Godver, wat een teringgezeik. Door figuren zoals jij zou ik m'n Hermans Boeken door de kamer willen gooien, alle pagin's losrukken en bij m'n cd's van Prokofiev in de magnetron willen duwen, terwijl ik me aftrek op die ene halfnaakte foto van een vrouw in de Men's Health. Aaaaaaaaaaaaah, misschien is dat laatste nog niet eens zo een gek idee.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 14:23 schreef Mainport het volgende:
Als je naar een film gaat kijken, wat zoek je dan? Toen recensent Kevin Toma tussen neus en lippen door vertelde dat 4 luni, 3 saptamâni si 2 zile een depressieve ervaring zou worden, ging er een huivering door de zaal heen. Het is duidelijk dat zij die zuchtten het filmhuis niet bezoeken vanwege de kunstzinnige uitdaging, maar voor een avondje plat vermaak. Nu is dat er inderdaad vaak te vinden, want film is in hoofdzaak om te amuseren, en er moet zeker plaats voor zijn, maar om te stellen dat bij voorkeur de Juno's en Little Miss Sunshines in het programma opgenomen moeten worden, is mij te gortig. In de klassieke tegenstelling tragedie-komedie kregen beide een plaats, en toch vind ik dat de tragedie meer waard is. Door zoiets te beweren begeef je je op glad ijs, want de ene vorm boven de ander zetten is geen kwestie van exacte wetenschap, sommigen zullen het met je eens zijn, anderen niet. Het is als de literatuurlijst in de eindexamenklas, daar wordt de zware letterlijk boven de luchtige lectuur gezet, je wordt gepusht moeilijke boeken te lezen, hetgeen geheel terecht lijkt, doch als je de lijn doortrekt naar de echte wereld je op wonderlijke taferelen stuit. Je mag het tweede pianoconcert van Prokofiev niet als betere kunst ervaren dan de colablikjesmuziek van bedenkelijke sujetten die over het schoolplein dwalen, want dan word je de strot afgesneden door de cultuurrelativisten van de Volkskrant. Zelfs de eerst zo ingepeperde goede smaak op het gebied van literatuur wordt tenietgedaan wanneer je een willekeurige boekhandel binnenloopt en de tijdschriften het gewonnen ziet hebben van het boek, je Willem Frederik Hermans met een lampje moet zoeken en je het niet eens hoeft te proberen naar Simon Vestdijk te vragen. Terwijl je je voor allerlei kleurige chicklit niet hoeft te schamen, heeft menig lezer zijn wenkbrauwen opgetrokken bij het lezen van al die rare namen in de voorgaande zin, laat staan Prokofiev.
Smaken verschillen toch? Juist, en daarom is al het voorgaande slechts mijn mening, die je niet hoeft te lezen - (lekker zeg, om ze met hun eigen stok te slaan), en je vooral moet doen waar je zelf zin in hebt. Ik heb ook een hekel aan Vestdijk, doch vind ik wel dat je eerst iets moet lezen of kijken voordat je een mening kunt vormen. En Gouden Palm-winnaars moeten in het filmhuis vertoont blijven worden!
Hahaquote:Bah, nu moet ik weer een film gaan kijken om te kunnen reageren op Mainport, de Lambiekje van FTR die op een paar debiele fouten na wel Nederlands schrijven kan.
Niemand doet dat.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 16:34 schreef trebremmit het volgende:
[..]
Haha
Zo'n raar betoog is het toch niet van Mainport, ik snap alleen de aanleiding en het doel niet helemaal.
Waar heb je het over? Als je vindt dat artistieke uitingen in films ondergewaardeerd worden en je het vervelend vindt dat een verfijnde smaak als negatief ervaren wordt mag je dat ook in één zin zeggen hoor.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 14:23 schreef Mainport het volgende:
Als je naar een film gaat kijken, wat zoek je dan? Toen recensent Kevin Toma tussen neus en lippen door vertelde dat 4 luni, 3 saptamâni si 2 zile een depressieve ervaring zou worden, ging er een huivering door de zaal heen. Het is duidelijk dat zij die zuchtten het filmhuis niet bezoeken vanwege de kunstzinnige uitdaging, maar voor een avondje plat vermaak. Nu is dat er inderdaad vaak te vinden, want film is in hoofdzaak om te amuseren, en er moet zeker plaats voor zijn, maar om te stellen dat bij voorkeur de Juno's en Little Miss Sunshines in het programma opgenomen moeten worden, is mij te gortig. In de klassieke tegenstelling tragedie-komedie kregen beide een plaats, en toch vind ik dat de tragedie meer waard is. Door zoiets te beweren begeef je je op glad ijs, want de ene vorm boven de ander zetten is geen kwestie van exacte wetenschap, sommigen zullen het met je eens zijn, anderen niet. Het is als de literatuurlijst in de eindexamenklas, daar wordt de zware letterlijk boven de luchtige lectuur gezet, je wordt gepusht moeilijke boeken te lezen, hetgeen geheel terecht lijkt, doch als je de lijn doortrekt naar de echte wereld je op wonderlijke taferelen stuit. Je mag het tweede pianoconcert van Prokofiev niet als betere kunst ervaren dan de colablikjesmuziek van bedenkelijke sujetten die over het schoolplein dwalen, want dan word je de strot afgesneden door de cultuurrelativisten van de Volkskrant. Zelfs de eerst zo ingepeperde goede smaak op het gebied van literatuur wordt tenietgedaan wanneer je een willekeurige boekhandel binnenloopt en de tijdschriften het gewonnen ziet hebben van het boek, je Willem Frederik Hermans met een lampje moet zoeken en je het niet eens hoeft te proberen naar Simon Vestdijk te vragen. Terwijl je je voor allerlei kleurige chicklit niet hoeft te schamen, heeft menig lezer zijn wenkbrauwen opgetrokken bij het lezen van al die rare namen in de voorgaande zin, laat staan Prokofiev.
Smaken verschillen toch? Juist, en daarom is al het voorgaande slechts mijn mening, die je niet hoeft te lezen - (lekker zeg, om ze met hun eigen stok te slaan), en je vooral moet doen waar je zelf zin in hebt. Ik heb ook een hekel aan Vestdijk, doch vind ik wel dat je eerst iets moet lezen of kijken voordat je een mening kunt vormen. En Gouden Palm-winnaars moeten in het filmhuis vertoont blijven worden!
Geïnteresseerd in dat genre.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 18:06 schreef Atreidez het volgende:
Henry: Portrait of a Serial Killer
Ik dacht eigenlijk een redelijk recente film aan te zetten, aangezien iemand m via payperview had gezien en mij zo op deze film wees. Het bleek een licht storende 4:3 vertoning, maar uiteindelijk deed dat aan het geheel niet echt veel af. De film doet soms als een documentaire aan wat volgens mij voornl. komt doordat alleen de hoofdpersoon, Henry dus (over wie de dader is laat de titel al niet veel ruimte), en de mensen waar hij mee omgaat in beeld worden gebracht. Niet echt een schokkende film, behalve het feit dat het gebaseerd is op ware gebeurtenissen.
[ afbeelding ]
Michael Rooker was wel goed gecast. Wat een creep kan dat zijn zeg.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.cijfer 6.5 / imdb 7.2
[ Bericht 0% gewijzigd door Lambiekje op 17-05-2008 11:51:13 ]Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
Gast, ga toch lekker pretentieus en obscuur lopen doen, sommige mensen willen gewoon vermaakt worden en hebben geen zin in ellende, hoe mooi een film dan ook is.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 14:23 schreef Mainport het volgende:
blaat
quote:Op zaterdag 17 mei 2008 10:26 schreef Lambiekje het volgende:
Het wordt een heuze mond op mond reclame
quote:Op zaterdag 17 mei 2008 11:29 schreef Gorro het volgende:
20-2-2008
Le scaphandre et le papillon (The Diving Bell and the Butterfly) (Julian Schnabel, 2007)
Prachtige vertaling van een boek naar het witte doek. Met innovatief camerawerk krijgen we een blik in de levenswereld van de totaal verlamde Jean-Dominique Bauby. Samen met de cynische voice-over krijgen we een indruk van de gevechten die hij moet leveren tegen de nieuwe situatie. Via flashbacks die dankzij de voortreffelijke editing mooi geïntegreerde zijn in het geheel krijgen we meer informatie over hem. ****½
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
ach ja beetje maffe zin .. maar je zal het wel zien wat ik bedoelquote:Op zaterdag 17 mei 2008 11:20 schreef Morrigun99 het volgende:
[..]
![]()
Ben benieuwd naar die film. Ik ga morgen.
Het ging er mij meer om dat het "mond tot mond" reclame is. En niet "mond op mond".quote:Op zaterdag 17 mei 2008 12:50 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
ach ja beetje maffe zin .. maar je zal het wel zien wat ik bedoel
mmm misschien wat te veel "over de rooie" gekeken vroegerquote:Op zaterdag 17 mei 2008 13:22 schreef Morrigun99 het volgende:
[..]
Het ging er mij meer om dat het "mond tot mond" reclame is. En niet "mond op mond".
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |