Boot Camp
Regie: Christian DuguayActeurs: Mila Kunis (That 70's Show, Family Guy), Gregory Smith (Everwood), Peter Stormare (Prison Break, Armageddon, Bad Boys 2, The Big Lebowski)
Synopsis: Een groep losbandige tieners wordt door hun ouders naar een heropvoedingskamp gestuurd op het eiland Fiji. Ze denken dat hun kinderen in een moderne natuurlijke omgeving komen om hun leven te beteren. Maar in de werkelijkheid is het een gevangenis op het eiland waar de tieners worden vernederd, mishandeld, seksueel worden misbruikt en gehersenspoeld.
Ik wist eerlijk gezegd niet of ik deze film nou wilde kijken of niet... Maar ik ben maar de film gaan kijken omdat
Mila Kunis en
Peter Stormare erin mee speelden..

Schijnt niet een film te zijn die geschikt was voor de bioscoop maar meteen op DVD gereleased is. Ik merk idd dat er niet veel reclame voor is gemaakt, aangezien ik al vrij veel moeite had om één enkele poster te vinden van de film op Google...
Ze vinden het wel fijn om de film te "hypen" met de zin: "Gebaseerd op waargebeurde verhalen". Aangezien ze dit op de voorkant van de poster prijken en nog even 2x in de film als boodschap te vertolken.
Eerlijk gezegd kan dat me weinig schelen, aangezien de film zelf niet op waarheid hoeft te berusten, maar in dit geval een vergaarbak van zielige verhalen van mensen die in die "heropvoedingskampen" hebben gezeten.
Saillant detail is dat de film enkel in Europa uitgebracht wordt, maar dat vooral de Amerikanen deze film hypen omdat er blijkbaar iets van Mila Kunis te zien valt wat ze niet gewend daar zijn. (Zoektermen Boot Camp en Mila Kunis). Ik werd eerlijk gezegd niet warm of koud van de scene, de gemiddelde Simpsons aflevering shockeert me meer...
Film is verder wel aardig, voor een een B-film. Maar misschien is dat ook omdat m'n verwachtingspatroon voor de film vrij laag was. Acteurs spelen vrij aardig, camerawerk is vrij goed gedaan (er zitten af en toe best mooie shots tussen van het eiland). Film was niet te complex, maar wel interessant genoeg om het te blijven volgen. Het gaf een aardig beeld van de lijdensweg van die kids. Maar martelen was het nou ook weer niet zoals ik in andere films heb gezien. Echter het einde vond ik een beetje tegenvallen, leek me allemaal net een beetje te simpel om het als Thriller te bestempelen, het miste gewoon net dat beetje extra spanning.
Voor Amerikanen zal het wel een Cult-film voor ze worden, voor mij was het gewoon een flick voor de avond. Next..
Mijn Score:
6,5/10
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...