relaxte gozer dusquote:Op maandag 18 mei 2009 16:26 schreef Tecnix het volgende:
[..]
Ging superWel wat foutjes enzo maar niemand rijd foutloos.. een chille examinator die me geruststelde en toen ik even verslapte zei van houd nog even vol zet je schouders eronder.
Boh gek, lekker 6 uur in de ochtendquote:Op maandag 18 mei 2009 22:51 schreef Nouwk het volgende:
Over 8 uur ongeveer word ik opgehaald voor examen. Natuurlijk vergeet ik nu precies mijn portomonnee met pasfoto en ID-kaart op mijn werkMaar heb nog ergens mijn AM-rijbewijs gevonden gelukkig dus die kan mooi mee lees ik net.
Balen zeg, kleine foutjes tellen ze altijd bij elkaar opquote:Op dinsdag 19 mei 2009 09:50 schreef Nouwk het volgende:
Helaas, gezakt. En nog wel stom ook. Richtingaanwijzer verkeerde kant op de snelweg en ik snapte niet waarom de auto achter mij zo snel eraan kwam, had het gewoon niet gezien dat hij naar rechts stond ipv links. Het ging wel goed, hij wisselde van rijstrook toen ik wisselde dus geen gevaarlijke situaties. Verder ging de rit prima, auto's die stil stonden midden op de invoegstrook enzo allemaal overleefd en zij vond het verder erg goed gaan, dus ze hadden nog een tijdje spoedoverleg in de auto (zij en mijn instructeur) want ze twijfelde, zo'n fout maak je niet nog een keer, en het rijden ging erg goed, maar toch maar gezakt. . En aangezien het gigantisch druk is en mijn rijinstructeur altijd laat bespreekt duurt het denk ik nog wel even voordat ik weer kan..
Op het moment is het volgens mij iets van 4 weekjes wachten.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 10:09 schreef Nouwk het volgende:
Ja nouja, dat was eigenlijk het enige foutje, vandaar dat ze twijfelde en dat ik zo baal. Toch wel zuur, hopen dat ik nu geen 6 weken hoef te wachten.
Balen zeg...quote:Op dinsdag 19 mei 2009 09:50 schreef Nouwk het volgende:
Helaas, gezakt. En nog wel stom ook. Richtingaanwijzer verkeerde kant op de snelweg en ik snapte niet waarom de auto achter mij zo snel eraan kwam, had het gewoon niet gezien dat hij naar rechts stond ipv links. Het ging wel goed, hij wisselde van rijstrook toen ik wisselde dus geen gevaarlijke situaties. Verder ging de rit prima, auto's die stil stonden midden op de invoegstrook enzo allemaal overleefd en zij vond het verder erg goed gaan, dus ze hadden nog een tijdje spoedoverleg in de auto (zij en mijn instructeur) want ze twijfelde, zo'n fout maak je niet nog een keer, en het rijden ging erg goed, maar toch maar gezakt. . En aangezien het gigantisch druk is en mijn rijinstructeur altijd laat bespreekt duurt het denk ik nog wel even voordat ik weer kan..
Wel in 1x slagen dan he 8) Anders ben je na een examen, nog een examen, en nog eens 5 lessen lichter..quote:Op dinsdag 19 mei 2009 10:56 schreef Christiaan het volgende:
Ik hoef nog maar een les of 8, rond de 18-20 in totaal zei de instructeur.
Dit word m`n 3e keerquote:Op dinsdag 19 mei 2009 11:01 schreef Sjibble het volgende:
[..]
Wel in 1x slagen dan he 8) Anders ben je na een examen, nog een examen, en nog eens 5 lessen lichter..
Succes man!quote:Op dinsdag 19 mei 2009 10:56 schreef Christiaan het volgende:
Ik hoef nog maar een les of 8, rond de 18-20 in totaal zei de instructeur.
En waar was je de afgelopen 2x op gezakt?quote:
Ik had m`n ttt had ik juist perfect gedaan, bij m`n examen was ik gewoon fucking zenuwachtig waardoor ik sommige fouten had gemaakt die ik anders altijd perfect deed.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 11:11 schreef Sjibble het volgende:
[..]
En waar was je de afgelopen 2x op gezakt?
En was je er van je instructeur al klaar voor? En had je zelf niet het gevoel dat je eigenlijk niet helemaal klaar was of dacht je ook dat je het zonder twijfel haalt?
Ik heb eind van de middag een oefentoets die verloopt als een echt examen, maar alleen geldt ie dan nietDus ook een andere instructeur naast me die ik niet eens van gezicht ken.
Ben benieuwd..![]()
\
Edit: Deeehm, ik stress een beetje
Was ik van plan ja!quote:Op dinsdag 19 mei 2009 11:01 schreef Sjibble het volgende:
[..]
Wel in 1x slagen dan he 8) Anders ben je na een examen, nog een examen, en nog eens 5 lessen lichter..
Ik heb geen TTT. Het verloopt als een echt CBR examen, en krijg ook te horen dat als het echt zou zijn, ik geslaagd zou zijn of niet. Ook krijg ik mijn verbeterpunten te horen, en ik kom zo ook in de examensfeer.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 11:48 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Ik had m`n ttt had ik juist perfect gedaan, bij m`n examen was ik gewoon fucking zenuwachtig waardoor ik sommige fouten had gemaakt die ik anders altijd perfect deed.
Het is trouwens wel handig als je je bijzondere verrichtingen haalt vanmiddag, had ik ook en neemt een hoop stress weg.
Heeft iemand toevallig tips voor een kalmeringsmiddel, eentje die goed is ofzo?
Ik zou persoonlijk lekker doorrijden, maar wel extra opletten en zorgen dat je snel bij de rem kunt mocht het nodig zijn. Als je voorrang hebt, heb je voorrang. Als je gaat remmen ben je heel erg onduidelijk voor het overige verkeer, want die snappen dan niet wat jij wilt/gaat doen.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 12:41 schreef Sjibble het volgende:
[..]
Ik heb geen TTT. Het verloopt als een echt CBR examen, en krijg ook te horen dat als het echt zou zijn, ik geslaagd zou zijn of niet. Ook krijg ik mijn verbeterpunten te horen, en ik kom zo ook in de examensfeer.
T is gewoon een oefen praktijkexamen. Ik haal er geen vrijstellingen voor. Zat bij mn pakket maar kost ook 100 euro minderTerwijl ik voor een TTT 170 euro zou lappen, rij ik leiver af voor 215 euro, en het zal niet zo wezen dat je zakt voor een bijzondere verrichting of wel?
![]()
Wat doen jullie, als er een auto van links komt aanrijden en jij hebt voorrang. Rij je dan door of rem je af om te zien of deze je daadwerkelijk voorrang verleent? En voor dezelfde sitiatue op een T kruispunt? Dus auto van links en jij wilt naar rechts.. Wat doe je?
Gewoon doorrijden of toch afremmen voor de zekerheid?
Dus wat je bedoelt moet ik gewoon voorrang nemen ipv krijgen, want het ander verkeer dat mij voorrang moet verlenen moet het gewoon doen en goed opletten. En mocht et nodig zijn kan ik op het laatste moment remmen, maar ik geloof dat degene die mij voorrang moet verlenen ook wel in de ankers zou gaan.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 13:28 schreef Anoniemos het volgende:
[..]
Ik zou persoonlijk lekker doorrijden, maar wel extra opletten en zorgen dat je snel bij de rem kunt mocht het nodig zijn. Als je voorrang hebt, heb je voorrang. Als je gaat remmen ben je heel erg onduidelijk voor het overige verkeer, want die snappen dan niet wat jij wilt/gaat doen.
Mijn examen is overigens teruggetrokken van 12-8, was toen namelijk nog op vakantie. Nu maar hopen dat er net een gaatje vrijkomt, dat zou echt heel erg fijn zijn! (al is de kans wel heel, heel erg klein)
Als je het niet vertrouwt kun je hem langzaam de kruising op laten rollen (een stukje), vaak stoppen ze dan alsnog wel. Als je blijft staan vinden de examinatoren je waarschijnlijk niet besluitvaardig genoeg.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 13:37 schreef Sjibble het volgende:
[..]
Dus wat je bedoelt moet ik gewoon voorrang nemen ipv krijgen, want het ander verkeer dat mij voorrang moet verlenen moet het gewoon doen en goed opletten. En mocht et nodig zijn kan ik op het laatste moment remmen, maar ik geloof dat degene die mij voorrang moet verlenen ook wel in de ankers zou gaan.
Maar mocht ik van links niks kunnen zien moet ik dan ook gewoon de weg op rijden? Als links mij voorrang moet verlenen?
ja t is zo onduidelijk. Want ik rij heel vaak op de brommer (courier als bijbaantje) al voor een anderhalf jaar, en ben wel eens echt bijna van mn stok gereden!Ik zit nu dan wel in een auto, maar maak mij eens wijs dat dat verschil maakt. Op een brommer zit ik hoger, en zie ik meer, en de auto's zien mij ook over andere auto's heen.
Wat ik altijd doe is bij sommige kruispunten echt stoppen om het beter te zienquote:Op dinsdag 19 mei 2009 16:24 schreef rene90 het volgende:
@Sjibble, het gaat erom dat het veilig gebeurd. Is het overzichtelijk en heb je voorrang, gewoon nemen en snelheid houden.
Heb je geen overzicht, iets snelheid minderen just to be sure. Daar ga je niet op worden afgekeurd. Is namelijk alleen maar veilig wat je doet.
True, ligt wat mij betreft per kruispunt verschillend.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 16:26 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Wat ik altijd doe is bij sommige kruispunten echt stoppen om het beter te zien
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |