abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 12 mei 2009 @ 16:39:05 #161
251441 SoulThief
Nom Nom Nom
pi_68944554
Autorijden blijft altijd wel leuk, wat alleen minder leuk is is, dat jouw instructeur je op elke (kleine) fout wijst die je allang niet meer had moeten maken.
Daarnaast komt ook welleens voor dat een instructeur iets anders interpreteerd dan dat jij doet.
Meestal ben je dan ook meer bezig om je instructeur een plezier te doen dan dat je probeerd te rijden.

Ik betrapte mezelf er namelijk toen-der-tijd erop dat ik meestal alleen naar achteren keek omdat dat moest, maar meestal keek ik dan nog een keer om 'te kijken'.

Als je eenmaal je eigen wagen heb en dat roze pasje, dan is auto rijden een stuk comfortabeler, je kiest dan ook zelf hoe je rijd waardoor je veel sneller op sommige dingen kan inspelen, etc, etc.
Ik heb het eigenlijk nog nooit niet naar m'n zin gehad tijdens het rijden, hooguit omdat ik misschien net iets beters had te doen dan lessen maargoed, uiteindelijk dat %(#@$! ding toch gehaald en nu mag ik in m'n eentje de wegen onveillig maken ^^.
It's your world, I just live in it.
pi_68944567
Ik ben ook geslaaaagdd
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_68944685
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 12:09 schreef About2Break het volgende:

[..]

Zou je deze misschien willen inscannen?
Ik ben hier ook wel nieuwsgierig na!

Ik ben nu zo'n 30 lessen achter de rug en vind inparkeren nog wel lastig.
pi_68944698
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 16:39 schreef SoulThief het volgende:
Autorijden blijft altijd wel leuk, wat alleen minder leuk is is, dat jouw instructeur je op elke (kleine) fout wijst die je allang niet meer had moeten maken.
Daarnaast komt ook welleens voor dat een instructeur iets anders interpreteerd dan dat jij doet.
Meestal ben je dan ook meer bezig om je instructeur een plezier te doen dan dat je probeerd te rijden.

Ik betrapte mezelf er namelijk toen-der-tijd erop dat ik meestal alleen naar achteren keek omdat dat moest, maar meestal keek ik dan nog een keer om 'te kijken'.

Als je eenmaal je eigen wagen heb en dat roze pasje, dan is auto rijden een stuk comfortabeler, je kiest dan ook zelf hoe je rijd waardoor je veel sneller op sommige dingen kan inspelen, etc, etc.
Ik heb het eigenlijk nog nooit niet naar m'n zin gehad tijdens het rijden, hooguit omdat ik misschien net iets beters had te doen dan lessen maargoed, uiteindelijk dat %(#@$! ding toch gehaald en nu mag ik in m'n eentje de wegen onveillig maken ^^.
Ik vind et toch redelijk waardeloos. Al dat kijken wat je maximaal 1 lang volhoud en daarna ook nooit meer doet. Zo'n examen waar een kerel binnen 45 minuten moet beoordelen of je kan rijden of niet, terwijl een instructeur die 30~40~50~60 uur met je gereden heeft geen enkele inbreng heeft.

Als ik dat roze papiertje morgen krijg ben ik toch verschrikkelijk blij en opgelucht ;p.

editje:
voor mensen die bijzondere verrichtingen willen nalezen.

http://ferry.nl/ -> praktijkexamen auto -> daar staan allemaal bijzondere verrichtingen en wat je moet doen. Kan je misschien wat mee, heeft mij iig toch wel een klein beetje geholpen .
  dinsdag 12 mei 2009 @ 16:50:14 #165
251441 SoulThief
Nom Nom Nom
pi_68944983
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 16:42 schreef daankes het volgende:

[..]

Ik vind et toch redelijk waardeloos. Al dat kijken wat je maximaal 1 lang volhoud en daarna ook nooit meer doet. Zo'n examen waar een kerel binnen 45 minuten moet beoordelen of je kan rijden of niet, terwijl een instructeur die 30~40~50~60 uur met je gereden heeft geen enkele inbreng heeft.

Als ik dat roze papiertje morgen krijg ben ik toch verschrikkelijk blij en opgelucht ;p.

editje:
voor mensen die bijzondere verrichtingen willen nalezen.

http://ferry.nl/ -> praktijkexamen auto -> daar staan allemaal bijzondere verrichtingen en wat je moet doen. Kan je misschien wat mee, heeft mij iig toch wel een klein beetje geholpen .
Dat klopt, en dat is maar goed ook, want als zo'n instructeur zoveel tijd met je doorgebracht heeft kan je op een gegeven moment spreken van een 'vriendjes' regeling, je brand eens een cd'tje of iets dergelijks en hij laat je slagen.
Ik vind het een goeie zaak dat je onafhankelijk wordt ge-evalueerd. tuurlijk het is niet leuk om te zakken (ik kan het weten). Maar als je niet kijkt, moet je je toch maar eens gaan afvragen of je uberhaubt wel een rijbewijs moet halen, kijken is fundamenteel voor autorijden, 9/10 keer heb je geluk, en ja als je auto rijd is het kijken inderdaad iets minder 'extreem' dan tijdens je lessen, maar het is wel handig als je het doet .

Maargoed daar kom je dan wel zelf achter als je eindelijk in je zuur verdiende bolide rijd van een paar rooitjes . Ik hoop voor je dat je slaagt, dat genot ken ik iedereen toe, je hebt je levenlang plezier ervan!
pi_68945295
Je kan toch niet zakken op bijzondere verrichtingen. Ik weet nog dat ik moest fileparkeren, maar mijn auto stond gewoon in een hoek van 90 graden in het parkeervak ( ), maar omdat ik gewoon goed bleef spiegelen en rondkijken was dat geen enkel probleem. Zelfde examen ook nog de motor uit laten vallen, maar ik was gewoon geslaagd.

Kortom, maak je niet zo druk om het inparkeren ed, als je gewoon blijft spiegelen en rond kijken is er weinig tot niks aan de hand als je het verprutst.
  dinsdag 12 mei 2009 @ 16:59:38 #167
245114 Boowtje
redhead_woman
pi_68945385
Ik was even eerder opgehaald om te kijken hoe het ging met een andere leerling maar wat een lessen heeft hij gehad...later legde ze uit er zijn drie soorten goed, middelmatig, slecht. zegt ze: hij behoort dus tot de aller slechtste

Ik was middelmatig, ben ik al tevreden mee! Lijkt me rot als je zo lang al bezig bent en nog geen roze pasje..
pi_68948698
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 16:59 schreef Boowtje het volgende:
Ik was even eerder opgehaald om te kijken hoe het ging met een andere leerling maar wat een lessen heeft hij gehad...later legde ze uit er zijn drie soorten goed, middelmatig, slecht. zegt ze: hij behoort dus tot de aller slechtste

Ik was middelmatig, ben ik al tevreden mee! Lijkt me rot als je zo lang al bezig bent en nog geen roze pasje..
Hoef je verder nooit iemand naar huis te brengen dan? Dat zou wel fijn zijn, scheelt toch wat tijd. Vooral bij mij, heb een kleinere rijschool dus vaak dezelfde mensen. Zo krijg ik dus ook vaak dezelfde routes, als je dan ook nog lessen van 1 uur hebt is dit natuurlijk helemaal balen. Voordeeltje is dan wel voelt hoe het is als er nog een extra iemand bij je in de auto zit die toch ook naar je kijkt.

En spiegelen is gelukkig wel een van mijn sterkere punten dus ga met vol vertrouwen mijn examen in. Maar ik weet zeker dat ik na een week echt niet meer; Binnenspiegel, linkerbuitenspiegel, schouder, knipperlicht en weer binnenspiegel, ga doen. Of een visuele controle om en onder het auto voordat je instapt. Gekkenwerk.

Wat ik wel vaak hoor is dat je vooral een beetje geluk moet hebben met je examinator (niet zo'n chagrijnige lul) en dat je geluk moet hebben dat het verkeer om je heen zich ook een beetje gedraagt.
pi_68950404
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 14:19 schreef daankes het volgende:
kan dat vandaag niet meer ;x. Moet morgen op voor men examen maar ben toch wel het meest gevreesd voor bijzondere verrichtingen, ook al zijn deze veruit het makkelijkst.
Nee, dat lukt niet helaas. Heb hier alleen een A4 scanner en dan kost het uren werk, dat boek is meer dan 100 pagina's namelijk.

In iedergeval succes met het examen! , die site van ferry is trouwens bijna hetzelfde als het boek, dus dat moet goed komen! Ik ga het in iedergeval ook printen als hulpje.
I think prime numbers are like life. They are very logical but you could never work out the rules, even if you spent all your time thinking about them.
pi_68952276
Aanvulling: heb de hele site in een word document gezet om morgen te printen op het werk. Ik heb hem al wat doorgenomen en zie echt alles, maar dan ook alles wat mijn instructeur tegen mij vertelde de afgelopen maanden terug! Heerlijk, dit is zo fantastisch!

Ik ben hier echt heel blij mee, wat een leuke site van die rijschool, kon mijn instructeur het maar zo uitleggen...
I think prime numbers are like life. They are very logical but you could never work out the rules, even if you spent all your time thinking about them.
pi_68953845
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 12:12 schreef Kahlen het volgende:

[..]

ja tuurlijk, geen probleem. Boek ligt wel thuis, kan het morgen doen. Worden denk ik 2 pdfjes van 5 mb elk. Heb hier een kopieermachine die in 1 keer een boek kan inscannen, kost bijna geen werk.

Weet jij een site waar ik die kan uploaden? Dan zet ik ze daar weg en plaats ik hier de link.
Echt hartstikke fijn, ik heb wel een site maar dan zou je mij de bestanden even moeten sturen zodat ik ze daar op kan zetten. Dan PM ik jou mijn email wel even.
pi_68954078
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 21:11 schreef About2Break het volgende:
Echt hartstikke fijn, ik heb wel een site maar dan zou je mij de bestanden even moeten sturen zodat ik ze daar op kan zetten. Dan PM ik jou mijn email wel even.
prima, stuur je emailadres maar via pm, ik neem de boel morgen mee naar het werk en mail ik je de bestanden. Dan kan je hier tijdelijk misschien de link zetten zodat iedereen het kan downloaden.

Heeft iedereen er wat aan, of je nu net begint of al bijna mag afrijden.
  dinsdag 12 mei 2009 @ 22:44:42 #173
167896 ExtremeBanaan
Nu extra krom.
pi_68958973
Volg het gesprek al een tijdje, denk laat ik even posten om kenbaar te maken dat ik uitkijk naar een download link.
pi_68959727
Dat gaat dan helemaal in orde komen
pi_68964865
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 08:08 schreef Boowtje het volgende:
Een dikke proficiat voor de mensen die zijn geslaagd voor theorie of praktijk! Of beide natuurlijk.

balen petertjuhh.. kan me zo voorstellen dat je er gewoon kwaad van wordt!! Het is ook niet snel goed..dan rij je weer te agressief dan weer te onzeker blabla.

sjibble, ik zei het toch!!?
Dankje, je had idd gelijk Het stelt echt niks voor.
Het valt ook op, dat je echt veel beter en helderder nadenkt als je daar zit.

Haha, ik kwam het cbr binnenlopen en kwam 3 bekende gezichten tegen Even aan de praat en kreeg ik een douw in mn schouder. Was het nog een maat die voor zijn theorie kwam Hahahaha
Met zijn 2'en snel alles doornemen, en dat had ons 2-3 fouten bespaard!
Dus beide nog een kauwgompje genomen voor we moesten. Vet zenuwachtig in die stoelen. Ik zweette me echt helemaal rot en voelde me echt ziek worden . Lijf was stressed out, maar bleef toch in mn "mind" rustig . En het hielp Daarna had ik er een heel goed gevoel over, en die gast naast me zei dat ik niet zo blij moest wezen aangezien ik het alsnog slecht heb kunnen gemaakt. Ik had et juist beter als verwacht gedaan, en hij klapte stil . Ik vertelde achteraf dat mn baas me de tip gaf dat "Mag dat?" Altijd nee is, en "Moet dat?" altijd ja is. Het klopte ook nog
Dus die vrouw werd vet boos want ze zakte voor de 4de keer, en ook dat ik dat niet heb gezegd.
"Dat was namelijk al 8 jaar geleden, en het leek me achterhaald, wist ik veel dat het nog steeds zo was?"

En ik heb gewoon mijn verrote foto van 2 jaar terug gebruikt. Lijk er knetterstoned op. Ik denk dat ik maar een nieuwe foto maak voor het roze kaartje zelf

Ik weet alleen niet wat ik moet doen als ik mijn rijbewijs heb. Ik ga de rijlessen echt flink missen hoor
Laatst nog reed er een gast achter ons die zong in zn auto. Niet gewoon zingen, maar overdreven bewegingen en mond wijd open, kop alle kanten op... . Wij kijken en lachen. Toen stopte hij naast ons bij het stoplicht en keken we naar em . Hij keek naar ons en kreeg al een kop van `oh fuuuuuccck, they saw me`. Dus ik moest lachen en zwaaide naar em. Hij schrok, trapte em op zn staart en was weg. Mijn instructrice moest huilen van het lachen . "Idioot! ", " Wie?" "Ja jij ", "whehe "

Je moet echt vaak in je spiegels kijken als er iemand naast je of achter je rijdt.. Dan zie je de meest gekke dingen

[ Bericht 10% gewijzigd door Sjibble op 13-05-2009 01:32:04 ]
[quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
[/quote]
  woensdag 13 mei 2009 @ 08:42:30 #176
245114 Boowtje
redhead_woman
pi_68967539
Helemaal goed Sjibble! Zijn er nog veel gezakt? Toen ik op moest wel denk z'n 60 % ..

Hoeveel lessen hebben jullie er op zitten?

Dat arme jong bij wie ik in de auto zat 80..
  woensdag 13 mei 2009 @ 09:28:36 #177
251441 SoulThief
Nom Nom Nom
pi_68968586
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 18:36 schreef daankes het volgende:

[..]

Hoef je verder nooit iemand naar huis te brengen dan? Dat zou wel fijn zijn, scheelt toch wat tijd. Vooral bij mij, heb een kleinere rijschool dus vaak dezelfde mensen. Zo krijg ik dus ook vaak dezelfde routes, als je dan ook nog lessen van 1 uur hebt is dit natuurlijk helemaal balen. Voordeeltje is dan wel voelt hoe het is als er nog een extra iemand bij je in de auto zit die toch ook naar je kijkt.

En spiegelen is gelukkig wel een van mijn sterkere punten dus ga met vol vertrouwen mijn examen in. Maar ik weet zeker dat ik na een week echt niet meer; Binnenspiegel, linkerbuitenspiegel, schouder, knipperlicht en weer binnenspiegel, ga doen. Of een visuele controle om en onder het auto voordat je instapt. Gekkenwerk.

Wat ik wel vaak hoor is dat je vooral een beetje geluk moet hebben met je examinator (niet zo'n chagrijnige lul) en dat je geluk moet hebben dat het verkeer om je heen zich ook een beetje gedraagt.
Hahaha, nou ik heb dat zelf nog nooit gedaan, zelfs niet met mijn rijlessen, moet er nog eens bijkomen dat ik met mijn skateboard onder de auto gaat liggen om te kijken of er misschien een blokkade ligt .
Het mooiste is nog, dat als je uiteindelijk bent geslaagd en je eindelijk je auto gaat kopen dat je er ook nog eens een rechter spiegel bij krijgt

Misschien moet je anders eens een andere route aanvragen?
Ik kan het me nog herrineren dat ik toen-der-tijd een andere rij-intructeur kreeg, nou ik kwam op plaatsen die twee straten verder lagen van mijn woning, waar ik nog nooit was geweest -- moet je wel even aangeven anders rij je straks op herkenning en dan ben je straks misschien tijdens je examen de lul.
pi_68971057
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 09:28 schreef SoulThief het volgende:

Misschien moet je anders eens een andere route aanvragen?
Ik kan het me nog herrineren dat ik toen-der-tijd een andere rij-intructeur kreeg, nou ik kwam op plaatsen die twee straten verder lagen van mijn woning, waar ik nog nooit was geweest -- moet je wel even aangeven anders rij je straks op herkenning en dan ben je straks misschien tijdens je examen de lul.
andere route anvragen ? moet over 2 uur op :p. Maar ik had toch altijd 1.5 uur les dus altijd nog een dik uur in examen gebied. Moet dus wel lukken. zenuwen vallen nog reuze mee, dus dalijk lekker knallen!
  woensdag 13 mei 2009 @ 10:59:20 #179
245114 Boowtje
redhead_woman
pi_68971421
Over 20 minuten mag ik weer 2 uur rijden! Wel jammer dat die gevaarlijke kinderen de weg op gaan uit school ...
  woensdag 13 mei 2009 @ 11:45:32 #180
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_68973085
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 11:26 schreef Kahlen het volgende:

[..]

kan je het wat beter uitleggen? Wat is een afschermingsfout?
Als jij bv een 80km weg haaks opdraait, komen 2 autos achter elkaar aan. Eentje gooit zijn knipper uit om jou straat in te draaien, jij denkt mooi. gas erop. Maar die auto erachter gaat er met een sierlijke beweging om de afslaande auto een en grijpt jou.. 'Afscherm-ongeval' ofzo heet dat. Gebeurt veel met een motorrijder achter een afslaande auto omdat die helemaal achter een auto of busje kunnen verdwijnen.
  woensdag 13 mei 2009 @ 12:37:01 #181
251441 SoulThief
Nom Nom Nom
pi_68974821
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 10:48 schreef daankes het volgende:

[..]

andere route anvragen ? moet over 2 uur op :p. Maar ik had toch altijd 1.5 uur les dus altijd nog een dik uur in examen gebied. Moet dus wel lukken. zenuwen vallen nog reuze mee, dus dalijk lekker knallen!
Hahaha, okee, dan wordt het iets moeilijker inderdaad
Je kan altijd je examinator lief aankijken natuurlijk ^^

Heel veel sucess!
  woensdag 13 mei 2009 @ 13:12:44 #182
245114 Boowtje
redhead_woman
pi_68976149
OEPS auto laten afslaan voor een groen stoplicht waar ik helemaal vooraan stond...

Wat een lul reed er achter me hele tijd toeteren.. ik doe mijn best hoor! Idioot.. je mag alleen toeteren bij direct gevaar!
  woensdag 13 mei 2009 @ 13:33:19 #183
251441 SoulThief
Nom Nom Nom
pi_68976954
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 13:12 schreef Boowtje het volgende:
OEPS auto laten afslaan voor een groen stoplicht waar ik helemaal vooraan stond...

Wat een lul reed er achter me hele tijd toeteren.. ik doe mijn best hoor! Idioot.. je mag alleen toeteren bij direct gevaar!
EEN MOTOR af laten slaan bij een stoplicht HOE DURF JE!

Nee even serieus, ik snap niet waar als die haast vandaan komt in het verkeer :/
Komt gewoon omdat je een "L" op je dak hebt hoor
  woensdag 13 mei 2009 @ 13:37:49 #184
245114 Boowtje
redhead_woman
pi_68977103
Ja die ''L'' staat er ook niet voor niks... voelde me echt opgejaagd. Maar goed verder ging het wel oke. Volgende week helling proef en kijken oefenen.
pi_68977828
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 13:33 schreef SoulThief het volgende:

Komt gewoon omdat je een "L" op je dak hebt hoor
Dat weet ik wel zeker inderdaad!
In de tijd dat ik nog les gaf vaak zat meegemaakt dat dat bordje werkt als een rode lap op een stier, het lijkt haast wel dat sommigen zich meer voelen dan een ander puur en alleen omdat ze zelf zónder zo'n bordje mogen rijden.
Allemaal zijn ze vergeten dat ze het zelf ook hebben moeten leren.

Wat ik wel eens gedaan heb (niet zelf bedacht maar gehoord van een vriend die ook instructeur is) is toen de auto afgeslagen was in een smal straatje en er 1tje achter ons stond te claxonneren ik de leerling heb gevraagd even te wachten met starten.
Ik ben toen uitgestapt om het lesbord even op te poetsen, was blijkbaar niet goed zichtbaar.
  woensdag 13 mei 2009 @ 14:19:17 #186
214942 norich
delicate
pi_68978541
Theorie gehaald vandaag.
Turn the world into your dance floor.
pi_68979002
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 08:42 schreef Boowtje het volgende:
Helemaal goed Sjibble! Zijn er nog veel gezakt? Toen ik op moest wel denk z'n 60 % ..

Hoeveel lessen hebben jullie er op zitten?

Dat arme jong bij wie ik in de auto zat 80..
Er waren er 20 van de 50 geslaagd We merkten wel op dat de achterkant (waar ik ook zat) nog redelijk vol zat met geslaagden, en linksmidden ook een hele groep was die geslaagd was, maar de rest was echt leeg .
Ik maak er nog wel een paint van, dat is wat duidelijker. Nu niet want heb alleen de touchpad

80 lessen...?!?! Rijdt ie nog steeds zo slecht?
Ik heb er 15 op zitten geloof ik.. Alleen puntjes oppoetsen en klaar

@ Norich

gefeliciteerd! Hoe ging het? Hoeveel fout en hoeveel geslaagden?
[quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
[/quote]
  woensdag 13 mei 2009 @ 14:36:15 #188
251441 SoulThief
Nom Nom Nom
pi_68979140
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 14:00 schreef vannelle het volgende:

[..]

Dat weet ik wel zeker inderdaad!
In de tijd dat ik nog les gaf vaak zat meegemaakt dat dat bordje werkt als een rode lap op een stier, het lijkt haast wel dat sommigen zich meer voelen dan een ander puur en alleen omdat ze zelf zónder zo'n bordje mogen rijden.
Allemaal zijn ze vergeten dat ze het zelf ook hebben moeten leren.

Wat ik wel eens gedaan heb (niet zelf bedacht maar gehoord van een vriend die ook instructeur is) is toen de auto afgeslagen was in een smal straatje en er 1tje achter ons stond te claxonneren ik de leerling heb gevraagd even te wachten met starten.
Ik ben toen uitgestapt om het lesbord even op te poetsen, was blijkbaar niet goed zichtbaar.
Hahahaha heerlijk, ik ergerde me er niet zo heel erg aan, vond het alleen vervelend dat sommige mensen van die gevaarlijke manouvres maken om maar even te laten zien 'hoe je moet rijden'.
Niet alleen de leerling maar ook het overig verkeer kan daar nog wel eens goed de dupe van moeten worden. Het rare is als mijn auto afslaat bij een stoplicht wordt er helemaal niet getoeterd, ik snap niet waarom dat moet bij een 'L'etje"
Maargoed het zal (volgens de maatschappij) aan mij liggen :/
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 13:37 schreef Boowtje het volgende:
Ja die ''L'' staat er ook niet voor niks... voelde me echt opgejaagd. Maar goed verder ging het wel oke. Volgende week helling proef en kijken oefenen.
Oeh, de heliing proef, is op zich helemaal niet moeilijk, alleen als je voor een stoplicht staat dan is het soms even wennen, want je moet op je rem blijven staan, maar je moet er wel doorheen komen .
Kijken is altijd rot geweest, maar nooit overbodig, het is absoluut belangrijk en de meeste vergeten het gewoon -- kijken is opzich niet moeilijk alleen je moet laten merken dat je ervan bewust ben dat er andere mensen in het verkeer zitten en dat je niet alleen voor jezelf kijkt maar ook voor hen.
Even wennen maar kom op!
Gewoon zo snel mogelijk dat Roze Pasje !
  woensdag 13 mei 2009 @ 14:52:49 #189
245114 Boowtje
redhead_woman
pi_68979791
Vind op zich wel lekker dat ze in het diepe gooit zo van meteen schakelen, remmen en gassen zelf doen. En de derde les kijken en helling proef maar ja eerst maar eens die bak onder controle laten houden

@Sjibble hij zit in de correctie fase zij ze. Maar goed de lessen zijn 2 uur achter elkaar dus als je 40 x geweest bent heb je 80 lessen gehad.

P.s heb mijn nagel gebroken met schakelen..
  woensdag 13 mei 2009 @ 15:19:36 #190
251441 SoulThief
Nom Nom Nom
pi_68980689
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 14:52 schreef Boowtje het volgende:
Vind op zich wel lekker dat ze in het diepe gooit zo van meteen schakelen, remmen en gassen zelf doen. En de derde les kijken en helling proef maar ja eerst maar eens die bak onder controle laten houden

@Sjibble hij zit in de correctie fase zij ze. Maar goed de lessen zijn 2 uur achter elkaar dus als je 40 x geweest bent heb je 80 lessen gehad.

P.s heb mijn nagel gebroken met schakelen..
Hahahah gelijk je dag verziekt $(%^#$)@#$ schakelen!
@!$$@) weer een !@#@!#) nagel eraf krijg toch de #$!($@!) vuil !@)!@$.

Gaat wel hard bij jou! volgens mij was ik bij les 12 toen ik pas mocht schakelen (zit nog een verhaal achter) ^^
Volgende week mag je afrijden
pi_68980833
Ben er vanmiddag achter gekomen dat mijn leswagen heerlijk schakelt
Ik mocht een stukje met mijn moeders auto rijden:

Maar dan groen

Man dat ding schakelt echt raar. Het is net of de pook op een knikker staat die op de vloer ligt. Eng bijna. Het is daardoor ook maar gokken in welke versnelling je zit.
Ik reed alleen maar een stukje in een hele rustige wijk tussen flats door, 30km/u zone. Dus geen brokken gemaakt ook
What Would Goku Do
  woensdag 13 mei 2009 @ 15:50:00 #192
214942 norich
delicate
pi_68981712
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 14:32 schreef Sjibble het volgende:

[..]

@ Norich

gefeliciteerd! Hoe ging het? Hoeveel fout en hoeveel geslaagden?
Bedankt.
Ik had 9 fout bij gevaarherkenning en 1 bij de rest. In de zaal zat volgens mij 48 man, en ik denk dat er ongeveer 17 niet geslaagd waren. Ik heb ze niet geteld dus weet het precieze aantal niet
Turn the world into your dance floor.
pi_68982345
5 avonden feestjes + 5 nachten weinig slaap + rijlessen = faal
pi_68982621

Had afgesproken dat ik praktijk mocht doen.... dus mijn rijlesleraar zou examen aanvragen. Blijkt nu dat ik mag afrijden op 12-8-2009 Dat is 3(!!!) maanden

Hoopte hem voor de zomervakantie wel te hebben, maar helaas. Echt heel erg teleurstellend dit!
pi_68982862
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 16:17 schreef Anoniemos het volgende:

Blijkt nu dat ik mag afrijden op 12-8-2009 Dat is 3(!!!) maanden

Vreemd, kreeg kort geleden dit mailtje van de Bovag waaruit blijkt dat de wachttijden toch écht korter zijn dan 3 maanden!
quote:
Een uitgave van BOVAG Rijscholen 11 mei 2009

Nieuwe aanpak reserveringstermijnen werkt
De nieuwe aanpak reserveringstermijnen werkt. De reserveringstermijn voor B-herexamens is momenteel 4,5 weken landelijk gemiddeld. En dat is mooi binnen de afgesproken norm uit de nieuwe aanpak reserveringstermijnen voor fase 1. De reserveringstermijn voor eerste B-examens bedraagt momenteel 8 weken landelijk gemiddeld. Dat is een uitstekend resultaat voor het hoogseizoen, vooral ten opzichte van de ruim 12 weken van een jaar geleden rond deze tijd. En dat terwijl de hoeveelheid afgenomen examens, ondanks de huidige laagconjunctuur, is toegenomen met 5 procent in relatie tot vorig jaar.

Wij zien echter in sommige regio's tijdelijk langere reserveringstermijnen van 10 tot 12 weken voor eerste B-examens. Met CBR is afgesproken dat deze plaatselijke en tijdelijke pieken zo snel mogelijk worden 'platgeslagen'. Daarnaast worden aanvullende maatregelen genomen om deze pieken te bestrijden met extra examencapaciteit. Deze capaciteit komt vrij door twee maatregelen:
1. Het bieden van de mogelijkheid dat te veel ingekochte capaciteit tot twee weken voor het examen kostenloos kan worden teruggeven aan CBR.
2. Het vaststellen van het quotum waarbij de 5 procent extra inkoop van examens, die niet op naam zijn gesteld, zal vervallen.

Maatregel 1 komt voort uit de constatering dat er momenteel zeer veel TTT's worden gereserveerd; wel de helft meer dan vorig jaar om deze tijd. Wij verwachten daarom dat veel rijscholen te ruim inkopen en hun leerlingen die nog niet klaar blijken te zijn voor het examen, op het laatste moment een TTT aanbieden. Maar dit gaat wel ten koste van examencapaciteit. Vandaar deze maatregel.

Maatregel 2 zal examencapaciteit vrijmaken voor het bestrijden van de plaatselijke wachttijd-pieken voor het eerste examen.

Op 1 april jongstleden is nog maar de eerste fase, betreffende de nieuwe manier van reserveren van herexamens op naam, ingegaan. De wachttijd voor herexamens is nu minder dan 5 weken. Als straks fase 2 en ook fase 3 zijn ingegaan, kunnen we de reserveringstermijn van de eerste examens op alle lokaties binnen de afgesproken norm van 7 weken krijgen. De reserveringstermijnen laten nu al een forse verbetering zien, ten opzichte van vorig jaar. We zijn er echter nog niet helemaal. BOVAG Rijscholen, FAM en CBR blijven werken aan een goed resultaat voor het hele land; voor alle regio's.

Edit: Ow wacht, sommige regio's idd 10-12 weken.
  woensdag 13 mei 2009 @ 16:32:01 #196
245114 Boowtje
redhead_woman
pi_68983130
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 15:19 schreef SoulThief het volgende:

[..]

Hahahah gelijk je dag verziekt $(%^#$)@#$ schakelen!
@!$$@) weer een !@#@!#) nagel eraf krijg toch de #$!($@!) vuil !@)!@$.

Gaat wel hard bij jou! volgens mij was ik bij les 12 toen ik pas mocht schakelen (zit nog een verhaal achter) ^^
Volgende week mag je afrijden
Haha ach ik ben ook maar een vrouwmens Dan is het oke om te zeuren over nagels! Mja je wil me niet mee maken als ik ziek en me echt @#%$%@ voel! Kan dan alleen maar lamlendig doen maar ik ben daar wel heel eerlijk over en zeg dan ook: Sorry, ik kan NIET STOPPEN met ZEIKEN gewoon....

Mja moet je je ook niet op verkijken hoor het is dan 3e keer dat ik rij maar dat is dan wel les 5/6 (2 lesuur achter elkaar) had niet helemaal duidelijk neer gezet denk ik

Is je verhaal dat je bent afgezet ofzo?
  woensdag 13 mei 2009 @ 16:38:50 #197
251441 SoulThief
Nom Nom Nom
pi_68983337
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 16:32 schreef Boowtje het volgende:

[..]

Haha ach ik ben ook maar een vrouwmens Dan is het oke om te zeuren over nagels! Mja je wil me niet mee maken als ik ziek en me echt @#%$%@ voel! Kan dan alleen maar lamlendig doen maar ik ben daar wel heel eerlijk over en zeg dan ook: Sorry, ik kan NIET STOPPEN met ZEIKEN gewoon....

Mja moet je je ook niet op verkijken hoor het is dan 3e keer dat ik rij maar dat is dan wel les 5/6 (2 lesuur achter elkaar) had niet helemaal duidelijk neer gezet denk ik

Is je verhaal dat je bent afgezet ofzo?
Nou komt er aardig in de buurt, ik lesde in eerste instantie bij een rijschool waar een vriend van me ook lesde, uiteindelijk ga je via via, naar zo'n rij-instructeur en dan komt het wel goed.
Bleek dat Meneer ook prive leerlingen aannam, nou dan weet je al wat dat betekend al het geld ging naar meneer toe, en niet naar de rijschool, dus lekker uitmelken natuurlijk.
Uiteindelijk bij een andere rij-school verder gegaan, en daar ook geslaagd.
pi_68984092
gistere geslaagd! na 50 uur wel in 1 keer... dus dat is lekker. vandaag heerlijk lopen blazen met mijn hyundai coupe 2.0 gaat heerlijk hard!
pi_68985160
w00t, herkansing rijexamen tijd binnen, mag op 18 juni. 1 dag na me verjaardag, en ook nog eens leuk in mijn toetsweek dat is goed gepland *not*
  woensdag 13 mei 2009 @ 18:10:48 #200
245114 Boowtje
redhead_woman
pi_68986385
Gefeliciteerd roelstier!

Spannend, ik heb net een reactie gehad op mijn sollicitatie! Ik ben uitgenodigd voor een gesprek in Amsterdam!

Balen ST.. snap niet dat sommigen zo geld belust zijn.. Mja wel in 1 x geslaagd en dat aantal lessen wat zegt dat nou, kost gewoon wat meer maar je kan het wel! (je kan het ook zo zien, het geld wat je anders voor examens was kwijt geweest door te vroeg examen te doen, daar heb jij gewoon extra lessen van betaald)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')