SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Cijfer: 5,5
The Girl in Lovers Lane
Erg vermoeiende film over twee jongens (de een is weggelopen van zijn ouders, de ander struint al jaren rond door Amerika), die allerlei gebeurtenissen meemaken in een nietszeggende plaats. De film stamt uit 1959, dus je kunt wat suffigheden verwachten! Bij Imdb staat overigens bij de plot keywords 'homoeroticism'. Dat klopt ook zowaar: de hoofdrolspelers zijn aanhankelijk ten opzichte van elkaar en het einde zegt ook meer dan genoeg. Cijfer: 3
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
quote:Op maandag 12 mei 2008 10:16 schreef Falco het volgende:
Alien 3
Deze Alien-film is ten opzichte van zijn voorgangers vrij standaard. Best jammer.Ik kan er niet over uit hoe onderschat ik deze film vind. Natuurlijk staat hij in schril contrast met de eerdere twee delen, maar ik heb me altijd prima vermaakt met deel 3.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Cijfer: 5,5
Horton Hears a Who!
De eerste lange animatiefilm van Fox die ik écht de moeite waard vind. Dr. Seuss mag tevreden zijn. De humor is slechts heel af en toe geforceerd (in tegenstelling tot eerdere Fox films en bv. Dreamworks films). Aanrader.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Where facts are few, experts are many.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. 8.5
Street Kings (David Ayer, 2008)
Tom Ludlow is een politieagent die het niet zo nauw neemt met de wet en altijd volgens zijn eigen regeltjes opereert. Totdat hij op een dag wakker wordt geschud en beseft dat hij de tactieken die hem zo effectief maakten links zal moeten laten liggen. Street Kings laat zich nog het best omschrijven als een zeer middelmatige aflevering van The Shield, werkelijk de gehele film lijkt van de serie afgekeken en zelfs een van de acteurs doet mee in de film. Al is Forest Whitaker in The Shield vele malen beter dan in Steet Kings, dit leek even een tussendoortje voor hem. De aktie in de film is aardig (en hard), het acteerwerk is matig en het plot kan ermee door. 6.3
Ik heb Diaz altijd wel leuk gevonden en toen ze begon mee te doen in films zoals Being John Malkovich, Any Given Sunday en Gangs of New York dacht ik even dat ze gelanceerd was als ... laat ik het niet-oppervlakkige actrice noemen. Helaas vindt ze het blijkbaar nodig om ook in flutfilms te blijven meedoen, waardoor haar carriere al over het hoogtepunt heen lijkt.quote:Op maandag 12 mei 2008 01:27 schreef RuneRose het volgende:
Maar dat maakt Cameron niet een minder lekker 'ding'. Hoogstens een mindere romcom.
Béter?quote:Op maandag 12 mei 2008 10:16 schreef Falco het volgende:
Tropa de elite
Verder is het verhaal wat loszanderig en warrig, maar wel beter dan het vergelijkbare Cidade de Deus. Cijfer: 6
Licht toe?quote:Op dinsdag 13 mei 2008 17:31 schreef Mainport het volgende:
Ik vind Bring it on minder pijnlijk dan The Savages.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.cijfer 7.5 / imdb 6.2Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
Las er laatst ook wat over in de Filmvalley, daar waren ze juist enkel positief over de rol van Christopher Walken. Denk dat ik deze ook maar aan me voorbij laat gaan, ondanks dat ik af en toe best graag zo'n domme film mag zien.quote:Op woensdag 14 mei 2008 08:02 schreef RuneRose het volgende:
Balls of Fury Goed. Een film over ping pong. Ook niet echt. Maar goed. Met Christopher Walken in een slechte bijrol. En de geflopte broer van Jack Black in de hoofdrol. Normaal gesproken ben ik wel een liefhebber van dit soort ongein. Maar dit ging zelfs mij te ver. Wat een rommel zeg. Een musical element had de film veel goed gedaan.
Op die manier. The Savages was juist grappig om wat jij dan kleinburgerlijkheid en prutslevens noemt. Aardige rollen van Linney en Seymour Hoffman.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 19:15 schreef Mainport het volgende:
Blijkt uit het feit dat ik de een af heb kunnen kijken en de ander niet.Ik kreeg van The Savages ontzettende hoofdpijn van die pijnlijke, pijnlijke kleinburgelijkheid en prutslevens van iedereen.
Ben benieuwd naar deze film. Vanavond maar eens kijken.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 15:41 schreef Thy... het volgende:
21
Losjes gebaseerd op het boek Bringing down the house welke gebaseerd is op een waargebeurd verhaal. Het gaat over een aantal top of the class MIT studenten, welke door een professor in het geheim worden getraind voor het tellen van kaarten bij Blackjack om vervolgens hiermee elk weekend goud geld binnen te halen in Vegas.
Een vermakelijke film, niks meer, niks minder. Het verhaal loopt lekker, het acteerwerk is goed en de muziek past goed bij de beelden. Helaas zit er een net wat te dik Hollywood sausje over het verhaal.
IMDB: 7.0
Mijn cijfer: 7+
Moest je niet huilen? Die ene scene waar ze op de trap zit, krijg je mij altijd mee.... Een van mijn favoriete films dezequote:Op dinsdag 13 mei 2008 23:48 schreef Lambiekje het volgende:
My Girl (1991)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Beoordeling: 7,5/10
[ Bericht 11% gewijzigd door Mr.Noodle op 14-05-2008 13:57:38 ]How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
Uhhh moest wel traantje wegpinken.quote:Op woensdag 14 mei 2008 13:09 schreef Kinga het volgende:
[..]
Moest je niet huilen? Die ene scene waar ze op de trap zit, krijg je mij altijd mee.... Een van mijn favoriete films deze
Beetje offtopic, maar die poster is echt afschuwelijk slecht geshoptquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verder vond ik het einde ook tegenvallen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Toch was de film erg vermakelijk en derhalve een 7/10.2000 light years from home
Het is toch de originele filmposter..quote:Op woensdag 14 mei 2008 23:26 schreef Merkie het volgende:
[..]
Beetje offtopic, maar die poster is echt afschuwelijk slecht geshopt! Dat hoofd
.
Ik vond hem ook wel leukquote:Op donderdag 15 mei 2008 00:07 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Het is toch de originele filmposter..
Maar de film vond ik niet slecht, iig niet zoals ze dat op rottentomatoes.com vonden..
Gezien dat die camps nog steeds bestaan ... Echt als je ziet wanneer je kind voldoet. Zó fout.quote:Op donderdag 15 mei 2008 05:00 schreef Mr.Noodle het volgende:
Boot Camp
[..]
Voor Amerikanen zal het wel een Cult-film voor ze worden, voor mij was het gewoon een flick voor de avond. Next..
Mijn Score: 6,5/10
Ik vond het geen kutfilm. Er zaten best wat goede momenten in, en de film is best aardig gemaakt. Dat kan je ook zien als je de film niks vindt. Dat ik het verhaal vreselijk voorspelbaar, cliche en slecht opgebouwd vol lompe plottwists vind, wil nog niet zeggen dat het ook meteen een totale ramp is. 6 is voor mij matig, maar nog net niet onvoldoende.quote:Op donderdag 15 mei 2008 20:05 schreef Mainport het volgende:
Wat ben je toch weer coulant met cijfers, JelleS. Een zes betekent drie uit vijf, wat in normale kringen een goede film betekent. Als het echt je ding niet iets moet je het gewoon een keiharde vier geven.
Het geeft dus wel aan dat je een verfijnder systeem hebt voor slechte films dan voor goede films. Meer gradaties voor slecht dan voor goed. Mainport heeft dus gelijkquote:Op donderdag 15 mei 2008 21:57 schreef JelleS het volgende:
[..]
Ik vond het geen kutfilm. Er zaten best wat goede momenten in, en de film is best aardig gemaakt. Dat kan je ook zien als je de film niks vindt. Dat ik het verhaal vreselijk voorspelbaar, cliche en slecht opgebouwd vol lompe plottwists vind, wil nog niet zeggen dat het ook meteen een totale ramp is. 6 is voor mij matig, maar nog net niet onvoldoende.
Nee. Mainport heeft sowieso nooit gelijk. En matig is niet hetzelfde als slecht.quote:Op donderdag 15 mei 2008 22:20 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Het geeft dus wel aan dat je een verfijnder systeem hebt voor slechte films dan voor goede films. Meer gradaties voor slecht dan voor goed. Mainport heeft dus gelijk
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.cijfer 7.5 / imdb 6.5Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
Wat zit je allemaal te blaten? Over welke film gaat dit?quote:Op vrijdag 16 mei 2008 14:23 schreef Mainport het volgende:
Als je naar een film gaat kijken, wat zoek je dan? Toen recensent Kevin Toma tussen neus en lippen door vertelde dat 4 luni, 3 saptamâni si 2 zile een depressieve ervaring zou worden, ging er een huivering door de zaal heen. Het is duidelijk dat zij die zuchtten het filmhuis niet bezoeken vanwege de kunstzinnige uitdaging, maar voor een avondje plat vermaak. Nu is dat er inderdaad vaak te vinden, want film is in hoofdzaak om te amuseren, en er moet zeker plaats voor zijn, maar om te stellen dat bij voorkeur de Juno's en Little Miss Sunshines in het programma opgenomen moeten worden, is mij te gortig. In de klassieke tegenstelling tragedie-komedie kregen beide een plaats, en toch vind ik dat de tragedie meer waard is. Door zoiets te beweren begeef je je op glad ijs, want de ene vorm boven de ander zetten is geen kwestie van exacte wetenschap, sommigen zullen het met je eens zijn, anderen niet. Het is als de literatuurlijst in de eindexamenklas, daar wordt de zware letterlijk boven de luchtige lectuur gezet, je wordt gepusht moeilijke boeken te lezen, hetgeen geheel terecht lijkt, doch als je de lijn doortrekt naar de echte wereld je op wonderlijke taferelen stuit. Je mag het tweede pianoconcert van Prokofiev niet als betere kunst ervaren dan de colablikjesmuziek van bedenkelijke sujetten die over het schoolplein dwalen, want dan word je de strot afgesneden door de cultuurrelativisten van de Volkskrant. Zelfs de eerst zo ingepeperde goede smaak op het gebied van literatuur wordt tenietgedaan wanneer je een willekeurige boekhandel binnenloopt en de tijdschriften het gewonnen ziet hebben van het boek, je Willem Frederik Hermans met een lampje moet zoeken en je het niet eens hoeft te proberen naar Simon Vestdijk te vragen. Terwijl je je voor allerlei kleurige chicklit niet hoeft te schamen, heeft menig lezer zijn wenkbrauwen opgetrokken bij het lezen van al die rare namen in de voorgaande zin, laat staan Prokofiev.
Smaken verschillen toch? Juist, en daarom is al het voorgaande slechts mijn mening, die je niet hoeft te lezen - (lekker zeg, om ze met hun eigen stok te slaan), en je vooral moet doen waar je zelf zin in hebt. Ik heb ook een hekel aan Vestdijk, doch vind ik wel dat je eerst iets moet lezen of kijken voordat je een mening kunt vormen. En Gouden Palm-winnaars moeten in het filmhuis vertoont blijven worden!
Nee, die film is toch wel weer een jaar oud ofzo? Ik was er alleen niet eerder opgekomen om em te kijken..quote:
Over 4 luni, 3 saptamâni si 2 zilequote:Op vrijdag 16 mei 2008 15:19 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Wat zit je allemaal te blaten? Over welke film gaat dit?
Godver, wat een teringgezeik. Door figuren zoals jij zou ik m'n Hermans Boeken door de kamer willen gooien, alle pagin's losrukken en bij m'n cd's van Prokofiev in de magnetron willen duwen, terwijl ik me aftrek op die ene halfnaakte foto van een vrouw in de Men's Health. Aaaaaaaaaaaaah, misschien is dat laatste nog niet eens zo een gek idee.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 14:23 schreef Mainport het volgende:
Als je naar een film gaat kijken, wat zoek je dan? Toen recensent Kevin Toma tussen neus en lippen door vertelde dat 4 luni, 3 saptamâni si 2 zile een depressieve ervaring zou worden, ging er een huivering door de zaal heen. Het is duidelijk dat zij die zuchtten het filmhuis niet bezoeken vanwege de kunstzinnige uitdaging, maar voor een avondje plat vermaak. Nu is dat er inderdaad vaak te vinden, want film is in hoofdzaak om te amuseren, en er moet zeker plaats voor zijn, maar om te stellen dat bij voorkeur de Juno's en Little Miss Sunshines in het programma opgenomen moeten worden, is mij te gortig. In de klassieke tegenstelling tragedie-komedie kregen beide een plaats, en toch vind ik dat de tragedie meer waard is. Door zoiets te beweren begeef je je op glad ijs, want de ene vorm boven de ander zetten is geen kwestie van exacte wetenschap, sommigen zullen het met je eens zijn, anderen niet. Het is als de literatuurlijst in de eindexamenklas, daar wordt de zware letterlijk boven de luchtige lectuur gezet, je wordt gepusht moeilijke boeken te lezen, hetgeen geheel terecht lijkt, doch als je de lijn doortrekt naar de echte wereld je op wonderlijke taferelen stuit. Je mag het tweede pianoconcert van Prokofiev niet als betere kunst ervaren dan de colablikjesmuziek van bedenkelijke sujetten die over het schoolplein dwalen, want dan word je de strot afgesneden door de cultuurrelativisten van de Volkskrant. Zelfs de eerst zo ingepeperde goede smaak op het gebied van literatuur wordt tenietgedaan wanneer je een willekeurige boekhandel binnenloopt en de tijdschriften het gewonnen ziet hebben van het boek, je Willem Frederik Hermans met een lampje moet zoeken en je het niet eens hoeft te proberen naar Simon Vestdijk te vragen. Terwijl je je voor allerlei kleurige chicklit niet hoeft te schamen, heeft menig lezer zijn wenkbrauwen opgetrokken bij het lezen van al die rare namen in de voorgaande zin, laat staan Prokofiev.
Smaken verschillen toch? Juist, en daarom is al het voorgaande slechts mijn mening, die je niet hoeft te lezen - (lekker zeg, om ze met hun eigen stok te slaan), en je vooral moet doen waar je zelf zin in hebt. Ik heb ook een hekel aan Vestdijk, doch vind ik wel dat je eerst iets moet lezen of kijken voordat je een mening kunt vormen. En Gouden Palm-winnaars moeten in het filmhuis vertoont blijven worden!
Hahaquote:Bah, nu moet ik weer een film gaan kijken om te kunnen reageren op Mainport, de Lambiekje van FTR die op een paar debiele fouten na wel Nederlands schrijven kan.
Niemand doet dat.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 16:34 schreef trebremmit het volgende:
[..]
Haha
Zo'n raar betoog is het toch niet van Mainport, ik snap alleen de aanleiding en het doel niet helemaal.
Waar heb je het over? Als je vindt dat artistieke uitingen in films ondergewaardeerd worden en je het vervelend vindt dat een verfijnde smaak als negatief ervaren wordt mag je dat ook in één zin zeggen hoor.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 14:23 schreef Mainport het volgende:
Geïnteresseerd in dat genre.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 18:06 schreef Atreidez het volgende:
Henry: Portrait of a Serial Killer
Ik dacht eigenlijk een redelijk recente film aan te zetten, aangezien iemand m via payperview had gezien en mij zo op deze film wees. Het bleek een licht storende 4:3 vertoning, maar uiteindelijk deed dat aan het geheel niet echt veel af. De film doet soms als een documentaire aan wat volgens mij voornl. komt doordat alleen de hoofdpersoon, Henry dus (over wie de dader is laat de titel al niet veel ruimte), en de mensen waar hij mee omgaat in beeld worden gebracht. Niet echt een schokkende film, behalve het feit dat het gebaseerd is op ware gebeurtenissen.
[ afbeelding ]
Michael Rooker was wel goed gecast. Wat een creep kan dat zijn zeg.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.cijfer 6.5 / imdb 7.2
[ Bericht 0% gewijzigd door Lambiekje op 17-05-2008 11:51:13 ]Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
Gast, ga toch lekker pretentieus en obscuur lopen doen, sommige mensen willen gewoon vermaakt worden en hebben geen zin in ellende, hoe mooi een film dan ook is.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 14:23 schreef Mainport het volgende:
blaat
quote:Op zaterdag 17 mei 2008 10:26 schreef Lambiekje het volgende:
Het wordt een heuze mond op mond reclame
quote:Op zaterdag 17 mei 2008 11:29 schreef Gorro het volgende:
20-2-2008
Le scaphandre et le papillon (The Diving Bell and the Butterfly) (Julian Schnabel, 2007)
Prachtige vertaling van een boek naar het witte doek. Met innovatief camerawerk krijgen we een blik in de levenswereld van de totaal verlamde Jean-Dominique Bauby. Samen met de cynische voice-over krijgen we een indruk van de gevechten die hij moet leveren tegen de nieuwe situatie. Via flashbacks die dankzij de voortreffelijke editing mooi geïntegreerde zijn in het geheel krijgen we meer informatie over hem. ****½
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
ach ja beetje maffe zin .. maar je zal het wel zien wat ik bedoelquote:Op zaterdag 17 mei 2008 11:20 schreef Morrigun99 het volgende:
[..]
![]()
Ben benieuwd naar die film. Ik ga morgen.
Het ging er mij meer om dat het "mond tot mond" reclame is. En niet "mond op mond".quote:Op zaterdag 17 mei 2008 12:50 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
ach ja beetje maffe zin .. maar je zal het wel zien wat ik bedoel
mmm misschien wat te veel "over de rooie" gekeken vroegerquote:Op zaterdag 17 mei 2008 13:22 schreef Morrigun99 het volgende:
[..]
Het ging er mij meer om dat het "mond tot mond" reclame is. En niet "mond op mond".
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Szép napok(2002)
Hongaarse film. Shockerender dan mijn vorige Hongaarse film, Taxidermia, kan bijna niet, maar toch.....
Peter is net vrijgelaten uit de gevangenis. Zijn zus neemt een pasgeboren baby over van Maya, op wie hij verliefd wordt.
Ik weet het niet hoor, uiteindelijk gaat het verhaal nergens heen in mijn ogen, en het is soms echt wel rauw en shockerend. Het einde is abrupt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hush! (2001)
Japans.
Katsuhiro en Naoya zijn een homokoppel. Door een toeval komen ze in contact met Asako, die beslist dat Katsuhiro de vader moet worden van haar kind. Ze begint een belangrijke rol te spelen in hun leven, maar dat stelt ook de relatie van de twee mannen en hun omgeving op de proef.
Toch ook niet echt helemaal wat ik verwachtte. Soms vind ik dat het verhaal vreemde sprongen vertoonde (iets wat ik eerst wijtte aan mijn eigen onkunde, maar op imdb zijn er blijkbaar nog mensen die zo denken). Soms is de film vrij onnozel, dan weer met intense scènes (die in één ruk opgenomen zijn). Soms vroeg ik me af of ze goed speelden, of juist slecht.
Solaris(1972)
De eerste dus, uit de Sovjetunie, niet die uit 2002.![]()
De planeet Solaris is bedekt met een vreemde oceaan, en wordt al tientallen jaren onderzocht, zonder echte vooruitgang. Vreemde verhalen van verschijnselen komen terug. Kris Kelvin wordt naar een station boven Solaris gezonden om daar deel te nemen aan het onderzoek, maar wordt daar op een eigenaardige manier ontvangen door de reeds aanwezige onderzoekers, en ziet al snel zelf dat er abnormale dingen aan de hand zijn.
Niet slecht, maar echt wel niet gemakkelijk. Net zoals in mijn vorige Sovjetfilm (Stalker) zitten er echt lange scènes in van bijvoorbeeld twee minuten of langer waarin je gewoon een schilderij of zo bekijkt. Soms doen de personages ook dingen waarvan je zegt "huh?".SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Into the Wild (2007, VS, Sean Penn)
Was de tweede keer en op het grote scherm even geweldig als de eerste keer.
cijfer: 9
A Fei zheng chuan (Days of Being Wild) (1991, HK, Kar Wai Wong)
Days of Being Wild, de tweede film van Wong, heeft al alle kenmerken van zijn latere meesterwerken, de jaren 50-60 sfeer, de mooie elegante vrouwen, de zoekende mannelijke karakters, de muziek, de cinematografie, De film haalt nog niet het niveau van zijn latere films. Maar het is nog steeds een goede film.
cijfer: 8![]()
Spiritueel bijna, een voor-versie van je bericht, samen met je videoplayer, opslaan en in dat bericht plaatsen.![]()
The Bank Job (2008)
Regie: Roger Donaldson
Acteurs: Jason Statham, Saffron Burrows
IMDb-score: 7.7/10
Synopsis: Ergens in de jaren '70, gaan Terry en z'n maatjes een bank beroven ergens in London. Echter gaat dit niet helemaal volgens plan...
Goed, ik heb expres de synopsis kort gehouden. Om niks te verklappen. Ik heb geen trailer oid van de film gezien, maar deze film kwam eigenlijk een beetje als een verassing. Enige acteur die ik kende in heel de film was Jason Statham en de rest in heel de film is gecast van volgens mij alleen maar vrij onbekende Britse acteurs.
Na een aantal (voor mij) teleurstelllende films van Jason Statham, vond ik het wel weer tijd dat hij nog een keer de kans kreeg om het goed te maken..en ik moet zeggen dat het me goed bevallen is. Deze film is weer net ietsje anders dan je verwacht van een film die gaat over een bankoverval (Italian Job, The insider, Swordfish, etc)
De film is in de jaren '70 stijl opgenomen. Goede keuze aan kleding, oude auto's, decorstukken, winkeltjes. Je krijgt er wel een goede vibe bijen een dosis Britse Humor. Je merkt duidelijk dat er niet teveel Amerikaanse invloed in deze film zat (wat het waarschijnlijk verpest had), weinig special FX's, geen overbodige kleurenfilters, geen CGI's, maar eigen puur rauwe Engelse dialogen van de acteurs met wat plottwists die de spanning goed in de film houden. Beschouw het als een film met wat invloeden van Lock, Stock and Two Smoking Barrels, Snatch en The Italian Job (1969).
De film zou ik wel met ondertitels kijken als je geen "Engelse Slang" gewend bent, er worden nogal aardig wat uitdrukkingen en woorden gebruikt die je niet in het Engels woordenboek terug vindt.
Maar al met al, als je van Britse humor houdt en al wat gewend bent van Lock, Stock and Two Smoking Barrels, is dit zeker een aanradertje.
Mijn score: 8.0/10
Achteraf nog even de Trailer bekeken, ik zou het niet doen als je de film nog niet gezien hebt
[ Bericht 0% gewijzigd door Mr.Noodle op 18-05-2008 00:03:37 ]How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...![]()
HIer ook precies net afgekeken.. Was een leuke film.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 23:39 schreef Mr.Noodle het volgende:
The Bank Job (2008)
[ afbeelding ]
Regie: Roger Donaldson
Acteurs: Jason Statham, Saffron Burrows
IMDb-score: 7.7/10
-knip-
Achteraf nog even de Trailer bekeken, ik zou het niet doen als je de film nog niet gezien hebt
En trouwens, ik kijk zo'n beetje altijd de trailer na de film, of helemaal niet..
Trailers
Amsterdamse Football Club Ajax - Liverpool F.C.![]()
Gisteren in het filmhuis hier de Russische film "The Banishment" gezien. Begon wel aardig, maar naarmate de film vorderde werd 'ie maar saai en langdradig.
Mager zesje dus.Niet meer actief op Fok!![]()
Vraagje:
Waarom vindt men hier de film Bank Job zo waanzinnig goed. Ik vind het maar een mager zesje. Statham acteert ondermaats. Niets in de film is dat je zegt wat een leuke vondst. Echt een film van seen that done that. Het ontstijgt helemaal niets. Ook Imdb heeft zo'n idioot hoog cijfer. Ik was ernstig teleurgesteld met mijn verwachtingen, een bankberooffilm met een 8 op imdb. Mèn wat een domper.
Wat maakt het dat iedereen het zo bejubeld?Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.![]()
Happy-Go-Lucky (Mike Leigh, 2008)
Happy go Lucky is de nieuwe film van Mike Leigh, anders dan dat je misschien van hem verwacht ditmaal een luchtige komedie. De film gaat over Poppy (Sally Hawkins) een onderwijzeres in Londen die nog samen met haar vriendin op kamers woont en vrolijk in het leven staat. Een echt verhaal zit er niet in de film, het zijn enkele losse momenten uit haar leven. Ondanks het gebrek aan verhaal weet de film zeker te vermaken. De vrolijkheid van Poppy is aanstekelijk en de situaties waarin ze terrecht komt maken dit tot een zeer originele en leuke film. Verder is ook zeker de rol van Eddie Marsan als rij-instructeur het vermelden waard. 8.0
The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford (Andrew Dominik, 2007)
Een aantal jaren geleden zag ik Chopper en die film kon me totaal niet bekoren, de nieuwste film van Andrew Dominik daarentegen wist mij zeker wel te boeien, met The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford levert hij een meesterwerk af. Alles is eigenlijk goed aan de film, het schript, het acteerwerk, maar vooral de prachtige beelden en soundtrack. Brad Pitt zet een van zijn betere rollen neer, maar het is ook vooral de jonge Casey Affleck als Robert Ford die weet te overtuigen. Prachtige film dus die ik nog vele malen ga kijken. 8.8![]()
Afgelopen dagen gezien:
Tropa de Elite
Warrige, onevenwichtige film over een elite korps van de politie van Rio. Ongeveer alles wat we zien hebben we al eerder (en beter) gezien. De personage zijn allemaal, op 1 na, clichématig en het acteerwerk is niet echt overtuigend. Daarnaast wordt er te veel geweld gebruikt (iets dat ik niet snel zeg) en is dat geweld op plaatsen op sommige momenten alleen maar om geweld te kunnen zien en wordt het te lang uitgerekt.
Dat deze film op de afgelopen Berlinale heet gewonnen van bv. There Will Be Blood is dan ook een lachertje...
IMDB Cijfer: 8,3/10
Mijn Cijfer: 6,0/10
Indiana Jones And The Raiders Of The Lost Ark, Indiana Jones And The Temple Of Doom, Indiana Jones And The Last Crusade
Had ze nog nooit alle 3 achter elkaar gekeken en het was nogal vermoeiend maar het was zeker de moeite waard. De films staan nog steeds als een huis. Het tempo ligt hoog (behalve in het middendeel van The Temple Of Doom), de actie is cool en de humor is lekker droog. Vooral The Last Crusade is super met Sean Connery in een geweldige rol.
Nog steeds de leukste een reeks van de leukste avonturen films die er bestaan. Heerlijk!
Laat die Crystal Skull maar komen!
Raiders Of The Lost Ark: 8,0/10
Temple Of Doom: 7,5/10
The Last Crusade: 8,5/10How can you know what things are worth if your hands don`t move `till you do a day`s work?
Ich veul mich net enne klok, want ich tik neet richtig![]()
The Eye (David Moreau & Xavier Palud, 2008)
Nogal matige remake van het betere Gin gwai uit Hong Kong. Die film was tenminste echt spannend. Dat kun je hier niet echt van zeggen. Suffe "hard geluid" schrikmomenten die niet echt effect hadden en een verdwaald kijkende Jessica Alba hadden vrij weinig effect op mijn zenuwen. Pluspuntje is wel dat ze aan het begin duidelijk in beeld brengen dat hij gebaseerd is op Gin gwai. Dat heb ik volgens mij nog niet eerder gezien. **
En een tijd geleden:
27-1-2008
The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford (Andrew Dominik, 2007)
Prachtige film over één van de legendes uit het Wilde Westen. De film is prachtige geschoten in een stijl die nog een sterkst aan die van Terrence Malick doet denken. Erg fraaie beelden, lekker rustig tempo en een mooie voice over zijn elementen die voor een prachtige ervaring zorgen. Verder is Casey Affleck ook ijzersterk in zijn rol als Robert Ford. De treinroof aan het begin is echt een fantastische scene, maar eigenlijk zit er geen zwak moment in. ****½![]()
![]()
Mon Oncle (1958)
een Jacques Tati film ... mèn wat is dit geweldig, de subtiele humor. de vondsten. één woord geweldig.
Cinematografisch is het een plaatje en de soundtrack, die mag er ook wezen.
De problemen rondom een gezin met een hypermodern huis (ook nu nog na 50 jaar) waarbij hun oom voor problemen zorgt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.cijfer 8 / imdb 7.7
[ Bericht 11% gewijzigd door Lambiekje op 18-05-2008 23:34:29 ]Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.![]()
Spione (1928, Dl, Fritz Lang)
Nee, dit is het niet. Deze film kon mij echt heel weinig boeien.
cijfer: 5![]()
Uhm heb vandaag What happens in vegas.. gezien en gisteren 21 beide zeer aan te raden! Kennen jullie btw www.rlslog.nl al?![]()
![]()
The final season (2007)
Het waargebeurde verhaal over Kent Stock, die zijn baan opgaf en zijn huwelijksplannen aan de kant schoof om coach te worden van een befaamd highschool honkbalteam in Norway, Iowa. Het team staat bekend om haar goede resultaten voor zo'n klein plaatsje, maar ditmaal zijn er plannen om de school te fuseren. Daardoor wordt de succescoach ontslagen. Kent zal het team moeten motiveren en moeten kunnen overtuigen dat hij de geschikte persoon is om de vorige trainer op te volgen.
Ik heb me wel vermaakt bij deze film, hoewel 2 uur misschien ietwat te lang was. Het was ook leuk om '24' oudgedienden Sean Astin en Powers Boothe weer te zien.
Cijfer: 7,5My soul is painted like the wings of butterflies![]()
Als Josef von Sternberg en Bubsy Berkeley samen aan een film zouden werken dan zou het eruit zien als Eaux d'artifice. De film is alleen niet door deze twee grootheden gemaakt, maar door de magiër (in deze film tenminste) ANGER. Na Rabbit's Moon is dit wederom een sprookje van Anger. We hebben een vrouw, ze is opgesloten in een afgelegen oord. Een doolhof dat uit niets anders bestaat dan gigantische fonteinen en veel water. Eens in de honderd jaar wordt ze vrijgelaten, heeft ze haar kans te ontsnappen. En vanavond is het zo ver. De eerste keer dat ik deze film zag werd ik vooral gegrepen door de schoonheid van de beelden. Tjah, dat sprankelende water, dat doet je gewoon iets. Maar achteraf vond ik het niet veel meer dan 'bijzonder mooi'. Toen ik de film gisteren voor een tweede keer bekeek viel het kwartje pas, en zag ik het dramatische aspect van de film. Een bijzonder mooie, dromerige en vooral claustrofobische film. Aanrader!![]()
Dit weekend drie films gekeken.
No country for old man 2007
Ik ben nooit zo'n fan geweest van de Coen brothers, Fargo vond ik niet veel aan en ook The big lebowski heb ik niks mee. Daarom was ik huiverig voor deze film maar ik begon eraan en vond hem meteen geweldig, de drie hoofdrolspelers zetten een fantastische prestatie neer en Chigurhs is een ontzettende engerd. Goede dialogen, mooie Texaanse sfeer en wat ook wel eens lekker is geen soundtrack, had er ook niet bij gepast denk ik.
Maar toen kwam het laatste gedeelte van de film met als dieptepunt het einde, sommige dingen voegden naar mijn mening niks toeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. en als in een keer de aftiteling begint blijf je toch wat teleurgesteld achter. Erg jammer en ik snap niet dat ze hiermee een oscar gewonnen hebben.
Driekwart van de film is zeer goed maar door het einde geen topfilm. 8/10
Lucky Number Slevin 2006
Bij deze film had ik het gevoel dat ik het allemaal al eens eerder en beter had gezien. Beetje Tarantino dialogen over films en plotwendingen op het einde zoals in The Usual Suspects. Bruce Willis is wel redelijk maar de rest zoals Morgan Freeman valt tegen om maar helemaal te zwijgen over Josh Hartnett. Eerste deel van de film is een beetje in de stijl van Snatch met grappig bedoelde dialogen maar dan in het laatste deel van de film wordt het in een keer een wraakfilm. Leuk voor tussendoor niet meer dan dat.
5/10
The Hunting Party 2007
Zeer matige thriller met Richard Gere die dutchbatt nog even een sneer na geeft.
Drie journalisten maken jacht op een Servische oorlogsmisdadiger en dit gebeurt op zo'n ongeloofwaardige manier dat het onbedoeld komisch is.
4/10![]()
Diary of the Dead (2007)
De doden komt tot leven en een groepje jonge filmmakers zitten daar midden in. Na het teleurstellende Land of the Dead is Romero terug. Dit heeft hij tof uitgevoerd want door de film heen zit een toffe atmosfeer. Het acteerwerk is verder aardig genoeg. Hopelijk kan Romero zonder bemoeienis van de studio dit soort werk blijven maken.
Into the Wild (2007)
Na het behalen van zijn diploma laat Christopher McCandless (Emile Hirsch) al zijn materiële dingen achter en trekt de wildernis in, om uiteindelijk in Alaska te komen. Wauw dit is nog eens een roadmovie. Persoonlijk had ik van te voren mijn twijfels hoe de 2,5 uur zou worden opgevuld want voor natuurbeelden kijk ik wel naar national geographic. En dat opvullen is goed gelukt Chris ontmoet gaandeweg verschillende mensen waarvan de oude man de meest ontroerende is, uit die ontmoetingen trekt hij leerervaringen. De film heeft daarom ook een heerlijke flow waardoor het geen minuut te lang aanvoelt. Het acteerwerk is perfect, de regie door Sean Penn is ontzettend goed gedaan, absolute aanrader.![]()
![]()
The Graduate (Mike Nichols, 1967)
Tot mijn schaamte moet ik bekennen dat ik deze klassieker nog nooit had gezien. Het is zeker een goede film van Mike Nichols, maar een echte topper vond ik het niet. Het verhaal is erg mager en de film was 40 jaar geleden waarschijnlijk heel wat schokkender dan nu. Toch blijft het een vermakelijke film met een heerlijke soundtrack (die wel wat in herhaling valt). 7.8![]()
Als recommendations bij IMDb staan Juno en The Simpsons Movie dus ik weet het zo nog niet.quote:Op maandag 19 mei 2008 10:25 schreef RuneRose het volgende:
Als Josef von Sternberg en Bubsy Berkeley samen aan een film zouden werken dan zou het eruit zien als Eaux d'artifice. De film is alleen niet door deze twee grootheden gemaakt, maar door de magiër (in deze film tenminste) ANGER. Na Rabbit's Moon is dit wederom een sprookje van Anger. We hebben een vrouw, ze is opgesloten in een afgelegen oord. Een doolhof dat uit niets anders bestaat dan gigantische fonteinen en veel water. Eens in de honderd jaar wordt ze vrijgelaten, heeft ze haar kans te ontsnappen. En vanavond is het zo ver. De eerste keer dat ik deze film zag werd ik vooral gegrepen door de schoonheid van de beelden. Tjah, dat sprankelende water, dat doet je gewoon iets. Maar achteraf vond ik het niet veel meer dan 'bijzonder mooi'. Toen ik de film gisteren voor een tweede keer bekeek viel het kwartje pas, en zag ik het dramatische aspect van de film. Een bijzonder mooie, dromerige en vooral claustrofobische film. Aanrader!
Graag op anoniem![]()
Die recommendations bij IMDB, daar snap ik ook nooit iets van. Wat deze film met die 2 van doen hebben. Geen idee.![]()
Het zou zomaar kunnen dat de productiemaatschappijen IMDb betalen om hun film eronder te zetten.Graag op anoniem![]()
quote:Op maandag 19 mei 2008 17:40 schreef Mainport het volgende:
Het zou zomaar kunnen dat de productiemaatschappijen IMDb betalen om hun film eronder te zetten.
Films met weinig votes heb je vaak opvallende recommendations.![]()
The Forbidden Kingdom
Jongen moet een magische staf terugbrengen naar de rechtmatige eigenaar en komt hierdoor terecht in het oude China (1800?). Hij wordt hierbij geholpen door een rare dronkelap, een monnik en een meisje.
Met Jacky Chan EN Jet Li, de laatste in een dubbelrol.
Hele leuke film, goede, lange, vechtscenes, kan ook bijna niet anders met deze hoofdrolspelers en een paar mooie special effects. Af en toe ook erg grappig, door Jacky Chan, die gedurende de hele film wijn drinkt. Vooral het gevecht tussen de monnik en de zwerver (Jet Li en Chan) vond ik erg goed.
Ik had me er niet veel van voorgesteld toen ik het verhaal las (toevallig laatst een andere film gezien met jongeren die teruggaan in de tijd, maar die speelde in Korea), maar het viel me 100% mee. Als je van mooie, goed gechoreografeerde vechtscenes houdt, zeker gaan kijken!
[ Bericht 1% gewijzigd door Karina op 20-05-2008 08:21:32 ]![]()
St. Trinian's
Een vrolijke chickflick bomvol met girlpower. Meisje wordt door pa in een privéschool voor dames gestopt dat vol zit met jeugdelinquentjes en constant dronken docenten. De school heeft een probleem met de bank en dreigt gesloten te worden waardoor de meiden naar een andere normale school zouden moeten. Dus gaan de dames op een slinkse manier het geld proberen op te brengen.
In eerste instantie geen idee hoe ik hier aan kom, maar de film was er leuk (). Hij zat vol met flauwe britse humor en mooie meiden. Erg prettig en vermakelijk om naar te kijken. Maar wel een echte meidenfilm, maar het stoorde me eigenlijk niet eens.
Mijn cijfer: 7
Imdb: 5.7
ik heb wel ff een beetje rambo gekeken om weer de nare meidensmaak weg te spoelen
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck![]()
Die ga ik ook zometeen kijken.quote:Op maandag 19 mei 2008 22:59 schreef HostiMeister het volgende:
St. Trinian's
[ afbeelding ]
Een vrolijke chickflick bomvol met girlpower. Meisje wordt door pa in een privéschool voor dames gestopt dat vol zit met jeugdelinquentjes en constant dronken docenten. De school heeft een probleem met de bank en dreigt gesloten te worden waardoor de meiden naar een andere normale school zouden moeten. Dus gaan de dames op een slinkse manier het geld proberen op te brengen.
In eerste instantie geen idee hoe ik hier aan kom, maar de film was er leuk (). Hij zat vol met flauwe britse humor en mooie meiden. Erg prettig en vermakelijk om naar te kijken. Maar wel een echte meidenfilm, maar het stoorde me eigenlijk niet eens.
Imdb: 5.7
ik heb wel ff een beetje rambo gekeken om weer de nare meidensmaak weg te spoelen![]()
“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”![]()
Saam gwok dzi gin lung se gap (Three Kingdoms: Resurrection of the Dragon)
Regie: Daniel Lee (Black Mask)
Acteurs: Andy Lau (Infernal Affairs), Sammo Hung (Martial Law, Game of Death), Maggie Q(MI:3. Die Hard 4.0), Vanessa Wu
Taal: Mandarijns
IMDb-score: 5.6/10
Synopsis: Het verhaal gaat over de legendarische oorlogsheld Zao Zilong. In de tijd dat China verdeeld was over 3 koninkrijken: Wei, Wu en Shu (220 A.D na de HAN dynastie). Zao Zilong start als jonge arme boer die zich voor het eerst aanmeldt bij het leger voor het koninkrijk van Shu, door de velen overwinningen op het slagveld, groeit deze jongeman uit tot één van 5 topgeneraals (de zogenaamde Tijger Generaals) van het koninkrijk Shu. Naarmate de jaren verstrijken, de oorlog voortduurt en er meer en meer mensen sterven op het slagveld, bereidt Zao Zilong en z'n eenheid zich voor om nog één keer de strijd aan te gaan voor een vredig en verenigd China...
De film is gebaseerd op één van de oudste (600 jaar oud) en belangrijkste Romans: Romance of The Three Kingdoms uit de Chinese literatuur. Het verhaal is mooi en episch. Kortom een goede basis voor zo'n historische actiefilm. Voor sommige veldslagen zijn wel 40.000 extra's gebruikt om het echtogend te laten lijken.
Mooi camerawerk van het slagveld van boven (zodat het echt massaal lijkt) en het landschap van China, mooie decorstukken en kledij. Maar daarbij vond ik de muziek er niet altijd even goed bij passen. Het was iets te "Westers" alsof het wat Engelse en Amerikaanse invloeden had gehad. Je merkte aan het beeld dat het wel een Big Budget film was.
Alleen de voorgrond met de personages was wel wat gemaakt, met veel gebruik van kleurenfilters. Vechtscenes waren niet mooi gechoreografeerd. Het was meer rauw en chaotisch op de slagvelden. Enige wat nog een beetje goed te zien was, was 1 op 1 gevechtscenes, maar zelfs die oogden nog enigzins wat chaotisch. Op het gegeven moment was het wel irritant, omdat je alleen maar bloedfontijntjes voorbij zag vliegen zonder dat je de actie eraan vooraf duidelijk zag. Sammo Hung en Maggie Q voegen helaas ook niet echt veel meer toe aan de film. Ze hadden voor mijn part best wel andere onbekendere mensen hiervoor mogen casten..Toch jammer, want er had iets meer in gezeten.
Mijn score: 6,5/10
Er komt dit jaar nog een film uit van John Woo (The Battle of the Redcliff), die gebaseerd is op dezelfde roman als deze film. Hopelijk wordt die beter...How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...![]()
Sleuth (2007)
Wat een jammerlijke remake. Totaal niet spannend en bovendien een irritante Jude law met daarnaast een uitermate zaai decor.
cijfer 5 / imdb 6.4Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.![]()
![]()
What happens in Vegas (2008)
Nieuwe film met Cameron Diaz en Ashton Kutcher.
Dit staat op de moviemeter site: Twee vreemdelingen ontmoeten elkaar in Las Vegas. Als de twee tijdens een feestje stomdronken worden en met een spel de jackpot winnen besluiten ze in hun dronken bui te gaan trouwen. De volgende morgen komen ze er echter achter hoe dom ze geweest zijn, maar ook dat ze een jackpot gewonnen hebben. Vechtend over wie de jackpot mag hebben groeien de twee dichter naar elkaar toe.
Voor de zoveelste keer klopt de inhoud van de film niet. Moviemeter heeft daar een handje van. Dit keer is de volgorde van de gebeurtenissen weer eens fout. Het is daar eerder regel dan uitzondering.
Hoe dan ook, 'What happens in Vegas' is een leuke film, met halverwege de film een aantal hilarische scenes. Diaz en Kutcher werken goed samen en zorgen dat de film het aankijken meer dan waard is.
Cijfer: 7,8My soul is painted like the wings of butterflies![]()
Semi-Pro
Regie: Kent Alterman
Acteurs: Will Ferrel, Woody Harrelson, André Benjamin
Genre: Komedie
IMDb: 6.0/10
Synopsis: De jaren '70. Jackie Moon (Will Ferrell) is zowel de eigenaar, coach als topspeler van het basketbalteam Flint Michigan Tropics. De Tropics komen uit in de American Basketball Association, die op het punt staat samen te gaan met de NBA. Slechts vier teams uit de ABA mogen het volgende seizoen in de NBA verder gaan, en Moon is vastbesloten de Tropics naar deze eerste vier de loodsen.
Kort samengevat niet grappig, niet leuk, over het algemeen saai. Ik had een leuke film verwacht, heb geen enkele keer een lach op kunnen zetten. Woody hebben ze waarschijnlijk weer erbij genomen vanwege z'n eerdere basketbalfilm White Men Can't Jump, maar hij had beter deze film kunnen overslaan..
Alleen de jaren 70 muziek en de Fro's zijn tof.
Mijn Score: 2,8/10How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...![]()
The Miracle Worker - Damn. Die was goed . Fantastisch spel van Patty Duke en Anne Bancroft (die dan ook beide een Oscar kregen voor hun rol). De film ziet er fantastisch uit, mede door de invloeden van de New Wave die hier al duidelijk zichtbaar zijn. Ook is het gegeven erg interessant. . Deze film nog niet gezien>? Direct aan te beginnnen, want dit is verplichte kost.![]()
Across the Universe - Ik ben alles behalve een Beatles liefhebber, dus ik liep niet echt wam voor deze film. Mijn maat bleef echter maar aandringen, en ik ging akkoord met een klein stukje van de film. Na een kwartier bleek dat ik 'm toch best leuk vond. De film ziet er vooral prachtig uit, en de interpretaties van de liedjes zijn soms ook vrij sterk (zie I WANT YOU). Jammer genoeg had ik het na ongeveer een uur en een kwartier wel gehad met de film, en toen duurde hij nog ruim drie kwartier. Maar vooruit, hij was best leuk.![]()
Jawel.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 07:40 schreef Edwinuss het volgende:
heeft echt niemand The bucket list gezien?
![]()
bekijk de vorige delen maar maand of wat geleden heeft men het al besprokenquote:Op dinsdag 20 mei 2008 07:40 schreef Edwinuss het volgende:
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.![]()
Jawel, maar die's al bijna weer 'oud'quote:Op dinsdag 20 mei 2008 07:40 schreef Edwinuss het volgende:
My soul is painted like the wings of butterflies![]()
Jawel, was wel een relaxte avontuurlijk film The Bucket List, maar ik vind die Morgan Freeman echt een toffe acteur.A little bit hateful![]()
The Bucket List (Rob Reiner, 2007)
De enige reden dat deze film zo goed werkt is de acteurs. Jack Nicholson en Morgan Freeman maken de film. Met hun enthousiasme en talent weten ze het enigzins suffe, clichematige scenario op te leuken tot een genietbare film. Ze hebben duidelijk plezier in hun rollen en elkaars gezelschap en dat vertaald zich naar de kijker. ***½
Enige tijd geleden:
22-1-2008
Juno (Jason Reitman, 2007)
De hype van het afgelopen jaar. Erg genietbaar filmpje, waarvan ik echter twijfel of hij bij meerdere kijkbeurten net zo leuk blijft. Het is wel een fijn coming-of-age verhaal met leuke personages. Michael Cera is weer geweldig en ook J.K. Simmons heeft een leuke bijrol als de vader van Ellen Page, die in tegenstelling tot de meeste ouders in coming-of-age films een fijne, begrijpende en meegaande houding heeft. De dialogen zijn fris, maar af en toe ook wel erg gekunsteld en vond ik eigenlijk de meest storende factor. Dat en het cheesy einde met dat liedje. ****![]()
Happy-Go-Lucky (Mike Leigh, 2008) 7.5
Eddie Marsan, die in deze verrassende film een bijrol heeft als een bizarre rij-instructeur, is langzaam maar zeker één van mijn favoriete acteurs aan't worden. Met name in Vera Drake en 21 Grams was ik erg onder de indruk van zijn spel. In andere, wat grotere films speelt hij voornamelijk in kleine bijrollen, maar hij is de laatste tijd stevig aan de weg aan't timmeren. Nu dus met het - vooral naar Leigh's maatstaven - vrolijke Happy-Go-Lucky. Deze film heeft al mijn twijfels weggevaagd over zijn vermogen tot variatie in zijn rollen. Hoewel beide karakters sociaal niet helemaal in orde zijn verschillen de uiterst ingetogen en introverte Marsan uit Vera Drake en de rij-instructeur met een kort lontje uit Happy-Go-Lucky als dag en nacht. Ik kijk uit naar zijn volgende films.
Daarnaast kijk ik uit naar meer films van Mike Leigh. Zijn laatste drie heb ik nu gezien en ze bevielen me stuk voor stuk, met Vera Drake als hoogtepunt. Deze film leek een valse start te krijgen, omdat de hoofdpersoon (hierboven afgebeeld) aanvankelijk aardig op de zenuwen kan werken, maar met een beetje geduld begon ze ook sympathie op te wekken. Knap gedaan. Het wordt tijd dat ik ook wat oudere films van Leigh ga zien.What's it going to be then, eh?![]()
Vannacht:
Indiana Jones And The Kingdom Of The Crystal Skull
Negentien jaar hebben we moeten wachten op het vierde deel uit de Indiana Jones reeks. Na de lange zoektocht van Lucas en Spielberg naar het juiste scenario gaat Indy nu eindelijk zelf weer op zoek: naar de Crystal Skull.
De verwachtingen waren vooraf ontzettend hoog gespannen. Die worden deels waar gemaakt. Het eindresultaat is A Tale Of Two Halves...
Zoals we gewend zijn van een Indiana Jones film zit je direct vanaf het begin al midden in de actie. Harrison Ford komt vanaf het eerste moment geloofwaardig over en kan het nog steeds. Z`n heerlijke zwarte humor is ook nu weer aanwezig. Ook Cate Blanchett en (iets later) Shia LeBeouf zijn goed gecast. Blanchett zet heerlijke rol neer en de door velen gevreesde miscast van LeBeouf pakt verassend goed uit. Hij en Ford vormen een goed duo.
Het tempo ligt redelijk hoog, de soundtrack is wederom geweldig (maar dat hadden we niet anders verwacht van John Williams natuurlijk) en de cinematografie van levende legende Janusz Kaminski is prachtig. De film ademt echt de sfeer van de jaren `50.
Niets op aan te merken dus. So far so good...
Dan begint het tweede deel van de film, de echte zoektocht naar de Crystal Skull. Vanaf dan zakt de film nogal in elkaar.
Om te beginnen heeft de film last van CGItis. And not in a good way. Veel van de effecten zien er te nep uit (zoals we dat bijvoorbeeld ook zagen in King Kong). Waar dat in de eerste helft nog geen probleem was, valt het in de tweede helft ontzettend op dat veel (te veel) uit de computer van ILM komt. Dat begint te irriteren.
Daarnaast rammelt het script in dit deel van de film aan alle kanten. De (redelijk) zorgvuldige opbouw uit het eerste deel wordt ongeveer teniet gedaan.
Er komen allerhande dingen in voor die er zondere verdere uitleg inkomen en weer uitgaan en dus compleet onnodig zijn. Had makkelijk eruit gekund en het haalt ook enigzins het tempo eruit en had waarschijnlijk ook het aantal plotgaten verminderd.
De personages van Karen Allen en John Hurt lopen er ook maar een beetje verloren bij. Ze doen hun best maar dat wat ze krijgen om mee te werken is gewoon onvoldoende.
Ook wordt de film nooit écht spannend. In een redelijk tempo kabbelt het een beetje voort.
Dan komen we na bijna 2 uur bij de laatste acte. Een acte waar ook al veel over gezegd werd in de afgelopen dagen. En terecht.
Hetgeen dat scenarist Koepp heeft bedacht valt totaal uit de toon van de film, het past gewoon niet bij de rest van de film. Je krijgt vanalles voor geschoteld waarbij je denkt: WTF?!?. Waarna Spielberg gewoon doorgaat met de rest van de film alsof het voorgaande niet gebeurt is. Onbegrijpelijk.
Het verhaal en het gegeven van de Crystal Skull zijn goed en lenen zich perfect voor een avonturenfilm als deze. Maar dan had het (vooral het tweede gedeelte) een stuk beter uitgewerkt moeten worden.
Indiana Jones is dus terug aan het filmfront. Maar een glorieuze terugkeer is het niet echt geworden. Hier had veel meer ingezeten dan dat ons nu wordt getoond. Waarschijnlijk zullen de komende dagen nog veel bioscoopgangers enigzins teleurgesteld de zaal verlaten...
7,7/10How can you know what things are worth if your hands don`t move `till you do a day`s work?
Mustafa hakkinda hersey
Mustafa verliest zijn vrouw, Ceren door een auto-ongeluk. Haar minnaar, Fikret zat toen naast haar en overleefde het ongeluk, maar belandt wel zwaargewond in het ziekenhuis.
Mustafa wil weten waarom en hoe Ceren vreemd ging en wil wraak op Fikret.
Apart verhaal. Wel zeker de moeite waard en een reden om meer van Cagan Irmak te gaan zoeken.![]()
uhh ik dacht dat het juist oldschool was en nagenoeg geen CGI ?quote:Op woensdag 21 mei 2008 17:42 schreef Timo20 het volgende:
Vannacht:
Indiana Jones And The Kingdom Of The Crystal Skull
Dan begint het tweede deel van de film, de echte zoektocht naar de Crystal Skull. Vanaf dan zakt de film nogal in elkaar.
Om te beginnen heeft de film last van CGItis. And not in a good way. Veel van de effecten zien er te nep uit (zoals we dat bijvoorbeeld ook zagen in King Kong). Waar dat in de eerste helft nog geen probleem was, valt het in de tweede helft ontzettend op dat veel (te veel) uit de computer van ILM komt. Dat begint te irriteren.
7,7/10
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.![]()
Ja dat dacht ik ook. Het blijkt niet zo te zijn. Vooral in het tweede gedeelte is veel CGI. Zoals bijvoorbeeld die achtervolging aan de rand van het ravijn dat je in de trailer ziet. Maar ook nog een heleboel andere dingen.quote:Op woensdag 21 mei 2008 21:20 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
uhh ik dacht dat het juist oldschool was en nagenoeg geen CGI ?
Er is veel op set opgenomen (die zien er dan ook super uit) maar ik had idd. gedacht dat er minder CGI in zou zitten...How can you know what things are worth if your hands don`t move `till you do a day`s work?
Niet de nieuwste.
Indiana Jones and the Temple of Doom
Wat een aanfluiting vergeleken met het eerste deel. Het verhaal ben ik alweer vergeten, de sidekicks zijn irritant, de hele film is een aaneenschakeling van het overwinnen van hindernissen die van toevallig aan elkaar hangen. Daarnaast is de film ook een stuk luchtiger dan Raiders of the Lost Ark, het lijkt wel een parodie op deel 1. Viel me tegen.
5/102000 light years from home![]()
![]()
Your Friends & Neighbors (1998)
Tja, wat te zeggen van deze film. ik denk dat het allemaal meer realistisch is dan we zouden willen. De film vertelt eigenlijk het verhaal van 2 relaties die naar de kloten gaan. Niets meer en niets minder. Er wordt vreemd gegaan door zo ongeveer iedereen en voor de kijker is het nog begrijpelijk ook. Er wordt wel goed geacteerd en het was leuk Nastassja Kinski weer eens te zien.
Cijfer: 6,0
[ Bericht 8% gewijzigd door scanman01 op 22-05-2008 09:39:15 ]My soul is painted like the wings of butterflies![]()
Le violon Rouge (The red violin) (1998)
Interessant drama dat zich afspeelt over een tijdsspanne van ongeveer vier eeuwen. Het gaat om de reis van de rode viool. Leuk verhaal met een mooi rolletje voor Samuel L. Jackson
Cijfer: 7.5![]()
Disturbia
Regie: D.J. Caruso
Acteurs: Shia LaBeouf, Sarah Roemer, Carrie-Anne Moss, David Morse
Genre: Thriller
IMDb-Score: 7.1/10
Synopsis: Een tiener die thuis onder toezicht staat, gaat uit verveling spioneren op z'n omringende buren, op een gegeven moment begint hij langzamerhand steeds meer overtuigd te raken dat zijn buurman een seriemoordenaar is, maar is dit echt of is het gewoon z'n eigen paranoia?
Moet zeggen verassende film, zeker gezien de redelijk saaie omgeving waarin het zich afspeelt, allemaal zowat binnen 1 huis, iemand die eigenlijk zowat niet de deur uit kan, omdat ie een alarmsensorgeval aan z'n voet heeft hangen waardoor als ie een stap buiten een bepaalde straal van z'n huis zet al de politie op z'n dak krijgt.
Dus dan valt er niet veel te doen dan thuis een beetje rondhangen en je apetijtelijke buurvrouw bespioneren en de freaky buurman van je. Het thriller gedeelte komt eigenlijk vrij laat op gang duurt in totaal ook niet heel lang over de film gezien, maar ik heb me wel vermaakt. De film probeert een beetje humor en thriller bij elkaar de mengen. Van Shia LeBoeuf ben ik niet echt een fan oid, maar hij acteerde hier wel oké. Op het einde werd het verhaal een beetje ongeloofwaardig. Ik zie die kids bijvoorbeeld hele tijd met een mobiele telefoon kloten en plaatjes naar elkaar sturen en aan het einde wanneer je het echt nodig hebt, zijn toevallig alle telefoons in huis "dood"
Maar goed, ondanks dat ik er niet veel verwacht had, deed ie me voor een thriller wel vermaken. Het is geen hoogvlieger maar ook geen laagvlieger. Toffe muziek gebruikt en goede acteurs gecast voor de film.
Mijn Score: 6.8/10How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...![]()
Het lijkt mij dat die dingen er 'te nep' uit zien om op die manier een niet al te grote stijlbreuk met de vorige delen te krijgen. De film moest er uit zien alsof hij een paar jaar na Last Crusade geschoten was. Ik vond 'm er iniedergeval fantastich uitzien. Zeker de achtervolging bij het ravijn! Ik heb een geweldige avond gehad. En volgens mij was Cate Blanchet nog nooit zo sexy.quote:Op woensdag 21 mei 2008 21:46 schreef Timo20 het volgende:
[..]
Ja dat dacht ik ook. Het blijkt niet zo te zijn. Vooral in het tweede gedeelte is veel CGI. Zoals bijvoorbeeld die achtervolging aan de rand van het ravijn dat je in de trailer ziet. Maar ook nog een heleboel andere dingen.
Er is veel op set opgenomen (die zien er dan ook super uit) maar ik had idd. gedacht dat er minder CGI in zou zitten...
![]()
![]()
![]()
Wristcutters: A Love Story (2006)
Een jongen pleegt zelfmoord middels zijn polsen doorsnijden. Hij belandt in de afterlife voor zelfmoordenaars. Beetje grauw en saai en zo. Daar ontmoet hij een russische gozert in het cafe en worden vrienden. Op een dag ontmoet hij een oude bekende uit zijn real-life, die vertelt hem dat zijn reallife-vriendin zelfmoord heeft gepleegd een maand na zijn dood. Samen met die russische vriend gaan ze op reis om die vriendin te vinden. Onderweg ontmoeten ze rare figuren.
Een aardige roadmovie.
Cijfer 7 / imdb 7.4Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.![]()
The Forbidden Kingdom
ik had zin om een domme vermakelijke film te zien maar deze was echt te slecht
de vechtscenes zagen er nog wel goed uit maar het verhaal is te triest en kinderachtig voor woorden.
toen de amerikaanse hoofdrolspeler ook nog stoer begon te doen heb ik m maar afgezet. kutkinderfilm![]()
![]()
Lost in Translation
Film waarbij je je achteraf afvraagt wat er nu eigenlijk gebeurd is. Maar het sfeertje van de vreemdeling in de vreemde grote stad wordt wel goed neergezet, met daar een humoristisch toontje onder. De muziek maakt het 'eenzame vervelings'-sfeertje compleet.
Cijfer: 7.5![]()
Wo de fu qin mu qin (The Road Home) (1999, Ch, Yimou Zhang)
De film begint met een man, die terug keert naar zijn geboortedorp om daar zijn vader te begraven. Daarna volgt een grote flashback over hoe zijn moeder lang geleden verliefd werd op zijn vader. Dit is het echte hart van de film en zorgt ervoor dat het einde een grote emotionele lading krijgt.
Het knappe is dat in dit stuk maar heel weinig dialoog zit tussen de twee jong geliefden. Maar toch is de verliefdheid volledig voelbaar. Dat komt door de in deze film debuterende Ziyi Zhang. Ze weet het gevoel van verliefdheid met haar speelse, verlegen, hoopvolle, verwachtingsvolle, zenuwachtige, maar ook vast beraden blikken de het gevoel jonge verliefdheid compleet over te brengen. Ze draagt de film dan ook met gemak. Dat ze ongelovelijk schattig is om te zien helpt daarbij natuurlijk ook wel een handje.
cijfer: 8.5![]()
Into The Wild
Had het boek van schrijven Jon Krakauer een paar jaar geleden gelezen en toen ik hoorde dat deze film uit was moest ik er natuurlijk heen.
Waar de nadruk bij het boek enorm op het reizen door Amerika ligt, ligt de nadruk bij de film enorm op de familie van Chris. Af en toe zie je een glimp van wat hij tijdens het reizen heeft meegemaakt, om dan weer de bus scene te zien. Beetje jammerlijke constructie vond ik het. Ik heb me prima vermaakt, maar kan me voorstellen dat mensen het langdradig en saai vonden worden op een gegeven moment.
Cijfer Film: 7/10 (IMDB 8,3/10)
Boek: 8.5/10
Taken
Het verhaal begint goed, en de spanning is meteen enorm! Dit wordt helaas teniet gedaan door het voorspellende en jammere eind. Verder is e.e.a. ook nogal nep door onze Amerikaanse ex-spion die in 1 handeling 10 mensen weg maait. En dan nog te spreken over het toevalsaspect bij deze film.
Maar ik heb me wel vermaakt.
7,5/10 (IMDB: 6,9/10)
[ Bericht 1% gewijzigd door Sport_Life op 23-05-2008 15:59:07 ]![]()
Brick 2005
Brendan Frye duikt de onderwereld van zijn high school in om de verdwijning van zijn ex vriendin te onderzoeken.
Een soort high school/film noir, alle elementen van een film noir zitten er in zoals de detective en de femme fatale maar het verhaal is eigenlijk te absurd, kinderen die de baas zijn van een drugskartel en nog bij moeders thuis wonen. Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik er van moet vinden, sfeer, acteerwerk, belichting en camerwerk is allemaal zeer goed alleen het verhaal zelf is gewoon minder.
Moet hem gewoon nog een keer zien denk ik.![]()
![]()
Ik heb vandaag House of 1000 Corpses en The Devil's Rejects gekeken, voor de tweede keer deze maand. Erg vermakelijk, deze horen in mijn top 50
.
I think you're the same as me.
We see things they'll never see...
You and I are gonna live forever.![]()
The Painted Hills
Let op, het betreft hier een Lassie-film! Wat nou precies aan de hand is weet ik niet (misschien copyright-issues), maar Lassie wordt Shep genoemd in de film en geen Lassie. Het heeft een klassiek Lassie-verhaal, nogal corny met idyllische Bob Ross-landschappen omgeven in een western-setting. Mis vooral niet de shoot-out tussen Lassie en de bad guy! Cijfer: 4,5
Wayne's World
Wel een lekker melige film van Mike Myers en Dana Carvey die zich vooral niet serieus nemen. Cijfer: 6,5
Verder ook nog gezien het prettige Almost Famous en Queen of the Amazons, een groeten uit de Rimboe-film, die jammerlijk faalt.<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>![]()
Be Kind Rewind (Michel Gondry, 2008)
Met Be Kind Rewind komt Michel Gondry wederom met een originele film, al is deze film wel wat minder dan zijn eerdere films. Het concept is goed bedacht, de uitvoering is helaas niet altijd even sterk. Jack Black en Mos Def zijn een leuk duo en enkele Sweded versies zijn erg leuk gedaan (vooral het gebruik van pizza's), het einde is helaas wel wat te zoetsappig. 7.5
Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull (Steven Spielberg, 2008)
Een zelfs voor Indiana Jones nogal ongeloofwaardig verhaal en veel (en niet altijd even sterke) special effects, zorgden ervoor dat mijn verwachtingen helaas niet helemaal werden waargemaakt. Gelukkig wordt het sfeertje wel weer heerlijk neergezet en is Harrison Ford nog steeds geweldig als Indy, Shia LaBeouf viel me trouwens erg mee en zet een leuke rol neer. Verder helaas wat minder humor dan in de vorige delen en enkele nietszeggende bijrollen, al met al een vermakelijke aktiefilm maar ook niet meer dan dat. 7.2![]()
Brazil (Terry Gilliam, 1985)
In de toekomst wordt de bevolking compleet gecontroleerd door de staat. Sam Lowry is een ambtenaar die op een dag een fout ontdekt in één van de papieren die zijn kantoor passeert. Deze fout leidt tot de arrestatie van een compleet onschuldige man. Lowry probeert de fout te herstellen, maar komt hierdoor zelf in de problemen. Goede film van Terry Gilliam, met mooie decors en sterke (en vermakelijke) dialogen. Een klassieker zie ik er persoonlijk echter niet in. 7.4
The Pursuit of Happyness (Gabriele Muccino, 2006)
Typisch Amerikaanse (cliche) film, maar toch heeft de film ook wel weer wat. Will Smith (waar ik normaal gesproken geen fan van ben) zet zijn rol vol overtuiging neer en zijn zoontje is minstens even goed. Af en toe wel enkele momenten van irritatie, wanneer bijvoorbeeld wederom een van zijn scanmachines wordt gestolen. Leuke film voor een keertje. 7.0
The Killing (Stanley Kubrick, 1956)
Na 5 jaar in de gevangenis op Alcatraz doorgebracht te hebben besluit Johnny Clay dat als hij dan toch misdaden pleegt, hij er maar beter voor kan zorgen dat de opbrengst ervan het risico op een straf waard is. Hij verzint een slim plan om een grote som geld van de plaatselijke racebaan te stelen. Het verhaal en het acteerwerk zijn prima. De voice-over naar mijn mening niet echt van toegevoegde waarde, wat wel weer heel sterk was was de belichting. Al met al een prima film, zeker voor zijn tijd. 7.4
Paths of Glory (Stanley Kubrick, 1957)
Colonel Dax is commandant in het Franse leger tijdens de Eerste Wereldoorlog. Terwijl zijn soldaten in de loopgraven schuilen tegen een Duitse aanval krijgen ze de opdracht om een zelfmoordmissie te beginnen. De missie faalt, waarna de Franse generaals als voorbeeld drie soldaten voor de krijgsraad slepen. Het is aan Dax te voorkomen dat de drie tot de doodstraf veroordeeld worden. De hogere personen binnen het leger zijn alleen maar uit op eigen succes en het maakt ze niet uit hoe dat te behalen, al kost het de levens van vele manschappen. Sterke anti-oorlogsfilm met mooi geschoten beelden en goed acteerwerk. 7.6![]()
Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull (2008)
Harrison Ford kan het nog steeds. Het sfeertje is weer goed. Alleen zitten er wel een paar onnodige FX shots in.
Overal een aardige film ... maar niet super.
cijfer 8 / imdb 7.7
The Running Man (1987)
2017 Eten en Olie zijn onbetaalbaar en om mensen te weerhouden van rellen is er een show Running Man. Gedetineerden dienen weg te runnen voor gasten met kettingzaak, elctropulse, flamethrower en dergelijke. Schwarzenegger wordt er op een dag ingestopt alleen hij weet de "Stalkers" te vermoorden en de zaak loopt uit de hand.
Wel weer aardig om z'n echte jaren80 film te zien.
cijfer 6 / imdb 7.3
Ferris Bueller's Day Off (1986)
Wederom een geweldige 80r film. Gewoon de fun van het spijbelen.
cijfer 8 / imdb 7.9Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.![]()
Rambo (2008)
John Rambo leeft rustig in Thailand totdat hij door een groep mensen wordt gevraagd hun naar Burma te varen, waar de ellende begint. Gewoon een lekkere harde actiefilm dat is het geworden en ik heb me er prima mee vermaakt. Stallone heeft dit goed uitgevoerd qua regie en qua acteerwerk want hij overtuigde hier in ieder geval nog wel. Visueel is het niet bijzonder sommige jungle/rivier shots zijn wel aardig maar meestal is het grauw en grijs maar dat zal ongetwijfeld met de Burma situatie te maken hebben.![]()
![]()
Als dat zo zou zijn dan hadden ze toch echt meer op locatie moeten filmen. Wat IMO echt wel mogelijk zou zijn. In sommige scenes hebben ze onnodig veel gebruikt gemaakt van CGI, waar dat in The Last Crusade niet het geval was. Als ze geen stijlbreuk wilden krijgen dan hadden ze het hetzelfde moeten doen als in TLCquote:Op vrijdag 23 mei 2008 08:48 schreef RuneRose het volgende:
[..]
Het lijkt mij dat die dingen er 'te nep' uit zien om op die manier een niet al te grote stijlbreuk met de vorige delen te krijgen. De film moest er uit zien alsof hij een paar jaar na Last Crusade geschoten was.
How can you know what things are worth if your hands don`t move `till you do a day`s work?
Ik vond het zogezegd overmatige gebruik van CGI niet echt storend. Misschien dat dat ook komt, doordat er vooral veel aan te merken is op het absurde thema dat in deze film de rode draad vormt. En dat daar in mijn geval vooral de irritatie/teleurstelling uit voort komt.quote:Op zondag 25 mei 2008 13:47 schreef Timo20 het volgende:
[..]
Als dat zo zou zijn dan hadden ze toch echt meer op locatie moeten filmen. Wat IMO echt wel mogelijk zou zijn. In sommige scenes hebben ze onnodig veel gebruikt gemaakt van CGI, waar dat in The Last Crusade niet het geval was. Als ze geen stijlbreuk wilden krijgen dan hadden ze het hetzelfde moeten doen als in TLC
![]()
![]()
Tropa de Elite
2008
Eervolle vermelding op het Filmfestival Berlijn 2008
De filmhit van het jaar in Brazilië
Ik weet niet of deze film in NL verkrijgbaar is, maar het is bijzonder de moeite waard
De film speelt in het Rio de Janeiro van 1997 en laat de problemen van drugs en misdaad zien, vanuit het oogpunt van een speciale politie eenheid.
Een persoonlijk verteld verhaal in de ik-vorm, dat een diepe indruk maakt. Dus absoluut geen knal-boem film met Rambo's, maar een zeer realistisch gefilmd verhaal.
Het type film waar je na het eind nog even blijft zitten om bij te komen van de opgedane indrukken.
Als gezegd: een aanrader !zonnig Brasil![]()
Hij draait momenteel in menig bioscoop.quote:Op zondag 25 mei 2008 16:14 schreef qwerty_x het volgende:
[ afbeelding ]
Tropa de Elite
2008
Eervolle vermelding op het Filmfestival Berlijn 2008
De filmhit van het jaar in Brazilië
Ik weet niet of deze film in NL verkrijgbaar is, maar het is bijzonder de moeite waard
![]()
"Eervolle vermelding op het Filmfestival Berlijn 2008"
De Gouden Beer is wel iets meer dan een 'eervolle vermelding'...![]()
Ik heb ook niets tegen overmatig gebruik van CGI, maar dan moet het wel goed gedaan worden. En niet zoals hier dat het zo overduidelijk is dat het irritant wordt.quote:Op zondag 25 mei 2008 16:00 schreef Morrigun99 het volgende:
[..]
Ik vond het zogezegd overmatige gebruik van CGI niet echt storend. Misschien dat dat ook komt, doordat er vooral veel aan te merken is op het absurde thema dat in deze film de rode draad vormt. En dat daar in mijn geval vooral de irritatie/teleurstelling uit voort komt.
How can you know what things are worth if your hands don`t move `till you do a day`s work?
Ik vind de CGI overal een meerwaarde hebben, behalve dan bij die suffe knaagdieren aan het begin.Graag op anoniem![]()
Blade Runner: US Theatrical Cut
Na het zien van Ridley Scott`s favoriete versie (The Final Cut) was ik benieuwd naar de andere versies van dit meesterwerk. De Director`s Cut uit 1992 had ik al gezien, dus nu was het de beurt aan de US Theatrical Cut, de "Deckard-narration" versie.
Had me op het ergste voorbereid, had er veel slechte dingen over gelezen. Maar ik vond het overal erg meevallen. Vond de voice-over van Deckard niet storend, vond juist dat het wel wat toevoegde aan de hele "noir" stijl van de film.
Sommige dingen zijn duidelijk beter geknipt en gekozen in de Final Cut. Sommige scenes zijn te lang, anderen overbodig.
Het grootste nadeel van deze versie is natuurlijk het ont-zet-tend cheesy, kleffe einde. Pastte niet echt in de stijl van de film en deed zeker afbreuk aan het eindresultaat.
Conclusie: het was niet heel erg maar de Final Cut is duidelijk een stuk beter.
7,5/10How can you know what things are worth if your hands don`t move `till you do a day`s work?
quote:Op zondag 25 mei 2008 19:53 schreef Mainport het volgende:
Ik vind de CGI overal een meerwaarde hebben, behalve dan bij die suffe knaagdieren aan het begin.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.![]()
quote:Op zondag 25 mei 2008 23:37 schreef Lambiekje het volgende:
[..]En dat is te danken aan de CGI of de scene zelf?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
A Killer Within
Dat ik deze film niet voortijdig heb uitgezet had alles te maken met de staat van vermoeidheid waarin ik verkeerde. Het ontzettend slappe acteren en de totaal ongeloofwaardige situaties laten duidelijk blijken dat er geen moeite is gedaan om een acceptabele film neer te zetten. Een krap budget mag zich niet uiten in slechte prestaties, maar bij deze film was iedereen ws. erg blij er mee klaar te zijn..
The Fountain
Wat een prachtige film! De beelden, de muziek, de prestaties, alles straalt zoveel uit.. De scenes die in elkaar overlopen tussen realiteit, fantasie, geschiedenis en dromen sluiten mooi op elkaar aan en je krijgt het idee meegezogen te worden in de emoties. Aan de andere kant is de film wel ingewikkeld en kost het flink wat energie om alles goed te volgen en tot je door te laten dringen. Er zullen genoeg mensen zijn die de pracht van een werk zoals dit niet kunnen waarderen. Aan de andere kant, ik kan niet wachten om m nog eens te bekijken.. Aronofsky
Where facts are few, experts are many.![]()
Helemaal mee eens, echt een ondergewaardeerde film, weinig van mijn maten kunnen begrijpen waarom ik deze film zo geweldig vind. Echt een machtige film.quote:Op maandag 26 mei 2008 10:20 schreef Atreidez het volgende:
The Fountain
Wat een prachtige film! De beelden, de muziek, de prestaties, alles straalt zoveel uit.. De scenes die in elkaar overlopen tussen realiteit, fantasie, geschiedenis en dromen sluiten mooi op elkaar aan en je krijgt het idee meegezogen te worden in de emoties. Aan de andere kant is de film wel ingewikkeld en kost het flink wat energie om alles goed te volgen en tot je door te laten dringen. Er zullen genoeg mensen zijn die de pracht van een werk zoals dit niet kunnen waarderen. Aan de andere kant, ik kan niet wachten om m nog eens te bekijken.. Aronofsky
[ afbeelding ]All you know about me is what I've sold you, dumb fuck![]()
Pickup on south street 1953
Een zakkenroller steelt een microfilm rolletje uit de tas van Candy, hij weet niet dat dit rolletje bestemd is voor de communisten.
Film noir van Samuel Fuller die mij niet echt kon boeien, beetje saai en simpel verhaaltje, acteurs doen het wel goed maar zoals gezegd ik vond er niet veel aan.
5/10![]()
![]()
Tom Ludlow is een politieagent die het moeilijk heeft met de recente dood van zijn vrouw. Als hij door bewijsmateriaal betrokken wordt bij de moord op een collega, wordt hij gedwongen tegen de politiecultuur in te gaan waar hij altijd deel van uitmaakte.
Geen geweldige film, maar wel een die voldoende amuseert!
Cijfer: 7.0![]()
Be kind: rewind: geweldige film voor filmliefhebbers. Nog maar even in de bios, dus ga het zien!
Fools Gold: 10 in 1 romcom, maar altijd leuk om Kate Hutson in bikini te zien
Ironman: Robert Downey, great
Taken: gave actiefilm met een pissige Liam Neeson in Parijs![]()
The Italian Job
Zo af en toe heb ik na een dag hard werken zin een ontzettend hersenloze film als deze.
Heb me geweldig vermaakt, spektakel vanaf de eerste tot en met de laatste seconde. Een over-the-top verhaal dat goed past en een perfect gecaste groep acteurs die allemaal zichtbaar plezier hebben. Vooral Mark Wahlberg is wederom erg cool.
Verder heeft de film een hoog tempo dat geen moment inzakt, mede door de hulp van de heerlijk opzwepende soundtrack van John Powell.
Kortom: perfect voor een avondje relaxed onderuit gezakt genieten. Laat die Brazilian Job maar komen!
IMDB Cijfer: 6,9/10
Mijn Cijfer: 8,0/10How can you know what things are worth if your hands don`t move `till you do a day`s work?
beidequote:Op maandag 26 mei 2008 03:13 schreef Seborik het volgende:
[..]
En dat is te danken aan de CGI of de scene zelf?
![]()
Wedding Daze (2006)
Anderson (Jason Biggs) vraagt zijn vriendin (Audra Blaser) ten huwelijk, maar van de schrik gaat ze dood. Anderson maakt een potje van zijn leven en volgens een vriend moet hij weer wat wat gaan daten. Uit pure baldadigheid vraagt hij direct de serveerster Katie (Isla Fisher) van de plaatselijke snackbartent ten huwelijk. Ze zegt ja. Diezelfde middag trekt zij bij hem in... wat een hilarische gedoe.
cijfer 7 / imdb 6
[ Bericht 0% gewijzigd door Lambiekje op 27-05-2008 00:01:24 ]Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.![]()
Leuke filmquote:Op maandag 26 mei 2008 23:45 schreef Lambiekje het volgende:
[ afbeelding ]
Wedding Daze (2006)
cijfer 7 / imdb 6Maar Isla is dan ook een leuke meid
My soul is painted like the wings of butterflies![]()
10,000 BC (Roland Emmerich, 2008)
Het verhaal bestaat uit een serie cliches samengebracht in een verre van historisch correct beeld van het verleden. Als fantasy setting voldoet het prima. De landschappen zijn indrukwekkend en de aankleding is op zich prima verzorgt, maar sprake van enige binding met een personage is er niet. Het enige wat de acteurs doen is braaf hun suffe dialogen afraffelen. De special effects kunnen er maar net mee door en het einde is ook om van te huilen. **
Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull (Steven Spielberg, 2008)
Erg vermakelijke nieuwe Indiana Jones film, bijna 20 jaar na dato. Na een wat haperend begin komt hij lekker op gang in de jungle. Soms gaat hij iets te ver over the top, zoals de koelkast, maar overall een leuke ode aan de jaren '50. De koude oorlog, de science fiction B-films en Roswell zijn de elementen uit die tijd die aangehaald worden en ook nog eens best goed in het straatje van Indiana Jones en geschiedenis gepast zijn, zoals de Nazi's en '30 serials dat in de originele trilogie zijn. Hoewel Harrison Ford al wat ouder wordt, kon hij de rol van Indiana Jones nog prima aan en ook Shia LaBeouf voldoet. Cate Blanchett overigens ook een erg vermakelijke schurk. ***¾
En een aantal weken/maanden eerder:
25-1-2008
Persepolis (Vincent Paronnaud & Marjana Satrapi, 2007)
Originele animatiefilm met een erg prettige animatiestijl. Het zwart-wit is vaak erg mooi en de film zit vol met originele vondsten, die het autografische verhaal opleuken. Het is een vrij boeiende tocht langs de Iraanse recente geschiedenis door de ogen van een vrouw, die na een tijd het land ontvlucht om in Oostenrijk naar school te gaan. ****
2-2-2008
Away from Her (Sarah Polley, 2006)
Prima regiedebuut van Sarah Polley. Twee prachtige acteerprestatie van Julie Christie en Gordon Pinsent zetten een mooi oud echtpaar neer wat door de ziekte Alzheimer uit elkaar gedreven wordt. Erg ontroerend om te zien hoe Grant in de leegte achter blijft die Fiona creëert wanneer ze naar het verzorgingstehuis gaat. ****![]()
À la folie... pas du tout (Laetitia Colombani, 2002)
De jonge, oogverblindende studente Angelique (Audrey Tautou) is verliefd op een getrouwde chirurg. Ze is ervan overtuigd dat hij ook van haar houdt. Maar waarom komt hij dan niet opdagen als ze een romantisch afspraakje hebben? Aardige film waarvan je in eerste instantie denk Tautou weer in een Amelie rol te zien, maar dan slaat het verhaal nogal om. Op zich aardig gedaan, ook de manier van vertellen, echter is Tautou niet echt geloofwaardig in de rol die ze neer moet zetten. 7.0
Dead Fish (Charley Stadler, 2004)
De dvdhoes geeft aan dat Dead Fish is het zelfde straatje valt als Lock Stock en Snatch, ik weet niet wie dat heeft bedacht maar die persoon heeft de films van Ritchie waarschijnlijk niet eens gezien. Dead Fish is ronduit slecht, het verhaal slaat nergens op, acteerwerk is zeer matig en de humor ontbreekt. De cast van de film is zeer behoorlijk (o.a. Gary Oldman en Robert Carlyle), mede daarom viel het me ook zo tegen. Heb de films zelfs niet eens helemaal afgekeken en dat komt eigenlijk nooit voor. Maar snel vergeten dit. 4.0![]()
Tautou is gewoon geen erg sterke actrice. Soms worden haar mogelijkheden optimaal benut door iemand als Jeunet, maar in vrijwel alle andere films valt ze gewoon tegen.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 10:37 schreef Hulkio het volgende:
..., echter is Tautou niet echt geloofwaardig in de rol die ze neer moet zetten. 7.0The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.![]()
Mee eens. Ik vond haar alleen goed in Amelie en Un long dimanche de fiançailles, Dirty Pretty Things ging ook nog wel. Maar in The Da Vinci Code vond ik haar ook niet best (hele film niet trouwens).![]()
Somewhere in the night 1946
Een soldaat raakt gewond tijdens de 2de wereldoorlog en raakt zijn geheugen kwijt, als hij bijkomt noemen de dokters hem George Taylor maar klopt dit wel en wie is hij dan wel? Hij besluit op zoek te gaan naar zijn echte ik en komt in contact met allemaal vreemde en gevaarlijke figuren.
Hele mooie film noir met John Hodiak als George Taylor. Blijft spannend tot het eind en heeft een aantal onverwachtte plotwendingen. Ik heb er erg van genoten. 8/10
[ Bericht 1% gewijzigd door trebremmit op 27-05-2008 15:41:36 ]![]()
quote:Op zondag 25 mei 2008 16:18 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Hij draait momenteel in menig bioscoop.
quote:Op zondag 25 mei 2008 16:23 schreef JelleS het volgende:
De Gouden Beer is wel iets meer dan een 'eervolle vermelding'...
blijkbaar zijn we hier toch niet zo updated als ik altijd dacht ....zonnig Brasil![]()
- Atonement (2007) met o.a. Keira Knightley
- The other Boleyn girl (2008) met o.a. Natalie Portman & Scarlett Johansson
De laatste viel me niet tegen, maar Atonement was moeilijk te volgen. Het einde vond ik teleurstellend. Moet hem nog maar eens kijken.Aka Seventhee, Seventeas, 7-teas, 7, Seven, TTTTTTT, 70s, Settanta
Zus van -Magnolia- *O*![]()
Leatherheads (George Clooney, 2008)
Best leuke derde film met Clooney op de regiestoel. Het is voornamelijk de oubollige charme waar de film het van moet hebben. De gevatte dialogen zoals we die vaak in de oude screwball komedies uit de jaren '40 terug zien, komen ook hier terug. Het zijn voornamelijk de scenes die Zellweger en Clooney delen waar dit het best uit de inkt komt. Zellweger in een klassieke journaliste rol is best te genieten, iets wat ik me vroeger moeilijk kon voorstellen. Er is ook zeker wat aan te merken op de film. Zo is hij af en toe net wat te traag en is de tweede helft van de film minder geslaagd, maar overall heb ik genoten. ***½
En eerder:
21-1-2008
Across the Universe (Julie Taymor, 2007)
Across the Universe is een gewaagd project wat verrassend leuk uitpakt. Een musical rondom de liedjes van The Beatles heeft potentieel veel tegenstanders, maar de manier waarop het gedaan is, is zo verfrissend, dat deze het nakijken hebben. De jonge, voornamelijk onbekende cast is lekker enthousiast en brengt leuke versie te horen van klassiekers zoals Hey Jude, While My Guitar Gently Weeps en Lucy in the Sky with Diamonds. Ze zijn best aardig geïntegreerd in een verhaal, wat een beetje van de hak op de tak springt, maar de musical elementen maken dit goed. ****![]()
Cléo de 5 à 7
De eerste film die ik zag uit de Varda box van Criterion (La Pointe Courte) kon me niet zo bekoren. Gisteravond was het tijd om te zien of de tweede film me beter zou bevallen.
Nou, dat heb ik geweten. Cléo de 5 à 7 sloeg in als een bom en heeft vandaag de hele dag nog door m`n hoofd gespookt. Vooral omdat ik afgelopen jaar hetzelfde als Cléo van zeer dichtbij heb meegemaakt is het extra emotioneel.
Wat kan ik er over zeggen? hij is prachtig, meeslepend, bedroevend en geweldig gefilmd. Het grootste deel van de film observeert de camera. Vooral de scene waarin Cleo naar het cafe gaat en daar allemaal mensen bezig hoort over "onbelangrijke" dingen is treffend en herkenbaar. Het stuk waarin ze zingt bij de piano is hartverscheurend. Eén van de meest aangrijpende scenes die ik de afgelopen tijd heb gezien.
Corinne Marchand is geweldig in de hoofdrol en zet een personage neer waar je makkelijk sympathie voor krijgt.
Het einde is, een beetje tegen de draad en stijl van de film in, opbeurend en geeft je toch nog enigzins een goed gevoel.
Tijdens het kijken weet je al dat je naar iets speciaals zit te kijken. Maar wanneer een film (en een aantal scenes in het bijzonder) een dag later nog door je hoofd spoken weet je dat je een pareltje te pakken hebt.
Verplicht kijkvoer voor iedereen!
IMDB Cijfer: 7,9/10
Mijn Cijfer : 8,5/10How can you know what things are worth if your hands don`t move `till you do a day`s work?
Teeth
Een slappe horror over een meisje met tanden in haar kutje. Het verhaal is gebaseerd op Vagina Dentata. Er worden een paar piemels afgebeten in een lang slepende soap. (all audiences approved)
De trailerDe voorzitter zegt:Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.![]()
Three o'Clock High (1987)
Eindelijk gevonden in de groepen
Een normale student heeft een bad day. Alles gaat mis. Lekke autoband. Laat voor school. Bijna verkeersongeluk in mams auto. Maar het begint pas echt mis te lopen als hij de newguy aanraakt waar de wildste verhalen de ronde doen.
Een gevecht 3 uur sharp op het schoolplein. Gaande weg de dag wordt hij zenuwachtiger en begint rare dingen te doen terwijl hij normaal de braafste jongetje van de klas is.
Kwart-over-drie achter het schoolplein die uitdrukking kennen we hier toch ook. Aardig uitgewerkt concept.
cijfer 7.5 / imdb 6.8Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.![]()
Heb de rapidshare links meteen gevondenquote:Op woensdag 28 mei 2008 23:33 schreef Lambiekje het volgende:
Three o'Clock High (1987)
Eindelijk gevonden in de groepen
Een normale student heeft een bad day. Alles gaat mis. Lekke autoband. Laat voor school. Bijna verkeersongeluk in mams auto. Maar het begint pas echt mis te lopen als hij de newguy aanraakt waar de wildste verhalen de ronde doen.
Een gevecht 3 uur sharp op het schoolplein. Gaande weg de dag wordt hij zenuwachtiger en begint rare dingen te doen terwijl hij normaal de braafste jongetje van de klas is.
Kwart-over-drie achter het schoolplein die uitdrukking kennen we hier toch ook. Aardig uitgewerkt concept.
cijfer 7.5 / imdb 6.8![]()
Ga vanavond ook even kijken.My soul is painted like the wings of butterflies![]()
vannacht nog !?:)quote:Op woensdag 28 mei 2008 23:41 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Heb de rapidshare links meteen gevonden![]()
Ga vanavond ook even kijken.
Nee maar echt de styl van de film is goed. Kende je de titel?Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.![]()
Disturbia
Een aardige thriller, maar niet een erg diepgaand verhaal. Standaard uitgevoerd, paar leuke schrik en spannings momenten, een voor de hand liggend romantisch tintje en een paar plotwendingen along the way. Standaard prestaties ook van de jonge cast wat mijn primaire reden was om te gaan kijken, want ik wist me god niet wie nou die Shia LeBeouf was waar iedereen t over had na t uitkomen van Indy4Nou had ik van Emile Hirsch ook niet zo'n hoge pet op in t begin, maar je kan wel zien dat er talent zit.. Film was middelmatig maar vermakelijk.
De dame bezit overigens ook wat talenten
The Other Boleyn Girl (Justin Chadwick, 2008)
Een film vol intriges en machtspelletjes, die best goed onderhoud. Echt uitzonderlijk wordt het niet en dat is toch vooral te wijten aan het acteerwerk. Nergens is dat echt heel sterk. Het is ook niet direct zwak, maar het script leent zich prima voor spetterende dialogen, maar die komen er niet. Verder is het ook zonde dat alles zich binnen in de kastelen afspeelt, want juist de buitenscenes zijn prachtig gefilmd. ***½
Meet the Spartans (Jason Friedberg & Aaron Seltzer, 2008)
Het team achter Date Movie en Epic Movie heeft nog niets bijgeleerd. Niet verrassend natuurlijk, maar toch ook knap. Ze worden ook niet echt gestimuleerd om betere films te maken, want op onbegrijpelijke wijze is ook dit weer een redelijk succes bij de bioscopen. De meeste grappen zijn niet leuk, maar daar bovenop gaan ze ook veel te lang door. Bijvoorbeeld het mensen in de put trappen of de dansscenes. En ondanks dat, duurt film ook nog maar net 70 minuten qua pure speeltijd. Een aanfluiting. ½
En eerder:
23-1-2008
Charlie Wilson's War (Mike Nichols, 2007)
Het is voornamelijk Philip Seymour Hoffman die de show steelt als CIA man. Het is mede zijn performance die van dit potentieel droge verhaal een levendig geheel maakt, wat regelmatig voor een lach zorgt. Behalve dat is de film ook nog eens relevant, zonder prekerig over te komen. Veteraan Nichols weet dus de perfecte balans te vinden tussen satire, biopic en sociale kritiek. ****
26-1-2008
Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street (Tim Burton, 2007)
Zoals we inmiddels gewend zijn, is de sfeer weer typisch Burton. Genieten dus. Zeker met regulars Johnny Depp en Helena Bonham Carter in de hoofdrollen kan er al nauwelijks iets mis gaan. De grauwe cinematografie en gothische uitstraling past prima bij het verhaal. Johnny en Helena blijken ook redelijk te kunnen zingen, alleen jammer dat de muziek niet geheel overtuigend is. Het blijft een manco wat de meeste musicals hebben in mijn ogen. ****![]()
Hak se wui (Election) (2005, HK, Johnny To)
Een Hong Kongse Triad moet een nieuwe leider kiezen. De keuze gaat tussen de overambiteuze geweldadige Big D en de kalmere intelligente Lok. Als de Dragon Baton, het symbool van de leider, wordt vermist, wordt het een race wie die het eerste vindt.
Waar een mindere film zou beginnen met een intro over het hoe en wat valt de film meteen midden in het verhaal, waardoor het een lekker hoog tempo heeft. Dit tempo wordt de hele film vast gehouden. Dit komt omdat de film zich duidelijk afspeelt in al gevestigde wereld, die al honderden jaren bestaat. Het gaat over twee mensen, die al helemaal onderdeel van die wereld zijn i.t.t. het standaard opkomst en ondergang plot. Wat de film ook heel goed laat zien is de macht van de triads en de corruptie van de politie. Dit zijn mensen, die met gemak hun zaakjes door blijven regelen vanuit hun cel, terwijl de politie dat toelaat. Het is hierdoor geen standaard politie vs. maffia filmpje. Verder valt natuurlijk het (bijna) compleet ontbreken van vuurwapens op in zo'n film. In plaats daarvan gaat men elkaar te lijf met machette's e.d. Dit maakt Election imho een verfrissende film binnen het genre.
Het ziet er allemaal verschrikkelijk mooi strak gestijld uit. De muziek is door zijn rustigheid juist heel onheilspellend.
cijfer: 8.5
Hak se wui yi wo wai kwai (Election 2) (2006, HK, Johnny To)
Het is twee jaar later en weer tijd voor verkiezingen.
Het ziet er wederom hartstikke mooi uit. Maar de film miste imo het tempo en verfrissendheid van deel 1. Het is iets meer van hetzelfde. Maar dat is ook weer geen grote schande is. De film heeft zeker wel ook zijn momenten. Dit komt ook door de goede geloofwaardige karakters (zoals Jimmy en Lok), die zo geloofwaardig zijn mede dankzij het ook hier weer goede acteerwerk.
Ik moet me schamen, maar ik heb een paar keer moeten lachen in die film. Als z'n zoontje in elkaar getrimd wordt...quote:Op donderdag 29 mei 2008 12:10 schreef Gorro het volgende:
Meet the Spartans (Jason Friedberg & Aaron Seltzer, 2008)
Het team achter Date Movie en Epic Movie heeft nog niets bijgeleerd. Niet verrassend natuurlijk, maar toch ook knap. Ze worden ook niet echt gestimuleerd om betere films te maken, want op onbegrijpelijke wijze is ook dit weer een redelijk succes bij de bioscopen. De meeste grappen zijn niet leuk, maar daar bovenop gaan ze ook veel te lang door. Bijvoorbeeld het mensen in de put trappen of de dansscenes. En ondanks dat, duurt film ook nog maar net 70 minuten qua pure speeltijd. Een aanfluiting. ½In tegenstelling tot Semi-Pro, was deze film een puntje beter...
Maar dan nog echt heel slecht, er wordt idd teveel doorgeborduurd op dezelfde grappen, waardoor het leuke er op een gegeven moment wel van af is. Scary Movie was gewoon beter...How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...![]()
Ik heb ook wel eens moeten (glim)lachen om de eerste paar minuten en het belachelijke dansje van de Spartans, maar zodra het 'gevecht' begint, wordt het zo dramatisch slecht, dat het pure verspilling van bandbreedte is om er überhaupt iets over te posten op het forum.quote:Op donderdag 29 mei 2008 14:57 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Ik moet me schamen, maar ik heb een paar keer moeten lachen in die film. Als z'n zoontje in elkaar getrimd wordt...In tegenstelling tot Semi-Pro, was deze film een puntje beter...
Maar dan nog echt heel slecht, er wordt idd teveel doorgeborduurd op dezelfde grappen, waardoor het leuke er op een gegeven moment wel van af is. Scary Movie was gewoon beter...![]()
![]()
![]()
Wayne's World 2
Als sequel toch wat minder leuk dan het eerste deel. Je merkt wel aan de film zelf dat Wayne en Garth toen ongekend populair waren. Vele bekende gezichten wippen langs in de film. Cijfer: 5
Lat sau san taam (Hard-Boiled)
De voorloper van Infernal Affairs, maar dan lekker luchtig met knetterende actie. De humoristische invallen en ander leuke vondsten tijdens die actie maken de film bijzonder aangenaam. Wel jammer van die kazige dramatiek. Zo speelt de grote eindscene zich af in een hospitaal waaronder een afdeling compleet gevuld met krijsende baby's, dat dreigt opgeblazen te worden. Je kunt je de heroïek tijdens het redden van die baby's vast wel voorstellen. Cijfer: 7,5
De Grot
Weer zo'n alleraardigste film van eigen bodem met wederom toch een ergerlijk mankement. Dit keer is het de flipperkaststructuur met allerlei tijdsprongen heen en weer die de film de das omdoen. Verder kijkt deze film prettig weg en heeft het een aantal mooi geschoten plaatjes. Cijfer: 7
Demon Island
Ik wou me eens weer hard pijnigen met een weerzinwekkend slechte film. Demon Island is er zo'n één. Na een cliché inheemse-stam-paar-eeuwen-terug introductie, wordt een groep studenten gevolgd die op een onbewoond eiland op kamp gaan. Als eerste opdracht krijgen ze de taak onderbroeken te verzamelen. Wanneer de kampbegeleidster meldt "Hé hé, geen seks op dit eiland, behalve als ik er in betrokken wordt!", weet je dat dit nogal slecht uit gaat pakken.
Afijn, Demon Island moet een horrorfilm voorstellen. Een tot leven gewekte Piñata (zie plaatje hierboven rechts) terroriseert de studenten met zijn keilelijke graphics. Cijfer: 2
[ Bericht 0% gewijzigd door Falco op 29-05-2008 23:13:15 ]<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>![]()
Morgenvroeg naar Pinkpop, dus alvast mijn maandoverzicht;
Mei
Films
81.Indiana Jones and the Last Crusade (Steven Spielberg, 1989)
:: 7.8
82.The Conversation (Francis Ford Coppola, 1974) :: 7.4
83.Thank You for Smoking (Jason Reitman, 2005)
84.Iron Man (Jon Favreau, 2008) :: 7.2
85.Fetten Jahre sind vorbei, Die (Hans Weingartner, 2004)
86.Psycho (Alfred Hitchcock, 1960) :: 8.0
87.The Omen (Richard Donner, 1976) :: 7.0
88.Street Kings (David Ayer, 2008) :: 6.3
89.The Deer Hunter (Michael Cimino, 1978) :: 7.5
90.What Happens In Vegas... (Tom Vaughan, 2008) :: 5.0
91.In the Bedroom (Todd Field, 2001) :: 7.8
92.Happy-Go-Lucky (Mike Leigh, 2008) :: 8.0
93.The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford (Andrew Dominik, 2007) :: 8.8
94.The Graduate (Mike Nichols, 1967) :: 7.8
95.Be Kind Rewind (Michel Gondry, 2008) :: 7.3
96.Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull (Steven Spielberg, 2008) :: 7.2
97.Brazil (Terry Gilliam, 1985) :: 7.4
98.The Pursuit of Happyness (Gabriele Muccino, 2006) :: 7.0
99.The Killing (Stanley Kubrick, 1956) :: 7.4
100.Paths of Glory (Stanley Kubrick, 1957) :: 7.6
101.À la folie... pas du tout (Laetitia Colombani, 2002) :: 7.0
102.Dead Fish (Charley Stadler, 2004) :: 4.0
103.Black Snake Moan (Craig Brewer, 2006) :: 7.3
Series
104.Six Feet Under [S3] (Alan Ball, 2001) :: 9.0
105.Scrubs [S7] (2001) :: 7.8
106.Oz [S4] (Tom Fontana, 1997) :: 8.5
107.My Name Is Earl [S3] (Marc Buckland, Greg Garcia, 2005) :: 7.8
108.How I Met Your Mother [S3] (2005) :: 7.0
Statistieken
Totaal 23 films (maandgemiddelde: 19.2) gekeken:
- Kort (t/m 20 min): 0.
- Middel (21 t/m 75 min): 0.
- Lang (meer dan 75 min): 23.
Totale speelduur: 2650 min.
Aantal films herzien: 3.
Best beoordeeld: Six Feet Under - Season 3 (9.0, 2de dit jaar).
Slechtst beoordeeld: Dead Fish (4.0).
Media-verdeling6.
19.
3.
![]()
quote:Op donderdag 29 mei 2008 19:12 schreef Falco het volgende:
Lat sau san taam (Hard-Boiled)
De voorloper van Infernal Affairs, maar dan lekker luchtig met knetterende actie.
![]()
Dat is hetzelfde als zeggen dat King Kong de voorloper is van Planet of the Apes...![]()
Ach ik bedoel het wat ongelukkig, maar wat gelijkenissen vielen me op: Hong Kong en corrupte shit in het lokale politie-apparaat aldaar. Het is Infernal Affairs, maar dan andersquote:Op donderdag 29 mei 2008 23:23 schreef JelleS het volgende:
[..]
![]()
Dat is hetzelfde als zeggen dat King Kong de voorloper is van Planet of the Apes....
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>![]()
He ni zai yi qi (Together) (2002, Ch, Kaige Chen)
Leuke en ontroerende film over een vader en zoon die naar Beijing vetrekken, zodat de zoon het daar kan gaan maken als violist. Ze ontmoeten o.a. een goedaardige, lekker uitziendende golddigger en een typisch verstrooide, alleen wonende leraar. Zoals vaker bij Chinese films is het verschil tussen de twee China's, arm en rijk, stad en platteland duideljik merkbaar.
Omdat de film over een vioolspeler gaat zit de film natuurlijk vol met optimaal gebruikt vioolmuziek.
Thunderball 1965
Een ietwat mindere Bond, komt vooral door de vele onderwater gevechten die nogal saai zijn.
Verder is ie natuurlijk wel veel beter dan de latere remake Never say never again.
7/10![]()
![]()
Donnie Darko
Indiana Jones and the Kingdom of the Chrystal Skull
4 maanden, 3 weken, 2 dagen
The Pianist
12:08 East of Bucharest
De laatste twee vind ik al niet echt bijzonder meer.Graag op anoniem![]()
Hoi Mainport,
Je bent duidelijk nieuw in ons mooie Film, TV & Radio forum. In dit topic is het de bedoeling dat je post wat je van de film vond die je gezien hebt. Een foto is leuk, maar de lezers zien graag iets meer dan dat.
Groeten,
MikeIn some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.![]()
Hey Mike,
Misschien was het duidelijker als ik ze 1 t/m 5 genummerd had en erboven had gezet maandlijst van mei. Kun je de note weer verwijderen?
Bedankt en vriendelijke groet,
BartGraag op anoniem![]()
Beste Bart,
Dat was inderdaad een stuk duidelijker geweest.
Groeten,
Mike
P.S. De note kan helaas alleen verwijderd worden door een admin.In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.![]()
Ik had het zo ook al door, Bart.
Mike wordt gewoon een dagje ouder, het gaat allemaal wat moeizamer.The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.![]()
Vooruit, dan zal ik mijn bescheiden mening nog even posten.
Donnie Darko: een favoriet van velen, ik had 'm ooit gezien, maar kon me er nauwelijks iets van herinneren. Onlangs las ik dat er een vervolg op zou komen, dat leek me zo gaaf dat ik 'm toch weer eens wilde kijken. Wat bleek? Het is een heel leuke film. Dat ligt aan een aantal dingen. De karakters hebben allemaal redelijk wat hersens in hun kop, wat in combinatie met een paar phony's hilarische situaties oplevert. Bij veel andere films is het ook de bedoeling dat er gelachen wordt om ergerlijke mensen, maar daar denkt de protagonist vaak ik begin er maar niet aan. Het sterke aan Donnie Darko is dat het zo'n geflipt figuur is dat hij er lekker tegenin gaat, zoals iedereen wel zou willen.Graag op anoniem![]()
Interstate
Beetje low budget aanziende roadmovie met een crimineel tintje, matige acteerprestaties en een redelijk simpel verhaal. Wanneer Edgar, een lifter, zijn bestuurder dood aantreft besluit hij het lichaam maar te dumpen en de auto mee te nemen.. Zoiezo een rare methode, maar sinds JvdS kijken we hier niet meer van opAls hij daarna zelf 2 chick lifters meeneemt begint het pas echt rare vormen aan te nemen.. Niet echt de moeite van het kijken waard, maar dat kan je altijd zelf nog beslissen natuurlijk.
1408
Redelijk goeie en enge film naar een kort verhaal van Stephen King. Hoewel het begrijpen van het verhaal je nogal duizelig kan maken is de freak ervaring goed maar de film wordt nooit ontzettend eng. John Cusack, die een schrijver van geestverhalen over hotelkamers speelt, draagt de film bijna compleet alleen en eigenlijk was dat helemaal niet vervelend. Zijn character genaamd Mike Enslin, die eigenlijk zelf niets gelooft van paranormale entiteiten, wil overnachten in een bepaalde kamer van een hotel maar wordt door de manager (Samuel L Jackson) afgeraden dit te doen. Maar niets kan Mike op andere gedachten brengen..
Untraceable (Gregory Hoblit, 2008)
Er is vrij weinig mis met deze film. Echt memorabel is hij echter niet, daar is het toch te standaard voor. De film volgt het zelfde patroon als menig seriemoordenaars film, hoewel de dader misschien eerder bekend gemaakt wordt dan gemiddeld. Het haalt een beetje van de spanning weg, die toch al niet heel veel aanwezig is. De acteurs doen het best aardig en al met al is dit een degelijk tussendoortje. ***
The Kite Runner (Marc Forster, 2007)
Goede verfilming van de bestseller van Khaled Hosseini. Ik kende het boek niet, maar de film is mooi aangrijpend verhaal. De jongetjes zijn prima in hun rollen en het zijn die scenes die het stevige fundament vormen van de beweegredenen van Amir later in de film. Mooie muziek ook trouwens. ****![]()
Zombie Strippers
Hmja, een of ander experimenteel zombievirus uit het leger wordt vrijgelaten en bereikt een stripclub, als die wijven geinfecteerd raken, kunnen ze meer dan dat ze konden en omdat ze erg concurrerend zijn, infecteren ze al snel elkaar, waarna de klanten opvreten. Met Jenna Jameson als soldaat en Freddy Krueger als de clubeigenaar. Geen aanrader, maar je kan kijken voor de wijven.
TrailerDe voorzitter zegt:Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.![]()
Ik zag Bashing (Japan,2005).
Deze film is gebaseerd op het verhaal van de drie gegijzelde Japanse hulpverleners, die bij hun vrijlating in Japan werden uitgespuwd door de maatschappij.
Het hoofdpersonage is Yuko, die dus één van de gegijzelden is. Zij verliest haar werk, haar vader komt in de problemen, op straat wordt ze bekeken en zelfs lastig gevallen.
De film is best hard en doet nadenken over andere denkpatronen in andere maatschappijen, maar is ook kort en je hebt achteraf misschien de indruk dat er niet zo heel veel in is gebeurd.
Er zit op het einde wel een toch niet zo eenvoudige lange scène in die in één ruk is opgenomen (met een personage dat langzaam begint te huilen)
![]()
Ik heb zojuist Untraceable gezien.
Een film over de huidige 'gevaarlijke' fenomeen internet en (media)aandacht.
Waar een hoop publiciteit al niet kan toe leiden. Zoals hierboven al eens is gezegd. Aardig, maar niet memorabel.
Al vind ik de spanning tot zeker 10 minuten tot het einde aanwezig.
Echter is het einde wel zeer voorspelbaar.
Acteurs zijn zeker niet onaardig.
Al met al ***![]()
Gisteren ben ik er dan aan begonnen : Aleksander Nevski (1938, Sovjetunie)
Dit is een film van Eisenstein over de inval van de (Duitse) Teutonische katholieke krijgers die de Russen aanvielen, en in 1242 bij Pskov verslagen werden door prins Aleksander Nevski van Novgorod.
De bedoeling is overduidelijk propaganda maken : de bevolking moest in 1938 warm gemaakt worden voor een aanval van de Duitsers.
Ik ben toch een beetje teleurgesteld. De film is eigenlijk net zoals Eisenstein's Potemkin uit 1925: een beetje stompzinnig. Soms acteren ze een beetje zoals kinderen die een toneeltje moeten doen. Het verhaaltje wordt gewoon deel per deel verteld. Achteraf weet ik eigenlijk zo goed als geen reet meer over de man Aleksander Nevski zelf.
De film is wel vanuit historisch standpunt erg interessant, omdat hij barst van de nationalistische en communistische propaganda van Stalin:
- een eigenlijke racistische ondertoon van goede brave Russen tegen boosaardige Duitse krijgers die baby's verbranden (je ziet geen enkele Duitse burger in deze film)
- bij de Duitsers zie je voortdurend overdreven veel religieuze symbolen, en bij de Russen zie je nooit iemand bidden of verwijzen naar god (wat raar is want Nevski wordt als een heilige beschouwd bij hen)
- ......![]()
De top 10 over Mei 2008:
1. Les Amants du Pont Neuf - Leos Carax (1991) 8,9
2. Katyn - Andrzej Wajda (2007) 8,8
3. Onna no naka ni iru tanin - Mikio Naruse (1966) 8,7
4. Hud - Martin Ritt (1963) 8,6
5. Le Notti Bianche - Luchino Visconti (1957) 8,5
5. The Train - John Frankenheimer (1964) 8,5
5. Fille de l'eau, La - Jean Renoir (1925) 8,5
8. The Informer - John Ford (1935) 8,3
9. To Catch a Thief - Alfred Hitchcock (1955) 8,2
9. Garage Olympo - Marco Bechis (1999) 8,2![]()
Deze maand maar 13 films gezien, waarvan ik er 1 de bios zag, die ik ook al eens eerder had gezien.
De complete lijst:
1. Hak se wui (Election) (2005, HK, Johnny To) 8.5
2. Yi ge dou bu neng shao (Not One Less) (1999, Ch, Yimou Zhang) 8.5
3. Wo de fu qin mu qin (The Road Home) (1999, Ch, Yimou Zhang) 8.5
4. Hak se wui yi wo wai kwai (Election 2) (2006, HK, Johnny To) 8
5. A Fei zheng chuan (Days of Being Wild) (1991, HK, Kar Wai Wong) 8
6. Siu nin Wong Fei Hung ji: Tit Ma Lau (Iron Monkey) (1993, HK, Woo-ping Yuen) 8
7. He ni zai yi qi (Together) (2002, Ch, Kaige Chen) 8
8. Fur: An Imaginary Portrait of Diane Arbus (2006, VS, Steven Shainberg) 7.5
9. Se ying diu sau (Snake in the Eagle's Shadow) (1978, HK, Woo-ping Yuen) 7.5
10. Der Müde Tod (1921, Dl, Fritz Lang) 7
11. Spione (1928, Dl, Fritz Lang) 5
12. King of New York (1990, VS, Abel Ferrara) 5![]()
Mijn top 7 (want maar 7 films gezien)
1. Brute Force (1947)
2. Iron Man (2008)
3. The Bank Job (2008)
4. Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull (2008)
5. The Cottage (2008)
6. Untraceable (2008)
7. Vantage Point (2008)The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.![]()
Jumper (Doug Liman, 2008)
Nogal rommelige film over een kerel die kan teleporten. Dit maakt het moeilijk om echt in de film op te gaan. Behalve dat zijn de personages ook totaal niet boeiend. Hayden Christensen vond ik niet echt charismatisch in zijn hoofdrol en ook de rest van acteurs liepen er een beetje verloren bij. De mogelijkheid te kunnen teleporten spreekt wel tot de verbeelding, maar daar hadden ze toch wat meer mee kunnen doen dan hier het geval is. **½
En bijna een half jaar geleden:
28-12-2007
Before the Devil Knows You're Dead (Sidney Lumet, 2007)
Sterke film van veteraan Sidney Lumet. Met het regisseren van overvallen heeft hij natuurlijk al ervaring, zie Dog Day Afternoon, maar het is juist de aftermath die zo fascineerd. Het gaat van kwaad tot erger en het hopeloze gevoel van de twee broers wordt goed op de kijker overgebracht. Dit is in de eerste plaats te danken aan de sterke cast, maar ook de vertelstructuur werkt prima. ****![]()
Allegro
Heel aardige diep-filosofische film met wat raakvlakken naar Stalker. In hartje Kopenhagen is plots een 'Zone' ontstaan. Het verleden van de getergde pianist Zetterstrøm is daarin opgeslagen en hij probeert het aldaar op te halen. Oke, dit klinkt suffig en onaantrekkelijk, maar als je de film kijkt, dan valt het op hoe luchtig en vlot de film verloopt. De lekkere sfeer wordt nog eens benadrukt door een aantal nachtshots die door het kleurgebruik prachtig zijn. Cijfer: 8
Alien: Resurrection
Iets beter dan Alien 3, maar voor de rest toch vrij standaard maar niet vervelend. De onderwaterscene was gaaf en de cast mocht er ook wezen. Cijfer: 6
Mei:
Het was een niet echt goede maand: slechts drie achten vergeven. Wellicht moet ik me richten op wat betere films, dat speelt ook mee in deze maand
Top 5:
1. Goldfinger
2. Allegro
3. Spione
4. Love and Death
5. Lat Sau Sat Taam (Hard-Boiled)
Flop 5:
1. Demon Island
2. Costa!
3. The Girls in Lovers Lane
4. Queen of the Amazons
5. I Accuse My Parents<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>![]()
The Bank Job
Een door mi6 ingelichte vrouw maakt met wat criminele vriendjes een plan een bank te beroven. De criminele vriendjes weten echter niet dat de vrouw van mi6 een speciale opdracht heeft meegekregen.. Wel een aardige heist movie met als interessantste aspect dat het een waargebeurd verhaal is. Film zag er goed uit en ik kreeg de tijdsetting van de jaren 70 dan ook wel goed mee. Verder solide performances, maar ik zie nergens iemand uitblinken.. De film is dan ook zelf geen uitblinker, maar zeker wel vermakelijk.
![]()
Jui kuen II (Drunken Master II) (1994, HK, Chia-Liang Liu)
Een vervolg dat 16 jaar na het eerste deel verschijnt, dat voorspelt meestal niet veel goeds. Maar dit is zo'n uitzondering op de regel. Drunken Master II mag zijn een waardige opvolger noemen van deel I (wat imho één van de beste kung fu films is). De film bevat meesterlijke vechtscené's. Natuurlijk bevat de film weer een goede dosis van de humor, die Jackie Chan film hun kenmerk geven.
Maandlijstje van mei. In deze maand heb ik slechts 18 films gezien, waarvan 15 voor de eerste keer en 4 in de bioscoop. Omdat het er zo weinig waren en er niet genoeg goede films tussen zaten een top 5 deze maand.
Top 5:
1. Viskningar och Rop (Ingmar Bergman, 1972)
2. Charlie Wilson's War (Mike Nichols, 2007)
3. Iron Man (Jon Favreau, 2008)
4. Happy-Go-Lucky (Mike Leigh, 2008)
5. The Piano (Jane Campion, 1993)
Flopfilms:
1. House of Wax (2005)
2. Jumper (2008)
Enkele tegenvallers waren Satyricon en Be Kind Rewind.What's it going to be then, eh?![]()
The Forbidden Kingdom
Een avonturenfilm met Jackie Chan en Jet Li. Jason is een zelfverklaarde kungfu kenner die dankzij een betoverde staf terecht komt in een fantasiewereld. Het sprookje gaat dat de staf van de Monkey King (gespeeld door Jet Li) is en dat die door een betovering van een onsterfelijke krijger in een standbeeld is verandert en dat deze betovering verbroken zou worden als de staf teruggebracht wordt naar het standbeeld van de speelse Monkey King. Samen met een drunken master (Jackie Chan) die zich voorstelt als de onsterfelijke wijndrinker, een stille monnik (Jet Li) en een wees die uit is op wraak begint het verhaal.
Een erg leuke avonturenfilm bomvol met humor en actie. Alhoewel hij een beetje kinderlijk aanvoelde met de gebruikelijke cliche's (geloof in jezelf en het komt allemaal goed) zat er toch nogal wat volwassen actie in en is het in mijn ogen geen kinderfilm. Heel vermakelijk allemaal.
Imdb: 7.3
Vantage Point
Er wordt een aanslag gepleegd op de president (William Hurt) tijdens een spaanse vredestop. De film is opgebouwd zodat je de gebeurtenis vanuit een paar verschillende perspectieven te zien krijgt. Uit het oogpunt van een securety medewerker (Dennis Quaid), van een toevallige toerist (Forest Whitaker), vanuit te terroristen enzovoorts. Aan het einde van de film gaan alle verhalen verder op het moment dat ze eerder ophielden met een cliffhanger om een volgend perspectief te laten zien.
Ik vond het een heel sterk opgebouwde film die naar mate deze vordert steeds voorspelbaarder werd met een teleurstellend einde. Het had een sterke film kunnen zijn ware het niet dat er een dikke hollywoodsaus overheen lag, waardoor het sterke begin van de film dus niet doorgezet kon worden en er geen bevredigend einde in zat, mijns inziens.
Imdb: 6.7
Mijn cijfer: 6
Street Kings
Detective Tom Ludlow (Keanu Reeves) is een politieagent in LA die het niet al te nauw neemt met protocol. Hierdoor zijn hij, zijn directe collegea en zijn chef cq. mentor (Forest Whitaker) het doelwit van een onderzoek door interne zaken. Een ex partner van Tom is degene die interne zaken van informatie voorziet. Hierdoor wil Tom zijn ex partner eens goed op zijn bek timmeren maar voordat dat gebeurd komen er twee bendeleden die de hele toko waar ze zich bevinden kort en klein schieten en de verklikker helemaal doorzeven met kogels. Vanaf dat moment komt het hele verhaal aan het rollen.
Deze film vond ik behoorlijk sterk, omdat ik mede dankzij reviews hier het idee kreeg dat het maar een slechte ripoff was van Training Day. Deze vergelijking gaat inderdaad wel een beetje op is het niet dat het verhaal behoorlijk anders is en dat het acteerwerk in training day mijns inziens iets scherper was. Hugh Laurie speelt in deze film een sarcastische harde politie chef, erg grappig alhoewel ik heel erg aan House moest denken (Bedenkend dat de eerste scene met Laurie ook daadwerkelijk in een ziekenhuis is). Keanu Reeves overtuigt niet helemaal als corrupte agent, maar dankzij het uiteindelijke plot is het een goede acteerprestatie.
Imdb: 7.2
Mijn cijfer: 7.5All you know about me is what I've sold you, dumb fuck![]()
Rogue
Een film met een boze krokodil in de hoofdrol, dat hebben we al vaker gezien. Deze film werd echter geregisseerd door Greg Mclean (ook van Wolf Creek), dus het zou wel eens kunnen meevallen. Het verhaal speelt zich af in Australië en er wordt iig. gebruik gemaakt van het soms erg indrukwekkende landschap om het allemaal een mooie setting te geven.
Het draait allemaal rond een bende toeristen die met een bootje door de lokale fauna & flora varen en in het territorium van een boze krokodil belanden die daar enige bezwaren tegen heeft. Die krokodil ziet er trouwens vrij echt uit, in tegenstelling tot andere films waarin meestal klungelige exemplaren voorkomen. Qua verhaalstructuur en personages is het allemaal conventioneel en voorspelbaar, maar dat mag de pret niet drukken.
De hoofdrolspelers zijn veelal onbekende acteurs en actrices, alleen Michael Vartan als (uiteraard) heldhaftige Amerikaanse toerist en Radha Mitchell als tourguide zijn min of meer bekende gezichten. Van die twee doet vooral Mitchell het goed, wat ook wel te verwachten viel.
Uiteindelijk is het geen echt bijzondere film vergeleken met andere monsterfilms, maar in het krokodillengenre is het toch al de beste die ik heb gezien. De anderen waren oa. Primeval, Krocodylus, Alligator en Eaten Alive, dus het is meer dan alleen Lake Placid.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.![]()
Iron Man
Zakenman wordt Iron Man nadat hij gevangen was genomen door Afghaanse boeven.
Het verhaal was heel anders dan ik had verwacht, ik dacht dat het meer in de trant zou zijn van Superman (held die mensen uit brandende gebouwen redt). Daardoor was het voor mij een (positieve) verrassing. Leuke film met een aantal goede special effects.
Vantage Point
Tijdens een bijeenkomt in Spanje wordt een aanslag gepleegd op de Amerikaanse president. Vervolgens worden de gebeurtenissen getoond door de ogen van de diverse getuigen/daders/etc. Soort van combinatie van Groundhogday en 24.
Spannende film, maar toch, wat mij betreft, niet echt een bioscoopfilm maar meer een tv-film, maar dat komt waarschijnlijk ook omdat er acteurs in spelen die ik ken van tv-series (zoals Jack uit Lost).
The Andromeda Strain
Een satteliet met daarop een virus valt uit de ruimte op aarde. Natuurlijk is het levensgevaarlijk en wordt er een team op gezet om een antivirus te zoeken.
Spannende miniserie met een voorspelbaar eind.![]()
![]()
Chaos - Directors cut (2005)
Twee meisjes gaan door een onbeschrijflijke hel. Dat is in het kort waar deze film over gaat. Het onderschrift van de film, 'the most brutal, horrifying film ever made', is niet overdreven. Het was zeer zwaar om 'The girl next door' te kijken, maar misschien is deze nog wel erger. In ieder geval veel grafischer en gruwelijker. Eigenlijk vraag je je bij een film als deze ook af waarom zoiets gemaakt moet worden.
Cijfer: 5,0My soul is painted like the wings of butterflies![]()
Meshes of the Afternoon Vrij geniaal.
At Land Ook erg mooi, maar wel een stukkie minder dan Meshes.
Vanmiddag naar Vlissingen. Nog een keer naar There Will be Blood. Ze draaien 'm 1 keer, een 65+ voorstelling.maarja, bioscoop is veel beter dan op DVD natuurlijk.
![]()
Ja, mocht vorig jaar met the Apartment ook.
Er komt daar niemand. Behalve zo'n vervelend bejaardenclubje.![]()
Laat ik ook eens een maandlijstje samenstellen.
Mei:
27 films gezien, zover ik me nog kan herinneren, en gelukkig maar 4 films met een duidelijke onvoldoende.
Gemiddeld alles tezamen goed voor een zeer ruime 7.
De beste film in de herkijk was:
01. The Thing (1982, USA, John Carpenter) 10
02. The Matrix (1999, USA, Wachowski's) 9
De beste film die ik voor het eerst zag was:
03. The Conversation (1974, USA, Francis Ford Coppola) 9
04. La passion de Jeanne d'Arc (1928, FRA, Carl Theodor Dreyer) 8,5
05. Total Recall (1990, USA, Paul Verhoeven) 8
06. Enter the Dragon (1973, USA, Robert Clouse) 8
07. The Doors (1991, USA, Oliver Stone) 8
08. Bonnie and Clyde (1967, USA, Arthur Penn) 8
09. Get Carter (1971, UK, Mike Hodges) 7,5
10. Iron Man (2008, USA, John Favreau) 7,5
11. Sleepy Hollow (1999, USA, Tim Burton) 7,5
12. The Big Red One (1980, USA, Samuel Fuller) 7,5
13. On the Waterfront (1954, USA, Elia Kazan) 7
14. Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull (2008, USA, Steven Spielberg) 7
15. Walker (1987, USA, Alex Cox) 7
16. Fast Times at Ridgemont High (1982, USA, Amy Heckerling) 7
17. Resurrecting the Champ (2007, USA, Rod Lurie) 7
18. Blast of Silence (1961, USA, Allen Baron) 7
19. Dangerous Crossing (1953, USA, Joseph M. Newman) 7
23. Matrix Reloaded (2003, USA, Wachowski's) 6,5
20. Taken (2008, USA, Pierre Morel) 6,5
20. Cléo from 5 to 7 (1962, FRA, Agnès Varda) 6,5
21. Short Night of the Glass Dolls (1971, ITA, Aldo Lado) 6,5
22. House Hunting (2003, USA, Amy Lippman) 5,5
24. The Scorpion King (2002, USA, Chuck Russell) 5
25. Frenzy (1972, UK, Alfred Hitchcock) 5
26. I am Legend (2007, USA, Francis Lawrence) 5
En de titel voor slechtste film van de maand gaat met overmacht naar:
27. The New Guy (2002, USA, Ed Decter) 4![]()
Hoe kut is dit. Ik me helemaal voorbereiden. Chipknip opladen om naar Vlissingen te gaan. Met dit zweetweer 10 minuten lopen naar de bushalte. Rijden er geen bussen.![]()
![]()
Mag ik vragen waar iedereen zoveel tijd vandaan haalt om zoveel films te kijken ? Want daar verbaas ik me echt over. Misschien is t jullie werk ofzo![]()
![]()
De meeste van ons studeren en hebben geen sociaal leven.
Verder is het prioriteiten stellen. Ik zelf kijk bijna geen tv. I.p.v. die uren die je verspild met zappen naar kutprogramma's, kijk ik een film.![]()
Vantage Point (Pete Travis, 2008)
Redelijk simplistische uitwerking van het best interessante gegeven. Zonder enige vorm van finesse worden de verschillende verhalen zichtpunten op de aanslag aan elkaar geschakeld. Vlak voor we overschakelen naar de volgende versie krijgen we een cliffhanger op ons bord. Van dik hout zaagt men planken is het spreekwoord wat meteen boven komt als ik terugdenk aan deze film. Het personage van Forest Whitaker wordt heel opzichtig een soort van achtergrondje gegeven, waarmee men hoopt een band te creëren, maar dat mislukt omdat het veel te geforceerd over komt. De manier waarop uiteindelijk alles samenvalt is ook nogal teleurstellend. Het tempo zit er echter wel goed in en met zijn compacte speeltijd is het allemaal nog wel te verteren, maar er had veel meer ingezeten. **½
Dan in Real Life (Peter Hedges, 2007)
Best sympathieke film met Steve Carrell in een redelijk ingetogen en normale rol. Af en toe mag hij nog wat dansjes doen, maar het is allemaal redelijk binnen de perken gehouden. En dat is eigenlijk best prettig. Het verhaaltje kabbelt rustig voort en is wellicht niet zo diepzinnig als gepoogd wordt, maar vervelend is het nergens. Gewoon een fijn niets aan de hand filmpje. ***½
En een tijd geleden:
17-2-2008
In the Valley of Elah (Paul Haggis, 2007)
De nieuwste film van Paul Haggis is een stuk minder prekerig dan zijn vorige film, Crash. Niet dat de film verstoken is van maatschappijkritiek, maar het is net wat subtieler verpakt. De film ontvouwt zich voornamelijk als misdaad-drama, maar uiteindelijk zit de film ook vol anti-oorlog sentimenten. Tommy Lee Jones speelt met verve een gepensioneerde detective wiens zoon op mysterieuze wijze verdwijnt uit een kazerne, nadat deze zojuist is teruggekomen uit Irak. ****
25-3-2008
Bikur ha-tizmoret (The Band's Visit)[/b] (Eran Kolirin, 2007)
Fijn debuut van de Israeliër Eran Kolirin. In het begin sprak de film me nog niet echt aan, maar naarmate hij vordert wordt hij steeds leuker en fijner. De droogkomische noten treffer doel en met name de kolonel en leider van de band blijkt een prachtig personage te zijn. De botsende Egyptische en Israelische cultuur vormt ook een mooi thema in de film. Uiteindelijk gaat het toch om de mensen en de leuke relaties die ontstaan tussen hen. ****![]()
The King of Kong
nooit geweten dat je zo'n mooi verhaal kon vertellen adhv een aantal geobsedeerde nerds![]()
het gaat over iemand die ooit een donkey kong record heeft neergezet. die gast is een soort held voor een heleboel mensen en wanneer iemand anders zijn record verbreekt wordt deze om dubieuze redenen niet meegeteld. Die andere persoon gaat er alles aan doen om toch erkenning te krijgen.
hele leuke documentaire![]()
![]()
En dit vraagt iemand die sinds maart 2007 10.000 posts op Fok heeft gemaakt ?quote:Op dinsdag 3 juni 2008 12:16 schreef Edwinuss het volgende:
Mag ik vragen waar iedereen zoveel tijd vandaan haalt om zoveel films te kijken ? Want daar verbaas ik me echt over. Misschien is t jullie werk ofzo
Ik heb afgelopen weekend voor de 2e keer Finishing the Game gezien, vond 'm beter dan de eerste keer dat ik 'm zag, bijna in elke scene zit wel een vorm van hilariteit.
''You offended me, you offended my family''![]()
Echt een aanrader voor liefhebbers van absurde comedy !Let's drop some acid and go to a titty bar.![]()
Is dat echt een film, een documentaire of een mockumentary?quote:Op dinsdag 3 juni 2008 16:10 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
En dit vraagt iemand die sinds maart 2007 10.000 posts op Fok heeft gemaakt ?
Ik heb afgelopen weekend voor de 2e keer Finishing the Game gezien, vond 'm beter dan de eerste keer dat ik 'm zag, bijna in elke scene zit wel een vorm van hilariteit.
[ afbeelding ]
''You offended me, you offended my family''![]()
Echt een aanrader voor liefhebbers van absurde comedy !
![]()
Een mockumentary.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 16:17 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Is dat echt een film, een documentaire of een mockumentary?
Last dat ze ‘m in 18 dagen hebben gefilmd, met amper tot geen budget.
En toch (naar mijn mening) 1 van de beste comedies van 2007.Let's drop some acid and go to a titty bar.![]()
Het klinkt leuk. Gaat op mijn to-see lijst.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 16:21 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Een mockumentary.
Last dat ze ‘m in 18 dagen hebben gefilmd, met amper tot geen budget.
En toch (naar mijn mening) 1 van de beste comedies van 2007.
![]()
Dacht eerst dat je The Foot Fist Way bedoelde. Die lijkt me ook wel aardig. Van beide de trailer gezien waarna ik wel enthousiast was, maar toch beide niet al te hoog op imdb.![]()
Afgelopen donderdag in de sneak gezien:
Drillbit Taylor
Deze comedy uit de Apatow stal valt nogal tegen. Voorspelbaar, vaak niet grappig en een rol van Owen Wilson zoals we `m al vaak (te vaak) hebben gezien.
Jammer, maar deze kun je makkelijk links laten liggen
IMDB Cijfer: 6,1/10
Mijn Cijfer: 6,0/10How can you know what things are worth if your hands don`t move `till you do a day`s work?
Maar. M'n moeke was op tijd thuis. Dus zijn we met z'n tweeen gegaan. Ik vond het nog steeds de beste film sinds Werckmeister Harmoniak, en m'n moeder vond 'm ook erg goed. Het ging over THERE WILL BE BLOOD.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 12:15 schreef RuneRose het volgende:
Hoe kut is dit. Ik me helemaal voorbereiden. Chipknip opladen om naar Vlissingen te gaan. Met dit zweetweer 10 minuten lopen naar de bushalte. Rijden er geen bussen.
![]()
Het mag idd benadrukt worden. There Will Be Blood is goedNa Cloverfield de beste film van dit jaar.
Ye Yan (The Banquet)
Eens lang, lang geleden was er trammelant in de keizerlijke familie. Het ging over macht en relaties, je kent vast de dril. Enfin, visueel zit het dik in orde met Ye Yan, maar voor de rest is het toch erg statisch en emotieloos. De actie daarentegen ziet er wel vloeiend en redelijk spectaculair uit, dat kan je dan toch wel weer verwachten van films zoals deze. Ik verwacht overigens dat de openingscerenomie van de aankomende Spelen er ook zo uit zal zien: strak geregisseerd, groots, maar nooit overweldigend meeslepend.
Voor de rest valt er weinig in te leven met de karakters in dit vrij standaard verhaaltje. Naar het einde toe gaat het langzame in de dialogen en bewegingen in de niet-actiescenes erg irriteren. Al met al erg wisselvallig en deze keer winnen de negatieve punten het van de positieve. Cijfer: 5.
Verder heb ik mijn vrije dag gisteren besteed aan het herkijken van het prachtige zes uur durende La Meglio Gioventu. Je moet zo toch af en toe je prioriteiten stellen hè?<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>![]()
A Dog's Breakfast
De cast van deze film bestaat enkel uit Stargate: atlantis acteurs. Daarnaast spelen broer en zus David en Kate Hewlett in de film (en tevens in Stargate) ook hier broer en zus. De hond Mars is ook daadwerkelijk de hond van David. Het verhaal gaat over Patrick die met zijn hond afgelegen in het huis van zijn overleden ouders woont. Wanneer zijn zus met haar verloofde langskomt probeert Patrick er alles aan te doen om het huwelijk tegen te houden.
Het is een aparte low-budget comedy, maar best vermakelijk, zeker als je een fan bent van Stargate.
IMDB: 6.7/10
Mijn cijfer: 7.0/10I love deadlines. I love the whooshing noise they make as they go by.
- Douglas Adams![]()
In Bruges (Martin McDonagh, 2008)
Verrassend leuke film met Colin Farrell in de hoofdrol. De dialogen zijn toch voornamelijk wat de film zo leuk maakt. Lekker politiek incorrect en gewoon erg grappig. Verder vormt Brugge een prachtig decor voor de film, en is met liefde in beeld gebracht. Af en toe komen dankzij deze sfeerbeelden gedachtes aan klassieke film-noir films boven drijven. Mix dat met het geweld en humor van Snatch. en je hebt een goede indruk van wat je kunt verwachten. ****
En een tijdje geleden:
24-3-2008
Things We Lost in the Fire (Susanne Bier, 2007)
Prima Hollywood debuut voor Susanne Bier. Ze heeft haar eigen stijl redelijk kunnen behouden, hoewel deze redelijk dicht bij Hollywood ligt, maar dan net wat subtieler en oog voor menselijk detail. Ze weet ook goede acteerprestaties van haar acteurs te stimuleren, inclusief de jonge kinderen. Hierdoor valt het drama mooi op z'n plek en kun je mee gaan in de tragedie. ****![]()
cloverfield beste film van het jaarquote:Op dinsdag 3 juni 2008 18:43 schreef Falco het volgende:
Het mag idd benadrukt worden. There Will Be Blood is goedNa Cloverfield de beste film van dit jaar.
gister The Condemned gezien.
soort amerikaanse crap versie van battle royale, met gevaarlijke gevangenen die elkaar moeten uitmoorden.
hoofdpersoon straalt ook geen zak uit.
zaten wel een paar mooie one-liners tussen...
"what were you doing in El Salvador?
"working on my tan"
"then why did you blow up a building?"
"It was blocking my sun"![]()
![]()
The Onion Movie
Een soort van sketch comedy achtige satire op het euhm... americaanse leven denk ik. Zoals het onion news op het internet, satire en humor maar dan als film. Ik ben normaal helemaal voor absurde flauwe comedies maar deze ging te ver. Mijn idee is dat als het nou leuke sketches waren die niet zo ongelooflijk flauw waren dan had ik er vast van kunnen genieten. Er zaten grappige stukjes in, zoals een Steven Seagal die zichzelf voor de verandering wat minder serieus neemt en het hele tieneridool stukje was ook wel grappig. Verder heb ik geen idee waarom in godsnaam deze film een 7.1 heeft op imdb.
Imdb: 7.1
Mijn Cijfer: 4All you know about me is what I've sold you, dumb fuck![]()
eensquote:Op woensdag 4 juni 2008 18:12 schreef HostiMeister het volgende:
The Onion Movie
[ afbeelding ]
Een soort van sketch comedy achtige satire op het euhm... americaanse leven denk ik. Zoals het onion news op het internet, satire en humor maar dan als film. Ik ben normaal helemaal voor absurde flauwe comedies maar deze ging te ver. Mijn idee is dat als het nou leuke sketches waren die niet zo ongelooflijk flauw waren dan had ik er vast van kunnen genieten. Er zaten grappige stukjes in, zoals een Steven Seagal die zichzelf voor de verandering wat minder serieus neemt en het hele tieneridool stukje was ook wel grappig. Verder heb ik geen idee waarom in godsnaam deze film een 7.1 heeft op imdb.
Imdb: 7.1
Mijn Cijfer: 4
soort mislukte kentucky fried movie.![]()
Le Bonheur
Een bedriegelijk vrolijk kleuren pallet met pastelkleuren wordt in een bedriegelijk simpel verhaaltje gegoten. Zo kun je Le Bonheur het beste samenvatten. Maar dit kunstwerkje gaat veel dieper dan dat. Naar mate het verhaal vordert en droeviger wordt verdwijnen de vrolijke kleuren. Het geheel is prachtig gefilmd en aan de montage is de gemoedstoestand van de karakters "af te lezen". De meest trieste scene van de film is hartverscheurend,de film als geheel provocerend en schokkerend. Vooral in de tijd dat de film uitkwam.
Over films als deze kun je beter niet te veel lezen en schrijven maar ze moeten gewoon bekeken worden.
Na Cleo 5 de 7 is Le Bonheur opnieuw een pareltje uit de Varda box van Criterion. Eentje die opnieuw onder je huid kruipt en daar waarschijnlijk nog lang blijft zitten.
IMDB Cijfer: 7,5/10
Mijn Cijfer: 8,0/10How can you know what things are worth if your hands don`t move `till you do a day`s work?
Intimacy (2001)
Leuk hoor real sex in een normale film....Echt boeiend is het niet.
cijfer 5 / imdb 6.4
Anamorph (2007)
William Dafoe is een detective die een bizarre moord moet oplossen wat connecties heeft met een oude zaak van hem.
Fun die schilderijen/art met een verborgen zaken die onder een bepaalde hoek dient te bekijken.
Een psychologische thriller wat nergens spannend wordt.
cijfer 5.5 / imdb 6.1
Fool's Gold (2008)
Eerst eventjes voorop waarom speelt Donald Sutherland hier een grote rol ... zeker voor het duikgedoe?!?
Bloteborst van McConaughey ... pfff en ach Kate Hudson is altijd wel leuk om naar te kijken.
Benjamin (McConaughey) is een gast die aan treasurehunt doet op de zeebodem. Tess (Kate) wil scheiden van hem.
Na wat geklooi gaat zijn boot kapot. Na een brute reddingsactie van een hoed van een uberdomme bimbo, de dochter van Nigel (Sutherland), wie miljardair is, beland Benjamin op zijn yacht. Toevallig werkt zijn (ex)vrouw Tess daar. Ze doen een boekje open over de schat ... en daar gaan ze dan op treasure hunt.
Beetje heen en weer geren en geduik. Paar mooi shots van de yacht en de zee. Paar leuke smiles van Tess en je hebt een slappe romcom movie.
cijfer 5 / imdb 5.1
--------
Niet zo goede oogst voor deze paar dagen ...![]()
[ Bericht 1% gewijzigd door Lambiekje op 04-06-2008 23:36:06 ]Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.![]()
Six Shooter (Martin McDonagh, 2004)
Bijzonder toffe short met een erg strakke climax. Meer verklappen zou zonde zijn.
National Treasure: Book of Secrets (John Turteltaub, 2007)
Schatzoeken was nog nooit zo gemakkelijk als in 'National Treasure: Book of Secrets", waarin een mat acterende Nicholas Cage op zoek gaat naar het grote geld om de eer van een voorouder te herstellen. Het is niet het enige contrast in de film, waarin gebrek aan logica nimmer wordt vermeden. Wellicht is het een fijne gedachte dat alles wat je in je hoofd haalt mogelijk is, maar na een halfuurtje wordt het, hoe je het ook wendt of keert, wel knap vervelend.
Street Kings (David Ayer, 2008)
Gekwelde politieagenten zijn van alle tijden en in 'Street Kings' is de hier ietwat pafferige Keanu Reeves aan de beurt. Zijn vrouw storf in een werkgerelateerd misdrijf, hij begon met drinken en criminelen konden sindsdien rekenen op een weinig zachtaardige aanpak. Dat hij hierbij de grenzen van het toelaatbare overschrijdt wordt natuurlijk opgemerkt door oplettende collega's. Maar laten we eerlijk zijn; het kan de kijker maar weinig schelen. Want drugssnuivende kindermisbruikers verdienen de dood en iedereen die vindt van niet, heeft er maar weinig van begrepen. De film probeert met de gebruikelijke goed/slecht contrasten en wat corruptie-thematiek nog even het morele dillemma tussen eerlijkheid en gerechtigheid aan te kaarten maar heeft daar tegelijk maar weinig zin in. Want uiteindelijk draait het hier gewoon om de actie. Dat Reeves als agent het boekje te buiten gaan wil dan ook niet zeggen dat de film dat doet. Die ontrolt zich geheel volgens de regeltjes en is daarmee zeker onderhoudend, maar allerminst bijzonder.
Le Procès (Orson Welles, 1962)
Er zijn weinig films die zo'n beklemmende en surrealistische sfeer weten te creëren als Orson Welles' 'Le Procès'. De onbegrijpelijke wereld waar Josef K. (Anthony Perkins) in terecht komt als hij wordt beschuldigd van iets dat voor hem verborgen wordt gehouden, heeft alle kenmerken van een ware nachtmerrie. De vreemde karakters om hem heen, leeg en ongevoelig voor logica, de claustrofobische omgevingen en de gebeurtenissen waaraan Josef ten prooi valt, zijn volledig ongrijpbaar en zo staat het lot van de aangeklaagde eigenlijk al vanaf het begin aan vast. Josef zit vast in de onstopbare molen van het wetssysteem en er is geen ontkomen aan. Perkins (bekend van Hitchcock's ('Psycho') overtuigt als de aangeklaagde en de beeldende kracht van Welles is, net als zijn eerdere 'Citizen Kane' en 'Touch of Evil' van een bijzondere kwaliteit. Franz Kafka's klassieker had niet op een veel betere verfilming kunnen rekenen.
Hitman (Xavier Gens, 2007)
Voor wie gelooft dat de Russen nog altijd de bad guys zijn, stoere mannen boven kwetsbare vrouwen staan, Timothy Olyphant kan acteren, een verhaal er niet toe doet en voor wie houdt van voorspelbaarheid, gebrek aan logica en een lekker onoriginele aanpak is Xavier Gens' gameverfiliming 'Hitman' perfect. Voor alle anderen, en met name voor diegenen die Gens' eerdere film 'Frontière(s)' konden waarderen, kan deze mix van alles wat al eens eerder béter is gedaan, slechts uitlopen op een aantal flinke irritaties.
Untraceable (Gregory Hoblit, 2008)
In 'Untraceable' laat een psychopaat zijn publiek - de interactieve bezoekers van zijn website - door het bekijken van de site actief bijdragen aan de uiteindelijke dood van zijn slachtoffer. Maar is het dan zijn slachtoffer, of eigenlijk dat van het publiek? Dat vraagt regisseur Gregory Hoblit ('Primal Fear', 'Fallen', 'Fracture') zich af in 'Untraceable', zijn nieuwe thriller met een maatschappijkritisch laagje. Hoblit schetst tot in het extreme de schadelijke gevolgen van het grenzeloos voyeuristische gedrag van internetbezoekers, maar speelt helaas zelf maar al te graag in op datzelfde gedrag; de moorden zijn sadistisch en worden expliciet in beeld gebracht, waardoor de moraal een nogal dubbelzinnige lading krijgt. Bovendien worden de gebruikelijke thrillercliché's niet vermeden waardoor de niet onaardige plot wat ondergesneeuwd wordt. Desalnietemin heeft 'Untraceable' een aantal spannende momenten en is het acteerwerk (met onder andere Diane Lane) in orde, waardoor de anderhalf uur moorden kijken nooit vervelend wordt.
Verder was Vérités et Mesonges van Welles ook heel vermakelijk, vielen Borderland (2007), 88 Minutes (wel heel fout, maar ook weer niet zooo fout) en The Eye (de remake dus) me best mee, was I Centi Passi erg de moeite waard, was Journey into Fear (1943) niet zo heel boeiend, vond ik stiekem Miami Vice helemaal niet zo kut (ondanks dat er van alles en nog wat op aan te merken valt) en waren Chaos (2005, die met Statham) en John Rambo toch wel erg verrot.
[ Bericht 5% gewijzigd door Doff op 04-06-2008 23:50:22 ]My dear, it's only a movie.
Miles Davis: "Mingus was something else, man. A pure genius. I loved him."![]()
Ik vond Perkins echt erg slecht in Le Procès, sowieso een erg matig acteur.The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.![]()
Waarom? Ik denk juist dat hij voor Le Procès geknipt was. Beetje sullig, zelf zelfs een beetje bureaucratisch en nergens echt bij machte ook maar iets voor elkaar te krijgen, ondanks zijn tamelijk zelfverzekerde houding.quote:Op woensdag 4 juni 2008 23:44 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik vond Perkins echt erg slecht in Le Procès, sowieso een erg matig acteur.
My dear, it's only a movie.
Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull
Voor de 3e keer gezien in de bioscoop, wat een lekkere film is het toch.
Eerlijk gezegd zo na de 3e keer begonnen me dingetjes wat tegen te vallen.
Geen slecht film, maar zeker niet de beste uit de reeks.Alle dingen zijn uitingen van onze gedachten. Als je gedachten verward zijn, raak je jezelf kwijt.![]()
Gewoon... houterig, monotoon alles afdreunen, je ziet hem acteren, alles wat een acteerprestatie slecht maakt.quote:Op woensdag 4 juni 2008 23:46 schreef Doff het volgende:
Waarom? Ik denk juist dat hij voor Le Procès geknipt was. Beetje sullig, zelf zelfs een beetje bureaucratisch en nergens echt bij machte ook maar iets voor elkaar te krijgen, ondanks zijn tamelijk zelfverzekerde houding.The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.![]()
Nu ben ik geen taalpurist, maar deze typo bracht toch een glimlach op mijn gezicht.quote:
Meer ontopic: tot mijn grote verbazing zapte ik gisteren opeens langs Serenity, de Firefly film. De eerste keer dat ik hem zag had ik net de hele serie in anderhalve week bekeken en was ik compleet opgeslokt door het Firefly universum. Nu, zo een anderhalf jaar later duidelijk niet meer. Desondanks kijkt de film lekker weg, is het tempo hoog, het verhaal ok en de special effects ruim voldoende.
Eeuwig zonde dat deze serie zo vroeg gestopt is.Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl![]()
Eh, ja, stierf dus. Blijft/wordt lastig, dat Nederlands.
War Inc.
Een politieke satire over de het midden oosten en de rol van de VS tijdens de wederopbouw daar. Brand (John Cusack) is een huurmoordenaar die ingehuurd is door de ex vice premier (Dan Aykroyd) om een olie minister om te leggen. Om deze missie te volbrengen moet hij undercover als een soort regelneef. Hij moet de trouwerij van een middenoostens popsterretje (Hillary Duff) met een olie sjiek regelen en hij moet ervoor zorgen dat een linkse reporter (Marissa Tomei) niet achter alle rare praktijken komt die plaatsvinden in 'nieuw amerika'.
Een erg vreemde film die ik heel goed te behappen vond. Alhoewel ik totaal geen hoogte kon krijgen van Cusack (John want Joan speelt er ook in) en wat hij nou precies wilde met zijn karakter vond ik het totaal plaatje wel aardig; een huurmoordenaar die het zelf ook allemaal niet begrijpt. De satire is leuk, deed me een beetje aan Southland tales denken. Verder speelt Hillary Duff ook best aardig en zit er weer een vreemde rol in voor Sir Ben Kingsley. Het uiteindelijke plot van het geheel zag ik niet helemaal aankomen en verraste me zeer aangenaam.
Imdb: 6.5
Mijn Cijfer: 7.2
[ Bericht 2% gewijzigd door HostiMeister op 05-06-2008 11:02:42 (jon -> john) ]All you know about me is what I've sold you, dumb fuck![]()
Lijkt me gave film Hosti, die ga ik zeker kijken! Speciale reden waarom je m Jon noemt trouwens? Van imdb Birth Name : John Paul Cusack
Dikke vette fout gewoonquote:Op donderdag 5 juni 2008 10:58 schreef Atreidez het volgende:
Lijkt me gave film Hosti, die ga ik zeker kijken! Speciale reden waarom je m Jon noemt trouwens? Van imdb Birth Name : John Paul Cusack
En?quote:Op donderdag 5 juni 2008 13:02 schreef Little_Angel het volgende:
Requiem for a dream weer.All you know about me is what I've sold you, dumb fuck![]()
Gisteravond Serenity.
Blijft een enorm leuke film, goed acteerwerk, leuke special effects. Alleen jammer dat de echte achtergrond alleen te begrijpen is wanneer je de serie "Firefly" hebt gezien
Een 9+![]()
![]()
|quote:Op donderdag 5 juni 2008 13:31 schreef jimjim1983 het volgende:
9+dat kan je niet serieus menen.....
'ey, iedereen z'n eigen voorkeuren, ja?
![]()
![]()
ja tuurlijk. en smaken verschillen enzo.quote:Op donderdag 5 juni 2008 13:37 schreef iamredleader het volgende:
|
[..]
'ey, iedereen z'n eigen voorkeuren, ja?
maar serenity vond ik wel heel ergdat je m leuk vindt, ok. maar heel erg goed...
![]()
Angel-A
Film is in het frans en zwart/wit en gaat over een of andere blonde,langbenige éngel die is neergestreken op aarde en in aanraking komt met een 'loser die op dat moment zelfmoord wilt plegen. Beiden trekken met elkaar op en de loser maakt handig gebruik van de buitenaardse krachten die de blonde engel heeft.
Afijn, kijk maar even naar de korte trailer.
score: 7/10.
edit: Niet in de bioscoop gezien maar via.....![]()
[ Bericht 10% gewijzigd door FP128 op 05-06-2008 15:57:12 ]75 topics = FIN![]()
FP128, heb je m in de bios gezien? Ik wacht namelijk al een heel tijdje op deze film
Kreeg er een beetje een naar gevoel van.quote:Don’t touch the girl,
she will cut your hands off,
and call it an accident.![]()
Gisteren The Terminator gezien.
Blijft een klassieker, al zijn de special effects natuurlijk zwaar verouderd.
Score: 8.0/10
(Nu trouwens deel 2 aan het kijken, een van de weinige vervolgfilms die beter is als origineel)![]()
Hoezo zwaar verouderd? Voor een film uit 1980 is het beter dan een gemiddelde tv-serie joh.
A little bit hateful![]()
Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull (2008)
Al door velen hier gezien en behoeft niet echt een introductie meer.
Na het zien van deze film gisteren in de bios ben ik er uit. George Lucas moet stoppen met het uitbrengen van vernieuwde rommel van zijn meesterwerkjes van weleer. Deze film was zo matig, dat ik em weer snel wil vergeten. Bij de Star Wars serie heeft ie het laten mislukken met een enorm irritante Hayden Christensen en het personage JarJar, bij deze Indiana Jones met Shia Leboeuf... (op zich geen slechte acteur, maar verkeerd gecast voor deze film)
Shia Laboeuf op z'n motor met z'n vetkuif en pet..
Shia Laboeuf als een aap slingerend door het bos als George of the Jungle..
De intro begon eigenlijk best goed, mooi analoog gefilmd..oude stijl zoals vroeger, herkenbare humor van van de eerst 3 delen, later over de helft was het digitale rommel geworden. Viel ook op dat het met de pret ook snel uit was..
Indie was oud, log, stijf. Z'n zweepskills lieten het ook afweten..![]()
Ik koop de Box-set wel van Indie 1/2/3 apart zonder deel 4.
Ik wilde eigenlijk deze film nog een 6'je geven voor het nostalgie-gehalte maar de laatste 20 minuten van de film hebben het voor mij zo verpest. Dat het zelfs dat niet meer haalt..![]()
Jammer maar helaas, Steve en George...
Stiekem wordt de The Mummy 4 zelfs beter en dat is niet positief..
4.0/10How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...![]()
Be Kind Rewind
Mijn voornaamste conclusie na deze film is dat ik Gondry maar matig kan waarderen en dat Eternal Sunshine... sterk was door Kaufman en niemand anders (wat al een vermoeden was). Het basisgegeven van deze film leek zo leuk en dan krijg je zo'n suffe uitwerking. De nagespeelde filmpjes zijn het enige leuke aan de film en zó veel van die "sweded" stukjes zitten er niet eens in. Het omkaderende verhaal rond Glover en zijn winkel was te flauw voor woorden en dat sabotage-gedoe met Black ging ook nergens over, alleen de scene met die camouflage was knap bedacht. Black blijft ook trouw aan de Stiller/Sandler/Ferrell school door voor de zoveelste keer hetzelfde personage neer te zetten, Mos Def voegt ook niets toe. Een gemiste kans, deze film.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.![]()
eens. was heel af en toe een beetje grappig maar over het geheel gezien veel te voorspelbaar en kinderachtig.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 08:28 schreef SaintOfKillers het volgende:
Be Kind Rewind
Mijn voornaamste conclusie na deze film is dat ik Gondry maar matig kan waarderen en dat Eternal Sunshine... sterk was door Kaufman en niemand anders (wat al een vermoeden was). Het basisgegeven van deze film leek zo leuk en dan krijg je zo'n suffe uitwerking. De nagespeelde filmpjes zijn het enige leuke aan de film en zó veel van die "sweded" stukjes zitten er niet eens in. Het omkaderende verhaal rond Glover en zijn winkel was te flauw voor woorden en dat sabotage-gedoe met Black ging ook nergens over, alleen de scene met die camouflage was knap bedacht. Black blijft ook trouw aan de Stiller/Sandler/Ferrell school door voor de zoveelste keer hetzelfde personage neer te zetten, Mos Def voegt ook niets toe. Een gemiste kans, deze film.
jammer, het idee was geniaal.![]()
Hanover Street (1979)
Een romantisch filmpje over een Amerikaanse piloot en een verpleegster uit Engeland die in Londen hevig verliefd worden op elkaar. Dit gebeurt echter zo spontaan en abrupt in de eerste scenes van de film, en dan ook nog op zo'n overdreven manier dat het gewoon ridicuul lijkt. Ik dacht eerst nog dat Harrison Ford, die de piloot speelt, haar probeerde te paaien voor een snel pleziertje, maar al snel bleek dat dit toch echt liefde moest voorstellenLesley-Anne Down, die de dame speelt, is eigenlijk de meest zwakke schakel in het geheel wat vooral terugkomt als ze haar tekst brengt; die fluisterende, zoetsappige ondertoon.. Later in de film zijn er nog wel wat interessante scenes waarin Ford met Christoffer Plummer, die een britse spion speelt, de duitsers confronteerd, maar buiten deze scenes blijft de geforceerde romantiek de boventoon voeren. Niet bepaald een goeie film, en wat mij heeft gered was voornamelijk de muziek van ene John Barry, die erg mooi is.
Ik wilde hem net gaan kijken, blijkt-ie 3 uur te duren. Daar moet ik even een halve dag voor uitrekken.quote:![]()
![]()
Ik heb m meerdere keren gezien, en elke keer als je m aanzet vergeet je de tijd eigenlijkJij zegt 3 uur, maar t was mij nooit opgevallen. Nou was ik ook wel erg fan van de muziek van Aimee Mann (ben zelfs naar concert van d'r geweest in Brussel), en aangezien de soundtrack 90 % van haar is hielp dat ook wel mee.
TBS (2008)
Gaat over een TBS'er die ontsnapt om zijn onschuld te bewijzen.
Niet super orgineel, maar wel goed uitgewerkt. En goed acteerwerk van Theo Maassen![]()
7.5/10..///![]()
Hoezo?quote:Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.![]()
Gisteravond in de sneak:
21
Een jongen (Jim Sturgess), een wiskundig genie, kan niet beginnen aan zijn gedroomde medicijnen studie aan Harvard Med. omdat ie te duur is. De uitnodiging van z`n professor om mee te doen met een clubje medestudenten komt dan ook als geroepen. Het clubje is gespecialiseerd in het kaarten tellen tijdens het spelen van Blackjack in Las Vegas. Dé manier om snel het benodigde geld te verdienen om aan Harvard Med te kunnen gaan studeren...
Ondanks dat het verhaal opzich best voorspelbaar is, is de film toch vermakelijk en het kijken waard. Dat kan vooral op het conto van Kevin Spacey geschreven worden, die een heerlijke venijnige rol neerzet. Daarnaast is het camera werk en de soundtrack wel erg slick en glad. Daardoor kijkt de film makkelijk weg.
Het acteerwerk is verder best in orde. Erg diepgaand is het verder allemaal niet. Maar dat hoeft natuurlijk ook niet altijd.
Vermakelijk kijkvoer voor zolang als het duurt, maar lang zul je je de film niet heugen.
IMDB Cijfer: 7,0/10
Mijn Cijfer: 7,0/10How can you know what things are worth if your hands don`t move `till you do a day`s work?
Sterke film, de tijd dubbel en dwars waardquote:Op vrijdag 6 juni 2008 19:17 schreef skiczukie het volgende:
Heeft iemand hier Magnolia gezien?. Gewoon lekker een avondje ervoor uittrekken zou ik doen
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>![]()
quote:Op zaterdag 7 juni 2008 00:05 schreef Falco het volgende:
[..]
Sterke film, de tijd dubbel en dwars waard. Gewoon lekker een avondje ervoor uittrekken zou ik doen
![]()
Zeer zeker de tijd waard
Maar wel wat overroepen.
Lang gezocht en dan toch eindelijk gevonden. De nieuwe romcom die op IMDB een 7.5 scoort. Dat gebeurt niet al te vaak met dit soort films. Vanavond dus eindelijk gekeken:
Definitely, maybe (2008)
Will krijgt de scheidingspapieren voor zijn neus. Eenmaal thuis vraagt zijn dochter of er meer vrouwen in zijn leven zijn geweest. Will vertelt zijn dochter het verhaal van drie verschillende vrouwen die belangrijk in zijn leven zijn geweest, zonder er bij te vermelden wie van die drie vrouwen haar moeder is.
De schrijver van 'Definitely, maybe' is Adam Brooks, die ook verantwoordelijk was voor films als 'Bridget Jones', 'Wimbledon' en 'French Kiss'. In de hoofdrol spelen Ryan Reynolds, Isla Fisher, Abigail Breslin, Elizabeth Banks en Rachel Weisz. Dat de film zoveel hoger scoort dan andere romcoms begrijp ik eerlijk gezegd niet. Het duurt wel ongeveer een half uur voordat de film je eindelijk een beetje weet te pakken. Daarna wordt het wel meteen een stuk beter trouwens. Een ander minpuntje vond ik 'Little miss sunshine' actrice Abigail Breslin, die de dochter speelt. Bij een aantal serieuze dialogen zie je heel iets een glimlach op haar mond verschijnen, alsof ze echt moeite moest doen om niet echt te gaan lachen. Onbegrijpelijk dat de regisseur die scenes heeft 'goedgekeurd'. Ook kon Ryan Reynolds me niet echt overtuigen. Daar hadden ze beter een echte grote naam neer kunnen zetten. Tenslotte de voorspelbaarheid van de film. Natuurlijk zijn veel romcoms voorspelbaar, maar deze wordt zo gebracht alsof het een 'mysterie' zou moeten zijn hoe het allemaal zit en afloopt. Nou, dat zie je dus al vrij snel aankomen. Op zich geeft dat niet, maar breng het dan ook niet alsof je het vast wel verkeerd raadt.
Al met al geef ik zelf ook een 7.5, maar dat de film dat op de IMDB ook scoort is heel vreemd, aangezien daar dit soort films meestal tussen de 5 en 6 scoren (behalve de echte toppers). Echt bijzonder is 'Definitely, maybe' niet..... of het moet de manier waarop het verhaal verteld wordt zijn. Dat is wel vrij orgineel. Het einde is wat mij betreft ook niet heftig genoeg. Het gaat een klein beetje als een nachtkaars uit. Met een iets beter einde (zoiets als 'Notting hill') was het cijfer een 8 geworden.My soul is painted like the wings of butterflies![]()
Funny Games U.S.
Deze film is een remake van Funny Games van dezelfde regisseur, Michael Haneke, welke ik nooit heb gezien. Een familie is naar hun vakantiehuis getrokken en worden daar na aankomst lastig gevallen door 2 psychotisch aangelegde jongens. Het verhaal klinkt als een cliche, en dat is het ook wel een beetje in het begin.. alleen de uitvoering is nogal verrassend, waardoor je op veel momenten juist verwacht dat het een bepaalde kant op gaat, en dan gebeurt het tegenovergestelde, plotwendingen die je mijlenver zag aankomen, waren ineens helemaal geen plotwending. Ook het vasthouden van camerapunten op momenten dat er duidelijk op een andere plek meer gebeurt dan je nu ziet en het sporadisch betrekken van de kijker bij het geheel door de speler iets in de camera te laten zeggen bleef een soort van creepy sfeer vasthouden, iets wat ik zelf de hele film merkte en wat door de afwezigheid van muziek misschien wel werd versterkt. Een goeie thriller dus overall, maar niet de standaard uitvoering. Goeie rol overigens van Naomi Watts, maar de rest van de cast is ook in orde hoor
Dr. Plonk
In 1908 rekent de deskundige Dr. Plonk uit dat in 2008 het einde van de wereld is aangebroken. Niemand in zijn huidige tijd gelooft hem echter en daarom bouwt hij een tijdmachine waarmee hij naar 2008 gaat om bewijs te verzamelen. Deze stille film, in zwartwit en gemaakt om er oud uit te zien komt erg dichtbij de sfeer van vroeger, al heb ik zelf niet overdreven veel stille films gezien; Harold Lloyd en Laurel & Hardy ken ik, verder kom ik niet geloof ikDe soundtrack maakt het geheel compleet en is een verzameling van leuke en aanstekelijke deuntjes. Door het verhaal en het reizen naar het jaar 2008 levert dat een hoop leuke plaatjes op, en mede omdat de film niet zo lang duurt was het voor mij als een afwisseling van normale films wel een aanrader.
The science of observation is the pathway to proof Dr. PlonkWhere facts are few, experts are many.![]()
Ik heb twee weken de originele Funny Games gezien. Ik heb de US versie nog niet gezien, maar als het goed is is het exact dezelfde film, wat ook wel knap is. En ook op dezelfde locatie opgenomen. Ik vond het een geweldige film. Het was ook niet de bedoeling om een standaard thriller te maken, maar om de kijker te laten nadenken over de verheerlijking van geweld. Ik vind Benny's Video een aanrader als je deze film goed vond.quote:Op zaterdag 7 juni 2008 10:55 schreef Atreidez het volgende:
Funny Games U.S.
Deze film is een remake van Funny Games van dezelfde regisseur, Michael Haneke, welke ik nooit heb gezien. Een familie is naar hun vakantiehuis getrokken en worden daar na aankomst lastig gevallen door 2 psychotisch aangelegde jongens. Het verhaal klinkt als een cliche, en dat is het ook wel een beetje in het begin.. alleen de uitvoering is nogal verrassend, waardoor je op veel momenten juist verwacht dat het een bepaalde kant op gaat, en dan gebeurt het tegenovergestelde, plotwendingen die je mijlenver zag aankomen, waren ineens helemaal geen plotwending. Ook het vasthouden van camerapunten op momenten dat er duidelijk op een andere plek meer gebeurt dan je nu ziet en het sporadisch betrekken van de kijker bij het geheel door de speler iets in de camera te laten zeggen bleef een soort van creepy sfeer vasthouden, iets wat ik zelf de hele film merkte en wat door de afwezigheid van muziek misschien wel werd versterkt. Een goeie thriller dus overall, maar niet de standaard uitvoering. Goeie rol overigens van Naomi Watts, maar de rest van de cast is ook in orde hoor
![]()
Thnxquote:Op zaterdag 7 juni 2008 11:20 schreef skiczukie het volgende:
Ik heb twee weken de originele Funny Games gezien. Ik heb de US versie nog niet gezien, maar als het goed is is het exact dezelfde film, wat ook wel knap is. En ook op dezelfde locatie opgenomen. Ik vond het een geweldige film. Het was ook niet de bedoeling om een standaard thriller te maken, maar om de kijker te laten nadenken over de verheerlijking van geweld. Ik vind Benny's Video een aanrader als je deze film goed vond.Vanavond eerst Magnolia weer eens kijken.
The Fountain
Dit is volgens mij al de 3421e keer dat ik hem zie maar hij blijft elke keer weer zo ongelooflijk aangrijpend. Het acteerwerk van Jackman en Weisz, de magnifieke muziek van het Kronos kwartet, de prachtige beelden van Aronofsky. Wat een film.
Cijfer: 9
Imdb: 7.5All you know about me is what I've sold you, dumb fuck![]()
El Orfanato van de regisseur van El Labyrinto del Fauno.
Hoewel het geen hoogvlieger was, heb ik me uitstekend vermaakt!
IMDB: 7,8
Mijn cijfer: 7,5Niet meer actief op Fok!![]()
Del Toro produceerde de film, Juan Antonio Bayona regisseerde.quote:Op zondag 8 juni 2008 17:22 schreef Viking84 het volgende:
El Orfanato van de regisseur van El Labyrinto del Fauno.
Hoewel het geen hoogvlieger was, heb ik me uitstekend vermaakt!
IMDB: 7,8
Mijn cijfer: 7,5
Ik vond 'm ook wel aardig.
Black Snake Moan (Craig Brewer, 2006)
Een jonge blanke vrouw met een nogal losbandig leven wordt in elkaar geslagen en voor dood achtergelaten. Ze wordt gevonden door een godvrezende zwarte bluesmuzikant, die haar aan de ketting legt en probeert haar van haar ‘afwijking’ te genezen. Originele film met in de hoofdrol een sterke Samuel L. Jackson, ook Christina Ricci zet een goede rol neer en zelfs Justin Timberlake valt niet tegen. Prima film dus met overigens een goede soundtrack, niet wat ik er van had verwacht maar dat was in dit geval geen negatieve ervaring. 7.5
Elsker dig for evigt (Susanne Bier, 2002)
Joachim en Cæcilie, een jong koppel uit Kopenhagen, hebben net beslist te trouwen, wanneer Joachim door een auto wordt aangereden. Hij overleeft het ongeval, maar is van kop tot teen verlamd. De vrouw, die het ongeval veroorzaakte, Marie, wordt verteerd door schuldgevoelens en belt haar man Niels, een dokter in het ziekenhuis, om het koppel bij te staan. Verstoten door een bittere Joachim, zoekt Cæcilie troost bij Niels, die hopeloos verliefd wordt op de jonge vrouw. Ook Open Hearts is weer een zeer sterk drama van de Deense Susanne Bier, niet alleen het sterke acteerwerk en het pakkende verhaal dragen daar aan bij, maar ook zeer zeker haar intieme manier van filmen. 8.0
Six Feet Under (S4) Alan Ball
Het vierde seizoen Six Feet Under doet niks onder voor de eerste drie, enig klein minpuntje is misschien dat de focus wat meer op het drama komt te liggen en de heerlijke (zwarte) humor uit de eerdere seizoenen is wat minder aanwezig. Toch blijft de serie zeker boeien, mede door wederom een hele lading aan leuke bijrollen van al dan niet bekende acteurs en actrices. Snel door met het vijfde en helaas laatste seizoen. 9.0
All the President's Men (Alan J. Pakula, 1976)
Sterke film over het Watergate schandaal met in de hoofdrollen Dustin Hoffman en Robert Redford. Wat deze film in mijn ogen zo goed maakt is de opbouw, zeker voor degenen die niet alles wisten van dit schandaal. Verder prima acteerwerk en ondanks eigenlijk alleen dialogen toch een spannende film. 7.8![]()
![]()
This Film is not yet rated (2006)
Een docu over hoe de belachelijke MPAA leeftijdswaardiring tot stand komt. Regiseurs die gewoon ziek worden van de bekrompenheid van die partij.
6.5 / imdb 7.7
They Live (1988)
Na aanleiding van Mind Programming for the Masses een docu over de constant en altijd aanwezig subliminale berichten op TV. Nooit geweten dat U2 zich daarvoor heeft ingezet om ons daar bewust van te maken middels hun Zoo tour. Uiteraard is de gemiddeld mens te stom ( ja echt gewoon te stom, want dat leer je op school, domworden) en blind. Men kent vast wel de piemels, blotetieten en sex-woorden in Disney films. Maar dit gaat toch wel een stap verder. In deze docu komt een een scene naar voren uit They Live. Die heb ik dus maar eventjes gedownload.
They Live is een scifi film waarbij een gast (Roddy Piper) die naar LA komt om werk te zoeken. Per ongeluk ontdekt hij een zonnebril en als je daar door heen kijkt zie je de de ware bericten van reclame-uitingen en wie de reptilians(aliens) (of eigenlijk NWO) zijn. Maar het geeft dus wel weer hoe naar inweze reclames zijn.
cijfer 6.5 / imdb 6.8
[ Bericht 2% gewijzigd door Lambiekje op 08-06-2008 21:11:43 ]Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.![]()
En ik maar denken dat je op school Nederlands (en dat soort dingen) leert .quote:Op zondag 8 juni 2008 21:06 schreef Lambiekje het volgende:
mens te stom ( ja echt gewoon te stom, want dat leer je op school, domworden)
![]()
![]()
nee maar serieus er is iets gaande op het westers onderwijs wereldwijd. maar je hebt vast wel eens mijn BNW topics gezien en gelezen. http://www.waaromonderwijs.nl/quote:Op zondag 8 juni 2008 21:14 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
En ik maar denken dat je op school Nederlands (en dat soort dingen) leert .
Laat die BNW crap lekker waar die hoortquote:Op zondag 8 juni 2008 21:36 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
nee maar serieus er is iets gaande op het westers onderwijs wereldwijd. maar je hebt vast wel eens mijn BNW topics gezien en gelezen. http://www.waaromonderwijs.nl/
Als Lambiekje heeeel lang op school heeft gezeten geloof ik hemquote:Op zondag 8 juni 2008 21:14 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
En ik maar denken dat je op school Nederlands (en dat soort dingen) leert .
.
![]()
Inglorious Bastards
een echte B-film maar wel met veel originele en grappige dingen erin. ben nu heel benieuwd naar de versie van tarantino.![]()
Ik vind die best wel interessant, maar ook wel een beetje belerend. Ik vond het eigenlijk juist jammer dat de slechterikken achter het complot helemaal niet menselijk waren...quote:afbeelding ]
They Live (1988)
Na aanleiding van Mind Programming for the Masses een docu over de constant en altijd aanwezig subliminale berichten op TV. Nooit geweten dat U2 zich daarvoor heeft ingezet om ons daar bewust van te maken middels hun Zoo tour. Uiteraard is de gemiddeld mens te stom ( ja echt gewoon te stom, want dat leer je op school, domworden) en blind. Men kent vast wel de piemels, blotetieten en sex-woorden in Disney films. Maar dit gaat toch wel een stap verder. In deze docu komt een een scene naar voren uit They Live. Die heb ik dus maar eventjes gedownload.
They Live is een scifi film waarbij een gast (Roddy Piper) die naar LA komt om werk te zoeken. Per ongeluk ontdekt hij een zonnebril en als je daar door heen kijkt zie je de de ware bericten van reclame-uitingen en wie de reptilians(aliens) (of eigenlijk NWO) zijn. Maar het geeft dus wel weer hoe naar inweze reclames zijn.
cijfer 6.5 / imdb 6.8
![]()
zijn de huidige reallife slechterikken dan wel menselijkquote:Op zondag 8 juni 2008 23:22 schreef zuiderbuur het volgende:
[..]
Ik vind die best wel interessant, maar ook wel een beetje belerend. Ik vond het eigenlijk juist jammer dat de slechterikken achter het complot helemaal niet menselijk waren...
Filmmakers willen ons echt wel iets duidelijk maken dat er serieuze zaken spelen. Matrix mag dan wel een scifi spectakel zijn maar een 1984-wereld is toch wel zichtbaar. Alleen tja merendeel ziet alleen de entertainment gehaalte van films. Jammer is dat. Er zitten toch echt wel verborgen/verkapte boodschappen in films. En dan heb ik het niet over het moralistische gedoe van meneer Spielberg...quote:Op zondag 8 juni 2008 21:48 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Laat die BNW crap lekker waar die hoort
[ Bericht 1% gewijzigd door Lambiekje op 09-06-2008 09:18:09 ]Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.![]()
lambiekje een moraal is wat anders dan overal complotten zien. Zoals ik al zei ik ben niet gediend van die BNW en TRU crap, laat dat lekker waar het hoort.quote:Op maandag 9 juni 2008 09:11 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Filmmakers willen ons echt wel iets duidelijk maken dat er serieuze zaken spelen. Matrix mag dan wel een scifi spectakel zijn maar een 1984-wereld is toch wel zichtbaar. Alleen tja merendeel ziet alleen de entertainment gehaalte van films. Jammer is dat. Er zitten toch echt wel verborgen/verkapte boodschappen in films. En dan heb ik het niet over het moralistische gedoe van meneer Spielberg...All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
Forum Opties Forumhop: Hop naar: