abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 25 mei 2008 @ 13:17:50 #141
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_58896753
Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull (2008)
Harrison Ford kan het nog steeds. Het sfeertje is weer goed. Alleen zitten er wel een paar onnodige FX shots in.
Overal een aardige film ... maar niet super.

cijfer 8 / imdb 7.7

The Running Man (1987)
2017 Eten en Olie zijn onbetaalbaar en om mensen te weerhouden van rellen is er een show Running Man. Gedetineerden dienen weg te runnen voor gasten met kettingzaak, elctropulse, flamethrower en dergelijke. Schwarzenegger wordt er op een dag ingestopt alleen hij weet de "Stalkers" te vermoorden en de zaak loopt uit de hand.

Wel weer aardig om z'n echte jaren80 film te zien.

cijfer 6 / imdb 7.3

Ferris Bueller's Day Off (1986)
Wederom een geweldige 80r film. Gewoon de fun van het spijbelen.

cijfer 8 / imdb 7.9
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zondag 25 mei 2008 @ 13:22:50 #142
13148 Shogo
Psycho...
pi_58896815
Rambo (2008)
John Rambo leeft rustig in Thailand totdat hij door een groep mensen wordt gevraagd hun naar Burma te varen, waar de ellende begint. Gewoon een lekkere harde actiefilm dat is het geworden en ik heb me er prima mee vermaakt. Stallone heeft dit goed uitgevoerd qua regie en qua acteerwerk want hij overtuigde hier in ieder geval nog wel. Visueel is het niet bijzonder sommige jungle/rivier shots zijn wel aardig maar meestal is het grauw en grijs maar dat zal ongetwijfeld met de Burma situatie te maken hebben.
  zondag 25 mei 2008 @ 13:47:03 #143
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_58897278
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 08:48 schreef RuneRose het volgende:

[..]

Het lijkt mij dat die dingen er 'te nep' uit zien om op die manier een niet al te grote stijlbreuk met de vorige delen te krijgen. De film moest er uit zien alsof hij een paar jaar na Last Crusade geschoten was.
Als dat zo zou zijn dan hadden ze toch echt meer op locatie moeten filmen. Wat IMO echt wel mogelijk zou zijn. In sommige scenes hebben ze onnodig veel gebruikt gemaakt van CGI, waar dat in The Last Crusade niet het geval was. Als ze geen stijlbreuk wilden krijgen dan hadden ze het hetzelfde moeten doen als in TLC
pi_58900160
quote:
Op zondag 25 mei 2008 13:47 schreef Timo20 het volgende:

[..]

Als dat zo zou zijn dan hadden ze toch echt meer op locatie moeten filmen. Wat IMO echt wel mogelijk zou zijn. In sommige scenes hebben ze onnodig veel gebruikt gemaakt van CGI, waar dat in The Last Crusade niet het geval was. Als ze geen stijlbreuk wilden krijgen dan hadden ze het hetzelfde moeten doen als in TLC
Ik vond het zogezegd overmatige gebruik van CGI niet echt storend. Misschien dat dat ook komt, doordat er vooral veel aan te merken is op het absurde thema dat in deze film de rode draad vormt. En dat daar in mijn geval vooral de irritatie/teleurstelling uit voort komt.
  zondag 25 mei 2008 @ 16:14:15 #145
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_58900474

Tropa de Elite
2008
Eervolle vermelding op het Filmfestival Berlijn 2008
De filmhit van het jaar in Brazilië

Ik weet niet of deze film in NL verkrijgbaar is, maar het is bijzonder de moeite waard

De film speelt in het Rio de Janeiro van 1997 en laat de problemen van drugs en misdaad zien, vanuit het oogpunt van een speciale politie eenheid.
Een persoonlijk verteld verhaal in de ik-vorm, dat een diepe indruk maakt. Dus absoluut geen knal-boem film met Rambo's, maar een zeer realistisch gefilmd verhaal.
Het type film waar je na het eind nog even blijft zitten om bij te komen van de opgedane indrukken.

Als gezegd: een aanrader !
zonnig Brasil
  zondag 25 mei 2008 @ 16:18:35 #146
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_58900573
quote:
Op zondag 25 mei 2008 16:14 schreef qwerty_x het volgende:
[ afbeelding ]

Tropa de Elite
2008
Eervolle vermelding op het Filmfestival Berlijn 2008
De filmhit van het jaar in Brazilië

Ik weet niet of deze film in NL verkrijgbaar is, maar het is bijzonder de moeite waard

Hij draait momenteel in menig bioscoop.
  zondag 25 mei 2008 @ 16:23:29 #147
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_58900673
"Eervolle vermelding op het Filmfestival Berlijn 2008"

De Gouden Beer is wel iets meer dan een 'eervolle vermelding'...
  zondag 25 mei 2008 @ 19:29:37 #148
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_58904277
quote:
Op zondag 25 mei 2008 16:00 schreef Morrigun99 het volgende:

[..]

Ik vond het zogezegd overmatige gebruik van CGI niet echt storend. Misschien dat dat ook komt, doordat er vooral veel aan te merken is op het absurde thema dat in deze film de rode draad vormt. En dat daar in mijn geval vooral de irritatie/teleurstelling uit voort komt.
Ik heb ook niets tegen overmatig gebruik van CGI, maar dan moet het wel goed gedaan worden. En niet zoals hier dat het zo overduidelijk is dat het irritant wordt.
pi_58904702
Ik vind de CGI overal een meerwaarde hebben, behalve dan bij die suffe knaagdieren aan het begin.
Graag op anoniem
  zondag 25 mei 2008 @ 20:03:48 #150
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_58904914
Blade Runner: US Theatrical Cut
Na het zien van Ridley Scott`s favoriete versie (The Final Cut) was ik benieuwd naar de andere versies van dit meesterwerk. De Director`s Cut uit 1992 had ik al gezien, dus nu was het de beurt aan de US Theatrical Cut, de "Deckard-narration" versie.

Had me op het ergste voorbereid, had er veel slechte dingen over gelezen. Maar ik vond het overal erg meevallen. Vond de voice-over van Deckard niet storend, vond juist dat het wel wat toevoegde aan de hele "noir" stijl van de film.
Sommige dingen zijn duidelijk beter geknipt en gekozen in de Final Cut. Sommige scenes zijn te lang, anderen overbodig.
Het grootste nadeel van deze versie is natuurlijk het ont-zet-tend cheesy, kleffe einde. Pastte niet echt in de stijl van de film en deed zeker afbreuk aan het eindresultaat.

Conclusie: het was niet heel erg maar de Final Cut is duidelijk een stuk beter.

7,5/10
  zondag 25 mei 2008 @ 23:37:31 #151
52357 Lambiekje
pi_58909719
quote:
Op zondag 25 mei 2008 19:53 schreef Mainport het volgende:
Ik vind de CGI overal een meerwaarde hebben, behalve dan bij die suffe knaagdieren aan het begin.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  maandag 26 mei 2008 @ 03:13:15 #152
9613 Seborik
I, Voyager
pi_58911808
quote:
Op zondag 25 mei 2008 23:37 schreef Lambiekje het volgende:

[..]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En dat is te danken aan de CGI of de scene zelf?
pi_58913977
A Killer Within

Dat ik deze film niet voortijdig heb uitgezet had alles te maken met de staat van vermoeidheid waarin ik verkeerde. Het ontzettend slappe acteren en de totaal ongeloofwaardige situaties laten duidelijk blijken dat er geen moeite is gedaan om een acceptabele film neer te zetten. Een krap budget mag zich niet uiten in slechte prestaties, maar bij deze film was iedereen ws. erg blij er mee klaar te zijn..

The Fountain

Wat een prachtige film! De beelden, de muziek, de prestaties, alles straalt zoveel uit.. De scenes die in elkaar overlopen tussen realiteit, fantasie, geschiedenis en dromen sluiten mooi op elkaar aan en je krijgt het idee meegezogen te worden in de emoties. Aan de andere kant is de film wel ingewikkeld en kost het flink wat energie om alles goed te volgen en tot je door te laten dringen. Er zullen genoeg mensen zijn die de pracht van een werk zoals dit niet kunnen waarderen. Aan de andere kant, ik kan niet wachten om m nog eens te bekijken.. Aronofsky

Where facts are few, experts are many.
pi_58914048
quote:
Op maandag 26 mei 2008 10:20 schreef Atreidez het volgende:

The Fountain

Wat een prachtige film! De beelden, de muziek, de prestaties, alles straalt zoveel uit.. De scenes die in elkaar overlopen tussen realiteit, fantasie, geschiedenis en dromen sluiten mooi op elkaar aan en je krijgt het idee meegezogen te worden in de emoties. Aan de andere kant is de film wel ingewikkeld en kost het flink wat energie om alles goed te volgen en tot je door te laten dringen. Er zullen genoeg mensen zijn die de pracht van een werk zoals dit niet kunnen waarderen. Aan de andere kant, ik kan niet wachten om m nog eens te bekijken.. Aronofsky

[ afbeelding ]
Helemaal mee eens, echt een ondergewaardeerde film, weinig van mijn maten kunnen begrijpen waarom ik deze film zo geweldig vind. Echt een machtige film.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_58915949
Pickup on south street 1953

Een zakkenroller steelt een microfilm rolletje uit de tas van Candy, hij weet niet dat dit rolletje bestemd is voor de communisten.
Film noir van Samuel Fuller die mij niet echt kon boeien, beetje saai en simpel verhaaltje, acteurs doen het wel goed maar zoals gezegd ik vond er niet veel aan.
5/10
pi_58924242

Tom Ludlow is een politieagent die het moeilijk heeft met de recente dood van zijn vrouw. Als hij door bewijsmateriaal betrokken wordt bij de moord op een collega, wordt hij gedwongen tegen de politiecultuur in te gaan waar hij altijd deel van uitmaakte.

Geen geweldige film, maar wel een die voldoende amuseert!

Cijfer: 7.0
pi_58927149
Be kind: rewind: geweldige film voor filmliefhebbers. Nog maar even in de bios, dus ga het zien!
Fools Gold: 10 in 1 romcom, maar altijd leuk om Kate Hutson in bikini te zien
Ironman: Robert Downey, great
Taken: gave actiefilm met een pissige Liam Neeson in Parijs
  maandag 26 mei 2008 @ 22:09:13 #158
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_58928590
The Italian Job
Zo af en toe heb ik na een dag hard werken zin een ontzettend hersenloze film als deze.
Heb me geweldig vermaakt, spektakel vanaf de eerste tot en met de laatste seconde. Een over-the-top verhaal dat goed past en een perfect gecaste groep acteurs die allemaal zichtbaar plezier hebben. Vooral Mark Wahlberg is wederom erg cool.
Verder heeft de film een hoog tempo dat geen moment inzakt, mede door de hulp van de heerlijk opzwepende soundtrack van John Powell.
Kortom: perfect voor een avondje relaxed onderuit gezakt genieten. Laat die Brazilian Job maar komen!

IMDB Cijfer: 6,9/10
Mijn Cijfer: 8,0/10
  maandag 26 mei 2008 @ 22:57:07 #159
52357 Lambiekje
pi_58929638
quote:
Op maandag 26 mei 2008 03:13 schreef Seborik het volgende:

[..]

En dat is te danken aan de CGI of de scene zelf?
beide
  maandag 26 mei 2008 @ 23:45:07 #160
52357 Lambiekje
pi_58930867

Wedding Daze (2006)
Anderson (Jason Biggs) vraagt zijn vriendin (Audra Blaser) ten huwelijk, maar van de schrik gaat ze dood. Anderson maakt een potje van zijn leven en volgens een vriend moet hij weer wat wat gaan daten. Uit pure baldadigheid vraagt hij direct de serveerster Katie (Isla Fisher) van de plaatselijke snackbartent ten huwelijk. Ze zegt ja. Diezelfde middag trekt zij bij hem in... wat een hilarische gedoe.

cijfer 7 / imdb 6

[ Bericht 0% gewijzigd door Lambiekje op 27-05-2008 00:01:24 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')