examen.
Na het examen moet je weer een formulier invullen en de instructeur ook. Die wordt weer ingeleverd (dicht) bij examinator. Daarna heb je een gesprek over hoe het gegaan is met examinator en instructeur en daarna krijg je te horen of je geslaagd bent of niet.
Ook krijg je weer een formulier mee die je moet insturen.
Het schijnt voor een boel mensen te werken. Het is relaxter en begrip voor zenuwen is gewoon erg belangrijk. Bij een gewoon examen is daar minder begrip voor zeg maar Moet alles sneller en kan je het doen met geslaagd of gezakt..
Mijn rijschool heeft 5 leerlingen gehad die dat examen gedaan hebben. Van die 5 zijn er 3 geslaagd en 2 gezakt. Maar zijn nog weinig leerlingen om echt een referentie aan te hebben. Volgens cbr zijn de resultaten veel belovend. Dus ik denk dat het de moeite waard is...
Zelf heb ik het boek van VekaBest en ben daar erg tevreden over. Ook de CDrom van VekaBest is heel erg goed. (is te downloaden... (hint, hint)quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 10:19 schreef Kadooosh het volgende:
Weet iemand nog welk boek ik moet bestellen?
ik had het boek en cd rom van anwb, daarnaast een download van vekabest cd rom (ook hint hintquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 10:19 schreef Kadooosh het volgende:
[..]
Bedankt voor de uitleg, ik denk dat ik het misschien ook gaan doen maar goed ik had gisteren pas mijn 2de rijles(die ongelofelijk slecht ging).
Weet iemand nog welk boek ik moet bestellen?
Heeft dat boek niet alleen proefexamens?quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 10:39 schreef Zira het volgende:
[..]
Zelf heb ik het boek van VekaBest en ben daar erg tevreden over. Ook de CDrom van VekaBest is heel erg goed. (is te downloaden... (hint, hint)
Nee, het boek wat ik heb heeft alleen de theorie, dus geen proefexamens. Het boek wat ik heb is wel iets ouder, heeft een andere voorkant dan dat op bol.com.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 11:11 schreef Kadooosh het volgende:
Heeft dat boek niet alleen proefexamens?
De cdrom heb ik idd al gedownload maar daar zitten dus alleen proefexamens op.. en aangezien ik nog niets weet moet ik eerst het leren.
Volgens mij klopt dat ja. Ik heb de 3quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 15:28 schreef Zira het volgende:
Nog even een vraagje:
Klopt het dat ik geen uittreksel van de gemeente mee hoef te nemen naar het praktijkexamen? Ik dacht eigenlijk dat dat moest, maar in de brief die ik van het CBR ontvangen heb staat daar niks over, dus zal het wel niet?
Dat komt vanzelf wel, maak je daar maar geen zorgen over. Geniet ervan maandag!quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 22:29 schreef fespo het volgende:
maandag eerste les.![]()
had graag nog even in de auto van mijn ouders willen kijken om alles alvast een beetje te verkennen. gas, koppeling rem, hoe ik moet starten e.d. maar heb helaas geen tijd meer
Mwah, de bekende denk ik. Iets te laat kijken, af en toe nog beetje verkeerd schakelen (maar dat gaat steeds beter) en nog wat 'wiebelend' wegrijden (aangrijpingspunt koppeling). En vandaag heel voorzichtig lastig kruispunt, leek veilig kwam er toch net auto om de hoek. Ik vol in de remmen (prima) maar vergat de koppeling (minder goed) waardoor ie afsloeg. Maar we bleven in feite staan waar we stonden; dus kon de auto's ons netjes voorbij. Ach, met vallen en opstaan kom je er wel; maak je geen zorgenquote:
OK, thanks! Scheelt weer wat geldquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 17:19 schreef Pizzabodem het volgende:
[..]
Volgens mij klopt dat ja. Ik heb de 3keren dat ik moest afrijden geen uitreksel mee hoeven nemen.
Enkel:
Zelfreflectie
Theoriecertificaat
Geldig ID/Paspoort
Zelfreflectie
Uitnodigingsmailtje CBR
Vandaag voor het eerst gereden zonder rijinstructeur naast meGing wel lekker, wel ff wennen aan de auto. Moet nu schakelen met veel kortere slagen.
Thanks, heb de cdrom van 2008 kunnen vindenquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 10:39 schreef Zira het volgende:
[..]
Zelf heb ik het boek van VekaBest en ben daar erg tevreden over. Ook de CDrom van VekaBest is heel erg goed. (is te downloaden... (hint, hint)
Apart idee he, zo zonder instructeur?quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 17:19 schreef Pizzabodem het volgende:
Vandaag voor het eerst gereden zonder rijinstructeur naast meGing wel lekker, wel ff wennen aan de auto. Moet nu schakelen met veel kortere slagen.
Wat goed dat je hem gevonden hebt! Ik ben zelf ook weer aan het oefenen. Ik heb zaterag praktijkexamen, maar als ik het niet haal moet ik de theorie opnieuw doen (te lang gewacht...) Hoop dus dubbelhard dat ik gewoon slaag!!!quote:Op zondag 30 augustus 2009 23:22 schreef GuitarJJ het volgende:
[..]
Thanks, heb de cdrom van 2008 kunnen vinden10 oefenexamens!
Net even 1tje gedaan. 10 fout(maar heb nog niet geleerd, wou even kijken wat ik nu al scoorde)
Heerlijk, dat je hem hebt! Ik kan ook echt niet wachten! Ik word nu met de dag zenuwachtiger voor het examen, ook al weet ik dat dat nergens voor nodig is...quote:Op maandag 31 augustus 2009 10:23 schreef Rensjebree het volgende:
ik rij al het hele weekend in de subaru impreza van mijn ouders. ben er nu mee naar mijn werk.
(kan gewoon een uur langer in mijn bed liggen, en de reis duurt 40 minuten korter.
Morgen even een manier vinden om naar het werk te komen, want morgen tussen 10 en 12 word mijn lease auto geleverd
Echt, ik had mijn rijbewijs eerder moeten halen....
http://www.verkeersschool-jongejan.nl/quote:Op maandag 31 augustus 2009 15:54 schreef UrsusArctrosHoribillis het volgende:
Ik zoek een goede rijschool in Den Helder. Iemand een idee?
Luxe probleem.quote:Op maandag 31 augustus 2009 13:35 schreef Rensjebree het volgende:
wtf, zit ik net ergens taart te eten, Word ik gebeld dat mijn lease auto voor de deur staat.
zit ik dan 25 kilometer van huis af met 2 auto's
1 auto, onder tussen weg.quote:
met die site ben ik het helemaal eens. En dat andere...quote:Op maandag 31 augustus 2009 18:18 schreef amstelveentje het volgende:
Voor wie zijn theorie nog moet leren,
als je 2 dagen het anwb boek en deze site gebruikt: http://www.gratisrijbewijsonline.nl/
Heb je gegarandeerd je theorie, peanuts
En de praktijk rijders hier moeten niet zoveel stressen, tis maar rijden.
Je meent het. Zijn we zover afgezakt dat we nu allerlei hulpinstanties inschakelen tegen examenvrees/faalangst? Komop he! Jaren geleden toen je die achterlijke theorievragenquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 20:40 schreef singlemetkids het volgende:
[..]
hoi
een faalangst examen duurt langer, nl 90 minuten. Een week voor het examen krijgen de leerling en instructeur formulieren die ze moeten invullen met vragen over stress enz.. voor de leerling en voor de instructeur hoe hij zijn leerling ziet tijdens de lessen enz.
Die moet je gesloten meenemen tezamen met de eigen verklaring naar het examen.
Het begin van het examen is een gesprek met een speciaal opgeleide faalangst examinator. Dan praat je over wat je faalangst problemen zijn enz. En probeert hij door dat gesprek je een beetje op je gemak te brengen. Het examen is gewoon een examen met het grote verschil dat als de leerling erg in de stress schiet die een time out kan aanvragen of kan krijgen van de examinator. Je kan dan even weer tot rust komen en dan rustig weer verder daarna met je examen.
Na het examen moet je weer een formulier invullen en de instructeur ook. Die wordt weer ingeleverd (dicht) bij examinator. Daarna heb je een gesprek over hoe het gegaan is met examinator en instructeur en daarna krijg je te horen of je geslaagd bent of niet.
Ook krijg je weer een formulier mee die je moet insturen.
Het schijnt voor een boel mensen te werken. Het is relaxter en begrip voor zenuwen is gewoon erg belangrijk. Bij een gewoon examen is daar minder begrip voor zeg maar Moet alles sneller en kan je het doen met geslaagd of gezakt..
als jij nou eens je eigen onderschrift eens goed leest :quote:Op maandag 31 augustus 2009 21:32 schreef fokkerspy het volgende:
[..]
Je meent het. Zijn we zover afgezakt dat we nu allerlei hulpinstanties inschakelen tegen examenvrees/faalangst? Komop he! Jaren geleden toen je die achterlijke theorievragen
niet had,bestond het theorie-gedeelte uit eerst rijden en dan wat vragen in de auto
beantwoorden en als je dat alles goed had, was het geslaagd zijn. Angst voor iets is
gewoon iets menselijk en alleen doorzetten is de optie tot overwinning. "formulier invullen..
praten met een examinator ... komop zeg... lijken wel mietjes tegenwoordig.
quote:Op dinsdag 1 september 2009 07:57 schreef singlemetkids het volgende:
[..]
als jij nou eens je eigen onderschrift eens goed leest :
fokkerspy
Oordelen, is niet begrijpen
![]()
Hoi en welkom!quote:Op dinsdag 1 september 2009 21:18 schreef Angelic_Rose het volgende:
Hoi allemaal!
Mag ik ook meekletsen?![]()
Ik zie dit topic nu pas, en ik zit al op de 29 lessen..![]()
Heb mijn theorie in juni gehaald en ben me nu aan het focussen op mijn examen..
Ik heb ongeveer nog 6 lessen nodig zegt mijn instructrice, en daarna examen.. Pffff..![]()
Vooral heb ik veel moeite met inparkeren, dat lukt gewoon niet zo goed en ik heb ook het idee dat we dat veel te weinig geoefend hebben..
Ook heb ik moeite met de hellingproef waarbij je vervolgens links of rechts een drukke straat in moet rijden..
Er komt dan gewoon zoveel op je af.. Op tijd stilstaan zodat je alles kan overzien van beide kanten, goed kijken want er komt zoveel verkeer van alle kanten, en vervolgens de hellingproef toepassen..
Ik blijf gewoon nog te lang stilstaan om om me heen te kijken en alles goed te doen..![]()
Maar ja, het komt vast wel goed.. Heb nu al zin in mijn examen, hiephoi, lekker door Leeuwarden cruisen en ik woon hier nog niet zo lang dus ken de stad verder niet zo goed.. Dus lang leve het zelfstandig rijden tijdens je examen..![]()
![]()
![]()
![]()
Je vriendje heeft ej anders al vóór rijles 1 op dit topic gewezenquote:Op dinsdag 1 september 2009 21:18 schreef Angelic_Rose het volgende:
Ik zie dit topic nu pas, en ik zit al op de 29 lessen..![]()
Ja, dat was mijn beredenering ook, maar hij vond dat ik mezelf onderschatte. Ik heb geen idee, heb niemand om me mee te vergelijken.quote:Op donderdag 3 september 2009 14:51 schreef ExtremeBanaan het volgende:
Niet om je instructeur af te zeiken ofzo hoor, maar ik vind het een beetje raar dat hij je achten en negens geeft. Zessen en zevens vind ik wat dat betreft voor een beginnende bestuurder het maximale. Want je kan voldoende om de weg op te kunnen maar nog niet zo goed dat je een ervaren bestuurder bent (een 8 en 9 dus).
Ik heb mijzelf op mijn zelfreflectie overal een 6 gegeven en op 2 punten een 7 omdat ik dacht dat ik daar beter in ben, en hier was mijn examinator het volledig mee eens.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |