Luister moppie, voor echte Amsterdammers is het gewoon Barleus, zo spreek je het toch ook uit...quote:Op maandag 10 maart 2008 23:14 schreef Puntenslijpsel het volgende:
Terecht dat je denkt:! We liepen rond achten de school uit en er stonden ook allemaal mensen voor paradiso. (Chris Brown is daar avanvond, geloof ik) we kregen wel wat vuile blikken, maar ik zie ons niet echt meer als kakkers. Er hangen nu heel wat van due recalcitrante punk- en skinhead-pubertjes binnen de barleaanse muren rond, er staan nog resten van een pit in de aula.
En het is Barlaeus
Ik weet niet waar je op school zat, maar ik denk dat de punks en skinheads in jouw tijd een stuk minder in aantal waren dan in mijn tijd, de tijd van krakers, kroning van Beatrix en anarchie overal...quote:Op maandag 10 maart 2008 23:16 schreef Whiteguy het volgende:
Die punk en skinhead pubertjes waren bij ons eigenlijk juist de pineut meestal.
Middelbare schooltijd... zucht. Was stiekem best wel erg leuk
quote:Op maandag 10 maart 2008 23:19 schreef MaJo het volgende:
[..]
Aangezien ik nogal regelmatig in Paradiso ben te vinden (lees: ik woon daar praktisch) zie ik ook regelmatig studenten van het Barlaeus. Maar volgens mij valt het wel mee met het kakkersgehalte
En nu ga ik echt in bad![]()
Pasop Monsigneur. Ik. ben. geen. kakker.quote:Op maandag 10 maart 2008 23:22 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Óf...jij bent ook een kakker en je herkent je eigen soort niet
Het feit dat je dit nog uit gaat leggen, geeft gewoon aan dat je ook een kakker bent op een kakschool...quote:Op maandag 10 maart 2008 23:23 schreef Puntenslijpsel het volgende:
En nu ga ik slapen. En wat je ook zegt MM, voor mij is het barlaeus. en is barleus gewoon fout, want dan is het net barleus met de eu als in neus. reus. heus.
Slaap lekker anyway
Als je dat een mooie tijd vond moet je eens een DVD van Ed van der Elsken opzoekenquote:Op maandag 10 maart 2008 23:21 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Luister moppie, voor echte Amsterdammers is het gewoon Barleus, zo spreek je het toch ook uit...
[..]
Ik weet niet waar je op school zat, maar ik denk dat de punks en skinheads in jouw tijd een stuk minder in aantal waren dan in mijn tijd, de tijd van krakers, kroning van Beatrix en anarchie overal...
Was toch een mooie tijd...
Blablabla. Zie post voor Nemquote:Op maandag 10 maart 2008 23:26 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Het feit dat je dit nog uit gaat leggen, geeft gewoon aan dat je ook een kakker bent op een kakschool...
Ik krijg weer zin om te gaan posten voor Paradiso...
[ afbeelding ]
Ik ken het werk van Ed van der Elsken en ook van Cor Jaring, maar heb het niet op DVD, wel in boekvormquote:Op maandag 10 maart 2008 23:26 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Als je dat een mooie tijd vond moet je eens een DVD van Ed van der Elsken opzoeken
Er hangen overigens ook een paar goede fotos van hem in enkele Amsterdamse musea.
Deze man probeerde zoveel mogelijk het tijdsbeeld vast te leggen. Zoveel mogelijk normale én minder normale mensen.
Ik heb een DVD liggen, misschien kan ik die kopieren.
Je kan de pot op, maffe alto!quote:
Mwoah.. zullen er allicht minder geweest zijn. Er waren nog een paar overgebleven gabbers hier en daar, en was wel een beetje het tijdperk van de (in mijn ogen) afgezwakte punk. (offspring enz)quote:Op maandag 10 maart 2008 23:21 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Luister moppie, voor echte Amsterdammers is het gewoon Barleus, zo spreek je het toch ook uit...
[..]
Ik weet niet waar je op school zat, maar ik denk dat de punks en skinheads in jouw tijd een stuk minder in aantal waren dan in mijn tijd, de tijd van krakers, kroning van Beatrix en anarchie overal...
Was toch een mooie tijd...
1. je hebt gelijk. Balaeus is correct. Barleus klinkt anders.quote:Op maandag 10 maart 2008 23:23 schreef Puntenslijpsel het volgende:
En nu ga ik slapen. En wat je ook zegt MM, voor mij is het barlaeus. en is barleus gewoon fout, want dan is het net barleus met de eu als in neus. reus. heus.
Slaap lekker anyway
Ik quotte MaJo, niet jouquote:Op maandag 10 maart 2008 23:26 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
Pasop Monsigneur. Ik. ben. geen. kakker.
Ja maar ho even! Van der Elsken deed dus ook video. Ken je dat dan? Want die DVD die ik heb bevat dus een video-docu. Niet fotosquote:Op maandag 10 maart 2008 23:28 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik ken het werk van Ed van der Elsken en ook van Cor Jaring, maar heb het niet op DVD, wel in boekvorm
Hingen vaak gewoon rond op straat en fotografeerden mensen en toevallige gebeurtenissen.
Prachtig inderdaad!!
Ik kom je wel eens van school afhalen, samen even een borrel doen en dan een discussie houden over kakkers en alto's.quote:Op maandag 10 maart 2008 23:30 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
Je kan de pot op, maffe alto!
1. Ik heb gelijk en jij niet. Standaard regel in mijn wereld. Maar nu gaat hij ook op.quote:Op maandag 10 maart 2008 23:32 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
1. je hebt gelijk. Balaeus is correct. Barleus klinkt anders.
2. je hebt ongelijk. Heb je geen Latijn gehad?
Je zegt: Barleejus. Maar eigenlijk moet het zijn Barlaai-joes.
Barleus, oftewel "Barleejus"
Dus niet een eu als in neus. Maar een "eejus"
Als je het heel technisch gaat kijken spreekt je het allebei verkeerd uit dus
Maarja...mierrenneuken is zó 2007.
Offspring is geen punk, maar wel wat ruig.quote:Op maandag 10 maart 2008 23:30 schreef Whiteguy het volgende:
Mwoah.. zullen er allicht minder geweest zijn. Er waren nog een paar overgebleven gabbers hier en daar, en was wel een beetje het tijdperk van de (in mijn ogen) afgezwakte punk. (offspring enz)
Whaha dat wil ik zien! Dan ga ik fotos maken in Van der Elsken-stijlquote:Op maandag 10 maart 2008 23:35 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik kom je wel eens van school afhalen, samen even een borrel doen en dan een discussie houden over kakkers en alto's.
Je mag je mooie jurk dan aandoen, doe ik mijn voormalige kledij aan.
Deal?
Ja ik geloof het ookquote:Op maandag 10 maart 2008 23:36 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Offspring is geen punk, maar wel wat ruig.
En gabbers zijn geen skinheads.
Generatiekloofje?
Volgens mij heb ik hem wel eens op TV bij de VPRO gezien, maar dat is al weer een tijdje terug.quote:Op maandag 10 maart 2008 23:34 schreef Nembrionic het volgende:
Ja maar ho even! Van der Elsken deed dus ook video. Ken je dat dan? Want die DVD die ik heb bevat dus een video-docu. Niet fotos
Hij interviewd dus ook mensen op straat en hij legt hun reacties vast.
Zal ik eens kijken of ik een kopietje kan trekken van de week?
quote:Op maandag 10 maart 2008 23:36 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
1. Ik heb gelijk en jij niet. Standaard regel in mijn wereld. Maar nu gaat hij ook op.
Dat klopt. En ik heb 'm toen ook direct in de VPRO-shop gekochtquote:Op maandag 10 maart 2008 23:37 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik hem wel eens op TV bij de VPRO gezien, maar dat is al weer een tijdje terug.
Ik ken 'm alleen van de Lennon en Ono foto. Maar voor de rest eigenlijk niet zo goed.quote:Ken jij Cor Jaring's werk?
In 'mijn tijd' was offspring punk en zaten de gabbers het dichtst bij de skinheads in de rangordequote:Op maandag 10 maart 2008 23:36 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Offspring is geen punk, maar wel wat ruig.
En gabbers zijn geen skinheads.
Generatiekloofje?
In mijn tijd, en ik denk dat dat dezelfde tijd was als de jouwe, hadden gabbers niets met skinheads van doenquote:Op maandag 10 maart 2008 23:41 schreef Whiteguy het volgende:
[..]
In 'mijn tijd' was offspring punk en zaten de gabbers het dichtst bij de skinheads in de rangorde![]()
De clubjes zoals jij bedoelde zijn al tijden uitgestorven volgens mij, en zitten tegenwoordig netjes weggestopt op kantoor van 9 tot 5
Spreken we een keer af?quote:Op maandag 10 maart 2008 23:46 schreef Puntenslijpsel het volgende:
Ik ga slapen!
Kan je nagaan hoe vaak ik er mee geconfronteerd word in die metropool waar ik woonquote:Op maandag 10 maart 2008 23:44 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ik zie nog wel eens punkers "oude stijl" rondlopen hoor. Maar het is redelijk zeldzaam ja
Misschien...quote:Op maandag 10 maart 2008 23:49 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Spreken we een keer af?
Ik val in het echt wel mee...
Ik werk (helaas) niet van 9 tot 5, maar de skins en punks zijn inderdaad aardig uitgestorven.quote:Op maandag 10 maart 2008 23:41 schreef Whiteguy het volgende:
In 'mijn tijd' was offspring punk en zaten de gabbers het dichtst bij de skinheads in de rangorde![]()
De clubjes zoals jij bedoelde zijn al tijden uitgestorven volgens mij, en zitten tegenwoordig netjes weggestopt op kantoor van 9 tot 5
Ik lees dat als een 'ja'...quote:
Wil je aandacht? Voor zo'n ruige kerel als jij gedraag jij je soms als een wijf.quote:Op maandag 10 maart 2008 17:59 schreef MadMaster het volgende:
Op mijn laatste 3 posts heb ik geen enkele reaktie gekregen, van de daarzo...
http://nl.wikipedia.org/wiki/Skinheadquote:Op dinsdag 11 maart 2008 00:57 schreef wyccie het volgende:
Oh, en leg me morgen uit wat het verschil is tussen skinheads en de nazi's, MM. Ik neem even aan/hoop dat je geen naziskinhead was.
Okay danquote:Op dinsdag 11 maart 2008 01:05 schreef wyccie het volgende:
Ik wilde het van MM horen, en ik was te lui om Wiki te lezen.
Oh ja, dat heb ik ook. Ik probeer het ook maar het is erg lastig. De bioloog in mij zegt dat het heel normaal is op uiterlijk te sorterenquote:Op dinsdag 11 maart 2008 01:10 schreef wyccie het volgende:
Ik vind het af en toe nog wel eens eng om langs skinheads te lopen, maar ik weet dat ze niet allemaal racistisch zijn. Ik probeer ze dan ook zo neutraal mogelijk te zien, niet van te voren al denken dat ze slecht zijn.
Dat is inderdaad heel grappig eigenlijk want toen ik hem leerde kennen dacht ik echt: "oh, wat een hardass. Moet je mee oppassen die gastquote:Op dinsdag 11 maart 2008 01:18 schreef wyccie het volgende:
Dat vind ik een leuke verrassing, het heeft iets vertederends.
Nee zijn niet mijn fotos toevalligquote:Op dinsdag 11 maart 2008 01:30 schreef wyccie het volgende:
Hmm, ik zie geen Bill Gates in 'm, nee.![]()
Foto is zeker door jou gemaakt?
Ik ga maar eens 4 blz. lezen en proberen te slapen. Trusten
Touchéquote:Op maandag 10 maart 2008 23:22 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Óf...jij bent ook een kakker en je herkent je eigen soort niet
Ik zat slechts te hypothetiserenquote:Op dinsdag 11 maart 2008 01:42 schreef MaJo het volgende:
Oh en om even te bewijzen dat ik lekker ruig ben zit ik nu naar Rage Against the Machine te luisteren![]()
Ik ga speciaal naar Pinkpop om RATM te zienquote:Op dinsdag 11 maart 2008 01:45 schreef Nembrionic het volgende:
Ik hoop echt zó dat ze op Rock Werchter komen
Weet je al of je daarheen gaat?
Tja, zoals ik al zei: ik vind het vrij normaal. Ik heb dan ook niet de illusie dat ik andere mensen NIET beoordeel op uiterlijk want dat is gewoon zoquote:Op dinsdag 11 maart 2008 01:41 schreef MaJo het volgende:
[..]
TouchéIk vind het sowieso grappig hoe je door anderen beoordeelt wordt. Op die alto school was ik waarschijnlijk wel een kakker, tussen de mensen met groen en paars haar liep ik daar met mijn Miss Saigon trui
Maar het mooie van die school was wel dat iedereen daar geaccepteerd werd, supermooie tijd was dat
quote:Op dinsdag 11 maart 2008 01:47 schreef MaJo het volgende:
En nem ik ga je advies opvolgen om even lekker niets aan school te doen. Ging net een artikel lezen voor een opdracht en na de eerste zin 20x herlezen te hebben en het nog niet in me opgenomen te hebben heb ik de reader maar weggeflikkerdje mag sowieso een paar opdrachten missen, maar (stiekeme) nerd dat ik ben wilde ik mooi op schema lopen
Maar fuck de studie voor even
hoewel ik wel voor mijn tentamen ga leren, die wil ik toch wel goed makenEn als het echt niet lukt kan ik het altijd later nog een keer proberen
![]()
Maar..maar RW is zo goed!quote:Op dinsdag 11 maart 2008 01:47 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik ga speciaal naar Pinkpop om RATM te zienDenk toch niet dat het Werchter gaat worden, maar denk er nog even over na
Nee dat is ook zoquote:Op dinsdag 11 maart 2008 01:48 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Tja, zoals ik al zei: ik vind het vrij normaal. Ik heb dan ook niet de illusie dat ik andere mensen NIET beoordeel op uiterlijk want dat is gewoon zo
Het is niet altijd even leuk om zo beoordeeld te worden maar het hoort er gewoon bij
Ik ook. Ik heb eigenlijk het verkeerde beroep want ik observeer graag mensen en hun gedragquote:Op dinsdag 11 maart 2008 01:51 schreef MaJo het volgende:
[..]
Nee dat is ook zomij boeit het ook weinig, vind het altijd wel grappig
Dat is ook zo, zou ook graag willenquote:
Als fotograaf observeer je toch juist mensen? Hoewel als pin up fotograaf niet echt neequote:Op dinsdag 11 maart 2008 01:52 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ik ook. Ik heb eigenlijk het verkeerde beroep want ik observeer graag mensen en hun gedrag
Als je een afscheidsfeestje geeft dan kun je daar net zogoed een verjaardagsfeestjecombi van makenquote:Op dinsdag 11 maart 2008 01:53 schreef MaJo het volgende:
[..]
Dat is ook zo, zou ook graag willenHet hangt er alleen vanaf of we ons huis uitmoeten, als dat zo is is dat op 1 juli dus dat geeft veel gedoe... Dat weekend zit het er dan wel in dat we een afscheidsfeestje geven/ mijn verjaardag vieren dus het komt niet zo goed uit dan
Maar als we langer mogen blijven (horen we ergens deze maand) dan is het zeker een optie
Maar denk niet dat we langer kunnen blijven...
Nou jaquote:Op dinsdag 11 maart 2008 01:55 schreef MaJo het volgende:
[..]
Als fotograaf observeer je toch juist mensen? Hoewel als pin up fotograaf niet echt nee![]()
Ja ik wil daar ook een combi van makenquote:Op dinsdag 11 maart 2008 01:55 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Als je een afscheidsfeestje geeft dan kun je daar net zogoed een verjaardagsfeestjecombi van maken
En dat je er weg moet is aardig ruk
Want het is een leuk huis
Hehequote:Op dinsdag 11 maart 2008 01:58 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Nou ja
Maar ik observeer niets op zo'n moment hoor
Ik bedoel meer gewoon dagelijkse dingen. Of gedrag hier op Fok en het verschil tussen Fokgedrag en IRL-gedrag. Of ik zie wel eens dat er ergens een onduidelijkheid ontstaan is en dan kan ik precies bedenken hoe die onduidelijkheid ontstaan is omdat ik dat al eerder ergens gezien heb. Maar dat hebben ze dan zelf niet door.
Volgens mij leg ik dit heel slecht uit
3 maanden?quote:Op dinsdag 11 maart 2008 01:59 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ja ik wil daar ook een combi van makenHet vriendje van S. is half juni jarig en aangezien hij fulltime bij ons woont (hij is 3 maanden geleden voor het laatst thuis geweest! Om spullen te halen
) viert hij het dan waarschijnlijk ook. Wordt dus een dolle boel
Alleen jammer als je dan niet kunt
Ja klopt, dat zou kunnen. Zie mijn eerder vernoemde Ed van der Elsken als retegoed voorbeeld daarvanquote:Op dinsdag 11 maart 2008 02:00 schreef MaJo het volgende:
[..]
Hehe
Ik snap precies wat je bedoeltmaar wat ik dus bedoel is dat je als fotograaf ook die dingetjes in het dagelijks leven vast kunt leggen, observeren door een lens als het ware
In principe observeer ik ook met mijn beroep
Hehe dat doe ik in de bus en trein altijdquote:Maar ik snap precies wat je bedoelt, ik vind dat ook leuk om op een afstandje naar mensen te kijken en er zelf situaties bij te verzinnen enzo
Uhuhquote:Op dinsdag 11 maart 2008 02:03 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
3 maanden?
die is gek
Anway...als je er op 1 juli uit moet zijn...dan neem ik aan dat je het weekend ervoor het feestje geeft toch?
Dat is echt zo herkenbaar! Vind het ook altijd leuk om naar telefoongesprekken te luisteren in de bus/trein, dan stel ik me helemaal voor wat voor soort persoon degene aan de andere kant van de lijn isquote:Op dinsdag 11 maart 2008 02:05 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ja klopt, dat zou kunnen. Zie mijn eerder vernoemde Ed van der Elsken als retegoed voorbeeld daarvan
Maar zo "diep" ga ik niet met het maken van mijn fotos. Dat vind ik ook (nog) niet leuk.
[..]
Hehe dat doe ik in de bus en trein altijd
Ik kan ook best genieten in een kroeg door gewoon ergens te zitten en alleen maar te luisteren en kijken naar de mensen om me heen en muziek luisteren. Dat doe ik niet zo vaak meer maar ik kreeg dan altijd naar mijn hoofd van: "heb je het wel naar je zin?". En dan zat ik gewoon echt te genieten
Haha dat is freakyquote:Op dinsdag 11 maart 2008 02:11 schreef MaJo het volgende:
[..]
UhuhDenk dat het een half jaar geleden is dat hij voor het laatst thuis sliep
Zelfs toen zij in Florida zat zat ie bij ons (!!!)
Allemaal leuk en aardig maar vind het wel een beetje a-relaxed soms...
Dus kan ik gewoon komenquote:En ja je hebt gelijk, dan geven we het feestje het weekend ervoorWerchter kan dan niet omdat we moeten verhuizen...
Dat is nietquote:Op dinsdag 11 maart 2008 02:13 schreef MaJo het volgende:
[..]
Dat is echt zo herkenbaar! Vind het ook altijd leuk om naar telefoongesprekken te luisteren in de bus/trein, dan stel ik me helemaal voor wat voor soort persoon degene aan de andere kant van de lijn is
En tijdens het uitgaan observeren is ook tof jaKan daar best van genieten
Zit je naar een uitnodiging te vissen?quote:Op dinsdag 11 maart 2008 02:13 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Haha dat is freaky
En je kan er ook weinig van zeggen natuurlijk.
[]
Dat is een van de nadelen van wonen met vrienden
[quote]
Dus kan ik gewoon komen
Nee ik zit niet te vissen. Ik bevestig mijn komstquote:Op dinsdag 11 maart 2008 02:16 schreef MaJo het volgende:
[..]
Zit je naar een uitnodiging te vissen?Maar ik had je al uitgenodigd, je weet dat ik het gezellig vind als je komt
Tof dat jij dat ook hebtquote:Op dinsdag 11 maart 2008 02:15 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Dat is niet![]()
Dat de rest dat niet doet is hun probleem![]()
Mensen hebben niet door dat je met alleen maar luisteren een hoop kunt leren. Veel mensen luisteren dan ook nooit
Ohja, en het is nog leuk ook
Hangt er een beetje vanaf waar ik ben, of ik er mensen ken en hoeveel en zo, maar het klopt welquote:Op dinsdag 11 maart 2008 02:19 schreef Nembrionic het volgende:
Jij lijkt me ook wel een observeerder Tim...
Ja ik dacht eigenlijk dat ik "de enige" wasquote:Op dinsdag 11 maart 2008 02:19 schreef MaJo het volgende:
[..]
Tof dat jij dat ook hebtZo irritant is dat inderdaad mensen die alleen maar lullen en totaal niet luisteren
en het is zeker een leuk tijdsverdrijf
Ja het is weer raak.quote:Mooi Nem/MaJo onderonsje weer trouwens
quote:Op dinsdag 11 maart 2008 02:23 schreef Harajuku. het volgende:
Hier is waar the magic happens?
Deksels! Jazekerquote:Op dinsdag 11 maart 2008 02:23 schreef Harajuku. het volgende:
Hier is waar the magic happens?
quote:Op dinsdag 11 maart 2008 02:24 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]Harajuku! Je liet me wel even schrikken, dacht dat ik in het verkeerde topic had gepost
Het is echt heel lang geleden sinds ik een kruik gebruikt heb.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 02:23 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Ik ga wel zo naar bed overigens, eerst nog even een kruik maken
Dat jij nog niet meedoet met het mafia spelquote:
Nee hoor, mijn moeder is ook zo en een goede vriend van me is echt de uberobserveerder. Zit ie een uur lang in een hoekje vraag ik 'Hey heb je het wel naar je zin?' 'Ja helemaal super man, zit gewoon even in mijn eigen wereldje' Hehe briljantquote:Op dinsdag 11 maart 2008 02:21 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ja ik dacht eigenlijk dat ik "de enige" was
Het is in ieder geval redelijk zeldzaam geloof ik
Hahaquote:Ja het is weer raak.
Beetje jammer dat Tim de zaak komt verstoren![]()
![]()
Superherkenbaarquote:Op dinsdag 11 maart 2008 02:25 schreef MaJo het volgende:
[..]
Nee hoor, mijn moeder is ook zo en een goede vriend van me is echt de uberobserveerder. Zit ie een uur lang in een hoekje vraag ik 'Hey heb je het wel naar je zin?' 'Ja helemaal super man, zit gewoon even in mijn eigen wereldje' Hehe briljant![]()
[..]
Haha![]()
Ik ga mij binnenkort eens aanmelden en meedoenquote:Op dinsdag 11 maart 2008 02:25 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Dat jij nog niet meedoet met het mafia spel
De verwarming is hier nog steeds niet 100% (de ketel lekt een heel klein beetje daarom zetten huisgenoten die vaak uit) en dan is het soms 's avonds enorm koud in huis en dan is een kruik wel fijn. Nu valt het met de kou wel mee maar gisteren beviel het goedquote:Op dinsdag 11 maart 2008 02:25 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Het is echt heel lang geleden sinds ik een kruik gebruikt heb.
Ik zit een boek te lezen trouwens.
Ja moet je doenquote:Op dinsdag 11 maart 2008 02:27 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ik ga mij binnenkort eens aanmelden en meedoen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |