Sterke film, de tijd dubbel en dwars waardquote:Op vrijdag 6 juni 2008 19:17 schreef skiczukie het volgende:
Heeft iemand hier Magnolia gezien?
quote:Op zaterdag 7 juni 2008 00:05 schreef Falco het volgende:
[..]
Sterke film, de tijd dubbel en dwars waard. Gewoon lekker een avondje ervoor uittrekken zou ik doen
Ik heb twee weken de originele Funny Games gezien. Ik heb de US versie nog niet gezien, maar als het goed is is het exact dezelfde film, wat ook wel knap is. En ook op dezelfde locatie opgenomen. Ik vond het een geweldige film. Het was ook niet de bedoeling om een standaard thriller te maken, maar om de kijker te laten nadenken over de verheerlijking van geweld. Ik vind Benny's Video een aanrader als je deze film goed vond.quote:Op zaterdag 7 juni 2008 10:55 schreef Atreidez het volgende:
Funny Games U.S.
Deze film is een remake van Funny Games van dezelfde regisseur, Michael Haneke, welke ik nooit heb gezien. Een familie is naar hun vakantiehuis getrokken en worden daar na aankomst lastig gevallen door 2 psychotisch aangelegde jongens. Het verhaal klinkt als een cliche, en dat is het ook wel een beetje in het begin.. alleen de uitvoering is nogal verrassend, waardoor je op veel momenten juist verwacht dat het een bepaalde kant op gaat, en dan gebeurt het tegenovergestelde, plotwendingen die je mijlenver zag aankomen, waren ineens helemaal geen plotwending. Ook het vasthouden van camerapunten op momenten dat er duidelijk op een andere plek meer gebeurt dan je nu ziet en het sporadisch betrekken van de kijker bij het geheel door de speler iets in de camera te laten zeggen bleef een soort van creepy sfeer vasthouden, iets wat ik zelf de hele film merkte en wat door de afwezigheid van muziek misschien wel werd versterkt. Een goeie thriller dus overall, maar niet de standaard uitvoering. Goeie rol overigens van Naomi Watts, maar de rest van de cast is ook in orde hoor
Thnxquote:Op zaterdag 7 juni 2008 11:20 schreef skiczukie het volgende:
Ik heb twee weken de originele Funny Games gezien. Ik heb de US versie nog niet gezien, maar als het goed is is het exact dezelfde film, wat ook wel knap is. En ook op dezelfde locatie opgenomen. Ik vond het een geweldige film. Het was ook niet de bedoeling om een standaard thriller te maken, maar om de kijker te laten nadenken over de verheerlijking van geweld. Ik vind Benny's Video een aanrader als je deze film goed vond.
Del Toro produceerde de film, Juan Antonio Bayona regisseerde.quote:Op zondag 8 juni 2008 17:22 schreef Viking84 het volgende:
El Orfanato van de regisseur van El Labyrinto del Fauno.
Hoewel het geen hoogvlieger was, heb ik me uitstekend vermaakt!
IMDB: 7,8
Mijn cijfer: 7,5
En ik maar denken dat je op school Nederlands (en dat soort dingen) leert .quote:Op zondag 8 juni 2008 21:06 schreef Lambiekje het volgende:
mens te stom ( ja echt gewoon te stom, want dat leer je op school, domworden)
nee maar serieus er is iets gaande op het westers onderwijs wereldwijd. maar je hebt vast wel eens mijn BNW topics gezien en gelezen. http://www.waaromonderwijs.nl/quote:Op zondag 8 juni 2008 21:14 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
En ik maar denken dat je op school Nederlands (en dat soort dingen) leert .
Laat die BNW crap lekker waar die hoortquote:Op zondag 8 juni 2008 21:36 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
nee maar serieus er is iets gaande op het westers onderwijs wereldwijd. maar je hebt vast wel eens mijn BNW topics gezien en gelezen. http://www.waaromonderwijs.nl/
Als Lambiekje heeeel lang op school heeft gezeten geloof ik hemquote:Op zondag 8 juni 2008 21:14 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
En ik maar denken dat je op school Nederlands (en dat soort dingen) leert .
Ik vind die best wel interessant, maar ook wel een beetje belerend. Ik vond het eigenlijk juist jammer dat de slechterikken achter het complot helemaal niet menselijk waren...quote:afbeelding ]
They Live (1988)
Na aanleiding van Mind Programming for the Masses een docu over de constant en altijd aanwezig subliminale berichten op TV. Nooit geweten dat U2 zich daarvoor heeft ingezet om ons daar bewust van te maken middels hun Zoo tour. Uiteraard is de gemiddeld mens te stom ( ja echt gewoon te stom, want dat leer je op school, domworden) en blind. Men kent vast wel de piemels, blotetieten en sex-woorden in Disney films. Maar dit gaat toch wel een stap verder. In deze docu komt een een scene naar voren uit They Live. Die heb ik dus maar eventjes gedownload.
They Live is een scifi film waarbij een gast (Roddy Piper) die naar LA komt om werk te zoeken. Per ongeluk ontdekt hij een zonnebril en als je daar door heen kijkt zie je de de ware bericten van reclame-uitingen en wie de reptilians(aliens) (of eigenlijk NWO) zijn. Maar het geeft dus wel weer hoe naar inweze reclames zijn.
cijfer 6.5 / imdb 6.8
zijn de huidige reallife slechterikken dan wel menselijkquote:Op zondag 8 juni 2008 23:22 schreef zuiderbuur het volgende:
[..]
Ik vind die best wel interessant, maar ook wel een beetje belerend. Ik vond het eigenlijk juist jammer dat de slechterikken achter het complot helemaal niet menselijk waren...
Filmmakers willen ons echt wel iets duidelijk maken dat er serieuze zaken spelen. Matrix mag dan wel een scifi spectakel zijn maar een 1984-wereld is toch wel zichtbaar. Alleen tja merendeel ziet alleen de entertainment gehaalte van films. Jammer is dat. Er zitten toch echt wel verborgen/verkapte boodschappen in films. En dan heb ik het niet over het moralistische gedoe van meneer Spielberg...quote:Op zondag 8 juni 2008 21:48 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Laat die BNW crap lekker waar die hoort
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |