quote:De openingspost is hier te vinden. Denk er ook aan om het vorige topic toe te voegen en de lay-out toch nog even te controleren. De volgende die vergeet de wiki aan te passen moet een bos rozen aan MaJo sturen![]()
ik heb de wiki al aangepastquote:
Hmmm, ik heb dat dus niet gedaan, omdat ik de hedendaagse artsen stresskippen vind die toch geen tijd voor je hebben.quote:Op maandag 10 maart 2008 21:00 schreef RoofingBurner het volgende:
Ik doe ook nog even mee.Het idee om een dokter te raadplegen in het geval van Majo lijkt me juist. Soms kom je er niet alleen of zonder medicijnen uit. Ik spreek helaas uit ervaring, maar een gesprek met een arts hielp in mijn geval al.
Klopt wat je zegt, moet ook even dit ritme doorbreken en daarom ga ik morgen ook naar de dokter. Hopelijk de eerste stap naar me weer beter voelenquote:Op maandag 10 maart 2008 20:48 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Wat al gezegd is, een beetje kalmer aan doen kan geen kwaad.
Volgens mij probeer je 36 uur in een dag te proppen (wat op zich al lastig is, maar soms kan dat gevoelsmatig wel) en dan met de beslommeringen rond je ouders er bij is dat zeker te veel.
Heb ook 2 keer een flinke dip gehad waar ik geen uitweg meer zag en ik aardig aan het doordraaien was (eind 2006/begin 2007 nog zelfs) en toch ben ik daar iedere keer sterker van terug gekomen dan ik daarvoor was.
Doorbreek je dagelijkse ritmes, ga leuke dingen doen, puur om te ontspannen.
Ik wilde daar ook niet aan, juist omdat je je niet lekker voelt, maar ik heb er veel van geleerd en het heeft bij mij wel degelijk gewerkt.
Hopelijk voor jou ook...
quote:Op maandag 10 maart 2008 21:05 schreef MaJo het volgende:
Aw wat liev!![]()
[..]
Klopt wat je zegt, moet ook even dit ritme doorbreken en daarom ga ik morgen ook naar de dokter. Hopelijk de eerste stap naar me weer beter voelen
En in het kader van leuke dingen doen heeft redleader me net uitgenodigd voor de pesach (Joods Pasen)![]()
Ik heb gelukkig een hele fijne dokter die altijd de tijd voor me neemt. Als het moet kan ik daar een half uur zitten. Zijn spreekuur loopt dan ook altijd erg uit, maar dat maakt niet uitquote:Op maandag 10 maart 2008 21:04 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Hmmm, ik heb dat dus niet gedaan, omdat ik de hedendaagse artsen stresskippen vind die toch geen tijd voor je hebben.
V.w.b. het niet alleen oplossen ben ik het met je eens, niet v.w.b. medicijnen met hun vervelende bijwerkingen, absoluut niet...
quote:Op maandag 10 maart 2008 21:02 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
he, ik hier?
welles!quote:
Ik zal je niet tegenspreken hoor, ik geef alleen aan hoe ik er in zat en hoe ik het voor mezelf wilde overwinnen.quote:Op maandag 10 maart 2008 21:07 schreef MaJo het volgende:
Ik heb gelukkig een hele fijne dokter die altijd de tijd voor me neemt. Als het moet kan ik daar een half uur zitten. Zijn spreekuur loopt dan ook altijd erg uit, maar dat maakt niet uit
Wat betreft medicijnen, dat heeft me vroeger erg geholpen. Weet niet of dat dit keer ook zo zal zijn maar daarom ga ik ook naar de dokter, die kan dat beter overzien dan ik
Is dat een traditionele pesach zoals ik laatst beschreef zoals mijn opa dat deed?quote:Op maandag 10 maart 2008 21:05 schreef MaJo het volgende:
En in het kader van leuke dingen doen heeft redleader me net uitgenodigd voor de pesach (Joods Pasen)![]()
quote:Op maandag 10 maart 2008 21:13 schreef MaJo het volgende:
Ok genoeg over mijn huidige buien, laten we het weer over gezellige dingen hebben
Hoewel dat MaJo aanbidden niet verkeerd is natuurlijk
Traditioneel in welke zin? Vorig jaar ook met een groepje vrienden gedaan, geheel in eigen stijl. Wel volgens "de regels", maar iedereen mag eigen gedachten inbrengen, en de avond gezellig doorbrengen heeft meer waarde dan alle spreuken en gebeden opzeggen.quote:Op maandag 10 maart 2008 21:14 schreef MadMaster het volgende:
Is dat een traditionele pesach zoals ik laatst beschreef zoals mijn opa dat deed?
Weemoed dan...
Het Goede Doelquote:Op maandag 10 maart 2008 21:11 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik zal je niet tegenspreken hoor, ik geef alleen aan hoe ik er in zat en hoe ik het voor mezelf wilde overwinnen.
Iedereen is anders (huiskamervraag: CD-titel van ???) en hoe je er uit komt, maakt ook niet uit, als je er maar uit komt...
quote:Op maandag 10 maart 2008 21:17 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Het Goede Doel
* geeft zichzelf aan voor cheaten
Nee, geen saaie avond, ik heb het over de gezamenlijke maaltijd met soep met matzeballen, gremsjelies en peren met kuchel (en nog wat zaken die ik me niet meer herinneren kan)...quote:Op maandag 10 maart 2008 21:17 schreef iamredleader het volgende:
[..]
Traditioneel in welke zin? Vorig jaar ook met een groepje vrienden gedaan, geheel in eigen stijl. Wel volgens "de regels", maar iedereen mag eigen gedachten inbrengen, en de avond gezellig doorbrengen heeft meer waarde dan alle spreuken en gebeden opzeggen.
Dus als je denkt aan een saaie, droge avond waarin opa alleen maar vertelt... dan vergis je je
Hmmm...quote:Op maandag 10 maart 2008 21:17 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Het Goede Doel
* geeft zichzelf aan voor cheaten
* gaat zich diep schamenquote:
niet naar gekekenquote:Op maandag 10 maart 2008 21:26 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Hmmm...![]()
Weet je dan ook wat de grootste hit van dat album was of heb je dat dat ook al opgezocht?
Dat nummer is wel toepasselijk in dit topic...quote:Op maandag 10 maart 2008 21:27 schreef Etcetera het volgende:
[..]
* gaat zich diep schamen
[..]
niet naar gekeken
Jazeker, grote gezamenlijke maaltijd, matseballensoep, verder weet ik het menu van de avond nog niet, maar er zal wel wat matse in voorkomenquote:Op maandag 10 maart 2008 21:22 schreef MadMaster het volgende:
Nee, geen saaie avond, ik heb het over de gezamenlijke maaltijd met soep met matzeballen, gremsjelies en peren met kuchel (en nog wat zaken die ik me niet meer herinneren kan)...
Heb net het oliepitje dat ik van opa geerfd heb opgedoken en mw. MM gevraagd of ze peren met kuchel kan maken.
Ze zei nog 'ja' ook...![]()
![]()
Zo ééntje:quote:Op maandag 10 maart 2008 21:29 schreef iamredleader het volgende:
[..]
Jazeker, grote gezamenlijke maaltijd, matseballensoep, verder weet ik het menu van de avond nog niet, maar er zal wel wat matse in voorkomen
Overigens ben ik niet zo'n gremslish fan...
Heb je een foto van dat oliepitje?
Trouwens, ik ben nu echt in slaap aan het vallen achter de computerik ga m'n schattebout naar bed brengen en kruip er gezellig naast
ik wens jullie allemaal een "laila tov" (welterusten)
Door René Froger, Henk en Henk wilde het niet zelf op de plaat zetten...quote:Op maandag 10 maart 2008 21:31 schreef RoofingBurner het volgende:
Alles kan een mens gelukkig maken?
Had door Henk gezongen nooit zo'n hit geweest. Froger was de juiste man op met het juiste nummer op de juiste tijdquote:Op maandag 10 maart 2008 21:33 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Door René Froger, Henk en Henk wilde het niet zelf op de plaat zetten...
RB +1
Hmm nee, daar heb je gelijk inquote:Op maandag 10 maart 2008 21:32 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Da's niet toepasselijk in dit topic, althans, ik zie het niet...
Tijdens het reünie concert van het Goede Doel in de HMH hebben ze het wel gezongen en dat klonk niet verkeerd...quote:Op maandag 10 maart 2008 21:35 schreef RoofingBurner het volgende:
[..]
Had door Henk gezongen nooit zo'n hit geweest. Froger was de juiste man op met het juiste nummer op de juiste tijd
Dat noemen wij in het oerhollands een petroleumstelquote:
Een vers koppie theequote:Op maandag 10 maart 2008 21:31 schreef RoofingBurner het volgende:
Alles kan een mens gelukkig maken?
Als je er maar geen petroleum in gooit, want meurt je hele huis er naar...quote:Op maandag 10 maart 2008 21:39 schreef Nembrionic het volgende:
Dat noemen wij in het oerhollands een petroleumstel
Daar maakten mijn oma's altijd draadjesvlees op
Waar denk je dat de naam vandaan komtquote:Op maandag 10 maart 2008 21:46 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Als je er maar geen petroleum in gooit, want meurt je hele huis er naar...
Stoofperen maakten mij oma's er ook op jaquote:Op zo'n oliepitje/-stelletje stonden de peren vaak dagen lang te pruttelen, de lucht kan ik me nog goed herinneren...
Ik ken het ook wel onder de naam petroleumstel.quote:Op maandag 10 maart 2008 21:55 schreef Nembrionic het volgende:
Waar denk je dat de naam vandaan komt
Wat ik ervan begrepen heb is dat ze dát er vroeger in stopen.
Ligt aan de context:quote:Op maandag 10 maart 2008 21:56 schreef Nesle het volgende:
Hoe zeg je meest bekende of bekendste in het Engels?
most known?
It was a time WHEN a lot of stories were written.quote:en is dit een correcte zin?
It was a time where a lot of stories were written. of . It was a time with a lot of stories been written.help
'A lot of stories were (niet where!!!) written at that time' is beter...quote:Op maandag 10 maart 2008 21:56 schreef Nesle het volgende:
Hoe zeg je meest bekende of bekendste in het Engels?
most known?
en is dit een correcte zin?
It was a time where a lot of stories were written. of . It was a time with a lot of stories been written.help
Ook een goeie inderdaadquote:Op maandag 10 maart 2008 22:05 schreef MadMaster het volgende:
[..]
'A lot of stories were (niet where!!!) written at that time' is beter...
quote:Op maandag 10 maart 2008 22:03 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ligt aan de context:
"Kees was de bekendste golfer"
"Case was the most well known golfer"
"Kees kennen we het beste van zijn golfprestaties"
"Case was best known for his achievements in golf"
quote:Op maandag 10 maart 2008 22:05 schreef Nembrionic het volgende:
Een andere optie is:
it was a time in which a lot of stories were written
Interessant receptquote:Zie net dat het Kugel met Peren heet, mijn geheugen laat me in de steek:
Kugel met peren voor 4 personen (Bloeme de Ruiter)
Benodigdheden:
750 gram zelfr. bakmeel
150 gram basterdsuiker
1 zakje vanillesuiker
125 gram boter
1 theel. kaneel
snuifje zout
1/2 potje gesneden gember
125 gram gewelde rozijnen
50 gram geschaafde amandelen
3 kilo stoofperen
1 volle theel. kaneel
75 gram basterdsuiker
Bereiding:
Schil de peren en snijd ze in partjes of helften. Doe ze in een grote pan met water zodat ze net onder staan. Voeg de suiker en de kaneel toe en kook de peren half gaar. Maak ondertussen het deeg. Doe alle ingredienten in een grote bak. Neem ongeveer een soep-opscheplepel van het perenwater en doe dat erbij.Was je handen en begin dit mengsel te kneden. Maak er een homogene bal van. Is het te plakkerig doe er dan wat meel bij ,is het te droog dan moet er wat van het perenwater bij.
Als het deeg goed is plat de bal dan iets af en leg deze bovenop de peren. Zet de warmtebron op z'n allerlaagst liefst nog met vlamverdeler als je op gas kookt,en laat de pan met gesloten deksel zo 3a4 uur pruttelen. Als de kugel goed droog is is hij gaar. Om dat te weten moet je er af en toe evenmet een vork in prikken . Komt die er helemaal schoon uit dan is hij goed.
Inderdaadquote:Op maandag 10 maart 2008 22:10 schreef MadMaster het volgende:
Met Engels moet je altijd wat creatief zijn, de zinsopbouw kan vaak op verschillende manieren.
Een beetje goochelen met de woorden en je komt er dan vaak wel uit...
Zo vet?quote:Op maandag 10 maart 2008 22:20 schreef Puntenslijpsel het volgende:
Poe. Hee. Jemig
Meer dan twaalf uur op/rond school geweest vanwege project Molière; ofwel, rond de tien uur niets doen, twee uur eten en een half uur deelnemen aan een toneelstuk in het Frans. Maar ik had zo'n vette jurk aan
En letterlijk 'woord voor woord' vertalen is vaak ook een valkuil...quote:Op maandag 10 maart 2008 22:19 schreef Nembrionic het volgende:
Inderdaad
Het grootste probleem dat mensen vaak hebben is dat ze een zo kort mogelijke vertaling/meest direct vertaling willen hebben. Maar soms heb je een hele Engelse zin nodig om iets aan te duiden en soms juist maar 1 of 2 woorden.
Men gaat vaak de mist in omdat men denkt dat een hele zin "te lang" is.
That mean you not !quote:Op maandag 10 maart 2008 22:24 schreef MadMaster het volgende:
[..]
En letterlijk 'woord voor woord' vertalen is vaak ook een valkuil...
quote:Op maandag 10 maart 2008 22:24 schreef MadMaster het volgende:
[..]
En letterlijk 'woord voor woord' vertalen is vaak ook een valkuil...
Wat is de Duitse vertaling voor 'asbak' en 'ceintuur'?quote:
Aschenbecher volgens mij. Ceintuur heb ik geen idee van.quote:Op maandag 10 maart 2008 22:30 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Wat is de Duitse vertaling voor 'asbak' en 'ceintuur'?
Opmaat naar 2 ervaringen waar de vertaling mis ging...
Ja al dat Frans... dat snappen we natuurlijk niet hequote:Op maandag 10 maart 2008 22:34 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[ afbeelding ]
Moi, la maîtresse de danser
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Avec l'autre maîtresse de danser
[ afbeelding ]
Avec monsigneur Jourdain et Louise qui est muet
Viel wel mee. Het wa sjuist behoorlijk zuur. Er waren nog niet eens 30 man publiekquote:Op maandag 10 maart 2008 22:38 schreef Nembrionic het volgende:
Dat is best luxe voor een schoolvoorstelling!
Zoooooo!!! Prachtig zeg!! Wat een feest moet het zijn om in dergelijke kostuums rond te lopenquote:Op maandag 10 maart 2008 22:34 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Gespot!!!quote:Op maandag 10 maart 2008 22:38 schreef ElizabethR het volgende:
Aaaaah, wat schattig dat peteroliestelletje!! Ik spaar al jaren dat antieke emaille, en dat heb ik ook, althans, het grootste gedeelte, meegenomen naar Ierland.
Als je goed kijkt zie je op de bovenste foto net zo'n petroleumstelletje staan, bovenop de kast, tweede van rechts, maar dan creme in plaats van groen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Verder wil ik nog even kwijt dat ik het met de TT hartgrondig eens ben
Hoezo "valt wel mee"quote:Op maandag 10 maart 2008 22:40 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
Viel wel mee. Het wa sjuist behoorlijk zuur. Er waren nog niet eens 30 man publiekHet kostuum was gehuurd en eht mijne was by far het luxete. (En het vetst, vind ik persoonlijk.)
Ik stikte bijna, heb 5 minuten zieten gieren van het lachen hier!!quote:Op maandag 10 maart 2008 22:39 schreef MadMaster het volgende:
Ashenbecher is goed, ceintuur is gürtel
Vriend wil een asbak en vraagt in z'n beste Duits om een 'Asbach'.
Hij krijgt een glas met dit en snapt er niets van...
[ afbeelding ]
Vriend meldt op wintersport dat de ceintuur van z'n skipak niet goed zit in z'n beste Duits:
'Mein riem ist nicht in ordnung' (o.i.d.).
Oostenrijkers pissen in hun broek van het lachen, want 'riem'betekent 'stijve' in de straattaal...
Heeft de dame in groen een kussen op haar buik of is ze zwangerquote:Op maandag 10 maart 2008 22:34 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 10 maart 2008 22:39 schreef MadMaster het volgende:
Ashenbecher is goed, ceintuur is gürtel
Vriend wil een asbak en vraagt in z'n beste Duits om een 'Asbach'.
Hij krijgt een glas met dit en snapt er niets van...
[ afbeelding ]
Vriend meldt op wintersport dat de ceintuur van z'n skipak niet goed zit in z'n beste Duits:
'Mein riem ist nicht in ordnung' (o.i.d.).
Oostenrijkers pissen in hun broek van het lachen, want 'riem'betekent 'stijve' in de straattaal...
quote:Op maandag 10 maart 2008 22:40 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Zoooooo!!! Prachtig zeg!! Wat een feest moet het zijn om in dergelijke kostuums rond te lopen
Nahja misschien dat laatste. Maar ik zit dan ook wel op het Barlaeusquote:Op maandag 10 maart 2008 22:42 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Hoezo "valt wel mee"
Bij ons werd er echt niets gehuurd hoor
Of ben je gewoon verwend?
Dat krijg je als je met een aantal niet-over-de-grens-sprekende mensen naar Duitstalige landen op pad gaat.quote:Op maandag 10 maart 2008 22:43 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Ik stikte bijna, heb 5 minuten zieten gieren van het lachen hier!!
CTRL-Enter is toch gewoon 'nieuwe pagina'...quote:Op maandag 10 maart 2008 22:45 schreef Etcetera het volgende:
wederom frustraties hierik zit er over te denken om alle eindredactie maar te gaan doen met m'n projectgroep
![]()
het is bijvoorbeeld misschien handig om alle hoofdstuktitels dezelfde layout te geven. verder is het op zich ook wel lekker voor de leesbaarheid om alle tekst dezelfde lettergrootte te geven, als er tenminste geen gegronde reden is om dat niet te doen. en verder is er iets moois in Word, iets heeeel handigs. namelijk CONTROL ENTER! errug handig bij nieuwe hoofdstukkken aanmaken. oh, en als laatste: ik zou het leuk vinden als mijn achternaam goed gespeld wordt
sufkutte![]()
Ideetje wat ik ook meestal doe:quote:Op maandag 10 maart 2008 22:46 schreef Etcetera het volgende:
oh en nog een puntje. als er iets ingeleverd moet worden, zet het dan OF in de JUISTE VOLGORDE of zet er GEEN PAGINANUMMERING IN
quote:Op maandag 10 maart 2008 22:45 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]![]()
![]()
[..]
Nahja misschien dat laatste. Maar ik zit dan ook wel op het Barlaeus
En de voorstelling was wel ècht heel zuur.
ja en sommige mensen snappen dat nietquote:Op maandag 10 maart 2008 22:48 schreef MadMaster het volgende:
[..]
CTRL-Enter is toch gewoon 'nieuwe pagina'...
ik ga het ze eerst maar eens melden en als dat niet werkt lijkt me dat best wel een oplossing jaquote:Op maandag 10 maart 2008 22:50 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ideetje wat ik ook meestal doe:
Laat iedereen hun bijdrage leveren in .txt (kladblok) of onopgemaakt Word-document, kopieer het naar Word en doe dan pas de opmaak.
Scheelt je eeuwen van tijd...
Ah, dat verklaart inderdaad wel een hoop...quote:Op maandag 10 maart 2008 22:45 schreef Puntenslijpsel het volgende:
Nahja misschien dat laatste. Maar ik zit dan ook wel op het Barlaeus
Ze is neit dun, maar het is ook niet zo'n flatteuze jurk... Dat is het vooral.quote:Op maandag 10 maart 2008 22:43 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Heeft de dame in groen een kussen op haar buik of is ze zwanger
En 'monsigneur'? Ik zie alleen meiden...
Ja toch?quote:Op maandag 10 maart 2008 22:58 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ah, dat verklaart inderdaad wel een hoop...
Dan is het niet vreemd dat er maar 30 m/v komt opdraven.quote:Op maandag 10 maart 2008 23:03 schreef Puntenslijpsel het volgende:
Ze is neit dun, maar het is ook niet zo'n flatteuze jurk... Dat is het vooral.
En de dame links speelde een van de monsigneur JourdainsKrijg je met bijna alleen maar meiden die taalrpofiel/frans 2 doen.
quote:Ja toch?
quote:Op maandag 10 maart 2008 23:05 schreef MaJo het volgende:
Ik ga in badBeetje laat misschien maar ritme is toch ver te zoeken op het moment
Tot zo
Hoezo eigenlijk? Op beidequote:Op maandag 10 maart 2008 23:06 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Dan is het niet vreemd dat er maar 30 m/v komt opdraven.
[..], heel erg...
Je wil toch geen travo-show bezoeken...quote:
quote:Op maandag 10 maart 2008 23:10 schreef MadMaster het volgende:
Als recalcitrante punk- en skinhead-pubertjes begin jaren '80 hingen we vaak rond bij Paradiso en dan liep het Barleus uit.
Matten met de kakkers dan, prachtig toen...![]()
Nu denk ik:
Die punk en skinhead pubertjes waren bij ons eigenlijk juist de pineut meestal.quote:Op maandag 10 maart 2008 23:10 schreef MadMaster het volgende:
Als recalcitrante punk- en skinhead-pubertjes begin jaren '80 hingen we vaak rond bij Paradiso en dan liep het Barleus uit.
Matten met de kakkers dan, prachtig toen...![]()
Nu denk ik:
Hehe doet me denken aan mijn schooltijdquote:Op maandag 10 maart 2008 23:12 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Je wil toch geen travo-show bezoeken...
En v.w.b. het Barleus, zie hierboven, dat beeld raak ik nooit meer kwijt, ook nu niet als ik weer eens Paradiso bezoek...
Aangezien ik nogal regelmatig in Paradiso ben te vinden (lees: ik woon daar praktischquote:Op maandag 10 maart 2008 23:14 schreef Puntenslijpsel het volgende:
Terecht dat je denkt:! We liepen rond achten de school uit en er stonden ook allemaal mensen voor paradiso. (Chris Brown is daar avanvond, geloof ik) we kregen wel wat vuile blikken, maar ik zie ons niet echt meer als kakkers. Er hangen nu heel wat van due recalcitrante punk- en skinhead-pubertjes binnen de barleaanse muren rond, er staan nog resten van een pit in de aula.
En het is Barlaeus
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |