abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69218551
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 10:28 schreef rene90 het volgende:
Wat kut dat je opeens in een andere auto moet dan
Had ik ook
Altijd in een Golf gelest, komt m'n instructeur op de dag van m'n examen ineens voorrijden in een gloednieuwe Audi A3

Ik kreeg altijd complimenten vanwege mijn goede autobeheersing (dat ik hem nooit af liet slaan enzo), maar op m'n examen sloeg ie dus af omdat ik aan deze koppeling moest wennen
pi_69219167
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 10:28 schreef rene90 het volgende:
Wat kut dat je opeens in een andere auto moet dan
Achja, was ff wennen en dat wist hij ook. In het begin zweerde ik dat het echt dezelfde auto was.. eigenlijk niet . Het had alleen een zwaarder blok en was een halve ton nieuwer (en dat merk je echt). Maar het was wel fun Het was verleidelijk om toch even lekker gas te geven of em in zn 6 te zetten. Toch spijt dat ik et niet even deed

En laatst is een vriend gezakt Echt om een onzinnige reden!!
Hij reed in een woonwijk in een 50 kilometer zone, en moest voorrang verlenen aan bestuurders van rechts.
Omdat hij dus rechts voorrang moest verlenen, reed hij 40 km/h, wat rustiger dus, zodat ie het beter aan ziet komen. Hij reed hartstikke goed. En je raadt het al.... Hij was GEZAKT!
Namelijk omdat ie te zacht reed, dus 40 in plaats van 50.. WTF, je moet voorrang verlenen aan rechts! En het was al niet al te overzichtelijk! Zijn instructeur was het er ook niet mee eens en vond dat ie em echt zou moeten laten slagen. Zo zie je maar, net dat je denkt dat je te hard rijdt, rij je te zacht. Het is inderdaad een loterij, ben benieuwd of ik het wel haal Ik hoop dat mn rijschool het juiste lootje heeft getrokken ( )

En nee, hij reed echt niet te hard, hij reed echt TE ZACHT... Dat is toch fucking bullshit?!
[quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
[/quote]
pi_69219436
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 11:06 schreef Sjibble het volgende:

[..]

Achja, was ff wennen en dat wist hij ook. In het begin zweerde ik dat het echt dezelfde auto was.. eigenlijk niet . Het had alleen een zwaarder blok en was een halve ton nieuwer (en dat merk je echt). Maar het was wel fun Het was verleidelijk om toch even lekker gas te geven of em in zn 6 te zetten. Toch spijt dat ik et niet even deed

Hij reed in een woonwijk in een 50 kilometer zone, en moest voorrang verlenen aan bestuurders van rechts.
Omdat hij dus rechts voorrang moest verlenen, reed hij 40 km/h, wat rustiger dus, zodat ie het beter aan ziet komen. Hij reed hartstikke goed. En je raadt het al.... Hij was GEZAKT!
Namelijk omdat ie te zacht reed, dus 40 in plaats van 50.. WTF, je moet voorrang verlenen aan rechts! En het was al niet al te overzichtelijk! Zijn instructeur was het er ook niet mee eens en vond dat ie em echt zou moeten laten slagen. Zo zie je maar, net dat je denkt dat je te hard rijdt, rij je te zacht. Het is inderdaad een loterij, ben benieuwd of ik het wel haal Ik hoop dat mn rijschool het juiste lootje heeft getrokken ( )

En nee, hij reed echt niet te hard, hij reed echt TE ZACHT... Dat is toch fucking bullshit?!
Ik was om precies dezelfde rede gezakt
Hij zei er bij mij zelfs bij: je verkeerstaak voer je heel goed uit. Ik dus boos worden, heb ik hem het volgende examen weer
pi_69219501
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 11:06 schreef Sjibble het volgende:

[..]

In een woonwijk 50 rijden vind ik sowieso al wat apart, en 40 rijden voor een onoverzichtelijke bocht, compleet gelijk en kon wat mij betreft zelfs nog wel langzamer.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  woensdag 20 mei 2009 @ 12:00:35 #255
167896 ExtremeBanaan
Nu extra krom.
pi_69221396
Weer langer wachten op rijexamen

Lekker dan, 3 maanden op sommige plekken. Laat ik nou net in een grote stad wonen!
  woensdag 20 mei 2009 @ 12:02:41 #256
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_69221467
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 11:13 schreef rene90 het volgende:

[..]

In een woonwijk 50 rijden vind ik sowieso al wat apart, en 40 rijden voor een onoverzichtelijke bocht, compleet gelijk en kon wat mij betreft zelfs nog wel langzamer.
Als iedereen 50 (wil) rijden en jij rijd 30, hou je iedereen op. Zorgt voor irritatie en dat uiteindelijk weer tot gevaarlijke situaties.
Ik vind het ook jammer, 50 in een woonwijk
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
  woensdag 20 mei 2009 @ 12:02:58 #257
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_69221478
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 12:00 schreef ExtremeBanaan het volgende:
Weer langer wachten op rijexamen

Lekker dan, 3 maanden op sommige plekken. Laat ik nou net in een grote stad wonen!
Vooralsnog moet ik voor Harderwijk 4 weekjes wachten

Maar dat systeem is er al een paar maanden hoor.
pi_69224310
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 11:13 schreef rene90 het volgende:

[..]

Niet midden in een woonwijk. Er loopt dus een 2 richtingsweg door de woonwijken heen waar je 50 mag (met aparte fietspaden). Maar daar moest hij dus 50 rijden, EN voorrang verlenen aan rechts.
Nu kan jij, Rene90, wel zeggen dat hij terecht gezakt was, maar ik vind van niet.
De examinator vond dat hij niet 40, maar 50 moest rijden!! Terwijl ik toch ook duidelijk leer dat als ik rechts voorrang moet verlenen en het nodig is, te vertragen. En als ik om de zoveel kleine meters telkens een zijstraat van rechts tegenkom, dan ga ik ook geen gas geven. Dan rij je een constante snelheid en is het verkeer om je heen ook zekerder.

Dat hij is gezakt is gewoon bullshit. En dan vond de instructeur ook.

Anyway, dat de rijexamens nu 3 maanden duren komt mede door de scholen. De scholen kopen teveel in, waardoor de wachtlijst nog langer wordt. En een school waar je 3 maanden moet wachten is niet aantrekkelijk. Dus doordat de wachttijden zo hoog zijn, worden ze daardoor nog hoger.. En zo gaat het zaakje telkens rond. Ook de reden dat het examen bij je rijschool een dikke 220 euro kan kosten, ipv 83 euro bij het CBR. De rijschool verspilt wat van die examens uiteindelijk ook.. Zal niet helemaal gelijk hebben met de kosten, maar het kan grotendeels kloppen toch?

Er komt een nieuw systeem waardoor instructeurs pas mogen reserveren als ze een leerling hebben die het examen gaat afleggen. Dat is wel stukken beter.
[quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
[/quote]
pi_69224371
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 13:31 schreef Sjibble het volgende:

[..]

Niet midden in een woonwijk. Er loopt dus een 2 richtingsweg door de woonwijken heen waar je 50 mag (met aparte fietspaden). Maar daar moest hij dus 50 rijden, EN voorrang verlenen aan rechts.
Nu kan jij, Rene90, wel zeggen dat hij terecht gezakt was, maar ik vind van niet.
De examinator vond dat hij niet 40, maar 50 moest rijden!! Terwijl ik toch ook duidelijk leer dat als ik rechts voorrang moet verlenen en het nodig is, te vertragen. En als ik om de zoveel kleine meters telkens een zijstraat van rechts tegenkom, dan ga ik ook geen gas geven. Dan rij je een constante snelheid en is het verkeer om je heen ook zekerder.

Ik beweer nergens dat hij terecht gezakt is, ik ben het juist met hem eens dat hij vertraagd.
Top 5 China producten
  woensdag 20 mei 2009 @ 13:33:55 #260
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_69224383
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 13:31 schreef Sjibble het volgende:

[..]

Komt vaak voor dat je 50 ergens moet/mag rijden en voorrang geven aan rechts.
Wat zij graag zien is dat je gewoon op de tussenstukjes door rijd en bij de kruispunten wat afremt.
  woensdag 20 mei 2009 @ 13:34:00 #261
251441 SoulThief
Nom Nom Nom
pi_69224387
Waar ik persoonlijk niets van snap is waarom ze iedere keer om de zoveel jaar alles moeten veranderen, strengere regels andere soort theorie ik snap het allemaal niet meer hoor.
Ik vind het soms ziellig gewoon dat sommige mensen echt hele moeilijke dingen moeten doen.

Als het zo door gaat moet je straks een bepaald IQ hebben wil je uberhaubt mogen rijden :/
It's your world, I just live in it.
pi_69224427
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 13:33 schreef rene90 het volgende:

[..]

Ik beweer nergens dat hij terecht gezakt is, ik ben het juist met hem eens dat hij vertraagd.
Verkeerd begrepen, my bad
Het is echt balen voor hem. Want hij heeft een nieuwe auto gekregen en nou moet ie 6 weken langer wachten tot hij kans maakt om in de auto te rijden. Maak er 2 maanden van dat die auto voor de deur stilstaat (voor hem dan).
[/quote]
  woensdag 20 mei 2009 @ 13:36:32 #263
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_69224461
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 13:34 schreef SoulThief het volgende:
Waar ik persoonlijk niets van snap is waarom ze iedere keer om de zoveel jaar alles moeten veranderen, strengere regels andere soort theorie ik snap het allemaal niet meer hoor.
Ik vind het soms ziellig gewoon dat sommige mensen echt hele moeilijke dingen moeten doen.

Als het zo door gaat moet je straks een bepaald IQ hebben wil je uberhaubt mogen rijden :/
Het word drukker, jongeren veroorzaken meer ongelukken, auto`s veranderen van techniek waar je mee moet leren omgaan.
Oftewel, ze gaan meer eisen stellen.
Maar ik ben het met je eens, het is stom.
pi_69224469
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 13:34 schreef SoulThief het volgende:

Ik denk dat het een wanhoopsdaad is om te trachten het verkeer veiliger te maken. Iedereen heeft echter een eigen rijstijl die na het halen van het plasticje vanzelf vorm gaat krijgen. Daar ga je merken wat voor rijstijl het wordt.
Top 5 China producten
  woensdag 20 mei 2009 @ 13:37:20 #265
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_69224488
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 13:35 schreef Sjibble het volgende:

[..]

Het is echt balen voor hem. Want hij heeft een nieuwe auto gekregen en nou moet ie 6 weken langer wachten tot hij kans maakt om in de auto te rijden. Maak er 2 maanden van dat die auto voor de deur stilstaat (voor hem dan).
Je koopt toch ook geen huis voordat je uberhaupt uit huis kan en mag
pi_69224502
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 13:35 schreef Sjibble het volgende:

[..]

Geen probleem

De auto voor de deur kan ik mij wel voorstellen haha, hij kan er wel mooi naartoe werken
Top 5 China producten
pi_69224589
Dus de eisen die ze aan het examen stellen is alleen van toepassing op jonge bestuurders.
In principe is zo'n rijbewijs maar 2 jaar geldig en iedereen rijdt zoals ie zelf wilt (of iets rond de 20.000km)

Dus de eisen hangen af van de jongere bestuurders, want je past je later toch aan het verkeer aan. En uiteindelijk heb je wel genoeg ervaring om geen ongeluk te krijgen (op wat zondagrijders na, maar wat bereik je ermee, na 10x zakken zullen ze wel een mazzelritje hebben en hun roze pasje toch krijgen).
[/quote]
pi_69224670
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 13:37 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Je koopt toch ook geen huis voordat je uberhaupt uit huis kan en mag
Ook @ Rene90

Idd, het is balen
Maar het is blijkbaar gebruikelijk in Haarlem om een huis te kopen voordat de oude verkocht is. Ik moest een keer bezorgen in een nieuwbouwwijk. En het stond voor de helft vol met verkoopbordjes En dat is zeker niet omdat er plekken over zijn, maar omdat die mensen de dubbele hypotheek niet kunnen dokken. Of ze vonden de woning maar niks (kan me best voorstellen, want ik hoorde dat er soms een dikke steunpaal midden in je woonkamer staat
[/quote]
  woensdag 20 mei 2009 @ 13:44:28 #269
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_69224745
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 13:40 schreef Sjibble het volgende:
Dus de eisen die ze aan het examen stellen is alleen van toepassing op jonge bestuurders.
In principe is zo'n rijbewijs maar 2 jaar geldig en iedereen rijdt zoals ie zelf wilt (of iets rond de 20.000km)

Dus de eisen hangen af van de jongere bestuurders, want je past je later toch aan het verkeer aan. En uiteindelijk heb je wel genoeg ervaring om geen ongeluk te krijgen (op wat zondagrijders na, maar wat bereik je ermee, na 10x zakken zullen ze wel een mazzelritje hebben en hun roze pasje toch krijgen).
Het beginnersrijbewijs is 5 jaar geldig.
ook een theorieexamen vraag
pi_69224781
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 13:44 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Één van de mensen hier al een boete ontvangen trouwens of een punt ingeleverd?
Top 5 China producten
pi_69224843
Ik ben helemaal vergeten mijn jubileum te vieren
Gisteren was het exact een jaar geleden dat ik mijn roze pasje binnen heb gekregen

O, en nog nooit een boete gehad in dat jaar
pi_69224872
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 13:44 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Ik kreeg een vraag hoe lang het rijbewijs geldig is, met daarbij een foto van een rijbewijs waar zeer duidelijk een ontvangst- en verloopdatum opstond
pi_69225117
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 13:47 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Ik kreeg een vraag hoe lang het rijbewijs geldig is, met daarbij een foto van een rijbewijs waar zeer duidelijk een ontvangst- en verloopdatum opstond
had ik ook een keer met zo een soort vraag. mensen allemaal beetje lachen maar je zag er een paar vet moeilijk kijken die het niet snapten
Top 5 China producten
pi_69225309
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 @ 11:45 schreef simmu het volgende:

[..]

ja doei: ik heb een keer gehad dat die ***tr*t al op het parkeerterrein op de rem stond, en ook direct zei: 'nu ben je gezakt, maar rij maar door, je betaalt ervoor tenslotte'. toen ik terugkwam vroeg mijn eigen instructeur waarom ik daar in vredesnaam remde...............dus ik de zaak uitgelegd, de keer erop reed hij mee, en slaagde ik [afbeelding] maar zoiets kost je wel poen.
Reactie uit een nieuwsbericht.. Dat is toch vreselijk? Dat je daar al op kan zakken!
Als zo'n ouwe hanger tegen mij al bij de uitrit zegt dat ik gezakt ben, dan gaat het feestje beginnen
[/quote]
pi_69225546
Ik snap niet helemaal waarom die gezakt was, hij stond op de rem of wat?
Top 5 China producten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')