kepler | zaterdag 8 oktober 2011 @ 20:43 | |
![]() Vorige delen: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | Openingsposts van de Grands Prix van seizoen 2011: 1. Bahrein (13 maart) - geen topic, race afgelast - 2. Australië (27 maart) 2011 Formula 1 Qantas Australian Grand Prix #1 3. Maleisië (10 april) 2011 Formula 1 Petronas Malaysia Grand Prix #1 4. China (17 april) 2011 Formula 1 UBS Chinese Grand Prix #1 5. Turkije (8 mei) 2011 Formula 1 DHL Turkish Grand Prix #1 6. Spanje (22 mei) Formula 1 Gran Premio de España Santander 2011 #1 7. Monaco (29 mei) Formula 1 Grand Prix de Monaco 2011 #1 8. Canada (12 juni) Formula 1 Grand Prix du Canada 2011 #1 9. Europa (Valencia, Spanje) (26 juni) 2011 Formula 1 Grand Prix of Europe #1 10. Groot-Brittannië (10 juli) 2011 Formula 1 Santander British Grand Prix #1 11. Duitsland (24 juli) Formula 1 Grosser Preis Santander von Deutschland 2011 #1 12. Hongarije (31 juli) Formula 1 Eni Magjar Nagydíj 2011 (Grand Prix van Hongarije) #1 13. België (28 augustus) GP van België - Spa Francorchamps. 14. Italië (11 september) FORMULA 1 GRAN PREMIO SANTANDER D'ITALIA 2011 #1 15. Singapore (25 september) 2011 FORMULA 1 SINGTEL SINGAPORE GRAND PRIX 16. Japan (9 oktober) 2011 FORMULA 1 JAPANESE GRAND PRIX 17. Zuid-Korea (24 oktober)[/s] 18. India (30 oktober) [/s] 19. Abu Dhabi (13 november)[/s] 20. Brazilië (27 november) Openingsposts van de Grands Prix van afgelopen seizoen 2010: 1. Bahrein 2010 Formula 1 Gulf Air Bahrain Grand Prix 2. Australië 2010 Formula 1 Qantas Australian Grand Prix #1 3. Maleisië 2010 Formula 1 Petronas Malaysian Prix #1 4. China 2010 Formula 1 Chinese Grand Prix #1 5. Spanje 2010 Formula 1 Gran Premio de España Telefónica #1 6. Monaco Formula 1 Grand Prix de Monaco 2010 #1 7. Turkije 2010 Formula 1 Turkish Grand Prix #1 8. Canada Formula 1 Grand Prix du Canada 2010 9. Europa (Valencia, Spanje) 2010 Formula 1 Telefónica Grand Prix of Europe #1 10. Groot-Brittannië 2010 Formula 1 Santander British Grand Prix #1 11. Duitsland Formula 1 Grosser Preis Santander von Deutschland 2010 #1 12. Hongarije 2010 Formula 1 Hungarian Grand Prix #1 13. België 2010 Formula 1 Belgian Grand Prix #1 14. Italië Formula 1 Gran Premio Santander d'Italia 2010 #1 15. Singapore 2010 Formula 1 Singtel Singapore Grand Prix #1 16. Japan 2010 Formula 1 Japanese Grand Prix #1 17. Zuid-Korea Formula 1 Grande Prêmio Petrobras do Brasil 2010 #1 18. Brazilië Formula 1 Grande Prêmio Petrobras do Brasil 2010 #1 19. Abu Dhabi 2010 Formula 1 Etihad Airways Abu Dhabi Grand Prix #1 Eindstanden 2010 Uitslag GP van Abu Dhabi 2010 met eindstanden Coureurs en Constructeurs Teams: - Ferrari - Force India - Hispania Racing Team - Lotus Renault GP - McLaren - Mercedes GP - Red Bull Racing - Sauber - Scuderia Toro Rosso - Team Lotus - Virgin Racing - Williams Wie staan er in 2011 aan de start: Red Bull Racing WCC 2010 01. Sebastian Vettel WDC 2010 02. Mark Webber McLaren 03. Jenson Button WDC 2009 04. Lewis Hamilton WDC 2008 Ferrari 05. Fernando Alonso WDC 2005/06 06. Felipe Massa Mercedes GP 07. Michael Schumacher WDC 94/95/00/01/02/03/04 08. Nico Rosberg Lotus Renault GP 09. Nick Heidfeld (vervanger Robert Kubica) Bruno Senna 10. Vitaly Petrov Williams 11. Rubens Barrichello 12. Pastor Maldonado Force India 14. Adrian Sutil 15. Paul Di Resta Sauber 16. Kamui Kobayashi 17. Sergio Perez Scuderia Toro Rosso 18. Sébastien Buemi 19. Jaime Alguersuari Team Lotus Naam kan eventueel nog veranderen 20. Jarno Trulli 21. Heikki Kovalainen HRT F1 Team 22. Narain Karthikeyan Daniël Ricciardo 23. Vitantonio Liuzzi Virgin Racing 24. Timo Glock 25. Jerome D'Ambrosio Voor meer info zie het [F1] Silly season 2011-topic en de voorlopige entry list 2011 van de FIA (2-12-2010). F1 nieuws portal: - FOK!sport, Formule 1-gedeelte - NewsNow - NewsNow NL - Formule1.nl - F1 Racing - F1 Today - Race Freaks - Autosport.com Onze boyz (nu of vroeger in F1 actief): - Ho-Pin Tung (Formule 1: testrijder bij Renault; GP2) - Christijan Albers (ooit coureur bij Minardi en Spyker; Le Mans Series) - Robert Doornbos (ooit testrijder voor Red Bull Racing (2006); racecoureur Minardi F1 Team (vanaf de GP van Hockenheim, Duitsland, 2005); officieel test- en reservecoureur voor Jordan GP F1 (2005); IndyCars (vanaf 2009)) Zie verder het topic over Nederlandse Talenten Official F1 Sites: - The Official Formula 1 Site - FIA - Live Timing (F1.com) Sporting Regulations Sporting Regulations 2011 Technical Regulations Technical Regulations 2011 Gerelateerde reguleringen O.a. apendices, zie Regulations pagina van FIA Testschema 2011 ![]() De kalender voor 2011 met 20 races ![]() Uitzendingen van BBC Tv-gids voor BBC One. Overzicht van Upcoming Formula 1 Events. Denk aan het uur verschil met Engeland! ![]() FOK!sport F1-gedeelte FOK! Formule 1-manager 2011 De OP is hier te vinden [ Bericht 3% gewijzigd door kepler op 10-10-2011 18:27:48 ] | ||
kepler | zaterdag 8 oktober 2011 @ 20:50 | |
Dus eigenlijk is de vraag wat ze met Caught Up bedoelen ![]() Nee, ik heb er nog even over na kunnen denken, maar het lijkt me dat de rijders de regels uitgebreider wordt uitgelegd. Daar wordt dus blijkbaar ook gemeld dat je er echt naast moet zitten (alhoewel dat dus niet zo exact in de regels staat), want (in ieder geval) Hamilton is daar consistent voor gestraft. (ik zou echt graag willen dat ze die rijdersbriefing ook gewoon toegankelijk maken voor de camera's ![]() Ik ben het er nog steeds niet mee eens ![]() ![]() Hamilton doet dat inderdaad wel eens fout, maar daar wordt hij verder ook voor gestraft. Geen reden om hem te schorsen of zoiets ![]() Het zal helemaal mooi worden als dadelijk Hamilton en Massa weer in de clinch liggen ![]() | ||
kepler | zaterdag 8 oktober 2011 @ 20:58 | |
Maar goed, als je de regels zo bekijkt dan is het incident tussen Kamui en Lewis dus de schuld van Kamui. Hij wil inhalen, maar is nog niet voorbij Hamilton (misschien net voorbij het midden). Hamilton mag dus zijn lijn behouden, en Kobayashi zou moet terug vallen: | ||
M.Melandri | zaterdag 8 oktober 2011 @ 21:01 | |
Dat blijft het grootste voordeel voor RBR, ze kunnen met STR,RBR en RBT heel makkelijk de budget/personeel regels omzeilen. | ||
kepler | zaterdag 8 oktober 2011 @ 21:06 | |
http://www.f1fanatic.co.u(...)fying-rules-changed/ | ||
ilona-scuderia | zondag 9 oktober 2011 @ 02:47 | |
Is Vettel nou gay of lijkt het maar zo... ![]() | ||
Weltschmerz | zondag 9 oktober 2011 @ 08:59 | |
Daarom zeg ik ook: Vertaal dat eens naar de finishlijn in de laatste ronde. Kun je een formulering verzinnen met caught up erin waarbij dat niet betekent dat degene die catcht eerder de lijn passeert? Je hebt ook gewoon jarenlange praktijk. Het is geen regel die uit het niets komt, het is de vastlegging van een regel die van zichzelf al geldt, ook als je hem niet zou opschrijven. Omdat coureurs ook wel door hebben dat je anders niet kan racen. Op eentje na dan. Het kan mij niet duidelijk genoeg zijn en ik juich elke verduidelijking toe, maar laten we wel vaststellen dat er maar eentje is voor wie dat nodig is, net als bij het voordeel trekken van het missen van een chicane. Voorspellende gave. Dit soort dingetjes hoef je verder ook niet moeilijk over te doen behalve een drivethrough. Alleen de frequentie is wel een punt, en de acties die een stuk verder gaan ook. Het is ook Koba die daar moet 'yielden', maar dat doet hij ook. Hamilton kan die bocht gewoon als eerste in en heeft hem dan voor zichzelf, alleen Koba zit daar wel, en hij moet niet doen alsof hij er niet is en hem ook niet van de baan forceren. Een halve meter naar rechts en er is niets aan de hand. | ||
kepler | zondag 9 oktober 2011 @ 09:54 | |
Maar dat laatste geldt dan toch ook voor Hamilton die Maldonado probeert te passeren in Monaco? Hij zit er immers net zo ver naast, kan niet in het niks verdwijnen (net zoals Kobayashi). Je zou kunnen zeggen dat de inhaalpoging enigszins optimistisch was, maar datzelfde geldt voor Kobayashi. Net als bij deze race, wanneer Rosberg Petrov inhaalt. Rosberg zit er ook maar voor de helft naast, mist ook nog eens zijn rempunt. Als Petrov had ingestuurd om zijn lijn te volgen, dan had Rosberg dus gestraft moeten worden? Mijn punt is eigenlijk dat Hamilton echt niet de enige is die zo inhaalt, hij heeft alleen de pech dat het bij hem vaker een incident is ![]() | ||
Weltschmerz | zondag 9 oktober 2011 @ 10:06 | |
Maar Koba 'yields', hij probeert niet samen met Hamilton die bocht in te gaan zodat Hamilton een hele andere lijn moet rijden die hem kansloos laat. Hij laat de bocht gewoon aan Hamilton, geeft hem voorrang, gaat na hem de bocht in. Het enige wat Hamilton hoeft te doen is kijken waar hij zit en niet tegen hem aanrijden, verder kan hij gewoon de bocht nemen zoals hij wil. Overigens zat Koba er ook veel verder naast. Hamilton in Monaco yield niet, die zet zijn manoeuvre die tekort kwam gewoon door, ga jij maar helemaal van je lijn af of ik ram je er af, zodat je kansloos bent voor de volgende bocht. Heb het moment niet voor de geest, maar in principe ja. En bij Button in Canada, gewoon niet kijken waar de ander is, dan kun je van het yielden van de ander zoals bij Massa vandaag en Koba alsnog een aanrijding maken. | ||
kepler | zondag 9 oktober 2011 @ 10:35 | |
In principe yield Kobayashi niet natuurlijk, want Hamilton kan niet de ideale lijn volgen. Zoals je eerder aangaf had Kobayashi dus eerder moeten remmen, en Hamilton de ideale lijn moeten laten volgen. Het verschil is natuurlijk wel een binnen/buitenbocht, maar ideale lijn is ideale lijn. Hamilton zal ook tijd verliezen omdat hij de bocht niet ideaal kan aansnijden. Dit is dan volgens jouw redenering in deze discussie, ik vind dat Hamilton gewoon beter had moeten uitkijken bij Kobayashi/Massa. Net zoals Maldonado bij Hamilton had moeten opletten in Monaco (en Massa). Het was gewoon een geslaagde inhaalpoging, maar laat wel zien dat Hamilton echt niet de enige is die op deze manier inhaalt en dat diegene die ingehaald wordt ook een beetje verstand moet tonen en niet blind moet insturen Hier het oordeel van de stewards over dat incident: Hier ook de beslissing om Button niet te straffen in dezelfde race voor omtikken van Alonso: Uiteindelijk beslissen de stewards dus per incident of de inhaalpoging realistisch was of niet. Een echt harde regel over hoever het voorwiel voorbij de ander moet zijn lijkt er dus niet te zijn. Ik ben het met je eens dat Hamilton af en toe wat onbesuisd is, en domme dingen doet ![]() | ||
kepler | zondag 9 oktober 2011 @ 10:42 | |
Iemand op een ander forum vat het goed samen ![]()
| ||
Weltschmerz | zondag 9 oktober 2011 @ 10:52 | |
Klopt, maar het is nog wel op het rechte stuk, de regels maken een duidelijk onderscheid tussen bochten en rechte stukken. Verschil is dat als Maldonado daar Hamilton de ruimte geeft die Hamilton nodig heeft omdat hij niet yield maar zijn mislukte inhaalpoging doorzet, hij de bocht aan Hamilton geeft. Die mag dan zijn lijn kiezen en kan er alsnog makkelijk voorbij omdat Maldonado dan de crash moet vermijden. Het heeft nauurlijk ook te maken met wie de binnenbocht heeft. Als je de kortste lijn naar het volgend stukje recht baan hebt, dan lig je in wezen voor, catch up dus. Als je zo vaak pech hebt dan is het geen pech meer. Het is dus de frequentie van fouten die iedereen wel eens een keertje kan maken. En daarnaast zijn er de echt foute acties. McLaren zit ermee in zijn maag. Met Vettels bijna foutloze seizoen en het kwalificatievoordeel in de eerste seizoenshelft is het naar de minder oplettende F1-kijker nog te verkopen dat Vettel de superieure auto had, Button, McLaren weet zelf natuurlijk wel beter. Webber en ook Hamilton laten keer op keer zien dat de auto's gewoon heel erg aaan elkaar gewaagd zijn, en dat een coureur met de snelheid van Hamilton en de zelfbeheersing die van een coureur verwacht mag worden Vettel in ieder geval flink partij had kunnen bieden. | ||
kepler | zondag 9 oktober 2011 @ 11:14 | |
Laten we het er in ieder geval op houden dat Hamilton iig echt fout zat wanneer hij ook gestraft werd. De regels staan dus niet zo vast als ze geschreven staan, want er spelen logischerwijs nog veel meer andere factoren mee ![]() Veel pech hoeft nog niet te betekenen dat hij iets fout heet, daarom heet het pech. Je kan wel zeggen zeggen dat hij zich vaak in situaties maneuvreert waarin dat soort dingen kunnen voorkomen, en het is ook een kwaliteit om dit te voorkomen (waar Vettel dit seizoen heel goed in was). Ik hoop dat Hamilton zijn zaakjes volgend jaar beter voor elkaar heeft en dat hij veel van dit seizoen zal leren. Nu gun ik hem nog net het voordeel van de twijfel, hij kan namelijk heel snel zijn. Maar we zullen het zien volgend seizoen ![]() ![]() | ||
Sinister-D- | zondag 9 oktober 2011 @ 13:44 | |
De TT kan nu wel verandert worden ![]() | ||
sasquatsch | zondag 9 oktober 2011 @ 14:52 | |
Ik heb met net weer ingelezen in deze discussie en ik snap Weltschmerz uitleg over de regels. Niet dat ik het er mee eens ben (de regels dan), omdat ik vind dat met deze regels een verdediger in een bocht (mits hij er nog steeds voor ligt) dus ten allen tijde het recht heeft om de tegenstander van de baan te duwen (zoals Alonso bij Vettel deed in Monza) of de bocht af te snijden (wat imho Maldonado deed) om de ander te blokkeren Dat gaat me iets te ver. Wel zie ik een paar tegenstrijdigheden (ten opzichte van de regels) in jullie discussie over wie schuld heeft. Als Buemi de schuld had aan de botsing met Heidfeld, omdat hij op het rechte stuk van lijn verandert, terwijl Heidfeld wil inhalen, had Button schuld aan de botsing met Hamilton in Canada, omdat daar Button op het rechte stuk van lijn veranderde terwijl Hamilton hem aan de buitenkant wilde inhalen. Ze waren nog niet bij de bocht. Net zoals Hamilton schuld had (en ook erkende) aan de botsing met Kobayashi. En het incident met Massa vandaag was in de bocht. Aangezien Massa er niet voorbij was had Hamilton het recht op de racelijn en had Massa daar dus niet mogen rijden. De botsing was dus de schuld van Massa en niet van Hamilton. | ||
nils7 | zondag 9 oktober 2011 @ 15:58 | |
Nou volgens mij stond er laatst in het blad Formule 1 dat hij thuis een vriendinnetje had zitten maar toch wel erg close was met de persdame van RB... | ||
Sally | zondag 9 oktober 2011 @ 16:58 | |
Kepler, ik heb de wiki van de OP aangepast, mss kun je die er nog inplakken? | ||
LWD-Godius | zondag 9 oktober 2011 @ 17:42 | |
Niet helemaal, volgens mij is hij Bi ofzo.
[ Bericht 20% gewijzigd door LWD-Godius op 09-10-2011 17:50:21 ] | ||
Sinister-D- | zondag 9 oktober 2011 @ 18:04 | |
![]() | ||
Tarado | zondag 9 oktober 2011 @ 18:19 | |
Ja Bi Campeão ![]() | ||
kepler | zondag 9 oktober 2011 @ 21:25 | |
done ![]() | ||
kepler | zondag 9 oktober 2011 @ 21:28 | |
Samen met Alonso
| ||
Sally | zondag 9 oktober 2011 @ 21:48 | |
Oh handig van me... ![]() 2. Australië (27 maart)[/s] 2011 Formula 1 Qantas Australian Grand Prix #1 enz... Heb de doorstreep-tag niet volledig gemaakt ![]() Heb de wiki weer aangepast ![]() ![]() | ||
Tarado | maandag 10 oktober 2011 @ 11:55 | |
McLaren believes it now has a car that can win the last four races of 2011 By Jonathan Noble Monday, October 10th 2011, 08:12 GMT http://www.autosport.com/news/report.php/id/95237 | ||
Googolplexian | maandag 10 oktober 2011 @ 12:01 | |
"But that is the maturity and the brains that Jenson brings to bear at the moment in terms of how he goes motor racing." Mooie stab naar Lewis ![]() | ||
kepler | maandag 10 oktober 2011 @ 18:28 | |
Laatste keer nu! ![]() ![]() | ||
nils7 | woensdag 12 oktober 2011 @ 17:54 | |
Force India toch verkocht volgens Allard... ik hoor het Vijay nog zeggen "ik verkoop niks" whehehehe | ||
Tarado | woensdag 12 oktober 2011 @ 18:31 | |
Klopt | ||
Googolplexian | donderdag 13 oktober 2011 @ 13:48 | |
Netsplitter | donderdag 13 oktober 2011 @ 13:51 | |
Proton ontkent verkoopplannen Group Lotus Proton heeft ontkend dat het van plan is om de aandelen in sportautobouwer Lotus over te doen aan het Genii Capital van Gerard Lopez. Vorige en deze week doken er geruchten op dat er een overeenkomst tussen beide partijen op handen was. De deal zou verband houden met de naamswijziging die het Formule 1-team Lotus Renault GP wil ondergaan. Dat team wil Renault laten vallen uit de naam en verder gaan onder de naam Lotus. Team Lotus zou ook in de deal betrokken worden, waardoor dat omgedoopt zal gaan worden tot Caterham Team AirAsia. Het probleem bij dergelijke naamswijzigingen zijn de Formule 1-contracten die vereisen dat de andere teams dit goed moeten keuren wil de televisiegelden behouden blijven. Die goedkeuring lijkt echter een lastige zaak te worden, omdat bij Proton-dochter Group Lotus Dany Bahar aan het roer staat en Bahar niet goed bij diverse F1-teams ligt. Daarom zou Genii Capital mogelijk Lotus over willen nemen van Proton. "Proton laat hierbij weten dat de vermeende bewegingen tussen Group Lotus en Genii Capital niet waar zijn en dat berichten hierover pure speculatie zijn. De band tussen Proton en Group Lotus is nog steeds prima. Onze prioriteit is nu om te zorgen dat het Lotus Business Turnaround Plan uitgevoerd wordt en beide partijen zetten dan ook in op het behalen van succes," zo staat in een verklaring van Proton. "Proton en Lotus hebben nu het punt bereikt waarop de markt met smart wacht op de nieuwe producten van Lotus en al onze energie en inspanningen zijn er op gericht om dit belangrijke doel te bereiken. Bovendien is het doel van de sponsoring van Lotus in de Formule 1 bij Lotus Renault GP het zorgen voor synergie-effecten in de dynamische marketing en het in de markt zetten van het merk," zo meldde de verklaring waarin verder nog werd opgemerkt dat gehoopt wordt dat de speculaties nu af zullen gaan nemen. | ||
King_Merc | donderdag 13 oktober 2011 @ 18:04 | |
![]() Korea 2011, Rosberg heeft er zin in ! ![]() ![]() | ||
sasquatsch | maandag 17 oktober 2011 @ 14:24 | |
Gesloten cockpit voor Formule 1?Video niet gevonden [ Bericht 0% gewijzigd door sasquatsch op 17-10-2011 14:30:43 ] | ||
Netsplitter | maandag 17 oktober 2011 @ 14:28 | |
Handig ook als zo'n wagen in de fik vliegt.. ![]() En helemaal handig als zo'n dakje dan niet meer open gaat als dat ding in de hens staat. ![]() Die baanmarshalls zijn ook zoooo snel af en toe. ![]() | ||
Tarado | maandag 17 oktober 2011 @ 14:29 | |
Ach dit soort verhalen krijg je altijd als er weereens een zwaar ongeluk gebeurt | ||
vosss | maandag 17 oktober 2011 @ 14:39 | |
Dat is al oud nieuws. Dat filmpje wat erbij hoort ook. Alleen een beetje aangepast na de dood van Wheldon. ![]() | ||
vosss | maandag 17 oktober 2011 @ 14:40 | |
http://www.wat.tv/video/f(...)ia-3wgep_2flv9_.html Daar staat het filmpje waar het over gaat ![]() | ||
vosss | maandag 17 oktober 2011 @ 14:46 | |
http://thef1times.com/news/display/03960 Van 15 juli al ![]() | ||
vosss | maandag 17 oktober 2011 @ 14:47 | |
En daar in HD ![]() | ||
Gebraden_Wombat | maandag 17 oktober 2011 @ 14:54 | |
Ik moet wel bekennen dat ik elke keer mijn adem inhoud als ik weereens wagens over elkaar zie schuiven, maar waarschijnlijk is zo'n dichte cockpit inderdaad niet praktisch. Wel goed dat er onderzoek naar gedaan wordt. | ||
Kleffe_Dop | maandag 17 oktober 2011 @ 16:28 | |
![]() Button, Hamilton pay tribute to Wheldon LONDON (AP)—Formula One champions Jenson Button and Lewis Hamilton hailed fellow Briton Dan Wheldon as a “true fighter” and an “inspirational” figure after the IndyCar driver was killed in a massive crash in Las Vegas. Button recalled Wheldon, who died Sunday at the age of 33, as being a star of the British karting circuit in the 1990s before going on to win the Indianapolis 500 twice in the United States. “I have so many good memories of racing with Dan in the early 90s, a true fighter,” Button said on Twitter. “We’ve lost a legend in our sport but also a great guy … I can’t begin to imagine what his family are going through, and my thoughts are with them at this very difficult time.” Wheldon, who was born in Buckinghamshire, a county just north of London, was an inspiration to Hamilton after deciding to try his luck in the United States following a successful junior career that saw him win eight British karting titles. “Dan was a racer I’d followed throughout my career, as I often followed in his footsteps as we climbed the motor sport ladder in the UK,” said Hamilton, Button’s teammate at McLaren. “He was an extremely talented driver. As a British guy who not only went over to the States but who twice won the Indy 500, he was an inspirational guy, and someone that every racing driver looked up to with respect and admiration. This is a tragic loss at such a young age.” Meer | ||
SjaakVilleneuve | maandag 17 oktober 2011 @ 17:23 | |
Zou ooit eens bijna voor BAR gaan rijden .. Altijd klote nieuws dit | ||
kepler | maandag 17 oktober 2011 @ 18:30 | |
Even een mooi filmpje tussen door: | ||
Sasman | maandag 17 oktober 2011 @ 19:00 | |
Mooi om dit toch eens te zien. Had het zelf nog nooit gezien. | ||
nils7 | maandag 17 oktober 2011 @ 19:08 | |
Had Coulthard dit niet tijdens zijn laatste race? (jammer dat ie er na 2 bochten uit lag) En in de indycars heb ik dit ook wel eens gezien. | ||
Kleffe_Dop | maandag 17 oktober 2011 @ 19:31 | |
Ik meen me te herinneren dat het BMW Sauber was waar hij destijds bijna rond mee was? Veel van de huidige Formule 1 coureurs zullen hem wel kennen uit de Europese jeugd series. | ||
kepler | maandag 17 oktober 2011 @ 20:12 | |
Deze camera zit dus echt voor zijn linker (of rechter ![]() ![]() | ||
Schunckelstar | maandag 17 oktober 2011 @ 20:53 | |
leuke beelden, maar niet veel verschil met een normale helmet cam ![]() | ||
SjaakVilleneuve | maandag 17 oktober 2011 @ 22:29 | |
![]() | ||
kepler | maandag 17 oktober 2011 @ 22:32 | |
Deze zit dus nog iets lager, gaat om het idee ![]() | ||
sasquatsch | dinsdag 18 oktober 2011 @ 10:12 | |
Bijna rond is te veel gezegd. Hij kreeg een test aangeboden van BMW Sauber, maar kreeg geen garantie voor een stoeltje voor 2007 en is toen afgehaakt. | ||
Sinister-D- | woensdag 19 oktober 2011 @ 09:32 | |
OMG__!! Sla proviant in, en duik de schuilkelders in! Ze zijn gekomen! Het einde is nabij! UFO gespot tijdens kwalificatie Korea ![]() | ||
Mikkie | woensdag 19 oktober 2011 @ 09:47 | |
Snel m'n aluhoedje pakken! | ||
Kleffe_Dop | woensdag 19 oktober 2011 @ 10:30 | |
Kunnen ze honderd miljoen lichtjaar afleggen komen ze een weekend te laat voor het kampioenschap van Vettel. ![]() | ||
RingBewoner | woensdag 19 oktober 2011 @ 10:47 | |
Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat ik daar zie. | ||
Tarado | woensdag 19 oktober 2011 @ 11:15 | |
Het lijkt op een Unindentified Flying Object ![]() | ||
Peterselieman | woensdag 19 oktober 2011 @ 11:20 | |
Ben niet overtuigd moet ik zeggen. Het heeft imo wel wat weg van een helikopter namelijk. | ||
Sinister-D- | woensdag 19 oktober 2011 @ 11:21 | |
weerballon. Althans, als je 't aan de Amerikaanse overheid zou vragen. | ||
Tarado | woensdag 19 oktober 2011 @ 11:22 | |
Uiteraard maar UFO will ook niet zeggen dat het uit de ruimte komt, dat bedoel ik | ||
Tarado | woensdag 19 oktober 2011 @ 11:26 | |
Moet mezelf corrigeren ![]() | ||
Rembrand21 | woensdag 19 oktober 2011 @ 13:04 | |
Nou nog maar even een nieuwe gerucht dan. Deze kennen we al denk ik: Mercedes GP heeft getest met een F-Duct systeem in de voorvleugel. ![]() En het lijkt er op dat A. Sutil volgend jaar (2012) zijn stoeltje kwijt is bij Force India. Hier komt een rijder die $$$$ meebrengt ipv die $$$$ kost. Let wel het zijn allemaal geruchten :-) | ||
Nieuwschierig | woensdag 19 oktober 2011 @ 13:08 | |
Het stoeltje voor van de Garde? Hij gaat door Marcel Boekhoorn gefinancierd worden | ||
Mikkie | woensdag 19 oktober 2011 @ 13:32 | |
Dan zit ie goed, aangezien het vermogen van Boekhoorn rond het miljard geschat wordt, geloof ik? | ||
Tarado | woensdag 19 oktober 2011 @ 13:34 | |
wat zeggen ze ook alweer; het zit niet in het vele verdienen maar in het weinige uitgeven ![]() | ||
vosss | woensdag 19 oktober 2011 @ 14:10 | |
Hij zit sowieso goed, want hij heeft met de dochter van die knakker heb ik begrepen. Maargoed, ik zie hem eerlijk gezegd niet sneller zijn dan een Di Resta. Sterker nog, ik moet nog zien dat ie uberhaupt de F1 haalt ![]() | ||
sasquatsch | woensdag 19 oktober 2011 @ 14:31 | |
Silly season geruchten mogen in dit topic: F1 Silly Season 2012 | ||
Kleffe_Dop | woensdag 19 oktober 2011 @ 15:46 | |
Maar het is ongetwijfeld echte liefde. ![]() | ||
rooneyelst | woensdag 19 oktober 2011 @ 16:07 | |
wat zeggen ze ook alweer: de snelste manier om miljonair te worden is om als miljardair een f1 team te starten ![]() | ||
Tarado | woensdag 19 oktober 2011 @ 16:16 | |
ook een leuke ![]() | ||
nils7 | woensdag 19 oktober 2011 @ 19:05 | |
heb eindelijk de Mercedes GP W01 1:18 binnen. Wilde het even sharen ![]() | ||
ElmarO | woensdag 19 oktober 2011 @ 19:07 | |
Heb je de versie van Schumacher of Rosberg? | ||
nils7 | woensdag 19 oktober 2011 @ 19:18 | |
Schumacher, ben geen fan van 'm maar dit is toch de eerste Mercedes sinds decennia en Schumi is toch een levende legende. | ||
ElmarO | woensdag 19 oktober 2011 @ 19:32 | |
Had ik ook gedaan hoor. ![]() | ||
RingBewoner | woensdag 19 oktober 2011 @ 19:42 | |
Foto's? | ||
RingBewoner | woensdag 19 oktober 2011 @ 19:45 | |
Ik wil deze wel: http://www.fangadgets.nl/article.asp?articleid=24524 | ||
nils7 | woensdag 19 oktober 2011 @ 19:56 | |
![]() ![]() mijn hele collectie (allen 1:18) ![]() *volgens mij al eens gepost hier | ||
RingBewoner | woensdag 19 oktober 2011 @ 20:00 | |
Nice! ![]() | ||
D. | woensdag 19 oktober 2011 @ 20:03 | |
Allemaal dezelfde fabrikant? | ||
ElmarO | woensdag 19 oktober 2011 @ 20:03 | |
Netjes hoor. Waar heb je die Mercedes besteld? Zo te zien heb jij de Damon Hill-versie van de Buzzin' Hornets-Jordan. Ik heb die van de enige echte Ralf Schumacher. ![]() | ||
nils7 | woensdag 19 oktober 2011 @ 20:09 | |
Heb de Mercedes bij GPworld gehaald ![]() Super service want dit is mn tweede, bij de eerste zag ik (toen ik thuis kwam) dat de wishbone was afgebroken. Netjes geswitched bij hem. Nee niet dezelfde fabrikant de meeste zijn wel Paul's model art (AKA Minichamps). De andere zijn hotwheels (omdat de Ferrari's vanaf 2000 incl. coureur alleen via hotwheels uit komen) De indycar is gesigneerd door Arie zelf. En de MP4-13 Hakkinen waren er maar 200 van gemaakt (heb blijkbaar een special edition ervan) | ||
nils7 | woensdag 19 oktober 2011 @ 20:14 | |
dit is de '99 Jordan, zijn teamgenoot was toen Frentzen. Ik denk dat jij die van '98 bedoeld dan. | ||
ElmarO | woensdag 19 oktober 2011 @ 20:17 | |
Ah, dat kon ik dan weer niet goed zien. Dan heb ik inderdaad de '98. En nog bedankt voor de link. ![]() | ||
kepler | woensdag 19 oktober 2011 @ 21:27 | |
![]() | ||
nils7 | woensdag 19 oktober 2011 @ 21:43 | |
Ja ik heb ook nog Doornbos en Albers op 1:43 Omdat die niet op 1:18 uit kwamen ![]() Beide zijn inmiddels gehavend ![]() ![]() | ||
Kenju | woensdag 19 oktober 2011 @ 21:53 | |
Het lijkt me toch dat als ze Sutil lozen, ze Nico Hulkenberg in die auto zetten? | ||
Waffle | donderdag 20 oktober 2011 @ 03:54 | |
Is dat wel de goede Mercedes? Heb namelijk ook wel eens de showcar als model gezien namelijk. Dat was de Brawn auto in Mercedes kleuren. | ||
Kleffe_Dop | donderdag 20 oktober 2011 @ 08:27 | |
Als Hulkenberg een zak geld meeneemt dus wel, dat is volgens geruchten de voorwaarde voor een FI zitje volgend jaar. | ||
Tarado | donderdag 20 oktober 2011 @ 09:15 | |
Mark Webber column I want to devote this column to Britain's Dan Wheldon, who died following a crash at the Las Vegas IndyCar race on Sunday. I never raced against Dan but I spent a lot of time with him down at Brands Hatch when we were both instructors at the racing school in 1996-97. It was difficult not to hit it off with him - he was a likeable bloke. At that stage, I wasn't completely flush with mates in the UK - it wasn't long since I had come over from Australia - and Dan was someone who was of a similar age, doing a similar sort of thing, with whom I had a lot in common. We had a lot of laughs, plenty of banter and lots of fun with the punters. Dan set his life up in America not long after that, while I was racing in Europe. But I always loved to bump into him whenever he was in the UK, at a motorsport awards ceremony or whatever. I was at Singapore airport waiting for a flight to Sydney when I first heard about the crash. I got a text message - from Luke, the son of my partner, Ann - telling me there had been a huge shunt and a lot of guys had been taken to hospital. They had nowhere to go. Skill does not come into it. It's down to how the car reacts, what angle it goes at. You're an absolute passenger in that situation One of those involved was Will Power, who I'm pretty close to, so I was thinking about him a lot. I know a lot of the guys in IndyCar pretty well, actually. Dario Franchitti, Ryan Briscoe, and Tony Kanaan, for example. You just hope everyone's all right in situations like that and always assume they will be. But, about an hour after that first text, Luke informed me that Dan hadn't made it. It was one of those awful, crushing moments. I didn't want to believe what I'd been told but then I saw the incident on TV and it was pretty clear there was a chance someone could have been seriously injured in that type of crash. It was extremely nasty and a lot of the drivers didn't have a chance of avoiding it. They had nowhere to go. Skill does not come into it. It's down to how the car reacts, what angle it goes at. You're an absolute passenger in that situation. IndyCar can learn a heavy lesson from Sunday's crash. What organisers certainly have to do is work out how to stop cars leaving the ground and flying into the air in such situations. It is a sad irony that Dan was the test driver for a new car that officials plan to introduce next year. I've never raced on an oval track but I've spoken to a lot of the guys who have. One thing they don't like is the element of pack racing, especially on a short oval such as Las Vegas. Running three wide on a track like that is not really racing. You're just getting a slipstream. Drivers look to move into a different lane - from the top to the bottom of the track, say - and things can happen. At certain speeds, that is fine and no-one gets badly injured. But when you're doing 220mph in an open-wheeler, the cars can leave the ground by five or six metres and someone's going to get seriously hurt. To have 30-odd single-seaters, nose to tail, with cold brakes. it's too much. Drivers feel this needs looking at. In the accident that killed Dan, nearly half the field were running together and half of them ended up in the air. That's not right. The crash affected a lot of people - you may have seen the footage of Dario, for example, sobbing in his car afterwards - and the public often wonder why racing drivers carry on after incidents like this. I've had my share of bad accidents. Two Mercedes sports cars flipped on me in three days at Le Mans back in 1999. In the second of those shunts, I did think for a split second that I probably wasn't going to make it. I'm sure you will have seen my accident in Valencia last year, too, when I took off after hitting the back of Heikki Kovalainen's Lotus. The car landed upside down before skidding into the barriers the right way up. But safety has come on a long way in F1 and it's a different type of racing to IndyCars anyway. Don't get me wrong, I know there are risks. Valencia could have gone either way for me, that's completely clear. But I feel it's safer than IndyCars. Or rallying or MotoGP, for that matter. That gives me confidence to race. The vast majority of the time, my fate is in my hands. But there are three things that might let me down one day: the rain, what someone else might do that could put me at risk, and mechanical failure. That's racing. When you're in your late teens and early-20s, you never think about that stuff. But, when you get a bit older, you think about it more because you're a bit wiser. Still, when the helmet goes on, you don't think about the negative stuff. You race hard and do what's right. As a professional racing driver, what's right is to drive the car completely on the limit and get as much as you can out of it. That means you put yourself in dangerous situations. We know that generally everything will be OK, even when we do crash. We simply get back in the car and go again. But I think it's a different question for the guys in America at the moment. The Korean Grand Prix was a weekend to celebrate for my Red Bull Racing team. We wrapped up the constructors' championship after Sebastian Vettel won the race and I finished third. We didn't talk much about the championship before the race because we thought it was a bit of a long shot given how fast McLaren looked. But, as usual, you never know what's going to happen on race day. I was sitting in a very good position on the prime tyre in my second stint, just behind Lewis Hamilton's McLaren. If things had worked out, I should have been able to clear him by staying out longer before my second pit stop. Had that happened, I would have had a chance of going after Seb. But the team were very keen for me to stop on the lap I did. They said they wanted to use my speed on new tyres to jump Lewis in the usual way - by changing tyres before him. But it turned out the lap I stopped was the same time as Lewis. Following your competitor into the pits is one of the most frustrating things for a driver. It meant we were still stuck behind him and it was very hard to pass. Although I was much faster in the last sector of the lap, he had better acceleration than me out of the first turn. That meant I was too far behind to get past him into Turn Three at the end of the long straight, even with the help of the DRS overtaking device. http://news.bbc.co.uk/spo(...)d&utm_medium=twitter | ||
vosss | donderdag 20 oktober 2011 @ 09:58 | |
En ook hier staat Lewis in het middelpunt van de belangstelling ![]() ![]() | ||
Tarado | donderdag 20 oktober 2011 @ 09:59 | |
? ![]() [ Bericht 9% gewijzigd door Tarado op 20-10-2011 10:14:18 ] | ||
nils7 | donderdag 20 oktober 2011 @ 17:55 | |
nee het is echt de MGP W01 ![]() Hier naast elkaar: ![]() | ||
Peterselieman | donderdag 20 oktober 2011 @ 17:57 | |
wie? | ||
ElmarO | donderdag 20 oktober 2011 @ 18:50 | |
Een scan van het artikel in Autosport over de 'F-Duct' van Mercedes: http://i53.tinypic.com/2462aah.png | ||
Nieuwschierig | donderdag 20 oktober 2011 @ 20:27 | |
Interessant artikel. Maar waarom moet de lucht pas bij een bepaalde snelheid 'getriggerd' worden om naar de diffuser geleid te worden? Want dat is blijkbaar het revolutionaire er aan. | ||
kepler | donderdag 20 oktober 2011 @ 22:38 | |
Goede vraag, doordat ze het woord F-duct gebruiken dacht ik dat ze de weerstand over de voorvleugel verminderen bij hogere snelheid. Maar hier willen ze dus juist de grip verhogen door de lucht te herleiden naar de diffuser, wat je voornamelijk nodig hebt bij lagere snelheden ![]() | ||
vosss | donderdag 20 oktober 2011 @ 22:49 | |
Die neger ![]() | ||
vosss | donderdag 20 oktober 2011 @ 22:50 | |
@nils, ik neem aan dat je die auto's normaal niet zo op die tafel hebt staan wel? Wil je eens een fotootje maken van hoe ze er normaal gesproken bij staan? ![]() | ||
kepler | donderdag 20 oktober 2011 @ 23:00 | |
Ik lees net dat The Hulk heeft getekend bij Force India, en dat Sutil in gesprek is met Williams ![]() (ik ga ff zoeken naar een berichtje ![]() | ||
kepler | donderdag 20 oktober 2011 @ 23:02 | |
Ik kan nergens een bron vinden..... | ||
Nieuwschierig | donderdag 20 oktober 2011 @ 23:08 | |
Of het is bedoeld voor de snelle bochten, maar die zijn er steeds minder. | ||
Tarado | vrijdag 21 oktober 2011 @ 00:04 | |
Bron maar Duits en nog niet 100% bevestigd 2012: Hülkenberg wieder im Renncockpit! von Dieter Rencken & Christian Nimmervoll 20. Oktober 2011 - 17:21 Uhr http://www.motorsport-tot(...)ockpit_11102013.html | ||
nils7 | vrijdag 21 oktober 2011 @ 05:56 | |
Nee was voor de verhuis van mn ouders naar mezelf. Dat ze zo op tafel stonden daarna gingen ze in kastjes. Waar ik al te weinig ruimte in heb want 5 staan er "los". Het zijn zwarte ophang kastjes van Ikea ![]() | ||
sasquatsch | vrijdag 21 oktober 2011 @ 13:56 | |
Zoals eerder gezegd hebben we hier een apart topic voor: F1 Silly Season 2012. Het lijkt mij beter om dit soort berichten bij elkaar te zetten dan verspreid over meerdere topics. ![]() | ||
vosss | vrijdag 21 oktober 2011 @ 15:02 | |
Ja maak eens een fotootje dan ![]() | ||
Schunckelstar | vrijdag 21 oktober 2011 @ 15:35 | |
is het niet juist veel makkelijker om al het nieuws gewoon in 1 topic te houden:? Wat is het nut om dat allemaal te gaan spreiden? Overzichtelijker word het daar niet van ![]() | ||
Meike26 | vrijdag 21 oktober 2011 @ 16:36 | |
Het is gewoon F1 nieuws vind ik en hoort in dit topic. Dat het dan ook in het F1 Silly Season topic word gezet is alleen maar een bonus. | ||
Schunckelstar | vrijdag 21 oktober 2011 @ 16:46 | |
eens ![]() | ||
nils7 | vrijdag 21 oktober 2011 @ 20:44 | |
zo dan ![]() ![]() ![]() ![]() | ||
Schunckelstar | zaterdag 22 oktober 2011 @ 02:41 | |
nice ![]() wat is de allerlaatste? een prost? | ||
nils7 | zaterdag 22 oktober 2011 @ 05:38 | |
ja de AP02 volgens mij | ||
Tarado | zaterdag 22 oktober 2011 @ 09:46 | |
Formula 1 set to add second US race on streets of New Jersey from 2013 By Jonathan Noble Saturday, October 22nd 2011, 06:41 GMT http://www.autosport.com/news/report.php/id/95596 | ||
Fir3fly | zaterdag 22 oktober 2011 @ 09:50 | |
Kom maar op, lijkt me geniaal ![]() | ||
vosss | zaterdag 22 oktober 2011 @ 09:57 | |
Ik vind de Jaguar het mooiste ![]() | ||
Tarado | zaterdag 22 oktober 2011 @ 12:35 | |
Hakkinen returns in GT3 Mercedeshttp://adamcooperf1.com/2(...)rns-in-gt3-mercedes/ | ||
Sinister-D- | zaterdag 22 oktober 2011 @ 13:03 | |
Als de FOM/Ecclestone een beetje slimmer was hadden ze eerst de opkomst en interesse van de Yanks afgewacht in Texas. Die zijn Indy '05 nog steeds niet vergeten, en staan een beetje sceptisch tegenover de F1. Straks zitten ze met 2 Gp's waar geen hond op afkomt ![]() En welke Europese Gp gaat daarvoor weer moeten verdwijnen ![]() | ||
ari_zahav | zaterdag 22 oktober 2011 @ 13:04 | |
Met wat geluk Valencia? | ||
Waffle | zaterdag 22 oktober 2011 @ 13:23 | |
Tsja dat heb je ook met Turkije, China, Korea, etc. Ook allemaal faal projecten. | ||
Kleffe_Dop | zaterdag 22 oktober 2011 @ 13:38 | |
Dat zit echt wel vol hoor. In de VS maken ze van een dergelijk sportevenement een hele familiedag compleet met de BBQ Grill achterop de Pick-Up. | ||
Nieuwschierig | zaterdag 22 oktober 2011 @ 18:52 | |
http://www.f1fanatic.co.u(...)y-f1-track-new-york/ Het voorgestelde circuit ziet er helemaal niet gek uit. Te vergelijken met Canada. Toch ook een van mooiere. ![]() [ Bericht 14% gewijzigd door Nieuwschierig op 22-10-2011 18:58:02 ] | ||
Fir3fly | zaterdag 22 oktober 2011 @ 19:06 | |
Dat bericht is wel al twee- en een halve maand oud... | ||
Meike26 | zaterdag 22 oktober 2011 @ 19:24 | |
Ziet er uit als een mooie lay-out. Ik ben alleen bang dat Hamilton hier echt helemaal uit zijn dak gaat met vreemde acties, als hij denkt dat Hamilton Park naar hem vernoemd is ![]() | ||
kepler | zaterdag 22 oktober 2011 @ 19:54 | |
Er schijnt dinsdag een personferentie te komen waar dit circuit echt aangekondigd wordt als onderdeel van de F1 kalender ![]() | ||
Fir3fly | zaterdag 22 oktober 2011 @ 19:56 | |
Dat klopt, maar of dat ook echt het circuit wordt moet ik nog zien. | ||
SjaakVilleneuve | zaterdag 22 oktober 2011 @ 20:16 | |
Barrel '99 ![]() | ||
kepler | zaterdag 22 oktober 2011 @ 22:02 | |
De verwachting is dus van wel, we zullen zien ![]() | ||
Kleffe_Dop | zaterdag 22 oktober 2011 @ 22:42 | |
Ik ben alleen zo bang dat ze er, gezien de huidige trends, eerder een tweede Singapore van zullen maken dan een tweede (legendarisch ![]() | ||
Fir3fly | zaterdag 22 oktober 2011 @ 22:52 | |
Wat is er mis met Singapore? | ||
kepler | zondag 23 oktober 2011 @ 11:13 | |
Damn ![]() http://www.gpupdate.net/n(...)are-crash-in-sepang/ Gaat lekker in de motorsport... | ||
nils7 | zondag 23 oktober 2011 @ 14:57 | |
De Williams van Montoya daar heeft ie ook een chrome helm in. | ||
sasquatsch | maandag 24 oktober 2011 @ 17:12 | |
[url= http://scarbsf1.wordpress(...)hnical-directive/]En weer een poging om Red Bull's voorsprong teniet te doen.[/url]Oftewel de 'see-saw splitter' die Red Bull gebruikt om met lagere rijhoogte aan de voorkant te kunnen rijden (voor meer downforce) is 'illegaal'. Er bestaat dus kans dat ze deze moeten aanpassen als de FIA met nieuwe meetmethoden komt. Zonder deze speciale splitter kunnen ze niet zo laag rijden als ze nu doen, omdat de splitter dan in de weg zit. Ook Mercedes neus F-Duct is (volgens Scarbs) waarschijnlijk om te zorgen dat de rijhoogte aan de voorkant variabel is. Laag in langzame bochten waar veel downforce nodig is en hoog als er weinig downforce nodig is. Dit doen ze door de airflow naar de voorvleugel te leiden die vervolgens bij hogere snelheden 'stallt' en dus minder downforce genereert dan zonder de F-Duct. De huidige opzet zou illegaal zijn (en daarom alleen op vrijdag worden gebruikt om te testen), maar een variant hierop (zonder gat in de neus) zou wel degelijk kunnen werken. Met de nieuwe restricties op de geblazen diffuser zoeken de teams naar nieuwe 'loopholes' om toch genoeg downforce te kunnen genereren. | ||
sasquatsch | dinsdag 25 oktober 2011 @ 13:34 | |
Race in New Jersey in 2013 is bevestigd
| ||
Waffle | dinsdag 25 oktober 2011 @ 13:55 | |
Ik hoop dat het ergens in de buurt valt met Indy 500. Misschien dan eens een ticket boeken naar Amerika om de Indy 500 te zien, F1 in New Jersey en New York te bezoeken. | ||
bloodymary1 | dinsdag 25 oktober 2011 @ 14:09 | |
Maar is de Indy 500 niet altijd met Hemelvaart, als het ook Monaco is? | ||
sasquatsch | dinsdag 25 oktober 2011 @ 15:41 | |
Nee de Indy is altijd de zondag voor de laatste maandag (Memorial Day) in mei, dus tussen 24 en 30 mei. | ||
Waffle | dinsdag 25 oktober 2011 @ 15:41 | |
Ja en na Monaco komt Canada als daar dan de race van de VS komt zou wel heel vet zijn. | ||
Fir3fly | dinsdag 25 oktober 2011 @ 15:48 | |
Ik vind het goed nieuws, dit kan een heel mooi evenement worden ![]() | ||
kepler | dinsdag 25 oktober 2011 @ 18:31 | |
Ik zit er heel hard over te denken om naar die race in 2013 te gaan ![]() ![]() | ||
ElmarO | dinsdag 25 oktober 2011 @ 19:03 | |
Ik weet alleen niet of je blij wordt van de prijzen die de hotels gaan vragen. New York is normaal gesproken al niet echt goedkoop en dan al helemaal niet, denk ik. ![]() | ||
kepler | dinsdag 25 oktober 2011 @ 19:33 | |
Ik denk dat het wel gaat meevallen. Er zijn inmens veel hotelkamers in New York natuurlijk, veel meer dan dat er mensen naar de F1 komen ![]() En anders ga ik wel ergens in New Jersey zitten ![]() | ||
ElmarO | dinsdag 25 oktober 2011 @ 19:41 | |
Mwah, mijn reis naar New York in juni '08 was maar een paar honderd euro goedkoper dan mijn reis naar San Francisco in de herfstvakantie van 2007. Dan ga ik er vanuit dat ze deze GP vlak na die van Canada willen hebben, dus dat zou dan in juni zijn. En als de prijs die ik in Montreal betaalde voor een kamer enige indicatie is, zou ik daar niet al te blij van worden. | ||
kepler | dinsdag 25 oktober 2011 @ 23:47 | |
Montreal is gelijk vol bij de GP, in New York zijn er dagelijks al superveel toeristen ![]() ![]() Ik ga het in ieder geval in de gaten houden! | ||
Fir3fly | dinsdag 25 oktober 2011 @ 23:59 | |
Ik was vorige maand in NY, en Brooklyn is echt niet veel goedkoper hoor. Als je echt goedkoop wil moet je in Queens gaan zitten. Maar dan zit je wel 40 minuten van Manhattan af. En dus meer dan een uur van het circuit ![]() | ||
Glijdt_licht | woensdag 26 oktober 2011 @ 00:52 | |
Dat circuit in New Jersey ziet er echt niet slecht uit... Mooie hoogteverschillen e.d. Absoluut geen 2e Singapore of valencia.. ![]() | ||
Beach | woensdag 26 oktober 2011 @ 08:55 | |
Beetje het oude Hockenheim zo met die bomen. | ||
Kleffe_Dop | woensdag 26 oktober 2011 @ 09:54 | |
^Dat ziet er inderdaad niet verkeerd uit, zo op het eerste gezicht. ![]() Ik had er misschien teveel van verwacht, maar het circuit ligt voor mij als kijker niet op het niveau van Montreal. Dat het een nachtrace is, is wel een pluspunt. | ||
Mikkie | woensdag 26 oktober 2011 @ 16:04 | |
Wel 'n erg lang semi-recht stuk zeg... daar mag nog wel een mooie bochtencombo in om inhalen te bevorderen! | ||
Fir3fly | woensdag 26 oktober 2011 @ 16:13 | |
Plattegrond:![]() Vooral de laatste chicane voor start/finish ziet eruit als een inhaalmogelijkheid, het is vrijwel identiek aan de laatste sector van Montréal alleen dan gespiegeld. | ||
Googolplexian | woensdag 26 oktober 2011 @ 16:54 | |
Mooi ![]() | ||
Tarado | woensdag 26 oktober 2011 @ 17:01 | |
een nachtrace? waarom dat? | ||
Kleffe_Dop | woensdag 26 oktober 2011 @ 17:16 | |
Singapore hè, niet New Jersey. | ||
Tarado | woensdag 26 oktober 2011 @ 17:25 | |
OK nu zie ik het sorry ![]() | ||
Sinister-D- | woensdag 26 oktober 2011 @ 17:27 | |
Weer een linksom circuit van Tilke ![]() | ||
Peterselieman | woensdag 26 oktober 2011 @ 17:30 | |
Dat nieuwe circuit in India | ||
nils7 | woensdag 26 oktober 2011 @ 17:32 | |
idd India is met de klok mee hoor ![]() | ||
Sinister-D- | woensdag 26 oktober 2011 @ 17:43 | |
Aah oké ![]() | ||
Bluurgh | woensdag 26 oktober 2011 @ 19:10 | |
rondje over het "circuit" | ||
Fir3fly | woensdag 26 oktober 2011 @ 19:12 | |
Die weggetjes mogen nog wel wat verbreed worden ![]() | ||
Gebraden_Wombat | woensdag 26 oktober 2011 @ 19:13 | |
En ze mogen wel even opnieuw asfalteren. | ||
Quisho | woensdag 26 oktober 2011 @ 19:28 | |
Vet, is dat een eenmalig iets? | ||
Peterselieman | woensdag 26 oktober 2011 @ 19:31 | |
In Valencia waren ze dat ook nog aan het doen, een week voordat de baan open ging, dus ze hebben tijd zat. | ||
Glijdt_licht | woensdag 26 oktober 2011 @ 22:42 | |
En nog een tikje groter![]() En hij gaat dus met de klok mee | ||
Googolplexian | donderdag 27 oktober 2011 @ 10:01 | |
sasquatsch | donderdag 27 oktober 2011 @ 11:02 | |
Nee, ze hebben een contract voor 10 jaar! (2013- 2022) [ Bericht 0% gewijzigd door sasquatsch op 27-10-2011 11:27:22 ] | ||
sasquatsch | donderdag 27 oktober 2011 @ 11:29 | |
En om volledig te zijn, hier zijn alle (min of meer) bevestigde circuits voor de komende 11 jaar.
Bovenstaande tabel geeft alleen aan tot wanneer de circuits een contract hebben. | ||
Tarado | donderdag 27 oktober 2011 @ 11:47 | |
Die ontberekende x-jes bij België zijn mij een doorn in het oog ![]() | ||
sasquatsch | donderdag 27 oktober 2011 @ 12:40 | |
Mij ook, maar (hoewel nog niet officieel bevestigd) gaat België samen met Frankrijk (waarschijnlijk Paul Ricard) om-en-om een Grand Prix organiseren. | ||
nils7 | donderdag 27 oktober 2011 @ 12:51 | |
Wat een seizoen wordt 2014 hahaha Japan zal er ook nog wel bij komen | ||
kepler | donderdag 27 oktober 2011 @ 20:04 | |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | ||
Peterselieman | donderdag 27 oktober 2011 @ 20:15 | |
Eén vrolijke kop en de rest zijn zuurpruimen ![]() | ||
Sasman | donderdag 27 oktober 2011 @ 20:16 | |
![]() | ||
ElmarO | donderdag 27 oktober 2011 @ 21:07 | |
| ||
Glijdt_licht | vrijdag 28 oktober 2011 @ 02:51 | |
Dit schijnt in de buurt vamn New Jersey te zijn![]() | ||
Googolplexian | vrijdag 28 oktober 2011 @ 07:28 | |
Ecc is gewoon al die landen aan het uitbuiten en gebruikt ze tegelijkertijd om de klassieke circuits meer geld afhandig te maken. | ||
Schunckelstar | vrijdag 28 oktober 2011 @ 07:54 | |
Idd, het word tijd dat ie sterft.. Snap ook niet dat alle circuiteigenaren met zijn allen om de tafel gaan zitten en samen afspreken om de f1 te boycotten als die belachelijk hoge prijzen blijven.. Dan wil ik wel eens zien hoe snel het ineens toch goedkoper kan ![]() | ||
Googolplexian | vrijdag 28 oktober 2011 @ 08:33 | |
Gaaf, die historische races op http://www.vipbox.tv/watc(...)rix:-practice-1.html![]() | ||
Tarado | vrijdag 28 oktober 2011 @ 09:32 | |
2011 FORMULA 1 AIRTEL GRAND PRIX OF INDIA | ||
Sinister-D- | vrijdag 28 oktober 2011 @ 13:30 | |
Alsof die theedoek dragers in de zandbakken zich er wat van aan gaan trekken of andere circuits het niet meer kunnen betalen. Die geven al genoeg geld uit voor hun eigen vertier, eilandje hier of daar aanleggen, hoogste toren ter wereld bouwen, gewoon, omdat het kan. Grand prix-tje organiseren kan daar dan ook nog wel bij. Je gaat nooit eensgezindheid krijgen daardoor, en dan gaan juist de traditionele circuits erdoor onderuit. En dan gaan er waarschijnlijk nog meer van die bagger circuits opduiken. | ||
Pleasureman_Gunther | zondag 30 oktober 2011 @ 19:42 | |
http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/formula_one/15511283.stm Coulthard drives off-road on new Circuit of the Americas David Coulthard becomes the first man to drive an F1 car on the new Circuit of the Americas in Austin, Texas - despite there not being an actual circuit to drive on yet. | ||
Meike26 | maandag 31 oktober 2011 @ 09:46 | |
En dit is de reden dus waarom de traditionele en historische circuits zoals Montreal, Spa, Monza en Suzuka nog steeds niet op een lijst staan waar hun status en toekomst zeker word gesteld. It's all about the money en begrijp ook wel dat het lastig is in deze economisch zwaardere tijden, maar de F1 is nog lang niet aan het budgeteren geslagen, de teams zelf wel, maar als er elk jaar weer circuits bijkomen, de F1 kalender langer word en het winterseizoen alsmaar korter... Lijkt het er vooral op dat Eikelsteen vooral aan het Incaseren is.... Wat moet die vent met zoveel geld op 81 jarige leeftijd ? Ik hoop heel erg dat wanneer hij dood is, dat er stevige reorganisaties komen ! | ||
vosss | maandag 31 oktober 2011 @ 10:16 | |
Hoe is dat afgelopen met die scheiding? Hij had toch al dat geld op naam van zn vrouw staan? En in gemeenschap van getrouwd, dus die heeft sowieso de helft als het niet al meer is ![]() | ||
Googolplexian | maandag 31 oktober 2011 @ 11:56 | |
Is gesettled voor 750 M$. Maar ... Dus slappe was genoeg. | ||
kepler | maandag 31 oktober 2011 @ 19:04 | |
Ziet er uit als een leuk circuit ![]() | ||
kepler | maandag 31 oktober 2011 @ 19:05 | |
![]() Hier ook nog een keer ![]() | ||
nils7 | maandag 31 oktober 2011 @ 19:11 | |
alleen het ziet er niet zo heel moeilijk uit... | ||
Fir3fly | maandag 31 oktober 2011 @ 20:08 | |
![]() | ||
King_Merc | maandag 31 oktober 2011 @ 22:57 | |
ja, Hij zegt nog net geen "Oh Teddy" kunnen ze Hamilton niet inruilen voor Atkinson, Volgens de Stig is hij zeer getalenteerd :p veruit de snelste ronde op het topgear circuit, + al z,n rondes waren zeer consistent ![]() | ||
nils7 | maandag 31 oktober 2011 @ 23:02 | |
Hij heeft er nogal een handje van Mac's af te schrijven ![]() | ||
vosss | dinsdag 1 november 2011 @ 01:07 | |
Hij heeft ook genoeg geld om nieuwe te kopen ![]() Toch mooi om te zien hoe zo een ongelofelijke dork stervensrijk kan worden ![]() | ||
Googolplexian | dinsdag 1 november 2011 @ 06:50 | |
Jij kent Bill Gates niet? | ||
Klonk | dinsdag 1 november 2011 @ 07:00 | |
Denk dat je je niet moet vergissen hoe dichtbij de muur komt in een aantal gevallen en die hele snelle bochten achterop het circuit zien er best tof uit ![]() Ben benieuwd, moet hoe dan ook een spectaculair gezicht zijn, racen met op de achtergrond de skyline van New York | ||
nils7 | dinsdag 1 november 2011 @ 17:26 | |
Die gast schijnt ook enkele F1 bolides in z'n bezit te hebben trouwens... | ||
rycemasta | dinsdag 1 november 2011 @ 17:35 | |
![]() ![]() | ||
kepler | dinsdag 1 november 2011 @ 18:20 | |
Yup, 1 van de eerste nieuwe circuits waar ik echt enthousiast over ben. Voornamelijk door de locatie ![]() | ||
kepler | dinsdag 1 november 2011 @ 18:40 | |
Soms kom je echt mooie filmpjes tegen ![]() | ||
Nieuwschierig | dinsdag 1 november 2011 @ 19:18 | |
Wat zou zo'n tweede handsje moeten kosten? Laten we zeggen een ouwe Benetton of Jordan van 12 jaar geleden. [ Bericht 0% gewijzigd door Nieuwschierig op 02-11-2011 18:57:10 ] | ||
Sinister-D- | dinsdag 1 november 2011 @ 19:45 | |
Wat zullen we zeggen voor een '98 Benetton? Zo'n £175,000 of ¤203.540,46. Pure gok eigenlijk, maar kijk anders eens hier: http://www.f1-sales.com/index.htm | ||
winterapfel | dinsdag 1 november 2011 @ 19:49 | |
oh deer! ![]() | ||
Sinister-D- | dinsdag 1 november 2011 @ 19:56 | |
Zoals die andere toffe van Montoya ![]() Deze blijft gewoon goed ![]() | ||
Nieuwschierig | dinsdag 1 november 2011 @ 19:58 | |
Voor de miljonair die alles al heeft een leuk hebbedingetje. ![]() Die Benetton in de orginele kleuren inclusief sigaretten-reclame is sowieso prachtig. ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Nieuwschierig op 02-11-2011 18:57:29 ] | ||
nils7 | dinsdag 1 november 2011 @ 20:01 | |
het zijn wel twee verschillende auto's op de foto kijk maar eens goed | ||
SjaakVilleneuve | dinsdag 1 november 2011 @ 20:08 | |
Jaguar 2002 R3 in je woonkamer .. F*ck 1:18 ![]() | ||
SjaakVilleneuve | dinsdag 1 november 2011 @ 20:11 | |
... ![]() | ||
Bluurgh | dinsdag 1 november 2011 @ 20:11 | |
Ik denk dat je doelt op het verschil in kleur van de rood/geel en groen/blauwe strepen aan beide kanten? Dat hoort namelijk zo ![]() | ||
Nieuwschierig | dinsdag 1 november 2011 @ 20:11 | |
Ze hebben er drie te koop. De prijs is 'vanaf' | ||
nils7 | dinsdag 1 november 2011 @ 20:15 | |
Airbox is anders en de letters "mild seven" (voor de sidepods) zitten niet op dezelfde plek Maar hierboven werd al geschreven dat ze er 3 hadden. Ik weet dat je ze bij Ferrari kan kopen, Olav Mol heeft er een keer een foto van getwitterd en op Youtube staat een filmpje van een rijkaard die er 1 koopt en er mee gaat touren ![]() | ||
Kleffe_Dop | woensdag 2 november 2011 @ 09:23 | |
"Marussia" ![]() | ||
Tarado | woensdag 2 november 2011 @ 09:26 | |
Wordt steeds meer A1 met die lelijke namen, Force India krijg ik ook altijd kippevel van | ||
sasquatsch | donderdag 3 november 2011 @ 15:40 | |
F1: Safety car rule tweak likely for 2012Jawel, want nu hoeven de achtervolgers de achterblijvers niet meer te lappen, terwijl ze dat zonder safety car wel zouden moeten. De coureur voorop wordt dus dubbel benadeeld en de achtervolgende coureur dubbel bevoordeeld. De safety car zou zo min mogelijk impact op de race moeten hebben, dus a.u.b. houden zoals het nu is. [ Bericht 6% gewijzigd door sasquatsch op 03-11-2011 15:52:21 ] | ||
Sinister-D- | donderdag 3 november 2011 @ 17:03 | |
En dan heb je Hispania Rubbish Team ook nog ![]() | ||
Kleffe_Dop | donderdag 3 november 2011 @ 17:34 | |
Het is wachten op Qatar Racing, Scuderia Abu Dhabi en Force Mao China. ![]() Eerlijkheid gebied wel te zeggen dat afschuwelijke namen al jaren onlosmakelijk verbonden zijn aan de Formule 1. Neem de namen van bepaalde teams uit de jaren 80 en 90. ![]() | ||
Glijdt_licht | donderdag 3 november 2011 @ 17:52 | |
Andrea Moda ![]() EuroBrun BMS Scuderia Italia Life ![]() Onyx | ||
Bluurgh | donderdag 3 november 2011 @ 18:29 | |
Wat een bazenteam was dat ![]() | ||
ElmarO | donderdag 3 november 2011 @ 18:34 | |
Volgens mij wilden die STR overkopen als ik het mij goed herinner. | ||
vosss | donderdag 3 november 2011 @ 18:34 | |
Kimi bij Williams ![]() | ||
nils7 | donderdag 3 november 2011 @ 18:36 | |
Jeuh ![]() | ||
ColtZ40 | donderdag 3 november 2011 @ 18:39 | |
Bron? | ||
nils7 | donderdag 3 november 2011 @ 18:41 | |
La source | ||
vosss | donderdag 3 november 2011 @ 18:46 | |
Hairpin? | ||
Peterselieman | donderdag 3 november 2011 @ 18:47 | |
'Williams kondigt komst Räikkönen in Abu Dhabi aan' Maar het is nog allerminst bevestigd ![]() | ||
vosss | donderdag 3 november 2011 @ 18:48 | |
Bron: http://www.mtv3.fi/urheil(...)s-julki-abu-dhabissa | ||
Sinister-D- | donderdag 3 november 2011 @ 19:37 | |
Doe dan op z'n minst de google vertaling Vosss ![]() oke, had ik beter niet gedaan ![]() | ||
vosss | donderdag 3 november 2011 @ 19:51 | |
![]() ![]() | ||
SjaakVilleneuve | donderdag 3 november 2011 @ 20:13 | |
Kimi ![]() | ||
vosss | donderdag 3 november 2011 @ 20:19 | |
Ik ben al helemaal gehyped ![]() Nog 11.468.520 minuten tot de start van seizoen 2012 ![]() | ||
ColtZ40 | donderdag 3 november 2011 @ 20:35 | |
*Williams pet koopt.![]() | ||
Peterselieman | donderdag 3 november 2011 @ 20:40 | |
ben je nu bijna Ferrari-fan af? | ||
Nattekat | donderdag 3 november 2011 @ 20:43 | |
Wat een teleurstelling als die bejaarde er volgend jaar nog rijdt ![]() | ||
ColtZ40 | donderdag 3 november 2011 @ 20:44 | |
Nee, maar rood staat mij niet zo goed. ![]() | ||
Schunckelstar | donderdag 3 november 2011 @ 21:27 | |
omg, kimi bij het mooiste team op de grid ![]() ![]() laten we hopen dat het waar is | ||
vosss | donderdag 3 november 2011 @ 21:31 | |
Inderdaad. Ik vind het echt een geweldige charismatische kerel ![]() | ||
Bluurgh | donderdag 3 november 2011 @ 21:48 | |
Dus als Kimi dit jaar weer gaat rijden dan hebben we volgend seizoen Schumacher, Alonso, Raikkonen, Hamilton, Button en Vettel op de grid staan. De wereldkampioenen van de jaren 1994, 1995, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010 en 2011. ![]() Het grootste aantal wereldkampioenen tegelijkertijd op de grid in de historie van de F1 ![]() | ||
Sinister-D- | donderdag 3 november 2011 @ 22:39 | |
Charisma van 'n blikje cola ja ![]() Z'n droge manier van reageren daarentegen ![]() | ||
Peterselieman | donderdag 3 november 2011 @ 22:43 | |
Tarado | donderdag 3 november 2011 @ 23:29 | |
Kimi kan hard rijden, maar er komt wel meer bij kijken om een echte topper te zijn, zijn titel was een kadootje van McLaren, wel leuk dat hij weer terug komt maar ik verwacht eerlijk gezegd niet veel van hem, het zou zelfs beter zijn als Barichello ook zou blijven voor de ontwikkeling en afstelling van de auto, dat liet hij bij Ferrari aan Massa over. | ||
Tarado | vrijdag 4 november 2011 @ 10:14 | |
Motor racing-F1 team name changes approved
| ||
Netsplitter | vrijdag 4 november 2011 @ 10:19 | |
Niet weer een oud F1 coureur erbij. ![]() Neem dan een rookie en geef die een kans. En Ruben, ga met pensioen en neem oa Trulli mee. ![]() | ||
vosss | vrijdag 4 november 2011 @ 11:10 | |
Kimi in plaats van Rubens, Trulli er uit, beetje schuiven met de coureurs en er is een plekje vrij voor JV (niet de onze) 7 WC's op de grid volgend jaar ![]() ![]() | ||
SjaakVilleneuve | vrijdag 4 november 2011 @ 11:11 | |
Jacques! ![]() ![]() ( nee, dat moet de man niet meer doen.. ) | ||
vosss | vrijdag 4 november 2011 @ 11:15 | |
Daar ga ik ook niet van uit ![]() Anyway, die 6 WC's mocht Kimi inderdaad zijn rentree maken, dat is toch zeker wel een record aantal of niet? ![]() | ||
Tarado | vrijdag 4 november 2011 @ 11:15 | |
Laten we dan Nigel, Nelson sr, Emerson, Keke en waarom niet Jacky ook nog vragen dan krijgen we wel een grid vol met WK's | ||
Tarado | vrijdag 4 november 2011 @ 11:18 | |
Ik vergeet Niki nog | ||
Peterselieman | vrijdag 4 november 2011 @ 11:21 | |
Mika | ||
vosss | vrijdag 4 november 2011 @ 11:22 | |
![]() | ||
Beach | vrijdag 4 november 2011 @ 13:11 | |
Le Professeur kan ook vast nog wel een zitje vinden. | ||
Tarado | vrijdag 4 november 2011 @ 13:14 | |
Die nog erg fit ook, fietste laatst ik meen op de Mont Ventoux of een ander beroemde Franse helling Mark Webber er nog af (bergop uiteraard) | ||
vosss | vrijdag 4 november 2011 @ 13:22 | |
Jamaar Webber heeft natuurlijk sinds zijn fietsongeval een passage in zn contract staan waarin staat dat hij wel mag fietsen, maar dat hij een beetje rustig aan moet fietsen en niet voluit mag gaan he.![]() | ||
Tarado | vrijdag 4 november 2011 @ 13:26 | |
![]() http://www.motorsport.com(...)alain-prost-bicycle/ | ||
zoem | vrijdag 4 november 2011 @ 13:28 | |
Wat een held is dat ![]() | ||
Weltschmerz | vrijdag 4 november 2011 @ 13:41 | |
Hoe kom je daarbij? | ||
Tarado | vrijdag 4 november 2011 @ 13:46 | |
Niet? | ||
Glijdt_licht | vrijdag 4 november 2011 @ 13:51 | |
Prost zal dan ook wel een stukje lichter zijn, gezien zijn uitspraak dat hij van zijn helm hield want dan was ie toch nog iets groter ![]() | ||
zoem | vrijdag 4 november 2011 @ 14:02 | |
Ik vind van wel hoor. In de basis is het een snelle coureur, alleen hij laat het op sommige fronten afweten door zijn koelheid en een soort van desinteresse. Jammer, want hij heeft veel potentieel. Ik ga hem niet vergelijken met andere coureurs, want dan krijg ik het halve topic op mijn dak ![]() | ||
vosss | vrijdag 4 november 2011 @ 14:07 | |
Ik durf gerust te stellen dat als Kimi in de wagen van Webber had gezeten dat het kampioenschap nu nog gewoon open was ![]() | ||
zoem | vrijdag 4 november 2011 @ 14:20 | |
Webber kan niet echt potten breken in de race. Bij de start valt hij vaak terug en knokt zich gedurende de race weer in de top 5. Webber wilt heel graag meedoen met Vettel/de top, maar het komt er niet uit. Mja om nu te zeggen dat Kimi wel mee kan met Vettel, dat weet ik niet. De auto's van nu zijn zoveel anders dan toen. | ||
nils7 | vrijdag 4 november 2011 @ 14:23 | |
ijsjes eten is ie ook goed in! | ||
ari_zahav | vrijdag 4 november 2011 @ 14:37 | |
Nou, dat weet ik nog niet hoor. Kimi had altijd wel zijn "momentjes" waardoor hij zijn eigen glazen ingooide. Maar wat Webber dit seizoen heeft gepresteerd is beschamend. Zelfs Barrichello zou beter hebben gedaan in die RB7 ![]() | ||
Weltschmerz | vrijdag 4 november 2011 @ 14:53 | |
Mwah, niet bijzonder in ieder geval. Als je Massa niet echt te snel af bent en dat Heidfeld ook al niet was, dan lijkt me niet dat je zomaar kunt aannemen dat hij heel snel is, ómdat hij de andere kwaliteiten die een groot kampioen maken niet heeft. Het doet me een beetje denken aan Balkenende. Daarvan konden we ook vaststellen dat hij niet kon debatteren, slechte speeches had, zwak was als leider, geen uitstraling en geen charme had en politiek niet handig was. Dus was hij heel intelligent. Hij heeft namelijk een positie waarbij je bijzondere kwaliteiten veronderstelt, en als hij er dan een heleboel niet heeft, moet er toch wat zijn, dus nemen we maar aan dat hij intelligent is. Zo ook met Raikkonen. Hij is tactisch, strategisch, qua temperament en qua ontwikkeling van de auto geen topcoureur, dus moet hij wel snel zijn, hij zit immers bij een topteam. Maar zo werkt het niet, ook coureurs vallen wel eens omhoog, hij omdat hij destijds al heel jong vrij snel reed. Alleen neemt 'raw speed' niet toe met de ervaring. Dus ik verwacht dat hij het nog knap moeilijk gaat krijgen met zijn teamgenoot, wie dat dan ook is. | ||
Weltschmerz | vrijdag 4 november 2011 @ 14:58 | |
Vorig jaar was het niet veel beter op een korte periode na. Webber is altijd een kwalificatiespecialist geweest, ook wel flink snel maar heeft gewoon niet de snelheid van Hamilton, Alonso of Vettel. De misvatting is dan ook dat die RB zo superieur is, dat is hij niet, Vettel is superieur. Als die McLaren echt zo prut was dan had Button Webber nooit bij kunnen houden. | ||
Mexicanobakker | vrijdag 4 november 2011 @ 15:16 | |
De RB7 is echt wel beter dan de MP4-26. Webber en Hamilton rijden simpelweg een dramatisch seizoen. | ||
LWD-Godius | vrijdag 4 november 2011 @ 15:21 | |
Dat is zelfs nog een understatement. | ||
zoem | vrijdag 4 november 2011 @ 15:23 | |
Mja het gaat er ook om dat een coureur de auto maximaal weet te benutten. Blijkbaar lukt dat Vettel veel beter dan Webber. | ||
Weltschmerz | vrijdag 4 november 2011 @ 15:32 | |
Hamilton wel, als Hamilton net zo zou maximaliseren op zijn snelheid zoals Button op diens snelheid, was het nog spannend geworden. Vorig jaar was Vettel ook al een paar tienden sneller dan Webber, op een korte periode na. En ik heb geen enkele reden om aan te nemen dat Button sneller is dan Webber. | ||
Tarado | vrijdag 4 november 2011 @ 16:12 | |
Ik denk het niet, maar is moeilijk te stellen, misschien kan hij juist wel heel goed met die Pirelli's overweg, dat is de voornaamste oorzaak dat het verschil tussen Vettel en Webber is opgelopen, in die zin was Vettel dus superieur aan Webber in een auto die weer superieur was boven de andere auto's en op Vettel afgestemd. Maar goed hier zal onze fapper Weltschmerz het uiteraard niet mee eens zijn, Vettel superieur hou toch op man | ||
Weltschmerz | vrijdag 4 november 2011 @ 16:52 | |
Hoe is dat opgelopen dan? Je lijkt Jordan wel, die had vorig jaar in de tweede seizoenshelft ook allemaal van die verhalen dat Webber zich zo goed voelde en het dit weekend ging doen, en dan ineens 8 tienden langer over een rondje deed in de kwalificatie en er in de race niet veel beters van wist te maken. De slotrace van het vorige seizoen vergeten? En de races in Korea en Japan? Moesten ze toen in het hotel op een Pirelli-matras slapen of zo? Hing er een Pirellikalender aan de muur? O ja, het afstemmen van de auto op een coureur. Volgens mij worden auto's afgestemd om zo hard mogelijk een bocht door te kunnen, en is het aan de coureur om dat dan vervolgens ook te doen. De een is daar beter in dan de ander, en Vettel blijkt daar in deze RB met deze banden weer erg goed in, daar bleek hij in de vorige RB erg goed in, daar bleek hij in de TR ook al erg goed in. Misschien is hij er gewoon beter in dan de rest? Ik vind het altijd dolkomisch hoe mensen zichzelf in de maling kunnen nemen door allerlei factoren erbij te verzinnen. Jij vond JPM zeker ook een topcoureur of niet? | ||
Tarado | vrijdag 4 november 2011 @ 17:06 | |
Discussiëren met jou is zinloos ![]() ![]() | ||
Fir3fly | vrijdag 4 november 2011 @ 17:39 | |
![]() | ||
Sinister-D- | vrijdag 4 november 2011 @ 17:53 | |
En daar kom je nu pas achter ![]() ![]() | ||
ari_zahav | vrijdag 4 november 2011 @ 18:14 | |
Ik in ieder geval wel! ![]() | ||
Weltschmerz | vrijdag 4 november 2011 @ 18:29 | |
Van dat soort kneuterige voorkeurtjes heb ik geen last. Je kunt in de F1 wel van alles verzinnen, dan past de auto niet bij zijn rijstijl, dan zat hij in een dipje, dan passen de banden niet bij een coureur, dan weer moest de held in kwestie nog wennen aan de F1, of werd hij tegengewerkt door het team dat de auto om de ander heenbouwde. Het grappige is alleen dat dat soort dingen nooit verzonnen zijn voor Lauda, Senna, Piquet, Prost, Schumacher, Alonso en Vettel, wel aldoor tegen hen, gewoon omdat ze het niet nodig hebben. Straks krijgt Raikkonen het gewoon heel moeilijk tegen wat voor teamgenoot dan ook, en dan gaan een aantal hier natuurlijk roepen dat hij niet meer de oude is. Net zoals ze dat van Massa roepen sinds zijn ongeluk, want toen die in dezelfde auto zat als Schumacher, toen was hij nog niet echt snel want hij moest nog zoveel leren. Daarom was hij langzamer, en toen kon Raikkonen hem niet echt te snel af zijn, en dat was natuurlijk het moment dat Massa bloed en bloedsnel was, om daarna een veer tegen zijn hoofd te krijgen, en nooit meer op niveau terug te komen ondanks dat de artsen van een volledig herstel spreken. Ik vind het allemaal erg koddig, maar serieus te nemen is het natuurlijk niet. Kijk gewoon wat coureurs onderling tegen elkaar doen wanneer ze in dezelfde auto zitten, als dat een goeie auto is laten snellle coureurs zich wel zien, dan ontstaat vanzelf een rangorde omdat ze nogal eens van stal of teamgenoot wisselen. Laat me raden. Eerst moest hij nog wennen aan de F1, toen bleek Ralf enorm gegroeid, was die sowieso altijd al onderschat en paste de auto bovendien veel beter bij diens rijstijl, en toen JPM in de McLaren ging zitten en zelfs Raikkonen hem helemaal zoek reed lag ook die auto hem niet, en raakt hij ook nog in een dipje waardoor het er maar niet uitkwam hoe bloedsnel hij was? | ||
kepler | vrijdag 4 november 2011 @ 19:16 | |
Dus dan is eigenlijk Rosberg de beste coureur ooit? | ||
Sinister-D- | vrijdag 4 november 2011 @ 20:04 | |
Frapant dan dat van Alonso, Schumacher en Senna (ja zelfs Senna!) algemeen bekent is dat ze geen 2 1ste coureurs in het team willen/wouden hebben. Ach ja.... Dus jij verteld nu dat een psychologisch litteken niet bestaat? Vertel dat maar eens tegen alle veteranen die geregeld nog wakker schieten door nachtmerries. De kunst zit hem er juist in of een coureur zich kan aanpassen aan de wagen, niet de wagen proberen aan te passen aan zijn rijstijl. Niet elke coureur kan dat, maar dat wilt niet zeggen dat die coureur niet snel is in de basis. Montoya ![]() ![]() | ||
Sinister-D- | vrijdag 4 november 2011 @ 20:09 | |
Ja, want die zeikt nooit ![]() Haalt nooit achterlijke of gewaagde acties op de baan uit ![]() En gedraagt zich nog steeds als Schumachers brave pupil ![]() Maar Hulkenberg haalde wel een pole in een zwakkere Williams dan waar hij in reed ![]() ![]() | ||
Kleffe_Dop | vrijdag 4 november 2011 @ 22:00 | |
Kimi moet niet in zee willen met Williams, dat begint de laatste jaren toch steeds meer de vorm aan te nemen van een zinkend schip. Financieel doen ze ook ieder jaar een stapje verder terug, het lijkt me niks om Kimi om plek 10-15 te zien knokken. | ||
ElmarO | vrijdag 4 november 2011 @ 22:24 | |
Dus dan is Hulkenberg beter dan Rosberg en is hij de beste ooit. ![]() Williams kan volgens de geruchten een goede sponsordeal met een Qatarese bank tekenen. Schijnt minimaal $30 miljoen te zijn. | ||
Tarado | vrijdag 4 november 2011 @ 23:51 | |
Schijnt ook allemaal voor Kimi te zijn ![]() | ||
vosss | zaterdag 5 november 2011 @ 00:01 | |
Nou zeg. Ik zei alleen maar dat ik Kimi een erg goede coureur vond. Doe toch eens rustig allemaal ![]() ![]() | ||
Meike26 | zaterdag 5 november 2011 @ 00:20 | |
Buiten dat, Williams heeft volgend jaar ook Renault motoren en een aantal "nieuwe" mensen in het team voor de ontwikkeling van de auto voor volgend jaar. Ik denk dat dat zinkende schip snel op het droogdok staat en we volgend jaar rond deze tijd kunnen beweren dat de bodem wel in zicht was, maar dat Williams weer op de weg terug is naar de gloriedagen ! Winnen van races enz enz Als Kimi ook eens een ijsjes sponsor aan zou trekken, Ola of Mövenpick, of helemaal goed: Ijsboerke ![]()
| ||
Tarado | zaterdag 5 november 2011 @ 08:54 | |
Ik gun dat Williams van harte, de weg naar boven zal wel gaan want inderdaad dieper kan bijna niet, maar podiums halen, dan moeten ze toch echt met spectaculaire verbeteringen komen die de auto meer dan een paar seconden sneller maken, ik denk niet dat dat erin zit. [ Bericht 0% gewijzigd door Tarado op 05-11-2011 09:13:05 ] | ||
Sinister-D- | zaterdag 5 november 2011 @ 09:39 | |
je weet toch dat Ijsboerke Belgisch is he ![]() | ||
Weltschmerz | zaterdag 5 november 2011 @ 09:56 | |
Dat heeft ook geen zin als je wk wil worden, dan krijg je alleen maar twee coureurs die elkaar punten afpakken ten bate van een derde. Maar feit is dat ze geen smoesjes nodig hebben, maar er juist smoesjes worden verzonnen om hen er minder op te laten staan. Vergeet niet dat van Irvine, Barrichello en Massa ook gezegd is dat ze het Schumacher wel even moeilijk zouden maken. En dat valt dan natuurlijk weer tegen en dan moet er iets verzonnen worden waardoor dat kwam. Hetzelfde zien we nu bij Webber. De een is nou eenmaal snelller dan de ander, en dat is ook wel eens een coureur die je niet mag of die uit Duitsland komt of lelijk is, of alledrie. Als je dat nou als gegeven accepteert en dan gaat kijken wie nou die snellere coureurs zijn, dan kom je niet uit bij Webber, Button, Raikkonen en Montoya in ieder geval. Als je gaat kijken wie je leuk vindt en dan gaat proberen alles te vinden wat er op wijst dat die coureur snel is en van alles te verzinnen om te verklaren waarom hij wéér niet snel was, dan is de F1 één grote grabbelton van excuses waar je vrijelijk in kunt graaien om jezelf dat wijs te maken. Mij maak je het alleen niet wijs. Ik kan mezelf op dezelfde manier ook wel wijs maken dat Hamilton niet snel is, behalve dat ik een hekel heb aan die hype en me er aan erger dat hij en anderen doen alsof de regels niet voor hem gelden, heb ik ook helemaal niks met hem. Maar daarom ga ik nog niet doen alsof hij niet snel is, want dát is hij nou juist wel. Ik denk Schumachers beenbreuk hem ook wezenlijk langzamer heeft gemaakt, maar hij was zó goed, dat hij toch nog als de snelste terugkwam. En Lauda, nooit meer de oude na dat brandje. Zoiets? Waarom hebben zij dan geen merkbare psychologische littekens? Maar de basis is of hij zich kan aanpassen aan de snelst mogelijke auto. Hard rijden is je aanpassen aan de auto. De rijstijl die de coureur het beste ligt is alleen maar interessant als je daarmee een snellere auto kunt besturen. De auto is er niet om de coureur er goed op te laten staan, en zeker niet tegenover zijn teamgenoot, het is andersom. Waarom is hij dan uit de F1 gevlucht? | ||
nils7 | zaterdag 5 november 2011 @ 10:07 | |
Op dat laatste: de Hulk reed op dat moment op de meeste droge baan en was daardoor het snelst... Oke timing was goed maar voor de rest ![]() Ik twijfel trouwens niet aan zn snelheid want schat hem zeker beter in dan Di Resta, Perez en die gast uit Venezuela | ||
#ANONIEM | zaterdag 5 november 2011 @ 10:13 | |
Ik heb hier anders sinds de rentree van Schumacher regelmatig gelezen dat de Mercedes te weinig op hem zou zijn ontwerpen en dat zodra dat anders is, hij Rosberg de oren wel even zou wassen. Voorlopig is er van dat laatste nog geen sprake, hoewel hij de laatste races wel met meer regelmaat voor Rosberg finished. En dan komen we uit bij Keplers conclusie dat Rosberg dus de beste coureur ooit is. Want hij klopt Schumacher. Niet iedereen zit hetzelfde in elkaar. Dat de een er geen merkbare last van heeft, betekent niet dat een ander dat dat ook voor een ander moet gelden. | ||
vosss | zaterdag 5 november 2011 @ 10:21 | |
De een gaat daar nou eenmaal anders mee om dan de ander. Neem als voorbeeld Kubica. Die had een doodsmak in Canada en het jaar erop won hij daar. Neem datzelfde voorbeeld nog eens, als hij nu al terug komt in de F1, gaat hij dan nog steeds net zo snel zijn? Ik durf er mn hand niet voor in het vuur te steken. Sterker nog, het zou me niets verbazen als ook hij aan snelheid ingeleverd zal hebben. En stel nou dat dat inderdaad zo blijkt straks. Hoe kan dat dan, dat hij na de ene klapper wel net zo snel is en na de andere klapper niet? Zeg het maar, ik weet het niet ![]() | ||
vosss | zaterdag 5 november 2011 @ 10:23 | |
Ik denk dat het niet zoveel met angst te maken heeft. Op die ovals vallen vaker doden dan in de F1. Just saying. ![]() | ||
Sinister-D- | zaterdag 5 november 2011 @ 10:23 | |
Dude waarom moet je altijd hele boeken schrijven over je mening ![]() Maar om antwoord te geven. omdat mensen emoties hebben, en sommige die kunnen onderdrukken. Nee, de basis blijft nog altijd snel kunnen rijden. Hoe kun je je anders opwerken via junior klassen waar alle wagens gelijk zijn aan elkaar? Wie zegt dat die gevlucht is. En nu ben ik ermee weg, moet nog het een en ander regelen voor m'n huwelijk volgende week ![]() | ||
SjaakVilleneuve | zaterdag 5 november 2011 @ 10:23 | |
En dat zegt de " ex senior race engineer " .. ![]() ![]() | ||
Tarado | zaterdag 5 november 2011 @ 10:29 | |
Waar en wanneer is de stag night? ![]() | ||
Weltschmerz | zaterdag 5 november 2011 @ 10:31 | |
Dat doet hij niet. Maar zoals ik aangaf is of die auto hem ligt alleen interessant wanneer de snellere auto hem ligt. Als Rosberg liever een onderstuurde auto heeft en Rosberg is in die onderstuurde auto sneller dan Schumacher in de overstuurde variant, dan moet Schumacher maar leren met onderstuur rijden, en als hem dat niet goed lukt dan is dat zijn beperking. De Benetton van Schumachers eerste WK's was volgens menigeen onbestuurbaar, eigenlijk volgens iedereen behalve eentje. Maar de coureur die zich wel aan die auto aan wist te passen liet zien dat er wel heel veel snelheid in die auto zat, daarmee is het dan de beperking van Herbert, Lehto (?) en Verstappen. Maar ook Rosberg was niet snel genoeg met de onderstuurde Mercedes, dus dan moet je wat anders, en dan heeft Rosberg ook weer de kans om zich aan te passen aan de auto met de andere karakteristiek en daarmee sneller te zijn dan Schumacher. Volgens mij heeft Massa van het hele ongeluk niks meegekregen, in tegenstelling tot een Lauda of Schumacher. Waarom dan wel bij Massa een blijvend effect veronderstellen en bij Schumacher niet? Ik zal het antwoord maar vast geven: Omdat je dan je verhaaltje waarin je favoriete coureurs snel zijn ondanks dat ze dat niet laten zien 'kloppend' krijgt. | ||
vosss | zaterdag 5 november 2011 @ 10:37 | |
Nogmaals, denk je dat Kubica nog net zo snel gaat zijn mocht hij ooit terug komen? | ||
Tarado | zaterdag 5 november 2011 @ 10:39 | |
Bij hem is er ook een fysieke factor dus het blijft moeilijk om te bepalen als hij het niet zou redden qua snelheid of het dan aan het mentale of fysieke ligt | ||
vosss | zaterdag 5 november 2011 @ 10:42 | |
Ik vraag me dat af. Hij zal vast wel 100% genezen verklaard worden door de heren doktoren straks. | ||
Tarado | zaterdag 5 november 2011 @ 10:45 | |
Ja dat zal ook wel maar F1 rijden is toch iets speciaals waar dingen van je lichaam gevraagd worden die hij misschien niet meer kan opbrengen. | ||
kepler | zaterdag 5 november 2011 @ 10:47 | |
Vergeet niet dat Massa echt bijna dood was en een tijdje in coma gelegen. Dat is wel iets anders dan een been breken of uitstappen na een zware crash. | ||
vosss | zaterdag 5 november 2011 @ 10:47 | |
Datzelfde geld misschien ook wel voor Massa. Misschien kan door die klap zn nek net ietsje minder G hebben. Hij merkt er zelf niks van, maar het scheel twel een paar tienden per ronden. Daar weet je ook niet waar het aan ligt. ![]() | ||
#ANONIEM | zaterdag 5 november 2011 @ 10:49 | |
Niet? Interessant dat je dat vindt. Rosberg was vorig jarig duidelijk structureel sneller dan Schumacher, zowel in kwalificatie als race. Dit jaar is hij in de kwalificatie nog steeds duidelijk sneller. In de race is Schumacher de laatste races vaak sneller, maar Rosberg staat nog steeds in punten voor. Jahaaaa. Dat de coureur het beste uit de auto moet halen, is me wel duidelijk, daarin verschillen we niet van mening. Het punt is dat Rosberg de laatste anderhalf jaar bij Mercedes over het geheel genomen meer uit de auto heeft gehaald dan Schumacher, en dus de betere coureur is volgens jou. Excuses zijn er immers niet. Knap dat jij van een afstand kunt bepalen hoe Massa in elkaar zit en hoe hij de nasleep van het ongeluk beleefd heeft. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-11-2011 10:49:58 ] | ||
Weltschmerz | zaterdag 5 november 2011 @ 10:53 | |
Je bedoelt dat ik mijn mening wel kan onderbouwen? Klopt, maar waarom aannemen dat Massa dat niet kan en bijvoorbeeld Schumacher wel? Welke grond is daarvoor anders dan dat je graag wil dat dat zo is? Ik vond Massa niet opvallend snel in zijn carriere voor Ferrari, best goed hoor, maar niet heel bijzonder. Dan blijkt die inderdaad niet aan de snelheid van Schumacher te kunnen tippen. Vervolgens komt dan de directe vergelijking met Raikkonen en dat ze dan aan elkaar gewaagd zijn vond ik heel logisch op basis van wat Raikkonen eerder had laten zien. Dat Massa het dan weer aflegt tegen Alonso was ook voorspelbaar op basis van wat beiden eerder hadden laten zien. Dat is allemaal heel consistent met elkaar, en als je er een psychische dip van Massa bij gaat veronderstellen zonder enige aanleiding wordt het inconsistent. Uiteraard, maar dan pas je je ook aan aan de auto. Er zit een snelheid in, en die moet je eruit zien te halen en daartoe mag je ook nog een beetje afstellen. Het is in wezen niet anders, alleen komt het in de F1 nog veel meer op scherp te staan en heeft het zijn eigen karakteristieken en is het voor de besten van de besten. Rallyrijden gaat ook nog altijd om snel kunnen rijden. Toch zijn de beste F1-coureurs niet de beste rallyrijders, ook lang niet altijd de beste toerwagenracers, enduranceracers, ook niet over één rondje. Het is een specialisme. De beste tennissers zijn ook niet de beste badmintonners en de beste graveltennissers zijn ook niet de beste grastennissers. Ik geloof niet McLaren hem koste wat het kost wilde behouden, maar hij had zelf natuurlijk gewoon zijn contract kunnen uitdienen en ervoor kunnen kiezen zich te bewijzen als F1-coureur. Veel plezier. Ik discussieer over een sport die ik leuk vind om te kijken en die ik leuk vind om over te discussieren. Ik vind de krachtsverhoudingen in die sport dan ook erg interessant, en een sport gaat om krachtsverhoudingen natuurlijk. Om die in te schatten op basis van feiten ipv op basis van persoonlijke wensen hoef je echt geen ervaring als race engineer te hebben. | ||
Kleffe_Dop | zaterdag 5 november 2011 @ 11:12 | |
De historie leert vaak anders. Een overstap naar Renault is positief, maar de motoren bepalen al lang niet meer hoe goed een team is (kijk naar de beroerde resultaten van Williams met de toch niet kinderachtige Toyota motoren achterin). Mechanische grip en aerodynamica zijn veel belangrijker geworden, het ontbreekt het huidige Williams aan budget en daarmee kennis om daarin de nodige stappen te maken. Het zegt genoeg dat Williams dit seizoen een pay-driver nodig heeft om de begroting sluitend te maken. "Nieuwe mensen" zegt me niks, klinkt als iets uit een 2012 press release van Williams. Begrijp me niet verkeerd, ik gun het Williams absoluut, maar realistisch gezien zie ik geen enkele aanleiding om te roepen dat Williams na volgend jaar weer races gaat winnen. Philips is, net als RBS, na het seizoen 2010 gestopt met de sponsoring van Williams. | ||
Weltschmerz | zaterdag 5 november 2011 @ 11:13 | |
Klopt, al wisselde het wel een beetje. Het werd heel vaak aangehaald door met name Jordan, dat kwalificatieduel, maar Webber werd vaker verslagen door Vettel, en duidelijker, en steeds duidelijker naarmate het seizoen vorderde. Toch ligt het aan de Pirelli's van dit jaar? In de races is hij vaak behoorlijk wat sneller, in de kwalificatie spant het erom. Hij heeft het vorig jaar beter gedaan ja, dit jaar niet vind ik. Ik vond Schumacher ook helemaal niet goed vorig jaar. Ik vind het ook helemaal niet zo logisch dat Schumacher Rosberg te snel af is. Het is sport, het is erg competitief, dus het niveau gaat elk jaar een stukje omhoog. Het verschil tussen Schumacher en de rest werd ook gedurende zijn eerste carriere al kleiner. Je ziet bijvoorbeeld ook dat er gewoon geen plek meer is voor coureurs die echt niet in de regen kunnen rijden. Een 40-plusser als Coulthard die toch best mee kon komen in zijn tijd, heeft nu echt helemaal niks meer in de F1 te zoeken. In het begin van zijn carriere stond Schumacher op eenzame hoogte, in 2005 had hij al zijn min of meer gelijke gevonden in Alonso. Dat doe ik niet. Ik zie alleen totaal geen verschil in zijn prestatieniveau. En ik vind het nergens op slaan om een effect daarvan aan te nemen, wel bij hem, en bij anderen niet. Dat weet ik niet. Maar als hij terugkomt en zo presteert als je van hem zou verwachten wanneer er geen ongeluk was geweest, dan ga ik geen blijvende schade veronderstellen. Als het niet meer gaat, omdat zijn arm het niet meer goed doet bijvoorbeeld, of omdat hij bochten niet meer snel durft te nemen, dan merken we dat snel genoeg. | ||
Kleffe_Dop | zaterdag 5 november 2011 @ 11:18 | |
Is het dan al duidelijk of hij de volle functionaliteit over zijn hand/arm terug krijgt? Dat lijkt me toch een minimale voorwaarde om op dit niveau rond te mogen rijden. | ||
vosss | zaterdag 5 november 2011 @ 11:41 | |
Ze zeiden een tijdje terug van wel. Hij zou ook alweer gewoon auto gereden hebben. Maargoed, 100% genezen voor artsen is iets anders dan genoeg genezen zodat je weer op je oude niveau verder kan gaan. Wij zijn (hoop ik) ook allemaal redelijk 100% gezond, maar wij kunnen geen F1 rijden. Fysiek dan bedoel ik. ![]() | ||
Kleffe_Dop | zaterdag 5 november 2011 @ 11:55 | |
Ik gooi deze vol, heb post statistieken klaar staan voor het volgende deel. ![]() | ||
Kleffe_Dop | zaterdag 5 november 2011 @ 11:55 | |
Vol ![]() F1 nieuwtjes #94: Waar we al uitkijken naar 2012 [ Bericht 65% gewijzigd door Kleffe_Dop op 05-11-2011 12:00:38 ] |