Als recommendations bij IMDb staan Juno en The Simpsons Movie dus ik weet het zo nog niet.quote:Op maandag 19 mei 2008 10:25 schreef RuneRose het volgende:
Als Josef von Sternberg en Bubsy Berkeley samen aan een film zouden werken dan zou het eruit zien als Eaux d'artifice. De film is alleen niet door deze twee grootheden gemaakt, maar door de magiër (in deze film tenminste) ANGER. Na Rabbit's Moon is dit wederom een sprookje van Anger. We hebben een vrouw, ze is opgesloten in een afgelegen oord. Een doolhof dat uit niets anders bestaat dan gigantische fonteinen en veel water. Eens in de honderd jaar wordt ze vrijgelaten, heeft ze haar kans te ontsnappen. En vanavond is het zo ver. De eerste keer dat ik deze film zag werd ik vooral gegrepen door de schoonheid van de beelden. Tjah, dat sprankelende water, dat doet je gewoon iets. Maar achteraf vond ik het niet veel meer dan 'bijzonder mooi'. Toen ik de film gisteren voor een tweede keer bekeek viel het kwartje pas, en zag ik het dramatische aspect van de film. Een bijzonder mooie, dromerige en vooral claustrofobische film. Aanrader!
quote:Op maandag 19 mei 2008 17:40 schreef Mainport het volgende:
Het zou zomaar kunnen dat de productiemaatschappijen IMDb betalen om hun film eronder te zetten.
Die ga ik ook zometeen kijken.quote:Op maandag 19 mei 2008 22:59 schreef HostiMeister het volgende:
St. Trinian's
[ afbeelding ]
Een vrolijke chickflick bomvol met girlpower. Meisje wordt door pa in een privéschool voor dames gestopt dat vol zit met jeugdelinquentjes en constant dronken docenten. De school heeft een probleem met de bank en dreigt gesloten te worden waardoor de meiden naar een andere normale school zouden moeten. Dus gaan de dames op een slinkse manier het geld proberen op te brengen.
In eerste instantie geen idee hoe ik hier aan kom, maar de film was er leuk (). Hij zat vol met flauwe britse humor en mooie meiden. Erg prettig en vermakelijk om naar te kijken. Maar wel een echte meidenfilm, maar het stoorde me eigenlijk niet eens.
Mijn cijfer: 7
Imdb: 5.7
ik heb wel ff een beetje rambo gekeken om weer de nare meidensmaak weg te spoelen![]()
Jawel.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 07:40 schreef Edwinuss het volgende:
heeft echt niemand The bucket list gezien?
bekijk de vorige delen maar maand of wat geleden heeft men het al besprokenquote:Op dinsdag 20 mei 2008 07:40 schreef Edwinuss het volgende:
Jawel, maar die's al bijna weer 'oud'quote:Op dinsdag 20 mei 2008 07:40 schreef Edwinuss het volgende:
uhh ik dacht dat het juist oldschool was en nagenoeg geen CGI ?quote:Op woensdag 21 mei 2008 17:42 schreef Timo20 het volgende:
Vannacht:
Indiana Jones And The Kingdom Of The Crystal Skull
Dan begint het tweede deel van de film, de echte zoektocht naar de Crystal Skull. Vanaf dan zakt de film nogal in elkaar.
Om te beginnen heeft de film last van CGItis. And not in a good way. Veel van de effecten zien er te nep uit (zoals we dat bijvoorbeeld ook zagen in King Kong). Waar dat in de eerste helft nog geen probleem was, valt het in de tweede helft ontzettend op dat veel (te veel) uit de computer van ILM komt. Dat begint te irriteren.
7,7/10
Ja dat dacht ik ook. Het blijkt niet zo te zijn. Vooral in het tweede gedeelte is veel CGI. Zoals bijvoorbeeld die achtervolging aan de rand van het ravijn dat je in de trailer ziet. Maar ook nog een heleboel andere dingen.quote:Op woensdag 21 mei 2008 21:20 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
uhh ik dacht dat het juist oldschool was en nagenoeg geen CGI ?
Het lijkt mij dat die dingen er 'te nep' uit zien om op die manier een niet al te grote stijlbreuk met de vorige delen te krijgen. De film moest er uit zien alsof hij een paar jaar na Last Crusade geschoten was. Ik vond 'm er iniedergeval fantastich uitzien. Zeker de achtervolging bij het ravijn! Ik heb een geweldige avond gehad. En volgens mij was Cate Blanchet nog nooit zo sexy.quote:Op woensdag 21 mei 2008 21:46 schreef Timo20 het volgende:
[..]
Ja dat dacht ik ook. Het blijkt niet zo te zijn. Vooral in het tweede gedeelte is veel CGI. Zoals bijvoorbeeld die achtervolging aan de rand van het ravijn dat je in de trailer ziet. Maar ook nog een heleboel andere dingen.
Er is veel op set opgenomen (die zien er dan ook super uit) maar ik had idd. gedacht dat er minder CGI in zou zitten...
Als dat zo zou zijn dan hadden ze toch echt meer op locatie moeten filmen. Wat IMO echt wel mogelijk zou zijn. In sommige scenes hebben ze onnodig veel gebruikt gemaakt van CGI, waar dat in The Last Crusade niet het geval was. Als ze geen stijlbreuk wilden krijgen dan hadden ze het hetzelfde moeten doen als in TLCquote:Op vrijdag 23 mei 2008 08:48 schreef RuneRose het volgende:
[..]
Het lijkt mij dat die dingen er 'te nep' uit zien om op die manier een niet al te grote stijlbreuk met de vorige delen te krijgen. De film moest er uit zien alsof hij een paar jaar na Last Crusade geschoten was.
Ik vond het zogezegd overmatige gebruik van CGI niet echt storend. Misschien dat dat ook komt, doordat er vooral veel aan te merken is op het absurde thema dat in deze film de rode draad vormt. En dat daar in mijn geval vooral de irritatie/teleurstelling uit voort komt.quote:Op zondag 25 mei 2008 13:47 schreef Timo20 het volgende:
[..]
Als dat zo zou zijn dan hadden ze toch echt meer op locatie moeten filmen. Wat IMO echt wel mogelijk zou zijn. In sommige scenes hebben ze onnodig veel gebruikt gemaakt van CGI, waar dat in The Last Crusade niet het geval was. Als ze geen stijlbreuk wilden krijgen dan hadden ze het hetzelfde moeten doen als in TLC
Hij draait momenteel in menig bioscoop.quote:Op zondag 25 mei 2008 16:14 schreef qwerty_x het volgende:
[ afbeelding ]
Tropa de Elite
2008
Eervolle vermelding op het Filmfestival Berlijn 2008
De filmhit van het jaar in Brazilië
Ik weet niet of deze film in NL verkrijgbaar is, maar het is bijzonder de moeite waard
Ik heb ook niets tegen overmatig gebruik van CGI, maar dan moet het wel goed gedaan worden. En niet zoals hier dat het zo overduidelijk is dat het irritant wordt.quote:Op zondag 25 mei 2008 16:00 schreef Morrigun99 het volgende:
[..]
Ik vond het zogezegd overmatige gebruik van CGI niet echt storend. Misschien dat dat ook komt, doordat er vooral veel aan te merken is op het absurde thema dat in deze film de rode draad vormt. En dat daar in mijn geval vooral de irritatie/teleurstelling uit voort komt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |