Komt goedquote:Op zaterdag 2 mei 2009 02:17 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Pas je wel op dat je theorie niet gaat verlopen?
Op het vooruit kijken fappen die examinatoren de hele tijd.quote:Op zondag 3 mei 2009 20:12 schreef norich het volgende:
Gisteren alweer m'n 15e rijles gehad. Het gaat wel steeds beter maar m'n inzicht is niet echt geweldig. Moet beter situaties leren inschatten en meer vooruit kijken zei m'n instructeur.
Theorie-examen heb ik volgende week woensdag.
Helemaal waarquote:Op zondag 3 mei 2009 20:17 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Op het vooruit kijken fappen die examinatoren de hele tijd.
Dan komt het idd wel goed jaquote:Op zondag 3 mei 2009 19:50 schreef lezut het volgende:
Uit het vorige deeltje:
[..]
Komt goedIk heb over 2 weken examen, en daarna heb ik zeeën van tijd en dus ga ik dan een snelcursus doen. Mijn praktijk-examen staat ook al ingepland bij het CBR
Lessen met motor is ook 30x zo leukquote:Op zondag 3 mei 2009 19:56 schreef RiKe het volgende:
Vandaag besloten om mijn huidige rijbewijs (B) uit te breiden!
Ik ga voor m'n motor rijbewijs
Aankomende week even bellen, welke rijschool het wordt weet ik al
Ik rij 2 dagen eerder af.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 00:24 schreef viagraap het volgende:
Heb bij het theorie examen voor het eerst in mijn leven die gevaarherkenningsvragen gehad. 3 fout...
Ik moet 28 mei afrijden. Waar ik nog op moet letten is de voorrangsregels in de praktijk toepassen, ik weet zelf vaak niet dat ik voorrang heb. Ofja, ik weet t wel, maar ik doe er niets mee. Besluitvaardigheid.
Bij mij ook jaquote:Op dinsdag 5 mei 2009 14:59 schreef viagraap het volgende:
Na 12 lessen ging het de ene keer perfect, en dan de les erop kut. En ja, dat toneelstukje van het kijken zat er nog niet helemaal in.
Dit dus. Ook liet ik in die periode vaak nog wel eens de auto afslaan, dat begon pas rond het TTT goed te komenquote:Op dinsdag 5 mei 2009 14:59 schreef viagraap het volgende:
Na 12 lessen ging het de ene keer perfect, en dan de les erop kut. En ja, dat toneelstukje van het kijken zat er nog niet helemaal in.
Precies, vergeet je net even te kijken, de ene fout na de andere en ik was er weer klaar meequote:Op dinsdag 5 mei 2009 14:59 schreef viagraap het volgende:
Na 12 lessen ging het de ene keer perfect, en dan de les erop kut. En ja, dat toneelstukje van het kijken zat er nog niet helemaal in.
Ik reed vandaag ruim een uur op de snelweg.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 22:25 schreef Boowtje het volgende:
Volgende week mijn eerste 2 rijlessen op dinsdag. Vind het echt spannend, vooral de snelweg zie ik wel wat tegen op. Heb ooit een pittig auto ongeluk gehad toen we de snel weg opreden en zit nog wel tussen de oren zo gezegt.
Ik heb 4 ongelukken gehad, ook behoorlijke trauma`s van gekregen. De eerste paar lessen zat het dus ook echt in de weg, angst om te falen.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 22:25 schreef Boowtje het volgende:
Volgende week mijn eerste 2 rijlessen op dinsdag. Vind het echt spannend, vooral de snelweg zie ik wel wat tegen op. Heb ooit een pittig auto ongeluk gehad toen we de snel weg opreden en zit nog wel tussen de oren zo gezegt.
Hoe vaak ik wel geen oranje heb gezien en gewoon plankgas gaf om het te halenquote:Op woensdag 6 mei 2009 14:45 schreef DJKoster het volgende:
Vandaag, na 2 weekjes, weer rijles gehad. Het ging weer erg lekker![]()
Alleen dat fixeren moet ik afleren.. Bijna vol door rood gereden omdat ik op de auto's voor me aan het letten was..
Ook herkenbaarquote:Op woensdag 6 mei 2009 17:28 schreef Sjibble het volgende:
[..]
Hoe vaak ik wel geen oranje heb gezien en gewoon plankgas gaf om het te halen
Of dat ik op een 2richtingsweg rij en linksaf een straat in rij (met oprit, je weet wel).
Ipv dat ik dus even snel kijk of ik kan en recht voor me kijk, blijf ik turen naar het tegenmoet komend verkeer, waardoor ik dus in het midden of zelfs links uitkom in de straat en de borden over het hoofd zie.
PRobeer dit maar eens af te leren
Dat oranje is kwestie van inschatten, na een tijdje weet je wel tot hoever je kan remmen. Snel je binnenspiegel kijken en flink remmen is best mogelijk.quote:Op woensdag 6 mei 2009 17:28 schreef Sjibble het volgende:
[..]
Hoe vaak ik wel geen oranje heb gezien en gewoon plankgas gaf om het te halen
Of dat ik op een 2richtingsweg rij en linksaf een straat in rij (met oprit, je weet wel).
Ipv dat ik dus even snel kijk of ik kan en recht voor me kijk, blijf ik turen naar het tegenmoet komend verkeer, waardoor ik dus in het midden of zelfs links uitkom in de straat en de borden over het hoofd zie.
PRobeer dit maar eens af te leren
Mjah, ik heb 20 jaar lang door oranje stoplichten gereden met mijn fiets..quote:Op woensdag 6 mei 2009 20:34 schreef rene90 het volgende:
[..]
Dat oranje is kwestie van inschatten, na een tijdje weet je wel tot hoever je kan remmen. Snel je binnenspiegel kijken en flink remmen is best mogelijk.
Als je het al twintig jaar doet is het inderdaad wel lastig af te leren kan ik mij voorstellen :pquote:Op woensdag 6 mei 2009 20:38 schreef DJKoster het volgende:
[..]
Mjah, ik heb 20 jaar lang door oranje stoplichten gereden met mijn fiets..
Het is nog iets te vaak "Ow, dat kan nog wel" ipv. "Ik kan niet meer remmen"
Daar moet ik toch echt eens aan gaan werken
Nja, doe ik ook wel eens, toch ff gas geven. Maar ja, die situatie moet je toch echt zelf inschatten. Het is niet erg in de praktijk om toch door oranje te rijden, zit genoeg tijd tussen, maar het is niet netjes.quote:Op woensdag 6 mei 2009 20:38 schreef DJKoster het volgende:
[..]
Mjah, ik heb 20 jaar lang door oranje stoplichten gereden met mijn fiets..
Het is nog iets te vaak "Ow, dat kan nog wel" ipv. "Ik kan niet meer remmen"
Daar moet ik toch echt eens aan gaan werken
Hoe ik het altijd heb geleerd was om gewoon in mijn hoofd / hardop te roepen van "nu kan ik nog remmen, nu nog..nu nog, nu niet meer" En als het dan oranje wist had je het idee of je moest remmen of niet. Klinkt beetje kinderachtig maar je moet het even een paar keer doen tot het er lekker inzit en dan wordt het een automatisme.quote:Op woensdag 6 mei 2009 21:45 schreef Sjibble het volgende:
Ik kreeg zelf misschien 1 ingreep van de paar keer dat ik door oranje wou rijden.
En het was ook niet echt een probleem. Het is een kwestie van snel reageren.
Dus eigenlijk bij het naderen van een stoplicht moet je al achter je kijken, mocht je oranje krijgen en kunnen remmen, hoef je maar een snelle blik te geven in je binnenspiegel en weet je gelijk of je gas moet geven of moet remmen.
Op de brommer knal ik trouwens zo overal doorheen. Ik zie alles om me heen en ken alle verkeersregels. Op een bepaalde manier raak ik die in de auto dus totaal kwijt
Ik heb 13 lessen gehad (zit dus iets over de helft van mijn lespakket).
Volgens mijn instructeur heb ik eigenlijk 2 grote fouten die ik telkens onbewust maak (en geef ik ook toe), en voor de rest de puntjes op de i zetten. Ik hoop dat de 12 lessen die ik over heb genoeg zijnExamen staat al vast. En 11 mei mijn theorie (terwijl ik 2 weken later moet afrijden
Dus in 1x halen
)
Maarja, wat is te hard remmen natuurlijk.quote:Op donderdag 7 mei 2009 11:55 schreef rene90 het volgende:
[..]
Hoe ik het altijd heb geleerd was om gewoon in mijn hoofd / hardop te roepen van "nu kan ik nog remmen, nu nog..nu nog, nu niet meer" En als het dan oranje wist had je het idee of je moest remmen of niet. Klinkt beetje kinderachtig maar je moet het even een paar keer doen tot het er lekker inzit en dan wordt het een automatisme.
Ik heb mijn laatste les, en vlak daarna mijn examenquote:
Ik heb idd nog 1 les van tevoren maar die tel ik niet echt mee aangezien ik dan toch wel in de examen mood zitquote:Op donderdag 7 mei 2009 12:22 schreef Sjibble het volgende:
[..]
Maarja, wat is te hard remmen natuurlijk.
Ook al rijdt er niks achter je, en je hebt net oranje, kan je evengoed hard moeten remmen.
Balen dat je zakt als je stevig remt. Of gebeurt dat pas als je banden gieren?
[..]
Ik heb mijn laatste les, en vlak daarna mijn examenDat lijkt me wat relaxter aangezien je nog gewezen wordt op puntjes waar je extra op kan letten tijdens het examen enz. En snel dingen door kan nemen.
Laat je wel weten hoe het ging?quote:Op donderdag 7 mei 2009 12:26 schreef Petertjuhh het volgende:
[..]
Ik heb idd nog 1 les van tevoren maar die tel ik niet echt mee aangezien ik dan toch wel in de examen mood zit
Ik was gezakt omdat ik zenuwachtig was.quote:Op donderdag 7 mei 2009 12:30 schreef Sjibble het volgende:
[..]
Laat je wel weten hoe het ging?
En als je examen rijdt, gewoon lak hebben. Want als je zenuwachtig bent, rij je er alleen maar slechter op.
Dus gewoon doen alsof je gewoon nog aan het lessen bent, maar je let gewoon beter op en probeert te voorkomen dat je een ingreep krijgt.
Te voorzichtig rijden is ook weer niet goed, zoals onnodig langzaam rijden aangezien dat tijdrekken is ofzo. Gewoon goed doorrijden
Nouja, je weet het wel toch?
Maar de vraag is of de instructeur niet gaat janken als je even 72 rijdt ipv 70. Het is wel lekker als ie zegt, rij ook maar 80, omdat de rest het ook doet. Dat stroomt pas door. Maar met examen moet je dan evengoed 70 rijden.quote:Op donderdag 7 mei 2009 12:45 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Ik was gezakt omdat ik zenuwachtig was.
En sowieso, je moet wel tegen de maximumsnelheid aan rijden, stroomt het verkeer tenminste door.
Zoals ik al zei, maximumsnelheidquote:Op donderdag 7 mei 2009 13:24 schreef Sjibble het volgende:
[..]
Maar de vraag is of de instructeur niet gaat janken als je even 72 rijdt ipv 70. Het is wel lekker als ie zegt, rij ook maar 80, omdat de rest het ook doet. Dat stroomt pas door. Maar met examen moet je dan evengoed 70 rijden.
Inderdaad, ik heb vaak dat ik stukken echt alleen maar links rijd om in te halenquote:Op donderdag 7 mei 2009 14:06 schreef viagraap het volgende:
Op de teller net iets harder dan de maximumsnelheid. Anders gaan ze kleven
Valt me op trouwens dat ik op de snelweg alles aan het inhalen ben. Bijna niemand rijdt 100, maar net iets zachter. Bij het stuk waar je 120 mag is het helemaal erg, aangezien de meesten daar wél 100 rijden
Dus eigenlijk, als je zegt dat je 100 moet, je alsnog 80 moet blijven rijden. Immers kan je daar niet op zakken tochquote:Op donderdag 7 mei 2009 13:51 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, maximumsnelheid
Dat merkt ie heus wel, hij heeft ten slotte meer ervaring dan jou.
Ook al zegt ie dat je 100 moet rijden op een weg waar je 80 mag, het gaat erom dat jij je aan de regels houd. Die regel is dat je maar 80 mag.
Afgelopen les ook gehad, ik reed alleen maar links op de snelwegquote:Op donderdag 7 mei 2009 14:19 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Inderdaad, ik heb vaak dat ik stukken echt alleen maar links rijd om in te halen
Een 30 km zone heet niet voor niets zo.quote:Op donderdag 7 mei 2009 14:29 schreef Sjibble het volgende:
[..]
Dus eigenlijk, als je zegt dat je 100 moet, je alsnog 80 moet blijven rijden. Immers kan je daar niet op zakken tochMaar ik hoore van mn instructeur dat de examinator wel eens zegt dat je 40 mag op wegen van 30 waar die 30 nergens op slaat. En daar zak je ook niet op of wel? Of moet ik van te voren tegen de examinator zeggen dat ie maar vrede mee moet hebben dat, ook al zegt ie dat ik harder mag, ik niet harder ga als de toegestane snelheid? (eigenlijk BS, en zal et hoogstwaarschijnlijk ook niet doen
)
[..]
Afgelopen les ook gehad, ik reed alleen maar links op de snelweg
Klopt.quote:Op donderdag 7 mei 2009 14:31 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Een 30 km zone heet niet voor niets zo.
Maar als je op een stuk 30 rijd waar je 50 mag, daar kun je op zakken. Dan ben je nl te voorzichtig
Je moet niet teveel tegelijk doen. Zorg eerst dat het voor je veilig is, dan komt de rest later wel.quote:Op donderdag 7 mei 2009 14:34 schreef Sjibble het volgende:
[..]
Klopt.
Ik moet er ook aan werken. Ik heb wel es dat ik een straat in rij en vanalles moet doen zoals vooruit kijken, binnenspiegel bekijken voor nieuwe situatie maar vergeet ik het gas helemaalMaar als je te langzaam rijdt ben je ook een gevaar, voor anderen. Niemand moet dat soort mensen op de weg hebben natuurlijk
Ik zit er vooral mee dat ik teveel om me heen kijk.quote:Op donderdag 7 mei 2009 14:35 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Je moet niet teveel tegelijk doen. Zorg eerst dat het voor je veilig is, dan komt de rest later wel.
Ik kijk altijd eerst naar rechts omdat hun voorrang hebben, maar das ook niet goedquote:Op donderdag 7 mei 2009 16:20 schreef viagraap het volgende:
Het oversteken van vroeger zit er bij mij trouwens te goed in. Jeweetwel: kijk links en rechts en nog een keer links voor je oversteekt.
Gevolg is dat ik op een gelijkwaardige kruising veel te lang naar links zit te staren terwijl ik daar voorrang op heb
Dat verschilt per rijschool.quote:Op donderdag 7 mei 2009 18:05 schreef Nouwk het volgende:
Hmm, toch best bijzonder, collegatje van mij mocht eind maart afrijden (toen heb ik aangevraagd, en ik kon het snelste op 19 mei helaas), en nu is zij dus toen gezakt, 21 april gezakt en nu mag ze 14 mei weer. Toch vreemd dat dat dan wel zo snel achter elkaar kan niet waar :/
Bij mij was het pas vreemd. Ik was 14 maart gezakt, 4 april gezakt, 24 april een examen dat afgelast werd en uiteindelijk 14 mei geslaagd.quote:Op donderdag 7 mei 2009 18:05 schreef Nouwk het volgende:
Hmm, toch best bijzonder, collegatje van mij mocht eind maart afrijden (toen heb ik aangevraagd, en ik kon het snelste op 19 mei helaas), en nu is zij dus toen gezakt, 21 april gezakt en nu mag ze 14 mei weer. Toch vreemd dat dat dan wel zo snel achter elkaar kan niet waar :/
Oranje is stoppen als je kan, dus als jij pittig moet remmen maar wel voor de stopstreep stil kan staan is dat goed. Het moet echter wel veilig gaan dus als er wat achter je zit moet je inschatten of je wel flink kan remmen.quote:Op donderdag 7 mei 2009 12:22 schreef Sjibble het volgende:
Maarja, wat is te hard remmen natuurlijk.
Ook al rijdt er niks achter je, en je hebt net oranje, kan je evengoed hard moeten remmen.
Balen dat je zakt als je stevig remt. Of gebeurt dat pas als je banden gieren?
Of zoals Vinnie van The kids from room 402 altijd zei:quote:Op vrijdag 8 mei 2009 00:11 schreef DJKoster het volgende:
Gevaarherkenning is kut, dat is een scheutje oefenen, een snufje intuïtie, een schep geluk en een dosis oefenen
Slaat inderdaad nergens op, maar het is eenmaal monopoly bij het CBR. Ze zijn de enige waar de rijinstructeur hun leerlingen af kunnen laten rijden.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 10:19 schreef Juicyhil het volgende:
Vandaag had m`n rijinstructeur het erover dat hij niks durfde te zeggen tegen die examinator in, want anders zouden die examinatoren hem een paar jaar irriteren.
Slaat echt nergens op.
Het CBR houd gewoon iedereen aan het lijntje, alles lekker duurder maken, strenger enzo. Maar daar word het echt niet veiliger van hoorquote:Op vrijdag 8 mei 2009 10:35 schreef Sjibble het volgende:
[..]
Slaat inderdaad nergens op, maar het is eenmaal monopoly bij het CBR. Ze zijn de enige waar de rijinstructeur hun leerlingen af kunnen laten rijden.
@ Rene90
Ben benieuwd
Ik weet dat het voor mijn eigen veiligheid is, en tuurlijk leer ik.
Maar het schiet ook niet op als ik daardoor mijn afrijden mis, en tussendoor toch wat extra lessen meot en dus weer eens 500 kwijt ben toch?
Dat dusquote:
Dit is ANWBquote:Op vrijdag 8 mei 2009 10:39 schreef Sjibble het volgende:
wat voor pauper cdrom heb jij dan?!
Doe er een van ANWB of Vekabest. Het is allang bekend dat de rest crap is.
Zo zakken er meer afrijders en dat zorgt voor geld in hun laatje.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 10:38 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Het CBR houd gewoon iedereen aan het lijntje, alles lekker duurder maken, strenger enzo. Maar daar word het echt niet veiliger van hoorAls ik eenmaal m`n rijbewijs heb vergeet ik sowieso alles.
Kijk, het leren parkeren is handig. Kijken ook handig.
Maar waarom moet ik fucking een cluster opdracht gaan doen? Voor het geval ik ooit een spoorzoekertje ga spelen? Zuinig rijden? Hadden onze vaders het maar niet voor ons moeten verpesten.
Ja sorry hoor, maar ze lopen nu allemaal dingen te verzinnen die het grote deel van de examenkandidaten toch zo weer vergeet
Post aangepastquote:
Als ik nog 2 keer zak ben ik gelukkig van het CBR afquote:Op vrijdag 8 mei 2009 10:42 schreef Sjibble het volgende:
[..]
Zo zakken er meer afrijders en dat zorgt voor geld in hun laatje.
Tevens dat kijken is idd handig, inparkeren ook, en als iemand je de weg wijst is het ook wel chill.
Maargoed, het moet maar. Uiteindelijk ben je later degene die de spiegels totaal vergeet
quote:Op vrijdag 8 mei 2009 11:21 schreef TommyGun het volgende:
Ik heb medelijden met de mensen die die achterlijke gevaarherkenningsvragen moeten maken.
Ik heb ook wel eens niet mn dag. Vandaag ook, ging ik een bocht in z`n 3.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 14:57 schreef Valori het volgende:
laatste les gisteren gehad en het was egt een rampauto laten uitvallen, 2 keer fietsers wel gezien, maar gwn niets gedaan (uhh, hallo hersens zijn jullie er nog?) n voor een vage redene ga ik vaak rechtsaf als ik links hoor
en k moet maandag afrijden! slechte generale....?
3e keer.. 2x bij de anwb en nu maar toch gewoon bij een normale rijschool wat een oplichters bij de anwb.. zonde van het geld daarquote:
Waar woon/les je als ik vragen mag?quote:Op vrijdag 8 mei 2009 23:42 schreef Nouwk het volgende:
ik mag dinsdag over een week, zonder TTT.. Wel zin in. 32 lessen dan gehad dus ben tot nu toe dan 250 + (22x32=704) + 175 = 1129 euro aan lessen kwijt, dan nog 30 + 30 voor theorie + aanvragen.. dus voor 1200 klaar, ik ben benieuwd, hopen dat het hierbij blijft, vind het al duur zat! Nog 3 lessen to go..
Ik zit nu bij de 3000 euroquote:Op vrijdag 8 mei 2009 23:42 schreef Nouwk het volgende:
ik mag dinsdag over een week, zonder TTT.. Wel zin in. 32 lessen dan gehad dus ben tot nu toe dan 250 + (22x32=704) + 175 = 1129 euro aan lessen kwijt, dan nog 30 + 30 voor theorie + aanvragen.. dus voor 1200 klaar, ik ben benieuwd, hopen dat het hierbij blijft, vind het al duur zat! Nog 3 lessen to go..
Dan weet je wat je te doen staatquote:Op zondag 10 mei 2009 10:20 schreef Sjibble het volgende:
godverdomme
ik heb morgen mijn theorie-examen en ik heb nog steeds niet geleerd.
wat is dat weer typisch
ik ben al hard aan het leren. Gelukkig weet ik al echt heel veel te onthouden door het maar 2 a 3 keer door te lezen..quote:
Belangrijkste is om het te kunnen toepassen, dus mijn tip is om veel te oefenen zodat je in "praktijk" (oke op zo een tv schermpje) weet hoe je het daadwerkelijk moet toepassen.quote:Op zondag 10 mei 2009 11:54 schreef Sjibble het volgende:
[..]
ik ben al hard aan het leren. Gelukkig weet ik al echt heel veel te onthouden door het maar 2 a 3 keer door te lezen..
Als ik het zie weet ik het eerder als dat je et aan me zou vragenquote:Op zondag 10 mei 2009 11:55 schreef rene90 het volgende:
[..]
Belangrijkste is om het te kunnen toepassen, dus mijn tip is om veel te oefenen zodat je in "praktijk" (oke op zo een tv schermpje) weet hoe je het daadwerkelijk moet toepassen.
Onderschat het niet hoorquote:Op zondag 10 mei 2009 13:45 schreef Sjibble het volgende:
Ja wattefok!!!
[ afbeelding ]
15 fout in gevaarherkenning... Bullshit..
Ga ik straks zakken voor iets wat ik niet kan leren.. 4 fout.
en van die fouten heb ik weer geleerd.
quote:
Maar wat voor fouten maak je bijv. in die theorie danquote:Op zondag 10 mei 2009 15:08 schreef Sjibble het volgende:
Andere toets heb ik weer 8 fout in gevaarherkenning, en 8 in theorie...
omgIk heb het morgen om 13:30!!!
Straks mag ik voor de 2de keer helemaal naar alkmaar!
1e keer?quote:Op zondag 10 mei 2009 16:53 schreef Petertjuhh het volgende:
Morgen afrijdenik vind het nu al spannend
Als het een lijnbus is met zijn knipper aan is dat correctquote:Op zondag 10 mei 2009 18:11 schreef Petertjuhh het volgende:
[..]
Voorrang verlenen aan een bus in de bebouwde kom
3000?quote:
Ik was het woordje geen vergeten. Vrij slordigquote:Op zondag 10 mei 2009 19:25 schreef rene90 het volgende:
[..]
Als het een lijnbus is met zijn knipper aan is dat correct?
Hehequote:Op zondag 10 mei 2009 19:51 schreef Petertjuhh het volgende:
[..]
Ik was het woordje geen vergeten. Vrij slordig
Ik heb nu 1,5 jaar m'n rijbewijs maar had geen gevaarherkenning en m'n inlogcode werkte nog dus zojuist even gedaan, heb ik 14 foutquote:Op zondag 10 mei 2009 13:45 schreef Sjibble het volgende:
Ja wattefok!!!
[ afbeelding ]
15 fout in gevaarherkenning... Bullshit..
Ga ik straks zakken voor iets wat ik niet kan leren.. 4 fout.
en van die fouten heb ik weer geleerd.
Ik heb mijn rijbewijs al hoor, je bedoelt Peter denk ikquote:Op zondag 10 mei 2009 20:13 schreef Boowtje het volgende:
Nouja maak er het beste van rene!
Ik had ook geluk in Alkmaar bij het cbr, gaat jou ook lukken!
Ik moet eind mei.quote:
Zo moeilijk is het niet. Gewoon even wat oefenen en je haalt het wel! Ik heb het ook gehaald met 1 foutje.quote:Op maandag 11 mei 2009 00:14 schreef Sjibble het volgende:
[..]
Ik moet eind mei.
Begin april werd me al verteld zo van "Je gaat er wel achteraan he! Dat theorie examen"
Ja is goed, komt goed, ben zo thuis en dan doe ik het wel...
Ergens wist ik toch dat ik mezelf weer diep in de shit werkEn dat wist ik toen al en toch deed ik niks.. Ik wist gewoon dat het toch ging gebeuren, maar waarom ik niks deed, ik snap het zelf ook niet
![]()
Dus ik hoop op makkelijke vragen en slimme gasten naast me.
Als ik het gewoon niet meer weet kijk ik gewoon af![]()
Ik ben er achter gekomen dat in de gevaarherkenning alleen maar gas loslaten kiesquote:Op maandag 11 mei 2009 01:26 schreef Petertjuhh het volgende:
[..]
Zo moeilijk is het niet. Gewoon even wat oefenen en je haalt het wel! Ik heb het ook gehaald met 1 foutje.
Even op station, 5 euro in zo een hokkiequote:Op maandag 11 mei 2009 02:02 schreef Sjibble het volgende:
[..]
Ik ben er achter gekomen dat in de gevaarherkenning alleen maar gas loslaten kies.
Dus ik had 14/25 fout, terwijl daarvan 8 a 10 geremd moest worden....
Voor de rest had ik maar 4 fout in de theorie
ik oefen wel door tot 3 uur vannacht, dan naar school, daar nog oefenen en dan naar CBR.
Het enige wat nu wel klote is dat ik nog geen pasfoto hebHeb er nog wel een van 2 jaar terug en lijk er nog wel goed op... Zal dat werken? (ik zie er wel kneiterstoned uit op die foto
)
Hoofdstuk 4 heb ik 5 gevarenherkenningsfouten! (waarvan er 4 dus ook remmen moesten wezen. Ik moet meer remmen!!, en 1 hoefde ik niets te doen).
8 fouten in theorie, en na motivatie klonk het allemaal logisch.
Ik vind het een mooie score, een 5Gewoon meer remmen
![]()
Ik heb er ook 1tje van 5 jaar terugquote:Op maandag 11 mei 2009 02:02 schreef Sjibble het volgende:
[..]
Ik ben er achter gekomen dat in de gevaarherkenning alleen maar gas loslaten kies.
Dus ik had 14/25 fout, terwijl daarvan 8 a 10 geremd moest worden....
Voor de rest had ik maar 4 fout in de theorie
ik oefen wel door tot 3 uur vannacht, dan naar school, daar nog oefenen en dan naar CBR.
Het enige wat nu wel klote is dat ik nog geen pasfoto hebHeb er nog wel een van 2 jaar terug en lijk er nog wel goed op... Zal dat werken? (ik zie er wel kneiterstoned uit op die foto
)
Hoofdstuk 4 heb ik 5 gevarenherkenningsfouten! (waarvan er 4 dus ook remmen moesten wezen. Ik moet meer remmen!!, en 1 hoefde ik niets te doen).
8 fouten in theorie, en na motivatie klonk het allemaal logisch.
Ik vind het een mooie score, een 5Gewoon meer remmen
![]()
Zwolle.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 17:31 schreef ExtremeBanaan het volgende:
[..]
Waar woon/les je als ik vragen mag?
Het is wel de duurste van Almere geloof ikquote:Op maandag 11 mei 2009 10:08 schreef Nouwk het volgende:
[..]
Zwolle.
@Juicyhill, hoe krijg je ooit zo'n hoog bedrag voor elkaar?
nah, het is toch altijd een gokje.quote:Op maandag 11 mei 2009 10:30 schreef Valori het volgende:
ah mangezakt
te weinig kijken op kruispunten, en soms wist ik niet hoe hard ik ergens mocht rijden dus reed ik te hard of the langzaam...njah, volgende keer maar beter denk..
Shit.quote:Op maandag 11 mei 2009 10:30 schreef Valori het volgende:
ah mangezakt
te weinig kijken op kruispunten, en soms wist ik niet hoe hard ik ergens mocht rijden dus reed ik te hard of the langzaam...njah, volgende keer maar beter denk..
Mn instructeur gaat vanavond alweer het volgende examen aanvragen en terwijl we wachten voor het opkomen prop ik er nog enkele lesjes tussen. Het is idd zonde dat het zoveel kost, was een dure rijles van 210 euro, maar goed, ik weet nu iniedergeval hoe het er aan toe gaat op een examen.quote:Op maandag 11 mei 2009 10:49 schreef Boowtje het volgende:
[..]
Shit.![]()
Hoop dat je snel weer op kan! Jammer van je geld.. Moet je nu weer lessen of gewoon hoppa naar het volgende examen?
Niet zo negatief zijn gekkie, de instructeur heeft ook pedalen dus komt wel goedquote:Op dinsdag 12 mei 2009 08:09 schreef Boowtje het volgende:
Btw om 2 uur heb ik mijn eerste 2 rijlessen.. dus woon je in omgeving Alkmaar blijf van de weg!
kan je het wat beter uitleggen? Wat is een afschermingsfout?quote:Op dinsdag 12 mei 2009 01:22 schreef Petertjuhh het volgende:
gezaktafschermietsfout ofzo, ik had moeten wachten, terwijl er toch echt niets op mijn rijbaan aankwam. Achja, over een tijdje maar weer eens proberen.
Zou je deze misschien willen inscannen?quote:Op dinsdag 12 mei 2009 11:25 schreef Kahlen het volgende:
heb een boek gekopieerd dat mijn stagiaire bij haar rijlessen moet doornemen en daar staan allerlei plaatjes met uitleg bij hoe je de auto moet hebben om bijv. achteruit in te parkeren
ja tuurlijk, geen probleem. Boek ligt wel thuis, kan het morgen doen. Worden denk ik 2 pdfjes van 5 mb elk. Heb hier een kopieermachine die in 1 keer een boek kan inscannen, kost bijna geen werk.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 12:09 schreef About2Break het volgende:
Zou je deze misschien willen inscannen?
kan dat vandaag niet meer ;x. Moet morgen op voor men examen maar ben toch wel het meest gevreesd voor bijzondere verrichtingen, ook al zijn deze veruit het makkelijkst. 13:05 op en van te voren nog een uur rondrijden. Als ik het in een keer haal heb ik 30 lessen gehad en mag ik dus niet klagen. Instructeur is zeer positief en weet zeker dat ik het ga halen dus ik ga ervan uit dat het wel lukt. En zo niet, helaas dan de 2e keer maar.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 12:12 schreef Kahlen het volgende:
[..]
ja tuurlijk, geen probleem. Boek ligt wel thuis, kan het morgen doen. Worden denk ik 2 pdfjes van 5 mb elk. Heb hier een kopieermachine die in 1 keer een boek kan inscannen, kost bijna geen werk.
Weet jij een site waar ik die kan uploaden? Dan zet ik ze daar weg en plaats ik hier de link.
2 fout op gevaarherkenning, 2 op de rest.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 11:25 schreef Christiaan het volgende:
Ik moet dadelijk theorie doen, damn damn damn.
He gefeliciteerd man.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 15:26 schreef Christiaan het volgende:
[..]
2 fout op gevaarherkenning, 2 op de rest.
Thanks! Nog niet afgesproken. Nu door examens wat minder lessen en zo.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 15:27 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
He gefeliciteerd man.
Wanneer praktijk ?
Ben benieuwd of dit zo blijft, je hoort meestal, dat de eerste 3~5 leuk zijn en de laatste ~5. In mijn geval allemaal KUT, dus hoop voor jouw dat jij de lol erin houd.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 16:17 schreef Boowtje het volgende:
Zo mijn eerste rijles zit erop!
Was leuk, mocht meteen schakelen/gassen/remmen. Wel even ingegrepen, een brutaal joch schoot opeens de weg op terwijl hij gewoon wachtte.
Morgen weer.
Ik ben hier ook wel nieuwsgierig na!quote:Op dinsdag 12 mei 2009 12:09 schreef About2Break het volgende:
[..]
Zou je deze misschien willen inscannen?
Ik vind et toch redelijk waardeloos. Al dat kijken wat je maximaal 1 lang volhoud en daarna ook nooit meer doet. Zo'n examen waar een kerel binnen 45 minuten moet beoordelen of je kan rijden of niet, terwijl een instructeur die 30~40~50~60 uur met je gereden heeft geen enkele inbreng heeft.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 16:39 schreef SoulThief het volgende:
Autorijden blijft altijd wel leuk, wat alleen minder leuk is is, dat jouw instructeur je op elke (kleine) fout wijst die je allang niet meer had moeten maken.
Daarnaast komt ook welleens voor dat een instructeur iets anders interpreteerd dan dat jij doet.
Meestal ben je dan ook meer bezig om je instructeur een plezier te doen dan dat je probeerd te rijden.
Ik betrapte mezelf er namelijk toen-der-tijd erop dat ik meestal alleen naar achteren keek omdat dat moest, maar meestal keek ik dan nog een keer om 'te kijken'.
Als je eenmaal je eigen wagen heb en dat roze pasje, dan is auto rijden een stuk comfortabeler, je kiest dan ook zelf hoe je rijd waardoor je veel sneller op sommige dingen kan inspelen, etc, etc.
Ik heb het eigenlijk nog nooit niet naar m'n zin gehad tijdens het rijden, hooguit omdat ik misschien net iets beters had te doen dan lessen maargoed, uiteindelijk dat %(#@$! ding toch gehaald en nu mag ik in m'n eentje de wegen onveillig maken ^^.
Dat klopt, en dat is maar goed ook, want als zo'n instructeur zoveel tijd met je doorgebracht heeft kan je op een gegeven moment spreken van een 'vriendjes' regeling, je brand eens een cd'tje of iets dergelijks en hij laat je slagen.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 16:42 schreef daankes het volgende:
[..]
Ik vind et toch redelijk waardeloos. Al dat kijken wat je maximaal 1 lang volhoud en daarna ook nooit meer doet. Zo'n examen waar een kerel binnen 45 minuten moet beoordelen of je kan rijden of niet, terwijl een instructeur die 30~40~50~60 uur met je gereden heeft geen enkele inbreng heeft.
Als ik dat roze papiertje morgen krijg ben ik toch verschrikkelijk blij en opgelucht ;p.
editje:
voor mensen die bijzondere verrichtingen willen nalezen.
http://ferry.nl/ -> praktijkexamen auto -> daar staan allemaal bijzondere verrichtingen en wat je moet doen. Kan je misschien wat mee, heeft mij iig toch wel een klein beetje geholpen.
Hoef je verder nooit iemand naar huis te brengen dan? Dat zou wel fijn zijn, scheelt toch wat tijd. Vooral bij mij, heb een kleinere rijschool dus vaak dezelfde mensen. Zo krijg ik dus ook vaak dezelfde routes, als je dan ook nog lessen van 1 uur hebt is dit natuurlijk helemaal balen. Voordeeltje is dan wel voelt hoe het is als er nog een extra iemand bij je in de auto zit die toch ook naar je kijkt.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 16:59 schreef Boowtje het volgende:
Ik was even eerder opgehaald om te kijken hoe het ging met een andere leerling maar wat een lessen heeft hij gehad...later legde ze uit er zijn drie soorten goed, middelmatig, slecht. zegt ze: hij behoort dus tot de aller slechtste![]()
Ik was middelmatig, ben ik al tevreden mee! Lijkt me rot als je zo lang al bezig bent en nog geen roze pasje..
Nee, dat lukt niet helaas. Heb hier alleen een A4 scanner en dan kost het uren werk, dat boek is meer dan 100 pagina's namelijk.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 14:19 schreef daankes het volgende:
kan dat vandaag niet meer ;x. Moet morgen op voor men examen maar ben toch wel het meest gevreesd voor bijzondere verrichtingen, ook al zijn deze veruit het makkelijkst.
Echt hartstikke fijn, ik heb wel een site maar dan zou je mij de bestanden even moeten sturen zodat ik ze daar op kan zetten. Dan PM ik jou mijn email wel even.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 12:12 schreef Kahlen het volgende:
[..]
ja tuurlijk, geen probleem. Boek ligt wel thuis, kan het morgen doen. Worden denk ik 2 pdfjes van 5 mb elk. Heb hier een kopieermachine die in 1 keer een boek kan inscannen, kost bijna geen werk.
Weet jij een site waar ik die kan uploaden? Dan zet ik ze daar weg en plaats ik hier de link.
prima, stuur je emailadres maar via pm, ik neem de boel morgen mee naar het werk en mail ik je de bestanden. Dan kan je hier tijdelijk misschien de link zetten zodat iedereen het kan downloaden.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 21:11 schreef About2Break het volgende:
Echt hartstikke fijn, ik heb wel een site maar dan zou je mij de bestanden even moeten sturen zodat ik ze daar op kan zetten. Dan PM ik jou mijn email wel even.
Dankje, je had idd gelijkquote:Op dinsdag 12 mei 2009 08:08 schreef Boowtje het volgende:
Een dikke proficiat voor de mensen die zijn geslaagd voor theorie of praktijk! Of beide natuurlijk.
balen petertjuhh.. kan me zo voorstellen dat je er gewoon kwaad van wordt!! Het is ook niet snel goed..dan rij je weer te agressief dan weer te onzeker blabla.
sjibble, ik zei het toch!!?
Hahaha, nou ik heb dat zelf nog nooit gedaan, zelfs niet met mijn rijlessen, moet er nog eens bijkomen dat ik met mijn skateboard onder de auto gaat liggen om te kijken of er misschien een blokkade ligtquote:Op dinsdag 12 mei 2009 18:36 schreef daankes het volgende:
[..]
Hoef je verder nooit iemand naar huis te brengen dan? Dat zou wel fijn zijn, scheelt toch wat tijd. Vooral bij mij, heb een kleinere rijschool dus vaak dezelfde mensen. Zo krijg ik dus ook vaak dezelfde routes, als je dan ook nog lessen van 1 uur hebt is dit natuurlijk helemaal balen. Voordeeltje is dan wel voelt hoe het is als er nog een extra iemand bij je in de auto zit die toch ook naar je kijkt.
En spiegelen is gelukkig wel een van mijn sterkere punten dus ga met vol vertrouwen mijn examen in. Maar ik weet zeker dat ik na een week echt niet meer; Binnenspiegel, linkerbuitenspiegel, schouder, knipperlicht en weer binnenspiegel, ga doen. Of een visuele controle om en onder het auto voordat je instapt. Gekkenwerk.
Wat ik wel vaak hoor is dat je vooral een beetje geluk moet hebben met je examinator (niet zo'n chagrijnige lul) en dat je geluk moet hebben dat het verkeer om je heen zich ook een beetje gedraagt.
andere route anvragenquote:Op woensdag 13 mei 2009 09:28 schreef SoulThief het volgende:
Misschien moet je anders eens een andere route aanvragen?
Ik kan het me nog herrineren dat ik toen-der-tijd een andere rij-intructeur kreeg, nou ik kwam op plaatsen die twee straten verder lagen van mijn woning, waar ik nog nooit was geweest -- moet je wel even aangeven anders rij je straks op herkenning en dan ben je straks misschien tijdens je examen de lul.
Als jij bv een 80km weg haaks opdraait, komen 2 autos achter elkaar aan. Eentje gooit zijn knipper uit om jou straat in te draaien, jij denkt mooi. gas erop. Maar die auto erachter gaat er met een sierlijke beweging om de afslaande auto een en grijpt jou.. 'Afscherm-ongeval' ofzo heet dat. Gebeurt veel met een motorrijder achter een afslaande auto omdat die helemaal achter een auto of busje kunnen verdwijnen.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 11:26 schreef Kahlen het volgende:
[..]
kan je het wat beter uitleggen? Wat is een afschermingsfout?
Hahaha, okee, dan wordt het iets moeilijker inderdaadquote:Op woensdag 13 mei 2009 10:48 schreef daankes het volgende:
[..]
andere route anvragen? moet over 2 uur op :p. Maar ik had toch altijd 1.5 uur les dus altijd nog een dik uur in examen gebied. Moet dus wel lukken. zenuwen vallen nog reuze mee, dus dalijk lekker knallen!
EEN MOTOR af laten slaan bij een stoplicht HOE DURF JE!quote:Op woensdag 13 mei 2009 13:12 schreef Boowtje het volgende:
OEPS auto laten afslaan voor een groen stoplicht waar ik helemaal vooraan stond...
Wat een lul reed er achter me hele tijd toeteren.. ik doe mijn best hoor! Idioot.. je mag alleen toeteren bij direct gevaar!
Dat weet ik wel zeker inderdaad!quote:Op woensdag 13 mei 2009 13:33 schreef SoulThief het volgende:
Komt gewoon omdat je een "L" op je dak hebt hoor
Er waren er 20 van de 50 geslaagdquote:Op woensdag 13 mei 2009 08:42 schreef Boowtje het volgende:
Helemaal goed Sjibble!Zijn er nog veel gezakt? Toen ik op moest wel denk z'n 60 % ..
Hoeveel lessen hebben jullie er op zitten?
Dat arme jong bij wie ik in de auto zat 80..
Hahahaha heerlijk, ik ergerde me er niet zo heel erg aan, vond het alleen vervelend dat sommige mensen van die gevaarlijke manouvres maken om maar even te laten zien 'hoe je moet rijden'.quote:Op woensdag 13 mei 2009 14:00 schreef vannelle het volgende:
[..]
Dat weet ik wel zeker inderdaad!
In de tijd dat ik nog les gaf vaak zat meegemaakt dat dat bordje werkt als een rode lap op een stier, het lijkt haast wel dat sommigen zich meer voelen dan een ander puur en alleen omdat ze zelf zónder zo'n bordje mogen rijden.
Allemaal zijn ze vergeten dat ze het zelf ook hebben moeten leren.![]()
Wat ik wel eens gedaan heb (niet zelf bedacht maar gehoord van een vriend die ook instructeur is) is toen de auto afgeslagen was in een smal straatje en er 1tje achter ons stond te claxonneren ik de leerling heb gevraagd even te wachten met starten.
Ik ben toen uitgestapt om het lesbord even op te poetsen, was blijkbaar niet goed zichtbaar.
Oeh, de heliing proef, is op zich helemaal niet moeilijk, alleen als je voor een stoplicht staat dan is het soms even wennen, want je moet op je rem blijven staan, maar je moet er wel doorheen komenquote:Op woensdag 13 mei 2009 13:37 schreef Boowtje het volgende:
Ja die ''L'' staat er ook niet voor niks... voelde me echt opgejaagd. Maar goed verder ging het wel oke. Volgende week helling proef en kijken oefenen.
Hahahah gelijk je dag verziekt $(%^#$)@#$ schakelen!quote:Op woensdag 13 mei 2009 14:52 schreef Boowtje het volgende:
Vind op zich wel lekker dat ze in het diepe gooit zo van meteen schakelen, remmen en gassen zelf doen. En de derde les kijken en helling proef maar ja eerst maar eens die bak onder controle laten houden![]()
@Sjibble hij zit in de correctie fase zij ze. Maar goed de lessen zijn 2 uur achter elkaar dus als je 40 x geweest bent heb je 80 lessen gehad.
P.s heb mijn nagel gebroken met schakelen..
Bedankt.quote:Op woensdag 13 mei 2009 14:32 schreef Sjibble het volgende:
[..]
@ Norich
gefeliciteerd!Hoe ging het? Hoeveel fout en hoeveel geslaagden?
![]()
Vreemd, kreeg kort geleden dit mailtje van de Bovag waaruit blijkt dat de wachttijden toch écht korter zijn dan 3 maanden!quote:Op woensdag 13 mei 2009 16:17 schreef Anoniemos het volgende:
******
Blijkt nu dat ik mag afrijden op 12-8-2009Dat is 3(!!!) maanden
![]()
Edit: Ow wacht, sommige regio's idd 10-12 weken.quote:Een uitgave van BOVAG Rijscholen 11 mei 2009
Nieuwe aanpak reserveringstermijnen werkt
De nieuwe aanpak reserveringstermijnen werkt. De reserveringstermijn voor B-herexamens is momenteel 4,5 weken landelijk gemiddeld. En dat is mooi binnen de afgesproken norm uit de nieuwe aanpak reserveringstermijnen voor fase 1. De reserveringstermijn voor eerste B-examens bedraagt momenteel 8 weken landelijk gemiddeld. Dat is een uitstekend resultaat voor het hoogseizoen, vooral ten opzichte van de ruim 12 weken van een jaar geleden rond deze tijd. En dat terwijl de hoeveelheid afgenomen examens, ondanks de huidige laagconjunctuur, is toegenomen met 5 procent in relatie tot vorig jaar.
Wij zien echter in sommige regio's tijdelijk langere reserveringstermijnen van 10 tot 12 weken voor eerste B-examens. Met CBR is afgesproken dat deze plaatselijke en tijdelijke pieken zo snel mogelijk worden 'platgeslagen'. Daarnaast worden aanvullende maatregelen genomen om deze pieken te bestrijden met extra examencapaciteit. Deze capaciteit komt vrij door twee maatregelen:
1. Het bieden van de mogelijkheid dat te veel ingekochte capaciteit tot twee weken voor het examen kostenloos kan worden teruggeven aan CBR.
2. Het vaststellen van het quotum waarbij de 5 procent extra inkoop van examens, die niet op naam zijn gesteld, zal vervallen.
Maatregel 1 komt voort uit de constatering dat er momenteel zeer veel TTT's worden gereserveerd; wel de helft meer dan vorig jaar om deze tijd. Wij verwachten daarom dat veel rijscholen te ruim inkopen en hun leerlingen die nog niet klaar blijken te zijn voor het examen, op het laatste moment een TTT aanbieden. Maar dit gaat wel ten koste van examencapaciteit. Vandaar deze maatregel.
Maatregel 2 zal examencapaciteit vrijmaken voor het bestrijden van de plaatselijke wachttijd-pieken voor het eerste examen.
Op 1 april jongstleden is nog maar de eerste fase, betreffende de nieuwe manier van reserveren van herexamens op naam, ingegaan. De wachttijd voor herexamens is nu minder dan 5 weken. Als straks fase 2 en ook fase 3 zijn ingegaan, kunnen we de reserveringstermijn van de eerste examens op alle lokaties binnen de afgesproken norm van 7 weken krijgen. De reserveringstermijnen laten nu al een forse verbetering zien, ten opzichte van vorig jaar. We zijn er echter nog niet helemaal. BOVAG Rijscholen, FAM en CBR blijven werken aan een goed resultaat voor het hele land; voor alle regio's.
Haha ach ik ben ook maar een vrouwmensquote:Op woensdag 13 mei 2009 15:19 schreef SoulThief het volgende:
[..]
Hahahah gelijk je dag verziekt $(%^#$)@#$ schakelen!
@!$$@) weer een !@#@!#) nagel eraf krijg toch de #$!($@!) vuil !@)!@$.
Gaat wel hard bij jou! volgens mij was ik bij les 12 toen ik pas mocht schakelen (zit nog een verhaal achter) ^^
Volgende week mag je afrijden
Nou komt er aardig in de buurt, ik lesde in eerste instantie bij een rijschool waar een vriend van me ook lesde, uiteindelijk ga je via via, naar zo'n rij-instructeur en dan komt het wel goed.quote:Op woensdag 13 mei 2009 16:32 schreef Boowtje het volgende:
[..]
Haha ach ik ben ook maar een vrouwmensDan is het oke om te zeuren over nagels! Mja je wil me niet mee maken als ik ziek en me echt @#%$%@ voel! Kan dan alleen maar lamlendig doen maar ik ben daar wel heel eerlijk over en zeg dan ook: Sorry, ik kan NIET STOPPEN met ZEIKEN gewoon....
![]()
![]()
Mja moet je je ook niet op verkijken hoor het is dan 3e keer dat ik rij maar dat is dan wel les 5/6 (2 lesuur achter elkaar) had niet helemaal duidelijk neer gezet denk ik![]()
Is je verhaal dat je bent afgezet ofzo?
Je hebt een dag later je rijbewijs toch nietquote:Op woensdag 13 mei 2009 17:00 schreef roelstier het volgende:
gistere geslaagd! na 50 uur wel in 1 keer... dus dat is lekker. vandaag heerlijk lopen blazen met mijn hyundai coupe 2.0 gaat heerlijk hard!
Precies het was opzich ook geen ramp, alleen ik had zelf het idee dat het wel ietsjes vlugger moch, maargoed daar was hij het toen-der-tijd niet mee eens dus toen maar gekeken naar een andere rijschool, en uiteindelijk daar lekker verder gegaan. Ik mag nog van geluk spreken dat ik tijdens die tijd niet m'n theorie had gehaald want dat kon ik dan mooi overnieuw doen :/quote:Op woensdag 13 mei 2009 18:10 schreef Boowtje het volgende:
Gefeliciteerd roelstier!
Spannend, ik heb net een reactie gehad op mijn sollicitatie! Ik ben uitgenodigd voor een gesprek in Amsterdam!
Balen ST.. snap niet dat sommigen zo geld belust zijn.. Mja wel in 1 x geslaagd en dat aantal lessen wat zegt dat nou, kost gewoon wat meer maar je kan het wel! (je kan het ook zo zien, het geld wat je anders voor examens was kwijt geweest door te vroeg examen te doen, daar heb jij gewoon extra lessen van betaald)
Ik heb het gelukkig zelf niet meer nodig, maar moet toch even zeggen dat ik het tof vind dat je toch even de moeite hebt genomen om het te posten! +Kudo'squote:Op woensdag 13 mei 2009 18:27 schreef About2Break het volgende:
Zoals beloofd, de links om het boek te downloaden. Uiteraard dankzij Kahlen![]()
<knip>
Kahlen, hartstikke bedankt.
Dat laatste is te verhelpen door in Adobe Reader even naar het menu beeld te gaan --> weergave roteren--> met de klok meequote:Op woensdag 13 mei 2009 22:18 schreef Kahlen het volgende:
Ik heb volgens mij alle pagina's ingescand, als iemand er 1 mist moet hij/zij maar even roepen. De beginpagina's heb ik wel verwijderd, stond namelijk de naam van de rijschool van een stagaire van mij en dat leek me niet echt handig, maar alle tekst zit er wel in. Omdat de scanner wat lastig deed (geheugen zat steeds vol), op 100 dpi gescanned, goed leesbaar als je het print, vanaf het scherm leest het wat minder lekker (ook omdat je je hoofd een slag moet draaien).
Thanks, ik ga het nu niet meer bekijken maar ga er morgen zeker een blik naar werken!quote:Op woensdag 13 mei 2009 18:27 schreef About2Break het volgende:
Zoals beloofd, de links om het boek te downloaden. Uiteraard dankzij Kahlen![]()
<knip>
Kahlen, hartstikke bedankt.
Ik werd zo toch een keer ingehaald door een motor, gewoon over de strook van rechts met 150.. Was een beetje van " wooaaoow.."quote:Op woensdag 13 mei 2009 22:26 schreef 16meter het volgende:
Wat ik wel sneu vind is dat je bij een zijdelingse verplaatsing (naar een andere rijstrook) je dode hoek moet checken als er niets is behalve een middenberm of een betonnen stoep.Vaak doe ik dat bewust niet omdat er niets kán rijden en het er debiel uitziet... maar krijg dan achteraf te horen dat dat wel gemoeten had. "Ook al weet je dat er niets of niemand is... examinatoren geilen erop."
![]()
![]()
Ook nuttig om bij het uitvoegen op de snelweg te kijken of je niet rechts ingehaald wordt over de vluchtstrook.![]()
Ben blij als ik dat toneelstukje niet meer hoef uit te voeren.
Oooh das balenquote:Op maandag 18 mei 2009 10:34 schreef ecstasy het volgende:
Ik zou m'n theorie hebben om 10.30 uur, maar er reden geen treinen.¤32!
Ik ga nu maar een nette brief schrijven in de hoop dat ze m'n kosten declareren, maar NS kennende ga ik daar maar niet vanuit.quote:
Zeker doen, nee heb je, ja kun je krijgen.quote:Op maandag 18 mei 2009 10:43 schreef ecstasy het volgende:
[..]
Ik ga nu maar een nette brief schrijven in de hoop dat ze m'n kosten declareren, maar NS kennende ga ik daar maar niet vanuit.
Je hebt er alleen kans op als het onaangekondigd was.quote:Op maandag 18 mei 2009 10:43 schreef ecstasy het volgende:
[..]
Ik ga nu maar een nette brief schrijven in de hoop dat ze m'n kosten declareren, maar NS kennende ga ik daar maar niet vanuit.
GEFELICITEEEEEEEEEEEEEEEEEEEERDDDquote:
Ging superquote:Op maandag 18 mei 2009 13:45 schreef Sjibble het volgende:
[..]
GEFELICITEEEEEEEEEEEEEEEEEEEERDDD![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Hoe ging het? Vertel er even lekker veel over want ik moet over een week![]()
![]()
Kijk dat zijn de examinatoren die je moet hebben. Hoop dat ik ook zo'n man krijg.quote:Op maandag 18 mei 2009 16:26 schreef Tecnix het volgende:
[..]
Ging superWel wat foutjes enzo maar niemand rijd foutloos.. een chille examinator die me geruststelde en toen ik even verslapte zei van houd nog even vol zet je schouders eronder.
Inderdaad hiervoor heb ik ook een keer zo'n zeikerd gehad die had al meteen de pest aan mequote:Op maandag 18 mei 2009 18:23 schreef viagraap het volgende:
[..]
Kijk dat zijn de examinatoren die je moet hebben. Hoop dat ik ook zo'n man krijg.
Nog even volhoudenquote:Op maandag 18 mei 2009 17:16 schreef DJKoster het volgende:
Ik wil ook een rijbewijsNog 38 dagen te gaan tot aan mijn examen
![]()
kut, dan al?![]()
Tja, het moet nog maar even inderdaad.quote:Op donderdag 14 mei 2009 00:42 schreef Sjibble het volgende:
[..]
Ik werd zo toch een keer ingehaald door een motor, gewoon over de strook van rechts met 150.. Was een beetje van " wooaaoow.."
Gewoon af en toe je spiegels checken en idd, zijdelingse verplaatsing je dode hoekje.
Ik heb er dan weer moeite mee, dat als ik om fietsers heen moet, ik binnenspiegel buiten, dode hoek moet meenemen, dan pas moet inhalen en hetzelfde moet herhalen alleen dan de andere kant. De eerste keer, oke. Maar de 2de keer heb ik van... waarom niet alleen dode hoek? Mja, gewoon bij elke verplaatsing gewoon uitvoeren dus..
De laatste lessen heb ik wel moeite technieken zeg.. lijkt wel alsof ik nu al een eigen rijstijl ontwikkel!!
Ik vond het ook sneu, maar de examinatoren geilen er idd op en je instructeur wilt juist dat je slaagt. Die doet het ook grotendeels voor jou natuurlijk.
@ Kahlen
Thx!Ik zal et ook doornemen voor ik over een paar dagen weer moet
Misschien staat er wat handigs tussen.
relaxte gozer dusquote:Op maandag 18 mei 2009 16:26 schreef Tecnix het volgende:
[..]
Ging superWel wat foutjes enzo maar niemand rijd foutloos.. een chille examinator die me geruststelde en toen ik even verslapte zei van houd nog even vol zet je schouders eronder.
Boh gek, lekker 6 uur in de ochtendquote:Op maandag 18 mei 2009 22:51 schreef Nouwk het volgende:
Over 8 uur ongeveer word ik opgehaald voor examen. Natuurlijk vergeet ik nu precies mijn portomonnee met pasfoto en ID-kaart op mijn werkMaar heb nog ergens mijn AM-rijbewijs gevonden gelukkig dus die kan mooi mee lees ik net.
Balen zeg, kleine foutjes tellen ze altijd bij elkaar opquote:Op dinsdag 19 mei 2009 09:50 schreef Nouwk het volgende:
Helaas, gezakt. En nog wel stom ook. Richtingaanwijzer verkeerde kant op de snelweg en ik snapte niet waarom de auto achter mij zo snel eraan kwam, had het gewoon niet gezien dat hij naar rechts stond ipv links. Het ging wel goed, hij wisselde van rijstrook toen ik wisselde dus geen gevaarlijke situaties. Verder ging de rit prima, auto's die stil stonden midden op de invoegstrook enzo allemaal overleefd en zij vond het verder erg goed gaan, dus ze hadden nog een tijdje spoedoverleg in de auto (zij en mijn instructeur) want ze twijfelde, zo'n fout maak je niet nog een keer, en het rijden ging erg goed, maar toch maar gezakt. . En aangezien het gigantisch druk is en mijn rijinstructeur altijd laat bespreekt duurt het denk ik nog wel even voordat ik weer kan..
Op het moment is het volgens mij iets van 4 weekjes wachten.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 10:09 schreef Nouwk het volgende:
Ja nouja, dat was eigenlijk het enige foutje, vandaar dat ze twijfelde en dat ik zo baal. Toch wel zuur, hopen dat ik nu geen 6 weken hoef te wachten.
Balen zeg...quote:Op dinsdag 19 mei 2009 09:50 schreef Nouwk het volgende:
Helaas, gezakt. En nog wel stom ook. Richtingaanwijzer verkeerde kant op de snelweg en ik snapte niet waarom de auto achter mij zo snel eraan kwam, had het gewoon niet gezien dat hij naar rechts stond ipv links. Het ging wel goed, hij wisselde van rijstrook toen ik wisselde dus geen gevaarlijke situaties. Verder ging de rit prima, auto's die stil stonden midden op de invoegstrook enzo allemaal overleefd en zij vond het verder erg goed gaan, dus ze hadden nog een tijdje spoedoverleg in de auto (zij en mijn instructeur) want ze twijfelde, zo'n fout maak je niet nog een keer, en het rijden ging erg goed, maar toch maar gezakt. . En aangezien het gigantisch druk is en mijn rijinstructeur altijd laat bespreekt duurt het denk ik nog wel even voordat ik weer kan..
Wel in 1x slagen dan he 8) Anders ben je na een examen, nog een examen, en nog eens 5 lessen lichter..quote:Op dinsdag 19 mei 2009 10:56 schreef Christiaan het volgende:
Ik hoef nog maar een les of 8, rond de 18-20 in totaal zei de instructeur.
Dit word m`n 3e keerquote:Op dinsdag 19 mei 2009 11:01 schreef Sjibble het volgende:
[..]
Wel in 1x slagen dan he 8) Anders ben je na een examen, nog een examen, en nog eens 5 lessen lichter..
Succes man!quote:Op dinsdag 19 mei 2009 10:56 schreef Christiaan het volgende:
Ik hoef nog maar een les of 8, rond de 18-20 in totaal zei de instructeur.
En waar was je de afgelopen 2x op gezakt?quote:
Ik had m`n ttt had ik juist perfect gedaan, bij m`n examen was ik gewoon fucking zenuwachtig waardoor ik sommige fouten had gemaakt die ik anders altijd perfect deed.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 11:11 schreef Sjibble het volgende:
[..]
En waar was je de afgelopen 2x op gezakt?
En was je er van je instructeur al klaar voor? En had je zelf niet het gevoel dat je eigenlijk niet helemaal klaar was of dacht je ook dat je het zonder twijfel haalt?
Ik heb eind van de middag een oefentoets die verloopt als een echt examen, maar alleen geldt ie dan nietDus ook een andere instructeur naast me die ik niet eens van gezicht ken.
Ben benieuwd..![]()
\
Edit: Deeehm, ik stress een beetje
Was ik van plan ja!quote:Op dinsdag 19 mei 2009 11:01 schreef Sjibble het volgende:
[..]
Wel in 1x slagen dan he 8) Anders ben je na een examen, nog een examen, en nog eens 5 lessen lichter..
Ik heb geen TTT. Het verloopt als een echt CBR examen, en krijg ook te horen dat als het echt zou zijn, ik geslaagd zou zijn of niet. Ook krijg ik mijn verbeterpunten te horen, en ik kom zo ook in de examensfeer.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 11:48 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Ik had m`n ttt had ik juist perfect gedaan, bij m`n examen was ik gewoon fucking zenuwachtig waardoor ik sommige fouten had gemaakt die ik anders altijd perfect deed.
Het is trouwens wel handig als je je bijzondere verrichtingen haalt vanmiddag, had ik ook en neemt een hoop stress weg.
Heeft iemand toevallig tips voor een kalmeringsmiddel, eentje die goed is ofzo?
Ik zou persoonlijk lekker doorrijden, maar wel extra opletten en zorgen dat je snel bij de rem kunt mocht het nodig zijn. Als je voorrang hebt, heb je voorrang. Als je gaat remmen ben je heel erg onduidelijk voor het overige verkeer, want die snappen dan niet wat jij wilt/gaat doen.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 12:41 schreef Sjibble het volgende:
[..]
Ik heb geen TTT. Het verloopt als een echt CBR examen, en krijg ook te horen dat als het echt zou zijn, ik geslaagd zou zijn of niet. Ook krijg ik mijn verbeterpunten te horen, en ik kom zo ook in de examensfeer.
T is gewoon een oefen praktijkexamen. Ik haal er geen vrijstellingen voor. Zat bij mn pakket maar kost ook 100 euro minderTerwijl ik voor een TTT 170 euro zou lappen, rij ik leiver af voor 215 euro, en het zal niet zo wezen dat je zakt voor een bijzondere verrichting of wel?
![]()
Wat doen jullie, als er een auto van links komt aanrijden en jij hebt voorrang. Rij je dan door of rem je af om te zien of deze je daadwerkelijk voorrang verleent? En voor dezelfde sitiatue op een T kruispunt? Dus auto van links en jij wilt naar rechts.. Wat doe je?
Gewoon doorrijden of toch afremmen voor de zekerheid?
Dus wat je bedoelt moet ik gewoon voorrang nemen ipv krijgen, want het ander verkeer dat mij voorrang moet verlenen moet het gewoon doen en goed opletten. En mocht et nodig zijn kan ik op het laatste moment remmen, maar ik geloof dat degene die mij voorrang moet verlenen ook wel in de ankers zou gaan.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 13:28 schreef Anoniemos het volgende:
[..]
Ik zou persoonlijk lekker doorrijden, maar wel extra opletten en zorgen dat je snel bij de rem kunt mocht het nodig zijn. Als je voorrang hebt, heb je voorrang. Als je gaat remmen ben je heel erg onduidelijk voor het overige verkeer, want die snappen dan niet wat jij wilt/gaat doen.
Mijn examen is overigens teruggetrokken van 12-8, was toen namelijk nog op vakantie. Nu maar hopen dat er net een gaatje vrijkomt, dat zou echt heel erg fijn zijn! (al is de kans wel heel, heel erg klein)
Als je het niet vertrouwt kun je hem langzaam de kruising op laten rollen (een stukje), vaak stoppen ze dan alsnog wel. Als je blijft staan vinden de examinatoren je waarschijnlijk niet besluitvaardig genoeg.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 13:37 schreef Sjibble het volgende:
[..]
Dus wat je bedoelt moet ik gewoon voorrang nemen ipv krijgen, want het ander verkeer dat mij voorrang moet verlenen moet het gewoon doen en goed opletten. En mocht et nodig zijn kan ik op het laatste moment remmen, maar ik geloof dat degene die mij voorrang moet verlenen ook wel in de ankers zou gaan.
Maar mocht ik van links niks kunnen zien moet ik dan ook gewoon de weg op rijden? Als links mij voorrang moet verlenen?
ja t is zo onduidelijk. Want ik rij heel vaak op de brommer (courier als bijbaantje) al voor een anderhalf jaar, en ben wel eens echt bijna van mn stok gereden!Ik zit nu dan wel in een auto, maar maak mij eens wijs dat dat verschil maakt. Op een brommer zit ik hoger, en zie ik meer, en de auto's zien mij ook over andere auto's heen.
Wat ik altijd doe is bij sommige kruispunten echt stoppen om het beter te zienquote:Op dinsdag 19 mei 2009 16:24 schreef rene90 het volgende:
@Sjibble, het gaat erom dat het veilig gebeurd. Is het overzichtelijk en heb je voorrang, gewoon nemen en snelheid houden.
Heb je geen overzicht, iets snelheid minderen just to be sure. Daar ga je niet op worden afgekeurd. Is namelijk alleen maar veilig wat je doet.
True, ligt wat mij betreft per kruispunt verschillend.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 16:26 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Wat ik altijd doe is bij sommige kruispunten echt stoppen om het beter te zien
Had ik ookquote:Op woensdag 20 mei 2009 10:28 schreef rene90 het volgende:
Wat kut dat je opeens in een andere auto moet dan
Achja, was ff wennen en dat wist hij ook. In het begin zweerde ik dat het echt dezelfde auto was.. eigenlijk nietquote:Op woensdag 20 mei 2009 10:28 schreef rene90 het volgende:
Wat kut dat je opeens in een andere auto moet dan
Ik was om precies dezelfde rede gezaktquote:Op woensdag 20 mei 2009 11:06 schreef Sjibble het volgende:
[..]
Achja, was ff wennen en dat wist hij ook. In het begin zweerde ik dat het echt dezelfde auto was.. eigenlijk niet. Het had alleen een zwaarder blok en was een halve ton nieuwer (en dat merk je echt). Maar het was wel fun
Het was verleidelijk om toch even lekker gas te geven of em in zn 6 te zetten. Toch spijt dat ik et niet even deed
![]()
En laatst is een vriend gezaktEcht om een onzinnige reden!!
Hij reed in een woonwijk in een 50 kilometer zone, en moest voorrang verlenen aan bestuurders van rechts.
Omdat hij dus rechts voorrang moest verlenen, reed hij 40 km/h, wat rustiger dus, zodat ie het beter aan ziet komen. Hij reed hartstikke goed. En je raadt het al.... Hij was GEZAKT!
Namelijk omdat ie te zacht reed, dus 40 in plaats van 50.. WTF, je moet voorrang verlenen aan rechts! En het was al niet al te overzichtelijk! Zijn instructeur was het er ook niet mee eens en vond dat ie em echt zou moeten laten slagen. Zo zie je maar, net dat je denkt dat je te hard rijdt, rij je te zacht. Het is inderdaad een loterij, ben benieuwd of ik het wel haalIk hoop dat mn rijschool het juiste lootje heeft getrokken (
)
En nee, hij reed echt niet te hard, hij reed echt TE ZACHT... Dat is toch fucking bullshit?!![]()
In een woonwijk 50 rijden vind ik sowieso al wat apart, en 40 rijden voor een onoverzichtelijke bocht, compleet gelijk en kon wat mij betreft zelfs nog wel langzamer.quote:Op woensdag 20 mei 2009 11:06 schreef Sjibble het volgende:
[..]
Achja, was ff wennen en dat wist hij ook. In het begin zweerde ik dat het echt dezelfde auto was.. eigenlijk niet. Het had alleen een zwaarder blok en was een halve ton nieuwer (en dat merk je echt). Maar het was wel fun
Het was verleidelijk om toch even lekker gas te geven of em in zn 6 te zetten. Toch spijt dat ik et niet even deed
![]()
En laatst is een vriend gezaktEcht om een onzinnige reden!!
Hij reed in een woonwijk in een 50 kilometer zone, en moest voorrang verlenen aan bestuurders van rechts.
Omdat hij dus rechts voorrang moest verlenen, reed hij 40 km/h, wat rustiger dus, zodat ie het beter aan ziet komen. Hij reed hartstikke goed. En je raadt het al.... Hij was GEZAKT!
Namelijk omdat ie te zacht reed, dus 40 in plaats van 50.. WTF, je moet voorrang verlenen aan rechts! En het was al niet al te overzichtelijk! Zijn instructeur was het er ook niet mee eens en vond dat ie em echt zou moeten laten slagen. Zo zie je maar, net dat je denkt dat je te hard rijdt, rij je te zacht. Het is inderdaad een loterij, ben benieuwd of ik het wel haalIk hoop dat mn rijschool het juiste lootje heeft getrokken (
)
En nee, hij reed echt niet te hard, hij reed echt TE ZACHT... Dat is toch fucking bullshit?!![]()
Als iedereen 50 (wil) rijden en jij rijd 30, hou je iedereen op. Zorgt voor irritatie en dat uiteindelijk weer tot gevaarlijke situaties.quote:Op woensdag 20 mei 2009 11:13 schreef rene90 het volgende:
[..]
In een woonwijk 50 rijden vind ik sowieso al wat apart, en 40 rijden voor een onoverzichtelijke bocht, compleet gelijk en kon wat mij betreft zelfs nog wel langzamer.
Vooralsnog moet ik voor Harderwijk 4 weekjes wachtenquote:Op woensdag 20 mei 2009 12:00 schreef ExtremeBanaan het volgende:
Weer langer wachten op rijexamen
Lekker dan, 3 maanden op sommige plekken. Laat ik nou net in een grote stad wonen!
Niet midden in een woonwijk. Er loopt dus een 2 richtingsweg door de woonwijken heen waar je 50 mag (met aparte fietspaden). Maar daar moest hij dus 50 rijden, EN voorrang verlenen aan rechts.quote:Op woensdag 20 mei 2009 11:13 schreef rene90 het volgende:
[..]
In een woonwijk 50 rijden vind ik sowieso al wat apart, en 40 rijden voor een onoverzichtelijke bocht, compleet gelijk en kon wat mij betreft zelfs nog wel langzamer.
Ik beweer nergens dat hij terecht gezakt is, ik ben het juist met hem eens dat hij vertraagd.quote:Op woensdag 20 mei 2009 13:31 schreef Sjibble het volgende:
[..]
Niet midden in een woonwijk. Er loopt dus een 2 richtingsweg door de woonwijken heen waar je 50 mag (met aparte fietspaden). Maar daar moest hij dus 50 rijden, EN voorrang verlenen aan rechts.
Nu kan jij, Rene90, wel zeggen dat hij terecht gezakt was, maar ik vind van niet.
De examinator vond dat hij niet 40, maar 50 moest rijden!! Terwijl ik toch ook duidelijk leer dat als ik rechts voorrang moet verlenen en het nodig is, te vertragen. En als ik om de zoveel kleine meters telkens een zijstraat van rechts tegenkom, dan ga ik ook geen gas geven. Dan rij je een constante snelheid en is het verkeer om je heen ook zekerder.
Dat hij is gezakt is gewoon bullshit. En dan vond de instructeur ook.
Komt vaak voor dat je 50 ergens moet/mag rijden en voorrang geven aan rechts.quote:Op woensdag 20 mei 2009 13:31 schreef Sjibble het volgende:
[..]
Niet midden in een woonwijk. Er loopt dus een 2 richtingsweg door de woonwijken heen waar je 50 mag (met aparte fietspaden). Maar daar moest hij dus 50 rijden, EN voorrang verlenen aan rechts.
Nu kan jij, Rene90, wel zeggen dat hij terecht gezakt was, maar ik vind van niet.
De examinator vond dat hij niet 40, maar 50 moest rijden!! Terwijl ik toch ook duidelijk leer dat als ik rechts voorrang moet verlenen en het nodig is, te vertragen. En als ik om de zoveel kleine meters telkens een zijstraat van rechts tegenkom, dan ga ik ook geen gas geven. Dan rij je een constante snelheid en is het verkeer om je heen ook zekerder.
Dat hij is gezakt is gewoon bullshit. En dan vond de instructeur ook.
Verkeerd begrepen, my badquote:Op woensdag 20 mei 2009 13:33 schreef rene90 het volgende:
[..]
Ik beweer nergens dat hij terecht gezakt is, ik ben het juist met hem eens dat hij vertraagd.
Het word drukker, jongeren veroorzaken meer ongelukken, auto`s veranderen van techniek waar je mee moet leren omgaan.quote:Op woensdag 20 mei 2009 13:34 schreef SoulThief het volgende:
Waar ik persoonlijk niets van snap is waarom ze iedere keer om de zoveel jaar alles moeten veranderen, strengere regels andere soort theorie ik snap het allemaal niet meer hoor.
Ik vind het soms ziellig gewoon dat sommige mensen echt hele moeilijke dingen moeten doen.
Als het zo door gaat moet je straks een bepaald IQ hebben wil je uberhaubt mogen rijden :/
Ik denk dat het een wanhoopsdaad is om te trachten het verkeer veiliger te maken. Iedereen heeft echter een eigen rijstijl die na het halen van het plasticje vanzelf vorm gaat krijgen. Daar ga je merken wat voor rijstijl het wordt.quote:Op woensdag 20 mei 2009 13:34 schreef SoulThief het volgende:
Waar ik persoonlijk niets van snap is waarom ze iedere keer om de zoveel jaar alles moeten veranderen, strengere regels andere soort theorie ik snap het allemaal niet meer hoor.
Ik vind het soms ziellig gewoon dat sommige mensen echt hele moeilijke dingen moeten doen.
Als het zo door gaat moet je straks een bepaald IQ hebben wil je uberhaubt mogen rijden :/
Je koopt toch ook geen huis voordat je uberhaupt uit huis kan en magquote:Op woensdag 20 mei 2009 13:35 schreef Sjibble het volgende:
[..]
Verkeerd begrepen, my bad
Het is echt balen voor hem. Want hij heeft een nieuwe auto gekregen en nou moet ie 6 weken langer wachten tot hij kans maakt om in de auto te rijden. Maak er 2 maanden van dat die auto voor de deur stilstaat (voor hem dan).
Geen probleemquote:Op woensdag 20 mei 2009 13:35 schreef Sjibble het volgende:
[..]
Verkeerd begrepen, my bad
Het is echt balen voor hem. Want hij heeft een nieuwe auto gekregen en nou moet ie 6 weken langer wachten tot hij kans maakt om in de auto te rijden. Maak er 2 maanden van dat die auto voor de deur stilstaat (voor hem dan).
Ook @ Rene90quote:Op woensdag 20 mei 2009 13:37 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Je koopt toch ook geen huis voordat je uberhaupt uit huis kan en mag
Het beginnersrijbewijs is 5 jaar geldig.quote:Op woensdag 20 mei 2009 13:40 schreef Sjibble het volgende:
Dus de eisen die ze aan het examen stellen is alleen van toepassing op jonge bestuurders.
In principe is zo'n rijbewijs maar 2 jaar geldig en iedereen rijdt zoals ie zelf wilt (of iets rond de 20.000km)
Dus de eisen hangen af van de jongere bestuurders, want je past je later toch aan het verkeer aan. En uiteindelijk heb je wel genoeg ervaring om geen ongeluk te krijgen (op wat zondagrijders na, maar wat bereik je ermee, na 10x zakken zullen ze wel een mazzelritje hebben en hun roze pasje toch krijgen).
quote:Op woensdag 20 mei 2009 13:44 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Het beginnersrijbewijs is 5 jaar geldig.![]()
ook een theorieexamen vraag
Ik kreeg een vraag hoe lang het rijbewijs geldig is, met daarbij een foto van een rijbewijs waar zeer duidelijk een ontvangst- en verloopdatum opstondquote:Op woensdag 20 mei 2009 13:44 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Het beginnersrijbewijs is 5 jaar geldig.![]()
ook een theorieexamen vraag
had ik ook een keer met zo een soort vraag. mensen allemaal beetje lachen maar je zag er een paar vet moeilijk kijken die het niet snaptenquote:Op woensdag 20 mei 2009 13:47 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Ik kreeg een vraag hoe lang het rijbewijs geldig is, met daarbij een foto van een rijbewijs waar zeer duidelijk een ontvangst- en verloopdatum opstond
Reactie uit een nieuwsbericht.. Dat is toch vreselijk?quote:Op vrijdag 20 januari 2006 @ 11:45 schreef simmu het volgende:
[..]
ja doei: ik heb een keer gehad dat die ***tr*t al op het parkeerterrein op de rem stond, en ook direct zei: 'nu ben je gezakt, maar rij maar door, je betaalt ervoor tenslotte'. toen ik terugkwam vroeg mijn eigen instructeur waarom ik daar in vredesnaam remde...............dus ik de zaak uitgelegd, de keer erop reed hij mee, en slaagde ik [afbeelding] maar zoiets kost je wel poen.
Ik mis een deel denk ik, als hij geen voorrang geeft aan iemand en zij moet op de rem staan dan is het logisch dat hij is gezakt, right?quote:Op woensdag 20 mei 2009 14:01 schreef Sjibble het volgende:
[..]
Reactie uit een nieuwsbericht.. Dat is toch vreselijk?Dat je daar al op kan zakken!
Als zo'n ouwe hanger tegen mij al bij de uitrit zegt dat ik gezakt ben, dan gaat het feestje beginnen
Examinator deed een remingreep terwijl de kandidaat nog op het parkeerterrein van het CBR reed.quote:Op woensdag 20 mei 2009 14:08 schreef rene90 het volgende:
Ik snap niet helemaal waarom die gezakt was, hij stond op de rem of wat?
Dan zal die remingreep wel terecht zijn neem ik aanquote:Op woensdag 20 mei 2009 14:16 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Examinator deed een remingreep terwijl de kandidaat nog op het parkeerterrein van het CBR reed.
Heb je ook bij het CBR in Amsterdam.quote:Op woensdag 20 mei 2009 14:26 schreef SoulThief het volgende:
Bij het CBR in Rotterdam (Barendrecht) kan je rechtdoor rijden en parkeren of rechts afslaan, als je dat laatste doet en je rijd naar buiten en er komt iemand van rechts (bijv. ook een examen kandidaat) en je geeft geen voorrang en je krijgt een ingreep, ben je toch echt het haasje hoor, wel of geen terrein van CBR. Je geeft geen voorrang waar het moet, maakt niet uit waar dat gebeurd.
Haha die had ik de eerste en de tweede (quote:Op woensdag 20 mei 2009 13:47 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Ik kreeg een vraag hoe lang het rijbewijs geldig is, met daarbij een foto van een rijbewijs waar zeer duidelijk een ontvangst- en verloopdatum opstond
Waarom vroeg haar instructeur zich dan af waarom de fuck zij heeft geremd? En achteraf pas wist dat de examinator remde.. Dat bewijst toch dat er niks was om voor te remmen.. Dus ze is gezakt om niks.quote:Op woensdag 20 mei 2009 14:24 schreef rene90 het volgende:
[..]
Dan zal die remingreep wel terecht zijn neem ik aan
eerste keer keek ik gewoon af zodra ik het niet wist. 2x doornemen, 6 fout ftwquote:Op woensdag 20 mei 2009 14:39 schreef viagraap het volgende:
[..]
Haha die had ik de eerste en de tweede () keer voor mijn brommer rijbewijs
0611 toch?quote:Op woensdag 20 mei 2009 14:54 schreef Sjibble het volgende:
[..]
eerste keer keek ik gewoon af zodra ik het niet wist. 2x doornemen, 6 fout ftw
Iedereen lachen bij de vraag :" Wat is het alarmnummer in nederland?" :p
quote:
Ik heb ook dat soort dagen gehad. Dat het echt et lekker ging en de keer erna zwaar ruk.quote:Op donderdag 21 mei 2009 21:16 schreef Boowtje het volgende:
Rijden ging niet zo lekker gister! Schakelen ging ruk! Was best wel moe (heb een lange week achter de rug) en naja het ging echt bagger... Maar goed volgende keer beter.
Vekabest wordt aangeraden, maar met het ANWB boek haalde ik ook maar 5 gevaarherkenningsfouten en 2 theorie fouten (waaronder 1 fout over bandenspanningquote:Op maandag 25 mei 2009 09:40 schreef foxbow het volgende:
waar koop je zo een theorieboek met verkeers regels enzo , en welke moet ik dan hebben :S ik zie allemaal in 2002-2005 gedrukt enzo, is er niks nieuws bij gekomen in al die jaren dan?
Is dat van vekabest iets ? "Theorie Leren Auto Verkeersregels"
Tja boeken zijn wel enigzins belangrijk, alleen gezond verstand helpt je ook een stuk met die vragen van gevaarherkenning.quote:Op maandag 25 mei 2009 11:09 schreef Sjibble het volgende:
[..]
Vekabest wordt aangeraden, maar met het ANWB boek haalde ik ook maar 5 gevaarherkenningsfouten en 2 theorie fouten (waaronder 1 fout over bandenspanning)
Dus het zijn allebei goede boeken, je moet er wel voor zorgen dat je de laatste editie hebt (2009)
OT:
Vandaag een na laatste les en morgen voor het examen nog 1 uurtje, tussen 13:05 en 14:05 heb ik praktijkexamen![]()
Ik ben nu al zenuwachtig, terwijl ik heel stoer dacht dat ik er wel vet relaxed in ga stappen. Ik bereid mezelf er wel op voor dat ik kan gaan zakken. Het is dan wel ruk dat ik 5 weken en 500 euro extra kwijt ben. Iemand nog tips?
Ik hoor zoveel verschillende verhalen, en wat moet ik nou geloven? Van de een hoor ik dat zodra je examinator ingrijpt het gewoon einde verhaal is, en de ander zegt dat je het toch nog goed kan maken?
En dan al die zak of slaag verhalen.. Het zal me wat.
Ik weet eigenlijk niet meer waar ik na mn lessen naar uit moet kijken, dus mijn vakantie is een beetje uitzichtloos.. Godverdomme!!!![]()
Ja, sparen voor een auto
je moet gewoon het boek leren. Simpel weten wat je weet of wel logisch goed weet te beantwoorden.quote:Op maandag 25 mei 2009 11:13 schreef rene90 het volgende:
[..]
Tja boeken zijn wel enigzins belangrijk, alleen gezond verstand helpt je ook een stuk met die vragen van gevaarherkenning.
quote:Op maandag 25 mei 2009 12:46 schreef Vlinnie het volgende:
Heb over 2 weken m'n theorie-examen en ben dus al druk aan het leren. Ik leer met de recenste theorieboeken van Vekabest. En verder nog een cd-rom van Verjo en ANWB te leen van iemand en uit de bieb. Want het is ook wel fijn om te oefenen vanaf scherm en met maximale tijd per vraag.
Nog een aantal vraagjes aan jullie:
-wat is nou het verschil tussen en busbaan- en busstrook? Weet ik ook niet, maar dat zullen ze vast niet vragen
-als je vanaf een onverharde weg komt, moet je dan alleen de bestuurders van links en rechts altijd voorrang geven en niet de tegenliggers? Je moet aan alle weggebruikers voorrang verlenen als jij van een onverharde weg een verharde weg op wilt.
-hebben jullie nog tips voor de gevaarherkenningsvragen? "remmen" en "gas loslaten" zijn 50/50 in verhouding ongeveer.. het is dus niet dat je 15 keer op gas loslaten moet drukken. Vanzelfsprekend is het dan te makkelijk, en kunnen ze ook niet zien of je weet in welke situaties je moet remmen. 50/50 dus, antwoorden in verhouding houden. Ik zou dit wel eerst uitproberen op de cd-roms voor ik het mis heb
De foto's zijn soms best wel onduidelijk, is dat in het echt ook zo (bijv. dat je echt goed moet kijken of iemand voor je zijn remlichten aan heeft)? Foto's zijn altijd wat krom, dus je moet gewoon goed kijken op de foto's. Maar in het echt zie je echt wel wanneer een auto remt, zonder twijfelMaak je daar maar geen zorgen over.
Zover ik denk het te weten (weet het ook niet zeker) een busbaan is een baan die helemaal gereserveerd is voor de bus, een bus strook is echter een klein gedeelte van de baan die gereserveerd is voor de bus.quote:Op maandag 25 mei 2009 12:46 schreef Vlinnie het volgende:
Heb over 2 weken m'n theorie-examen en ben dus al druk aan het leren. Ik leer met de recenste theorieboeken van Vekabest. En verder nog een cd-rom van Verjo en ANWB te leen van iemand en uit de bieb. Want het is ook wel fijn om te oefenen vanaf scherm en met maximale tijd per vraag.
Nog een aantal vraagjes aan jullie:
-wat is nou het verschil tussen en busbaan- en busstrook?
-als je vanaf een onverharde weg komt, moet je dan alleen de bestuurders van links en rechts altijd voorrang geven en niet de tegenliggers?
-hebben jullie nog tips voor de gevaarherkenningsvragen?
De foto's zijn soms best wel onduidelijk, is dat in het echt ook zo (bijv. dat je echt goed moet kijken of iemand voor je zijn remlichten aan heeft)?
Ik heb nooit fileparkeren gehad. Heb het 1x met m'n pa geprobeerd en nu gaat het super.quote:Op maandag 25 mei 2009 11:26 schreef norich het volgende:
Net weer rijles gehad. Het ging wel goed dit keer. Zelfs achteruit inparkeren en file parkeren ging probleemloosvorige keren ging dat echt slecht
Maar dat is op basis van jou auto. Is per auto verschillend wanneer je moet indraaien. Een V70 heeft een langere neus dan een twingo bijv.quote:Op maandag 25 mei 2009 19:56 schreef Broekpaling het volgende:
[..]
Ik heb nooit fileparkeren gehad. Heb het 1x met m'n pa geprobeerd en nu gaat het super.
Ik doe eerst de kont indraaien, dan halverwege het stuur recht, en als het voorwiel bij de geparkeerde auto het voorwiel is terug sturen en dan sta je perfect.
Ik had ook een maand voor ik mn rijbewijs had een auto hoorquote:Op woensdag 20 mei 2009 13:37 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Je koopt toch ook geen huis voordat je uberhaupt uit huis kan en mag
Mja, maar over de tijd krijg je er gevoel voor. Ik thans.quote:Op maandag 25 mei 2009 20:07 schreef rene90 het volgende:
[..]
Maar dat is op basis van jou auto. Is per auto verschillend wanneer je moet indraaien. Een V70 heeft een langere neus dan een twingo bijv.
True.quote:Op maandag 25 mei 2009 20:15 schreef Broekpaling het volgende:
[..]
Mja, maar over de tijd krijg je er gevoel voor. Ik thans.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |