Ze kloppen allebeiquote:Op dinsdag 29 september 2009 14:46 schreef monsterd. het volgende:
Wat moet ik nu aanhouden tijdens het theorie examen?
ik vind het anwb boek namelijk ook veeel veeeeel fjiner. Vandaar de vraagquote:Op dinsdag 29 september 2009 20:19 schreef willempjewever het volgende:
[..]
Ze kloppen allebei![]()
Vekbest vond ik meer overeenkomen met het examen, maar ik had alleen als test die vragen (ze waren met een proef toen bezig). Kreeg er een stuk of 10 ook maar. Zat wel een aardige bij met een trambaan en ik was de enige die in de achteruitkijkspiegel zag dat er een ambulance aankwam, erg grappig. We kregen wel gelijk de antwoorden.
Ik neem aan dat de testvragen gelijk aan het huidige niveau zijn, dus ik zou vekbest zeggen, anwb vond ik wat onduidelijker, maar het boek van de anwb vond ik weer fijner.
De verjo cd vond ik echt minder goed.
quote:Op woensdag 30 september 2009 18:37 schreef Plasterk het volgende:
ik had om half vijf les en meneer zat bij de tandarts, is mijn eerst les bij een nieuwe rijschool sinds ik verhuisd ben. Meneer heet Ahmet en kost 40e voor 1,5 uurHij komt mij nu om zeven uur ophalen.
Goedkoop=duurkoop I guessquote:Op woensdag 30 september 2009 18:37 schreef Plasterk het volgende:
ik had om half vijf les en meneer zat bij de tandarts, is mijn eerst les bij een nieuwe rijschool sinds ik verhuisd ben. Meneer heet Ahmet en kost 40e voor 1,5 uurHij komt mij nu om zeven uur ophalen.
Verjo Examentraining Personenauto 10.0 is de bestandsnaam, staat in alt.boneless (mei 2009 versie).quote:Op woensdag 30 september 2009 17:46 schreef Beaudelaire het volgende:
[GEZ] Verjo Theorie-examen CD-rom 2009 (personenauto)
Koning!quote:Op woensdag 30 september 2009 21:35 schreef willempjewever het volgende:
[..]
Verjo Examentraining Personenauto 10.0 is de bestandsnaam, staat in alt.boneless (mei 2009 versie).
Even de nieuwsgroepen aanzwengelen dus.
Je weet hoeveel meter per seconde je aflegt bij de snelheden...dan is het helemaal niet zoveelquote:Op woensdag 30 september 2009 23:01 schreef fespo het volgende:
ah nee dit is echt niet normaal. volg afstand bij 80km per uur is 45 meter.
45meter(!) dat is bizar veel.
Inderdaad wel verstandig, moest vanochtend voor een brandweerbusje (zonder sirene) op de rem op een stuk snelweg waar je 80 mag en van 80 naar 20 gaat niet zo snel en als je dan de achterliggers op je af ziet komenquote:Op woensdag 30 september 2009 23:52 schreef rene90 het volgende:
[..]
Je weet hoeveel meter per seconde je aflegt bij de snelheden...dan is het helemaal niet zoveel
Dat is inderdaad flink klote. Had het laatst ook op de snelweg, van 100 ging het opeens stilstaan, gelijk alarmlichten aan en spiegelen om te kijken of degene achter je het ook oppakt en anders nog kunnen uitwijken naar de vluchtstrook.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 09:52 schreef willempjewever het volgende:
[..]
Inderdaad wel verstandig, moest vanochtend voor een brandweerbusje (zonder sirene) op de rem op een stuk snelweg waar je 80 mag en van 80 naar 20 gaat niet zo snel en als je dan de achterliggers op je af ziet komen![]()
Vanmiddag helemaal leuk, ongeluk op het fietspad gebeurd, ambulances en politieauto's overal en allemaal mensen over de snelweg aan het rennen en ik kom eraan met 100... gelukkig niet druk, maar mijn god, dat soort dingen kwam ik tijdens de rijlessen nooit tegen.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 15:09 schreef rene90 het volgende:
[..]
Dat is inderdaad flink klote. Had het laatst ook op de snelweg, van 100 ging het opeens stilstaan, gelijk alarmlichten aan en spiegelen om te kijken of degene achter je het ook oppakt en anders nog kunnen uitwijken naar de vluchtstrook.
Het is geen regel, dus wordt het je niet snel geleerd.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 16:36 schreef willempjewever het volgende:
[..]
Vanmiddag helemaal leuk, ongeluk op het fietspad gebeurd, ambulances en politieauto's overal en allemaal mensen over de snelweg aan het rennen en ik kom eraan met 100... gelukkig niet druk, maar mijn god, dat soort dingen kwam ik tijdens de rijlessen nooit tegen.
Die alarmlichten gelijk aan inderdaad, dat is me trouwens nooit verteld tijdens de rijlessen dat dat verstandig is. Dus wel handig om hier duidelijk neer te zetten. In Duitsland zag ik dat voor het eerst, het is daar heel normaal om te doen als er opeens een opstopping is.
Ben wel benieuwd of de lessers op dit moment dat leren of dat het standaard is dat ze dat niet vertellen.
Op sommige nieuwe autos gaan de remlichten knipperen bij hard remmen, als je knipperende lichten in de verte ziet ga je kijken wat er aan de hand is. Maar het aanzetten van de alarmlichten zie je heel vaak hoor, en waarom niet.. hoe vroeger je achterop komend verkeer laat weten dat er iets aan de hand is, hoe groter de kans dat ze optijd reageren, wat jou veiligheid dus ten goede komt.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 16:36 schreef willempjewever het volgende:
[..]
Die alarmlichten gelijk aan inderdaad, dat is me trouwens nooit verteld tijdens de rijlessen dat dat verstandig is. Dus wel handig om hier duidelijk neer te zetten. In Duitsland zag ik dat voor het eerst, het is daar heel normaal om te doen als er opeens een opstopping is.
Ben wel benieuwd of de lessers op dit moment dat leren of dat het standaard is dat ze dat niet vertellen.
Is het verplicht?quote:Op donderdag 1 oktober 2009 18:36 schreef singlemetkids het volgende:
in Duitsland is het volgens mij verplicht als je aansluit bij een file of er een opstopping door ongeval ineens komt je de alarmlichten aan zet. In nederland niet dacht ik
Geen idee.. lijkt me moeilijk te controleren, als jij zelf vol een noodstop aan het maken ben nemen ze je het heus niet kwalijk dat je daar eventjes geen tijd voor heb. Goede gewoonte om dat gewoon te doen.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 19:42 schreef Andyy het volgende:
[..]
Is het verplicht?
Ik dacht dat ze gewoon sociaal waren op dat gebied
Zó herkenbaar.Alleen ik mag op 4november afrijden...quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 11:05 schreef DesieQ het volgende:
Ik moet over twee weken afrijden! Heb nu 20 lessen gehad en het gaat eigenlijk allemaal wel lekker. Ik kom alleen maar weinig mensen tegen die de eerste keer geslaagd zijn en dat wil ik zo graagEr staat al een autootje op me te wachten en ik mag er nog niet in!
Wat is hier de gemiddelde aantal slagingspogingen?
Hier in 1x...quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 11:05 schreef DesieQ het volgende:
Ik moet over twee weken afrijden! Heb nu 20 lessen gehad en het gaat eigenlijk allemaal wel lekker. Ik kom alleen maar weinig mensen tegen die de eerste keer geslaagd zijn en dat wil ik zo graagEr staat al een autootje op me te wachten en ik mag er nog niet in!
Wat is hier de gemiddelde aantal slagingspogingen?
Feli, veel plezier ermee... Heerlijk als je hem hebt, weer een nieuwe episode in je leven.... wat een vrijheid geeft dat roze pasje!quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 15:04 schreef singlemetkids het volgende:
ben zo blij
HEB HEM GEHAALD !!!!!!
later uitgebreider verslag....![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 15:04 schreef singlemetkids het volgende:
ben zo blij
HEB HEM GEHAALD !!!!!!
![]()
![]()
![]()
![]()
gefeliciteerdquote:Op vrijdag 2 oktober 2009 15:04 schreef singlemetkids het volgende:
ben zo blij
HEB HEM GEHAALD !!!!!!
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik wist het !!!quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 22:32 schreef Yannick567 het volgende:![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Zegt genoeg denk ik![]()
ik heb hem ook gehaald
Het zou mij een veilig gevoel geven als je de komende tijd hier nog even blijft posten waar en wanneer je gaat rijden, echt betrouwbaar komt het niet overquote:Op vrijdag 2 oktober 2009 20:36 schreef singlemetkids het volgende:
Maandag mag ik dan eindelijk mijn pasje aan gaan vragen en dan kan ik dinsdag of woensdag karren
haha is goed hoor. gelukkig hebben de instructeur en examinator er wel vertrouwen in. Feit blijft dat ik bij een andere examinator al 2 maanden geleden geslaagd zou zijn ws. Toen reed ik nl zonder problemen. Ben ik gezakt op "ik weet wel dat je in je linker dode hoek keek maar ik kon het niet goed zien" en omdat ik iets langer heb gewacht bij een fietspad op 3 fietsers die er aan kwamen. Misschien had ik er makkelijk voorlangs gekunt maar goed, ik had geen mensen achter me en vond het veiliger hen eerst langs te laten. Hierdoor zijn echter wel de examenangsten ontstaan, die ik de eerste keer gewoon niet had. En hoe goed je ook je best doet, tegen dat soort zenuwen kan je gewoon weinig doen. Ik zei gisteren ook tegen de instructeur , normaal als ik me zo gestressed zou voelen zou ik niet eens achter het stuur kruipen ! Terwijl je met het examen gewoon niet anders kan. Maar eigenlijk is zo zenuwachtig examen doen onverantwoord.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 14:40 schreef willempjewever het volgende:
[..]
Het zou mij een veilig gevoel geven als je de komende tijd hier nog even blijft posten waar en wanneer je gaat rijden, echt betrouwbaar komt het niet over
succes ! Hoop dat je snel en goed alles oppakt zodat je zsm je rijbewijs op zak hebt.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 20:49 schreef jens007 het volgende:
Vandaag eerste les gehad, beetje sturen en gas bijgeven. Tof hoor, op naar les 2
Goed leren, ennnnnnnnnnnn::quote:
quote:
Euh, op de kentekenplaat staat Mercedesquote:Op maandag 5 oktober 2009 16:04 schreef Biefstuk het volgende:
Volgende week zou mijn instructeur het rijexamen aanvragen.
Zit nu op 27 lessen, elke week een les gedaan en soms een week overgeslagen.
Toch behoorlijk irritant dat mijn instructeur mensen meerdere uren per week laat rijden zodat ik vrijwel alleen op kuttijden kan. 3 weken van te voren een afspraak maken is het enige wat ik kan doen.
Trouwens, ik betaal 39 euro voor 50 minuten rijles. Ik ging naar deze rijschool met de gedachte, hier betaal ik meer -> betere kwaliteit qua les -> sneller afrijden. DUS NIET. Voordat ik daadwerkelijk kan afrijden zit ik waarschijnlijk al op de 37 lessen.
37 x 39 = 1443 euro + 210 voor examen = 1653.
Er waren zat rijscholen die les gaven voor nog geen 25 euro per uur.
Zelfs al zouden ze me oplichten door me 40 lessen te laten rijden ben je er nog goedkoper uit. Echt leren rijden doe je toch wanneer je alleen bent en in een auto zit.
Zit al te kijken voor een goedkoop autootjeVolvo 440. Ik vind het een prachtauto, mensen uit mijn omgeving vinden het een ouwe lullenbak
![]()
[ afbeelding ]
Bak met karakter.
Heb ik ook maar van internetquote:Op maandag 5 oktober 2009 16:33 schreef GuitarJJ het volgende:
[..]
Euh, op de kentekenplaat staat Mercedes
Ach boeie, dat zeiden een aantal (oude lullenquote:Op maandag 5 oktober 2009 16:04 schreef Biefstuk het volgende:
Zit al te kijken voor een goedkoop autootjeVolvo 440. Ik vind het een prachtauto, mensen uit mijn omgeving vinden het een ouwe lullenbak
![]()
[ afbeelding ]
Bak met karakter.
quote:Op maandag 5 oktober 2009 16:04 schreef Biefstuk het volgende:
Volgende week zou mijn instructeur het rijexamen aanvragen.
Zit nu op 27 lessen, elke week een les gedaan en soms een week overgeslagen.
Toch behoorlijk irritant dat mijn instructeur mensen meerdere uren per week laat rijden zodat ik vrijwel alleen op kuttijden kan. 3 weken van te voren een afspraak maken is het enige wat ik kan doen.
Trouwens, ik betaal 39 euro voor 50 minuten rijles. Ik ging naar deze rijschool met de gedachte, hier betaal ik meer -> betere kwaliteit qua les -> sneller afrijden. DUS NIET. Voordat ik daadwerkelijk kan afrijden zit ik waarschijnlijk al op de 37 lessen.
Uiteraard beslist hij wanneer ik er klaar voor bent. Maar op mijn 15e rijles had ik de auto volledig onder controle, dat zei hij ook. Alleen moesten we wat aan het kijken doen. Nu heb ik zo'n 10 lessen gehad met minuscule foutjes. Denk aan iets te hard rijden en hele drukke kruispunten. De afgelopen lessen heb ik geen 1 keer gehoord dat ik iets moest verbeteren. Na 50 minuten gereden te hebben -> volgende klant ophalen -> thuis gebracht worden -> klaar.quote:Op maandag 5 oktober 2009 18:22 schreef singlemetkids het volgende:
[..]
toch is 40 UUR lessen het gemiddelde aantal wat je nodig hebt om je rijbewijs te halen !
Dus met 37 lessen zou je er helemaal niet slecht gedaan mee hebben. Want met die 50 min zit je dan nog niet eens aan 31 volle lesuren.Misschien zo dat de instructeur vind dat je echt wat meer les nodig hebt voordat je toe bent aan je examen ?
Ik vind het inderdaad een bak met luxe en bovenal niet duurquote:Op maandag 5 oktober 2009 17:50 schreef Dennis121 het volgende:
[..]
Ach boeie, dat zeiden een aantal (oude lullen) in mijn omgeving ook toen ik mijn V40 kocht.
Dit overigens voor een gezamenlijke vakantie, waarna ik de auto zou overnemen, vandaar dat ik m'n auto al heb vóór mn rijbewijs(Het rijbewijs liet wat langer op zich wachten dan een tijdje geleden gepland
)
Het zijn gewoon betrouwbare autootjes en goed betaalbaar, met een groot comfort en vaak best wat luxe...
Ik ben er in ieder geval blij mee... dus als jij het een prachtauto vind.... gewoon doen![]()
Wat ging er allemaal fout danquote:Op maandag 5 oktober 2009 19:15 schreef singlemetkids het volgende:
ik dacht eerst ook zoveel lessen, dan examen en rijden maar. Maar nu 3 examens later en pas mijn pasje weet ik beter. Hoop voor je dat je spoedig je rijexamen zal mogen doen en slaagt.
Mag niet hč!quote:Op maandag 5 oktober 2009 21:08 schreef Bhuddy het volgende:
Woesj, nog iets meer dan een maand en dan mag ik eindelijk lessen! Kan echt nieeeet meer wachten. Gelukkig staat mijn praktijkexamen ook al vast, nu ik die verhalen hoor dat mensen van hun instructeur nog niet op mogen... Ik móet op op 30 november van m'n instructeur hehe.
Rij nog steeds 1x per week terug van m'n werk, en dat gaat hartstikke lekker. Dus hoop dat 't net zo goed gaat bij m'n rijlessen binnenkort!
Nee dat is weer het andere uiterstequote:Op maandag 5 oktober 2009 21:07 schreef GuitarJJ het volgende:
Moet ook welDenk niet dat de examinator erg positief is als je met plankgas en hoge toeren wegscheurt!
mag toch hopen dat er wat joeten meelezen hier. Sorry hoor maar vind het ronduit belachelijk wat jij steeds flikt door vast te rijden met je 17e. Nu maar hopen dat je vlak na je 18e gepakt wordt zodat je een flinke ontzegging krijgt en voorlopig je lessen kan shaken.quote:Op maandag 5 oktober 2009 21:08 schreef Bhuddy het volgende:
Woesj, nog iets meer dan een maand en dan mag ik eindelijk lessen! Kan echt nieeeet meer wachten. Gelukkig staat mijn praktijkexamen ook al vast, nu ik die verhalen hoor dat mensen van hun instructeur nog niet op mogen... Ik móet op op 30 november van m'n instructeur hehe.
Rij nog steeds 1x per week terug van m'n werk, en dat gaat hartstikke lekker. Dus hoop dat 't net zo goed gaat bij m'n rijlessen binnenkort!
Sja dat is een (groot) risico wat mijn vader en ik nemen en hebben genomen. Nu ga ik wel minderen, want 't duurt toch niet zo lang meer. Heb wel redelijk wat ervaring nu dus dat scheelt gewoon in de kosten, feit. Dat ik vlak na m'n 18e (13 november jarig) gepakt wordt gaat niet lukken, want dan rij ik gewoon in een lesauto, niet meer in onze eigen auto zonder rijbewijs. Totdat ik 18 ben is mijn vader verantwoordelijk en kan ik geen rijontzegging krijgen.. 30 november praktijkexamen en daarna kan ik hopelijk legaal zelf rijdenquote:Op maandag 5 oktober 2009 21:51 schreef singlemetkids het volgende:
[..]
mag toch hopen dat er wat joeten meelezen hier. Sorry hoor maar vind het ronduit belachelijk wat jij steeds flikt door vast te rijden met je 17e. Nu maar hopen dat je vlak na je 18e gepakt wordt zodat je een flinke ontzegging krijgt en voorlopig je lessen kan shaken.
Zo moeilijk ben je niet te achterhalen op internet...
quote:Op maandag 5 oktober 2009 21:51 schreef singlemetkids het volgende:
[..]
mag toch hopen dat er wat joeten meelezen hier. Sorry hoor maar vind het ronduit belachelijk wat jij steeds flikt door vast te rijden met je 17e. Nu maar hopen dat je vlak na je 18e gepakt wordt zodat je een flinke ontzegging krijgt en voorlopig je lessen kan shaken.
Zo moeilijk ben je niet te achterhalen op internet...
wakker worden ?! Denk je nou echt dat als jij iemand op je 17e op weg naar huis doodrijdt dat je vader verantwoordelijk is ?quote:Op maandag 5 oktober 2009 21:54 schreef Bhuddy het volgende:
[..]
Sja dat is een (groot) risico wat mijn vader en ik nemen en hebben genomen. Nu ga ik wel minderen, want 't duurt toch niet zo lang meer. Heb wel redelijk wat ervaring nu dus dat scheelt gewoon in de kosten, feit. Dat ik vlak na m'n 18e (13 november jarig) gepakt wordt gaat niet lukken, want dan rij ik gewoon in een lesauto, niet meer in onze eigen auto zonder rijbewijs. Totdat ik 18 ben is mijn vader verantwoordelijk en kan ik geen rijontzegging krijgen.. 30 november praktijkexamen en daarna kan ik hopelijk legaal zelf rijden![]()
ben benieuwd of je ook zo kotst op het moment dat hij je moeder/vader/zusje/broer ofzo doodrijdt !quote:
Houd je smoel man.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 07:45 schreef singlemetkids het volgende:
[..]
ben benieuwd of je ook zo kotst op het moment dat hij je moeder/vader/zusje/broer ofzo doodrijdt !
iemand een idee?quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 09:49 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Vind ik niet, ik was het in ieder geval niet gewend, en er zit wel degelijk een verschil in Benzine en Diesel [ afbeelding ]
Idee? Ja een benzine rijdt lastiger dan een diesel.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 11:36 schreef fespo het volgende:
ik quote deze even uit een andere topic.
[..]
iemand een idee?
a ben ik een vrouw en heb gewoon een mond. B had ik het niet over jou verder toch ? Of rijdt je ook lekker rond zonder rijbewijs, rijles ed ?quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 11:34 schreef Knuks het volgende:
[..]
Houd je smoel man.
Alsof jij nu zo verantwoord rijdt omdat je met de hakken over de sloot je papiertje hebt gehaald.
Dat maakt je echt geen beter chauffeur.
heb mijn pasje net opgehaald ! Kan alleen nu dus niet rijden want benzine tank bleek bij een naad te lekken. Auto staat bij de garage en wordt andere tank ingezet.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 12:32 schreef Yannick567 het volgende:
Zullen we het wel even gezellig houden?![]()
Vind het nog steeds belachelijk dat je 5 dagen moet wachten en 30 euro extra moet betalen voor een spoedaanvraag
Ze laten je een kenteken lezen van iets van 15 meter afstandquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 13:52 schreef fespo het volgende:
nog een vraagje
hoe wordt je beoordeelt of je medisch geschikt bent voor een rijbewijs?
en dan voornamelijk geestelijk en niet lichamelijk.
dit staat namelijk op cbr.nl
Een Verklaring van geschiktheid krijgt u als u voldoet aan de eisen voor geestelijke en lichamelijke gezondheid die de overheid aan rijbewijshouders stelt. Veilig aan het verkeer kunnen deelnemen staat daarbij voorop. Het CBR beoordeelt of u medisch geschikt bent.
Op verschillende momenten kunt u in aanraking komen met de afdeling medische zaken of vorderingen van het CBR. Dit kan zijn als u een rijbewijs aanvraagt of uw rijbewijs moet vernieuwen. Maar ook als uw medische toestand is gewijzigd of het rijbewijs is gevorderd. Alle informatie hierover vindt u in dit hoofdstuk.
je hoeft echt niet elke keer er bij te halen dat je moeder van 2 kinderen bent hoor. dat heb je nu al wel zeker 3 keer gepost.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 12:30 schreef singlemetkids het volgende:
[..]
a ben ik een vrouw en heb gewoon een mond. B had ik het niet over jou verder toch ? Of rijdt je ook lekker rond zonder rijbewijs, rijles ed ?
Verantwoord rondrijden, tja, ik weet wel zeker dat ik verantwoorder rond rijdt dan hem. Want als ik brokken maak ben ik wel verzekerd ! En hij is totaal niet verzekerd , strafbaar ed.
Daarnaast ben ik 35, heb het al die jaren ook volgehouden hoor zonder auto te rijden , ben moeder van 2 kinderen waarvoor ik verantwoordelijk ben dus zal echt wel voorzichtig zijn in het verkeer. Op het moment dat hij (of een ander zonder rijbewijs) een van mijn dochtertjes zou doodrijden hebben ze toch echt een mega groot probleem. Want dan rust ik niet tot het recht in elk geval zegeviert...
Je kan nog zo'n grote mond hebben , maar het feit dat jullie niet openstaan voor de mening van mensen die zeggen dat het gewoon stom is om te rijden zonder rijbewijs (zelfde geld meestal voor alcoholisten in het verkeer die kunnen ook niet tegen die kritieken) bewijst alleen al dat jullie nog niet toe zijn aan een rijbewijs. Ga eerst maar uitpuberen.
Wettelijk gezien is het mijn vaders verantwoordelijkheid. Voor mij heeft dit als consequentie mocht ik iemand aanrijden dat ik dan een lening moet afbetalen (officieel mijn vader, maar dan betaal ik die af). Het is idd niet slim wat we doen, maar goed, dat is het risico en dat neem ikquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 07:44 schreef singlemetkids het volgende:
[..]
wakker worden ?! Denk je nou echt dat als jij iemand op je 17e op weg naar huis doodrijdt dat je vader verantwoordelijk is ?
Dan wordt het echt tijd dat je eens gaat rondvragen wat voor consequenties dit voor jou kan hebben...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |