abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58930971
Zo klinkt het heel leuk, Lambiekje. Ik heb meteen zin om 'm te kijken.
Graag op anoniem
  dinsdag 27 mei 2008 @ 02:27:02 #162
16701 scanman01
Today's a good day
pi_58932919
quote:
Op maandag 26 mei 2008 23:45 schreef Lambiekje het volgende:
[ afbeelding ]

Wedding Daze (2006)

cijfer 7 / imdb 6
Leuke film Maar Isla is dan ook een leuke meid
My soul is painted like the wings of butterflies
  dinsdag 27 mei 2008 @ 09:56:02 #163
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_58935299
10,000 BC (Roland Emmerich, 2008)
Het verhaal bestaat uit een serie cliches samengebracht in een verre van historisch correct beeld van het verleden. Als fantasy setting voldoet het prima. De landschappen zijn indrukwekkend en de aankleding is op zich prima verzorgt, maar sprake van enige binding met een personage is er niet. Het enige wat de acteurs doen is braaf hun suffe dialogen afraffelen. De special effects kunnen er maar net mee door en het einde is ook om van te huilen. **

Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull (Steven Spielberg, 2008)
Erg vermakelijke nieuwe Indiana Jones film, bijna 20 jaar na dato. Na een wat haperend begin komt hij lekker op gang in de jungle. Soms gaat hij iets te ver over the top, zoals de koelkast, maar overall een leuke ode aan de jaren '50. De koude oorlog, de science fiction B-films en Roswell zijn de elementen uit die tijd die aangehaald worden en ook nog eens best goed in het straatje van Indiana Jones en geschiedenis gepast zijn, zoals de Nazi's en '30 serials dat in de originele trilogie zijn. Hoewel Harrison Ford al wat ouder wordt, kon hij de rol van Indiana Jones nog prima aan en ook Shia LaBeouf voldoet. Cate Blanchett overigens ook een erg vermakelijke schurk. ***¾

En een aantal weken/maanden eerder:

25-1-2008
Persepolis (Vincent Paronnaud & Marjana Satrapi, 2007)
Originele animatiefilm met een erg prettige animatiestijl. Het zwart-wit is vaak erg mooi en de film zit vol met originele vondsten, die het autografische verhaal opleuken. Het is een vrij boeiende tocht langs de Iraanse recente geschiedenis door de ogen van een vrouw, die na een tijd het land ontvlucht om in Oostenrijk naar school te gaan. ****

2-2-2008
Away from Her (Sarah Polley, 2006)
Prima regiedebuut van Sarah Polley. Twee prachtige acteerprestatie van Julie Christie en Gordon Pinsent zetten een mooi oud echtpaar neer wat door de ziekte Alzheimer uit elkaar gedreven wordt. Erg ontroerend om te zien hoe Grant in de leegte achter blijft die Fiona creëert wanneer ze naar het verzorgingstehuis gaat. ****
pi_58936199
À la folie... pas du tout (Laetitia Colombani, 2002)
De jonge, oogverblindende studente Angelique (Audrey Tautou) is verliefd op een getrouwde chirurg. Ze is ervan overtuigd dat hij ook van haar houdt. Maar waarom komt hij dan niet opdagen als ze een romantisch afspraakje hebben? Aardige film waarvan je in eerste instantie denk Tautou weer in een Amelie rol te zien, maar dan slaat het verhaal nogal om. Op zich aardig gedaan, ook de manier van vertellen, echter is Tautou niet echt geloofwaardig in de rol die ze neer moet zetten. 7.0

Dead Fish (Charley Stadler, 2004)
De dvdhoes geeft aan dat Dead Fish is het zelfde straatje valt als Lock Stock en Snatch, ik weet niet wie dat heeft bedacht maar die persoon heeft de films van Ritchie waarschijnlijk niet eens gezien. Dead Fish is ronduit slecht, het verhaal slaat nergens op, acteerwerk is zeer matig en de humor ontbreekt. De cast van de film is zeer behoorlijk (o.a. Gary Oldman en Robert Carlyle), mede daarom viel het me ook zo tegen. Heb de films zelfs niet eens helemaal afgekeken en dat komt eigenlijk nooit voor. Maar snel vergeten dit. 4.0
  dinsdag 27 mei 2008 @ 10:41:06 #165
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_58936287
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 10:37 schreef Hulkio het volgende:
..., echter is Tautou niet echt geloofwaardig in de rol die ze neer moet zetten. 7.0
Tautou is gewoon geen erg sterke actrice. Soms worden haar mogelijkheden optimaal benut door iemand als Jeunet, maar in vrijwel alle andere films valt ze gewoon tegen.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_58936541
Mee eens. Ik vond haar alleen goed in Amelie en Un long dimanche de fiançailles, Dirty Pretty Things ging ook nog wel. Maar in The Da Vinci Code vond ik haar ook niet best (hele film niet trouwens).
pi_58937567
Vorige week 21 gekeken met Kevin Spacey, heerlijke film met een leuke twist op 't einde
pi_58938328
Somewhere in the night 1946

Een soldaat raakt gewond tijdens de 2de wereldoorlog en raakt zijn geheugen kwijt, als hij bijkomt noemen de dokters hem George Taylor maar klopt dit wel en wie is hij dan wel? Hij besluit op zoek te gaan naar zijn echte ik en komt in contact met allemaal vreemde en gevaarlijke figuren.
Hele mooie film noir met John Hodiak als George Taylor. Blijft spannend tot het eind en heeft een aantal onverwachtte plotwendingen. Ik heb er erg van genoten. 8/10

[ Bericht 1% gewijzigd door trebremmit op 27-05-2008 15:41:36 ]
  dinsdag 27 mei 2008 @ 22:36:22 #169
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_58952025
quote:
Op zondag 25 mei 2008 16:18 schreef Lonewolf2003 het volgende:

Hij draait momenteel in menig bioscoop.
quote:
Op zondag 25 mei 2008 16:23 schreef JelleS het volgende:

De Gouden Beer is wel iets meer dan een 'eervolle vermelding'...

blijkbaar zijn we hier toch niet zo updated als ik altijd dacht ....
zonnig Brasil
pi_58956260
- Atonement (2007) met o.a. Keira Knightley
- The other Boleyn girl (2008) met o.a. Natalie Portman & Scarlett Johansson

De laatste viel me niet tegen, maar Atonement was moeilijk te volgen. Het einde vond ik teleurstellend. Moet hem nog maar eens kijken.
Aka Seventhee, Seventeas, 7-teas, 7, Seven, TTTTTTT, 70s, Settanta
Zus van -Magnolia- *O*
  woensdag 28 mei 2008 @ 13:11:25 #171
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_58962151
Leatherheads (George Clooney, 2008)
Best leuke derde film met Clooney op de regiestoel. Het is voornamelijk de oubollige charme waar de film het van moet hebben. De gevatte dialogen zoals we die vaak in de oude screwball komedies uit de jaren '40 terug zien, komen ook hier terug. Het zijn voornamelijk de scenes die Zellweger en Clooney delen waar dit het best uit de inkt komt. Zellweger in een klassieke journaliste rol is best te genieten, iets wat ik me vroeger moeilijk kon voorstellen. Er is ook zeker wat aan te merken op de film. Zo is hij af en toe net wat te traag en is de tweede helft van de film minder geslaagd, maar overall heb ik genoten. ***½

En eerder:
21-1-2008
Across the Universe (Julie Taymor, 2007)
Across the Universe is een gewaagd project wat verrassend leuk uitpakt. Een musical rondom de liedjes van The Beatles heeft potentieel veel tegenstanders, maar de manier waarop het gedaan is, is zo verfrissend, dat deze het nakijken hebben. De jonge, voornamelijk onbekende cast is lekker enthousiast en brengt leuke versie te horen van klassiekers zoals Hey Jude, While My Guitar Gently Weeps en Lucy in the Sky with Diamonds. Ze zijn best aardig geïntegreerd in een verhaal, wat een beetje van de hak op de tak springt, maar de musical elementen maken dit goed. ****
  woensdag 28 mei 2008 @ 21:40:06 #172
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_58973565
Cléo de 5 à 7
De eerste film die ik zag uit de Varda box van Criterion (La Pointe Courte) kon me niet zo bekoren. Gisteravond was het tijd om te zien of de tweede film me beter zou bevallen.
Nou, dat heb ik geweten. Cléo de 5 à 7 sloeg in als een bom en heeft vandaag de hele dag nog door m`n hoofd gespookt. Vooral omdat ik afgelopen jaar hetzelfde als Cléo van zeer dichtbij heb meegemaakt is het extra emotioneel.

Wat kan ik er over zeggen? hij is prachtig, meeslepend, bedroevend en geweldig gefilmd. Het grootste deel van de film observeert de camera. Vooral de scene waarin Cleo naar het cafe gaat en daar allemaal mensen bezig hoort over "onbelangrijke" dingen is treffend en herkenbaar. Het stuk waarin ze zingt bij de piano is hartverscheurend. Eén van de meest aangrijpende scenes die ik de afgelopen tijd heb gezien.
Corinne Marchand is geweldig in de hoofdrol en zet een personage neer waar je makkelijk sympathie voor krijgt.
Het einde is, een beetje tegen de draad en stijl van de film in, opbeurend en geeft je toch nog enigzins een goed gevoel.

Tijdens het kijken weet je al dat je naar iets speciaals zit te kijken. Maar wanneer een film (en een aantal scenes in het bijzonder) een dag later nog door je hoofd spoken weet je dat je een pareltje te pakken hebt.
Verplicht kijkvoer voor iedereen!

IMDB Cijfer: 7,9/10
Mijn Cijfer : 8,5/10
  woensdag 28 mei 2008 @ 22:03:45 #173
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_58974194
Teeth

Een slappe horror over een meisje met tanden in haar kutje. Het verhaal is gebaseerd op Vagina Dentata. Er worden een paar piemels afgebeten in een lang slepende soap. (all audiences approved)

De trailer
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
  woensdag 28 mei 2008 @ 23:33:34 #174
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_58976718
Three o'Clock High (1987)
Eindelijk gevonden in de groepen

Een normale student heeft een bad day. Alles gaat mis. Lekke autoband. Laat voor school. Bijna verkeersongeluk in mams auto. Maar het begint pas echt mis te lopen als hij de newguy aanraakt waar de wildste verhalen de ronde doen.
Een gevecht 3 uur sharp op het schoolplein. Gaande weg de dag wordt hij zenuwachtiger en begint rare dingen te doen terwijl hij normaal de braafste jongetje van de klas is.
Kwart-over-drie achter het schoolplein die uitdrukking kennen we hier toch ook. Aardig uitgewerkt concept.

cijfer 7.5 / imdb 6.8
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  woensdag 28 mei 2008 @ 23:41:16 #175
16701 scanman01
Today's a good day
pi_58976953
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 23:33 schreef Lambiekje het volgende:
Three o'Clock High (1987)
Eindelijk gevonden in de groepen

Een normale student heeft een bad day. Alles gaat mis. Lekke autoband. Laat voor school. Bijna verkeersongeluk in mams auto. Maar het begint pas echt mis te lopen als hij de newguy aanraakt waar de wildste verhalen de ronde doen.
Een gevecht 3 uur sharp op het schoolplein. Gaande weg de dag wordt hij zenuwachtiger en begint rare dingen te doen terwijl hij normaal de braafste jongetje van de klas is.
Kwart-over-drie achter het schoolplein die uitdrukking kennen we hier toch ook. Aardig uitgewerkt concept.

cijfer 7.5 / imdb 6.8
Heb de rapidshare links meteen gevonden
Ga vanavond ook even kijken.
My soul is painted like the wings of butterflies
  woensdag 28 mei 2008 @ 23:45:24 #176
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_58977078
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 23:41 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Heb de rapidshare links meteen gevonden
Ga vanavond ook even kijken.
vannacht nog !?:)

Nee maar echt de styl van de film is goed. Kende je de titel?
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_58984197
Disturbia

Een aardige thriller, maar niet een erg diepgaand verhaal. Standaard uitgevoerd, paar leuke schrik en spannings momenten, een voor de hand liggend romantisch tintje en een paar plotwendingen along the way. Standaard prestaties ook van de jonge cast wat mijn primaire reden was om te gaan kijken, want ik wist me god niet wie nou die Shia LeBeouf was waar iedereen t over had na t uitkomen van Indy4 Nou had ik van Emile Hirsch ook niet zo'n hoge pet op in t begin, maar je kan wel zien dat er talent zit.. Film was middelmatig maar vermakelijk.

De dame bezit overigens ook wat talenten
Where facts are few, experts are many.
  donderdag 29 mei 2008 @ 12:10:49 #178
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_58985103
The Other Boleyn Girl (Justin Chadwick, 2008)
Een film vol intriges en machtspelletjes, die best goed onderhoud. Echt uitzonderlijk wordt het niet en dat is toch vooral te wijten aan het acteerwerk. Nergens is dat echt heel sterk. Het is ook niet direct zwak, maar het script leent zich prima voor spetterende dialogen, maar die komen er niet. Verder is het ook zonde dat alles zich binnen in de kastelen afspeelt, want juist de buitenscenes zijn prachtig gefilmd. ***½

Meet the Spartans (Jason Friedberg & Aaron Seltzer, 2008)
Het team achter Date Movie en Epic Movie heeft nog niets bijgeleerd. Niet verrassend natuurlijk, maar toch ook knap. Ze worden ook niet echt gestimuleerd om betere films te maken, want op onbegrijpelijke wijze is ook dit weer een redelijk succes bij de bioscopen. De meeste grappen zijn niet leuk, maar daar bovenop gaan ze ook veel te lang door. Bijvoorbeeld het mensen in de put trappen of de dansscenes. En ondanks dat, duurt film ook nog maar net 70 minuten qua pure speeltijd. Een aanfluiting. ½

En eerder:
23-1-2008
Charlie Wilson's War (Mike Nichols, 2007)
Het is voornamelijk Philip Seymour Hoffman die de show steelt als CIA man. Het is mede zijn performance die van dit potentieel droge verhaal een levendig geheel maakt, wat regelmatig voor een lach zorgt. Behalve dat is de film ook nog eens relevant, zonder prekerig over te komen. Veteraan Nichols weet dus de perfecte balans te vinden tussen satire, biopic en sociale kritiek. ****

26-1-2008
Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street (Tim Burton, 2007)
Zoals we inmiddels gewend zijn, is de sfeer weer typisch Burton. Genieten dus. Zeker met regulars Johnny Depp en Helena Bonham Carter in de hoofdrollen kan er al nauwelijks iets mis gaan. De grauwe cinematografie en gothische uitstraling past prima bij het verhaal. Johnny en Helena blijken ook redelijk te kunnen zingen, alleen jammer dat de muziek niet geheel overtuigend is. Het blijft een manco wat de meeste musicals hebben in mijn ogen. ****
  donderdag 29 mei 2008 @ 14:18:35 #179
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_58988215
Hak se wui (Election) (2005, HK, Johnny To)
Een Hong Kongse Triad moet een nieuwe leider kiezen. De keuze gaat tussen de overambiteuze geweldadige Big D en de kalmere intelligente Lok. Als de Dragon Baton, het symbool van de leider, wordt vermist, wordt het een race wie die het eerste vindt.
Waar een mindere film zou beginnen met een intro over het hoe en wat valt de film meteen midden in het verhaal, waardoor het een lekker hoog tempo heeft. Dit tempo wordt de hele film vast gehouden. Dit komt omdat de film zich duidelijk afspeelt in al gevestigde wereld, die al honderden jaren bestaat. Het gaat over twee mensen, die al helemaal onderdeel van die wereld zijn i.t.t. het standaard opkomst en ondergang plot. Wat de film ook heel goed laat zien is de macht van de triads en de corruptie van de politie. Dit zijn mensen, die met gemak hun zaakjes door blijven regelen vanuit hun cel, terwijl de politie dat toelaat. Het is hierdoor geen standaard politie vs. maffia filmpje. Verder valt natuurlijk het (bijna) compleet ontbreken van vuurwapens op in zo'n film. In plaats daarvan gaat men elkaar te lijf met machette's e.d. Dit maakt Election imho een verfrissende film binnen het genre.
Het ziet er allemaal verschrikkelijk mooi strak gestijld uit. De muziek is door zijn rustigheid juist heel onheilspellend.
cijfer: 8.5

Hak se wui yi wo wai kwai (Election 2) (2006, HK, Johnny To)
Het is twee jaar later en weer tijd voor verkiezingen.
Het ziet er wederom hartstikke mooi uit. Maar de film miste imo het tempo en verfrissendheid van deel 1. Het is iets meer van hetzelfde. Maar dat is ook weer geen grote schande is. De film heeft zeker wel ook zijn momenten. Dit komt ook door de goede geloofwaardige karakters (zoals Jimmy en Lok), die zo geloofwaardig zijn mede dankzij het ook hier weer goede acteerwerk.
cijfer: 8
  Redactie Games donderdag 29 mei 2008 @ 14:57:07 #180
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_58989096
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 12:10 schreef Gorro het volgende:

Meet the Spartans (Jason Friedberg & Aaron Seltzer, 2008)
Het team achter Date Movie en Epic Movie heeft nog niets bijgeleerd. Niet verrassend natuurlijk, maar toch ook knap. Ze worden ook niet echt gestimuleerd om betere films te maken, want op onbegrijpelijke wijze is ook dit weer een redelijk succes bij de bioscopen. De meeste grappen zijn niet leuk, maar daar bovenop gaan ze ook veel te lang door. Bijvoorbeeld het mensen in de put trappen of de dansscenes. En ondanks dat, duurt film ook nog maar net 70 minuten qua pure speeltijd. Een aanfluiting. ½
Ik moet me schamen, maar ik heb een paar keer moeten lachen in die film. Als z'n zoontje in elkaar getrimd wordt... In tegenstelling tot Semi-Pro, was deze film een puntje beter...

Maar dan nog echt heel slecht, er wordt idd teveel doorgeborduurd op dezelfde grappen, waardoor het leuke er op een gegeven moment wel van af is. Scary Movie was gewoon beter...
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')