abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 20 mei 2008 @ 13:15:52 #121
67089 Gillingham
The horror...
pi_58779748
Happy-Go-Lucky (Mike Leigh, 2008) 7.5

Eddie Marsan, die in deze verrassende film een bijrol heeft als een bizarre rij-instructeur, is langzaam maar zeker één van mijn favoriete acteurs aan't worden. Met name in Vera Drake en 21 Grams was ik erg onder de indruk van zijn spel. In andere, wat grotere films speelt hij voornamelijk in kleine bijrollen, maar hij is de laatste tijd stevig aan de weg aan't timmeren. Nu dus met het - vooral naar Leigh's maatstaven - vrolijke Happy-Go-Lucky. Deze film heeft al mijn twijfels weggevaagd over zijn vermogen tot variatie in zijn rollen. Hoewel beide karakters sociaal niet helemaal in orde zijn verschillen de uiterst ingetogen en introverte Marsan uit Vera Drake en de rij-instructeur met een kort lontje uit Happy-Go-Lucky als dag en nacht. Ik kijk uit naar zijn volgende films.
Daarnaast kijk ik uit naar meer films van Mike Leigh. Zijn laatste drie heb ik nu gezien en ze bevielen me stuk voor stuk, met Vera Drake als hoogtepunt. Deze film leek een valse start te krijgen, omdat de hoofdpersoon (hierboven afgebeeld) aanvankelijk aardig op de zenuwen kan werken, maar met een beetje geduld begon ze ook sympathie op te wekken. Knap gedaan. Het wordt tijd dat ik ook wat oudere films van Leigh ga zien.
What's it going to be then, eh?
  woensdag 21 mei 2008 @ 17:42:42 #122
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_58805969
Vannacht:

Indiana Jones And The Kingdom Of The Crystal Skull
Negentien jaar hebben we moeten wachten op het vierde deel uit de Indiana Jones reeks. Na de lange zoektocht van Lucas en Spielberg naar het juiste scenario gaat Indy nu eindelijk zelf weer op zoek: naar de Crystal Skull.
De verwachtingen waren vooraf ontzettend hoog gespannen. Die worden deels waar gemaakt. Het eindresultaat is A Tale Of Two Halves...

Zoals we gewend zijn van een Indiana Jones film zit je direct vanaf het begin al midden in de actie. Harrison Ford komt vanaf het eerste moment geloofwaardig over en kan het nog steeds. Z`n heerlijke zwarte humor is ook nu weer aanwezig. Ook Cate Blanchett en (iets later) Shia LeBeouf zijn goed gecast. Blanchett zet heerlijke rol neer en de door velen gevreesde miscast van LeBeouf pakt verassend goed uit. Hij en Ford vormen een goed duo.
Het tempo ligt redelijk hoog, de soundtrack is wederom geweldig (maar dat hadden we niet anders verwacht van John Williams natuurlijk) en de cinematografie van levende legende Janusz Kaminski is prachtig. De film ademt echt de sfeer van de jaren `50.
Niets op aan te merken dus. So far so good...

Dan begint het tweede deel van de film, de echte zoektocht naar de Crystal Skull. Vanaf dan zakt de film nogal in elkaar.
Om te beginnen heeft de film last van CGItis. And not in a good way. Veel van de effecten zien er te nep uit (zoals we dat bijvoorbeeld ook zagen in King Kong). Waar dat in de eerste helft nog geen probleem was, valt het in de tweede helft ontzettend op dat veel (te veel) uit de computer van ILM komt. Dat begint te irriteren.
Daarnaast rammelt het script in dit deel van de film aan alle kanten. De (redelijk) zorgvuldige opbouw uit het eerste deel wordt ongeveer teniet gedaan.
Er komen allerhande dingen in voor die er zondere verdere uitleg inkomen en weer uitgaan en dus compleet onnodig zijn. Had makkelijk eruit gekund en het haalt ook enigzins het tempo eruit en had waarschijnlijk ook het aantal plotgaten verminderd.
De personages van Karen Allen en John Hurt lopen er ook maar een beetje verloren bij. Ze doen hun best maar dat wat ze krijgen om mee te werken is gewoon onvoldoende.
Ook wordt de film nooit écht spannend. In een redelijk tempo kabbelt het een beetje voort.

Dan komen we na bijna 2 uur bij de laatste acte. Een acte waar ook al veel over gezegd werd in de afgelopen dagen. En terecht.
Hetgeen dat scenarist Koepp heeft bedacht valt totaal uit de toon van de film, het past gewoon niet bij de rest van de film. Je krijgt vanalles voor geschoteld waarbij je denkt: WTF?!?. Waarna Spielberg gewoon doorgaat met de rest van de film alsof het voorgaande niet gebeurt is. Onbegrijpelijk.
Het verhaal en het gegeven van de Crystal Skull zijn goed en lenen zich perfect voor een avonturenfilm als deze. Maar dan had het (vooral het tweede gedeelte) een stuk beter uitgewerkt moeten worden.

Indiana Jones is dus terug aan het filmfront. Maar een glorieuze terugkeer is het niet echt geworden. Hier had veel meer ingezeten dan dat ons nu wordt getoond. Waarschijnlijk zullen de komende dagen nog veel bioscoopgangers enigzins teleurgesteld de zaal verlaten...

7,7/10
  woensdag 21 mei 2008 @ 20:51:28 #123
41006 Flitspaal
De achtervolger
pi_58809265
Mustafa hakkinda hersey

Mustafa verliest zijn vrouw, Ceren door een auto-ongeluk. Haar minnaar, Fikret zat toen naast haar en overleefde het ongeluk, maar belandt wel zwaargewond in het ziekenhuis.
Mustafa wil weten waarom en hoe Ceren vreemd ging en wil wraak op Fikret.

Apart verhaal. Wel zeker de moeite waard en een reden om meer van Cagan Irmak te gaan zoeken.
  woensdag 21 mei 2008 @ 21:20:38 #124
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_58809909
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 17:42 schreef Timo20 het volgende:
Vannacht:

Indiana Jones And The Kingdom Of The Crystal Skull
Dan begint het tweede deel van de film, de echte zoektocht naar de Crystal Skull. Vanaf dan zakt de film nogal in elkaar.
Om te beginnen heeft de film last van CGItis. And not in a good way. Veel van de effecten zien er te nep uit (zoals we dat bijvoorbeeld ook zagen in King Kong). Waar dat in de eerste helft nog geen probleem was, valt het in de tweede helft ontzettend op dat veel (te veel) uit de computer van ILM komt. Dat begint te irriteren.

7,7/10
uhh ik dacht dat het juist oldschool was en nagenoeg geen CGI ?
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  woensdag 21 mei 2008 @ 21:46:45 #125
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_58810544
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 21:20 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

uhh ik dacht dat het juist oldschool was en nagenoeg geen CGI ?
Ja dat dacht ik ook. Het blijkt niet zo te zijn. Vooral in het tweede gedeelte is veel CGI. Zoals bijvoorbeeld die achtervolging aan de rand van het ravijn dat je in de trailer ziet. Maar ook nog een heleboel andere dingen.
Er is veel op set opgenomen (die zien er dan ook super uit) maar ik had idd. gedacht dat er minder CGI in zou zitten...
  woensdag 21 mei 2008 @ 23:57:10 #126
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_58814129
Niet de nieuwste .

Indiana Jones and the Temple of Doom
Wat een aanfluiting vergeleken met het eerste deel. Het verhaal ben ik alweer vergeten, de sidekicks zijn irritant, de hele film is een aaneenschakeling van het overwinnen van hindernissen die van toevallig aan elkaar hangen. Daarnaast is de film ook een stuk luchtiger dan Raiders of the Lost Ark, het lijkt wel een parodie op deel 1. Viel me tegen.

5/10
2000 light years from home
  donderdag 22 mei 2008 @ 03:18:34 #127
16701 scanman01
Today's a good day
pi_58816186

Your Friends & Neighbors (1998)
Tja, wat te zeggen van deze film. ik denk dat het allemaal meer realistisch is dan we zouden willen. De film vertelt eigenlijk het verhaal van 2 relaties die naar de kloten gaan. Niets meer en niets minder. Er wordt vreemd gegaan door zo ongeveer iedereen en voor de kijker is het nog begrijpelijk ook. Er wordt wel goed geacteerd en het was leuk Nastassja Kinski weer eens te zien.

Cijfer: 6,0

[ Bericht 8% gewijzigd door scanman01 op 22-05-2008 09:39:15 ]
My soul is painted like the wings of butterflies
  donderdag 22 mei 2008 @ 11:09:12 #128
176578 Desdamon23
All memories, traces of tears
pi_58819772
Le violon Rouge (The red violin) (1998)

Interessant drama dat zich afspeelt over een tijdsspanne van ongeveer vier eeuwen. Het gaat om de reis van de rode viool. Leuk verhaal met een mooi rolletje voor Samuel L. Jackson

Cijfer: 7.5
  Redactie Games vrijdag 23 mei 2008 @ 02:13:57 #129
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_58845803
Disturbia

Regie: D.J. Caruso
Acteurs: Shia LaBeouf, Sarah Roemer, Carrie-Anne Moss, David Morse
Genre: Thriller
IMDb-Score: 7.1/10

Synopsis: Een tiener die thuis onder toezicht staat, gaat uit verveling spioneren op z'n omringende buren, op een gegeven moment begint hij langzamerhand steeds meer overtuigd te raken dat zijn buurman een seriemoordenaar is, maar is dit echt of is het gewoon z'n eigen paranoia?

Moet zeggen verassende film, zeker gezien de redelijk saaie omgeving waarin het zich afspeelt, allemaal zowat binnen 1 huis, iemand die eigenlijk zowat niet de deur uit kan, omdat ie een alarmsensorgeval aan z'n voet heeft hangen waardoor als ie een stap buiten een bepaalde straal van z'n huis zet al de politie op z'n dak krijgt.

Dus dan valt er niet veel te doen dan thuis een beetje rondhangen en je apetijtelijke buurvrouw bespioneren en de freaky buurman van je. Het thriller gedeelte komt eigenlijk vrij laat op gang duurt in totaal ook niet heel lang over de film gezien, maar ik heb me wel vermaakt. De film probeert een beetje humor en thriller bij elkaar de mengen. Van Shia LeBoeuf ben ik niet echt een fan oid, maar hij acteerde hier wel oké. Op het einde werd het verhaal een beetje ongeloofwaardig. Ik zie die kids bijvoorbeeld hele tijd met een mobiele telefoon kloten en plaatjes naar elkaar sturen en aan het einde wanneer je het echt nodig hebt, zijn toevallig alle telefoons in huis "dood"

Maar goed, ondanks dat ik er niet veel verwacht had, deed ie me voor een thriller wel vermaken. Het is geen hoogvlieger maar ook geen laagvlieger. Toffe muziek gebruikt en goede acteurs gecast voor de film.

Mijn Score: 6.8/10
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  vrijdag 23 mei 2008 @ 08:48:37 #130
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_58847526
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 21:46 schreef Timo20 het volgende:

[..]

Ja dat dacht ik ook. Het blijkt niet zo te zijn. Vooral in het tweede gedeelte is veel CGI. Zoals bijvoorbeeld die achtervolging aan de rand van het ravijn dat je in de trailer ziet. Maar ook nog een heleboel andere dingen.
Er is veel op set opgenomen (die zien er dan ook super uit) maar ik had idd. gedacht dat er minder CGI in zou zitten...
Het lijkt mij dat die dingen er 'te nep' uit zien om op die manier een niet al te grote stijlbreuk met de vorige delen te krijgen. De film moest er uit zien alsof hij een paar jaar na Last Crusade geschoten was. Ik vond 'm er iniedergeval fantastich uitzien. Zeker de achtervolging bij het ravijn! Ik heb een geweldige avond gehad. En volgens mij was Cate Blanchet nog nooit zo sexy.
  vrijdag 23 mei 2008 @ 11:17:12 #131
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_58851031

Wristcutters: A Love Story (2006)
Een jongen pleegt zelfmoord middels zijn polsen doorsnijden. Hij belandt in de afterlife voor zelfmoordenaars. Beetje grauw en saai en zo. Daar ontmoet hij een russische gozert in het cafe en worden vrienden. Op een dag ontmoet hij een oude bekende uit zijn real-life, die vertelt hem dat zijn reallife-vriendin zelfmoord heeft gepleegd een maand na zijn dood. Samen met die russische vriend gaan ze op reis om die vriendin te vinden. Onderweg ontmoeten ze rare figuren.

Een aardige roadmovie.

Cijfer 7 / imdb 7.4
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  vrijdag 23 mei 2008 @ 13:01:46 #132
28553 jimjim1983
Villalobos
pi_58853880
The Forbidden Kingdom
ik had zin om een domme vermakelijke film te zien maar deze was echt te slecht
de vechtscenes zagen er nog wel goed uit maar het verhaal is te triest en kinderachtig voor woorden.
toen de amerikaanse hoofdrolspeler ook nog stoer begon te doen heb ik m maar afgezet. kutkinderfilm
pi_58858243
Lost in Translation
Film waarbij je je achteraf afvraagt wat er nu eigenlijk gebeurd is. Maar het sfeertje van de vreemdeling in de vreemde grote stad wordt wel goed neergezet, met daar een humoristisch toontje onder. De muziek maakt het 'eenzame vervelings'-sfeertje compleet.

Cijfer: 7.5
  vrijdag 23 mei 2008 @ 15:53:39 #134
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_58858831
Wo de fu qin mu qin (The Road Home) (1999, Ch, Yimou Zhang)

De film begint met een man, die terug keert naar zijn geboortedorp om daar zijn vader te begraven. Daarna volgt een grote flashback over hoe zijn moeder lang geleden verliefd werd op zijn vader. Dit is het echte hart van de film en zorgt ervoor dat het einde een grote emotionele lading krijgt.
Het knappe is dat in dit stuk maar heel weinig dialoog zit tussen de twee jong geliefden. Maar toch is de verliefdheid volledig voelbaar. Dat komt door de in deze film debuterende Ziyi Zhang. Ze weet het gevoel van verliefdheid met haar speelse, verlegen, hoopvolle, verwachtingsvolle, zenuwachtige, maar ook vast beraden blikken de het gevoel jonge verliefdheid compleet over te brengen. Ze draagt de film dan ook met gemak. Dat ze ongelovelijk schattig is om te zien helpt daarbij natuurlijk ook wel een handje.
cijfer: 8.5
pi_58858839
Into The Wild
Had het boek van schrijven Jon Krakauer een paar jaar geleden gelezen en toen ik hoorde dat deze film uit was moest ik er natuurlijk heen .

Waar de nadruk bij het boek enorm op het reizen door Amerika ligt, ligt de nadruk bij de film enorm op de familie van Chris. Af en toe zie je een glimp van wat hij tijdens het reizen heeft meegemaakt, om dan weer de bus scene te zien. Beetje jammerlijke constructie vond ik het. Ik heb me prima vermaakt, maar kan me voorstellen dat mensen het langdradig en saai vonden worden op een gegeven moment.

Cijfer Film: 7/10 (IMDB 8,3/10)
Boek: 8.5/10

Taken
Het verhaal begint goed, en de spanning is meteen enorm! Dit wordt helaas teniet gedaan door het voorspellende en jammere eind. Verder is e.e.a. ook nogal nep door onze Amerikaanse ex-spion die in 1 handeling 10 mensen weg maait. En dan nog te spreken over het toevalsaspect bij deze film.
Maar ik heb me wel vermaakt.

7,5/10 (IMDB: 6,9/10)

[ Bericht 1% gewijzigd door Sport_Life op 23-05-2008 15:59:07 ]
pi_58860852
Brick 2005

Brendan Frye duikt de onderwereld van zijn high school in om de verdwijning van zijn ex vriendin te onderzoeken.
Een soort high school/film noir, alle elementen van een film noir zitten er in zoals de detective en de femme fatale maar het verhaal is eigenlijk te absurd, kinderen die de baas zijn van een drugskartel en nog bij moeders thuis wonen. Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik er van moet vinden, sfeer, acteerwerk, belichting en camerwerk is allemaal zeer goed alleen het verhaal zelf is gewoon minder.
Moet hem gewoon nog een keer zien denk ik.

pi_58862034
Ik heb vandaag House of 1000 Corpses en The Devil's Rejects gekeken, voor de tweede keer deze maand . Erg vermakelijk, deze horen in mijn top 50 .
I think you're the same as me.
We see things they'll never see...
You and I are gonna live forever.
  vrijdag 23 mei 2008 @ 20:23:34 #138
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_58864977
The Painted Hills
Let op, het betreft hier een Lassie-film! Wat nou precies aan de hand is weet ik niet (misschien copyright-issues), maar Lassie wordt Shep genoemd in de film en geen Lassie. Het heeft een klassiek Lassie-verhaal, nogal corny met idyllische Bob Ross-landschappen omgeven in een western-setting. Mis vooral niet de shoot-out tussen Lassie en de bad guy! Cijfer: 4,5

Wayne's World

Wel een lekker melige film van Mike Myers en Dana Carvey die zich vooral niet serieus nemen. Cijfer: 6,5

Verder ook nog gezien het prettige Almost Famous en Queen of the Amazons, een groeten uit de Rimboe-film, die jammerlijk faalt.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_58894994
Be Kind Rewind (Michel Gondry, 2008)
Met Be Kind Rewind komt Michel Gondry wederom met een originele film, al is deze film wel wat minder dan zijn eerdere films. Het concept is goed bedacht, de uitvoering is helaas niet altijd even sterk. Jack Black en Mos Def zijn een leuk duo en enkele Sweded versies zijn erg leuk gedaan (vooral het gebruik van pizza's), het einde is helaas wel wat te zoetsappig. 7.5

Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull (Steven Spielberg, 2008)
Een zelfs voor Indiana Jones nogal ongeloofwaardig verhaal en veel (en niet altijd even sterke) special effects, zorgden ervoor dat mijn verwachtingen helaas niet helemaal werden waargemaakt. Gelukkig wordt het sfeertje wel weer heerlijk neergezet en is Harrison Ford nog steeds geweldig als Indy, Shia LaBeouf viel me trouwens erg mee en zet een leuke rol neer. Verder helaas wat minder humor dan in de vorige delen en enkele nietszeggende bijrollen, al met al een vermakelijke aktiefilm maar ook niet meer dan dat. 7.2
pi_58895516
Brazil (Terry Gilliam, 1985)
In de toekomst wordt de bevolking compleet gecontroleerd door de staat. Sam Lowry is een ambtenaar die op een dag een fout ontdekt in één van de papieren die zijn kantoor passeert. Deze fout leidt tot de arrestatie van een compleet onschuldige man. Lowry probeert de fout te herstellen, maar komt hierdoor zelf in de problemen. Goede film van Terry Gilliam, met mooie decors en sterke (en vermakelijke) dialogen. Een klassieker zie ik er persoonlijk echter niet in. 7.4

The Pursuit of Happyness (Gabriele Muccino, 2006)
Typisch Amerikaanse (cliche) film, maar toch heeft de film ook wel weer wat. Will Smith (waar ik normaal gesproken geen fan van ben) zet zijn rol vol overtuiging neer en zijn zoontje is minstens even goed. Af en toe wel enkele momenten van irritatie, wanneer bijvoorbeeld wederom een van zijn scanmachines wordt gestolen. Leuke film voor een keertje. 7.0

The Killing (Stanley Kubrick, 1956)
Na 5 jaar in de gevangenis op Alcatraz doorgebracht te hebben besluit Johnny Clay dat als hij dan toch misdaden pleegt, hij er maar beter voor kan zorgen dat de opbrengst ervan het risico op een straf waard is. Hij verzint een slim plan om een grote som geld van de plaatselijke racebaan te stelen. Het verhaal en het acteerwerk zijn prima. De voice-over naar mijn mening niet echt van toegevoegde waarde, wat wel weer heel sterk was was de belichting. Al met al een prima film, zeker voor zijn tijd. 7.4

Paths of Glory (Stanley Kubrick, 1957)
Colonel Dax is commandant in het Franse leger tijdens de Eerste Wereldoorlog. Terwijl zijn soldaten in de loopgraven schuilen tegen een Duitse aanval krijgen ze de opdracht om een zelfmoordmissie te beginnen. De missie faalt, waarna de Franse generaals als voorbeeld drie soldaten voor de krijgsraad slepen. Het is aan Dax te voorkomen dat de drie tot de doodstraf veroordeeld worden. De hogere personen binnen het leger zijn alleen maar uit op eigen succes en het maakt ze niet uit hoe dat te behalen, al kost het de levens van vele manschappen. Sterke anti-oorlogsfilm met mooi geschoten beelden en goed acteerwerk. 7.6
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')