quote:De openingspost is hier te vinden. Denk er ook aan om het vorige topic toe te voegen en de lay-out toch nog even te controleren. De volgende die vergeet de wiki aan te passen moet een bos rozen aan MaJo sturen![]()
ik heb de wiki al aangepastquote:
Hmmm, ik heb dat dus niet gedaan, omdat ik de hedendaagse artsen stresskippen vind die toch geen tijd voor je hebben.quote:Op maandag 10 maart 2008 21:00 schreef RoofingBurner het volgende:
Ik doe ook nog even mee.Het idee om een dokter te raadplegen in het geval van Majo lijkt me juist. Soms kom je er niet alleen of zonder medicijnen uit. Ik spreek helaas uit ervaring, maar een gesprek met een arts hielp in mijn geval al.
Klopt wat je zegt, moet ook even dit ritme doorbreken en daarom ga ik morgen ook naar de dokter. Hopelijk de eerste stap naar me weer beter voelenquote:Op maandag 10 maart 2008 20:48 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Wat al gezegd is, een beetje kalmer aan doen kan geen kwaad.
Volgens mij probeer je 36 uur in een dag te proppen (wat op zich al lastig is, maar soms kan dat gevoelsmatig wel) en dan met de beslommeringen rond je ouders er bij is dat zeker te veel.
Heb ook 2 keer een flinke dip gehad waar ik geen uitweg meer zag en ik aardig aan het doordraaien was (eind 2006/begin 2007 nog zelfs) en toch ben ik daar iedere keer sterker van terug gekomen dan ik daarvoor was.
Doorbreek je dagelijkse ritmes, ga leuke dingen doen, puur om te ontspannen.
Ik wilde daar ook niet aan, juist omdat je je niet lekker voelt, maar ik heb er veel van geleerd en het heeft bij mij wel degelijk gewerkt.
Hopelijk voor jou ook...
quote:Op maandag 10 maart 2008 21:05 schreef MaJo het volgende:
Aw wat liev!![]()
[..]
Klopt wat je zegt, moet ook even dit ritme doorbreken en daarom ga ik morgen ook naar de dokter. Hopelijk de eerste stap naar me weer beter voelen
En in het kader van leuke dingen doen heeft redleader me net uitgenodigd voor de pesach (Joods Pasen)![]()
Ik heb gelukkig een hele fijne dokter die altijd de tijd voor me neemt. Als het moet kan ik daar een half uur zitten. Zijn spreekuur loopt dan ook altijd erg uit, maar dat maakt niet uitquote:Op maandag 10 maart 2008 21:04 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Hmmm, ik heb dat dus niet gedaan, omdat ik de hedendaagse artsen stresskippen vind die toch geen tijd voor je hebben.
V.w.b. het niet alleen oplossen ben ik het met je eens, niet v.w.b. medicijnen met hun vervelende bijwerkingen, absoluut niet...
quote:Op maandag 10 maart 2008 21:02 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
he, ik hier?
welles!quote:
Ik zal je niet tegenspreken hoor, ik geef alleen aan hoe ik er in zat en hoe ik het voor mezelf wilde overwinnen.quote:Op maandag 10 maart 2008 21:07 schreef MaJo het volgende:
Ik heb gelukkig een hele fijne dokter die altijd de tijd voor me neemt. Als het moet kan ik daar een half uur zitten. Zijn spreekuur loopt dan ook altijd erg uit, maar dat maakt niet uit
Wat betreft medicijnen, dat heeft me vroeger erg geholpen. Weet niet of dat dit keer ook zo zal zijn maar daarom ga ik ook naar de dokter, die kan dat beter overzien dan ik
Is dat een traditionele pesach zoals ik laatst beschreef zoals mijn opa dat deed?quote:Op maandag 10 maart 2008 21:05 schreef MaJo het volgende:
En in het kader van leuke dingen doen heeft redleader me net uitgenodigd voor de pesach (Joods Pasen)![]()
quote:Op maandag 10 maart 2008 21:13 schreef MaJo het volgende:
Ok genoeg over mijn huidige buien, laten we het weer over gezellige dingen hebben
Hoewel dat MaJo aanbidden niet verkeerd is natuurlijk
Traditioneel in welke zin? Vorig jaar ook met een groepje vrienden gedaan, geheel in eigen stijl. Wel volgens "de regels", maar iedereen mag eigen gedachten inbrengen, en de avond gezellig doorbrengen heeft meer waarde dan alle spreuken en gebeden opzeggen.quote:Op maandag 10 maart 2008 21:14 schreef MadMaster het volgende:
Is dat een traditionele pesach zoals ik laatst beschreef zoals mijn opa dat deed?
Weemoed dan...
Het Goede Doelquote:Op maandag 10 maart 2008 21:11 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik zal je niet tegenspreken hoor, ik geef alleen aan hoe ik er in zat en hoe ik het voor mezelf wilde overwinnen.
Iedereen is anders (huiskamervraag: CD-titel van ???) en hoe je er uit komt, maakt ook niet uit, als je er maar uit komt...
quote:Op maandag 10 maart 2008 21:17 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Het Goede Doel
* geeft zichzelf aan voor cheaten
Nee, geen saaie avond, ik heb het over de gezamenlijke maaltijd met soep met matzeballen, gremsjelies en peren met kuchel (en nog wat zaken die ik me niet meer herinneren kan)...quote:Op maandag 10 maart 2008 21:17 schreef iamredleader het volgende:
[..]
Traditioneel in welke zin? Vorig jaar ook met een groepje vrienden gedaan, geheel in eigen stijl. Wel volgens "de regels", maar iedereen mag eigen gedachten inbrengen, en de avond gezellig doorbrengen heeft meer waarde dan alle spreuken en gebeden opzeggen.
Dus als je denkt aan een saaie, droge avond waarin opa alleen maar vertelt... dan vergis je je
Hmmm...quote:Op maandag 10 maart 2008 21:17 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Het Goede Doel
* geeft zichzelf aan voor cheaten
* gaat zich diep schamenquote:
niet naar gekekenquote:Op maandag 10 maart 2008 21:26 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Hmmm...![]()
Weet je dan ook wat de grootste hit van dat album was of heb je dat dat ook al opgezocht?
Dat nummer is wel toepasselijk in dit topic...quote:Op maandag 10 maart 2008 21:27 schreef Etcetera het volgende:
[..]
* gaat zich diep schamen
[..]
niet naar gekeken
Jazeker, grote gezamenlijke maaltijd, matseballensoep, verder weet ik het menu van de avond nog niet, maar er zal wel wat matse in voorkomenquote:Op maandag 10 maart 2008 21:22 schreef MadMaster het volgende:
Nee, geen saaie avond, ik heb het over de gezamenlijke maaltijd met soep met matzeballen, gremsjelies en peren met kuchel (en nog wat zaken die ik me niet meer herinneren kan)...
Heb net het oliepitje dat ik van opa geerfd heb opgedoken en mw. MM gevraagd of ze peren met kuchel kan maken.
Ze zei nog 'ja' ook...![]()
![]()
Zo ééntje:quote:Op maandag 10 maart 2008 21:29 schreef iamredleader het volgende:
[..]
Jazeker, grote gezamenlijke maaltijd, matseballensoep, verder weet ik het menu van de avond nog niet, maar er zal wel wat matse in voorkomen
Overigens ben ik niet zo'n gremslish fan...
Heb je een foto van dat oliepitje?
Trouwens, ik ben nu echt in slaap aan het vallen achter de computerik ga m'n schattebout naar bed brengen en kruip er gezellig naast
ik wens jullie allemaal een "laila tov" (welterusten)
Door René Froger, Henk en Henk wilde het niet zelf op de plaat zetten...quote:Op maandag 10 maart 2008 21:31 schreef RoofingBurner het volgende:
Alles kan een mens gelukkig maken?
Had door Henk gezongen nooit zo'n hit geweest. Froger was de juiste man op met het juiste nummer op de juiste tijdquote:Op maandag 10 maart 2008 21:33 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Door René Froger, Henk en Henk wilde het niet zelf op de plaat zetten...
RB +1
Hmm nee, daar heb je gelijk inquote:Op maandag 10 maart 2008 21:32 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Da's niet toepasselijk in dit topic, althans, ik zie het niet...
Tijdens het reünie concert van het Goede Doel in de HMH hebben ze het wel gezongen en dat klonk niet verkeerd...quote:Op maandag 10 maart 2008 21:35 schreef RoofingBurner het volgende:
[..]
Had door Henk gezongen nooit zo'n hit geweest. Froger was de juiste man op met het juiste nummer op de juiste tijd
Dat noemen wij in het oerhollands een petroleumstelquote:
Een vers koppie theequote:Op maandag 10 maart 2008 21:31 schreef RoofingBurner het volgende:
Alles kan een mens gelukkig maken?
Als je er maar geen petroleum in gooit, want meurt je hele huis er naar...quote:Op maandag 10 maart 2008 21:39 schreef Nembrionic het volgende:
Dat noemen wij in het oerhollands een petroleumstel
Daar maakten mijn oma's altijd draadjesvlees op
Waar denk je dat de naam vandaan komtquote:Op maandag 10 maart 2008 21:46 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Als je er maar geen petroleum in gooit, want meurt je hele huis er naar...
Stoofperen maakten mij oma's er ook op jaquote:Op zo'n oliepitje/-stelletje stonden de peren vaak dagen lang te pruttelen, de lucht kan ik me nog goed herinneren...
Ik ken het ook wel onder de naam petroleumstel.quote:Op maandag 10 maart 2008 21:55 schreef Nembrionic het volgende:
Waar denk je dat de naam vandaan komt
Wat ik ervan begrepen heb is dat ze dát er vroeger in stopen.
Ligt aan de context:quote:Op maandag 10 maart 2008 21:56 schreef Nesle het volgende:
Hoe zeg je meest bekende of bekendste in het Engels?
most known?
It was a time WHEN a lot of stories were written.quote:en is dit een correcte zin?
It was a time where a lot of stories were written. of . It was a time with a lot of stories been written.help
'A lot of stories were (niet where!!!) written at that time' is beter...quote:Op maandag 10 maart 2008 21:56 schreef Nesle het volgende:
Hoe zeg je meest bekende of bekendste in het Engels?
most known?
en is dit een correcte zin?
It was a time where a lot of stories were written. of . It was a time with a lot of stories been written.help
Ook een goeie inderdaadquote:Op maandag 10 maart 2008 22:05 schreef MadMaster het volgende:
[..]
'A lot of stories were (niet where!!!) written at that time' is beter...
quote:Op maandag 10 maart 2008 22:03 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ligt aan de context:
"Kees was de bekendste golfer"
"Case was the most well known golfer"
"Kees kennen we het beste van zijn golfprestaties"
"Case was best known for his achievements in golf"
quote:Op maandag 10 maart 2008 22:05 schreef Nembrionic het volgende:
Een andere optie is:
it was a time in which a lot of stories were written
Interessant receptquote:Zie net dat het Kugel met Peren heet, mijn geheugen laat me in de steek:
Kugel met peren voor 4 personen (Bloeme de Ruiter)
Benodigdheden:
750 gram zelfr. bakmeel
150 gram basterdsuiker
1 zakje vanillesuiker
125 gram boter
1 theel. kaneel
snuifje zout
1/2 potje gesneden gember
125 gram gewelde rozijnen
50 gram geschaafde amandelen
3 kilo stoofperen
1 volle theel. kaneel
75 gram basterdsuiker
Bereiding:
Schil de peren en snijd ze in partjes of helften. Doe ze in een grote pan met water zodat ze net onder staan. Voeg de suiker en de kaneel toe en kook de peren half gaar. Maak ondertussen het deeg. Doe alle ingredienten in een grote bak. Neem ongeveer een soep-opscheplepel van het perenwater en doe dat erbij.Was je handen en begin dit mengsel te kneden. Maak er een homogene bal van. Is het te plakkerig doe er dan wat meel bij ,is het te droog dan moet er wat van het perenwater bij.
Als het deeg goed is plat de bal dan iets af en leg deze bovenop de peren. Zet de warmtebron op z'n allerlaagst liefst nog met vlamverdeler als je op gas kookt,en laat de pan met gesloten deksel zo 3a4 uur pruttelen. Als de kugel goed droog is is hij gaar. Om dat te weten moet je er af en toe evenmet een vork in prikken . Komt die er helemaal schoon uit dan is hij goed.
Inderdaadquote:Op maandag 10 maart 2008 22:10 schreef MadMaster het volgende:
Met Engels moet je altijd wat creatief zijn, de zinsopbouw kan vaak op verschillende manieren.
Een beetje goochelen met de woorden en je komt er dan vaak wel uit...
Zo vet?quote:Op maandag 10 maart 2008 22:20 schreef Puntenslijpsel het volgende:
Poe. Hee. Jemig
Meer dan twaalf uur op/rond school geweest vanwege project Molière; ofwel, rond de tien uur niets doen, twee uur eten en een half uur deelnemen aan een toneelstuk in het Frans. Maar ik had zo'n vette jurk aan
En letterlijk 'woord voor woord' vertalen is vaak ook een valkuil...quote:Op maandag 10 maart 2008 22:19 schreef Nembrionic het volgende:
Inderdaad
Het grootste probleem dat mensen vaak hebben is dat ze een zo kort mogelijke vertaling/meest direct vertaling willen hebben. Maar soms heb je een hele Engelse zin nodig om iets aan te duiden en soms juist maar 1 of 2 woorden.
Men gaat vaak de mist in omdat men denkt dat een hele zin "te lang" is.
That mean you not !quote:Op maandag 10 maart 2008 22:24 schreef MadMaster het volgende:
[..]
En letterlijk 'woord voor woord' vertalen is vaak ook een valkuil...
quote:Op maandag 10 maart 2008 22:24 schreef MadMaster het volgende:
[..]
En letterlijk 'woord voor woord' vertalen is vaak ook een valkuil...
Wat is de Duitse vertaling voor 'asbak' en 'ceintuur'?quote:
Aschenbecher volgens mij. Ceintuur heb ik geen idee van.quote:Op maandag 10 maart 2008 22:30 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Wat is de Duitse vertaling voor 'asbak' en 'ceintuur'?
Opmaat naar 2 ervaringen waar de vertaling mis ging...
Ja al dat Frans... dat snappen we natuurlijk niet hequote:Op maandag 10 maart 2008 22:34 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[ afbeelding ]
Moi, la maîtresse de danser
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Avec l'autre maîtresse de danser
[ afbeelding ]
Avec monsigneur Jourdain et Louise qui est muet
Viel wel mee. Het wa sjuist behoorlijk zuur. Er waren nog niet eens 30 man publiekquote:Op maandag 10 maart 2008 22:38 schreef Nembrionic het volgende:
Dat is best luxe voor een schoolvoorstelling!
Zoooooo!!! Prachtig zeg!! Wat een feest moet het zijn om in dergelijke kostuums rond te lopenquote:Op maandag 10 maart 2008 22:34 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Gespot!!!quote:Op maandag 10 maart 2008 22:38 schreef ElizabethR het volgende:
Aaaaah, wat schattig dat peteroliestelletje!! Ik spaar al jaren dat antieke emaille, en dat heb ik ook, althans, het grootste gedeelte, meegenomen naar Ierland.
Als je goed kijkt zie je op de bovenste foto net zo'n petroleumstelletje staan, bovenop de kast, tweede van rechts, maar dan creme in plaats van groen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Verder wil ik nog even kwijt dat ik het met de TT hartgrondig eens ben
Hoezo "valt wel mee"quote:Op maandag 10 maart 2008 22:40 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
Viel wel mee. Het wa sjuist behoorlijk zuur. Er waren nog niet eens 30 man publiekHet kostuum was gehuurd en eht mijne was by far het luxete. (En het vetst, vind ik persoonlijk.)
Ik stikte bijna, heb 5 minuten zieten gieren van het lachen hier!!quote:Op maandag 10 maart 2008 22:39 schreef MadMaster het volgende:
Ashenbecher is goed, ceintuur is gürtel
Vriend wil een asbak en vraagt in z'n beste Duits om een 'Asbach'.
Hij krijgt een glas met dit en snapt er niets van...
[ afbeelding ]
Vriend meldt op wintersport dat de ceintuur van z'n skipak niet goed zit in z'n beste Duits:
'Mein riem ist nicht in ordnung' (o.i.d.).
Oostenrijkers pissen in hun broek van het lachen, want 'riem'betekent 'stijve' in de straattaal...
Heeft de dame in groen een kussen op haar buik of is ze zwangerquote:Op maandag 10 maart 2008 22:34 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 10 maart 2008 22:39 schreef MadMaster het volgende:
Ashenbecher is goed, ceintuur is gürtel
Vriend wil een asbak en vraagt in z'n beste Duits om een 'Asbach'.
Hij krijgt een glas met dit en snapt er niets van...
[ afbeelding ]
Vriend meldt op wintersport dat de ceintuur van z'n skipak niet goed zit in z'n beste Duits:
'Mein riem ist nicht in ordnung' (o.i.d.).
Oostenrijkers pissen in hun broek van het lachen, want 'riem'betekent 'stijve' in de straattaal...
quote:Op maandag 10 maart 2008 22:40 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Zoooooo!!! Prachtig zeg!! Wat een feest moet het zijn om in dergelijke kostuums rond te lopen
Nahja misschien dat laatste. Maar ik zit dan ook wel op het Barlaeusquote:Op maandag 10 maart 2008 22:42 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Hoezo "valt wel mee"
Bij ons werd er echt niets gehuurd hoor
Of ben je gewoon verwend?
Dat krijg je als je met een aantal niet-over-de-grens-sprekende mensen naar Duitstalige landen op pad gaat.quote:Op maandag 10 maart 2008 22:43 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Ik stikte bijna, heb 5 minuten zieten gieren van het lachen hier!!
CTRL-Enter is toch gewoon 'nieuwe pagina'...quote:Op maandag 10 maart 2008 22:45 schreef Etcetera het volgende:
wederom frustraties hierik zit er over te denken om alle eindredactie maar te gaan doen met m'n projectgroep
![]()
het is bijvoorbeeld misschien handig om alle hoofdstuktitels dezelfde layout te geven. verder is het op zich ook wel lekker voor de leesbaarheid om alle tekst dezelfde lettergrootte te geven, als er tenminste geen gegronde reden is om dat niet te doen. en verder is er iets moois in Word, iets heeeel handigs. namelijk CONTROL ENTER! errug handig bij nieuwe hoofdstukkken aanmaken. oh, en als laatste: ik zou het leuk vinden als mijn achternaam goed gespeld wordt
sufkutte![]()
Ideetje wat ik ook meestal doe:quote:Op maandag 10 maart 2008 22:46 schreef Etcetera het volgende:
oh en nog een puntje. als er iets ingeleverd moet worden, zet het dan OF in de JUISTE VOLGORDE of zet er GEEN PAGINANUMMERING IN
quote:Op maandag 10 maart 2008 22:45 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]![]()
![]()
[..]
Nahja misschien dat laatste. Maar ik zit dan ook wel op het Barlaeus
En de voorstelling was wel ècht heel zuur.
ja en sommige mensen snappen dat nietquote:Op maandag 10 maart 2008 22:48 schreef MadMaster het volgende:
[..]
CTRL-Enter is toch gewoon 'nieuwe pagina'...
ik ga het ze eerst maar eens melden en als dat niet werkt lijkt me dat best wel een oplossing jaquote:Op maandag 10 maart 2008 22:50 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ideetje wat ik ook meestal doe:
Laat iedereen hun bijdrage leveren in .txt (kladblok) of onopgemaakt Word-document, kopieer het naar Word en doe dan pas de opmaak.
Scheelt je eeuwen van tijd...
Ah, dat verklaart inderdaad wel een hoop...quote:Op maandag 10 maart 2008 22:45 schreef Puntenslijpsel het volgende:
Nahja misschien dat laatste. Maar ik zit dan ook wel op het Barlaeus
Ze is neit dun, maar het is ook niet zo'n flatteuze jurk... Dat is het vooral.quote:Op maandag 10 maart 2008 22:43 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Heeft de dame in groen een kussen op haar buik of is ze zwanger
En 'monsigneur'? Ik zie alleen meiden...
Ja toch?quote:Op maandag 10 maart 2008 22:58 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ah, dat verklaart inderdaad wel een hoop...
Dan is het niet vreemd dat er maar 30 m/v komt opdraven.quote:Op maandag 10 maart 2008 23:03 schreef Puntenslijpsel het volgende:
Ze is neit dun, maar het is ook niet zo'n flatteuze jurk... Dat is het vooral.
En de dame links speelde een van de monsigneur JourdainsKrijg je met bijna alleen maar meiden die taalrpofiel/frans 2 doen.
quote:Ja toch?
quote:Op maandag 10 maart 2008 23:05 schreef MaJo het volgende:
Ik ga in badBeetje laat misschien maar ritme is toch ver te zoeken op het moment
Tot zo
Hoezo eigenlijk? Op beidequote:Op maandag 10 maart 2008 23:06 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Dan is het niet vreemd dat er maar 30 m/v komt opdraven.
[..], heel erg...
Je wil toch geen travo-show bezoeken...quote:
quote:Op maandag 10 maart 2008 23:10 schreef MadMaster het volgende:
Als recalcitrante punk- en skinhead-pubertjes begin jaren '80 hingen we vaak rond bij Paradiso en dan liep het Barleus uit.
Matten met de kakkers dan, prachtig toen...![]()
Nu denk ik:
Die punk en skinhead pubertjes waren bij ons eigenlijk juist de pineut meestal.quote:Op maandag 10 maart 2008 23:10 schreef MadMaster het volgende:
Als recalcitrante punk- en skinhead-pubertjes begin jaren '80 hingen we vaak rond bij Paradiso en dan liep het Barleus uit.
Matten met de kakkers dan, prachtig toen...![]()
Nu denk ik:
Hehe doet me denken aan mijn schooltijdquote:Op maandag 10 maart 2008 23:12 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Je wil toch geen travo-show bezoeken...
En v.w.b. het Barleus, zie hierboven, dat beeld raak ik nooit meer kwijt, ook nu niet als ik weer eens Paradiso bezoek...
Aangezien ik nogal regelmatig in Paradiso ben te vinden (lees: ik woon daar praktischquote:Op maandag 10 maart 2008 23:14 schreef Puntenslijpsel het volgende:
Terecht dat je denkt:! We liepen rond achten de school uit en er stonden ook allemaal mensen voor paradiso. (Chris Brown is daar avanvond, geloof ik) we kregen wel wat vuile blikken, maar ik zie ons niet echt meer als kakkers. Er hangen nu heel wat van due recalcitrante punk- en skinhead-pubertjes binnen de barleaanse muren rond, er staan nog resten van een pit in de aula.
En het is Barlaeus
Precies! Misschien zie je mij ook wel af en toe lopen. of zag je me en wist je niet dat ik het wasquote:Op maandag 10 maart 2008 23:19 schreef MaJo het volgende:
[..]
Aangezien ik nogal regelmatig in Paradiso ben te vinden (lees: ik woon daar praktisch) zie ik ook regelmatig studenten van het Barlaeus. Maar volgens mij valt het wel mee met het kakkersgehalte
En nu ga ik echt in bad![]()
Luister moppie, voor echte Amsterdammers is het gewoon Barleus, zo spreek je het toch ook uit...quote:Op maandag 10 maart 2008 23:14 schreef Puntenslijpsel het volgende:
Terecht dat je denkt:! We liepen rond achten de school uit en er stonden ook allemaal mensen voor paradiso. (Chris Brown is daar avanvond, geloof ik) we kregen wel wat vuile blikken, maar ik zie ons niet echt meer als kakkers. Er hangen nu heel wat van due recalcitrante punk- en skinhead-pubertjes binnen de barleaanse muren rond, er staan nog resten van een pit in de aula.
En het is Barlaeus
Ik weet niet waar je op school zat, maar ik denk dat de punks en skinheads in jouw tijd een stuk minder in aantal waren dan in mijn tijd, de tijd van krakers, kroning van Beatrix en anarchie overal...quote:Op maandag 10 maart 2008 23:16 schreef Whiteguy het volgende:
Die punk en skinhead pubertjes waren bij ons eigenlijk juist de pineut meestal.
Middelbare schooltijd... zucht. Was stiekem best wel erg leuk
quote:Op maandag 10 maart 2008 23:19 schreef MaJo het volgende:
[..]
Aangezien ik nogal regelmatig in Paradiso ben te vinden (lees: ik woon daar praktisch) zie ik ook regelmatig studenten van het Barlaeus. Maar volgens mij valt het wel mee met het kakkersgehalte
En nu ga ik echt in bad![]()
Pasop Monsigneur. Ik. ben. geen. kakker.quote:Op maandag 10 maart 2008 23:22 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Óf...jij bent ook een kakker en je herkent je eigen soort niet
Het feit dat je dit nog uit gaat leggen, geeft gewoon aan dat je ook een kakker bent op een kakschool...quote:Op maandag 10 maart 2008 23:23 schreef Puntenslijpsel het volgende:
En nu ga ik slapen. En wat je ook zegt MM, voor mij is het barlaeus. en is barleus gewoon fout, want dan is het net barleus met de eu als in neus. reus. heus.
Slaap lekker anyway
Als je dat een mooie tijd vond moet je eens een DVD van Ed van der Elsken opzoekenquote:Op maandag 10 maart 2008 23:21 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Luister moppie, voor echte Amsterdammers is het gewoon Barleus, zo spreek je het toch ook uit...
[..]
Ik weet niet waar je op school zat, maar ik denk dat de punks en skinheads in jouw tijd een stuk minder in aantal waren dan in mijn tijd, de tijd van krakers, kroning van Beatrix en anarchie overal...
Was toch een mooie tijd...
Blablabla. Zie post voor Nemquote:Op maandag 10 maart 2008 23:26 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Het feit dat je dit nog uit gaat leggen, geeft gewoon aan dat je ook een kakker bent op een kakschool...
Ik krijg weer zin om te gaan posten voor Paradiso...
[ afbeelding ]
Ik ken het werk van Ed van der Elsken en ook van Cor Jaring, maar heb het niet op DVD, wel in boekvormquote:Op maandag 10 maart 2008 23:26 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Als je dat een mooie tijd vond moet je eens een DVD van Ed van der Elsken opzoeken
Er hangen overigens ook een paar goede fotos van hem in enkele Amsterdamse musea.
Deze man probeerde zoveel mogelijk het tijdsbeeld vast te leggen. Zoveel mogelijk normale én minder normale mensen.
Ik heb een DVD liggen, misschien kan ik die kopieren.
Je kan de pot op, maffe alto!quote:
Mwoah.. zullen er allicht minder geweest zijn. Er waren nog een paar overgebleven gabbers hier en daar, en was wel een beetje het tijdperk van de (in mijn ogen) afgezwakte punk. (offspring enz)quote:Op maandag 10 maart 2008 23:21 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Luister moppie, voor echte Amsterdammers is het gewoon Barleus, zo spreek je het toch ook uit...
[..]
Ik weet niet waar je op school zat, maar ik denk dat de punks en skinheads in jouw tijd een stuk minder in aantal waren dan in mijn tijd, de tijd van krakers, kroning van Beatrix en anarchie overal...
Was toch een mooie tijd...
1. je hebt gelijk. Balaeus is correct. Barleus klinkt anders.quote:Op maandag 10 maart 2008 23:23 schreef Puntenslijpsel het volgende:
En nu ga ik slapen. En wat je ook zegt MM, voor mij is het barlaeus. en is barleus gewoon fout, want dan is het net barleus met de eu als in neus. reus. heus.
Slaap lekker anyway
Ik quotte MaJo, niet jouquote:Op maandag 10 maart 2008 23:26 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
Pasop Monsigneur. Ik. ben. geen. kakker.
Ja maar ho even! Van der Elsken deed dus ook video. Ken je dat dan? Want die DVD die ik heb bevat dus een video-docu. Niet fotosquote:Op maandag 10 maart 2008 23:28 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik ken het werk van Ed van der Elsken en ook van Cor Jaring, maar heb het niet op DVD, wel in boekvorm
Hingen vaak gewoon rond op straat en fotografeerden mensen en toevallige gebeurtenissen.
Prachtig inderdaad!!
Ik kom je wel eens van school afhalen, samen even een borrel doen en dan een discussie houden over kakkers en alto's.quote:Op maandag 10 maart 2008 23:30 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
Je kan de pot op, maffe alto!
1. Ik heb gelijk en jij niet. Standaard regel in mijn wereld. Maar nu gaat hij ook op.quote:Op maandag 10 maart 2008 23:32 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
1. je hebt gelijk. Balaeus is correct. Barleus klinkt anders.
2. je hebt ongelijk. Heb je geen Latijn gehad?
Je zegt: Barleejus. Maar eigenlijk moet het zijn Barlaai-joes.
Barleus, oftewel "Barleejus"
Dus niet een eu als in neus. Maar een "eejus"
Als je het heel technisch gaat kijken spreekt je het allebei verkeerd uit dus
Maarja...mierrenneuken is zó 2007.
Offspring is geen punk, maar wel wat ruig.quote:Op maandag 10 maart 2008 23:30 schreef Whiteguy het volgende:
Mwoah.. zullen er allicht minder geweest zijn. Er waren nog een paar overgebleven gabbers hier en daar, en was wel een beetje het tijdperk van de (in mijn ogen) afgezwakte punk. (offspring enz)
Whaha dat wil ik zien! Dan ga ik fotos maken in Van der Elsken-stijlquote:Op maandag 10 maart 2008 23:35 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik kom je wel eens van school afhalen, samen even een borrel doen en dan een discussie houden over kakkers en alto's.
Je mag je mooie jurk dan aandoen, doe ik mijn voormalige kledij aan.
Deal?
Ja ik geloof het ookquote:Op maandag 10 maart 2008 23:36 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Offspring is geen punk, maar wel wat ruig.
En gabbers zijn geen skinheads.
Generatiekloofje?
Volgens mij heb ik hem wel eens op TV bij de VPRO gezien, maar dat is al weer een tijdje terug.quote:Op maandag 10 maart 2008 23:34 schreef Nembrionic het volgende:
Ja maar ho even! Van der Elsken deed dus ook video. Ken je dat dan? Want die DVD die ik heb bevat dus een video-docu. Niet fotos
Hij interviewd dus ook mensen op straat en hij legt hun reacties vast.
Zal ik eens kijken of ik een kopietje kan trekken van de week?
quote:Op maandag 10 maart 2008 23:36 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
1. Ik heb gelijk en jij niet. Standaard regel in mijn wereld. Maar nu gaat hij ook op.
Dat klopt. En ik heb 'm toen ook direct in de VPRO-shop gekochtquote:Op maandag 10 maart 2008 23:37 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik hem wel eens op TV bij de VPRO gezien, maar dat is al weer een tijdje terug.
Ik ken 'm alleen van de Lennon en Ono foto. Maar voor de rest eigenlijk niet zo goed.quote:Ken jij Cor Jaring's werk?
In 'mijn tijd' was offspring punk en zaten de gabbers het dichtst bij de skinheads in de rangordequote:Op maandag 10 maart 2008 23:36 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Offspring is geen punk, maar wel wat ruig.
En gabbers zijn geen skinheads.
Generatiekloofje?
In mijn tijd, en ik denk dat dat dezelfde tijd was als de jouwe, hadden gabbers niets met skinheads van doenquote:Op maandag 10 maart 2008 23:41 schreef Whiteguy het volgende:
[..]
In 'mijn tijd' was offspring punk en zaten de gabbers het dichtst bij de skinheads in de rangorde![]()
De clubjes zoals jij bedoelde zijn al tijden uitgestorven volgens mij, en zitten tegenwoordig netjes weggestopt op kantoor van 9 tot 5
Spreken we een keer af?quote:Op maandag 10 maart 2008 23:46 schreef Puntenslijpsel het volgende:
Ik ga slapen!
Kan je nagaan hoe vaak ik er mee geconfronteerd word in die metropool waar ik woonquote:Op maandag 10 maart 2008 23:44 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ik zie nog wel eens punkers "oude stijl" rondlopen hoor. Maar het is redelijk zeldzaam ja
Misschien...quote:Op maandag 10 maart 2008 23:49 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Spreken we een keer af?
Ik val in het echt wel mee...
Ik werk (helaas) niet van 9 tot 5, maar de skins en punks zijn inderdaad aardig uitgestorven.quote:Op maandag 10 maart 2008 23:41 schreef Whiteguy het volgende:
In 'mijn tijd' was offspring punk en zaten de gabbers het dichtst bij de skinheads in de rangorde![]()
De clubjes zoals jij bedoelde zijn al tijden uitgestorven volgens mij, en zitten tegenwoordig netjes weggestopt op kantoor van 9 tot 5
Ik lees dat als een 'ja'...quote:
Wil je aandacht? Voor zo'n ruige kerel als jij gedraag jij je soms als een wijf.quote:Op maandag 10 maart 2008 17:59 schreef MadMaster het volgende:
Op mijn laatste 3 posts heb ik geen enkele reaktie gekregen, van de daarzo...
http://nl.wikipedia.org/wiki/Skinheadquote:Op dinsdag 11 maart 2008 00:57 schreef wyccie het volgende:
Oh, en leg me morgen uit wat het verschil is tussen skinheads en de nazi's, MM. Ik neem even aan/hoop dat je geen naziskinhead was.
Okay danquote:Op dinsdag 11 maart 2008 01:05 schreef wyccie het volgende:
Ik wilde het van MM horen, en ik was te lui om Wiki te lezen.
Oh ja, dat heb ik ook. Ik probeer het ook maar het is erg lastig. De bioloog in mij zegt dat het heel normaal is op uiterlijk te sorterenquote:Op dinsdag 11 maart 2008 01:10 schreef wyccie het volgende:
Ik vind het af en toe nog wel eens eng om langs skinheads te lopen, maar ik weet dat ze niet allemaal racistisch zijn. Ik probeer ze dan ook zo neutraal mogelijk te zien, niet van te voren al denken dat ze slecht zijn.
Dat is inderdaad heel grappig eigenlijk want toen ik hem leerde kennen dacht ik echt: "oh, wat een hardass. Moet je mee oppassen die gastquote:Op dinsdag 11 maart 2008 01:18 schreef wyccie het volgende:
Dat vind ik een leuke verrassing, het heeft iets vertederends.
Nee zijn niet mijn fotos toevalligquote:Op dinsdag 11 maart 2008 01:30 schreef wyccie het volgende:
Hmm, ik zie geen Bill Gates in 'm, nee.![]()
Foto is zeker door jou gemaakt?
Ik ga maar eens 4 blz. lezen en proberen te slapen. Trusten
Touchéquote:Op maandag 10 maart 2008 23:22 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Óf...jij bent ook een kakker en je herkent je eigen soort niet
Ik zat slechts te hypothetiserenquote:Op dinsdag 11 maart 2008 01:42 schreef MaJo het volgende:
Oh en om even te bewijzen dat ik lekker ruig ben zit ik nu naar Rage Against the Machine te luisteren![]()
Ik ga speciaal naar Pinkpop om RATM te zienquote:Op dinsdag 11 maart 2008 01:45 schreef Nembrionic het volgende:
Ik hoop echt zó dat ze op Rock Werchter komen
Weet je al of je daarheen gaat?
Tja, zoals ik al zei: ik vind het vrij normaal. Ik heb dan ook niet de illusie dat ik andere mensen NIET beoordeel op uiterlijk want dat is gewoon zoquote:Op dinsdag 11 maart 2008 01:41 schreef MaJo het volgende:
[..]
TouchéIk vind het sowieso grappig hoe je door anderen beoordeelt wordt. Op die alto school was ik waarschijnlijk wel een kakker, tussen de mensen met groen en paars haar liep ik daar met mijn Miss Saigon trui
Maar het mooie van die school was wel dat iedereen daar geaccepteerd werd, supermooie tijd was dat
quote:Op dinsdag 11 maart 2008 01:47 schreef MaJo het volgende:
En nem ik ga je advies opvolgen om even lekker niets aan school te doen. Ging net een artikel lezen voor een opdracht en na de eerste zin 20x herlezen te hebben en het nog niet in me opgenomen te hebben heb ik de reader maar weggeflikkerdje mag sowieso een paar opdrachten missen, maar (stiekeme) nerd dat ik ben wilde ik mooi op schema lopen
Maar fuck de studie voor even
hoewel ik wel voor mijn tentamen ga leren, die wil ik toch wel goed makenEn als het echt niet lukt kan ik het altijd later nog een keer proberen
![]()
Maar..maar RW is zo goed!quote:Op dinsdag 11 maart 2008 01:47 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik ga speciaal naar Pinkpop om RATM te zienDenk toch niet dat het Werchter gaat worden, maar denk er nog even over na
Nee dat is ook zoquote:Op dinsdag 11 maart 2008 01:48 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Tja, zoals ik al zei: ik vind het vrij normaal. Ik heb dan ook niet de illusie dat ik andere mensen NIET beoordeel op uiterlijk want dat is gewoon zo
Het is niet altijd even leuk om zo beoordeeld te worden maar het hoort er gewoon bij
Ik ook. Ik heb eigenlijk het verkeerde beroep want ik observeer graag mensen en hun gedragquote:Op dinsdag 11 maart 2008 01:51 schreef MaJo het volgende:
[..]
Nee dat is ook zomij boeit het ook weinig, vind het altijd wel grappig
Dat is ook zo, zou ook graag willenquote:
Als fotograaf observeer je toch juist mensen? Hoewel als pin up fotograaf niet echt neequote:Op dinsdag 11 maart 2008 01:52 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ik ook. Ik heb eigenlijk het verkeerde beroep want ik observeer graag mensen en hun gedrag
Als je een afscheidsfeestje geeft dan kun je daar net zogoed een verjaardagsfeestjecombi van makenquote:Op dinsdag 11 maart 2008 01:53 schreef MaJo het volgende:
[..]
Dat is ook zo, zou ook graag willenHet hangt er alleen vanaf of we ons huis uitmoeten, als dat zo is is dat op 1 juli dus dat geeft veel gedoe... Dat weekend zit het er dan wel in dat we een afscheidsfeestje geven/ mijn verjaardag vieren dus het komt niet zo goed uit dan
Maar als we langer mogen blijven (horen we ergens deze maand) dan is het zeker een optie
Maar denk niet dat we langer kunnen blijven...
Nou jaquote:Op dinsdag 11 maart 2008 01:55 schreef MaJo het volgende:
[..]
Als fotograaf observeer je toch juist mensen? Hoewel als pin up fotograaf niet echt nee![]()
Ja ik wil daar ook een combi van makenquote:Op dinsdag 11 maart 2008 01:55 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Als je een afscheidsfeestje geeft dan kun je daar net zogoed een verjaardagsfeestjecombi van maken
En dat je er weg moet is aardig ruk
Want het is een leuk huis
Hehequote:Op dinsdag 11 maart 2008 01:58 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Nou ja
Maar ik observeer niets op zo'n moment hoor
Ik bedoel meer gewoon dagelijkse dingen. Of gedrag hier op Fok en het verschil tussen Fokgedrag en IRL-gedrag. Of ik zie wel eens dat er ergens een onduidelijkheid ontstaan is en dan kan ik precies bedenken hoe die onduidelijkheid ontstaan is omdat ik dat al eerder ergens gezien heb. Maar dat hebben ze dan zelf niet door.
Volgens mij leg ik dit heel slecht uit
3 maanden?quote:Op dinsdag 11 maart 2008 01:59 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ja ik wil daar ook een combi van makenHet vriendje van S. is half juni jarig en aangezien hij fulltime bij ons woont (hij is 3 maanden geleden voor het laatst thuis geweest! Om spullen te halen
) viert hij het dan waarschijnlijk ook. Wordt dus een dolle boel
Alleen jammer als je dan niet kunt
Ja klopt, dat zou kunnen. Zie mijn eerder vernoemde Ed van der Elsken als retegoed voorbeeld daarvanquote:Op dinsdag 11 maart 2008 02:00 schreef MaJo het volgende:
[..]
Hehe
Ik snap precies wat je bedoeltmaar wat ik dus bedoel is dat je als fotograaf ook die dingetjes in het dagelijks leven vast kunt leggen, observeren door een lens als het ware
In principe observeer ik ook met mijn beroep
Hehe dat doe ik in de bus en trein altijdquote:Maar ik snap precies wat je bedoelt, ik vind dat ook leuk om op een afstandje naar mensen te kijken en er zelf situaties bij te verzinnen enzo
Uhuhquote:Op dinsdag 11 maart 2008 02:03 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
3 maanden?
die is gek
Anway...als je er op 1 juli uit moet zijn...dan neem ik aan dat je het weekend ervoor het feestje geeft toch?
Dat is echt zo herkenbaar! Vind het ook altijd leuk om naar telefoongesprekken te luisteren in de bus/trein, dan stel ik me helemaal voor wat voor soort persoon degene aan de andere kant van de lijn isquote:Op dinsdag 11 maart 2008 02:05 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ja klopt, dat zou kunnen. Zie mijn eerder vernoemde Ed van der Elsken als retegoed voorbeeld daarvan
Maar zo "diep" ga ik niet met het maken van mijn fotos. Dat vind ik ook (nog) niet leuk.
[..]
Hehe dat doe ik in de bus en trein altijd
Ik kan ook best genieten in een kroeg door gewoon ergens te zitten en alleen maar te luisteren en kijken naar de mensen om me heen en muziek luisteren. Dat doe ik niet zo vaak meer maar ik kreeg dan altijd naar mijn hoofd van: "heb je het wel naar je zin?". En dan zat ik gewoon echt te genieten
Haha dat is freakyquote:Op dinsdag 11 maart 2008 02:11 schreef MaJo het volgende:
[..]
UhuhDenk dat het een half jaar geleden is dat hij voor het laatst thuis sliep
Zelfs toen zij in Florida zat zat ie bij ons (!!!)
Allemaal leuk en aardig maar vind het wel een beetje a-relaxed soms...
Dus kan ik gewoon komenquote:En ja je hebt gelijk, dan geven we het feestje het weekend ervoorWerchter kan dan niet omdat we moeten verhuizen...
Dat is nietquote:Op dinsdag 11 maart 2008 02:13 schreef MaJo het volgende:
[..]
Dat is echt zo herkenbaar! Vind het ook altijd leuk om naar telefoongesprekken te luisteren in de bus/trein, dan stel ik me helemaal voor wat voor soort persoon degene aan de andere kant van de lijn is
En tijdens het uitgaan observeren is ook tof jaKan daar best van genieten
Zit je naar een uitnodiging te vissen?quote:Op dinsdag 11 maart 2008 02:13 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Haha dat is freaky
En je kan er ook weinig van zeggen natuurlijk.
[]
Dat is een van de nadelen van wonen met vrienden
[quote]
Dus kan ik gewoon komen
Nee ik zit niet te vissen. Ik bevestig mijn komstquote:Op dinsdag 11 maart 2008 02:16 schreef MaJo het volgende:
[..]
Zit je naar een uitnodiging te vissen?Maar ik had je al uitgenodigd, je weet dat ik het gezellig vind als je komt
Tof dat jij dat ook hebtquote:Op dinsdag 11 maart 2008 02:15 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Dat is niet![]()
Dat de rest dat niet doet is hun probleem![]()
Mensen hebben niet door dat je met alleen maar luisteren een hoop kunt leren. Veel mensen luisteren dan ook nooit
Ohja, en het is nog leuk ook
Hangt er een beetje vanaf waar ik ben, of ik er mensen ken en hoeveel en zo, maar het klopt welquote:Op dinsdag 11 maart 2008 02:19 schreef Nembrionic het volgende:
Jij lijkt me ook wel een observeerder Tim...
Ja ik dacht eigenlijk dat ik "de enige" wasquote:Op dinsdag 11 maart 2008 02:19 schreef MaJo het volgende:
[..]
Tof dat jij dat ook hebtZo irritant is dat inderdaad mensen die alleen maar lullen en totaal niet luisteren
en het is zeker een leuk tijdsverdrijf
Ja het is weer raak.quote:Mooi Nem/MaJo onderonsje weer trouwens
quote:Op dinsdag 11 maart 2008 02:23 schreef Harajuku. het volgende:
Hier is waar the magic happens?
Deksels! Jazekerquote:Op dinsdag 11 maart 2008 02:23 schreef Harajuku. het volgende:
Hier is waar the magic happens?
quote:Op dinsdag 11 maart 2008 02:24 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]Harajuku! Je liet me wel even schrikken, dacht dat ik in het verkeerde topic had gepost
Het is echt heel lang geleden sinds ik een kruik gebruikt heb.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 02:23 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Ik ga wel zo naar bed overigens, eerst nog even een kruik maken
Dat jij nog niet meedoet met het mafia spelquote:
Nee hoor, mijn moeder is ook zo en een goede vriend van me is echt de uberobserveerder. Zit ie een uur lang in een hoekje vraag ik 'Hey heb je het wel naar je zin?' 'Ja helemaal super man, zit gewoon even in mijn eigen wereldje' Hehe briljantquote:Op dinsdag 11 maart 2008 02:21 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ja ik dacht eigenlijk dat ik "de enige" was
Het is in ieder geval redelijk zeldzaam geloof ik
Hahaquote:Ja het is weer raak.
Beetje jammer dat Tim de zaak komt verstoren![]()
![]()
Superherkenbaarquote:Op dinsdag 11 maart 2008 02:25 schreef MaJo het volgende:
[..]
Nee hoor, mijn moeder is ook zo en een goede vriend van me is echt de uberobserveerder. Zit ie een uur lang in een hoekje vraag ik 'Hey heb je het wel naar je zin?' 'Ja helemaal super man, zit gewoon even in mijn eigen wereldje' Hehe briljant![]()
[..]
Haha![]()
Ik ga mij binnenkort eens aanmelden en meedoenquote:Op dinsdag 11 maart 2008 02:25 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Dat jij nog niet meedoet met het mafia spel
De verwarming is hier nog steeds niet 100% (de ketel lekt een heel klein beetje daarom zetten huisgenoten die vaak uit) en dan is het soms 's avonds enorm koud in huis en dan is een kruik wel fijn. Nu valt het met de kou wel mee maar gisteren beviel het goedquote:Op dinsdag 11 maart 2008 02:25 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Het is echt heel lang geleden sinds ik een kruik gebruikt heb.
Ik zit een boek te lezen trouwens.
Ja moet je doenquote:Op dinsdag 11 maart 2008 02:27 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ik ga mij binnenkort eens aanmelden en meedoen
Oi! Wat heb ik nou weer misdaan?quote:
Dan hebben we straks SC tegen de restquote:Op dinsdag 11 maart 2008 02:27 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ik ga mij binnenkort eens aanmelden en meedoen
Ik zal er geen gewoonte van makenquote:Op dinsdag 11 maart 2008 02:27 schreef MaJo het volgende:
Harajuku![]()
Dacht ook dat ik topics door elkaar haalde
Nietsquote:
Ik heb de komende dagen toch niet heel veel tijd dus ik kan best met de volgende ronde meedoenquote:Op dinsdag 11 maart 2008 02:29 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ja moet je doenJammer dat de nieuwe ronde net gestart is
Sorry, las eerst over de post van Nem heen en de quote kwam zo veel later dat ik er niet aan dacht om terug te lezen. Misverstandje dusquote:Op dinsdag 11 maart 2008 02:31 schreef MaJo het volgende:
[..]
NietsMoest alleen even lachen om nem
De Timmiezegt toch genoeg
Daar is anders nog weinig van te maken, sheep die me gewoon afschietquote:Op dinsdag 11 maart 2008 02:29 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Dan hebben we straks SC tegen de rest
Oy ik zeg toch niet dat je weg moetquote:Ik zal er geen gewoonte van maken
Met het tempo van het spel kun je overmorgen meedoenquote:Op dinsdag 11 maart 2008 02:32 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ik heb de komende dagen toch niet heel veel tijd dus ik kan best met de volgende ronde meedoen
De SC is meedogenloos wat dat betreft. In de ronde dat ik maffia was lagen Sheep en PS ook al vrij snel aan de verkeerde kant van het gras...quote:Op dinsdag 11 maart 2008 02:33 schreef MaJo het volgende:
[..]
Daar is anders nog weinig van te maken, sheep die me gewoon afschietDe afkorting van zijn naam doet hij eer aan!
No problemquote:Op dinsdag 11 maart 2008 02:32 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Sorry, las eerst over de post van Nem heen en de quote kwam zo veel later dat ik er niet aan dacht om terug te lezen. Misverstandje dus
Oh gezellie, dat moet lukkenquote:Op dinsdag 11 maart 2008 02:33 schreef MaJo het volgende:
[..]
Met het tempo van het spel kun je overmorgen meedoen![]()
Nee is juist wel goed, je moet het spel onbevoordeeld kunnen spelenquote:Op dinsdag 11 maart 2008 02:34 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
De SC is meedogenloos wat dat betreft. In de ronde dat ik maffia was lagen Sheep en PS ook al vrij snel aan de verkeerde kant van het gras...
Pas maar op dan, mijn initialen zijn ook SSquote:Op dinsdag 11 maart 2008 02:33 schreef MaJo het volgende:
[..]
Daar is anders nog weinig van te maken, sheep die me gewoon afschietDe afkorting van zijn naam doet hij eer aan!
quote:Oy ik zeg toch niet dat je weg moetAl hebben we dan wel veel dezelfde topics
Sssst straks denken ze nog dat je mijn kloon bentquote:Op dinsdag 11 maart 2008 02:37 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Pas maar op dan, mijn initialen zijn ook SS
[..]
En je zegt ook oy/oi!
Je bent toch wel dorp hè
Trusten Hawaii.
Ik moet jouw "kloon die niemand verwacht" nog tegenkomenquote:Op dinsdag 11 maart 2008 02:39 schreef MaJo het volgende:
[..]
Sssst straks denken ze nog dat je mijn kloon bent
Oh jaquote:Op dinsdag 11 maart 2008 02:41 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ik moet jouw "kloon die niemand verwacht" nog tegenkomen
Dat is altijd een pluspuntquote:
Killing in the Name Ofquote:Op dinsdag 11 maart 2008 02:45 schreef Nembrionic het volgende:
RATM op Lowlands 90's Now etc etc
Vet feest altijd.
Ik vind de muziek goed. Die gast heeft een jaren 80 stem..dat welquote:Op dinsdag 11 maart 2008 02:46 schreef MaJo het volgende:
We lijken wel eng veel op elkaar, posten in de helft van dezelfde topicsRATM is tof
![]()
Ik luister nu naar een nieuw bandje, Yeasayer, klinkt goed
Fuck you I won't do what you tell me!quote:Op dinsdag 11 maart 2008 02:49 schreef MaJo het volgende:
[..]
Killing in the Name OfMijn mooiste ervaring daarmee was op Sziget. We stonden onder een rieten dak toen het keihard begon te regenen en op dat moment zette RATM in. We zijn met z´n allen zo uit ons plaat gegaan
Na een tijdje was het alleen minder leuk toen we echt zeikend nat waren en onze tenten ook
ZOMGquote:Op dinsdag 11 maart 2008 02:51 schreef Nembrionic het volgende:
http://www.urbandictionar(...)+do+what+you+tell+me
Lees je achter de computer dan?quote:Op dinsdag 11 maart 2008 02:51 schreef Nembrionic het volgende:
Ik ook...nog een paar bladzijden lezen en dan smeer ik 'm ook
quote:
Ah okquote:
Je bedoelt: De naam van de roosquote:Op dinsdag 11 maart 2008 02:59 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ah okLijkt mij niet echt prettig, lees toch het liefst in bed of op de bank. Of in bad. Of in de bus of trein. Zelfs lopend op straat
Oftewel overal behalve achter de computer
Wat lees je op het moment? ik ga maar eens beginnen in In de naam van de Roos
Doe dat morgen lekker op je gemakkie en ga slapenquote:Op dinsdag 11 maart 2008 03:08 schreef MaJo het volgende:
Godver, bedenk me net dat ik nog een artikel moet tikken voor morgen![]()
![]()
Geeft wel aan dat ik er niet echt bij ben op het moment
Mensen vinden het vaak raar als ik lopend leesquote:Op dinsdag 11 maart 2008 03:02 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Je bedoelt: De naam van de roos
Ik lees nu The Wee Free Men van Terry Pratchett(Discworld)
Ik lees ook lopend of waar dan ook. Zelfs wel eens in de kroeg als ik moet wachten tot de andere er zijn. In bad lees ik niet want dan wordt mijn boek nat.
Bank en bed lees ik ook maar dan wordt ik snel moe. En het is een leuk boek.
En aangezien ik ook nog met wat mailtjes e.d. bezig ben is het wel zo handig om achter de computer te zitten
Nee moet voor 12 uur, is de deadline voor de krant. Godverquote:Op dinsdag 11 maart 2008 03:08 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Doe dat morgen lekker op je gemakkie en ga slapen
Ik heb de film ooit gezien met Connery. Die was wel goed maar ik het einde al vergeten.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 03:09 schreef MaJo het volgende:
[..]
Mensen vinden het vaak raar als ik lopend leesIk doe dat vaak van de bushalte naar huis, of van de trein naar de bus. Laatst liep ik weer lezend over straat, toen toeterde twee mannen in een busje en vroegen of dat niet gevaarlijk was
En je hebt gelijk, het is De naam van de RoosWilde ik altijd al lezen, alleen heeft mijn docent laatst de clue verklapt
Maar ik doe net alsof ik dat niet weet, ben het sowieso alweer half vergeten
Dan sta je om 09:00 op. Heb je 6 uur slaap gehad en 3 uur de tijdquote:Op dinsdag 11 maart 2008 03:10 schreef MaJo het volgende:
[..]
Nee moet voor 12 uur, is de deadline voor de krant. Godver
Heb zoveel boeken liggen die ik maar half gelezen heb, op het moment ben ik bezig in:quote:Op dinsdag 11 maart 2008 03:12 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ik heb de film ooit gezien met Connery. Die was wel goed maar ik het einde al vergeten.
Ik ben er een paar maanden geleden in begonnen maar ik was niet in de mood dus ik heb 'm maar weer weggelegd
je kent me inmiddels wel een beetje toch? 9 uur opstaan gaat me niet lukkenquote:Op dinsdag 11 maart 2008 03:12 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Dan sta je om 09:00 op. Heb je 6 uur slaap gehad en 3 uur de tijd
Ik hoef niet per sé aandacht, ik verwacht wel respons op een vraag die ik beantwoord zoals ik dat ook altijd netjes probeer te doen. Zie hieronder...quote:Op dinsdag 11 maart 2008 00:54 schreef wyccie het volgende:
Wil je aandacht? Voor zo'n ruige kerel als jij gedraag jij je soms als een wijf.![]()
Jij bent goed in mensen in hokjes proppen, hequote:Op dinsdag 11 maart 2008 00:57 schreef wyccie het volgende:
Oh, en leg me morgen uit wat het verschil is tussen skinheads en de nazi's, MM. Ik neem even aan/hoop dat je geen naziskinhead was.
Ik weet hoe ik me hier positioneer soms, maar ik denk dat ik vele kanten van mezelf laat zien aan een groep mensen die ik niet of nauwelijks ken. Wat dat betreft: ik ben behoorlijk extravert, ik ken mezelf redelijk goed.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 01:15 schreef Nembrionic het volgende:
Oh ja, dat heb ik ook. Ik probeer het ook maar het is erg lastig. De bioloog in mij zegt dat het heel normaal is op uiterlijk te sorteren
Het grappige is dus dat je voor enorme verrassingen kunt komen te staan.
Een vriend van me ziet eruit als een biker. Tattoos, spierballen, the works. Maar het is eigenlijk gewoon een nerd![]()
zozo, dat zijn de betere cadeausquote:Op dinsdag 11 maart 2008 09:00 schreef RoofingBurner het volgende:
Allen een heel plezierige morgen gewenst. Ik heb zojuist kaarten gekregen voor AZ-Feyenoord voor morgenavond dus mijn dag kan niet meer stuk.
Mooi boekquote:Op dinsdag 11 maart 2008 03:31 schreef MaJo het volgende:
Ik ben goed
En nu ga ik De naam van de Roos lezen
Truste!Nogmaals
quote:Op dinsdag 11 maart 2008 09:47 schreef LadyBlack het volgende:
Het regent zo hard hier dat ik het vertik om nu eerst naar huis te gaan, mn laptop op te halen en dan naar de bieb te vertrekkenIk blijf lekker op de kamer van mn vriendje hangen
verwarming aan, muziekje aan..... wel allenig maar dat moet dan maar he
Hele goede kaarten met eten en drinken er bij. Dan is het inderdaad wel handig dat je het met de fiets af kanquote:Op dinsdag 11 maart 2008 09:24 schreef RoofingBurner het volgende:
het komt door het verplaatsen van de wedstrijd, ik heb het dus te danken aan de hermandad. Een doordeweekse wedstrijd wordt te laat voor mijn directeur (hij woont dik een uur rijden vanaf het stadion) en ik kan het af op de fiets. Het zijn echt hele goede kaarten met eten en drinken erbij
Is het ook nog bruin?quote:Op dinsdag 11 maart 2008 09:54 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Geen water uit de kraan drinken nog he!
Neehoor, hier niet tenminste, maar er wordt nog wel gezegd dat je het nog een paar dagen moet koken voor je het drinktquote:
Ik ook, daarom blijf ik elke keer langer hangen dan het weekend.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 10:17 schreef LadyBlack het volgende:
Zit je eigenlijk elk weekend in Breda?? Ik zou gek worden van die treinreis elke keer
Nee, daarom vráág ik het je ook. Als ik mensen in een hokje prop en daar verder niks mee doe, had ik nooit mijjn ex ontmoet. Hij ziet eruit zoals jij, maar dan met andere schoenen.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 08:23 schreef MadMaster het volgende:
Jij bent goed in mensen in hokjes proppen, he
Zo, had ik al goedenmorgen gezegd...
Daar ga ik dus ook altijd vanuit. Maar bij een echt boek doe ik dat juist soms wel.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 08:30 schreef MadMaster het volgende:
Ik kan maar één ding zeggen: 'Never judge a book by the cover...'
Vaak welquote:Op dinsdag 11 maart 2008 10:48 schreef Soempie het volgende:
Dat heb ik gelukkig nog nooit gehad. Zijn ze dan wel een beetje soepel?
Heb ik twee keer gehad. Ook tijdens de vakantie, en net na de wisseling van week/weekend-OV.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 10:42 schreef LadyBlack het volgende:
Dat is best wel een reden ja
Ik zal daar echt aan moeten wennen dat reizen straks weer schreeuwend duur is![]()
Ik loop nu in de vakantie standaard de trein in zonder kaartje... word ook altijd gecontroleerd en dan steek ik met mn blonde hoofd zo mn ov richting conducteur
Die me dan vriendelijk meedeelt dat er een kaartje bijhoort.......
Het valt me op dat een hostel vaak duurder is dan een hotel als je met meer dan twee bent! Op de meeste sites waar ik heb gezocht betaal je per persoon per nacht, terwijl je in hotels per kamer betaalt.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 10:51 schreef LadyBlack het volgende:
Zo ik heb net voor 14 nachten een hostel geboekt
Duuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuurrr
Hostels zitten dan wel weer vaak op een goede centrale locatie. Goedkope hotels meestal nietquote:Op dinsdag 11 maart 2008 10:54 schreef wyccie het volgende:
[..]
Het valt me op dat een hostel vaak duurder is dan een hotel als je met meer dan twee bent! Op de meeste sites waar ik heb gezocht betaal je per persoon per nacht, terwijl je in hotels per kamer betaalt.
Ik zoek op hostelworld.com, daar zijn wel goedkope hostels te vinden, het jammere is alleen dat in Italië het hoogseizoen al op 1 maart begint....quote:Op dinsdag 11 maart 2008 10:54 schreef wyccie het volgende:
[..]
Het valt me op dat een hostel vaak duurder is dan een hotel als je met meer dan twee bent! Op de meeste sites waar ik heb gezocht betaal je per persoon per nacht, terwijl je in hotels per kamer betaalt.
Omdat er nogal wat louche figuren rondlopenquote:Op dinsdag 11 maart 2008 11:26 schreef SaskiaR het volgende:
Ja, dat vond ik in Engeland ook al zo raar... toen ik zei dat ik twee weken door Engeland reisde in m'n eentje, deels met de trein, en dat ik een paar dagen alleen ging wandelen kreeg ik meerdere reacties als ''Oh, you're brave!!"
Ik snap dat nooit zo goed, waarom zou ik als vrouw dapper moeten zijn om zoiets te doen???
Was jij niet regelmatig in de UK te vinden ?quote:Op dinsdag 11 maart 2008 11:33 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Omdat er nogal wat louche figuren rondlopen
En daarom zou IK me moeten beperken in wat ik doe? Dat is toch het toppunt van onrechtvaardigheid?? Degene die in zijn vrijheid beperkt zou moeten worden is degene die het in zijn hoofd haalt een vrouw aan te vallen, niet de vrouw zelf. Ik weiger me mijn vrijheid af te laten nemen door een of andere idioot.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 11:33 schreef Nembrionic het volgende:
Omdat er nogal wat louche figuren rondlopen
quote:Op dinsdag 11 maart 2008 11:37 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
En daarom zou IK me moeten beperken in wat ik doe? Dat is toch het toppunt van onrechtvaardigheid?? Degene die in zijn vrijheid beperkt zou moeten worden is degene die het in zijn hoofd haalt een vrouw aan te vallen, niet de vrouw zelf. Ik weiger me mijn vrijheid af te laten nemen door een of andere idioot.
En ja, daarom doe ik dus ook karate, want je moet wel realistisch blijven.
Ik bedoel niet zozeer 'dapper', maar meer stoer als in: dat je zo lang 'alleen' kunt zijn. Ik trek dat zelf gewoon heel slecht.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 11:26 schreef SaskiaR het volgende:
Ja, dat vond ik in Engeland ook al zo raar... toen ik zei dat ik twee weken door Engeland reisde in m'n eentje, deels met de trein, en dat ik een paar dagen alleen ging wandelen kreeg ik meerdere reacties als ''Oh, you're brave!!"
Ik snap dat nooit zo goed, waarom zou ik als vrouw dapper moeten zijn om zoiets te doen???
Zo zóu het wel moeten zijn jaquote:Op dinsdag 11 maart 2008 11:37 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
En daarom zou IK me moeten beperken in wat ik doe? Dat is toch het toppunt van onrechtvaardigheid?? Degene die in zijn vrijheid beperkt zou moeten worden is degene die het in zijn hoofd haalt een vrouw aan te vallen, niet de vrouw zelf. Ik weiger me mijn vrijheid af te laten nemen door een of andere idioot.
En ja, daarom doe ik dus ook karate, want je moet wel realistisch blijven.
Dat het inderdaad oneerlijk is. En dat karate wel verstandig isquote:Op dinsdag 11 maart 2008 11:41 schreef SaskiaR het volgende:
Wat bedoel je daar nou mee Nem?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |