abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 15 mei 2008 @ 23:11:12 #51
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_58694876
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 22:20 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Het geeft dus wel aan dat je een verfijnder systeem hebt voor slechte films dan voor goede films. Meer gradaties voor slecht dan voor goed. Mainport heeft dus gelijk

Nee. Mainport heeft sowieso nooit gelijk. En matig is niet hetzelfde als slecht.
  vrijdag 16 mei 2008 @ 09:27:14 #52
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_58699860

Jindabyne (2006)
Een groepje gaat een weekendje vissen bij een rivier, daar treffen ze een aboriginal lijk van een jonge vrouw. De heren vinden het belangerijker op dat moment om lekker te vissen. Bij terugkomtst is een van de vrouwen verbolgen over het feit dat er dus zo laks gehandeld is. En gaat proberen om haar een fatsoenlijk eer te bewijzen. Het halve dorp kijkt hen met een scheef gezicht aan.

Wat een metamorphose van een karakter. Stewart (Gabriel Byrne) is een aardige vader, maar wat wordt het een nare vent als zijn naam wordt aangetast door zijn lakse houding tegenover het slachtoffer. Claire (Laura linney) zo'n tutje, die dus verbolgen is over het feit dat haar man Stewart zo fout heeft gehandeld tijdens dat weekend, ontpopt zich tot respectvolle vrouw.

Het is een sterke karakterfilm. Al zijn de bijrollen wat twee dimensionaal.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
cijfer 7.5 / imdb 6.5
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_58706203
Als je naar een film gaat kijken, wat zoek je dan? Toen recensent Kevin Toma tussen neus en lippen door vertelde dat 4 luni, 3 saptamâni si 2 zile een depressieve ervaring zou worden, ging er een huivering door de zaal heen. Het is duidelijk dat zij die zuchtten het filmhuis niet bezoeken vanwege de kunstzinnige uitdaging, maar voor een avondje plat vermaak. Nu is dat er inderdaad vaak te vinden, want film is in hoofdzaak om te amuseren, en er moet zeker plaats voor zijn, maar om te stellen dat bij voorkeur de Juno's en Little Miss Sunshines in het programma opgenomen moeten worden, is mij te gortig. In de klassieke tegenstelling tragedie-komedie kregen beide een plaats, en toch vind ik dat de tragedie meer waard is. Door zoiets te beweren begeef je je op glad ijs, want de ene vorm boven de ander zetten is geen kwestie van exacte wetenschap, sommigen zullen het met je eens zijn, anderen niet. Het is als de literatuurlijst in de eindexamenklas, daar wordt de zware letterlijk boven de luchtige lectuur gezet, je wordt gepusht moeilijke boeken te lezen, hetgeen geheel terecht lijkt, doch als je de lijn doortrekt naar de echte wereld je op wonderlijke taferelen stuit. Je mag het tweede pianoconcert van Prokofiev niet als betere kunst ervaren dan de colablikjesmuziek van bedenkelijke sujetten die over het schoolplein dwalen, want dan word je de strot afgesneden door de cultuurrelativisten van de Volkskrant. Zelfs de eerst zo ingepeperde goede smaak op het gebied van literatuur wordt tenietgedaan wanneer je een willekeurige boekhandel binnenloopt en de tijdschriften het gewonnen ziet hebben van het boek, je Willem Frederik Hermans met een lampje moet zoeken en je het niet eens hoeft te proberen naar Simon Vestdijk te vragen. Terwijl je je voor allerlei kleurige chicklit niet hoeft te schamen, heeft menig lezer zijn wenkbrauwen opgetrokken bij het lezen van al die rare namen in de voorgaande zin, laat staan Prokofiev.

Smaken verschillen toch? Juist, en daarom is al het voorgaande slechts mijn mening, die je niet hoeft te lezen - (lekker zeg, om ze met hun eigen stok te slaan), en je vooral moet doen waar je zelf zin in hebt. Ik heb ook een hekel aan Vestdijk, doch vind ik wel dat je eerst iets moet lezen of kijken voordat je een mening kunt vormen. En Gouden Palm-winnaars moeten in het filmhuis vertoont blijven worden!
Graag op anoniem
  Redactie Games vrijdag 16 mei 2008 @ 14:41:12 #54
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_58706592
Mr.Brooks

Regie: Bruce A. Evans
Acteurs: Kevin Costner, William Hurt, Demi Moore, Dane Cook
IMDb-score: 7.6/10

Plot: Na een periode van 2 jaar rust, keert het alter-ego van Mr.Brooks terug en de honger voor het moorden is niet meer te onderdrukken..

Alweer een oudje, heb deze film op aanraden van iemand gezien. Leuke Thriller wel, Kevin Costner zet een goede psychopatische schizofrene control-freak maar toch charismatisch persoon neer. Helemaal beheerst en in z'n eigen gedachtenwereldje. Kevin Costner als seriemoordenaar proberen ze als iemand met een verslaving neer te zetten dat is imo op zich goed gelukt, maar ik heb denk iets teveel van dit soort films/series (e.g. silence of the Lambs, Se7en, Dexter) gezien dat het voor mij niet echt vernieuwend meer is.

Ik snap verder ook niet helemaal wat dat parallel lopende "verhaal" met Demi Moore voor toevoeging heeft. Dat ze als agente, Mr. Brooks op spoor is oke, maar ga niet een apart verhaal voor haar eraan vast knopen. Uiteindelijk vallen alle puzzelstukjes dan wel weer op hun plek, maar dat extra verhaal had wat mij betreft gewoon weggelaten mogen worden.

Uiteindelijk blijven Kevin Costner en William Hurt de enige die een goede rol neerzetten. De plottwists zijn geinig neergezet maar niet meer dan dat.

Mijn beoordeling: 6,5/10
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  vrijdag 16 mei 2008 @ 15:19:06 #55
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_58707352
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 14:23 schreef Mainport het volgende:
Als je naar een film gaat kijken, wat zoek je dan? Toen recensent Kevin Toma tussen neus en lippen door vertelde dat 4 luni, 3 saptamâni si 2 zile een depressieve ervaring zou worden, ging er een huivering door de zaal heen. Het is duidelijk dat zij die zuchtten het filmhuis niet bezoeken vanwege de kunstzinnige uitdaging, maar voor een avondje plat vermaak. Nu is dat er inderdaad vaak te vinden, want film is in hoofdzaak om te amuseren, en er moet zeker plaats voor zijn, maar om te stellen dat bij voorkeur de Juno's en Little Miss Sunshines in het programma opgenomen moeten worden, is mij te gortig. In de klassieke tegenstelling tragedie-komedie kregen beide een plaats, en toch vind ik dat de tragedie meer waard is. Door zoiets te beweren begeef je je op glad ijs, want de ene vorm boven de ander zetten is geen kwestie van exacte wetenschap, sommigen zullen het met je eens zijn, anderen niet. Het is als de literatuurlijst in de eindexamenklas, daar wordt de zware letterlijk boven de luchtige lectuur gezet, je wordt gepusht moeilijke boeken te lezen, hetgeen geheel terecht lijkt, doch als je de lijn doortrekt naar de echte wereld je op wonderlijke taferelen stuit. Je mag het tweede pianoconcert van Prokofiev niet als betere kunst ervaren dan de colablikjesmuziek van bedenkelijke sujetten die over het schoolplein dwalen, want dan word je de strot afgesneden door de cultuurrelativisten van de Volkskrant. Zelfs de eerst zo ingepeperde goede smaak op het gebied van literatuur wordt tenietgedaan wanneer je een willekeurige boekhandel binnenloopt en de tijdschriften het gewonnen ziet hebben van het boek, je Willem Frederik Hermans met een lampje moet zoeken en je het niet eens hoeft te proberen naar Simon Vestdijk te vragen. Terwijl je je voor allerlei kleurige chicklit niet hoeft te schamen, heeft menig lezer zijn wenkbrauwen opgetrokken bij het lezen van al die rare namen in de voorgaande zin, laat staan Prokofiev.

Smaken verschillen toch? Juist, en daarom is al het voorgaande slechts mijn mening, die je niet hoeft te lezen - (lekker zeg, om ze met hun eigen stok te slaan), en je vooral moet doen waar je zelf zin in hebt. Ik heb ook een hekel aan Vestdijk, doch vind ik wel dat je eerst iets moet lezen of kijken voordat je een mening kunt vormen. En Gouden Palm-winnaars moeten in het filmhuis vertoont blijven worden!
Wat zit je allemaal te blaten? Over welke film gaat dit?
  vrijdag 16 mei 2008 @ 15:22:56 #56
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_58707431
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 14:41 schreef Mr.Noodle het volgende:
Mr.Brooks

Alweer een oudje,
Dit is sarcastisch, hoop ik.
  vrijdag 16 mei 2008 @ 15:56:02 #57
102735 Zoot
12:50, press return..
pi_58708086
Out of the Blue [Robert Sarkies; 2006]

Realistisch en kil drama gebaseerd op de gruwelijke massamoord in het kleine dorpje Aramoana in Nieuw-Zeeland in 1990. De eenzame en excentrieke David Gray, die lijdt aan paranoia en schizofrenie, gaat totaal door het lint om een onbenullige zaak en begint met het uitmoorden van zijn buurtbewoners. Binnen 24 uur zouden er in totaal 13 mensen, volwassenen en kinderen, door hem de dood hebben gevonden. De regisseur probeert vooral het contrast tussen het mooie en rustige landschap en de gruwelijke gebeurtenissen aan te scherpen en wil vooral een verhaal vertellen over het leven van de inwoners zelf. De cinematografie is vaak afstandelijk en koel wat een algeheel dedramatiserend effect teweeg brengt. Goede prestaties van professionele alsmede niet-professionele acteurs. Kent hier en daar wat minpuntjes, maar de film kon mij zeker wel bekoren.
  Redactie Games vrijdag 16 mei 2008 @ 16:00:06 #58
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_58708163
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 15:22 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Dit is sarcastisch, hoop ik.
Nee, die film is toch wel weer een jaar oud ofzo? Ik was er alleen niet eerder opgekomen om em te kijken..
  vrijdag 16 mei 2008 @ 16:08:53 #59
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_58708322
Een film van een jaar oud is tegenwoordig al een oudje.
  vrijdag 16 mei 2008 @ 16:08:56 #60
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_58708324
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 15:19 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Wat zit je allemaal te blaten? Over welke film gaat dit?
Over 4 luni, 3 saptamâni si 2 zile

Btw: Prokofiev
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  vrijdag 16 mei 2008 @ 16:12:30 #61
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_58708393
Het is altijd jammerlijk om te zien dat zulke pretentieuze betogen afgesloten worden met een lelijke fout in de laatste zin.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  vrijdag 16 mei 2008 @ 16:18:41 #62
9613 Seborik
I, Voyager
pi_58708489
quote:

Godver, wat een teringgezeik. Door figuren zoals jij zou ik m'n Hermans Boeken door de kamer willen gooien, alle pagin's losrukken en bij m'n cd's van Prokofiev in de magnetron willen duwen, terwijl ik me aftrek op die ene halfnaakte foto van een vrouw in de Men's Health. Aaaaaaaaaaaaah, misschien is dat laatste nog niet eens zo een gek idee.

Diary of The Dead (2007) Nieuwe film van zombiemeester George A. Romero, maar hij is op vrijwel alle punten flauw, hoewel er af en toe een grappige sterfscene te bespeuren valt. Helaas zit er ook zo een omhooggevallen mongool als Mainport in, die iedereen professor noemt met een debiel Brits accent, terwijl de rest probeert zoveel mogelijk de yank uit te hangen in hun taalgebruik. (5.0)

Bah, nu moet ik weer een film gaan kijken om te kunnen reageren op Mainport, de Lambiekje van FTR die op een paar debiele fouten na wel Nederlands schrijven kan.
pi_58708777
quote:
Bah, nu moet ik weer een film gaan kijken om te kunnen reageren op Mainport, de Lambiekje van FTR die op een paar debiele fouten na wel Nederlands schrijven kan.
Haha
Zo'n raar betoog is het toch niet van Mainport, ik snap alleen de aanleiding en het doel niet helemaal.
  vrijdag 16 mei 2008 @ 16:37:49 #64
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_58708848
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 16:34 schreef trebremmit het volgende:

[..]

Haha
Zo'n raar betoog is het toch niet van Mainport, ik snap alleen de aanleiding en het doel niet helemaal.
Niemand doet dat.
  vrijdag 16 mei 2008 @ 17:29:19 #65
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_58709766
Om toch maar even nuttig te reageren: Het door mainport genoemde Volkskrant-cultuurrelativisme is onvermijdelijk sinds onze grote vriend Adolf.. Zogenaamde hoge kunst heeft niet meer de zelfde waarde dankzij de nazi's.

En nog nuttiger: Sergej Prokofiev heeft natuurlijk wel 1 van de beste soundtracks ooit gecomponeerd! (Alexander Nevsky)
pi_58710338
Henry: Portrait of a Serial Killer

Ik dacht eigenlijk een redelijk recente film aan te zetten, aangezien iemand m via payperview had gezien en mij zo op deze film wees. Het bleek een licht storende 4:3 vertoning, maar uiteindelijk deed dat aan het geheel niet echt veel af. De film doet soms als een documentaire aan wat volgens mij voornl. komt doordat alleen de hoofdpersoon, Henry dus (over wie de dader is laat de titel al niet veel ruimte ), en de mensen waar hij mee omgaat in beeld worden gebracht. Niet echt een schokkende film, behalve het feit dat het gebaseerd is op ware gebeurtenissen.

Michael Rooker was wel goed gecast. Wat een creep kan dat zijn zeg.

Lions for Lambs

Een film van Robert Redford, met een sterke cast (Redford, Cruise, Streep) die wel duidelijk laten zien dat ze goed kunnen acteren. 3 Verhalen die zich tegelijkertijd afspelen in verschillende delen van de wereld, maar die allemaal verband houden met elkaar proberen de motivatie van studenten, de oorlogen in Irak en Afghanistan en het politieke spel daarachter met elkaar te verbinden. Een zware zit, mede door de constante lokaties van de scenes.
Where facts are few, experts are many.
  vrijdag 16 mei 2008 @ 19:05:45 #67
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_58711474
quote:

Waar heb je het over? Als je vindt dat artistieke uitingen in films ondergewaardeerd worden en je het vervelend vindt dat een verfijnde smaak als negatief ervaren wordt mag je dat ook in één zin zeggen hoor.
2000 light years from home
  vrijdag 16 mei 2008 @ 19:21:42 #68
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_58711798
Ik dacht dat alleen vrouwen zo konden bitchen.
“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
  zaterdag 17 mei 2008 @ 10:12:10 #69
52357 Lambiekje
pi_58722378
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 18:06 schreef Atreidez het volgende:
Henry: Portrait of a Serial Killer

Ik dacht eigenlijk een redelijk recente film aan te zetten, aangezien iemand m via payperview had gezien en mij zo op deze film wees. Het bleek een licht storende 4:3 vertoning, maar uiteindelijk deed dat aan het geheel niet echt veel af. De film doet soms als een documentaire aan wat volgens mij voornl. komt doordat alleen de hoofdpersoon, Henry dus (over wie de dader is laat de titel al niet veel ruimte ), en de mensen waar hij mee omgaat in beeld worden gebracht. Niet echt een schokkende film, behalve het feit dat het gebaseerd is op ware gebeurtenissen.

[ afbeelding ]
Michael Rooker was wel goed gecast. Wat een creep kan dat zijn zeg.

Geïnteresseerd in dat genre.
Dahmer, Ted Bundy , Ed Gein (2000) en Citzen X.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zaterdag 17 mei 2008 @ 10:26:31 #70
52357 Lambiekje
pi_58722528
Be Kind Rewind (2008)
Zelden zo gelach in de bioscoop gehoord. Gewoon de simplisme van het verzweden van overbekende films als ghostbusters, 2001 space oddessey, driving miss daisy, robocop en dergelijke

Gast (Jack black) is door een ongelukje gemagnetiseerd. Hij komt geregeld bij zijn vriend (Mos Def) die samen met zijn vader (Danny Glover) een videotheek runt. Maar door zijn magnetisme heeft hij alle tapes in de winkel vernaggeld.
Om toch een oude mevrouw van dienst te zijn die Ghostbusters wil huren, gaan zie die middag het zelf maar schieten in de plaatselijk bieb. Het neefje van die vrouw vind het subliem en eist een RushHour versie. Dus de 2 heren gaan een rushhour in elkaar draaien. Het wordt een heuze mond op mond reclame en er onstaat een run op films die verzweed moeten hebben.

Toch is de film niet helemaal bevredigend.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
cijfer 6.5 / imdb 7.2

[ Bericht 0% gewijzigd door Lambiekje op 17-05-2008 11:51:13 ]
pi_58723031
quote:
blaat
Gast, ga toch lekker pretentieus en obscuur lopen doen, sommige mensen willen gewoon vermaakt worden en hebben geen zin in ellende, hoe mooi een film dan ook is.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_58723107
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 10:26 schreef Lambiekje het volgende:
Het wordt een heuze mond op mond reclame

Ben benieuwd naar die film. Ik ga morgen.
  zaterdag 17 mei 2008 @ 11:29:55 #73
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_58723242
Penelope (Mark Palansky, 2006)
Best sympathiek sprookje met Christina Ricci in de titelrol. Lekker onderhoudend wordt het verhaaltje verteld met een fijne sfeer die door de af en toe een mooi sprookjesachtige shots wordt gecreëerd. Echt bijzonder wordt het echter nergens en denk ook niet dat er veel van zal blijven hangen. ***

Lions for Lambs (Robert Redford, 2007)
Serieuze praatfilm met een politieke agenda. Hoewel de film toch voornamelijk zich tegen de Irak-oorlog manifesteert, doet hij dit best genuanceerd. Argumenten voor de oorlog komen ook zeker aan bod. Wat de film echter voornamelijk uitdraagt is een klacht tegen de passiviteit die in de huidige generatie is geslopen (zie de scholier), maar ook in de protest generatie van weleer (zie de editor van Meryl Streep). De film wil je aanzetten tot actie, in welke vorm dan ook, voor of tegen de oorlog, het liefst er tegen. Door zijn vorm, een passieve praatfilm, zal het echter nooit het publiek bereiken waar de boodschap aan gericht is. ***

Diary of the Dead (George A. Romero, 2007)
Romero weet nog steeds hoe je een zombiefilm moet maken. Aan vergelijkingen met Cloverfield ontkom je haast niet. In beide films zijn we getuige van een grootse ramp door middel van videomateriaal achter gelaten door getroffenen. In Cloverfield is het allemaal wat spectaculairder, maar hier is het ook best effectief. Zoals gewoonlijk in de reeks zit hier ook weer wat maatschappij-kritiek in verwerkt, maar echt bijtend is die niet. Die dove Amish kerel was tof trouwens. ***½

En al flinke tijd geleden:

28-1-2008
Gone Baby Gone (Ben Affleck, 2007)
Op het moment dat je denk dat Ben Affleck's carriere definitief in het slop geraakt is, snoert hij alle criticasters de mond met deze prachtige film. Dit succes is niet alleen te danken aan het prima script wat mede door hemzelf geschreven is, maar ook door de prima vertaling ervan naar het scherm door de acteurs. En dan met name zijn broer Casey Affleck en Amy Ryan. De morele vraagstukken die opgeworpen worden tijdens de film zorgen voor de nodige stof tot nadenken. ****

17-2-2008
Into the Wild (Sean Penn, 2007)
Heerlijke roadmovie en dat komt voornamelijk door de fijne ontmoetingen die Christopher op zijn tocht meemaakt. Stuk voor stuk heerlijke bijrollen. Erg mooi om te zien hoe hij van elke ontmoeting een stukje meeneemt in zijn ervaring. Het hoogtepunt is toch wel de ontmoeting met oldtimer Hal Holbrook. Prachtig hoe ze elkaar wat bij willen brengen. De een oude wijsheid, de ander jong enthousiasme. Blijkbaar duurde film twee en een half uur, maar daar heb ik tijdens het kijken niets van gemerkt. ****½

20-2-2008
Le scaphandre et le papillon (The Diving Bell and the Butterfly) (Julian Schnabel, 2007)
Prachtige vertaling van een boek naar het witte doek. Met innovatief camerawerk krijgen we een blik in de levenswereld van de totaal verlamde Jean-Dominique Bauby. Samen met de cynische voice-over krijgen we een indruk van de gevechten die hij moet leveren tegen de nieuwe situatie. Via flashbacks die dankzij de voortreffelijke editing mooi geïntegreerde zijn in het geheel krijgen we meer informatie over hem. ****½
  zaterdag 17 mei 2008 @ 11:42:32 #74
52357 Lambiekje
pi_58723409
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 11:29 schreef Gorro het volgende:
20-2-2008
Le scaphandre et le papillon (The Diving Bell and the Butterfly) (Julian Schnabel, 2007)
Prachtige vertaling van een boek naar het witte doek. Met innovatief camerawerk krijgen we een blik in de levenswereld van de totaal verlamde Jean-Dominique Bauby. Samen met de cynische voice-over krijgen we een indruk van de gevechten die hij moet leveren tegen de nieuwe situatie. Via flashbacks die dankzij de voortreffelijke editing mooi geïntegreerde zijn in het geheel krijgen we meer informatie over hem. ****½
SPOILER
pi_58723836
The exorcism of Emily Rose 2005

De advocate Erin Bruner (Laura Linney) aanvaardt de pastoor Moore (Tom Wilkinson) te verdedigen tegen een aanklacht wegens doodslag door nalatigheid. De pastoor had namelijk een exorcisme uitgevoerd bij Emily Rose(Jennifer Carpenter) die volgens hem door de duivel bezeten was en tijdens deze uitdrijvingen ging ze dood.
Deze film is gebasseerd op een waargebeurd verhaal wat ooit in Duitsland is gebeurd. Op de hoes stond horror maar dat is het niet, het is meer een rechtbankdrama aan de ene kant en het verhaal over Emily Rose aan de andere kant, wat wel wat horror kanten heeft.
Film wist mij niet echt te boeien, je komt weinig te weten over Emily Rose en het verhaal zelf is natuurlijk complete onzin dat je de duivel uit iemand kunt drijven door een kruisje op hem te leggen, ze was gewoon geesteziek naar mijn mening. Maar goed als je een beetje voorbij de Katholieke bangmakerij kunt kijken is het wel een vermakelijke film voor een avondje maar niet meer dan dat.
6/10

zaterdag 17 mei 2008 @ 12:50:03 #76
52357 Lambiekje
pi_58724509
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 11:20 schreef Morrigun99 het volgende:

[..]

Ben benieuwd naar die film. Ik ga morgen.
ach ja beetje maffe zin .. maar je zal het wel zien wat ik bedoel
pi_58725007
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 12:50 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

ach ja beetje maffe zin .. maar je zal het wel zien wat ik bedoel
Het ging er mij meer om dat het "mond tot mond" reclame is. En niet "mond op mond".
  zaterdag 17 mei 2008 @ 14:11:58 #78
52357 Lambiekje
pi_58725699
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 13:22 schreef Morrigun99 het volgende:

[..]

Het ging er mij meer om dat het "mond tot mond" reclame is. En niet "mond op mond".
mmm misschien wat te veel "over de rooie" gekeken vroeger
pi_58726005
The Forbidden Kingdom

Een aardige popcorn movie met 2 toppers op t gebied van martial arts, Jet Li en Jackie Chan. Het verhaal zat nogal dun aan elkaar maar de vechtscenes zijn heerlijk, zeker die waar Li het tegen Chan opneemt. Een jongen raakt door een conflict in een zaakje in Chinatown opgescheept met een oude staf die hem portalt naar een andere wereld, waar hij deel uitmaakt van een legende. Deze jongen, gespeelt door Michael Angarano, was voor mij het enige dieptepuntje in deze film, die als je geen Crouching Tiger Hidden Dragon verwacht zeker wel vermakelijk is.

Where facts are few, experts are many.
  zaterdag 17 mei 2008 @ 16:04:33 #80
67089 Gillingham
The horror...
pi_58727298
Iron Man (Jon Favreau, 2008) 8-
Hele vermakelijke en daardoor tevens geslaagde comicbookverfilming over de titelheld. Robert Downey Jr. steelt zonder moeite de show. Hij is grappig, stoer én likeable. Ook de belangrijkste bijrollen vertolkt door Gwyneth Paltrow en Jeff Bridges voldoen. De special effects zijn ruim voldoende en de introducite van Iron Man is uitstekend. De film is niet te serieus en doet precies wat er van verwacht wordt.

Satyricon (Federico Fellini, 1969) 6-
Eén van de mindere Fellini's, passend in het rijtje merkwaardige, latere Fellini's als Casanova en Prova d'Orchestra. Satyricon weet de aandacht nauwelijks vast te houden, niks wat er in de film gebeurt lijkt van enig belang te zijn. De belabberde Engelse ondertiteling was daarbij niet bevorderend. Een aantal mooie, fascinerende scènes maken het geheel nog net een voldoende. Fellini blijkt eens te meer een wisselvallig en grillig regisseur.
What's it going to be then, eh?
pi_58730088
:

Le peuple migrateur (2001)
Die Franse film dus waarvoor ze gingen meevliegen met allerlei soorten vogels.
Best mooi, sommige van die vogels zijn echt mooi, andere raar, en het landschap varieert sterk en is vaak prachtig.
SPOILER
Szép napok(2002)
Hongaarse film. Shockerender dan mijn vorige Hongaarse film, Taxidermia, kan bijna niet, maar toch.....
Peter is net vrijgelaten uit de gevangenis. Zijn zus neemt een pasgeboren baby over van Maya, op wie hij verliefd wordt.
Ik weet het niet hoor, uiteindelijk gaat het verhaal nergens heen in mijn ogen, en het is soms echt wel rauw en shockerend. Het einde is abrupt.
SPOILER
Hush! (2001)
Japans.
Katsuhiro en Naoya zijn een homokoppel. Door een toeval komen ze in contact met Asako, die beslist dat Katsuhiro de vader moet worden van haar kind. Ze begint een belangrijke rol te spelen in hun leven, maar dat stelt ook de relatie van de twee mannen en hun omgeving op de proef.
Toch ook niet echt helemaal wat ik verwachtte. Soms vind ik dat het verhaal vreemde sprongen vertoonde (iets wat ik eerst wijtte aan mijn eigen onkunde, maar op imdb zijn er blijkbaar nog mensen die zo denken). Soms is de film vrij onnozel, dan weer met intense scènes (die in één ruk opgenomen zijn). Soms vroeg ik me af of ze goed speelden, of juist slecht.

Solaris(1972)
De eerste dus, uit de Sovjetunie, niet die uit 2002.
De planeet Solaris is bedekt met een vreemde oceaan, en wordt al tientallen jaren onderzocht, zonder echte vooruitgang. Vreemde verhalen van verschijnselen komen terug. Kris Kelvin wordt naar een station boven Solaris gezonden om daar deel te nemen aan het onderzoek, maar wordt daar op een eigenaardige manier ontvangen door de reeds aanwezige onderzoekers, en ziet al snel zelf dat er abnormale dingen aan de hand zijn.
Niet slecht, maar echt wel niet gemakkelijk. Net zoals in mijn vorige Sovjetfilm (Stalker) zitten er echt lange scènes in van bijvoorbeeld twee minuten of langer waarin je gewoon een schilderij of zo bekijkt. Soms doen de personages ook dingen waarvan je zegt "huh?".
SPOILER
  zaterdag 17 mei 2008 @ 20:03:08 #82
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_58731327
Into the Wild (2007, VS, Sean Penn)
Was de tweede keer en op het grote scherm even geweldig als de eerste keer.
cijfer: 9

A Fei zheng chuan (Days of Being Wild) (1991, HK, Kar Wai Wong)
Days of Being Wild, de tweede film van Wong, heeft al alle kenmerken van zijn latere meesterwerken, de jaren 50-60 sfeer, de mooie elegante vrouwen, de zoekende mannelijke karakters, de muziek, de cinematografie, De film haalt nog niet het niveau van zijn latere films. Maar het is nog steeds een goede film.
cijfer: 8
pi_58732610

Zie boven: Gaat wel,had er meer van verwacht met deze twee top acteurs.
75 topics = FIN
pi_58732779
Spiritueel bijna, een voor-versie van je bericht, samen met je videoplayer, opslaan en in dat bericht plaatsen.
  Redactie Games zaterdag 17 mei 2008 @ 23:39:58 #85
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_58735413
The Bank Job (2008)

Regie: Roger Donaldson
Acteurs: Jason Statham, Saffron Burrows
IMDb-score: 7.7/10
Synopsis: Ergens in de jaren '70, gaan Terry en z'n maatjes een bank beroven ergens in London. Echter gaat dit niet helemaal volgens plan...

Goed, ik heb expres de synopsis kort gehouden. Om niks te verklappen. Ik heb geen trailer oid van de film gezien, maar deze film kwam eigenlijk een beetje als een verassing. Enige acteur die ik kende in heel de film was Jason Statham en de rest in heel de film is gecast van volgens mij alleen maar vrij onbekende Britse acteurs.

Na een aantal (voor mij) teleurstelllende films van Jason Statham, vond ik het wel weer tijd dat hij nog een keer de kans kreeg om het goed te maken..en ik moet zeggen dat het me goed bevallen is. Deze film is weer net ietsje anders dan je verwacht van een film die gaat over een bankoverval (Italian Job, The insider, Swordfish, etc)

De film is in de jaren '70 stijl opgenomen. Goede keuze aan kleding, oude auto's, decorstukken, winkeltjes. Je krijgt er wel een goede vibe bij en een dosis Britse Humor. Je merkt duidelijk dat er niet teveel Amerikaanse invloed in deze film zat (wat het waarschijnlijk verpest had), weinig special FX's, geen overbodige kleurenfilters, geen CGI's, maar eigen puur rauwe Engelse dialogen van de acteurs met wat plottwists die de spanning goed in de film houden. Beschouw het als een film met wat invloeden van Lock, Stock and Two Smoking Barrels, Snatch en The Italian Job (1969).

De film zou ik wel met ondertitels kijken als je geen "Engelse Slang" gewend bent, er worden nogal aardig wat uitdrukkingen en woorden gebruikt die je niet in het Engels woordenboek terug vindt.

Maar al met al, als je van Britse humor houdt en al wat gewend bent van Lock, Stock and Two Smoking Barrels, is dit zeker een aanradertje.

Mijn score: 8.0/10

Achteraf nog even de Trailer bekeken, ik zou het niet doen als je de film nog niet gezien hebt

[ Bericht 0% gewijzigd door Mr.Noodle op 18-05-2008 00:03:37 ]
pi_58735648
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 23:39 schreef Mr.Noodle het volgende:
The Bank Job (2008)
[ afbeelding ]

Regie: Roger Donaldson
Acteurs: Jason Statham, Saffron Burrows
IMDb-score: 7.7/10
-knip-

Achteraf nog even de Trailer bekeken, ik zou het niet doen als je de film nog niet gezien hebt
HIer ook precies net afgekeken.. Was een leuke film.

En trouwens, ik kijk zo'n beetje altijd de trailer na de film, of helemaal niet..

Trailers
Amsterdamse Football Club Ajax - Liverpool F.C.
  zondag 18 mei 2008 @ 11:17:20 #87
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_58739635
Gisteren in het filmhuis hier de Russische film "The Banishment" gezien. Begon wel aardig, maar naarmate de film vorderde werd 'ie maar saai en langdradig.
Mager zesje dus.
Niet meer actief op Fok!
  zondag 18 mei 2008 @ 14:36:55 #88
52357 Lambiekje
pi_58742551
Vraagje:
Waarom vindt men hier de film Bank Job zo waanzinnig goed. Ik vind het maar een mager zesje. Statham acteert ondermaats. Niets in de film is dat je zegt wat een leuke vondst. Echt een film van seen that done that. Het ontstijgt helemaal niets. Ook Imdb heeft zo'n idioot hoog cijfer. Ik was ernstig teleurgesteld met mijn verwachtingen, een bankberooffilm met een 8 op imdb. Mèn wat een domper.

Wat maakt het dat iedereen het zo bejubeld?
pi_58743887
Happy-Go-Lucky (Mike Leigh, 2008)
Happy go Lucky is de nieuwe film van Mike Leigh, anders dan dat je misschien van hem verwacht ditmaal een luchtige komedie. De film gaat over Poppy (Sally Hawkins) een onderwijzeres in Londen die nog samen met haar vriendin op kamers woont en vrolijk in het leven staat. Een echt verhaal zit er niet in de film, het zijn enkele losse momenten uit haar leven. Ondanks het gebrek aan verhaal weet de film zeker te vermaken. De vrolijkheid van Poppy is aanstekelijk en de situaties waarin ze terrecht komt maken dit tot een zeer originele en leuke film. Verder is ook zeker de rol van Eddie Marsan als rij-instructeur het vermelden waard. 8.0

The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford (Andrew Dominik, 2007)
Een aantal jaren geleden zag ik Chopper en die film kon me totaal niet bekoren, de nieuwste film van Andrew Dominik daarentegen wist mij zeker wel te boeien, met The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford levert hij een meesterwerk af. Alles is eigenlijk goed aan de film, het schript, het acteerwerk, maar vooral de prachtige beelden en soundtrack. Brad Pitt zet een van zijn betere rollen neer, maar het is ook vooral de jonge Casey Affleck als Robert Ford die weet te overtuigen. Prachtige film dus die ik nog vele malen ga kijken. 8.8
  zondag 18 mei 2008 @ 15:54:39 #90
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_58743961
Zo'n fantastische film is TAOJJBTCRF .
2000 light years from home
  zondag 18 mei 2008 @ 16:14:41 #91
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_58744428
Afgelopen dagen gezien:

Tropa de Elite
Warrige, onevenwichtige film over een elite korps van de politie van Rio. Ongeveer alles wat we zien hebben we al eerder (en beter) gezien. De personage zijn allemaal, op 1 na, clichématig en het acteerwerk is niet echt overtuigend. Daarnaast wordt er te veel geweld gebruikt (iets dat ik niet snel zeg) en is dat geweld op plaatsen op sommige momenten alleen maar om geweld te kunnen zien en wordt het te lang uitgerekt.
Dat deze film op de afgelopen Berlinale heet gewonnen van bv. There Will Be Blood is dan ook een lachertje...

IMDB Cijfer: 8,3/10
Mijn Cijfer: 6,0/10

Indiana Jones And The Raiders Of The Lost Ark, Indiana Jones And The Temple Of Doom, Indiana Jones And The Last Crusade
Had ze nog nooit alle 3 achter elkaar gekeken en het was nogal vermoeiend maar het was zeker de moeite waard. De films staan nog steeds als een huis. Het tempo ligt hoog (behalve in het middendeel van The Temple Of Doom), de actie is cool en de humor is lekker droog. Vooral The Last Crusade is super met Sean Connery in een geweldige rol.
Nog steeds de leukste een reeks van de leukste avonturen films die er bestaan. Heerlijk!
Laat die Crystal Skull maar komen!

Raiders Of The Lost Ark: 8,0/10
Temple Of Doom: 7,5/10
The Last Crusade: 8,5/10
  zondag 18 mei 2008 @ 20:56:30 #92
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_58749541
The Eye (David Moreau & Xavier Palud, 2008)
Nogal matige remake van het betere Gin gwai uit Hong Kong. Die film was tenminste echt spannend. Dat kun je hier niet echt van zeggen. Suffe "hard geluid" schrikmomenten die niet echt effect hadden en een verdwaald kijkende Jessica Alba hadden vrij weinig effect op mijn zenuwen. Pluspuntje is wel dat ze aan het begin duidelijk in beeld brengen dat hij gebaseerd is op Gin gwai. Dat heb ik volgens mij nog niet eerder gezien. **

En een tijd geleden:

27-1-2008
The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford (Andrew Dominik, 2007)
Prachtige film over één van de legendes uit het Wilde Westen. De film is prachtige geschoten in een stijl die nog een sterkst aan die van Terrence Malick doet denken. Erg fraaie beelden, lekker rustig tempo en een mooie voice over zijn elementen die voor een prachtige ervaring zorgen. Verder is Casey Affleck ook ijzersterk in zijn rol als Robert Ford. De treinroof aan het begin is echt een fantastische scene, maar eigenlijk zit er geen zwak moment in. ****½
  zondag 18 mei 2008 @ 23:23:58 #93
52357 Lambiekje
pi_58752557

Mon Oncle (1958)
een Jacques Tati film ... mèn wat is dit geweldig, de subtiele humor. de vondsten. één woord geweldig.
Cinematografisch is het een plaatje en de soundtrack, die mag er ook wezen.

De problemen rondom een gezin met een hypermodern huis (ook nu nog na 50 jaar ) waarbij hun oom voor problemen zorgt.
SPOILER
cijfer 8 / imdb 7.7

[ Bericht 11% gewijzigd door Lambiekje op 18-05-2008 23:34:29 ]
  maandag 19 mei 2008 @ 00:02:19 #94
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_58753451
Spione (1928, Dl, Fritz Lang)
Nee, dit is het niet. Deze film kon mij echt heel weinig boeien.
cijfer: 5
pi_58753964
Scream gisteravond gekeken Nu snap ik eindleijk Scary Movie
pi_58754152
Uhm heb vandaag What happens in vegas.. gezien en gisteren 21 beide zeer aan te raden! Kennen jullie btw www.rlslog.nl al?
  maandag 19 mei 2008 @ 02:55:55 #97
16701 scanman01
Today's a good day
pi_58755077

The final season (2007)
Het waargebeurde verhaal over Kent Stock, die zijn baan opgaf en zijn huwelijksplannen aan de kant schoof om coach te worden van een befaamd highschool honkbalteam in Norway, Iowa. Het team staat bekend om haar goede resultaten voor zo'n klein plaatsje, maar ditmaal zijn er plannen om de school te fuseren. Daardoor wordt de succescoach ontslagen. Kent zal het team moeten motiveren en moeten kunnen overtuigen dat hij de geschikte persoon is om de vorige trainer op te volgen.

Ik heb me wel vermaakt bij deze film, hoewel 2 uur misschien ietwat te lang was. Het was ook leuk om '24' oudgedienden Sean Astin en Powers Boothe weer te zien.

Cijfer: 7,5
My soul is painted like the wings of butterflies
  maandag 19 mei 2008 @ 10:25:41 #98
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_58757341
Als Josef von Sternberg en Bubsy Berkeley samen aan een film zouden werken dan zou het eruit zien als Eaux d'artifice. De film is alleen niet door deze twee grootheden gemaakt, maar door de magiër (in deze film tenminste) ANGER. Na Rabbit's Moon is dit wederom een sprookje van Anger. We hebben een vrouw, ze is opgesloten in een afgelegen oord. Een doolhof dat uit niets anders bestaat dan gigantische fonteinen en veel water. Eens in de honderd jaar wordt ze vrijgelaten, heeft ze haar kans te ontsnappen. En vanavond is het zo ver. De eerste keer dat ik deze film zag werd ik vooral gegrepen door de schoonheid van de beelden. Tjah, dat sprankelende water, dat doet je gewoon iets. Maar achteraf vond ik het niet veel meer dan 'bijzonder mooi'. Toen ik de film gisteren voor een tweede keer bekeek viel het kwartje pas, en zag ik het dramatische aspect van de film. Een bijzonder mooie, dromerige en vooral claustrofobische film. Aanrader!
pi_58760244
Dit weekend drie films gekeken.

No country for old man 2007

Ik ben nooit zo'n fan geweest van de Coen brothers, Fargo vond ik niet veel aan en ook The big lebowski heb ik niks mee. Daarom was ik huiverig voor deze film maar ik begon eraan en vond hem meteen geweldig, de drie hoofdrolspelers zetten een fantastische prestatie neer en Chigurhs is een ontzettende engerd. Goede dialogen, mooie Texaanse sfeer en wat ook wel eens lekker is geen soundtrack, had er ook niet bij gepast denk ik.
Maar toen kwam het laatste gedeelte van de film met als dieptepunt het einde, sommige dingen voegden naar mijn mening niks toe
SPOILER
en als in een keer de aftiteling begint blijf je toch wat teleurgesteld achter. Erg jammer en ik snap niet dat ze hiermee een oscar gewonnen hebben.
Driekwart van de film is zeer goed maar door het einde geen topfilm. 8/10

Lucky Number Slevin 2006

Bij deze film had ik het gevoel dat ik het allemaal al eens eerder en beter had gezien. Beetje Tarantino dialogen over films en plotwendingen op het einde zoals in The Usual Suspects. Bruce Willis is wel redelijk maar de rest zoals Morgan Freeman valt tegen om maar helemaal te zwijgen over Josh Hartnett. Eerste deel van de film is een beetje in de stijl van Snatch met grappig bedoelde dialogen maar dan in het laatste deel van de film wordt het in een keer een wraakfilm. Leuk voor tussendoor niet meer dan dat.
5/10

The Hunting Party 2007

Zeer matige thriller met Richard Gere die dutchbatt nog even een sneer na geeft.
Drie journalisten maken jacht op een Servische oorlogsmisdadiger en dit gebeurt op zo'n ongeloofwaardige manier dat het onbedoeld komisch is.
4/10
  maandag 19 mei 2008 @ 13:38:22 #100
13148 Shogo
Psycho...
pi_58760762
Diary of the Dead (2007)
De doden komt tot leven en een groepje jonge filmmakers zitten daar midden in. Na het teleurstellende Land of the Dead is Romero terug. Dit heeft hij tof uitgevoerd want door de film heen zit een toffe atmosfeer. Het acteerwerk is verder aardig genoeg. Hopelijk kan Romero zonder bemoeienis van de studio dit soort werk blijven maken.

Into the Wild (2007)
Na het behalen van zijn diploma laat Christopher McCandless (Emile Hirsch) al zijn materiële dingen achter en trekt de wildernis in, om uiteindelijk in Alaska te komen. Wauw dit is nog eens een roadmovie. Persoonlijk had ik van te voren mijn twijfels hoe de 2,5 uur zou worden opgevuld want voor natuurbeelden kijk ik wel naar national geographic. En dat opvullen is goed gelukt Chris ontmoet gaandeweg verschillende mensen waarvan de oude man de meest ontroerende is, uit die ontmoetingen trekt hij leerervaringen. De film heeft daarom ook een heerlijke flow waardoor het geen minuut te lang aanvoelt. Het acteerwerk is perfect, de regie door Sean Penn is ontzettend goed gedaan, absolute aanrader.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')