quote:
Het is Indie (Indie Central CIX)quote:
Gebaseerd op het nieuwe album van Eefje de Visser.quote:
Vond het echt een leuke plaat hoor. Muzikaal natuurlijk niet top, maar het had iets leuks en speels in zich, iets wat ik in veel platen dit jaar echt compleet miste (Arctic Monkeys, Editors, etc.)quote:Op maandag 7 oktober 2013 18:16 schreef brooklyndodger het volgende:
zei iemand iets over haim en goed vinden? Join the club en krijg veel haat over je heen....
Het is gewoon een fleetwood mac cover band die R&B songs kan schrijven, wat een prachtig gegeven is. En refused is en blijft een terechte klassiekerquote:Op maandag 7 oktober 2013 18:21 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Vond het echt een leuke plaat hoor. Muzikaal natuurlijk niet top, maar het had iets leuks en speels in zich, iets wat ik in veel platen dit jaar echt compleet miste (Arctic Monkeys, Editors, etc.)
Hmm ja wel ironisch dat ik Fleetwood Mac dan weer verschrikkelijk vind.quote:Op maandag 7 oktober 2013 18:41 schreef brooklyndodger het volgende:
[..]
Het is gewoon een fleetwood mac cover band die R&B songs kan schrijven, wat een prachtig gegeven is. En refused is en blijft een terechte klassieker
Kan ik die aan? Of is net zo extreem experimenteel als de vorigen?quote:Op maandag 7 oktober 2013 19:01 schreef Maxerazzi het volgende:
Nieuwe Hecker is weer een parel, zeg.
Hecker valt nog goed mee in experimenteel zijn...quote:Op maandag 7 oktober 2013 19:03 schreef Norrage het volgende:
Of is net zo extreem experimenteel als de vorigen?
At the Drive-In ken ik al omdat The Mars Volta een van mijn favoriete bands is, de rest nog niet en zal ik checken. Thanks!quote:Op maandag 7 oktober 2013 18:59 schreef brooklyndodger het volgende:
Refused is redelijk uniek maar hier zijn wat toegankelijkere favorieten van mij die een beetje dezelfde productie en feel als refused hebben.
Ik kwam door die vorige albums echt totaal maar dan totaal niet heen. Kan weinig noemen dat ik experimenteler vondquote:Op maandag 7 oktober 2013 19:03 schreef brooklyndodger het volgende:
[..]
Hecker valt nog goed mee in experimenteel zijn...
Als je niks met zijn eerdere werk kan, dan heeft 't denk ik weinig zin Virgins te proberen.quote:Op maandag 7 oktober 2013 19:07 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik kwam door die vorige albums echt totaal maar dan totaal niet heen. Kan weinig noemen dat ik experimenteler vond
Luister dit dan eensquote:Op maandag 7 oktober 2013 19:07 schreef Norrage het volgende:
[..]
Hecker valt nog goed mee in experimenteel zijn...
Wat een herriequote:Op maandag 7 oktober 2013 18:51 schreef Kerftminister het volgende:
Weet je nog wat dingen trouwens die op Refused lijken?
Ik ken Korn en al dat soort bandjes niet echt goed maar dat is gewoon pure meuk volgens mij hoor. Refused zit erg goed in elkaar, heel sterk gitaarwerk. Verder ben ik juist iemand die dit soort muziek vaak niks vind door de vocalen, maar vind dit goed meevallen hoor.quote:Op maandag 7 oktober 2013 19:19 schreef ranja het volgende:
[..]
Wat een herriedacht altijd dat het gewoon punk was maar nee dus.
Waar ik aan denk bij dit deuntje is een band als Korn...
quote:Op maandag 7 oktober 2013 15:25 schreef Tchock het volgende:
[..]
Deze post is op zo veel niveaus-waardig
Hahahaquote:Op maandag 7 oktober 2013 21:22 schreef Maxerazzi het volgende:
Tering, wat een hipsterfest hier bij Darkside.![]()
Wat voor opstelling is dat nou? Speelt Dave echt gitaar of staan ze allebei gewoon achter de tafels?quote:Op maandag 7 oktober 2013 21:22 schreef Maxerazzi het volgende:
Tering, wat een hipsterfest hier bij Darkside.![]()
Spotify staat ie, op other-people.net en op de npr website.quote:Op maandag 7 oktober 2013 21:41 schreef Dagoduck het volgende:
Kan ik die Darkside al ergens luisteren online?
Oh, Spotify, lekker makkelijkquote:Op maandag 7 oktober 2013 21:43 schreef Norrage het volgende:
[..]
Spotify staat ie, op other-people.net en op de npr website.
En je kan het downloaden.
MM?quote:Op maandag 7 oktober 2013 21:54 schreef Norrage het volgende:
Er is een klootzak die hem 3 sterren heeft gegeven op MM!!!
Probeerde ze een tijdje geleden nog aan te raden aan iemand, zonder succes. :/quote:Op maandag 7 oktober 2013 21:06 schreef Norrage het volgende:
Ik wilde nog even kwijt dat de Flaming Lips zo geniaal zijn![]()
Oei ik heb hem toch ook echt 3 sterren gegeven op RYM. 6.8 gemiddeld.quote:Op maandag 7 oktober 2013 21:54 schreef Norrage het volgende:
Er is een klootzak die hem 3 sterren heeft gegeven op MM!!!
Ratings op RYM zijn echt ziekquote:Op maandag 7 oktober 2013 22:21 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Probeerde ze een tijdje geleden nog aan te raden aan iemand, zonder succes. :/
[..]
Oei ik heb hem toch ook echt 3 sterren gegeven op RYM. 6.8 gemiddeld.
Nee die 6.8 is mijn eigen rating.quote:Op maandag 7 oktober 2013 22:23 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ratings op RYM zijn echt ziekdaarm komt geen enkel album boven de 7
Een van de redenen dat ik langzaamaan overga op musicmeter. DAar kan je ook gewoon fatsoenlijk over een album praten, en je kan met de gemiddelde ratings wel iets meerquote:Op maandag 7 oktober 2013 22:25 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Nee die 6.8 is mijn eigen rating.
Maar gemiddeldes zijn erg laag. Zit nu die jaarlijst door te kijken. Hoogste is BoC met een 3.68. Tweede plaats is voor een death metal album met een 3.73, maar die hebben veel minder voters. Toch een grote smet in die lijst hoor, had een nummertje geprobeerd in de hoop dat het geen pokkeherrie was maar dat was het dus wel.
Tja op musicmeter staat JVT in de toplijst dus daar kreeg ik een beetje kotsneigingen van. Verder staan daar geen leuke obscure Japanse bandjes op die ik op RYM wel kan ontdekken.quote:Op maandag 7 oktober 2013 22:26 schreef Norrage het volgende:
[..]
Een van de redenen dat ik langzaamaan overga op musicmeter. DAar kan je ook gewoon fatsoenlijk over een album praten, en je kan met de gemiddelde ratings wel iets meer
Maar op RYM kan je van die mooie lijstjes maken
eh dat noem ik gewoon kroegrockquote:Op maandag 7 oktober 2013 20:58 schreef Kerftminister het volgende:
John Coffey is ook wel een leuk Nederlands bandje in het post-hardcore genre.
Tja was ook meer leuk voor een keertje ipv echt leuk.quote:
Mjah natuurlijk is het overhyped. Maar hier zitten gewoon veel mensen met dezelfde smaakquote:Op maandag 7 oktober 2013 22:32 schreef Bol_Wan het volgende:
Ik denk dat Darkside wat overhyped is hier, vind er nog niet heul veul aan. Zit er pas 7 minuten in, dus een hele voorwaardelijke post hoor
ja, hij is de oprichter van de club van 27. Inmiddels al met onzettend veel leden.quote:Op maandag 7 oktober 2013 22:41 schreef Moody het volgende:
Opmerkelijk detail: Robert Johnson is in 1938 op zijn 27e overleden.
Yep, mensen dachten in 1938 toen hij overleedt: ''Hé, de club van 27 is opgericht'' ^^'quote:Op maandag 7 oktober 2013 22:46 schreef ranja het volgende:
[..]
ja, hij is de oprichter van de club van 27. Inmiddels al met onzettend veel leden.
Zonde.quote:
"eindelijk "quote:Op maandag 7 oktober 2013 22:47 schreef Dagoduck het volgende:
Yep, mensen dachten in 1938 toen hij overleedt: ''Hé, de club van 27 is opgericht'' ^^'
Sterker nog. Mensen waren toen bang dat hij 28 zou worden. Dan zou het hele feest niet door gaan.quote:Op maandag 7 oktober 2013 22:47 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Yep, mensen dachten in 1938 toen hij overleedt: ''Hé, de club van 27 is opgericht'' ^^'
Dan was het een club van 28 geworden.quote:Op maandag 7 oktober 2013 22:49 schreef Moody het volgende:
[..]
Sterker nog. Mensen waren toen bang dat hij 28 zou worden. Dan zou het hele feest niet door gaan.
Wat?quote:Op maandag 7 oktober 2013 22:47 schreef Felagund het volgende:
Norrage is Robert Johnson meteen gaan luisteren?
De vroege blues hebben veel dezelfde akkoorden en onderwerpen idd. Het is geen muziek die ik dagelijks opzet. Maar als je een uurtje oprechte blues heb beluistert, kun je alles weer in perspectief zetten.quote:Op maandag 7 oktober 2013 22:48 schreef Kerftminister het volgende:
Ik heb met Blues dat het allemaal zo vreselijk veel op elkaar lijkt.
Robert Johnson – The Complete Recordings (Full Album) Listening nowquote:Op maandag 7 oktober 2013 22:51 schreef Norrage het volgende:
[..]
Wat?
Ik ben naar de Essential Mix van Nicolas aan het luisteren![]()
Oh dat gebeurt er als ik op die link kliktequote:Op maandag 7 oktober 2013 22:52 schreef Felagund het volgende:
[..]
Robert Johnson – The Complete Recordings (Full Album) Listening now
Stond in je profiel.
Ik heb exact hetzelfde. Met soul ook trouwens. Niet zo zeer dat alles hetzelfde klinkt, maar wel dat ik het na 5 nummers wel weer gehoord heb. En die 5 nummers zijn dan wel fantastischquote:Op maandag 7 oktober 2013 22:51 schreef Moody het volgende:
[..]
De vroege blues hebben veel dezelfde akkoorden en onderwerpen idd. Het is geen muziek die ik dagelijks opzet. Maar als je een uurtje oprechte blues heb beluistert, kun je alles weer in perspectief zetten.
quote:Op maandag 7 oktober 2013 22:54 schreef Moody het volgende:
De jaren '30 waren fenomenaal op muziekgebied. Zou iedereen toch wel een paar uurtjesaan moeten besteden.
Vind Soul persoonlijk toch veel fijner dan Blues. Al moet ik zeggen dat ik nooit echt geprezen Blues albums gehoord heb.quote:Op maandag 7 oktober 2013 22:54 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik heb exact hetzelfde. Met soul ook trouwens. Niet zo zeer dat alles hetzelfde klinkt, maar wel dat ik het na 5 nummers wel weer gehoord heb. En die 5 nummers zijn dan wel fantastisch
Die video van Down On The Farm had ik nog niet eens gezien, briljant!quote:
Junior Wells, Muddy Waters, maar vooral Howlin' Wolfquote:Op maandag 7 oktober 2013 22:57 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Vind Soul persoonlijk toch veel fijner dan Blues. Al moet ik zeggen dat ik nooit echt geprezen Blues albums gehoord heb.
Hoe zijn de beoordelingen?quote:Op maandag 7 oktober 2013 23:04 schreef Moody het volgende:
Voor de liefhebbers: De nieuwe Pearl Jam schijnt gelekt te zijn. Heb 'm zelf nog niet gevonden
Hehe, gewoon even iTunes openen. Het wordt daarin gestreamd.quote:Op maandag 7 oktober 2013 23:04 schreef Moody het volgende:
Voor de liefhebbers: De nieuwe Pearl Jam schijnt gelekt te zijn. Heb 'm zelf nog niet gevonden
Ahquote:Op maandag 7 oktober 2013 23:11 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Hehe, gewoon even iTunes openen. Het wordt daarin gestreamd.
Ik was ten toen Ten uitkwam. Als je zoiets op MTV dagelijks voorbij ziet komen, doet het wel wat met je hoorquote:Op maandag 7 oktober 2013 23:16 schreef Kerftminister het volgende:
Pearl Jam heb ik nooit iets gevonden, depressieve bende vind ik dat maar.
Jij vindt sowieso alles pas een jaar geloof ikquote:Op maandag 7 oktober 2013 23:16 schreef Kerftminister het volgende:
Pearl Jam heb ik nooit iets gevonden, depressieve bende vind ik dat maar.
Tja dat was bij mij rond die leeftijd met alle gangster-rap die toen op The Box kwam. Daar was ik overigens binnen een jaar al overheen, maar heeft wel het fundament gelegd voor mijn smaak nu. Ben nog steeds een enorme Hip-Hop liefhebber. Al luister ik nu vooral wel dingen die niet op The Box kwamen, met uitzondering van dingen die echt door iedereen geliefd zijn zoals A Tribe Called Quest, Wu-Tang, Nas etc.quote:Op maandag 7 oktober 2013 23:18 schreef Moody het volgende:
[..]
Ik was ten toen Ten uitkwam. Als je zoiets op MTV dagelijks voorbij ziet komen, doet het wel wat met je hoorZelfde met de vroege RHCP. Toch een deel van je jeugd.
Indie en The Mars Volta anderhalf jaar, Soul, Latin en Hip-Hop een stuk langer maar met de rest zit je wel aardig in de buurt inderdaad.quote:Op maandag 7 oktober 2013 23:18 schreef Norrage het volgende:
[..]
Jij vindt sowieso alles pas een jaar geloof ik
Jah, toen was ik 20. Toen had ik wel door dat niet elke vrouw een ho was en niet elke negert met een pistool liepquote:Op maandag 7 oktober 2013 23:22 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Tja dat was bij mij rond die leeftijd met alle gangster-rap die toen op The Box kwam. Daar was ik overigens binnen een jaar al overheen, maar heeft wel het fundament gelegd voor mijn smaak nu. Ben nog steeds een enorme Hip-Hop liefhebber. Al luister ik nu vooral wel dingen die niet op The Box kwamen, met uitzondering van dingen die echt door iedereen geliefd zijn zoals A Tribe Called Quest, Wu-Tang, Nas etc.
De bekende rappers zijn in de meeste gevallen dan ook niet de moeite waard. Mijn persoonlijke favorieten zijn Pharoahe Monch (staat bekend om zijn geweldige rijmschema's), Kool Keith (de man van de concepten en alter-ego's en andere fantasiedingen), MF DOOM, Del the Funkee Homosapien, Inspectah Deck (van de Wu-Tang Clan, helaas geen goed solomateriaal op Czarface van dit jaar na dan) en Black Thought (van de legendarische band The Roots) en die zijn geen een van allen multimiljonair hoor.quote:Op maandag 7 oktober 2013 23:26 schreef Moody het volgende:
[..]
Jah, toen was ik 20. Toen had ik wel door dat niet elke vrouw een ho was en niet elke negert met een pistool liep
Rap/Hip-hop is wellicht de laatste muziekstroming die ik ga "uitpluizen" in mijn leven. Al is het net als blues vaak een klaagzang tegen de maatschappij, de hip-hop is vele malen ongeloofwaardiger omdat alle bekende rappers multi-miljonairs zijn
Duidelijk. Ik kan rap heel soms ook best hebben, maar dan moet het niet de overhand hebben op een nummer.quote:Op maandag 7 oktober 2013 23:34 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
De bekende rappers zijn in de meeste gevallen dan ook niet de moeite waard. Mijn persoonlijke favorieten zijn Pharoahe Monch (staat bekend om zijn geweldige rijmschema's), Kool Keith (de man van de concepten en alter-ego's en andere fantasiedingen), MF DOOM, Del the Funkee Homosapien, Inspectah Deck (van de Wu-Tang Clan, helaas geen goed solomateriaal op Czarface van dit jaar na dan) en Black Thought (van de legendarische band The Roots) en die zijn geen een van allen multimiljonair hoor.
MF DOOM is voor de niet Hip-Hopper nog erg toegankelijk ook, Madvillain is een samenwerking tussen hem en Hip-Hop/Jazz/Wereldmuziek/Wat eigenlijk niet?-producer Madlib en dat wordt echt universeel geprezen.
Ik was 20 of 21 toen Ten uitkwam en ik vond 't geweldig. En nog steeds eigenlijkquote:Op maandag 7 oktober 2013 23:18 schreef Moody het volgende:
Ik was ten toen Ten uitkwam. Als je zoiets op MTV dagelijks voorbij ziet komen, doet het wel wat met je hoorZelfde met de vroege RHCP. Toch een deel van je jeugd.
Ah kijkquote:Op maandag 7 oktober 2013 23:44 schreef ranja het volgende:
[..]
Ik was 20 of 21 toen Ten uitkwam en ik vond 't geweldig. En nog steeds eigenlijk
Meh vind de rapper gewoon zwak, flow is niet echt vloeiend en niet echt fijn. Tekst gaat wel maar is ook niks bijzonders, vind daar verder niks pussy aan hoor. Hip-Hop hoeft niet altijd rauw en hardcore te zijn. Rustigere Hip-Hop is vaak nog wel beter.quote:Op maandag 7 oktober 2013 23:41 schreef Moody het volgende:
[..]
Duidelijk. Ik kan rap heel soms ook best hebben, maar dan moet het niet de overhand hebben op een nummer.
Hier vind ik het geniaal passen:
Is dit ook iets voor jou? Of vinden rap-liefhebbers dit "pussy rap" oid?
Precies dit.quote:Op maandag 7 oktober 2013 23:48 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Meh vind de rapper gewoon zwak, flow is niet echt vloeiend en niet echt fijn. Tekst gaat wel maar is ook niks bijzonders, vind daar verder niks pussy aan hoor. Hip-Hop hoeft niet altijd rauw en hardcore te zijn. Rustigere Hip-Hop is vaak nog wel beter.
Naja, het ging me ook meer om de rest van het nummer. Ik vond de rap niet storend, dat is al heel watquote:Op maandag 7 oktober 2013 23:48 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Meh vind de rapper gewoon zwak, flow is niet echt vloeiend en niet echt fijn. Tekst gaat wel maar is ook niks bijzonders, vind daar verder niks pussy aan hoor. Hip-Hop hoeft niet altijd rauw en hardcore te zijn. Rustigere Hip-Hop is vaak nog wel beter.
Pluggen werkt averechts heb ik gemerktquote:Op maandag 7 oktober 2013 23:54 schreef Kerftminister het volgende:
Godallemachtig wat is dat Tricot album geweldig zeg. Die komt direct mijn top 5 van het jaar in denk ik. Die ga ik hier net zo lang pluggen totdat jullie er helemaal gek van worden, positief of negatief maakt me niet veel uit.
Onderwachts? Is dat een combinatie van onverwachts en onderaan?quote:Op maandag 7 oktober 2013 23:58 schreef Moody het volgende:
[..]
Pluggen werkt averechts heb ik gemerkt
Je moet het gewoon onderwachts in je eindlijstje laten verschijnen.
Japanse cuties die math rock spelen á la Foals. Maar niet zomaar een Japans bandje maar echt een van de betere dingen die ik uit het land gehoord heb. Die drummer is overigens wel een kerel maar die kan er ook wat van hoor. Lekkere zweverige en experimentele riffs. Hoor er zelfs een beetje Bloc Party in.quote:Op maandag 7 oktober 2013 23:56 schreef Norrage het volgende:
Wat is dat dan kerfty? Maak ons nieuwsgierig
Maar jij kende alles uit mijn lijstje alquote:Op maandag 7 oktober 2013 23:58 schreef Moody het volgende:
[..]
Pluggen werkt averechts heb ik gemerkt
Je moet het gewoon onderwachts in je eindlijstje laten verschijnen.
Maar jij hebt heus echt wel zo'n onverwachtse knaller die je niet met ons hebt gedeeldquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:00 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Maar jij kende alles uit mijn lijstje al
Niet mee eens. Ja, het debuut is nooit overtroffen maar dat wil niet zeggen dat de rest slecht is. Nog altijd beter dan alle alice in chains, stone temple pilots en hoe het allemaal heet bij elkaar.quote:Op maandag 7 oktober 2013 23:45 schreef Moody het volgende:
Toch heeft Eddy na Ten weinig goede albums meer gemaakt. Wel jammer.
Is daar een scrobbler voor?quote:Op maandag 7 oktober 2013 22:53 schreef Norrage het volgende:
[..]
Oh dat gebeurt er als ik op die link klikteMijn last.fm scrobbelt automatisch mijn youtube
Uiteraard, maar dan noem je ook watquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:03 schreef ranja het volgende:
[..]
Niet mee eens. Ja, het debuut is nooit overtroffen maar dat wil niet zeggen dat de rest slecht is. Nog altijd beter dan alle alice in chains, stone temple pilots en hoe het allemaal heet bij elkaar.
Metallica dat trek ik ook totaal niet he.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:04 schreef Moody het volgende:
[..]
Uiteraard, maar dan noem je ook watVoeg Metallica er ook maar aan toe, de meest overschatte band ever volgens mij
Alice in Chainsquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:03 schreef ranja het volgende:
[..]
Niet mee eens. Ja, het debuut is nooit overtroffen maar dat wil niet zeggen dat de rest slecht is. Nog altijd beter dan alle alice in chains, stone temple pilots en hoe het allemaal heet bij elkaar.
Ik heb al wel gezien dat ik een paar albums ben vergeten. O.a. The Doors, Godspeed You Black Emperor, The Gaslight Anthem en Talking Heads. En ook iets van Morrissey had er best in gemogen, maar ik kon niet kiezen.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:02 schreef Moody het volgende:
[..]
Maar jij hebt heus echt wel zo'n onverwachtse knaller die je niet met ons hebt gedeeld
Niet vertellen hoor!!!
Ik vind het echt geweldigquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:05 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Metallica dat trek ik ook totaal niet he.
Welke albums had je er dan nog in willen zetten?quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:06 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Ik heb al wel gezien dat ik een paar albums ben vergeten. O.a. The Doors, Godspeed You Black Emperor, The Gaslight Anthem en Talking Heads. En ook iets van Morrissey had er best in gemogen, maar ik kon niet kiezen.
Vs. is ook goed, dat is de opvolger waar ik het over hadquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:05 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Alice in ChainsVandaag weer eens dat nieuwste album geluisterd, lekker hoor.. En ik vind Vs. & Vitalogy van PJ ook wel lekker, ben het daarin niet met Moody eens de rest van hun albums ken ik niet. (Ten & Backspacer wel)
Ja ik kan echt totaal niet tegen dat gethrash. Orion is wel gewoon een goed nummer.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:07 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Ik vind het echt geweldig
3 albums in mijn top100 is mss wel wat veel
Nee. Bagger.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:09 schreef Felagund het volgende:
Iemand de nieuwe Moby al geluisterd? Ik vond het zelf niet heel spannend.
Waar had jij het over opvolger? In die 2e regel?quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:08 schreef Moody het volgende:
[..]
Vs. is ook goed, dat is de opvolger waar ik het over had
Backspacer is aardig, maar als je 'm niet zou kennen, mis je niets.
Backspacer is de enige die ik tegen vind vallen, die heb ik ook niet. Albums als Riot Act en vooral Binaural worden volgens mij zwaar onderschat.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:05 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Alice in ChainsVandaag weer eens dat nieuwste album geluisterd, lekker hoor.. En ik vind Vs. & Vitalogy van PJ ook wel lekker, ben het daarin niet met Moody eens de rest van hun albums ken ik niet. (Ten & Backspacer wel)
The Doors - L.A. Woman, GI!BE - F#a#infinity (of Allelujah! Don't Bend! Ascend!), Van The Gaslight Anthem wist ik niet goed welk album, Talking Heads - Remain in Light, Morrissey/The Smiths - You Are The Quarry of The Queen Is Dead en misschien Beck ook nog, maar daar kan ik de albums niet van uit elkaar houden.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:07 schreef Felagund het volgende:
[..]
Welke albums had je er dan nog in willen zetten?
Ik vind een 10tal nummers wel lekker om op m'n ipod te hebben. Dat heb ik dus ook.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:09 schreef Moody het volgende:
Metallica is een band die metal wil uitstralen, maar nog softer zijn dan Kane
Ze zijn ook maar in een hoekje gedruktquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:09 schreef Moody het volgende:
Metallica is een band die metal wil uitstralen, maar nog softer zijn dan Kane
Ik kijk net in mijn iTunes, maar ik heb blijkbaar alle albums verwijderd. Zo spuugzat was ze blijkbaarquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:12 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Ik vind een 10tal nummers wel lekker om op m'n ipod te hebben. Dat heb ik dus ook.
Tja begrijp het wel hoor waarom mensen het vet vinden, maar voor mijn knalnummertjes zoek ik toch liever iets anders.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:12 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Ik vind een 10tal nummers wel lekker om op m'n ipod te hebben. Dat heb ik dus ook.
Weet je wat het is, er is zoveel muziek dus van de ene band ken ik wel alle albums en van de andere niet terwijl het wel zo zou moeten zijn. Pearl Jam hoort hier ook bij. RHCP bijvoorbeeld heb ik alle albums van beluisterd (en nog een keer om zeker te zijn) en vond toch een groot gedeelte een beetje veel van hetzelfde/soft/saai.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:11 schreef ranja het volgende:
[..]
Backspacer is de enige die ik tegen vind vallen, die heb ik ook niet. Albums als Riot Act en vooral Binaural worden volgens mij zwaar onderschat.
Ik vind het gewoon lekker wegluisteren. Ik snap niet zo goed wat mensen er tegen hebben.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:14 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Tja begrijp het wel hoor waarom mensen het vet vinden, maar voor mijn knalnummertjes zoek ik toch liever iets anders.
Zoals?quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:14 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Tja begrijp het wel hoor waarom mensen het vet vinden, maar voor mijn knalnummertjes zoek ik toch liever iets anders.
quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:10 schreef Moody het volgende:
[..]
Nee. Bagger.
Iemand zei "veel groenten, geen vlees". Daar ben ik het wel mee eens
Play is erg goed. Daarna....mwah.
18, het album dat na play is uitgebracht, is ook nog wel een redelijk album.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:10 schreef Moody het volgende:
[..]
Nee. Bagger.
Iemand zei "veel groenten, geen vlees". Daar ben ik het wel mee eens
Play is erg goed. Daarna....mwah.
Van Gaslight Anthem vind ik het album van mijn avatar het beste, daarna de eerste EP. Ook het eerste album is goed, de rest van hun muziek vind ik een stuk minder.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:12 schreef debeterebob het volgende:
[..]
The Doors - L.A. Woman, GI!BE - F#a#infinity (of Allelujah! Don't Bend! Ascend!), Van The Gaslight Anthem wist ik niet goed welk album, Talking Heads - Remain in Light, Morrissey/The Smiths - You Are The Quarry of The Queen Is Dead en misschien Beck ook nog, maar daar kan ik de albums niet van uit elkaar houden.
Hij is New Yorker he.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:16 schreef Felagund het volgende:
[..]
[..]
18, het album dat na play is uitgebracht, is ook nog wel een redelijk album.
Maar de rest is inderdaad niet heel veel aan.
Mannen met oogschaduw sporen sowieso niet.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:17 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Altijd nog beter dan zo'n uitstraling
[ afbeelding ]
Is ook zo, sommige bands kom ik gewoon niet aan toe terwijl ik wel bijna weet dat ik ze goed moet vinden. Maar ja ga je in oude muziek duiken of toch maar liever nieuwe...quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:14 schreef Dagoduck het volgende:
Weet je wat het is, er is zoveel muziek dus van de ene band ken ik wel alle albums en van de andere niet terwijl het wel zo zou moeten zijn. Pearl Jam hoort hier ook bij. RHCP bijvoorbeeld heb ik alle albums van beluisterd (en nog een keer om zeker te zijn) en vond toch een groot gedeelte een beetje veel van hetzelfde/soft/saai.
Heb voorlopig dit:quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Die weinige variëteit verklaart ook mijn grote hoeveelheid Qotsa plays.
De rest is overigens bijna allemaal Japans.
Dé lijst der albums: https://rateyourmusic.com(...)st_i_mean_the_list_/
Duidelijk. Zal die ook maar eens weer gaan luisterenquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:17 schreef Felagund het volgende:
[..]
Van Gaslight Anthem vind ik het album van mijn avatar het beste, daarna de eerste EP. Ook het eerste album is goed, de rest van hun muziek vind ik een stuk minder.
Beck - Odelay (die met dat zwabberhondje) moet er bij mij wel zeker in.
TGA, die LP heb ik nog. Had toen ook eens de rest gedownload en heb nu alleen nog The '59 Sound en American Slang in m'n muziekbibliotheek. Snap niet waarom ik die laatste er nog in heb staan trouwensquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:17 schreef Felagund het volgende:
[..]
Van Gaslight Anthem vind ik het album van mijn avatar het beste, daarna de eerste EP. Ook het eerste album is goed, de rest van hun muziek vind ik een stuk minder.
Beck - Odelay (die met dat zwabberhondje) moet er bij mij wel zeker in.
Harrington heeft non-stop een gitaar vast.quote:Op maandag 7 oktober 2013 21:30 schreef BoerBert het volgende:
[..]
Wat voor opstelling is dat nou? Speelt Dave echt gitaar of staan ze allebei gewoon achter de tafels?
quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:19 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Heb voorlopig dit:Wat is dat? Een playlist? Als dat alles isSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Die weinige variëteit verklaart ook mijn grote hoeveelheid Qotsa plays.
De rest is overigens bijna allemaal Japans.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
Nee heb gewoon een selectie van nummers uit mijn itunes op mijn pc op mijn telefoon staan. Nummertje of 700 en dat zijn dan de enige echte knalnummers zeg maar.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:21 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Wat is dat? Een playlist? Als dat alles is
Beetje lafjes inderdaad. Geen metal luisterenquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:21 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Wat is dat? Een playlist? Als dat alles is
Ik zet altijd SOAD of Linkin Park op in de bus, als ik iets anders op zet is het vaak te zachtquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:22 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Nee heb gewoon een selectie van nummers uit mijn itunes op mijn pc op mijn telefoon staan. Nummertje of 700 en dat zijn dan de enige echte knalnummers zeg maar.
Heb gewoon van alles erop, maar ik merk dat ik het vaakst naar deze nummers of naar K-Pop zoek als ik in de trein of bus zit.
Ken ik niet eens.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:22 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Beetje lafjes inderdaad. Geen metal luisterenParkway Drive en zo
Was nice op Pukkelpopquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:24 schreef debeterebob het volgende:
Opeth zou zelfs een rechtgeaarde Indier nog moeten kunnen waarderen ergens
Ja das wel lekker jaquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:24 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Ik zet altijd SOAD of Linkin Park op in de bus, als ik iets anders op zet is het vaak te zacht
Zoals wat? Ik heb QotSA maar 987 (+meer) keer beluisterd..quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:25 schreef Moody het volgende:
Ik heb QotSA nooit zo bijzonder gevonden. Lijken veel te veel op 101 andere bands.
Opeth vond ik een albumpje niet eens zo verkeerd nee. Maar Boris, Melvins en Maximum the Hormone is ook Metal he, dus zit er wel degelijk bij.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:24 schreef debeterebob het volgende:
Opeth zou zelfs een rechtgeaarde Indier nog moeten kunnen waarderen ergens
Heb Chop Suey en Numb er ook op ja.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:24 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Ik zet altijd SOAD of Linkin Park op in de bus, als ik iets anders op zet is het vaak te zacht
Ik herken een Qotsa liedje anders gelijkquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:25 schreef Moody het volgende:
Ik heb QotSA nooit zo bijzonder gevonden. Lijken veel te veel op 101 andere bands.
Da's een briljant nummer, man.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:20 schreef Moody het volgende:
Dat moet ook wel als je dit nummer moet spelen
Geef eens een top 101 van die bands.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:25 schreef Moody het volgende:
Bijna 1700 keer in nog geen jaar tijd.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:26 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Zoals wat? Ik heb QotSA maar 987 (+meer) keer beluisterd..
Misschien snap ik het niet hoor, maar QotSA is toch vrij recht-toe-recht-aan pop/rockquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:26 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Zoals wat? Ik heb QotSA maar 987 (+meer) keer beluisterd..
Soundgarden mss?quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:27 schreef Felagund het volgende:
[..]
Geef eens een top 101 van die bands.
Ik kan me zo snel ook geen nummer bedenken wat echt op een andere band lijktquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:27 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Ik herken een Qotsa liedje anders gelijkWaar lijkt het op vind je?
Ik zou toch willen dat ik bands kende waar ze op leken.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:25 schreef Moody het volgende:
Nee joh, laatste album misschien een beetje. Maar op Songs for the Deaf is het soms randje metal hoor.quote:
Ze staan bij mij op plek 3, zit bijna op de 25.000 nu.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:28 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Bijna 1700 keer in nog geen jaar tijd.
Dit is overigens mijn go-to metal nummer de laatste tijd:
36 plays al in 3 weken.
Hoe kan je muziek zo vaak draaienquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:30 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Ze staan bij mij op plek 3, zit bijna op de 25.000 nu.
Wat is daar mis mee? Ik herken hun geluid meestal wel.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:28 schreef Moody het volgende:
[..]
Misschien snap ik het niet hoor, maar QotSA is toch vrij recht-toe-recht-aan pop/rock
Zal ff kijken naar alternatieven....
Hier al sinds maanden op 1. Terwijl ik dacht dat mijn vorige nummer 1 Curren$y voorlopig niet meer ingehaald kon worden, aangezien hij 600 plays los stond ofzo.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:30 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Ze staan bij mij op plek 3, zit bijna op de 25.000 nu.
25.000 in totaal he, van alle bands. sinds 2009. Maar met zo'n beetje uitzondering van 2009 t/m begin 2012.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:31 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Hoe kan je muziek zo vaak draaien![]()
Ik heb ze in een jaar slechts 118 keer afgespeeld en toch staan ze daarmee 4e
Maar het is toch wel pop/rock?quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:31 schreef Dagoduck het volgende:
[sarcasme]Dit is toch duidelijk pop/rock, hoor je meteen ^^ [/sarcasme]Geweldig Black Flag intro
1644 keer ondertussen en geen idee. Gewoon zulke lekkere muziek.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:31 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Hoe kan je muziek zo vaak draaien![]()
Ik heb ze in een jaar slechts 118 keer afgespeeld en toch staan ze daarmee 4e
quote:
Nja nja, 95% van de mensen die ik ken heeft nog nooit van Qotsa gehoord hoor.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:33 schreef Dagoduck het volgende:
[..]Nouja vooruit in de vorm van populair wel, maar pop vind ik altijd zo mainstream/soft klinken
Alsnog 8000 per jaar dan bijna. Dat is 20 keer per dag ongeveerquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:32 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
25.000 in totaal he, van alle bands. sinds 2009. Maar met zo'n beetje uitzondering van 2009 t/m begin 2012.
Dat lijkt me wat veel. De mensen die het wel kennen vinden het in ieder geval vaak geweldigquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:34 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Nja nja, 95% van de mensen die ik ken heeft nog nooit van Qotsa gehoord hoor.
Ik zit op 49 nummers per dag. En de laatste tijd zit ik daar echt zwaar boven. Mja als ik thuis zit of onderweg ergens heen ben luister ik altijd muziek, dus dan kom je daar wel op.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:34 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Alsnog 8000 per jaar dan bijna. Dat is 20 keer per dag ongeveerDat is 1.5/2 albums per dag
In Flames, genot man. Toen ik 15 was. Toch bijzonder hoe je smaak door de jaren heen kan veranderen.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:25 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Ken ik niet eens.
Maar moet nog zoveel proberen. Al staat sinds vandaag Deftones er ook op en Mastodon ook al eventjes. Maar dingen als In Flames dat vond ik echt verschrikkelijk bijvoorbeeld dus zulke muziek wil ik ontwijken huhu.
Er zitten wel eens dagen van 100/110 nummers bij ja.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:34 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Alsnog 8000 per jaar dan bijna. Dat is 20 keer per dag ongeveerDat is 1.5/2 albums per dag
Tja meeste mensen die ik ken zijn indifferent tegenover muziek zeg maar. Luisteren wat dirty house setjes en Adele en dan houdt het al gauw op.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:35 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Dat lijkt me wat veel. De mensen die het wel kennen vinden het in ieder geval vaak geweldig
quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:34 schreef Moody het volgende:
Black Rebel Motorcycle Club, Nine Inch Nails, Wolfmother, Deftones, Audioslave doen me allemaal meer dan QotSA.
Dat is iets wat ik me totaal niet voor kan stellen, weet je datquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:36 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Er zitten wel eens dagen van 100/110 nummers bij ja.
Ik probeer het een beetje breed te houden, maar het is toch veel Indie uiteindelijkquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:36 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Tja meeste mensen die ik ken zijn indifferent tegenover muziek zeg maar. Luisteren wat dirty house setjes en Adele en dan houdt het al gauw op.
Ik zit 4 uur in de bus van/naar school per dag dat zijn grofweg al 45/50 nummers. En als ik dan 's avonds nog 4 uur muziekluister zit je daar al op. Heb ook wel dagen gehad dat ik 6 films keek op een dag. Al luister ik de laatste thuis niet zo veel muziek meer nu ik GTA V hebquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:37 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Dat is iets wat ik me totaal niet voor kan stellen, weet je datMaar goed zelfs veel van mijn favoriete albums luister ik vaak maar een stuk of 6 keer per jaar
Tja kan het zelf ook niet echt uitleggen, bij dit soort muziek gaat het echt om een soort klik. Heb dat bij die tweede dus totaal niet terwijl dat best een aardig nummer is. Die eerste is een iets mindere versie van The Gazette en die derde is verder wel relaxed.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:35 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
In Flames, genot man. Toen ik 15 was. Toch bijzonder hoe je smaak door de jaren heen kan veranderen.
Misschien kan je hier wat mee.
Beetje lastig in te schatten waar je precies naar op zoek bent.
Je hebt gelijk. QotSA is veel meer pop dan blues rock. Aan de andere kant moet je ook niet alles in een hokje willen stoppen. Als je QotSA goed vindt, zijn er 101 andere alternatieven die je ook zou moeten kennen, anders wordt het leven erg saai. Zeg ik het zo beter?quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:36 schreef Dagoduck het volgende:
[..]Wolfmother op QotSA
Als je nou had gezegt dat Wolfmother op Black Sabbath meets Led Zeppelin leek dan had ik het nog gesnapt, maar QotSA
Als je Qotsa een genre wil geven is het Stoner/Hard Rock.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:40 schreef Moody het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. QotSA is veel meer pop dan blues rock. Aan de andere kant moet je ook niet alles in een hokje willen stoppen.
Heb je dan niet iets van laat ik eens wat nieuwe muziek zoeken?quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:39 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Ik zit 4 uur in de bus van/naar school per dag dat zijn grofweg al 45/50 nummers. En als ik dan 's avonds nog 4 uur muziekluister zit je daar al op. Heb ook wel dagen gehad dat ik 6 films keek op een dag. Al luister ik de laatste thuis niet zo veel muziek meer nu ik GTA V heb
Ik heb al 70 artiesten op m'n iPodquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:41 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Heb je dan niet iets van laat ik eens wat nieuwe muziek zoeken?
Ik heb gemiddeld iets van 17000 geluisterde tracks per jaar. Zoveel is dat ook niet, sommige mensen zitten aan het dubbele.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:34 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Josh vindt het geen stoner omdat je dan aan de drugs moet zitten volgens hemquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:40 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Als je Qotsa een genre wil geven is het Stoner/Hard Rock.
Ik heb dat constant. Luister wel 10 nieuwe artiesten/bands per week erbij.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:41 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Heb je dan niet iets van laat ik eens wat nieuwe muziek zoeken?
quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:42 schreef debeterebob het volgende:
[ afbeelding ]
Ik zou haast zeggen: OP-waardig
Ja hij prefereert Robot/Desert-Rock maar daar kunnen outsiders zo weinig mee.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:42 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Josh vindt het geen stoner omdat je dan aan de drugs moet zitten volgens hem
Niks lekkerder dan als een mongool meedreunen op A Song for the Dead hoor.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:44 schreef Moody het volgende:
Ook lekker toch?
En vanuit daar weer 20 andere bands etc etc.
Wat ik wil zeggen: 1000 nummers van QotSA luisteren is jammer van je tijd. Hert leven is kort
Nieuwe album is ook wat meer Alternative rock dan hardrock vind ik. Als probeer ik zelf zo groot mogelijk te denken; rock/hardrock/blues/bluesrock/jazz/klassiek, niet te moeilijk doenquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:43 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Ja hij prefereert Robot/Desert-Rock maar daar kunnen outsiders zo weinig mee.
Ik zie niets.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:42 schreef debeterebob het volgende:
[ afbeelding ]
Ik zou haast zeggen: OP-waardig
Mongolen houden van herkenningquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:46 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Niks lekkerder dan als een mongool meedreunen op A Song for the Dead hoor.
Ga ik meteen maar eens doen.
Ik heb hem een paar posts eronder gepostquote:
Opgericht: juni 2009. Ja QotSA lijkt er zoveel op.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:44 schreef Moody het volgende:
Ook lekker toch?
En vanuit daar weer 20 andere bands etc etc.
Wat ik wil zeggen: 1000 nummers van QotSA luisteren is jammer van je tijd. Hert leven is kort
Ja vind het zelf altijd zo makkelijk zoeken, maar het is wel grappig soms. We gingen op het werk ook genres bedenken. Speed Reggae, Schlager Doom Metal, Akoestische Harsh Noise en Death Pop waren wel de leukste.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:47 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Nieuwe album is ook wat meer Alternative rock dan hardrock vind ik. Als probeer ik zelf zo groot mogelijk te denken; rock/hardrock/blues/bluesrock/jazz/klassiek, niet te moeilijk doenWant wattefuk is Jazz funk metal of brutal death metal polka....
Daar zie ik ook niets.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:49 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Ik heb hem een paar posts eronder gepost
Daarom probeer ik ook minimaal 10 nieuwe artiesten/bands per week te luisteren, alleen heeft het niet altijd effect.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:49 schreef Moody het volgende:
[..]
Mongolen houden van herkenning
Is toch heerlijk om nieuwe meedreun-nummers te ontdekken?
Uiteindelijk klopt het middelste deel toch aardig=quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:50 schreef Dagoduck het volgende:
[ afbeelding ]
Leuk zo'n genre tag cloud, maar wat voor genre is Neil Young, System of a Down of Dave Grohl?
Ik zit met 2/5 van jouw scrobbles aan meer verschillende artiestenquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:50 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Daarom probeer ik ook minimaal 10 nieuwe artiesten/bands per week te luisteren, alleen heeft het niet altijd effect.
Vandaag toch ook alweer zeker 4/5 gehad.
Je hebt al verloren Moodyquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:51 schreef Moody het volgende:
[..]
Iets meer onderzoek. Is de band van mensen die langer muziek maken dan QotSA
Josh Homme & Troy van Leeuwen maken ook al langer muziek als QotSA...quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:51 schreef Moody het volgende:
[..]
Iets meer onderzoek. Is de band van mensen die langer muziek maken dan QotSA
Toen kon Homme nog niet zingenquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:53 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Josh Homme & Troy van Leeuwen maken ook al langer muziek als QotSA...
Tja ben ik ook pas echt een jaartje mee bezig. Van 2010 tot begin 2012 had ik nog maar 300 artiesten denk ik.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:52 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Ik zit met 2/5 van jouw scrobbles aan meer verschillende artiesten
Euh nee joh.quote:
Marco Borsato maakt langer muziek dan Josh Homme. Wat wil je precies zeggen?quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:53 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Josh Homme & Troy van Leeuwen maken ook al langer muziek als QotSA...
Hé, jij was degene die over 'langer dan QotSA' begon...quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:54 schreef Moody het volgende:
[..]
Euh nee joh.
Artiesten hebben meestal zijprojecten.
[..]
Marco Borsato maakt langer muziek dan Josh Homme. Wat wil je precies zeggen?
Neil Young is een singer-songwriter maar past ook in het folk/rock genre. De andere twee kun je waarschijnlijk ook in meerde genres indelen.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:50 schreef Dagoduck het volgende:
[ afbeelding ]
Leuk zo'n genre tag cloud, maar wat voor genre is Neil Young, System of a Down of Dave Grohl?
Ik speelde een beetje vals want scrobbel al m'n radio plays ook en heb een paar jaar terug nogal veel 3FM geluisterd.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:53 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Tja ben ik ook pas echt een jaartje mee bezig. Van 2010 tot begin 2012 had ik nog maar 300 artiesten denk ik.
Jij toetst jouw stelling niet aan de mijnequote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:54 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Hé, jij was degene die over 'langer dan QotSA' begon...
Hoe vaak heb je Hey Ho gestreamdquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:56 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Ik speelde een beetje vals want scrobbel al m'n radio plays ook en heb een paar jaar terug nogal veel 3FM geluisterd.
Ik weet wel wat voor genre Neil Young isquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:55 schreef Felagund het volgende:
[..]
Neil Young is een singer-songwriter maar past ook in het folk/rock genre. De andere twee kun je waarschijnlijk ook in meerde genres indelen.
Wat een ongekend kutnummer is dat he.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:56 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Hoe vaak heb je Hey Ho gestreamd
3 zie ik net. 2 keer in januari en 1 keer in mei. Maar luister nog heel weinig 3FM. Meer StuBruquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:56 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Hoe vaak heb je Hey Ho gestreamd
Hier ook 3 keer trouwens, eerste keer september 2012.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:58 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
3 zie ik net. 2 keer in januari en 1 keer in mei.
Daar ga ik me niet aan wagen.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:59 schreef Moody het volgende:
Wat vinden we dan van de nieuwe KoL?
Ik ben geen fan, maar heb me niet geërgerd aan mijn eerste luisterbeurt
Wat ook niet klopt is dat ik Peter Fox maar één keer heb gescrobeeld terwijl ik 2 van zijn nummers minimaal 60 keer gehoord heb bij elkaar. Veel in de auto en nog op 3FM toen ik niet scrobbelde.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:58 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Hier ook 3 keer trouwens, eerste keer september 2012.
Ken alleen dat éne nummer dat ze nu op StuBru draaien. Voor de rest vond iedereen het een kutconcert op Pinkpop maar ik vond het geweldigquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:59 schreef Moody het volgende:
Wat vinden we dan van de nieuwe KoL?
Ik ben geen fan, maar heb me niet geërgerd aan mijn eerste luisterbeurt
Ze geven alleen maar kutconcertenquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 01:01 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Ken alleen dat éne nummer dat ze nu op StuBru draaien. Voor de rest vond iedereen het een kutconcert op Pinkpop maar ik vond het geweldig
Bij mij is het nogal dringen rond plek 50, waar je net wel net niet wordt geshowdquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:59 schreef Kerftminister het volgende:
Vinden jullie het trouwens ook niet heerlijk om je chartveranderingen in de gaten te houden? Niks mooiers dan dat een artiest die je niet meer zo fijn vindt je top 20 uitgaat.
Tja zou top 50 op zich wel willen doen, maar dan komt troep als Wale er weer in en hoeveel ik Gusttavo Lima ook waardeer, ik hoef hem toch ook niet in mijn toplijst te hebben. Dus voorlopig nog even 20, dat houdt het speciaal.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 01:09 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Bij mij is het nogal dringen rond plek 50, waar je net wel net niet wordt geshowd
Toch wel jammer dat The Flaming Lips er net uitgedonderd isDaarom maar weer paar keer geluisterd
Heel fijn inderdaad.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 02:07 schreef DO2 het volgende:
Daar hoor ik hier ook al nooit iemand over. Toch vreemd.
Heerlijke plaat:
Het staat ergens tussen de spam van gisteren. Even zoeken.quote:
Wat ik er nog aan kan toevoegen, is dat Paper Trails live echt een ziek nummer is. Daarnaast waren er helaas wel weer Bitterzoet-praktijken aan de gang. Die toko stond afgeladen vol, ik heb nog nooit zo weinig ruimte gehad om überhaupt te kunnen staan. Dat was wel erg zonde, maar neemt niet weg dat het live gewoon één groot feest is. Harrington loopt constant te pielen op zijn gitaar - en dat bedoel ik dan op de goede manier - en Jaar, dat is gewoon de baas boven baas.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:17 schreef Maxerazzi het volgende:
Wát een show. Harrington is een koning, maar Jaar de absolute keizer. The fuck.
Ja dat dacht ik, zijn alleen al weer 6 paginas volgespamd dus ik ga niet een speld in een hooiberg opzoekenquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 08:54 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Het staat ergens tussen de spam van gisteren. Even zoeken.
[..]
Wat ik er nog aan kan toevoegen, is dat Paper Trails live echt een ziek nummer is. Daarnaast waren er helaas wel weer Bitterzoet-praktijken aan de gang. Die toko stond afgeladen vol, ik heb nog nooit zo weinig ruimte gehad om überhaupt te kunnen staan. Dat was wel erg zonde, maar neemt niet weg dat het live gewoon één groot feest is. Harrington loopt constant te pielen op zijn gitaar - en dat bedoel ik dan op de goede manier - en Jaar, dat is gewoon de baas boven baas.
Amos, dat vind ik te plat hoor. Elke keer erg goed, maar meer van hetzelfdequote:Op dinsdag 8 oktober 2013 09:38 schreef Maxerazzi het volgende:
Norrage, de nieuwe Amos Lee, dat is er eentje voor jou. Heel veel country, blues en folk deze keer erin verwerkt.
Mountains Of Sorrow, Rivers Of Song, an album by Amos Lee on Spotify
Mee eens, ware het niet dat deze plaat toch echt verschilt van z'n eerdere werk op een positieve manier.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 09:40 schreef Norrage het volgende:
[..]
Amos, dat vind ik te plat hoor. Elke keer erg goed, maar meer van hetzelfde
Klinkt wel vetquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 08:54 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Het staat ergens tussen de spam van gisteren. Even zoeken.
[..]
Wat ik er nog aan kan toevoegen, is dat Paper Trails live echt een ziek nummer is. Daarnaast waren er helaas wel weer Bitterzoet-praktijken aan de gang. Die toko stond afgeladen vol, ik heb nog nooit zo weinig ruimte gehad om überhaupt te kunnen staan. Dat was wel erg zonde, maar neemt niet weg dat het live gewoon één groot feest is. Harrington loopt constant te pielen op zijn gitaar - en dat bedoel ik dan op de goede manier - en Jaar, dat is gewoon de baas boven baas.
Ja, jij komt hier veel te weinig, Grobbel.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 05:51 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Heel fijn inderdaad.
Neemt niet weg dat deze reeks veel sneller wordt volgespamd dan ik 'm kan lezen.De vorige keer dat ik iets postte was 10 delen terug of zo. Wie weet hoeveel "daar hoor ik niemand over" posts er wel niet zijn geplaatst zonder ooit enige liefde te krijgen van anderen, puur omdat ze in no time worden ondergesneeuwd.
Het zou zelfs zomaar kunnen dat elke 20 delen iemand zelfs Forest Swords de hemel inprijst, en dat de liefhebbers elkaar op de één of andere manier nooit direct kunnen vinden. Dat is best wel een tragische gedachte.
![]()
quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 11:27 schreef DO2 het volgende:
[..]
Ja, jij komt hier veel te weinig, Grobbel.
zoals dire straits en qotsaquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 11:45 schreef DO2 het volgende:
Maar het idee van dit topic is toch ook dat er wordt geluld over indie?
Ja tuurlijk het was ook ironisch bedoeld maar we blijven maar terug vallen op die darkside plaat. En dire straits is heel erg indie.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 11:45 schreef DO2 het volgende:
Maar het idee van dit topic is toch ook dat er wordt geluld over indie?
quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 11:47 schreef brooklyndodger het volgende:
maar we sommige hier blijven maar terug vallen op die darkside plaat
De BBC Radio 1 Essential Mix is een wekelijks radioproject dat al twintig jaar bezig is. Er zijn er honderden, elke week een nieuwe van een andere artiestquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 08:39 schreef Norrage het volgende:
Gisteravond weg-gezwijmeld bij de Nicolas Jaar Essential Mix
Gelukkig bestaat er van elk jaar zo'n Essential Mix, en die van bv Flying Lotus is ook geniaal.
The Killers is ook niet echt indie hé.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 11:47 schreef brooklyndodger het volgende:
[..]
Ja tuurlijk het was ook ironisch bedoeld maar we blijven maar terug vallen op die darkside plaat. En dire straits is heel erg indie.
Ja, dat begint bijna 'n een-tweetje te worden. Oh nee, da's 'Beeld van de dag', geloof ik.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 11:50 schreef Z het volgende:
Ik wil jullie vragen om in ieder geval in het "Lied van de dag" topic te posten. Zien we dat als een soort samenvatting.
MUZ / Lied van de dag #38
Dat weet ik. Maar ik had specifiek over die Essential Mixes van het jaar, anders ben ik het overzicht kwijtquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 11:48 schreef Tchock het volgende:
[..]
De BBC Radio 1 Essential Mix is een wekelijks radioproject dat al twintig jaar bezig is. Er zijn er honderden, elke week een nieuwe van een andere artiest![]()
Die van Jaar en Flylo zijn Essential Mix of the Year, daar is er inderdaad elk jaar een van.
Uitstekend idee.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 11:56 schreef Maxerazzi het volgende:
Ik had al even met opperchef Norrage overlegd, met dat spammen is niets mis mee, hartstikke gezellig zelfs, maar het is soms wel een oerwoud om muziek die wordt geplugd te spotten, laat staan terug te vinden. Mijn voorstel is dat ik iedere maandag om 12.00 een overzicht post van de releases voor de aankomende weken. Daarnaast wil ik de vaste users vragen om mij ergens in het weekend of daarvoor een lijstje te pm-en met:
a) nieuwe releases die op dat moment veel door hem of haar worden geluisterd
b) oude albums die op dat moment vaak langskomen in de playlist van diegene
Dan kan iedereen makkelijk in één post terugvinden wat er door de users hier wordt geplugd en wat er qua releases in de gaten moet worden gehouden.
Goed idee?
Best een goed idee, al denk ik dat de meeste muziek nogal spontaan geplugged wordt.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 11:56 schreef Maxerazzi het volgende:
Ik had al even met opperchef Norrage overlegd, met dat spammen is niets mis mee, hartstikke gezellig zelfs, maar het is soms wel een oerwoud om muziek die wordt geplugd te spotten, laat staan terug te vinden. Mijn voorstel is dat ik iedere maandag om 12.00 een overzicht post van de releases voor de aankomende weken. Daarnaast wil ik de vaste users vragen om mij ergens in het weekend of daarvoor een lijstje te pm'en met:
a) nieuwe releases die op dat moment veel door hem of haar worden geluisterd
b) oude albums die op dat moment vaak langskomen in de playlist van diegene
Dan kan iedereen makkelijk in één post terugvinden wat er door de users hier wordt geplugd en wat er qua releases in de gaten moet worden gehouden.
Goed idee?
Stimmt. Moeten mensen ook blijven doen, gaat er meer om dat ze zelf een selectie maken van hetgeen ze geplugd hebben door de week heen, zodat het in een overzicht kan.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 12:18 schreef Tchock het volgende:
[..]
Best een goed idee, al denk ik dat de meeste muziek nogal spontaan geplugged wordt.
Verdulleme, let ik even niet op, en het gaat gewoon over Robert Fucking Johnsonquote:Op maandag 7 oktober 2013 22:41 schreef Moody het volgende:
Liefhebbers van blues, moeten dit album eens luisteren:
Ray Charles en Chuck Berry waren amper geboren toen Robert Johnson dit album maakte
Opmerkelijk detail: Robert Johnson is in 1938 op zijn 27e overleden.
Enkele favorieten:quote:Man Bijt Hond-stem: Welk blues nummer < 1940 vind jij top?
De nieuwe Meindert is leukquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 16:07 schreef methodmich het volgende:
Vandaag de nieuwe Meindert Talma aangeschaft. Inclusief boek. Altijd leuk. Soort van indie wellicht ook nog.
Ben benieuwd, download staat hier aanquote:This mix was made using only my dad's records. Every one of them an original pressing, stuff he bought when he was about as old as I am now--give or take a decade. My dad never played an instrument really, and my mom always joked that he was actually tone-deaf. But man, what a taste in music--and in his own way, what an ear too. My dad could tell you who was playing drums and what year the record was made after hearing the first 2 bars of a song. Maybe his mind never quite figured out how to communicate with his hands or his voice in a musical way--but he certainly had a mind for music.
Some of these records were his favorites, some of them are my favorites, and some of them I listened to for the first time while I was putting this mix together--discovering new favorites.
Dad, this one's for you.
Welk gepraat? Dat van de BBC (in dat geval: eens) of dat over Twin Peaks? Want dat laatste is briljantquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 17:05 schreef viagraap het volgende:
Die Essential Mix van Nicolas Jaar begint wel erg gay met dat gepraat.
Echt fantastisch ja. Misschien wel het beste van de mix, dat Twin Peaks stukjequote:Op dinsdag 8 oktober 2013 17:07 schreef Tchock het volgende:
[..]
Welk gepraat? Dat van de BBC (in dat geval: eens) of dat over Twin Peaks? Want dat laatste is briljant
Veel mooier ook dan de daadwerkelijke muziek, trouwens.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 17:07 schreef Norrage het volgende:
[..]
Echt fantastisch ja. Misschien wel het beste van de mix, dat Twin Peaks stukjeDie sfeer die dat inzet
Ik word zo moe van mensen als jijquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 17:09 schreef viagraap het volgende:
Ik ben daar niet hipster genoeg voor denk ik.
Eens. Als je wil zien wat de belangrijke nieuwe releases zijn kan je toch bijvoorbeeld Pitchfork pakken of zelfs wiki.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 12:18 schreef Tchock het volgende:
[..]
Best een goed idee, al denk ik dat de meeste muziek nogal spontaan geplugged wordt.
ketterquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 17:09 schreef Tchock het volgende:
Veel mooier ook dan de daadwerkelijke muziek, trouwens.
quote:
Once, there were green fields, kissed by the sun...quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 17:14 schreef Felagund het volgende:
Moet Twin Peaks nog steeds een keer gaan kijken, heb wel de eerste paar afleveringen gezien, maar toen niet verder gekeken. Het stukje in die mix is inderdaad erg goed, gaat ook mooi over in het volgende deel.
Vooral seizoen 1 en de prequelquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 17:14 schreef Felagund het volgende:
Moet Twin Peaks nog steeds een keer gaan kijken, heb wel de eerste paar afleveringen gezien, maar toen niet verder gekeken. Het stukje in die mix is inderdaad erg goed, gaat ook mooi over in het volgende deel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |