abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 4 juni 2008 @ 23:29:22 #241
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_59132647
Intimacy (2001)
Leuk hoor real sex in een normale film....Echt boeiend is het niet.

cijfer 5 / imdb 6.4

Anamorph (2007)
William Dafoe is een detective die een bizarre moord moet oplossen wat connecties heeft met een oude zaak van hem.
Fun die schilderijen/art met een verborgen zaken die onder een bepaalde hoek dient te bekijken.
Een psychologische thriller wat nergens spannend wordt.

cijfer 5.5 / imdb 6.1

Fool's Gold (2008)
Eerst eventjes voorop waarom speelt Donald Sutherland hier een grote rol ... zeker voor het duikgedoe?!?
Bloteborst van McConaughey ... pfff en ach Kate Hudson is altijd wel leuk om naar te kijken.

Benjamin (McConaughey) is een gast die aan treasurehunt doet op de zeebodem. Tess (Kate) wil scheiden van hem.
Na wat geklooi gaat zijn boot kapot. Na een brute reddingsactie van een hoed van een uberdomme bimbo, de dochter van Nigel (Sutherland), wie miljardair is, beland Benjamin op zijn yacht. Toevallig werkt zijn (ex)vrouw Tess daar. Ze doen een boekje open over de schat ... en daar gaan ze dan op treasure hunt.
Beetje heen en weer geren en geduik. Paar mooi shots van de yacht en de zee. Paar leuke smiles van Tess en je hebt een slappe romcom movie.

cijfer 5 / imdb 5.1

--------

Niet zo goede oogst voor deze paar dagen ...

[ Bericht 1% gewijzigd door Lambiekje op 04-06-2008 23:36:06 ]
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_59132990
Six Shooter (Martin McDonagh, 2004)
Bijzonder toffe short met een erg strakke climax. Meer verklappen zou zonde zijn.

National Treasure: Book of Secrets
(John Turteltaub, 2007)
Schatzoeken was nog nooit zo gemakkelijk als in 'National Treasure: Book of Secrets", waarin een mat acterende Nicholas Cage op zoek gaat naar het grote geld om de eer van een voorouder te herstellen. Het is niet het enige contrast in de film, waarin gebrek aan logica nimmer wordt vermeden. Wellicht is het een fijne gedachte dat alles wat je in je hoofd haalt mogelijk is, maar na een halfuurtje wordt het, hoe je het ook wendt of keert, wel knap vervelend.

Street Kings (David Ayer, 2008)
Gekwelde politieagenten zijn van alle tijden en in 'Street Kings' is de hier ietwat pafferige Keanu Reeves aan de beurt. Zijn vrouw storf in een werkgerelateerd misdrijf, hij begon met drinken en criminelen konden sindsdien rekenen op een weinig zachtaardige aanpak. Dat hij hierbij de grenzen van het toelaatbare overschrijdt wordt natuurlijk opgemerkt door oplettende collega's. Maar laten we eerlijk zijn; het kan de kijker maar weinig schelen. Want drugssnuivende kindermisbruikers verdienen de dood en iedereen die vindt van niet, heeft er maar weinig van begrepen. De film probeert met de gebruikelijke goed/slecht contrasten en wat corruptie-thematiek nog even het morele dillemma tussen eerlijkheid en gerechtigheid aan te kaarten maar heeft daar tegelijk maar weinig zin in. Want uiteindelijk draait het hier gewoon om de actie. Dat Reeves als agent het boekje te buiten gaan wil dan ook niet zeggen dat de film dat doet. Die ontrolt zich geheel volgens de regeltjes en is daarmee zeker onderhoudend, maar allerminst bijzonder.

Le Procès (Orson Welles, 1962)
Er zijn weinig films die zo'n beklemmende en surrealistische sfeer weten te creëren als Orson Welles' 'Le Procès'. De onbegrijpelijke wereld waar Josef K. (Anthony Perkins) in terecht komt als hij wordt beschuldigd van iets dat voor hem verborgen wordt gehouden, heeft alle kenmerken van een ware nachtmerrie. De vreemde karakters om hem heen, leeg en ongevoelig voor logica, de claustrofobische omgevingen en de gebeurtenissen waaraan Josef ten prooi valt, zijn volledig ongrijpbaar en zo staat het lot van de aangeklaagde eigenlijk al vanaf het begin aan vast. Josef zit vast in de onstopbare molen van het wetssysteem en er is geen ontkomen aan. Perkins (bekend van Hitchcock's ('Psycho') overtuigt als de aangeklaagde en de beeldende kracht van Welles is, net als zijn eerdere 'Citizen Kane' en 'Touch of Evil' van een bijzondere kwaliteit. Franz Kafka's klassieker had niet op een veel betere verfilming kunnen rekenen.

Hitman (Xavier Gens, 2007)
Voor wie gelooft dat de Russen nog altijd de bad guys zijn, stoere mannen boven kwetsbare vrouwen staan, Timothy Olyphant kan acteren, een verhaal er niet toe doet en voor wie houdt van voorspelbaarheid, gebrek aan logica en een lekker onoriginele aanpak is Xavier Gens' gameverfiliming 'Hitman' perfect. Voor alle anderen, en met name voor diegenen die Gens' eerdere film 'Frontière(s)' konden waarderen, kan deze mix van alles wat al eens eerder béter is gedaan, slechts uitlopen op een aantal flinke irritaties.

Untraceable (Gregory Hoblit, 2008)
In 'Untraceable' laat een psychopaat zijn publiek - de interactieve bezoekers van zijn website - door het bekijken van de site actief bijdragen aan de uiteindelijke dood van zijn slachtoffer. Maar is het dan zijn slachtoffer, of eigenlijk dat van het publiek? Dat vraagt regisseur Gregory Hoblit ('Primal Fear', 'Fallen', 'Fracture') zich af in 'Untraceable', zijn nieuwe thriller met een maatschappijkritisch laagje. Hoblit schetst tot in het extreme de schadelijke gevolgen van het grenzeloos voyeuristische gedrag van internetbezoekers, maar speelt helaas zelf maar al te graag in op datzelfde gedrag; de moorden zijn sadistisch en worden expliciet in beeld gebracht, waardoor de moraal een nogal dubbelzinnige lading krijgt. Bovendien worden de gebruikelijke thrillercliché's niet vermeden waardoor de niet onaardige plot wat ondergesneeuwd wordt. Desalnietemin heeft 'Untraceable' een aantal spannende momenten en is het acteerwerk (met onder andere Diane Lane) in orde, waardoor de anderhalf uur moorden kijken nooit vervelend wordt.

Verder was Vérités et Mesonges van Welles ook heel vermakelijk, vielen Borderland (2007), 88 Minutes (wel heel fout, maar ook weer niet zooo fout) en The Eye (de remake dus) me best mee, was I Centi Passi erg de moeite waard, was Journey into Fear (1943) niet zo heel boeiend, vond ik stiekem Miami Vice helemaal niet zo kut (ondanks dat er van alles en nog wat op aan te merken valt) en waren Chaos (2005, die met Statham) en John Rambo toch wel erg verrot.

[ Bericht 5% gewijzigd door Doff op 04-06-2008 23:50:22 ]
My dear, it's only a movie.
Miles Davis: "Mingus was something else, man. A pure genius. I loved him."
  woensdag 4 juni 2008 @ 23:44:48 #243
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_59133047
Ik vond Perkins echt erg slecht in Le Procès, sowieso een erg matig acteur.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_59133094
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 23:44 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik vond Perkins echt erg slecht in Le Procès, sowieso een erg matig acteur.
Waarom? Ik denk juist dat hij voor Le Procès geknipt was. Beetje sullig, zelf zelfs een beetje bureaucratisch en nergens echt bij machte ook maar iets voor elkaar te krijgen, ondanks zijn tamelijk zelfverzekerde houding.
  donderdag 5 juni 2008 @ 08:39:08 #245
124655 DarkManta
Tiepvouten onder voorbehout
pi_59136394
Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull
Voor de 3e keer gezien in de bioscoop, wat een lekkere film is het toch.
Eerlijk gezegd zo na de 3e keer begonnen me dingetjes wat tegen te vallen.
Geen slecht film, maar zeker niet de beste uit de reeks.
Alle dingen zijn uitingen van onze gedachten. Als je gedachten verward zijn, raak je jezelf kwijt.
  donderdag 5 juni 2008 @ 10:21:00 #246
67640 SaintOfKillers
pi_59138280
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 23:46 schreef Doff het volgende:
Waarom? Ik denk juist dat hij voor Le Procès geknipt was. Beetje sullig, zelf zelfs een beetje bureaucratisch en nergens echt bij machte ook maar iets voor elkaar te krijgen, ondanks zijn tamelijk zelfverzekerde houding.
Gewoon... houterig, monotoon alles afdreunen, je ziet hem acteren, alles wat een acteerprestatie slecht maakt.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  donderdag 5 juni 2008 @ 10:33:09 #247
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_59138527
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 23:42 schreef Doff het volgende:

Zijn vrouw storf
Nu ben ik geen taalpurist, maar deze typo bracht toch een glimlach op mijn gezicht.

Meer ontopic: tot mijn grote verbazing zapte ik gisteren opeens langs Serenity, de Firefly film. De eerste keer dat ik hem zag had ik net de hele serie in anderhalve week bekeken en was ik compleet opgeslokt door het Firefly universum. Nu, zo een anderhalf jaar later duidelijk niet meer. Desondanks kijkt de film lekker weg, is het tempo hoog, het verhaal ok en de special effects ruim voldoende.

Eeuwig zonde dat deze serie zo vroeg gestopt is.
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_59138766
Eh, ja, stierf dus . Blijft/wordt lastig, dat Nederlands.
pi_59138851
War Inc.

Een politieke satire over de het midden oosten en de rol van de VS tijdens de wederopbouw daar. Brand (John Cusack) is een huurmoordenaar die ingehuurd is door de ex vice premier (Dan Aykroyd) om een olie minister om te leggen. Om deze missie te volbrengen moet hij undercover als een soort regelneef. Hij moet de trouwerij van een middenoostens popsterretje (Hillary Duff) met een olie sjiek regelen en hij moet ervoor zorgen dat een linkse reporter (Marissa Tomei) niet achter alle rare praktijken komt die plaatsvinden in 'nieuw amerika'.

Een erg vreemde film die ik heel goed te behappen vond. Alhoewel ik totaal geen hoogte kon krijgen van Cusack (John want Joan speelt er ook in ) en wat hij nou precies wilde met zijn karakter vond ik het totaal plaatje wel aardig; een huurmoordenaar die het zelf ook allemaal niet begrijpt. De satire is leuk, deed me een beetje aan Southland tales denken. Verder speelt Hillary Duff ook best aardig en zit er weer een vreemde rol in voor Sir Ben Kingsley. Het uiteindelijke plot van het geheel zag ik niet helemaal aankomen en verraste me zeer aangenaam.

Imdb: 6.5
Mijn Cijfer: 7.2

[ Bericht 2% gewijzigd door HostiMeister op 05-06-2008 11:02:42 (jon -> john) ]
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_59138999
Lijkt me gave film Hosti, die ga ik zeker kijken! Speciale reden waarom je m Jon noemt trouwens? Van imdb Birth Name : John Paul Cusack
Where facts are few, experts are many.
pi_59139054
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 10:58 schreef Atreidez het volgende:
Lijkt me gave film Hosti, die ga ik zeker kijken! Speciale reden waarom je m Jon noemt trouwens? Van imdb Birth Name : John Paul Cusack
Dikke vette fout gewoon
  donderdag 5 juni 2008 @ 13:02:43 #252
82525 Little_Angel
Labiel kudtwijf.
pi_59142127
Requiem for a dream weer.
Don’t touch the girl,
she will cut your hands off,
and call it an accident.
pi_59142805
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 13:02 schreef Little_Angel het volgende:
Requiem for a dream weer.
En?
pi_59142828
Gisteravond Serenity.

Blijft een enorm leuke film, goed acteerwerk, leuke special effects. Alleen jammer dat de echte achtergrond alleen te begrijpen is wanneer je de serie "Firefly" hebt gezien

Een 9+
pi_59142916
9+ dat kan je niet serieus menen.....
pi_59143082
|
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 13:31 schreef jimjim1983 het volgende:
9+ dat kan je niet serieus menen.....
'ey, iedereen z'n eigen voorkeuren, ja?
pi_59143374
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 13:37 schreef iamredleader het volgende:
|
[..]

'ey, iedereen z'n eigen voorkeuren, ja?
ja tuurlijk. en smaken verschillen enzo.
maar serenity vond ik wel heel erg dat je m leuk vindt, ok. maar heel erg goed...
pi_59144712
Angel-A

Film is in het frans en zwart/wit en gaat over een of andere blonde,langbenige éngel die is neergestreken op aarde en in aanraking komt met een 'loser die op dat moment zelfmoord wilt plegen. Beiden trekken met elkaar op en de loser maakt handig gebruik van de buitenaardse krachten die de blonde engel heeft.
Afijn, kijk maar even naar de korte trailer.

score: 7/10.

edit: Niet in de bioscoop gezien maar via.....

[ Bericht 10% gewijzigd door FP128 op 05-06-2008 15:57:12 ]
75 topics = FIN
pi_59144858
FP128, heb je m in de bios gezien? Ik wacht namelijk al een heel tijdje op deze film
  donderdag 5 juni 2008 @ 14:44:47 #260
82525 Little_Angel
Labiel kudtwijf.
pi_59145298
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 13:27 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

En?
Kreeg er een beetje een naar gevoel van.
Don’t touch the girl,
she will cut your hands off,
and call it an accident.
  donderdag 5 juni 2008 @ 21:34:41 #261
136810 Professional
Shoarmakoning!
pi_59155344
Gisteren The Terminator gezien.
Blijft een klassieker, al zijn de special effects natuurlijk zwaar verouderd.
Score: 8.0/10

(Nu trouwens deel 2 aan het kijken, een van de weinige vervolgfilms die beter is als origineel)
pi_59155382
Hoezo zwaar verouderd? Voor een film uit 1980 is het beter dan een gemiddelde tv-serie joh.
A little bit hateful
  Redactie Games donderdag 5 juni 2008 @ 23:53:58 #263
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_59159418
Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull (2008)
Al door velen hier gezien en behoeft niet echt een introductie meer.

Na het zien van deze film gisteren in de bios ben ik er uit. George Lucas moet stoppen met het uitbrengen van vernieuwde rommel van zijn meesterwerkjes van weleer. Deze film was zo matig, dat ik em weer snel wil vergeten. Bij de Star Wars serie heeft ie het laten mislukken met een enorm irritante Hayden Christensen en het personage JarJar, bij deze Indiana Jones met Shia Leboeuf... (op zich geen slechte acteur, maar verkeerd gecast voor deze film )

Shia Laboeuf op z'n motor met z'n vetkuif en pet..
Shia Laboeuf als een aap slingerend door het bos als George of the Jungle..

De intro begon eigenlijk best goed, mooi analoog gefilmd..oude stijl zoals vroeger, herkenbare humor van van de eerst 3 delen, later over de helft was het digitale rommel geworden. Viel ook op dat het met de pret ook snel uit was..
Indie was oud, log, stijf. Z'n zweepskills lieten het ook afweten..

Ik koop de Box-set wel van Indie 1/2/3 apart zonder deel 4.

Ik wilde eigenlijk deze film nog een 6'je geven voor het nostalgie-gehalte maar de laatste 20 minuten van de film hebben het voor mij zo verpest. Dat het zelfs dat niet meer haalt..

Jammer maar helaas, Steve en George...
Stiekem wordt de The Mummy 4 zelfs beter en dat is niet positief..

4.0/10
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  vrijdag 6 juni 2008 @ 08:28:20 #264
67640 SaintOfKillers
pi_59163426
Be Kind Rewind

Mijn voornaamste conclusie na deze film is dat ik Gondry maar matig kan waarderen en dat Eternal Sunshine... sterk was door Kaufman en niemand anders (wat al een vermoeden was). Het basisgegeven van deze film leek zo leuk en dan krijg je zo'n suffe uitwerking . De nagespeelde filmpjes zijn het enige leuke aan de film en zó veel van die "sweded" stukjes zitten er niet eens in. Het omkaderende verhaal rond Glover en zijn winkel was te flauw voor woorden en dat sabotage-gedoe met Black ging ook nergens over, alleen de scene met die camouflage was knap bedacht. Black blijft ook trouw aan de Stiller/Sandler/Ferrell school door voor de zoveelste keer hetzelfde personage neer te zetten, Mos Def voegt ook niets toe. Een gemiste kans, deze film.
  vrijdag 6 juni 2008 @ 09:10:48 #265
28553 jimjim1983
Villalobos
pi_59164024
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 08:28 schreef SaintOfKillers het volgende:
Be Kind Rewind

Mijn voornaamste conclusie na deze film is dat ik Gondry maar matig kan waarderen en dat Eternal Sunshine... sterk was door Kaufman en niemand anders (wat al een vermoeden was). Het basisgegeven van deze film leek zo leuk en dan krijg je zo'n suffe uitwerking . De nagespeelde filmpjes zijn het enige leuke aan de film en zó veel van die "sweded" stukjes zitten er niet eens in. Het omkaderende verhaal rond Glover en zijn winkel was te flauw voor woorden en dat sabotage-gedoe met Black ging ook nergens over, alleen de scene met die camouflage was knap bedacht. Black blijft ook trouw aan de Stiller/Sandler/Ferrell school door voor de zoveelste keer hetzelfde personage neer te zetten, Mos Def voegt ook niets toe. Een gemiste kans, deze film.
eens. was heel af en toe een beetje grappig maar over het geheel gezien veel te voorspelbaar en kinderachtig.
jammer, het idee was geniaal.
  vrijdag 6 juni 2008 @ 09:49:22 #266
67089 Gillingham
The horror...
pi_59164872
Rake review SoK.
What's it going to be then, eh?
pi_59165317
Hanover Street (1979)

Een romantisch filmpje over een Amerikaanse piloot en een verpleegster uit Engeland die in Londen hevig verliefd worden op elkaar. Dit gebeurt echter zo spontaan en abrupt in de eerste scenes van de film, en dan ook nog op zo'n overdreven manier dat het gewoon ridicuul lijkt. Ik dacht eerst nog dat Harrison Ford, die de piloot speelt, haar probeerde te paaien voor een snel pleziertje, maar al snel bleek dat dit toch echt liefde moest voorstellen Lesley-Anne Down, die de dame speelt, is eigenlijk de meest zwakke schakel in het geheel wat vooral terugkomt als ze haar tekst brengt; die fluisterende, zoetsappige ondertoon.. Later in de film zijn er nog wel wat interessante scenes waarin Ford met Christoffer Plummer, die een britse spion speelt, de duitsers confronteerd, maar buiten deze scenes blijft de geforceerde romantiek de boventoon voeren. Niet bepaald een goeie film, en wat mij heeft gered was voornamelijk de muziek van ene John Barry, die erg mooi is.

pi_59180154
Heeft iemand hier Magnolia gezien?
pi_59180220
Mijn nummer 2 film
pi_59180254
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 19:19 schreef Atreidez het volgende:
Mijn nummer 2 film
Ik wilde hem net gaan kijken, blijkt-ie 3 uur te duren. Daar moet ik even een halve dag voor uitrekken.
pi_59180373
Ik heb m meerdere keren gezien, en elke keer als je m aanzet vergeet je de tijd eigenlijk Jij zegt 3 uur, maar t was mij nooit opgevallen. Nou was ik ook wel erg fan van de muziek van Aimee Mann (ben zelfs naar concert van d'r geweest in Brussel), en aangezien de soundtrack 90 % van haar is hielp dat ook wel mee.
pi_59180418
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 19:19 schreef Atreidez het volgende:
Mijn nummer 2 film
Wat is nummer 1 eigenlijk?
pi_59180467
TBS (2008)

Gaat over een TBS'er die ontsnapt om zijn onschuld te bewijzen.

Niet super orgineel, maar wel goed uitgewerkt. En goed acteerwerk van Theo Maassen

7.5/10
..///
  vrijdag 6 juni 2008 @ 19:38:04 #274
52357 Lambiekje
pi_59180744
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 19:17 schreef skiczukie het volgende:
Hoezo?
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_59181223
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 19:38 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Hoezo?
Omdat ik hoopte op zo'n reactie als die van Atreidez, daarom. Hoezo?
  vrijdag 6 juni 2008 @ 20:33:11 #276
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_59181973
Gisteravond in de sneak:

21
Een jongen (Jim Sturgess), een wiskundig genie, kan niet beginnen aan zijn gedroomde medicijnen studie aan Harvard Med. omdat ie te duur is. De uitnodiging van z`n professor om mee te doen met een clubje medestudenten komt dan ook als geroepen. Het clubje is gespecialiseerd in het kaarten tellen tijdens het spelen van Blackjack in Las Vegas. Dé manier om snel het benodigde geld te verdienen om aan Harvard Med te kunnen gaan studeren...

Ondanks dat het verhaal opzich best voorspelbaar is, is de film toch vermakelijk en het kijken waard. Dat kan vooral op het conto van Kevin Spacey geschreven worden, die een heerlijke venijnige rol neerzet. Daarnaast is het camera werk en de soundtrack wel erg slick en glad. Daardoor kijkt de film makkelijk weg.
Het acteerwerk is verder best in orde. Erg diepgaand is het verder allemaal niet. Maar dat hoeft natuurlijk ook niet altijd.
Vermakelijk kijkvoer voor zolang als het duurt, maar lang zul je je de film niet heugen.

IMDB Cijfer: 7,0/10
Mijn Cijfer: 7,0/10
  zaterdag 7 juni 2008 @ 00:05:19 #277
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_59188394
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 19:17 schreef skiczukie het volgende:
Sterke film, de tijd dubbel en dwars waard . Gewoon lekker een avondje ervoor uittrekken zou ik doen
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_59189440
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 00:05 schreef Falco het volgende:

[..]

Sterke film, de tijd dubbel en dwars waard . Gewoon lekker een avondje ervoor uittrekken zou ik doen

Zeer zeker de tijd waard
pi_59189653
Maar wel wat overroepen .
pi_59190214
En heel pretentieus.
Graag op anoniem
  zaterdag 7 juni 2008 @ 02:30:01 #281
16701 scanman01
Today's a good day
pi_59191094
Lang gezocht en dan toch eindelijk gevonden. De nieuwe romcom die op IMDB een 7.5 scoort. Dat gebeurt niet al te vaak met dit soort films. Vanavond dus eindelijk gekeken:

Definitely, maybe (2008)
Will krijgt de scheidingspapieren voor zijn neus. Eenmaal thuis vraagt zijn dochter of er meer vrouwen in zijn leven zijn geweest. Will vertelt zijn dochter het verhaal van drie verschillende vrouwen die belangrijk in zijn leven zijn geweest, zonder er bij te vermelden wie van die drie vrouwen haar moeder is.
De schrijver van 'Definitely, maybe' is Adam Brooks, die ook verantwoordelijk was voor films als 'Bridget Jones', 'Wimbledon' en 'French Kiss'. In de hoofdrol spelen Ryan Reynolds, Isla Fisher, Abigail Breslin, Elizabeth Banks en Rachel Weisz. Dat de film zoveel hoger scoort dan andere romcoms begrijp ik eerlijk gezegd niet. Het duurt wel ongeveer een half uur voordat de film je eindelijk een beetje weet te pakken. Daarna wordt het wel meteen een stuk beter trouwens. Een ander minpuntje vond ik 'Little miss sunshine' actrice Abigail Breslin, die de dochter speelt. Bij een aantal serieuze dialogen zie je heel iets een glimlach op haar mond verschijnen, alsof ze echt moeite moest doen om niet echt te gaan lachen. Onbegrijpelijk dat de regisseur die scenes heeft 'goedgekeurd'. Ook kon Ryan Reynolds me niet echt overtuigen. Daar hadden ze beter een echte grote naam neer kunnen zetten. Tenslotte de voorspelbaarheid van de film. Natuurlijk zijn veel romcoms voorspelbaar, maar deze wordt zo gebracht alsof het een 'mysterie' zou moeten zijn hoe het allemaal zit en afloopt. Nou, dat zie je dus al vrij snel aankomen. Op zich geeft dat niet, maar breng het dan ook niet alsof je het vast wel verkeerd raadt.

Al met al geef ik zelf ook een 7.5, maar dat de film dat op de IMDB ook scoort is heel vreemd, aangezien daar dit soort films meestal tussen de 5 en 6 scoren (behalve de echte toppers). Echt bijzonder is 'Definitely, maybe' niet..... of het moet de manier waarop het verhaal verteld wordt zijn. Dat is wel vrij orgineel. Het einde is wat mij betreft ook niet heftig genoeg. Het gaat een klein beetje als een nachtkaars uit. Met een iets beter einde (zoiets als 'Notting hill') was het cijfer een 8 geworden.
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_59192790
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 01:27 schreef Mainport het volgende:
En heel pretentieus.
En ... met Tom Cruise.
pi_59193101
Funny Games U.S.

Deze film is een remake van Funny Games van dezelfde regisseur, Michael Haneke, welke ik nooit heb gezien. Een familie is naar hun vakantiehuis getrokken en worden daar na aankomst lastig gevallen door 2 psychotisch aangelegde jongens. Het verhaal klinkt als een cliche, en dat is het ook wel een beetje in het begin.. alleen de uitvoering is nogal verrassend, waardoor je op veel momenten juist verwacht dat het een bepaalde kant op gaat, en dan gebeurt het tegenovergestelde, plotwendingen die je mijlenver zag aankomen, waren ineens helemaal geen plotwending. Ook het vasthouden van camerapunten op momenten dat er duidelijk op een andere plek meer gebeurt dan je nu ziet en het sporadisch betrekken van de kijker bij het geheel door de speler iets in de camera te laten zeggen bleef een soort van creepy sfeer vasthouden, iets wat ik zelf de hele film merkte en wat door de afwezigheid van muziek misschien wel werd versterkt. Een goeie thriller dus overall, maar niet de standaard uitvoering. Goeie rol overigens van Naomi Watts, maar de rest van de cast is ook in orde hoor

Dr. Plonk

In 1908 rekent de deskundige Dr. Plonk uit dat in 2008 het einde van de wereld is aangebroken. Niemand in zijn huidige tijd gelooft hem echter en daarom bouwt hij een tijdmachine waarmee hij naar 2008 gaat om bewijs te verzamelen. Deze stille film, in zwartwit en gemaakt om er oud uit te zien komt erg dichtbij de sfeer van vroeger, al heb ik zelf niet overdreven veel stille films gezien; Harold Lloyd en Laurel & Hardy ken ik, verder kom ik niet geloof ik De soundtrack maakt het geheel compleet en is een verzameling van leuke en aanstekelijke deuntjes. Door het verhaal en het reizen naar het jaar 2008 levert dat een hoop leuke plaatjes op, en mede omdat de film niet zo lang duurt was het voor mij als een afwisseling van normale films wel een aanrader.

The science of observation is the pathway to proof Dr. Plonk
pi_59193436
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 10:55 schreef Atreidez het volgende:
Funny Games U.S.

Deze film is een remake van Funny Games van dezelfde regisseur, Michael Haneke, welke ik nooit heb gezien. Een familie is naar hun vakantiehuis getrokken en worden daar na aankomst lastig gevallen door 2 psychotisch aangelegde jongens. Het verhaal klinkt als een cliche, en dat is het ook wel een beetje in het begin.. alleen de uitvoering is nogal verrassend, waardoor je op veel momenten juist verwacht dat het een bepaalde kant op gaat, en dan gebeurt het tegenovergestelde, plotwendingen die je mijlenver zag aankomen, waren ineens helemaal geen plotwending. Ook het vasthouden van camerapunten op momenten dat er duidelijk op een andere plek meer gebeurt dan je nu ziet en het sporadisch betrekken van de kijker bij het geheel door de speler iets in de camera te laten zeggen bleef een soort van creepy sfeer vasthouden, iets wat ik zelf de hele film merkte en wat door de afwezigheid van muziek misschien wel werd versterkt. Een goeie thriller dus overall, maar niet de standaard uitvoering. Goeie rol overigens van Naomi Watts, maar de rest van de cast is ook in orde hoor

Ik heb twee weken de originele Funny Games gezien. Ik heb de US versie nog niet gezien, maar als het goed is is het exact dezelfde film, wat ook wel knap is. En ook op dezelfde locatie opgenomen. Ik vond het een geweldige film. Het was ook niet de bedoeling om een standaard thriller te maken, maar om de kijker te laten nadenken over de verheerlijking van geweld. Ik vind Benny's Video een aanrader als je deze film goed vond.
pi_59193516
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 10:26 schreef zuiderbuur het volgende:

[..]

En ... met Tom Cruise.
tom cruise is echt vet in die film
pi_59193896
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 11:20 schreef skiczukie het volgende:
Ik heb twee weken de originele Funny Games gezien. Ik heb de US versie nog niet gezien, maar als het goed is is het exact dezelfde film, wat ook wel knap is. En ook op dezelfde locatie opgenomen. Ik vond het een geweldige film. Het was ook niet de bedoeling om een standaard thriller te maken, maar om de kijker te laten nadenken over de verheerlijking van geweld. Ik vind Benny's Video een aanrader als je deze film goed vond.
Thnx Vanavond eerst Magnolia weer eens kijken.
  zaterdag 7 juni 2008 @ 16:39:39 #287
67089 Gillingham
The horror...
pi_59195699
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 01:27 schreef Mainport het volgende:
En heel pretentieus.
En daarom zo goed.
What's it going to be then, eh?
pi_59222816
The Fountain

Dit is volgens mij al de 3421e keer dat ik hem zie maar hij blijft elke keer weer zo ongelooflijk aangrijpend. Het acteerwerk van Jackman en Weisz, de magnifieke muziek van het Kronos kwartet, de prachtige beelden van Aronofsky. Wat een film.

Cijfer: 9
Imdb: 7.5
  zondag 8 juni 2008 @ 17:22:59 #289
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_59222903
El Orfanato van de regisseur van El Labyrinto del Fauno.
Hoewel het geen hoogvlieger was, heb ik me uitstekend vermaakt!

IMDB: 7,8
Mijn cijfer: 7,5
Niet meer actief op Fok!
pi_59223249
quote:
Op zondag 8 juni 2008 17:22 schreef Viking84 het volgende:
El Orfanato van de regisseur van El Labyrinto del Fauno.
Hoewel het geen hoogvlieger was, heb ik me uitstekend vermaakt!

IMDB: 7,8
Mijn cijfer: 7,5
Del Toro produceerde de film, Juan Antonio Bayona regisseerde.
Ik vond 'm ook wel aardig .
pi_59226182
Black Snake Moan (Craig Brewer, 2006)
Een jonge blanke vrouw met een nogal losbandig leven wordt in elkaar geslagen en voor dood achtergelaten. Ze wordt gevonden door een godvrezende zwarte bluesmuzikant, die haar aan de ketting legt en probeert haar van haar ‘afwijking’ te genezen. Originele film met in de hoofdrol een sterke Samuel L. Jackson, ook Christina Ricci zet een goede rol neer en zelfs Justin Timberlake valt niet tegen. Prima film dus met overigens een goede soundtrack, niet wat ik er van had verwacht maar dat was in dit geval geen negatieve ervaring. 7.5

Elsker dig for evigt (Susanne Bier, 2002)
Joachim en Cæcilie, een jong koppel uit Kopenhagen, hebben net beslist te trouwen, wanneer Joachim door een auto wordt aangereden. Hij overleeft het ongeval, maar is van kop tot teen verlamd. De vrouw, die het ongeval veroorzaakte, Marie, wordt verteerd door schuldgevoelens en belt haar man Niels, een dokter in het ziekenhuis, om het koppel bij te staan. Verstoten door een bittere Joachim, zoekt Cæcilie troost bij Niels, die hopeloos verliefd wordt op de jonge vrouw. Ook Open Hearts is weer een zeer sterk drama van de Deense Susanne Bier, niet alleen het sterke acteerwerk en het pakkende verhaal dragen daar aan bij, maar ook zeer zeker haar intieme manier van filmen. 8.0

Six Feet Under (S4) Alan Ball
Het vierde seizoen Six Feet Under doet niks onder voor de eerste drie, enig klein minpuntje is misschien dat de focus wat meer op het drama komt te liggen en de heerlijke (zwarte) humor uit de eerdere seizoenen is wat minder aanwezig. Toch blijft de serie zeker boeien, mede door wederom een hele lading aan leuke bijrollen van al dan niet bekende acteurs en actrices. Snel door met het vijfde en helaas laatste seizoen. 9.0

All the President's Men (Alan J. Pakula, 1976)
Sterke film over het Watergate schandaal met in de hoofdrollen Dustin Hoffman en Robert Redford. Wat deze film in mijn ogen zo goed maakt is de opbouw, zeker voor degenen die niet alles wisten van dit schandaal. Verder prima acteerwerk en ondanks eigenlijk alleen dialogen toch een spannende film. 7.8
  zondag 8 juni 2008 @ 21:06:02 #292
52357 Lambiekje
pi_59229695

This Film is not yet rated (2006)
Een docu over hoe de belachelijke MPAA leeftijdswaardiring tot stand komt. Regiseurs die gewoon ziek worden van de bekrompenheid van die partij.

6.5 / imdb 7.7

They Live (1988)
Na aanleiding van Mind Programming for the Masses een docu over de constant en altijd aanwezig subliminale berichten op TV. Nooit geweten dat U2 zich daarvoor heeft ingezet om ons daar bewust van te maken middels hun Zoo tour. Uiteraard is de gemiddeld mens te stom ( ja echt gewoon te stom, want dat leer je op school, domworden) en blind. Men kent vast wel de piemels, blotetieten en sex-woorden in Disney films. Maar dit gaat toch wel een stap verder. In deze docu komt een een scene naar voren uit They Live. Die heb ik dus maar eventjes gedownload.

They Live is een scifi film waarbij een gast (Roddy Piper) die naar LA komt om werk te zoeken. Per ongeluk ontdekt hij een zonnebril en als je daar door heen kijkt zie je de de ware bericten van reclame-uitingen en wie de reptilians(aliens) (of eigenlijk NWO ) zijn. Maar het geeft dus wel weer hoe naar inweze reclames zijn.

cijfer 6.5 / imdb 6.8

[ Bericht 2% gewijzigd door Lambiekje op 08-06-2008 21:11:43 ]
  zondag 8 juni 2008 @ 21:14:46 #293
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_59230028
quote:
Op zondag 8 juni 2008 21:06 schreef Lambiekje het volgende:
mens te stom ( ja echt gewoon te stom, want dat leer je op school, domworden)
En ik maar denken dat je op school Nederlands (en dat soort dingen) leert .
  zondag 8 juni 2008 @ 21:36:09 #294
52357 Lambiekje
pi_59230858
quote:
Op zondag 8 juni 2008 21:14 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

nee maar serieus er is iets gaande op het westers onderwijs wereldwijd. maar je hebt vast wel eens mijn BNW topics gezien en gelezen. http://www.waaromonderwijs.nl/
pi_59231371
quote:
Op zondag 8 juni 2008 21:36 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

nee maar serieus er is iets gaande op het westers onderwijs wereldwijd. maar je hebt vast wel eens mijn BNW topics gezien en gelezen. http://www.waaromonderwijs.nl/
Laat die BNW crap lekker waar die hoort
pi_59232738
quote:
Op zondag 8 juni 2008 21:14 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Als Lambiekje heeeel lang op school heeft gezeten geloof ik hem .
  zondag 8 juni 2008 @ 22:37:39 #297
28553 jimjim1983
Villalobos
pi_59233239

Inglorious Bastards
een echte B-film maar wel met veel originele en grappige dingen erin. ben nu heel benieuwd naar de versie van tarantino.
pi_59234584
quote:
afbeelding ]

They Live (1988)
Na aanleiding van Mind Programming for the Masses een docu over de constant en altijd aanwezig subliminale berichten op TV. Nooit geweten dat U2 zich daarvoor heeft ingezet om ons daar bewust van te maken middels hun Zoo tour. Uiteraard is de gemiddeld mens te stom ( ja echt gewoon te stom, want dat leer je op school, domworden) en blind. Men kent vast wel de piemels, blotetieten en sex-woorden in Disney films. Maar dit gaat toch wel een stap verder. In deze docu komt een een scene naar voren uit They Live. Die heb ik dus maar eventjes gedownload.

They Live is een scifi film waarbij een gast (Roddy Piper) die naar LA komt om werk te zoeken. Per ongeluk ontdekt hij een zonnebril en als je daar door heen kijkt zie je de de ware bericten van reclame-uitingen en wie de reptilians(aliens) (of eigenlijk NWO ) zijn. Maar het geeft dus wel weer hoe naar inweze reclames zijn.

cijfer 6.5 / imdb 6.8
Ik vind die best wel interessant, maar ook wel een beetje belerend. Ik vond het eigenlijk juist jammer dat de slechterikken achter het complot helemaal niet menselijk waren...
  maandag 9 juni 2008 @ 09:00:41 #299
52357 Lambiekje
pi_59238688
quote:
Op zondag 8 juni 2008 23:22 schreef zuiderbuur het volgende:

[..]

Ik vind die best wel interessant, maar ook wel een beetje belerend. Ik vond het eigenlijk juist jammer dat de slechterikken achter het complot helemaal niet menselijk waren...
zijn de huidige reallife slechterikken dan wel menselijk
  maandag 9 juni 2008 @ 09:11:33 #300
52357 Lambiekje
pi_59238873
quote:
Op zondag 8 juni 2008 21:48 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Laat die BNW crap lekker waar die hoort
Filmmakers willen ons echt wel iets duidelijk maken dat er serieuze zaken spelen. Matrix mag dan wel een scifi spectakel zijn maar een 1984-wereld is toch wel zichtbaar. Alleen tja merendeel ziet alleen de entertainment gehaalte van films. Jammer is dat. Er zitten toch echt wel verborgen/verkapte boodschappen in films. En dan heb ik het niet over het moralistische gedoe van meneer Spielberg...

[ Bericht 1% gewijzigd door Lambiekje op 09-06-2008 09:18:09 ]
pi_59239036
quote:
Op maandag 9 juni 2008 09:11 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Filmmakers willen ons echt wel iets duidelijk maken dat er serieuze zaken spelen. Matrix mag dan wel een scifi spectakel zijn maar een 1984-wereld is toch wel zichtbaar. Alleen tja merendeel ziet alleen de entertainment gehaalte van films. Jammer is dat. Er zitten toch echt wel verborgen/verkapte boodschappen in films. En dan heb ik het niet over het moralistische gedoe van meneer Spielberg...
lambiekje een moraal is wat anders dan overal complotten zien. Zoals ik al zei ik ben niet gediend van die BNW en TRU crap, laat dat lekker waar het hoort.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')