Precies! Misschien zie je mij ook wel af en toe lopen. of zag je me en wist je niet dat ik het wasquote:Op maandag 10 maart 2008 23:19 schreef MaJo het volgende:
[..]
Aangezien ik nogal regelmatig in Paradiso ben te vinden (lees: ik woon daar praktisch) zie ik ook regelmatig studenten van het Barlaeus. Maar volgens mij valt het wel mee met het kakkersgehalte
En nu ga ik echt in bad![]()
Luister moppie, voor echte Amsterdammers is het gewoon Barleus, zo spreek je het toch ook uit...quote:Op maandag 10 maart 2008 23:14 schreef Puntenslijpsel het volgende:
Terecht dat je denkt:! We liepen rond achten de school uit en er stonden ook allemaal mensen voor paradiso. (Chris Brown is daar avanvond, geloof ik) we kregen wel wat vuile blikken, maar ik zie ons niet echt meer als kakkers. Er hangen nu heel wat van due recalcitrante punk- en skinhead-pubertjes binnen de barleaanse muren rond, er staan nog resten van een pit in de aula.
En het is Barlaeus
Ik weet niet waar je op school zat, maar ik denk dat de punks en skinheads in jouw tijd een stuk minder in aantal waren dan in mijn tijd, de tijd van krakers, kroning van Beatrix en anarchie overal...quote:Op maandag 10 maart 2008 23:16 schreef Whiteguy het volgende:
Die punk en skinhead pubertjes waren bij ons eigenlijk juist de pineut meestal.
Middelbare schooltijd... zucht. Was stiekem best wel erg leuk
quote:Op maandag 10 maart 2008 23:19 schreef MaJo het volgende:
[..]
Aangezien ik nogal regelmatig in Paradiso ben te vinden (lees: ik woon daar praktisch) zie ik ook regelmatig studenten van het Barlaeus. Maar volgens mij valt het wel mee met het kakkersgehalte
En nu ga ik echt in bad![]()
Pasop Monsigneur. Ik. ben. geen. kakker.quote:Op maandag 10 maart 2008 23:22 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Óf...jij bent ook een kakker en je herkent je eigen soort niet
Het feit dat je dit nog uit gaat leggen, geeft gewoon aan dat je ook een kakker bent op een kakschool...quote:Op maandag 10 maart 2008 23:23 schreef Puntenslijpsel het volgende:
En nu ga ik slapen. En wat je ook zegt MM, voor mij is het barlaeus. en is barleus gewoon fout, want dan is het net barleus met de eu als in neus. reus. heus.
Slaap lekker anyway
Als je dat een mooie tijd vond moet je eens een DVD van Ed van der Elsken opzoekenquote:Op maandag 10 maart 2008 23:21 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Luister moppie, voor echte Amsterdammers is het gewoon Barleus, zo spreek je het toch ook uit...
[..]
Ik weet niet waar je op school zat, maar ik denk dat de punks en skinheads in jouw tijd een stuk minder in aantal waren dan in mijn tijd, de tijd van krakers, kroning van Beatrix en anarchie overal...
Was toch een mooie tijd...
Blablabla. Zie post voor Nemquote:Op maandag 10 maart 2008 23:26 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Het feit dat je dit nog uit gaat leggen, geeft gewoon aan dat je ook een kakker bent op een kakschool...
Ik krijg weer zin om te gaan posten voor Paradiso...
[ afbeelding ]
Ik ken het werk van Ed van der Elsken en ook van Cor Jaring, maar heb het niet op DVD, wel in boekvormquote:Op maandag 10 maart 2008 23:26 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Als je dat een mooie tijd vond moet je eens een DVD van Ed van der Elsken opzoeken
Er hangen overigens ook een paar goede fotos van hem in enkele Amsterdamse musea.
Deze man probeerde zoveel mogelijk het tijdsbeeld vast te leggen. Zoveel mogelijk normale én minder normale mensen.
Ik heb een DVD liggen, misschien kan ik die kopieren.
Je kan de pot op, maffe alto!quote:
Mwoah.. zullen er allicht minder geweest zijn. Er waren nog een paar overgebleven gabbers hier en daar, en was wel een beetje het tijdperk van de (in mijn ogen) afgezwakte punk. (offspring enz)quote:Op maandag 10 maart 2008 23:21 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Luister moppie, voor echte Amsterdammers is het gewoon Barleus, zo spreek je het toch ook uit...
[..]
Ik weet niet waar je op school zat, maar ik denk dat de punks en skinheads in jouw tijd een stuk minder in aantal waren dan in mijn tijd, de tijd van krakers, kroning van Beatrix en anarchie overal...
Was toch een mooie tijd...
1. je hebt gelijk. Balaeus is correct. Barleus klinkt anders.quote:Op maandag 10 maart 2008 23:23 schreef Puntenslijpsel het volgende:
En nu ga ik slapen. En wat je ook zegt MM, voor mij is het barlaeus. en is barleus gewoon fout, want dan is het net barleus met de eu als in neus. reus. heus.
Slaap lekker anyway
Ik quotte MaJo, niet jouquote:Op maandag 10 maart 2008 23:26 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
Pasop Monsigneur. Ik. ben. geen. kakker.
Ja maar ho even! Van der Elsken deed dus ook video. Ken je dat dan? Want die DVD die ik heb bevat dus een video-docu. Niet fotosquote:Op maandag 10 maart 2008 23:28 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik ken het werk van Ed van der Elsken en ook van Cor Jaring, maar heb het niet op DVD, wel in boekvorm
Hingen vaak gewoon rond op straat en fotografeerden mensen en toevallige gebeurtenissen.
Prachtig inderdaad!!
Ik kom je wel eens van school afhalen, samen even een borrel doen en dan een discussie houden over kakkers en alto's.quote:Op maandag 10 maart 2008 23:30 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
Je kan de pot op, maffe alto!
1. Ik heb gelijk en jij niet. Standaard regel in mijn wereld. Maar nu gaat hij ook op.quote:Op maandag 10 maart 2008 23:32 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
1. je hebt gelijk. Balaeus is correct. Barleus klinkt anders.
2. je hebt ongelijk. Heb je geen Latijn gehad?
Je zegt: Barleejus. Maar eigenlijk moet het zijn Barlaai-joes.
Barleus, oftewel "Barleejus"
Dus niet een eu als in neus. Maar een "eejus"
Als je het heel technisch gaat kijken spreekt je het allebei verkeerd uit dus
Maarja...mierrenneuken is zó 2007.
Offspring is geen punk, maar wel wat ruig.quote:Op maandag 10 maart 2008 23:30 schreef Whiteguy het volgende:
Mwoah.. zullen er allicht minder geweest zijn. Er waren nog een paar overgebleven gabbers hier en daar, en was wel een beetje het tijdperk van de (in mijn ogen) afgezwakte punk. (offspring enz)
Whaha dat wil ik zien! Dan ga ik fotos maken in Van der Elsken-stijlquote:Op maandag 10 maart 2008 23:35 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik kom je wel eens van school afhalen, samen even een borrel doen en dan een discussie houden over kakkers en alto's.
Je mag je mooie jurk dan aandoen, doe ik mijn voormalige kledij aan.
Deal?
Ja ik geloof het ookquote:Op maandag 10 maart 2008 23:36 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Offspring is geen punk, maar wel wat ruig.
En gabbers zijn geen skinheads.
Generatiekloofje?
Volgens mij heb ik hem wel eens op TV bij de VPRO gezien, maar dat is al weer een tijdje terug.quote:Op maandag 10 maart 2008 23:34 schreef Nembrionic het volgende:
Ja maar ho even! Van der Elsken deed dus ook video. Ken je dat dan? Want die DVD die ik heb bevat dus een video-docu. Niet fotos
Hij interviewd dus ook mensen op straat en hij legt hun reacties vast.
Zal ik eens kijken of ik een kopietje kan trekken van de week?
quote:Op maandag 10 maart 2008 23:36 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
1. Ik heb gelijk en jij niet. Standaard regel in mijn wereld. Maar nu gaat hij ook op.
Dat klopt. En ik heb 'm toen ook direct in de VPRO-shop gekochtquote:Op maandag 10 maart 2008 23:37 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik hem wel eens op TV bij de VPRO gezien, maar dat is al weer een tijdje terug.
Ik ken 'm alleen van de Lennon en Ono foto. Maar voor de rest eigenlijk niet zo goed.quote:Ken jij Cor Jaring's werk?
In 'mijn tijd' was offspring punk en zaten de gabbers het dichtst bij de skinheads in de rangordequote:Op maandag 10 maart 2008 23:36 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Offspring is geen punk, maar wel wat ruig.
En gabbers zijn geen skinheads.
Generatiekloofje?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |