Ik mis een deel denk ik, als hij geen voorrang geeft aan iemand en zij moet op de rem staan dan is het logisch dat hij is gezakt, right?quote:Op woensdag 20 mei 2009 14:01 schreef Sjibble het volgende:
[..]
Reactie uit een nieuwsbericht.. Dat is toch vreselijk?Dat je daar al op kan zakken!
Als zo'n ouwe hanger tegen mij al bij de uitrit zegt dat ik gezakt ben, dan gaat het feestje beginnen
Examinator deed een remingreep terwijl de kandidaat nog op het parkeerterrein van het CBR reed.quote:Op woensdag 20 mei 2009 14:08 schreef rene90 het volgende:
Ik snap niet helemaal waarom die gezakt was, hij stond op de rem of wat?
Dan zal die remingreep wel terecht zijn neem ik aanquote:Op woensdag 20 mei 2009 14:16 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Examinator deed een remingreep terwijl de kandidaat nog op het parkeerterrein van het CBR reed.
Heb je ook bij het CBR in Amsterdam.quote:Op woensdag 20 mei 2009 14:26 schreef SoulThief het volgende:
Bij het CBR in Rotterdam (Barendrecht) kan je rechtdoor rijden en parkeren of rechts afslaan, als je dat laatste doet en je rijd naar buiten en er komt iemand van rechts (bijv. ook een examen kandidaat) en je geeft geen voorrang en je krijgt een ingreep, ben je toch echt het haasje hoor, wel of geen terrein van CBR. Je geeft geen voorrang waar het moet, maakt niet uit waar dat gebeurd.
Haha die had ik de eerste en de tweede (quote:Op woensdag 20 mei 2009 13:47 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Ik kreeg een vraag hoe lang het rijbewijs geldig is, met daarbij een foto van een rijbewijs waar zeer duidelijk een ontvangst- en verloopdatum opstond
Waarom vroeg haar instructeur zich dan af waarom de fuck zij heeft geremd? En achteraf pas wist dat de examinator remde.. Dat bewijst toch dat er niks was om voor te remmen.. Dus ze is gezakt om niks.quote:Op woensdag 20 mei 2009 14:24 schreef rene90 het volgende:
[..]
Dan zal die remingreep wel terecht zijn neem ik aan
eerste keer keek ik gewoon af zodra ik het niet wist. 2x doornemen, 6 fout ftwquote:Op woensdag 20 mei 2009 14:39 schreef viagraap het volgende:
[..]
Haha die had ik de eerste en de tweede () keer voor mijn brommer rijbewijs
0611 toch?quote:Op woensdag 20 mei 2009 14:54 schreef Sjibble het volgende:
[..]
eerste keer keek ik gewoon af zodra ik het niet wist. 2x doornemen, 6 fout ftw
Iedereen lachen bij de vraag :" Wat is het alarmnummer in nederland?" :p
quote:
Ik heb ook dat soort dagen gehad. Dat het echt et lekker ging en de keer erna zwaar ruk.quote:Op donderdag 21 mei 2009 21:16 schreef Boowtje het volgende:
Rijden ging niet zo lekker gister! Schakelen ging ruk! Was best wel moe (heb een lange week achter de rug) en naja het ging echt bagger... Maar goed volgende keer beter.
Vekabest wordt aangeraden, maar met het ANWB boek haalde ik ook maar 5 gevaarherkenningsfouten en 2 theorie fouten (waaronder 1 fout over bandenspanningquote:Op maandag 25 mei 2009 09:40 schreef foxbow het volgende:
waar koop je zo een theorieboek met verkeers regels enzo , en welke moet ik dan hebben :S ik zie allemaal in 2002-2005 gedrukt enzo, is er niks nieuws bij gekomen in al die jaren dan?
Is dat van vekabest iets ? "Theorie Leren Auto Verkeersregels"
Tja boeken zijn wel enigzins belangrijk, alleen gezond verstand helpt je ook een stuk met die vragen van gevaarherkenning.quote:Op maandag 25 mei 2009 11:09 schreef Sjibble het volgende:
[..]
Vekabest wordt aangeraden, maar met het ANWB boek haalde ik ook maar 5 gevaarherkenningsfouten en 2 theorie fouten (waaronder 1 fout over bandenspanning)
Dus het zijn allebei goede boeken, je moet er wel voor zorgen dat je de laatste editie hebt (2009)
OT:
Vandaag een na laatste les en morgen voor het examen nog 1 uurtje, tussen 13:05 en 14:05 heb ik praktijkexamen![]()
Ik ben nu al zenuwachtig, terwijl ik heel stoer dacht dat ik er wel vet relaxed in ga stappen. Ik bereid mezelf er wel op voor dat ik kan gaan zakken. Het is dan wel ruk dat ik 5 weken en 500 euro extra kwijt ben. Iemand nog tips?
Ik hoor zoveel verschillende verhalen, en wat moet ik nou geloven? Van de een hoor ik dat zodra je examinator ingrijpt het gewoon einde verhaal is, en de ander zegt dat je het toch nog goed kan maken?
En dan al die zak of slaag verhalen.. Het zal me wat.
Ik weet eigenlijk niet meer waar ik na mn lessen naar uit moet kijken, dus mijn vakantie is een beetje uitzichtloos.. Godverdomme!!!![]()
Ja, sparen voor een auto
je moet gewoon het boek leren. Simpel weten wat je weet of wel logisch goed weet te beantwoorden.quote:Op maandag 25 mei 2009 11:13 schreef rene90 het volgende:
[..]
Tja boeken zijn wel enigzins belangrijk, alleen gezond verstand helpt je ook een stuk met die vragen van gevaarherkenning.
quote:Op maandag 25 mei 2009 12:46 schreef Vlinnie het volgende:
Heb over 2 weken m'n theorie-examen en ben dus al druk aan het leren. Ik leer met de recenste theorieboeken van Vekabest. En verder nog een cd-rom van Verjo en ANWB te leen van iemand en uit de bieb. Want het is ook wel fijn om te oefenen vanaf scherm en met maximale tijd per vraag.
Nog een aantal vraagjes aan jullie:
-wat is nou het verschil tussen en busbaan- en busstrook? Weet ik ook niet, maar dat zullen ze vast niet vragen
-als je vanaf een onverharde weg komt, moet je dan alleen de bestuurders van links en rechts altijd voorrang geven en niet de tegenliggers? Je moet aan alle weggebruikers voorrang verlenen als jij van een onverharde weg een verharde weg op wilt.
-hebben jullie nog tips voor de gevaarherkenningsvragen? "remmen" en "gas loslaten" zijn 50/50 in verhouding ongeveer.. het is dus niet dat je 15 keer op gas loslaten moet drukken. Vanzelfsprekend is het dan te makkelijk, en kunnen ze ook niet zien of je weet in welke situaties je moet remmen. 50/50 dus, antwoorden in verhouding houden. Ik zou dit wel eerst uitproberen op de cd-roms voor ik het mis heb
De foto's zijn soms best wel onduidelijk, is dat in het echt ook zo (bijv. dat je echt goed moet kijken of iemand voor je zijn remlichten aan heeft)? Foto's zijn altijd wat krom, dus je moet gewoon goed kijken op de foto's. Maar in het echt zie je echt wel wanneer een auto remt, zonder twijfelMaak je daar maar geen zorgen over.
Zover ik denk het te weten (weet het ook niet zeker) een busbaan is een baan die helemaal gereserveerd is voor de bus, een bus strook is echter een klein gedeelte van de baan die gereserveerd is voor de bus.quote:Op maandag 25 mei 2009 12:46 schreef Vlinnie het volgende:
Heb over 2 weken m'n theorie-examen en ben dus al druk aan het leren. Ik leer met de recenste theorieboeken van Vekabest. En verder nog een cd-rom van Verjo en ANWB te leen van iemand en uit de bieb. Want het is ook wel fijn om te oefenen vanaf scherm en met maximale tijd per vraag.
Nog een aantal vraagjes aan jullie:
-wat is nou het verschil tussen en busbaan- en busstrook?
-als je vanaf een onverharde weg komt, moet je dan alleen de bestuurders van links en rechts altijd voorrang geven en niet de tegenliggers?
-hebben jullie nog tips voor de gevaarherkenningsvragen?
De foto's zijn soms best wel onduidelijk, is dat in het echt ook zo (bijv. dat je echt goed moet kijken of iemand voor je zijn remlichten aan heeft)?
Ik heb nooit fileparkeren gehad. Heb het 1x met m'n pa geprobeerd en nu gaat het super.quote:Op maandag 25 mei 2009 11:26 schreef norich het volgende:
Net weer rijles gehad. Het ging wel goed dit keer. Zelfs achteruit inparkeren en file parkeren ging probleemloosvorige keren ging dat echt slecht
Maar dat is op basis van jou auto. Is per auto verschillend wanneer je moet indraaien. Een V70 heeft een langere neus dan een twingo bijv.quote:Op maandag 25 mei 2009 19:56 schreef Broekpaling het volgende:
[..]
Ik heb nooit fileparkeren gehad. Heb het 1x met m'n pa geprobeerd en nu gaat het super.
Ik doe eerst de kont indraaien, dan halverwege het stuur recht, en als het voorwiel bij de geparkeerde auto het voorwiel is terug sturen en dan sta je perfect.
Ik had ook een maand voor ik mn rijbewijs had een auto hoorquote:Op woensdag 20 mei 2009 13:37 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Je koopt toch ook geen huis voordat je uberhaupt uit huis kan en mag
Mja, maar over de tijd krijg je er gevoel voor. Ik thans.quote:Op maandag 25 mei 2009 20:07 schreef rene90 het volgende:
[..]
Maar dat is op basis van jou auto. Is per auto verschillend wanneer je moet indraaien. Een V70 heeft een langere neus dan een twingo bijv.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |