Je hebt een dag later je rijbewijs toch nietquote:Op woensdag 13 mei 2009 17:00 schreef roelstier het volgende:
gistere geslaagd! na 50 uur wel in 1 keer... dus dat is lekker. vandaag heerlijk lopen blazen met mijn hyundai coupe 2.0 gaat heerlijk hard!
Precies het was opzich ook geen ramp, alleen ik had zelf het idee dat het wel ietsjes vlugger moch, maargoed daar was hij het toen-der-tijd niet mee eens dus toen maar gekeken naar een andere rijschool, en uiteindelijk daar lekker verder gegaan. Ik mag nog van geluk spreken dat ik tijdens die tijd niet m'n theorie had gehaald want dat kon ik dan mooi overnieuw doen :/quote:Op woensdag 13 mei 2009 18:10 schreef Boowtje het volgende:
Gefeliciteerd roelstier!
Spannend, ik heb net een reactie gehad op mijn sollicitatie! Ik ben uitgenodigd voor een gesprek in Amsterdam!
Balen ST.. snap niet dat sommigen zo geld belust zijn.. Mja wel in 1 x geslaagd en dat aantal lessen wat zegt dat nou, kost gewoon wat meer maar je kan het wel! (je kan het ook zo zien, het geld wat je anders voor examens was kwijt geweest door te vroeg examen te doen, daar heb jij gewoon extra lessen van betaald)
Ik heb het gelukkig zelf niet meer nodig, maar moet toch even zeggen dat ik het tof vind dat je toch even de moeite hebt genomen om het te posten! +Kudo'squote:Op woensdag 13 mei 2009 18:27 schreef About2Break het volgende:
Zoals beloofd, de links om het boek te downloaden. Uiteraard dankzij Kahlen![]()
<knip>
Kahlen, hartstikke bedankt.
Dat laatste is te verhelpen door in Adobe Reader even naar het menu beeld te gaan --> weergave roteren--> met de klok meequote:Op woensdag 13 mei 2009 22:18 schreef Kahlen het volgende:
Ik heb volgens mij alle pagina's ingescand, als iemand er 1 mist moet hij/zij maar even roepen. De beginpagina's heb ik wel verwijderd, stond namelijk de naam van de rijschool van een stagaire van mij en dat leek me niet echt handig, maar alle tekst zit er wel in. Omdat de scanner wat lastig deed (geheugen zat steeds vol), op 100 dpi gescanned, goed leesbaar als je het print, vanaf het scherm leest het wat minder lekker (ook omdat je je hoofd een slag moet draaien).
Thanks, ik ga het nu niet meer bekijken maar ga er morgen zeker een blik naar werken!quote:Op woensdag 13 mei 2009 18:27 schreef About2Break het volgende:
Zoals beloofd, de links om het boek te downloaden. Uiteraard dankzij Kahlen![]()
<knip>
Kahlen, hartstikke bedankt.
Ik werd zo toch een keer ingehaald door een motor, gewoon over de strook van rechts met 150.. Was een beetje van " wooaaoow.."quote:Op woensdag 13 mei 2009 22:26 schreef 16meter het volgende:
Wat ik wel sneu vind is dat je bij een zijdelingse verplaatsing (naar een andere rijstrook) je dode hoek moet checken als er niets is behalve een middenberm of een betonnen stoep.Vaak doe ik dat bewust niet omdat er niets kán rijden en het er debiel uitziet... maar krijg dan achteraf te horen dat dat wel gemoeten had. "Ook al weet je dat er niets of niemand is... examinatoren geilen erop."
![]()
![]()
Ook nuttig om bij het uitvoegen op de snelweg te kijken of je niet rechts ingehaald wordt over de vluchtstrook.![]()
Ben blij als ik dat toneelstukje niet meer hoef uit te voeren.
Oooh das balenquote:Op maandag 18 mei 2009 10:34 schreef ecstasy het volgende:
Ik zou m'n theorie hebben om 10.30 uur, maar er reden geen treinen.¤32!
Ik ga nu maar een nette brief schrijven in de hoop dat ze m'n kosten declareren, maar NS kennende ga ik daar maar niet vanuit.quote:
Zeker doen, nee heb je, ja kun je krijgen.quote:Op maandag 18 mei 2009 10:43 schreef ecstasy het volgende:
[..]
Ik ga nu maar een nette brief schrijven in de hoop dat ze m'n kosten declareren, maar NS kennende ga ik daar maar niet vanuit.
Je hebt er alleen kans op als het onaangekondigd was.quote:Op maandag 18 mei 2009 10:43 schreef ecstasy het volgende:
[..]
Ik ga nu maar een nette brief schrijven in de hoop dat ze m'n kosten declareren, maar NS kennende ga ik daar maar niet vanuit.
GEFELICITEEEEEEEEEEEEEEEEEEEERDDDquote:
Ging superquote:Op maandag 18 mei 2009 13:45 schreef Sjibble het volgende:
[..]
GEFELICITEEEEEEEEEEEEEEEEEEEERDDD![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Hoe ging het? Vertel er even lekker veel over want ik moet over een week![]()
![]()
Kijk dat zijn de examinatoren die je moet hebben. Hoop dat ik ook zo'n man krijg.quote:Op maandag 18 mei 2009 16:26 schreef Tecnix het volgende:
[..]
Ging superWel wat foutjes enzo maar niemand rijd foutloos.. een chille examinator die me geruststelde en toen ik even verslapte zei van houd nog even vol zet je schouders eronder.
Inderdaad hiervoor heb ik ook een keer zo'n zeikerd gehad die had al meteen de pest aan mequote:Op maandag 18 mei 2009 18:23 schreef viagraap het volgende:
[..]
Kijk dat zijn de examinatoren die je moet hebben. Hoop dat ik ook zo'n man krijg.
Nog even volhoudenquote:Op maandag 18 mei 2009 17:16 schreef DJKoster het volgende:
Ik wil ook een rijbewijsNog 38 dagen te gaan tot aan mijn examen
![]()
kut, dan al?![]()
Tja, het moet nog maar even inderdaad.quote:Op donderdag 14 mei 2009 00:42 schreef Sjibble het volgende:
[..]
Ik werd zo toch een keer ingehaald door een motor, gewoon over de strook van rechts met 150.. Was een beetje van " wooaaoow.."
Gewoon af en toe je spiegels checken en idd, zijdelingse verplaatsing je dode hoekje.
Ik heb er dan weer moeite mee, dat als ik om fietsers heen moet, ik binnenspiegel buiten, dode hoek moet meenemen, dan pas moet inhalen en hetzelfde moet herhalen alleen dan de andere kant. De eerste keer, oke. Maar de 2de keer heb ik van... waarom niet alleen dode hoek? Mja, gewoon bij elke verplaatsing gewoon uitvoeren dus..
De laatste lessen heb ik wel moeite technieken zeg.. lijkt wel alsof ik nu al een eigen rijstijl ontwikkel!!
Ik vond het ook sneu, maar de examinatoren geilen er idd op en je instructeur wilt juist dat je slaagt. Die doet het ook grotendeels voor jou natuurlijk.
@ Kahlen
Thx!Ik zal et ook doornemen voor ik over een paar dagen weer moet
Misschien staat er wat handigs tussen.
relaxte gozer dusquote:Op maandag 18 mei 2009 16:26 schreef Tecnix het volgende:
[..]
Ging superWel wat foutjes enzo maar niemand rijd foutloos.. een chille examinator die me geruststelde en toen ik even verslapte zei van houd nog even vol zet je schouders eronder.
Boh gek, lekker 6 uur in de ochtendquote:Op maandag 18 mei 2009 22:51 schreef Nouwk het volgende:
Over 8 uur ongeveer word ik opgehaald voor examen. Natuurlijk vergeet ik nu precies mijn portomonnee met pasfoto en ID-kaart op mijn werkMaar heb nog ergens mijn AM-rijbewijs gevonden gelukkig dus die kan mooi mee lees ik net.
Balen zeg, kleine foutjes tellen ze altijd bij elkaar opquote:Op dinsdag 19 mei 2009 09:50 schreef Nouwk het volgende:
Helaas, gezakt. En nog wel stom ook. Richtingaanwijzer verkeerde kant op de snelweg en ik snapte niet waarom de auto achter mij zo snel eraan kwam, had het gewoon niet gezien dat hij naar rechts stond ipv links. Het ging wel goed, hij wisselde van rijstrook toen ik wisselde dus geen gevaarlijke situaties. Verder ging de rit prima, auto's die stil stonden midden op de invoegstrook enzo allemaal overleefd en zij vond het verder erg goed gaan, dus ze hadden nog een tijdje spoedoverleg in de auto (zij en mijn instructeur) want ze twijfelde, zo'n fout maak je niet nog een keer, en het rijden ging erg goed, maar toch maar gezakt. . En aangezien het gigantisch druk is en mijn rijinstructeur altijd laat bespreekt duurt het denk ik nog wel even voordat ik weer kan..
Op het moment is het volgens mij iets van 4 weekjes wachten.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 10:09 schreef Nouwk het volgende:
Ja nouja, dat was eigenlijk het enige foutje, vandaar dat ze twijfelde en dat ik zo baal. Toch wel zuur, hopen dat ik nu geen 6 weken hoef te wachten.
Balen zeg...quote:Op dinsdag 19 mei 2009 09:50 schreef Nouwk het volgende:
Helaas, gezakt. En nog wel stom ook. Richtingaanwijzer verkeerde kant op de snelweg en ik snapte niet waarom de auto achter mij zo snel eraan kwam, had het gewoon niet gezien dat hij naar rechts stond ipv links. Het ging wel goed, hij wisselde van rijstrook toen ik wisselde dus geen gevaarlijke situaties. Verder ging de rit prima, auto's die stil stonden midden op de invoegstrook enzo allemaal overleefd en zij vond het verder erg goed gaan, dus ze hadden nog een tijdje spoedoverleg in de auto (zij en mijn instructeur) want ze twijfelde, zo'n fout maak je niet nog een keer, en het rijden ging erg goed, maar toch maar gezakt. . En aangezien het gigantisch druk is en mijn rijinstructeur altijd laat bespreekt duurt het denk ik nog wel even voordat ik weer kan..
Wel in 1x slagen dan he 8) Anders ben je na een examen, nog een examen, en nog eens 5 lessen lichter..quote:Op dinsdag 19 mei 2009 10:56 schreef Christiaan het volgende:
Ik hoef nog maar een les of 8, rond de 18-20 in totaal zei de instructeur.
Dit word m`n 3e keerquote:Op dinsdag 19 mei 2009 11:01 schreef Sjibble het volgende:
[..]
Wel in 1x slagen dan he 8) Anders ben je na een examen, nog een examen, en nog eens 5 lessen lichter..
Succes man!quote:Op dinsdag 19 mei 2009 10:56 schreef Christiaan het volgende:
Ik hoef nog maar een les of 8, rond de 18-20 in totaal zei de instructeur.
En waar was je de afgelopen 2x op gezakt?quote:
Ik had m`n ttt had ik juist perfect gedaan, bij m`n examen was ik gewoon fucking zenuwachtig waardoor ik sommige fouten had gemaakt die ik anders altijd perfect deed.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 11:11 schreef Sjibble het volgende:
[..]
En waar was je de afgelopen 2x op gezakt?
En was je er van je instructeur al klaar voor? En had je zelf niet het gevoel dat je eigenlijk niet helemaal klaar was of dacht je ook dat je het zonder twijfel haalt?
Ik heb eind van de middag een oefentoets die verloopt als een echt examen, maar alleen geldt ie dan nietDus ook een andere instructeur naast me die ik niet eens van gezicht ken.
Ben benieuwd..![]()
\
Edit: Deeehm, ik stress een beetje
Was ik van plan ja!quote:Op dinsdag 19 mei 2009 11:01 schreef Sjibble het volgende:
[..]
Wel in 1x slagen dan he 8) Anders ben je na een examen, nog een examen, en nog eens 5 lessen lichter..
Ik heb geen TTT. Het verloopt als een echt CBR examen, en krijg ook te horen dat als het echt zou zijn, ik geslaagd zou zijn of niet. Ook krijg ik mijn verbeterpunten te horen, en ik kom zo ook in de examensfeer.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 11:48 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Ik had m`n ttt had ik juist perfect gedaan, bij m`n examen was ik gewoon fucking zenuwachtig waardoor ik sommige fouten had gemaakt die ik anders altijd perfect deed.
Het is trouwens wel handig als je je bijzondere verrichtingen haalt vanmiddag, had ik ook en neemt een hoop stress weg.
Heeft iemand toevallig tips voor een kalmeringsmiddel, eentje die goed is ofzo?
Ik zou persoonlijk lekker doorrijden, maar wel extra opletten en zorgen dat je snel bij de rem kunt mocht het nodig zijn. Als je voorrang hebt, heb je voorrang. Als je gaat remmen ben je heel erg onduidelijk voor het overige verkeer, want die snappen dan niet wat jij wilt/gaat doen.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 12:41 schreef Sjibble het volgende:
[..]
Ik heb geen TTT. Het verloopt als een echt CBR examen, en krijg ook te horen dat als het echt zou zijn, ik geslaagd zou zijn of niet. Ook krijg ik mijn verbeterpunten te horen, en ik kom zo ook in de examensfeer.
T is gewoon een oefen praktijkexamen. Ik haal er geen vrijstellingen voor. Zat bij mn pakket maar kost ook 100 euro minderTerwijl ik voor een TTT 170 euro zou lappen, rij ik leiver af voor 215 euro, en het zal niet zo wezen dat je zakt voor een bijzondere verrichting of wel?
![]()
Wat doen jullie, als er een auto van links komt aanrijden en jij hebt voorrang. Rij je dan door of rem je af om te zien of deze je daadwerkelijk voorrang verleent? En voor dezelfde sitiatue op een T kruispunt? Dus auto van links en jij wilt naar rechts.. Wat doe je?
Gewoon doorrijden of toch afremmen voor de zekerheid?
Dus wat je bedoelt moet ik gewoon voorrang nemen ipv krijgen, want het ander verkeer dat mij voorrang moet verlenen moet het gewoon doen en goed opletten. En mocht et nodig zijn kan ik op het laatste moment remmen, maar ik geloof dat degene die mij voorrang moet verlenen ook wel in de ankers zou gaan.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 13:28 schreef Anoniemos het volgende:
[..]
Ik zou persoonlijk lekker doorrijden, maar wel extra opletten en zorgen dat je snel bij de rem kunt mocht het nodig zijn. Als je voorrang hebt, heb je voorrang. Als je gaat remmen ben je heel erg onduidelijk voor het overige verkeer, want die snappen dan niet wat jij wilt/gaat doen.
Mijn examen is overigens teruggetrokken van 12-8, was toen namelijk nog op vakantie. Nu maar hopen dat er net een gaatje vrijkomt, dat zou echt heel erg fijn zijn! (al is de kans wel heel, heel erg klein)
Als je het niet vertrouwt kun je hem langzaam de kruising op laten rollen (een stukje), vaak stoppen ze dan alsnog wel. Als je blijft staan vinden de examinatoren je waarschijnlijk niet besluitvaardig genoeg.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 13:37 schreef Sjibble het volgende:
[..]
Dus wat je bedoelt moet ik gewoon voorrang nemen ipv krijgen, want het ander verkeer dat mij voorrang moet verlenen moet het gewoon doen en goed opletten. En mocht et nodig zijn kan ik op het laatste moment remmen, maar ik geloof dat degene die mij voorrang moet verlenen ook wel in de ankers zou gaan.
Maar mocht ik van links niks kunnen zien moet ik dan ook gewoon de weg op rijden? Als links mij voorrang moet verlenen?
ja t is zo onduidelijk. Want ik rij heel vaak op de brommer (courier als bijbaantje) al voor een anderhalf jaar, en ben wel eens echt bijna van mn stok gereden!Ik zit nu dan wel in een auto, maar maak mij eens wijs dat dat verschil maakt. Op een brommer zit ik hoger, en zie ik meer, en de auto's zien mij ook over andere auto's heen.
Wat ik altijd doe is bij sommige kruispunten echt stoppen om het beter te zienquote:Op dinsdag 19 mei 2009 16:24 schreef rene90 het volgende:
@Sjibble, het gaat erom dat het veilig gebeurd. Is het overzichtelijk en heb je voorrang, gewoon nemen en snelheid houden.
Heb je geen overzicht, iets snelheid minderen just to be sure. Daar ga je niet op worden afgekeurd. Is namelijk alleen maar veilig wat je doet.
True, ligt wat mij betreft per kruispunt verschillend.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 16:26 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Wat ik altijd doe is bij sommige kruispunten echt stoppen om het beter te zien
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |