abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58762092
The Graduate (Mike Nichols, 1967)
Tot mijn schaamte moet ik bekennen dat ik deze klassieker nog nooit had gezien. Het is zeker een goede film van Mike Nichols, maar een echte topper vond ik het niet. Het verhaal is erg mager en de film was 40 jaar geleden waarschijnlijk heel wat schokkender dan nu. Toch blijft het een vermakelijke film met een heerlijke soundtrack (die wel wat in herhaling valt). 7.8
pi_58763026
quote:
Op maandag 19 mei 2008 10:25 schreef RuneRose het volgende:
Als Josef von Sternberg en Bubsy Berkeley samen aan een film zouden werken dan zou het eruit zien als Eaux d'artifice. De film is alleen niet door deze twee grootheden gemaakt, maar door de magiër (in deze film tenminste) ANGER. Na Rabbit's Moon is dit wederom een sprookje van Anger. We hebben een vrouw, ze is opgesloten in een afgelegen oord. Een doolhof dat uit niets anders bestaat dan gigantische fonteinen en veel water. Eens in de honderd jaar wordt ze vrijgelaten, heeft ze haar kans te ontsnappen. En vanavond is het zo ver. De eerste keer dat ik deze film zag werd ik vooral gegrepen door de schoonheid van de beelden. Tjah, dat sprankelende water, dat doet je gewoon iets. Maar achteraf vond ik het niet veel meer dan 'bijzonder mooi'. Toen ik de film gisteren voor een tweede keer bekeek viel het kwartje pas, en zag ik het dramatische aspect van de film. Een bijzonder mooie, dromerige en vooral claustrofobische film. Aanrader!
Als recommendations bij IMDb staan Juno en The Simpsons Movie dus ik weet het zo nog niet.
Graag op anoniem
  maandag 19 mei 2008 @ 17:26:31 #103
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_58764642
Die recommendations bij IMDB, daar snap ik ook nooit iets van. Wat deze film met die 2 van doen hebben. Geen idee.
pi_58764955
Het zou zomaar kunnen dat de productiemaatschappijen IMDb betalen om hun film eronder te zetten.
Graag op anoniem
  maandag 19 mei 2008 @ 18:39:15 #105
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_58765923
quote:
Op maandag 19 mei 2008 17:40 schreef Mainport het volgende:
Het zou zomaar kunnen dat de productiemaatschappijen IMDb betalen om hun film eronder te zetten.

Films met weinig votes heb je vaak opvallende recommendations.
  Moderator maandag 19 mei 2008 @ 20:37:37 #106
9859 crew  Karina
Woman
pi_58767804
The Forbidden Kingdom
Jongen moet een magische staf terugbrengen naar de rechtmatige eigenaar en komt hierdoor terecht in het oude China (1800?). Hij wordt hierbij geholpen door een rare dronkelap, een monnik en een meisje.

Met Jacky Chan EN Jet Li, de laatste in een dubbelrol.

Hele leuke film, goede, lange, vechtscenes, kan ook bijna niet anders met deze hoofdrolspelers en een paar mooie special effects. Af en toe ook erg grappig, door Jacky Chan, die gedurende de hele film wijn drinkt. Vooral het gevecht tussen de monnik en de zwerver (Jet Li en Chan) vond ik erg goed.

Ik had me er niet veel van voorgesteld toen ik het verhaal las (toevallig laatst een andere film gezien met jongeren die teruggaan in de tijd, maar die speelde in Korea), maar het viel me 100% mee. Als je van mooie, goed gechoreografeerde vechtscenes houdt, zeker gaan kijken!

[ Bericht 1% gewijzigd door Karina op 20-05-2008 08:21:32 ]
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_58770484
St. Trinian's

Een vrolijke chickflick bomvol met girlpower. Meisje wordt door pa in een privéschool voor dames gestopt dat vol zit met jeugdelinquentjes en constant dronken docenten. De school heeft een probleem met de bank en dreigt gesloten te worden waardoor de meiden naar een andere normale school zouden moeten. Dus gaan de dames op een slinkse manier het geld proberen op te brengen.

In eerste instantie geen idee hoe ik hier aan kom, maar de film was er leuk ( ). Hij zat vol met flauwe britse humor en mooie meiden. Erg prettig en vermakelijk om naar te kijken. Maar wel een echte meidenfilm, maar het stoorde me eigenlijk niet eens.

Mijn cijfer: 7
Imdb: 5.7

ik heb wel ff een beetje rambo gekeken om weer de nare meidensmaak weg te spoelen
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  maandag 19 mei 2008 @ 23:10:43 #108
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_58770755
quote:
Op maandag 19 mei 2008 22:59 schreef HostiMeister het volgende:
St. Trinian's
[ afbeelding ]

Een vrolijke chickflick bomvol met girlpower. Meisje wordt door pa in een privéschool voor dames gestopt dat vol zit met jeugdelinquentjes en constant dronken docenten. De school heeft een probleem met de bank en dreigt gesloten te worden waardoor de meiden naar een andere normale school zouden moeten. Dus gaan de dames op een slinkse manier het geld proberen op te brengen.

In eerste instantie geen idee hoe ik hier aan kom, maar de film was er leuk ( ). Hij zat vol met flauwe britse humor en mooie meiden. Erg prettig en vermakelijk om naar te kijken. Maar wel een echte meidenfilm, maar het stoorde me eigenlijk niet eens.

Mijn cijfer: 7
Imdb: 5.7

ik heb wel ff een beetje rambo gekeken om weer de nare meidensmaak weg te spoelen
Die ga ik ook zometeen kijken.
“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
  Redactie Games maandag 19 mei 2008 @ 23:31:22 #109
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_58771251
Saam gwok dzi gin lung se gap (Three Kingdoms: Resurrection of the Dragon)

Regie: Daniel Lee (Black Mask)
Acteurs: Andy Lau (Infernal Affairs), Sammo Hung (Martial Law, Game of Death), Maggie Q(MI:3. Die Hard 4.0), Vanessa Wu

Taal: Mandarijns
IMDb-score: 5.6/10

Synopsis: Het verhaal gaat over de legendarische oorlogsheld Zao Zilong. In de tijd dat China verdeeld was over 3 koninkrijken: Wei, Wu en Shu (220 A.D na de HAN dynastie). Zao Zilong start als jonge arme boer die zich voor het eerst aanmeldt bij het leger voor het koninkrijk van Shu, door de velen overwinningen op het slagveld, groeit deze jongeman uit tot één van 5 topgeneraals (de zogenaamde Tijger Generaals) van het koninkrijk Shu. Naarmate de jaren verstrijken, de oorlog voortduurt en er meer en meer mensen sterven op het slagveld, bereidt Zao Zilong en z'n eenheid zich voor om nog één keer de strijd aan te gaan voor een vredig en verenigd China...

De film is gebaseerd op één van de oudste (600 jaar oud) en belangrijkste Romans: Romance of The Three Kingdoms uit de Chinese literatuur. Het verhaal is mooi en episch. Kortom een goede basis voor zo'n historische actiefilm. Voor sommige veldslagen zijn wel 40.000 extra's gebruikt om het echtogend te laten lijken.
Mooi camerawerk van het slagveld van boven (zodat het echt massaal lijkt) en het landschap van China, mooie decorstukken en kledij. Maar daarbij vond ik de muziek er niet altijd even goed bij passen. Het was iets te "Westers" alsof het wat Engelse en Amerikaanse invloeden had gehad. Je merkte aan het beeld dat het wel een Big Budget film was.

Alleen de voorgrond met de personages was wel wat gemaakt, met veel gebruik van kleurenfilters. Vechtscenes waren niet mooi gechoreografeerd. Het was meer rauw en chaotisch op de slagvelden. Enige wat nog een beetje goed te zien was, was 1 op 1 gevechtscenes, maar zelfs die oogden nog enigzins wat chaotisch. Op het gegeven moment was het wel irritant, omdat je alleen maar bloedfontijntjes voorbij zag vliegen zonder dat je de actie eraan vooraf duidelijk zag. Sammo Hung en Maggie Q voegen helaas ook niet echt veel meer toe aan de film. Ze hadden voor mijn part best wel andere onbekendere mensen hiervoor mogen casten..Toch jammer, want er had iets meer in gezeten.

Mijn score: 6,5/10

Er komt dit jaar nog een film uit van John Woo (The Battle of the Redcliff), die gebaseerd is op dezelfde roman als deze film. Hopelijk wordt die beter...
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  dinsdag 20 mei 2008 @ 00:04:26 #110
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_58772111
Sleuth (2007)
Wat een jammerlijke remake. Totaal niet spannend en bovendien een irritante Jude law met daarnaast een uitermate zaai decor.

cijfer 5 / imdb 6.4
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  dinsdag 20 mei 2008 @ 01:05:54 #111
16701 scanman01
Today's a good day
pi_58773343

What happens in Vegas (2008)
Nieuwe film met Cameron Diaz en Ashton Kutcher.
Dit staat op de moviemeter site: Twee vreemdelingen ontmoeten elkaar in Las Vegas. Als de twee tijdens een feestje stomdronken worden en met een spel de jackpot winnen besluiten ze in hun dronken bui te gaan trouwen. De volgende morgen komen ze er echter achter hoe dom ze geweest zijn, maar ook dat ze een jackpot gewonnen hebben. Vechtend over wie de jackpot mag hebben groeien de twee dichter naar elkaar toe.
Voor de zoveelste keer klopt de inhoud van de film niet. Moviemeter heeft daar een handje van. Dit keer is de volgorde van de gebeurtenissen weer eens fout. Het is daar eerder regel dan uitzondering.
Hoe dan ook, 'What happens in Vegas' is een leuke film, met halverwege de film een aantal hilarische scenes. Diaz en Kutcher werken goed samen en zorgen dat de film het aankijken meer dan waard is.

Cijfer: 7,8
My soul is painted like the wings of butterflies
  Redactie Games dinsdag 20 mei 2008 @ 02:11:33 #112
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_58773798
Semi-Pro

Regie: Kent Alterman
Acteurs: Will Ferrel, Woody Harrelson, André Benjamin
Genre: Komedie
IMDb: 6.0/10

Synopsis: De jaren '70. Jackie Moon (Will Ferrell) is zowel de eigenaar, coach als topspeler van het basketbalteam Flint Michigan Tropics. De Tropics komen uit in de American Basketball Association, die op het punt staat samen te gaan met de NBA. Slechts vier teams uit de ABA mogen het volgende seizoen in de NBA verder gaan, en Moon is vastbesloten de Tropics naar deze eerste vier de loodsen.

Kort samengevat niet grappig, niet leuk, over het algemeen saai. Ik had een leuke film verwacht, heb geen enkele keer een lach op kunnen zetten. Woody hebben ze waarschijnlijk weer erbij genomen vanwege z'n eerdere basketbalfilm White Men Can't Jump, maar hij had beter deze film kunnen overslaan..

Alleen de jaren 70 muziek en de Fro's zijn tof.

Mijn Score: 2,8/10
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_58774375
heeft echt niemand The bucket list gezien?
  dinsdag 20 mei 2008 @ 07:59:09 #114
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_58774493
The Miracle Worker - Damn. Die was goed . Fantastisch spel van Patty Duke en Anne Bancroft (die dan ook beide een Oscar kregen voor hun rol). De film ziet er fantastisch uit, mede door de invloeden van de New Wave die hier al duidelijk zichtbaar zijn. Ook is het gegeven erg interessant. . Deze film nog niet gezien>? Direct aan te beginnnen, want dit is verplichte kost.

Across the Universe - Ik ben alles behalve een Beatles liefhebber, dus ik liep niet echt wam voor deze film. Mijn maat bleef echter maar aandringen, en ik ging akkoord met een klein stukje van de film. Na een kwartier bleek dat ik 'm toch best leuk vond. De film ziet er vooral prachtig uit, en de interpretaties van de liedjes zijn soms ook vrij sterk (zie I WANT YOU). Jammer genoeg had ik het na ongeveer een uur en een kwartier wel gehad met de film, en toen duurde hij nog ruim drie kwartier. Maar vooruit, hij was best leuk.
pi_58774933
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 07:40 schreef Edwinuss het volgende:
Jawel.
  dinsdag 20 mei 2008 @ 09:38:48 #116
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_58775694
quote:
bekijk de vorige delen maar maand of wat geleden heeft men het al besproken
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_58776467
quote:
Op maandag 19 mei 2008 23:10 schreef Bellatrix het volgende:

[..]

Die ga ik ook zometeen kijken.
Wat vond je er van?
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  dinsdag 20 mei 2008 @ 10:40:13 #118
16701 scanman01
Today's a good day
pi_58776695
quote:
Jawel, maar die's al bijna weer 'oud'
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_58776727
Jawel, was wel een relaxte avontuurlijk film The Bucket List, maar ik vind die Morgan Freeman echt een toffe acteur.
A little bit hateful
  dinsdag 20 mei 2008 @ 11:21:13 #120
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_58777507
The Bucket List (Rob Reiner, 2007)
De enige reden dat deze film zo goed werkt is de acteurs. Jack Nicholson en Morgan Freeman maken de film. Met hun enthousiasme en talent weten ze het enigzins suffe, clichematige scenario op te leuken tot een genietbare film. Ze hebben duidelijk plezier in hun rollen en elkaars gezelschap en dat vertaald zich naar de kijker. ***½

Enige tijd geleden:
22-1-2008
Juno (Jason Reitman, 2007)
De hype van het afgelopen jaar. Erg genietbaar filmpje, waarvan ik echter twijfel of hij bij meerdere kijkbeurten net zo leuk blijft. Het is wel een fijn coming-of-age verhaal met leuke personages. Michael Cera is weer geweldig en ook J.K. Simmons heeft een leuke bijrol als de vader van Ellen Page, die in tegenstelling tot de meeste ouders in coming-of-age films een fijne, begrijpende en meegaande houding heeft. De dialogen zijn fris, maar af en toe ook wel erg gekunsteld en vond ik eigenlijk de meest storende factor. Dat en het cheesy einde met dat liedje. ****
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')