abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 13 mei 2008 @ 18:54:03 #21
67089 Gillingham
The horror...
pi_58650033
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 17:31 schreef Mainport het volgende:
Ik vind Bring it on minder pijnlijk dan The Savages.
Licht toe?
What's it going to be then, eh?
pi_58650521
Blijkt uit het feit dat ik de een af heb kunnen kijken en de ander niet. Ik kreeg van The Savages ontzettende hoofdpijn van die pijnlijke, pijnlijke kleinburgelijkheid en prutslevens van iedereen.
Graag op anoniem
  dinsdag 13 mei 2008 @ 23:48:40 #23
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_58656015
My Girl (1991)
Vada (Anna Chlumsky) is een meisje dat bevriend is met Thomas J. (Macaulay Culkin). Zij is nog al bevlogen met de dood omdat haar vader Harry (Dan Aykroyd) een begravenisondermer is waar oke de overledene opgebaard worden. Op een dag komt Shelly (Jamie Lee Curtis), om de makeup-job te vervullen. Vada's moeder is bij haar geboorte is overleden. Gaande weg worden Shelly en Harry een stel maar Vada probeert dat te voorkomen. Als er weer eens een nieuwe dode wordt opgebaard denkt Vada dat ze het ook heeft een spurt samen met Thomas weer naar de dokter. Daarnaast gaan ze vaak samen vissen, door het bos fietsen of boompieklimmen.

Het is een degelijke familly romcom maar de film krijgt een twist als er iets naars gebeurd.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
cijfer 7.5 / imdb 6.2
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  woensdag 14 mei 2008 @ 08:02:52 #24
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_58658461
Balls of Fury Goed. Een film over ping pong. Ook niet echt. Maar goed. Met Christopher Walken in een slechte bijrol. En de geflopte broer van Jack Black in de hoofdrol. Normaal gesproken ben ik wel een liefhebber van dit soort ongein. Maar dit ging zelfs mij te ver. Wat een rommel zeg. Een musical element had de film veel goed gedaan.
pi_58659447
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 08:02 schreef RuneRose het volgende:
Balls of Fury Goed. Een film over ping pong. Ook niet echt. Maar goed. Met Christopher Walken in een slechte bijrol. En de geflopte broer van Jack Black in de hoofdrol. Normaal gesproken ben ik wel een liefhebber van dit soort ongein. Maar dit ging zelfs mij te ver. Wat een rommel zeg. Een musical element had de film veel goed gedaan.
Las er laatst ook wat over in de Filmvalley, daar waren ze juist enkel positief over de rol van Christopher Walken. Denk dat ik deze ook maar aan me voorbij laat gaan, ondanks dat ik af en toe best graag zo'n domme film mag zien.
pi_58659524
The Deer Hunter (Michael Cimino, 1978)
Op zich een prima film, alleen de lange speelduur stond mij persoonlijk erg tegen. Vooral het eerste en laatste deel (voor en na Vietnam), hadden wel wat korter kunnen zijn. Neemt niet weg dat het voor de rest een goede film is, veel bekende acteurs die goed werk afleveren. 7.5

What Happens In Vegas... (Tom Vaughan, 2008)
Ik had al geen hoge verwachtingen bij deze film, maar alsnog wat het een tegenvaller. Zelf voor een romantische komedie was de film zo zoet dat het glazuur je spontaan van de tanden vloog. Verder ontbreekt de chemie tussen Kutcher en Diaz en zitten er maar weinig grappige scenes in de film. De leukste momenten kwamen overigens ook niet van Kutcher en Diaz maar van hun vrienden. Verder viel het me op dan Diaz behoorlijk aan zich heeft laten sleutelen de laatste tijd en het is er allemaal niet beter op geworden. 5.0

In the Bedroom (Todd Field, 2001)
Sterk drama dat wel wat aan de trage en lange kant is, het sterke acteerwerk maakt echter veel goed. Met name Tom Wilkinson blinkt wederom uit in een prachtige rol, begin de beste man steeds meer te waarderen, echt een goed acteur. Verder een mooie link tussen de kreeften in de fuik en de relatie tussen slachtoffers en dader. 7.8
  woensdag 14 mei 2008 @ 10:07:45 #27
67089 Gillingham
The horror...
pi_58660225
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 19:15 schreef Mainport het volgende:
Blijkt uit het feit dat ik de een af heb kunnen kijken en de ander niet. Ik kreeg van The Savages ontzettende hoofdpijn van die pijnlijke, pijnlijke kleinburgelijkheid en prutslevens van iedereen.
Op die manier. The Savages was juist grappig om wat jij dan kleinburgerlijkheid en prutslevens noemt. Aardige rollen van Linney en Seymour Hoffman.
Bring it On is gewoon een uiterst overbodige film.
What's it going to be then, eh?
  woensdag 14 mei 2008 @ 10:36:22 #28
16701 scanman01
Today's a good day
pi_58660757
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 15:41 schreef Thy... het volgende:
21

Losjes gebaseerd op het boek Bringing down the house welke gebaseerd is op een waargebeurd verhaal. Het gaat over een aantal top of the class MIT studenten, welke door een professor in het geheim worden getraind voor het tellen van kaarten bij Blackjack om vervolgens hiermee elk weekend goud geld binnen te halen in Vegas.

Een vermakelijke film, niks meer, niks minder. Het verhaal loopt lekker, het acteerwerk is goed en de muziek past goed bij de beelden. Helaas zit er een net wat te dik Hollywood sausje over het verhaal.

IMDB: 7.0
Mijn cijfer: 7+
Ben benieuwd naar deze film. Vanavond maar eens kijken.
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_58661120
Gister Chaos op RTL 7. Aardig vermaak met bajesklant Snipes, stoere Engelsman Statham en de eigenlijk best goed spelende Phillippe. Veel plottwists, achtervolgingen en nog wat vrouwelijk schoon. Al met al een prima wegkijkfilm.

Even offtopic: Ik vind het altijd zo grappig om te zien dat films die net zijn uitgekomen op 'internet', om het zo maar even te zeggen, hier altijd gemeld worden. Rambo en 21 bijvoorbeeld...
  woensdag 14 mei 2008 @ 11:33:50 #30
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_58661881
Rambo (Sylvester Stallone, 2008)
Best tof retro actiefestijn. Waar Stallone's andere sequel, Rocky Balboa, een volwassenere kijk gaf op zijn hoofdpersonage, is daar hier minder sprake van. Het is alsof hij nooit is weggeweest. Herladen en knallen maar. En hoe. Ze zijn niet zuinig geweest met de liters nep-bloed. Met name door deze ongecompliceerde aanpak lekker genietbaar filmpje. ***½

All the Boys Love Mandy Lane (Jonathan Levine, 2006)
Het begin is heerlijk sfeervol. Mooi geschoten en gepaard met de coole muziek wordt een lekker seventies sfeertje gecreëerd. Echter vanaf het moment dat ze bij de ranch aankomen zakt het allemaal wat in. Suspense is wat hier geprobeerd wordt te bereiken, maar daar faalt de film helaas in. Vanaf het moment dat de horror zich voorzichtig naar gore verschuift komt de film weer wat overtuigender over en komt de fijne sfeer zelfs weer af en toe terug, om vervolgens te eindigen in een bevredigende finale. ***½

De afgelopen tijd heb ik lang niet alle films die ik gezien heb, hier vermeld. De komende tijd zal ik ook nog stukjes plaatsen van films die ik soms zelfs maanden geleden heb gezien, maar hier nog niet gemeld heb. Het gaat vooral om de maanden januari tot maart en een stukje van december. Het zullen aanvankelijk de films zijn die mijn top 1000 gehaald hebben. Of ik daarna nog zin heb om de rest ook te doen zullen we dan wel weer zien.

9-2-2008
There Will Be Blood (Paul Thomas Anderson, 2007)
Het eerste wat gezegd moet worden is: Wat een geweldige acteerprestatie van Daniel Day Lewis als Daniel Plainview. Zijn creatie grijpt je bij de strot en sleept door deze prachtige film. Zo innemend maakt hij Plainview tijdens zijn verkooppraatjes en tegelijkertijd zo enorm verrot. Hebzucht, macht, het corrumpeert, maakt je blind, onmenselijk. Dat is vooral wat Paul Thomas Anderson je bij wil brengen en hij doet dit op heel treffende wijze. Verder is de film ook fantastisch geschoten. ****½

1-3-2008
4 luni, 3 saptamâni si 2 zile (4 Months, 3 Weeks and 2 Days) (Cristian Mungui, 2007)
Dosering, dat is vooral waar de film in uitblinkt. Hij schept verwachtingen zonder echt opdringerig over te komen om vervolgens net een andere weg in te slaan zonder zichzelf op de borst te kloppen van "kijk eens hoe goed ik je kan misleiden". Verder weet hij de perfecte duistere sfeer te pakken. Duister genoeg om je mee te slepen in de ongemakkelijke situatie, maar niet zo duister dat het een onaangename kijkervaring is. Het ijzersterke spel van de hoofdrolspeelster heeft hier ook een groot aandeel is. Prachtig stuk serieuze cinema. ****½

23-3-2008
Izgnanie (The Banishment) (Andrei Zvyagintsev, 2007)
Na Eisenstein, Tarkovsky en Sokurov is er weer een grootmeester opgestaan in Rusland. Met The Return presenteerde Andrei Zvyaginstev zich een aantal jaar geleden op het wereldtoneel en nu ook zijn tweede film een meesterwerk blijkt te zijn heeft hij in elk geval mijn aandacht volledig te pakken. Ook dit is weer een prachtig staaltje mooifilmerij gepaard met een enorm intrigerend plot, wat zich heerlijk mijmerend ontvouwd. Wat kan ik hier van genieten. ****½
  woensdag 14 mei 2008 @ 13:09:02 #31
130755 Kinga
versier hier
pi_58663526
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 23:48 schreef Lambiekje het volgende:
My Girl (1991)
Moest je niet huilen? Die ene scene waar ze op de trap zit, krijg je mij altijd mee.... Een van mijn favoriete films deze
  Redactie Games woensdag 14 mei 2008 @ 13:43:15 #32
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_58664113
National Treasure Book of Secrets

Director: Jon Turteltaub
IMDB score: 6,7/10
Synopsis: Schatzoeker Benjamin Franklin, gaat op zoek naar de waarheid achter de moord op President Lincoln en tijdens een conventie komt er een stuk bewijs op tafel dat de suggestie wekt dat de overgrootvader van Benjamin bij de moord van President Lincoln betrokken was. Ben's vader is beduusd van het voorval en gelooft niet dat zijn grootvader betrokken kon zijn bij de moord op President Lincoln.
Op dit moment begint er een avontuurlijk speurtocht naar het mysterie om de Familienaam Gates te zuiveren, van deze aantijging.

Vond het een vermakelijk vervolg op het eerste deel, deel 1 hoef je in dit geval niet echt gezien te hebben. Leuk, actie en avontuurlijk, Indiana Jones in een net iets moderner jasje, maken het commentaar op de film wel compleet. Verwacht verder niet teveel diepgang, maar meer het entertainment gehalte zoals ook van de Pirates of the Carribean serie..

De film mocht wat kosten gezien de stunts/SFX/decorstukken e.d. Verder lijkt er weer een kleine hint te zitten naar een 3e deel.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Beoordeling: 7,5/10

[ Bericht 11% gewijzigd door Mr.Noodle op 14-05-2008 13:57:38 ]
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  woensdag 14 mei 2008 @ 18:51:36 #33
52357 Lambiekje
pi_58669565
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 13:09 schreef Kinga het volgende:

[..]

Moest je niet huilen? Die ene scene waar ze op de trap zit, krijg je mij altijd mee.... Een van mijn favoriete films deze
Uhhh moest wel traantje wegpinken.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  woensdag 14 mei 2008 @ 21:45:37 #34
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_58673292
Vorige week gezien:

El Orfanato (The Orphanage)
Mooie, creepy en sfeervolle fantasy horror met een aantal erg spannende scenes. Het acteerwerk is dik in orde en het geheel ziet er verzorgd uit.
Zeker een aanrader.

IMDB Cijfer: 7,8/10
Mijn Cijfer: 7,5/10
  woensdag 14 mei 2008 @ 23:26:39 #35
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_58675490
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 13:43 schreef Mr.Noodle het volgende:
[ link | afbeelding ]
Beetje offtopic, maar die poster is echt afschuwelijk slecht geshopt ! Dat hoofd .

Om mijn post nog enige inhoud te geven:

We own the night
Vermakelijke misdaadfilm waarvan de tagline enigzins discutabel is. Ondanks goede acteerprestaties Joaquin Phoenix en Mark Wahlberg waren er ook negatieve punten. Zo vond ik de karakterontwikkelingen niet helemaal natuurlijk overkomen.
SPOILER
Verder vond ik het einde ook tegenvallen.
SPOILER
Toch was de film erg vermakelijk en derhalve een 7/10.
2000 light years from home
  Redactie Games donderdag 15 mei 2008 @ 00:07:07 #36
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_58676153
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 23:26 schreef Merkie het volgende:

[..]

Beetje offtopic, maar die poster is echt afschuwelijk slecht geshopt ! Dat hoofd .
Het is toch de originele filmposter..
Maar de film vond ik niet slecht, iig niet zoals ze dat op rottentomatoes.com vonden..
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  donderdag 15 mei 2008 @ 00:12:45 #37
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_58676240
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 00:07 schreef Mr.Noodle het volgende:

[..]

Het is toch de originele filmposter..
Maar de film vond ik niet slecht, iig niet zoals ze dat op rottentomatoes.com vonden..
Ik vond hem ook wel leuk . RottenTomatoes moet niet zo zeuren . En ik weet dat het de officiële filmposter is, maakt het nog triester eigenlijk.
2000 light years from home
  donderdag 15 mei 2008 @ 00:19:50 #38
52357 Lambiekje
pi_58676338
Michael Clayton (2007)
Een fixer Michael (George Clooney) op een advocatenkantoor beland in een zaak waarbij er serieuze aanklachten van boeren zijn tegen een zadenbedrijf U/North. Hoofd van de verdediging saboteert de zaak en Michael gaat op onderzoek uit. Degelijke thriller

Vervang U/North door Monsanto en je hebt een reallife situatie

cijfer 7.5 / imdb 7.6
  donderdag 15 mei 2008 @ 01:53:07 #39
132726 Sjengdanny
Ik kom er wel...
pi_58677175
American Drug War The Last White Hope

Is een docu

http://www.imdb.com/title/tt1033467/

Zeker waard om te kijken, vooral hoe achterlijk/slim Amerika eigenlijk is in eigenlijk het promoten van drugs

*Ik ben Maikuuul was vergeten uit te loggen.
Op ut Vriethof, op un baank.
Gruuts op de Mestreechter Geis!
Hendig sjiek!
Vuilak!
pi_58677336
Lars and The Real Girl

Via het internet komt de eigenaardige Lars in contact met Bianca. Lars nodigt haar uit om zijn familie te ontmoeten. Hij blijkt echter een levensgrote pop mee naar huis te hebben genomen. Zijn familie is geschokt, en als blijkt dat Lars haar als een echt persoon ziet wordt een hulpverlener opgezocht. Op diens advies gaat de familie mee in zijn fantasie. Op miraculeuze wijze weet Bianca ook hun hart langzaamaan te veroveren.

De film is vermakelijk, niet diepzinnig en grappig. Het kijken waard.

7 punten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')