Hahaha, nou ik heb dat zelf nog nooit gedaan, zelfs niet met mijn rijlessen, moet er nog eens bijkomen dat ik met mijn skateboard onder de auto gaat liggen om te kijken of er misschien een blokkade ligtquote:Op dinsdag 12 mei 2009 18:36 schreef daankes het volgende:
[..]
Hoef je verder nooit iemand naar huis te brengen dan? Dat zou wel fijn zijn, scheelt toch wat tijd. Vooral bij mij, heb een kleinere rijschool dus vaak dezelfde mensen. Zo krijg ik dus ook vaak dezelfde routes, als je dan ook nog lessen van 1 uur hebt is dit natuurlijk helemaal balen. Voordeeltje is dan wel voelt hoe het is als er nog een extra iemand bij je in de auto zit die toch ook naar je kijkt.
En spiegelen is gelukkig wel een van mijn sterkere punten dus ga met vol vertrouwen mijn examen in. Maar ik weet zeker dat ik na een week echt niet meer; Binnenspiegel, linkerbuitenspiegel, schouder, knipperlicht en weer binnenspiegel, ga doen. Of een visuele controle om en onder het auto voordat je instapt. Gekkenwerk.
Wat ik wel vaak hoor is dat je vooral een beetje geluk moet hebben met je examinator (niet zo'n chagrijnige lul) en dat je geluk moet hebben dat het verkeer om je heen zich ook een beetje gedraagt.
andere route anvragenquote:Op woensdag 13 mei 2009 09:28 schreef SoulThief het volgende:
Misschien moet je anders eens een andere route aanvragen?
Ik kan het me nog herrineren dat ik toen-der-tijd een andere rij-intructeur kreeg, nou ik kwam op plaatsen die twee straten verder lagen van mijn woning, waar ik nog nooit was geweest -- moet je wel even aangeven anders rij je straks op herkenning en dan ben je straks misschien tijdens je examen de lul.
Als jij bv een 80km weg haaks opdraait, komen 2 autos achter elkaar aan. Eentje gooit zijn knipper uit om jou straat in te draaien, jij denkt mooi. gas erop. Maar die auto erachter gaat er met een sierlijke beweging om de afslaande auto een en grijpt jou.. 'Afscherm-ongeval' ofzo heet dat. Gebeurt veel met een motorrijder achter een afslaande auto omdat die helemaal achter een auto of busje kunnen verdwijnen.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 11:26 schreef Kahlen het volgende:
[..]
kan je het wat beter uitleggen? Wat is een afschermingsfout?
Hahaha, okee, dan wordt het iets moeilijker inderdaadquote:Op woensdag 13 mei 2009 10:48 schreef daankes het volgende:
[..]
andere route anvragen? moet over 2 uur op :p. Maar ik had toch altijd 1.5 uur les dus altijd nog een dik uur in examen gebied. Moet dus wel lukken. zenuwen vallen nog reuze mee, dus dalijk lekker knallen!
EEN MOTOR af laten slaan bij een stoplicht HOE DURF JE!quote:Op woensdag 13 mei 2009 13:12 schreef Boowtje het volgende:
OEPS auto laten afslaan voor een groen stoplicht waar ik helemaal vooraan stond...
Wat een lul reed er achter me hele tijd toeteren.. ik doe mijn best hoor! Idioot.. je mag alleen toeteren bij direct gevaar!
Dat weet ik wel zeker inderdaad!quote:Op woensdag 13 mei 2009 13:33 schreef SoulThief het volgende:
Komt gewoon omdat je een "L" op je dak hebt hoor
Er waren er 20 van de 50 geslaagdquote:Op woensdag 13 mei 2009 08:42 schreef Boowtje het volgende:
Helemaal goed Sjibble!Zijn er nog veel gezakt? Toen ik op moest wel denk z'n 60 % ..
Hoeveel lessen hebben jullie er op zitten?
Dat arme jong bij wie ik in de auto zat 80..
Hahahaha heerlijk, ik ergerde me er niet zo heel erg aan, vond het alleen vervelend dat sommige mensen van die gevaarlijke manouvres maken om maar even te laten zien 'hoe je moet rijden'.quote:Op woensdag 13 mei 2009 14:00 schreef vannelle het volgende:
[..]
Dat weet ik wel zeker inderdaad!
In de tijd dat ik nog les gaf vaak zat meegemaakt dat dat bordje werkt als een rode lap op een stier, het lijkt haast wel dat sommigen zich meer voelen dan een ander puur en alleen omdat ze zelf zónder zo'n bordje mogen rijden.
Allemaal zijn ze vergeten dat ze het zelf ook hebben moeten leren.![]()
Wat ik wel eens gedaan heb (niet zelf bedacht maar gehoord van een vriend die ook instructeur is) is toen de auto afgeslagen was in een smal straatje en er 1tje achter ons stond te claxonneren ik de leerling heb gevraagd even te wachten met starten.
Ik ben toen uitgestapt om het lesbord even op te poetsen, was blijkbaar niet goed zichtbaar.
Oeh, de heliing proef, is op zich helemaal niet moeilijk, alleen als je voor een stoplicht staat dan is het soms even wennen, want je moet op je rem blijven staan, maar je moet er wel doorheen komenquote:Op woensdag 13 mei 2009 13:37 schreef Boowtje het volgende:
Ja die ''L'' staat er ook niet voor niks... voelde me echt opgejaagd. Maar goed verder ging het wel oke. Volgende week helling proef en kijken oefenen.
Hahahah gelijk je dag verziekt $(%^#$)@#$ schakelen!quote:Op woensdag 13 mei 2009 14:52 schreef Boowtje het volgende:
Vind op zich wel lekker dat ze in het diepe gooit zo van meteen schakelen, remmen en gassen zelf doen. En de derde les kijken en helling proef maar ja eerst maar eens die bak onder controle laten houden![]()
@Sjibble hij zit in de correctie fase zij ze. Maar goed de lessen zijn 2 uur achter elkaar dus als je 40 x geweest bent heb je 80 lessen gehad.
P.s heb mijn nagel gebroken met schakelen..
Bedankt.quote:Op woensdag 13 mei 2009 14:32 schreef Sjibble het volgende:
[..]
@ Norich
gefeliciteerd!Hoe ging het? Hoeveel fout en hoeveel geslaagden?
![]()
Vreemd, kreeg kort geleden dit mailtje van de Bovag waaruit blijkt dat de wachttijden toch écht korter zijn dan 3 maanden!quote:Op woensdag 13 mei 2009 16:17 schreef Anoniemos het volgende:
******
Blijkt nu dat ik mag afrijden op 12-8-2009Dat is 3(!!!) maanden
![]()
Edit: Ow wacht, sommige regio's idd 10-12 weken.quote:Een uitgave van BOVAG Rijscholen 11 mei 2009
Nieuwe aanpak reserveringstermijnen werkt
De nieuwe aanpak reserveringstermijnen werkt. De reserveringstermijn voor B-herexamens is momenteel 4,5 weken landelijk gemiddeld. En dat is mooi binnen de afgesproken norm uit de nieuwe aanpak reserveringstermijnen voor fase 1. De reserveringstermijn voor eerste B-examens bedraagt momenteel 8 weken landelijk gemiddeld. Dat is een uitstekend resultaat voor het hoogseizoen, vooral ten opzichte van de ruim 12 weken van een jaar geleden rond deze tijd. En dat terwijl de hoeveelheid afgenomen examens, ondanks de huidige laagconjunctuur, is toegenomen met 5 procent in relatie tot vorig jaar.
Wij zien echter in sommige regio's tijdelijk langere reserveringstermijnen van 10 tot 12 weken voor eerste B-examens. Met CBR is afgesproken dat deze plaatselijke en tijdelijke pieken zo snel mogelijk worden 'platgeslagen'. Daarnaast worden aanvullende maatregelen genomen om deze pieken te bestrijden met extra examencapaciteit. Deze capaciteit komt vrij door twee maatregelen:
1. Het bieden van de mogelijkheid dat te veel ingekochte capaciteit tot twee weken voor het examen kostenloos kan worden teruggeven aan CBR.
2. Het vaststellen van het quotum waarbij de 5 procent extra inkoop van examens, die niet op naam zijn gesteld, zal vervallen.
Maatregel 1 komt voort uit de constatering dat er momenteel zeer veel TTT's worden gereserveerd; wel de helft meer dan vorig jaar om deze tijd. Wij verwachten daarom dat veel rijscholen te ruim inkopen en hun leerlingen die nog niet klaar blijken te zijn voor het examen, op het laatste moment een TTT aanbieden. Maar dit gaat wel ten koste van examencapaciteit. Vandaar deze maatregel.
Maatregel 2 zal examencapaciteit vrijmaken voor het bestrijden van de plaatselijke wachttijd-pieken voor het eerste examen.
Op 1 april jongstleden is nog maar de eerste fase, betreffende de nieuwe manier van reserveren van herexamens op naam, ingegaan. De wachttijd voor herexamens is nu minder dan 5 weken. Als straks fase 2 en ook fase 3 zijn ingegaan, kunnen we de reserveringstermijn van de eerste examens op alle lokaties binnen de afgesproken norm van 7 weken krijgen. De reserveringstermijnen laten nu al een forse verbetering zien, ten opzichte van vorig jaar. We zijn er echter nog niet helemaal. BOVAG Rijscholen, FAM en CBR blijven werken aan een goed resultaat voor het hele land; voor alle regio's.
Haha ach ik ben ook maar een vrouwmensquote:Op woensdag 13 mei 2009 15:19 schreef SoulThief het volgende:
[..]
Hahahah gelijk je dag verziekt $(%^#$)@#$ schakelen!
@!$$@) weer een !@#@!#) nagel eraf krijg toch de #$!($@!) vuil !@)!@$.
Gaat wel hard bij jou! volgens mij was ik bij les 12 toen ik pas mocht schakelen (zit nog een verhaal achter) ^^
Volgende week mag je afrijden
Nou komt er aardig in de buurt, ik lesde in eerste instantie bij een rijschool waar een vriend van me ook lesde, uiteindelijk ga je via via, naar zo'n rij-instructeur en dan komt het wel goed.quote:Op woensdag 13 mei 2009 16:32 schreef Boowtje het volgende:
[..]
Haha ach ik ben ook maar een vrouwmensDan is het oke om te zeuren over nagels! Mja je wil me niet mee maken als ik ziek en me echt @#%$%@ voel! Kan dan alleen maar lamlendig doen maar ik ben daar wel heel eerlijk over en zeg dan ook: Sorry, ik kan NIET STOPPEN met ZEIKEN gewoon....
![]()
![]()
Mja moet je je ook niet op verkijken hoor het is dan 3e keer dat ik rij maar dat is dan wel les 5/6 (2 lesuur achter elkaar) had niet helemaal duidelijk neer gezet denk ik![]()
Is je verhaal dat je bent afgezet ofzo?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |