abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 15 mei 2008 @ 02:37:52 #41
16701 scanman01
Today's a good day
pi_58677359

21 (2008)
Ik heb me vrij goed vermaakt bij deze film. Jim Sturgess en Kate Bosworth waren het aankijken meer dan waard en aangezien ik veel van kaartspelletjes hou sprak het me allemaal wel aan!
'21' gaat over een professor die een aantal briljante studenten overhaalt om veel geld te verdienen in Vegas door de kaarten te tellen. De hoge en lage kaarten worden geteld. Als blijkt dat er veel meer hoge dan lage kaarten over zijn, komt de sterspeler (Jim Sturgess in dit geval) aan tafel zitten om een smak winst te maken via logische kansberekening. Kevin Spacey speelt de professor.
Het einde was niet geheel zoals ik het eigenlijk had willen zien, vandaar geen 8.

Cijfer: 7,5
My soul is painted like the wings of butterflies
  Redactie Games donderdag 15 mei 2008 @ 05:00:47 #42
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_58677525
Boot Camp

Regie: Christian Duguay
Acteurs: Mila Kunis (That 70's Show, Family Guy), Gregory Smith (Everwood), Peter Stormare (Prison Break, Armageddon, Bad Boys 2, The Big Lebowski)

Synopsis: Een groep losbandige tieners wordt door hun ouders naar een heropvoedingskamp gestuurd op het eiland Fiji. Ze denken dat hun kinderen in een moderne natuurlijke omgeving komen om hun leven te beteren. Maar in de werkelijkheid is het een gevangenis op het eiland waar de tieners worden vernederd, mishandeld, seksueel worden misbruikt en gehersenspoeld.

Ik wist eerlijk gezegd niet of ik deze film nou wilde kijken of niet... Maar ik ben maar de film gaan kijken omdat Mila Kunis en Peter Stormare erin mee speelden..

Schijnt niet een film te zijn die geschikt was voor de bioscoop maar meteen op DVD gereleased is. Ik merk idd dat er niet veel reclame voor is gemaakt, aangezien ik al vrij veel moeite had om één enkele poster te vinden van de film op Google...

Ze vinden het wel fijn om de film te "hypen" met de zin: "Gebaseerd op waargebeurde verhalen". Aangezien ze dit op de voorkant van de poster prijken en nog even 2x in de film als boodschap te vertolken.
Eerlijk gezegd kan dat me weinig schelen, aangezien de film zelf niet op waarheid hoeft te berusten, maar in dit geval een vergaarbak van zielige verhalen van mensen die in die "heropvoedingskampen" hebben gezeten.
Saillant detail is dat de film enkel in Europa uitgebracht wordt, maar dat vooral de Amerikanen deze film hypen omdat er blijkbaar iets van Mila Kunis te zien valt wat ze niet gewend daar zijn. (Zoektermen Boot Camp en Mila Kunis). Ik werd eerlijk gezegd niet warm of koud van de scene, de gemiddelde Simpsons aflevering shockeert me meer...

Film is verder wel aardig, voor een een B-film. Maar misschien is dat ook omdat m'n verwachtingspatroon voor de film vrij laag was. Acteurs spelen vrij aardig, camerawerk is vrij goed gedaan (er zitten af en toe best mooie shots tussen van het eiland). Film was niet te complex, maar wel interessant genoeg om het te blijven volgen. Het gaf een aardig beeld van de lijdensweg van die kids. Maar martelen was het nou ook weer niet zoals ik in andere films heb gezien. Echter het einde vond ik een beetje tegenvallen, leek me allemaal net een beetje te simpel om het als Thriller te bestempelen, het miste gewoon net dat beetje extra spanning.

Voor Amerikanen zal het wel een Cult-film voor ze worden, voor mij was het gewoon een flick voor de avond. Next..

Mijn Score: 6,5/10
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  donderdag 15 mei 2008 @ 09:33:09 #43
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_58678905
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 05:00 schreef Mr.Noodle het volgende:
Boot Camp

[..]
Voor Amerikanen zal het wel een Cult-film voor ze worden, voor mij was het gewoon een flick voor de avond. Next..

Mijn Score: 6,5/10
Gezien dat die camps nog steeds bestaan ... Echt als je ziet wanneer je kind voldoet. Zó fout.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  donderdag 15 mei 2008 @ 19:23:43 #44
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_58689896
The Notebook (2004):

Been there, seen that. Ryan Gosling is voor dit soort films te talentvol. Een zesje.
pi_58690726
Wat ben je toch weer coulant met cijfers, JelleS. Een zes betekent drie uit vijf, wat in normale kringen een goede film betekent. Als het echt je ding niet iets moet je het gewoon een keiharde vier geven.
Graag op anoniem
  donderdag 15 mei 2008 @ 21:24:44 #46
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_58692301
Ik vond de The Notebook een vermakelijke film. Goed verhaal, goede acteerprestaties. Alleen ik hoor altijd van iedereen dat het een ontzettend tranentrekker is, dus met die verwachting ging ik ook de film in. Ik vond het wel meevallen en heb één keer serieus een traantje gelaten. Aangezien ik een notoire jankerd bij films ben valt dat erg mee. Gosling en McAdams hebben veel chemistry en dat vooral heeft de film zo ver geholpen denk ik.

7.5
“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
  donderdag 15 mei 2008 @ 21:37:53 #47
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_58692579
Stom kutforum.. hele post over Stranger Than Fiction. Hoe lief de film is, hoe mooi Maggie Gyllenhaal, hoe goed Emma Thompson is en wat voor een leuk verhaal het was. Allemaal pleite door zo een kut database error

Nou, bovenstaande is de essentie wel een beetje. Schattige feelgoodmnovie die goed in elkaar zit. Al vond ik het horloge-verhaal een beetje gezocht..
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  donderdag 15 mei 2008 @ 21:57:16 #48
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_58692991
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 20:05 schreef Mainport het volgende:
Wat ben je toch weer coulant met cijfers, JelleS. Een zes betekent drie uit vijf, wat in normale kringen een goede film betekent. Als het echt je ding niet iets moet je het gewoon een keiharde vier geven.
Ik vond het geen kutfilm. Er zaten best wat goede momenten in, en de film is best aardig gemaakt. Dat kan je ook zien als je de film niks vindt. Dat ik het verhaal vreselijk voorspelbaar, cliche en slecht opgebouwd vol lompe plottwists vind, wil nog niet zeggen dat het ook meteen een totale ramp is. 6 is voor mij matig, maar nog net niet onvoldoende.
  donderdag 15 mei 2008 @ 22:20:04 #49
52357 Lambiekje
pi_58693623
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 21:57 schreef JelleS het volgende:

[..]

Ik vond het geen kutfilm. Er zaten best wat goede momenten in, en de film is best aardig gemaakt. Dat kan je ook zien als je de film niks vindt. Dat ik het verhaal vreselijk voorspelbaar, cliche en slecht opgebouwd vol lompe plottwists vind, wil nog niet zeggen dat het ook meteen een totale ramp is. 6 is voor mij matig, maar nog net niet onvoldoende.
Het geeft dus wel aan dat je een verfijnder systeem hebt voor slechte films dan voor goede films. Meer gradaties voor slecht dan voor goed. Mainport heeft dus gelijk

Overigens vind ik Notebook een zeer goede love-story.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  donderdag 15 mei 2008 @ 23:06:09 #50
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_58694747
Persepolis
Wel een leuke animatiestijl zeg! Ik dacht eerst 'oef dit is maar voor 10 minuten zoals bij een short leuk om te zien', maar dat valt reuze mee. Het verhaal was wat obligaat en door het autobiografische karakter heeft het teveel het karakter 'en toen gebeurde dit en daarna dat'. Zoals vaker bij autobiografische films wordt geprobeerd zoveel mogelijk gebeurtenissen en personen d'rin te proppen en moet het ook nog geheel volgens waarheid verteld worden. Van mij hoeft dat nooit zo, ik ga van het verhaal namelijk niet op het puntje van mijn stoel zitten. Ook is het jammer dat de hoofdrolspeelster beetje een zeikwijf wordt, sympathiseren zit er dan nauwelijks in. Cijfer: 7

Spione
Best leuke thriller van Fritz Lang. Hij is behoorlijk vakkundig gemaakt: bij elke scene is er wel wat te beleven. Komt bij dat in het laatste half uur alle registers worden opengetrokken, wat de lengte van deze stomme film nog heel draaglijk maakt. Cijfer: 7,5
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  donderdag 15 mei 2008 @ 23:11:12 #51
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_58694876
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 22:20 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Het geeft dus wel aan dat je een verfijnder systeem hebt voor slechte films dan voor goede films. Meer gradaties voor slecht dan voor goed. Mainport heeft dus gelijk

Nee. Mainport heeft sowieso nooit gelijk. En matig is niet hetzelfde als slecht.
  vrijdag 16 mei 2008 @ 09:27:14 #52
52357 Lambiekje
pi_58699860

Jindabyne (2006)
Een groepje gaat een weekendje vissen bij een rivier, daar treffen ze een aboriginal lijk van een jonge vrouw. De heren vinden het belangerijker op dat moment om lekker te vissen. Bij terugkomtst is een van de vrouwen verbolgen over het feit dat er dus zo laks gehandeld is. En gaat proberen om haar een fatsoenlijk eer te bewijzen. Het halve dorp kijkt hen met een scheef gezicht aan.

Wat een metamorphose van een karakter. Stewart (Gabriel Byrne) is een aardige vader, maar wat wordt het een nare vent als zijn naam wordt aangetast door zijn lakse houding tegenover het slachtoffer. Claire (Laura linney) zo'n tutje, die dus verbolgen is over het feit dat haar man Stewart zo fout heeft gehandeld tijdens dat weekend, ontpopt zich tot respectvolle vrouw.

Het is een sterke karakterfilm. Al zijn de bijrollen wat twee dimensionaal.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
cijfer 7.5 / imdb 6.5
pi_58706203
Als je naar een film gaat kijken, wat zoek je dan? Toen recensent Kevin Toma tussen neus en lippen door vertelde dat 4 luni, 3 saptamâni si 2 zile een depressieve ervaring zou worden, ging er een huivering door de zaal heen. Het is duidelijk dat zij die zuchtten het filmhuis niet bezoeken vanwege de kunstzinnige uitdaging, maar voor een avondje plat vermaak. Nu is dat er inderdaad vaak te vinden, want film is in hoofdzaak om te amuseren, en er moet zeker plaats voor zijn, maar om te stellen dat bij voorkeur de Juno's en Little Miss Sunshines in het programma opgenomen moeten worden, is mij te gortig. In de klassieke tegenstelling tragedie-komedie kregen beide een plaats, en toch vind ik dat de tragedie meer waard is. Door zoiets te beweren begeef je je op glad ijs, want de ene vorm boven de ander zetten is geen kwestie van exacte wetenschap, sommigen zullen het met je eens zijn, anderen niet. Het is als de literatuurlijst in de eindexamenklas, daar wordt de zware letterlijk boven de luchtige lectuur gezet, je wordt gepusht moeilijke boeken te lezen, hetgeen geheel terecht lijkt, doch als je de lijn doortrekt naar de echte wereld je op wonderlijke taferelen stuit. Je mag het tweede pianoconcert van Prokofiev niet als betere kunst ervaren dan de colablikjesmuziek van bedenkelijke sujetten die over het schoolplein dwalen, want dan word je de strot afgesneden door de cultuurrelativisten van de Volkskrant. Zelfs de eerst zo ingepeperde goede smaak op het gebied van literatuur wordt tenietgedaan wanneer je een willekeurige boekhandel binnenloopt en de tijdschriften het gewonnen ziet hebben van het boek, je Willem Frederik Hermans met een lampje moet zoeken en je het niet eens hoeft te proberen naar Simon Vestdijk te vragen. Terwijl je je voor allerlei kleurige chicklit niet hoeft te schamen, heeft menig lezer zijn wenkbrauwen opgetrokken bij het lezen van al die rare namen in de voorgaande zin, laat staan Prokofiev.

Smaken verschillen toch? Juist, en daarom is al het voorgaande slechts mijn mening, die je niet hoeft te lezen - (lekker zeg, om ze met hun eigen stok te slaan), en je vooral moet doen waar je zelf zin in hebt. Ik heb ook een hekel aan Vestdijk, doch vind ik wel dat je eerst iets moet lezen of kijken voordat je een mening kunt vormen. En Gouden Palm-winnaars moeten in het filmhuis vertoont blijven worden!
Graag op anoniem
  Redactie Games vrijdag 16 mei 2008 @ 14:41:12 #54
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_58706592
Mr.Brooks

Regie: Bruce A. Evans
Acteurs: Kevin Costner, William Hurt, Demi Moore, Dane Cook
IMDb-score: 7.6/10

Plot: Na een periode van 2 jaar rust, keert het alter-ego van Mr.Brooks terug en de honger voor het moorden is niet meer te onderdrukken..

Alweer een oudje, heb deze film op aanraden van iemand gezien. Leuke Thriller wel, Kevin Costner zet een goede psychopatische schizofrene control-freak maar toch charismatisch persoon neer. Helemaal beheerst en in z'n eigen gedachtenwereldje. Kevin Costner als seriemoordenaar proberen ze als iemand met een verslaving neer te zetten dat is imo op zich goed gelukt, maar ik heb denk iets teveel van dit soort films/series (e.g. silence of the Lambs, Se7en, Dexter) gezien dat het voor mij niet echt vernieuwend meer is.

Ik snap verder ook niet helemaal wat dat parallel lopende "verhaal" met Demi Moore voor toevoeging heeft. Dat ze als agente, Mr. Brooks op spoor is oke, maar ga niet een apart verhaal voor haar eraan vast knopen. Uiteindelijk vallen alle puzzelstukjes dan wel weer op hun plek, maar dat extra verhaal had wat mij betreft gewoon weggelaten mogen worden.

Uiteindelijk blijven Kevin Costner en William Hurt de enige die een goede rol neerzetten. De plottwists zijn geinig neergezet maar niet meer dan dat.

Mijn beoordeling: 6,5/10
  vrijdag 16 mei 2008 @ 15:19:06 #55
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_58707352
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 14:23 schreef Mainport het volgende:
Als je naar een film gaat kijken, wat zoek je dan? Toen recensent Kevin Toma tussen neus en lippen door vertelde dat 4 luni, 3 saptamâni si 2 zile een depressieve ervaring zou worden, ging er een huivering door de zaal heen. Het is duidelijk dat zij die zuchtten het filmhuis niet bezoeken vanwege de kunstzinnige uitdaging, maar voor een avondje plat vermaak. Nu is dat er inderdaad vaak te vinden, want film is in hoofdzaak om te amuseren, en er moet zeker plaats voor zijn, maar om te stellen dat bij voorkeur de Juno's en Little Miss Sunshines in het programma opgenomen moeten worden, is mij te gortig. In de klassieke tegenstelling tragedie-komedie kregen beide een plaats, en toch vind ik dat de tragedie meer waard is. Door zoiets te beweren begeef je je op glad ijs, want de ene vorm boven de ander zetten is geen kwestie van exacte wetenschap, sommigen zullen het met je eens zijn, anderen niet. Het is als de literatuurlijst in de eindexamenklas, daar wordt de zware letterlijk boven de luchtige lectuur gezet, je wordt gepusht moeilijke boeken te lezen, hetgeen geheel terecht lijkt, doch als je de lijn doortrekt naar de echte wereld je op wonderlijke taferelen stuit. Je mag het tweede pianoconcert van Prokofiev niet als betere kunst ervaren dan de colablikjesmuziek van bedenkelijke sujetten die over het schoolplein dwalen, want dan word je de strot afgesneden door de cultuurrelativisten van de Volkskrant. Zelfs de eerst zo ingepeperde goede smaak op het gebied van literatuur wordt tenietgedaan wanneer je een willekeurige boekhandel binnenloopt en de tijdschriften het gewonnen ziet hebben van het boek, je Willem Frederik Hermans met een lampje moet zoeken en je het niet eens hoeft te proberen naar Simon Vestdijk te vragen. Terwijl je je voor allerlei kleurige chicklit niet hoeft te schamen, heeft menig lezer zijn wenkbrauwen opgetrokken bij het lezen van al die rare namen in de voorgaande zin, laat staan Prokofiev.

Smaken verschillen toch? Juist, en daarom is al het voorgaande slechts mijn mening, die je niet hoeft te lezen - (lekker zeg, om ze met hun eigen stok te slaan), en je vooral moet doen waar je zelf zin in hebt. Ik heb ook een hekel aan Vestdijk, doch vind ik wel dat je eerst iets moet lezen of kijken voordat je een mening kunt vormen. En Gouden Palm-winnaars moeten in het filmhuis vertoont blijven worden!
Wat zit je allemaal te blaten? Over welke film gaat dit?
  vrijdag 16 mei 2008 @ 15:22:56 #56
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_58707431
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 14:41 schreef Mr.Noodle het volgende:
Mr.Brooks

Alweer een oudje,
Dit is sarcastisch, hoop ik.
  vrijdag 16 mei 2008 @ 15:56:02 #57
102735 Zoot
12:50, press return..
pi_58708086
Out of the Blue [Robert Sarkies; 2006]

Realistisch en kil drama gebaseerd op de gruwelijke massamoord in het kleine dorpje Aramoana in Nieuw-Zeeland in 1990. De eenzame en excentrieke David Gray, die lijdt aan paranoia en schizofrenie, gaat totaal door het lint om een onbenullige zaak en begint met het uitmoorden van zijn buurtbewoners. Binnen 24 uur zouden er in totaal 13 mensen, volwassenen en kinderen, door hem de dood hebben gevonden. De regisseur probeert vooral het contrast tussen het mooie en rustige landschap en de gruwelijke gebeurtenissen aan te scherpen en wil vooral een verhaal vertellen over het leven van de inwoners zelf. De cinematografie is vaak afstandelijk en koel wat een algeheel dedramatiserend effect teweeg brengt. Goede prestaties van professionele alsmede niet-professionele acteurs. Kent hier en daar wat minpuntjes, maar de film kon mij zeker wel bekoren.
  Redactie Games vrijdag 16 mei 2008 @ 16:00:06 #58
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_58708163
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 15:22 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Dit is sarcastisch, hoop ik.
Nee, die film is toch wel weer een jaar oud ofzo? Ik was er alleen niet eerder opgekomen om em te kijken..
  vrijdag 16 mei 2008 @ 16:08:53 #59
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_58708322
Een film van een jaar oud is tegenwoordig al een oudje.
  vrijdag 16 mei 2008 @ 16:08:56 #60
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_58708324
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 15:19 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Wat zit je allemaal te blaten? Over welke film gaat dit?
Over 4 luni, 3 saptamâni si 2 zile

Btw: Prokofiev
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')