Geen probleem, ik wilde je eerst straffen met een mooie foto van je grote vriend Alonso maar ik kon er geen vinden met zijn stierenvechters ritueelquote:Op vrijdag 22 april 2011 09:47 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Ik kon op mijn iPhone geen nieuw topic openen: scusi...
(ANP/Reuters)quote:Istanbul zal volgend jaar geen wedstrijd in de Formule 1 organiseren. Dat meldden Turkse media vandaag. De Turkse organisatoren zouden een geschil over de betalingen hebben met formule 1-baas Bernie Ecclestone.
Ecclestone zou de prijs voor het organiseren van de wedstrijden hebben verhoogd van 13 naar 26 miljoen dollar. Volgens de media is de Turkse regering niet bereid dit te betalen.
,,Het ziet er naar uit dat er volgend jaar geen Formule 1 wordt verreden in Istanbul. Het ministerie van Financiën wil dit bedrag niet betalen. Daarom zal de race niet doorgaan'', aldus Murat Yalcintas, die namens de Kamer van Koophandel van Istanbul betrokken is bij de organisatie.
Het huidige contract van Istanbul loopt na dit jaar af, maar Ecclestone liet vorig jaar mei nog weten dat de Turkse stad uit kon gaan van een lang verblijf op de kalender.
http://joesaward.wordpres(...)-caterham-confirmed/quote:There is a rumour that Tony Fernandes has bought Caterham Cars A quick check in Companies House reveals that Kamrudin bin Meranun and Anthony Francis Fernandes were appointed directors of Caterham Cars Group Ltd a little more than a week ago.
quote:Op vrijdag 22 april 2011 09:50 schreef Tarado het volgende:
[..]
Geen probleem, ik wilde je eerst straffen met een mooie foto van je grote vriend Alonso maar ik kon er geen vinden met zijn stierenvechters ritueel
Waar komt die foto eigenlijk van, lijkt alsof Alonso iemand een muilpeer wilt geven. Staat zo te zien ook een dame bij van Williams die 'm tegen probeert te houden.quote:
Zie ik daar Montoya in dat witte bloesje? Of heb ik teveel fantasiequote:Op vrijdag 22 april 2011 13:41 schreef Sinister-D- het volgende:
Tof dat een reeks direct in MyAt komt, scheelt weer zoeken [ afbeelding ]
En dat laatste gipsen beeldje, volgens mij gewoon een repaint van een Montoya aan het postuur te zien
[..]
Waar komt die foto eigenlijk van, lijkt alsof Alonso iemand een muilpeer wilt geven. Staat zo te zien ook een dame bij van Williams die 'm tegen probeert te houden.
hij lijkt me meer kapot en kan niet meer op zijn benen staanquote:Op vrijdag 22 april 2011 13:41 schreef Sinister-D- het volgende:
Tof dat een reeks direct in MyAt komt, scheelt weer zoeken [ afbeelding ]
En dat laatste gipsen beeldje, volgens mij gewoon een repaint van een Montoya aan het postuur te zien
[..]
Waar komt die foto eigenlijk van, lijkt alsof Alonso iemand een muilpeer wilt geven. Staat zo te zien ook een dame bij van Williams die 'm tegen probeert te houden.
Dat moet dan wel fantasie zijn, want ten tijde van ING Renault reed Montoya al tussen al die andere hamburger vretersquote:Op vrijdag 22 april 2011 14:59 schreef Swindler het volgende:
[..]
Zie ik daar Montoya in dat witte bloesje? Of heb ik teveel fantasie
Krijg hier wel een beetje een paus idee van.quote:
Die linker (voor de jankerds rechts) zou het krijgen.quote:Op vrijdag 22 april 2011 12:54 schreef Peterselieman het volgende:
Alonso zijn heeft overigens ook wel pluspunten
[ afbeelding ]
Ik weet niet wat maar dat kan ik haar ook wel gevenquote:Op zaterdag 23 april 2011 01:00 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Die linker (voor de jankerds rechts) zou het krijgen.
Karten zegt niet alles. Jos won ook vrijwel alles vóór de F1, en ook de Marlboro Masters en was beter in karten dan Schumi..quote:Op vrijdag 22 april 2011 09:14 schreef Swindler het volgende:
Iemand de wedstrijden gezien van de WSK Euro Series?
Nyck de Vries heeft weer beide races in de KF1 gewonnen. Ik denk dat dit echt een toekomstige F1 kampioen gaat worden indien hij deze lijn in alle klasses voortzet.![]()
[ afbeelding ]
Het is een begin hé.quote:Op zondag 24 april 2011 10:40 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Karten zegt niks. Jos won ook vrijwel alles en was beter in karten dan Schumi..
Max Verstappen staat atm ook 1e in het WSK Euro series in de KF3.
Max heeft door de jaren heen ook veel met kleuren gespeeld in zijn helmdesign. Heb ook al foto's gezien van een groen/gele en hetzelfde als Pa Verstappen met rood/blauw.quote:Op zondag 24 april 2011 10:45 schreef Glijdt_licht het volgende:
Hier een picje van Max, zelfde voorkant vd helm met die V als JosAlleen oranje ipv rood.
[ afbeelding ]
quote:Robert Kubica has been discharged from hospital following a horrific rally accident almost three months ago.
Local news in the Pietra Ligure area, where the hospital which has been treating him is based, are reporting that he left hospital on Saturday evening and he will return home to Monaco for further rest and rehabilitation.
"Robert Kubica is no longer at the Santa Corona Hospital in Pietra Ligure," news outlet IVG.it reported. "His condition is good and the driver will be able to begin a new rehabilitation phase outside of the hospital.
"He will continue to be monitored by the Santa Corona doctors who had him in their care through scheduled appointments."
The Pole revealed in a Q&A that he will return to Italy after some time in Monaco to continue a 'deep rehabilitation program'.
"As soon as I leave hospital, Ill head to my home in Monaco for a short period of rest.
"Then Ill move to Dr. Ceccarelli's facilities in Italy where I will start a deep rehabilitation program and a preliminary soft training programme. The two programmes will gradually cross over based on the speed of my recovery."
en herrineren we ons nog Jan Magnussen , die won in de formule 3 ook alles wat er te winnen vielquote:Op zondag 24 april 2011 10:40 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Karten zegt niet alles. Jos won ook vrijwel alles vóór de F1, en ook de Marlboro Masters en was beter in karten dan Schumi..
Max Verstappen staat atm ook 1e in het WSK Euro series in de KF3.
Nick heeft wel de goede mensen om zich heen nu , dat is een heel groot verschil. Ik heb wel is met Max gekart om een nieuw chassis te testen. (Rij zelf het zelf het zelfde merk.) En ook die jongen geeft erg goede en duidelijke feedback naar zijn monteurs, alleen Jos is echt soms te "aanwezig" weet niet of dat een plus of minpunt is..quote:Op zondag 24 april 2011 10:40 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Karten zegt niet alles. Jos won ook vrijwel alles vóór de F1, en ook deMarlboro Masters en was beter inkarten dan Schumi.
Max Verstappen staat atm ook 1e in het WSK Euro series in de KF
Werd door Stewart zelfs het grootste talent sinds Senna genoemd.quote:Op zondag 24 april 2011 14:40 schreef King_Merc het volgende:
[..]
en herrineren we ons nog Jan Magnussen , die won in de formule 3 ook alles wat er te winnen viel
Ik ookquote:Op maandag 25 april 2011 13:52 schreef vosss het volgende:
Linksboven in de hoek, Joske, die heb ik hier ook staan
je bedoeld die dure app of wa?quote:Op maandag 25 april 2011 14:28 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Die F1 2011 iPad is toch best wel erg cool
Mooie hobby, ziet er goed uitquote:Op maandag 25 april 2011 12:07 schreef nils7 het volgende:
Ben pas verhuisd maar heb nu pas mn collectie mee genomen.
Heb 'm ff op de gevoelige plaat vast gelegd...
[ afbeelding ]
* gesorteerd op team en chronologische volgorde incluis overnames!
Wat kan je er precies mee? Misschien dat ik hem anders ook maar eens aan ga schaffen. Al blijft die nog altijd aardig aan de prijs.quote:Op maandag 25 april 2011 14:28 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Die F1 2011 iPad is toch best wel erg cool
quote:Op maandag 25 april 2011 16:06 schreef Ermanon het volgende:
http://www.gpupdate.net/n(...)-komt-stop-ik-ermee/
DOEI! De fans zien je graag vertrekken, seniele oude gierige zeikerd.
Klagen dat alles goedkoper moet, maar ondertussen het dubbele vragen van Turkije en de fans krom laten liggen. Nee, zie hem graag vertrekken, veel slechter dan Ecclestone kan die Murdoch het toch niet doen.
werd door meerdere mensen zo genoemd , helaas zat hij (barrichello vond het zijn slechtste formule 1 wagen ooit ) de stewart SF1 en 2quote:Op maandag 25 april 2011 02:11 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Werd door Stewart zelfs het grootste talent sinds Senna genoemd.
Race volgen via oa bolletjes op het scherm. Ik post later wel ff screenshotje van China: je kunt nl ook races downloaden. En iPad is heel eenvoudig te jailbreaken hoorquote:Op maandag 25 april 2011 15:43 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Wat kan je er precies mee? Misschien dat ik hem anders ook maar eens aan ga schaffen. Al blijft die nog altijd aardig aan de prijs.
Holy fuck!quote:Op maandag 25 april 2011 15:26 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Mooie hobby, ziet er goed uitZag toevallig laatst een extreem gevalletje langskomen, maar je mond valt er wel van open als je de details op die dingen ziet.
http://www.f1m.com/forum/viewtopic.php?f=24&t=15088
thnxquote:Op maandag 25 april 2011 15:26 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Mooie hobby, ziet er goed uitZag toevallig laatst een extreem gevalletje langskomen, maar je mond valt er wel van open als je de details op die dingen ziet.
http://www.f1m.com/forum/viewtopic.php?f=24&t=15088
Tuurlijk zal en moet het geld verdienen, maar de manier waarop Ecclestone het doet is gewoon niet goed voor de sport. Wordt namelijk te duur voor de fans/circruits en wat moet men dan als de fans niet meer komen? Moet de F1 nog meer bezuiningen?quote:Op maandag 25 april 2011 16:51 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Wat een simpele reactie, zakenmensen zoals Murdoch zullen er net als Ecclestone ook gewoon aan willen verdienen.
Bij Eikelsteen weet je het nooit, nou ja dat hij hebberig is wel, maar wie weet zijn er weer hogere bieders ergens anders en doet hij gewoon een "take or leave it" voorstel aan Turkije, die US$13 miljoen was wel een beetje aan de lage kant voor F1 begrippenquote:Op dinsdag 26 april 2011 16:26 schreef Atreidez het volgende:
Ik zou weleens een kosten/baten plaatje willen zien van zo'n circuit afspraak.. Want met een verdubbeling van de prijs kan je toch niet wegkomen als het alleen maar hebberigheid is
quote:De Canadese krant Globe and Mail linkt Robert Wickens aan een rol als test- en reserverijder bij Marussia Virgin Racing. De 22-jarige Canadees rijdt momenteel in de World Series by Renault en wordt sinds kort gesteund door Marussia Motors, aandeelhouder van het Formule 1-team.
Volgens de Globe and Mail zou Wickens op de vrijdag van de Grand Prix van Canada in actie kunnen komen voor de renstal. De eerste drie Grands Prix van het seizoen vervulde Sakon Yamamoto de rol van test- en reservecoureur bij het Formule 1-team. De kans dat de Japanner aanblijft is volgens de Canadese krant klein.
Waarom Nederlands? Alle voorouders van westerse namen in Noord Amerika zijn import uit Europa natuurlijkquote:
Had over je reactie heen gelezen, maar ja. Zijn allemaal Studio 27 dozen.quote:
Gaan we dat maar eens proberen.quote:Op maandag 25 april 2011 20:01 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Race volgen via oa bolletjes op het scherm. Ik post later wel ff screenshotje van China: je kunt nl ook races downloaden. En iPad is heel eenvoudig te jailbreaken hoor
Had volgens mij ergens opgevangen dat het alternatief Rusland zou zijn. En daar wonen wel een paar mensen die niet op een miljoentje meer of minder kijken.quote:Op dinsdag 26 april 2011 16:43 schreef Tarado het volgende:
[..]
Bij Eikelsteen weet je het nooit, nou ja dat hij hebberig is wel, maar wie weet zijn er weer hogere bieders ergens anders en doet hij gewoon een "take or leave it" voorstel aan Turkije, die US$13 miljoen was wel een beetje aan de lage kant voor F1 begrippen
Zou leuk zijn. Ga je daar ook foto's maken trouwens?quote:Op dinsdag 26 april 2011 18:46 schreef Swindler het volgende:
Iemand een idee of er gratis wifi op het circuit van Catalunya is? Kan ik jullie live op de hoogte houden volgende maand
Uiteraard ! Ik zit op de H-tribune , helaas geen paddock kaarten zoals in Imola vorig jaar en jaar ervoorquote:Op dinsdag 26 april 2011 19:20 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zou leuk zijn. Ga je daar ook foto's maken trouwens?
Gewoon een kwestie van vraag/aanbod, fans blijven gewoon komen en kijken nog steeds massaal naar de races, prima gedaan dus van Ecclestone. Er staan nog steeds 24 auto's op de grid, dit is mede te danken aan Ecclestone, als je dat vergelijkt met andere sporten doet de F1 het commercieel gezien vrij goed.quote:Op dinsdag 26 april 2011 15:26 schreef Ermanon het volgende:
[..]
Tuurlijk zal en moet het geld verdienen, maar de manier waarop Ecclestone het doet is gewoon niet goed voor de sport. Wordt namelijk te duur voor de fans/circruits en wat moet men dan als de fans niet meer komen? Moet de F1 nog meer bezuiningen?
Sonangol is de persoonlijke sponsor van testrijder Ricardo Teixeira.quote:Team Lotus staat op het punt om een nieuwe hoofdsponsor te bevestigen. Sonangol Group wordt morgen waarschijnlijk gepresenteerd als de nieuwe partner waardoor het team mogelijk omgedoopt gaat worden tot Sonangol Caterham F1.
Team Lotus, zoals het team momenteel nog door het leven gaat, heeft voor woensdag een persconferentie belegd waar meer informatie zal worden vrijgegeven. Net Names, een bedrijf dat zich gespecialiseerd heeft in het vastleggen van domeinnamen, zorgde vorig jaar al voor de naam teamlotus.co.uk en het team heeft al enkele andere domeinnamen vast laten leggen.
Zo zijn de internetadressen sonangolcaterham.com, sonangolcaterhamf1.com en Sonangolcaterhamteamlotus.com al bezet. Dit duidt erop dat Team Lotus binnenkort haar teamnaam gaat veranderen.
Morgen meer nieuws vanaf de persconferentie van Team Lotus.
En van de Superleague Formulaquote:Op woensdag 27 april 2011 10:02 schreef sasquatsch het volgende:
Team Lotus lijkt vandaag een nieuwe hoofdsponsor en mogelijke naamsverandering bekend te maken.
[..]
Sonangol is de persoonlijke sponsor van testrijder Ricardo Teixeira.
Het blijft een fantastisch verhaal. Ik ga dit jaar voor de 12e keer naar een GP (2x Nurburgring, 1x Hockenheimring, 9x Spaquote:Op dinsdag 26 april 2011 19:25 schreef Swindler het volgende:
[..]
Uiteraard ! Ik zit op de H-tribune , helaas geen paddock kaarten zoals in Imola vorig jaar en jaar ervoordus geen inside info
.
Trouwens voor de liefhebbers:
De racedag van Swindler
De racedag van Swindler - kwalificatie
De racedag van Swindler - raceday!
Mocht er wat moois tussen zitten, zou je die dan kunnen mailen, zodat we er weer een reportage van kunnen maken?quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:25 schreef Swindler het volgende:
[..]
Uiteraard ! Ik zit op de H-tribune , helaas geen paddock kaarten zoals in Imola vorig jaar en jaar ervoordus geen inside info
.
Trouwens voor de liefhebbers:
De racedag van Swindler
De racedag van Swindler - kwalificatie
De racedag van Swindler - raceday!
Ik verwacht helaas niet zulke mooie verhalen, maar een kort verslag en wat foto's zitten er altijd in! Indien niet spannend genoeg voor een sportbericht past het altijd leuk in dit topicquote:Op woensdag 27 april 2011 19:46 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Mocht er wat moois tussen zitten, zou je die dan kunnen mailen, zodat we er weer een reportage van kunnen maken?
Paniekreactie?quote:'Ferrari verhuist ontwikkeling tijdelijk naar oude Toyota-windtunnel'
Het team van Ferrari bestudeert de opties om de eigen windtunnel weer in optimale vorm te krijgen. Een van de mogelijkheden waar de Scuderia naar kijkt is tijdelijk de ontwikkelingsactiviteiten verhuizen naar de oude Toyota-windtunnel in Keulen.
Dat rapporteert het Italiaanse blad Autosprint. Ferrari kampt aan een gebrek aan creativiteit, lijdt onder het testverbod tijdens het seizoen en tot overmaat van ramp komt de data uit de eigen windtunnel niet overeen met de daadwerkelijke cijfers op het circuit. De windtunnel van het inmiddels opgedoekte team van Toyota in Keulen moet een uitweg bieden voor dat laatste probleem. Het geeft de Italiaanse renstal in elk geval tijd om de zaken in Maranello op orde te maken.
Hoezo meteen paniek? Kan ook een weloverwogen beslissing zijn die genomen adhv de resultaten uit de tunnel en op de baan.quote:
Das niet handig van Ferrariquote:Op woensdag 27 april 2011 20:09 schreef Peterselieman het volgende:
Ferrari schijnt ergens in de winter de windtunnel van een update te hebben voorzien, maar de tunnel niet goed gekalibreerd te hebben. Hierdoor komen de resultaten uit de tunnel niet overeen met de werkelijkheid. Omdat ze deze winter ook bij Toyota getest hebben kunnen deze resultaten goed dienen als referentiekader voor de eigen tunnel.
Paar jaar geleden deed/overkwam Honda hetzelfde.quote:
Het uitbesteden van dit soort zaken levert ook ruimte op in het budget die ze ergens anders aan kunnen besteden volgens het Resource Restrictions Agreement dat de teams onderling hebben afgesproken.quote:
Inderdaad leuk filmpje, als je dan door het beeld ziet gaan; "position 1 v/d Garde" denk je toch wat is hier mis gegaan met de nummers 2 en 3 inmiddels wereldkampioen F1quote:
Wat een sukkels als het waar isquote:Op woensdag 27 april 2011 20:09 schreef Peterselieman het volgende:
Ferrari schijnt ergens in de winter de windtunnel van een update te hebben voorzien, maar de tunnel niet goed gekalibreerd te hebben. Hierdoor komen de resultaten uit de tunnel niet overeen met de werkelijkheid. Omdat ze deze winter ook bij Toyota getest hebben kunnen deze resultaten goed dienen als referentiekader voor de eigen tunnel.
IMHO vooral veel pech, want rijden kan hij wel. Hij lijkt wel een coureur te zijn die pech aantrekt, getuige zijn drive-through in de GP2 in Abu Dhabi, doordat een monteur iets in de sidepod liet liggen, dat er te laat werd uitgehaald.quote:Op donderdag 28 april 2011 11:03 schreef Tarado het volgende:
[..]
Inderdaad leuk filmpje, als je dan door het beeld ziet gaan; "position 1 v/d Garde" denk je toch wat is hier mis gegaan met de nummers 2 en 3 inmiddels wereldkampioen F1
Daarnaast is hij vooral mentaal niet de sterkste. Heeft veel baat gehad bij een haptonoom in het verleden. Maar bovenal pech en de verkeerde nationaliteit inderdaad.quote:Op donderdag 28 april 2011 11:21 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
IMHO vooral veel pech, want rijden kan hij wel. Hij lijkt wel een coureur te zijn die pech aantrekt, getuige zijn drive-through in de GP2 in Abu Dhabi, doordat een monteur iets in de sidepod liet liggen, dat er te laat werd uitgehaald.
http://www.guardian.co.uk(...)e-bahrain-grand-prixquote:Formula One is prepared to give Bahrain more time to decide whether the country's postponed grand prix can be held this year, Bernie Ecclestone has said.
"We need to wait a little bit to see exactly how progress is made," said Ecclestone, adding that while he might still have to say "bye-bye Bahrain", a decision is not imminent. "I suppose we'd be safe by early June or something like that," he said.
The governing International Automobile Federation said last month that it had asked Bahrain "to communicate by 1 May at the latest" whether it would be in a position to reschedule the race.
The race at Sakhir was originally scheduled to be the season-opener on 13 March but was postponed after a violent crackdown on anti-government protests in the Gulf kingdom.
"Things can change in a couple of weeks ... so you don't know," said Ecclestone. "All of a sudden everything might be peaceful in a month's time and they are happy to run the event and so we are happy to be there."
Denk je dat ik dat shirtje nog heb ? Min 10 kilo rijker en wat jaren verder, was het zeer onverstandig om sowieso het op beeld vast te leggenquote:
Is niet zo erg, Bruno is toch een beetje een nep Sennaquote:Op zaterdag 30 april 2011 18:29 schreef Sinister-D- het volgende:
Geen merchandise-stand. Dat kun je toch niet menen bij zo'n groot opgezet evenement
![]()
En kijk wie ik nog tegenkwam:
[ afbeelding ]
Was net te laat voor een handtekening, tegen de tijd dat ik netjes een krabbel mocht hebben ging die de truck in. Spijtig. Al was ik iig geval niet zo teleurgesteld als die kerel wat langs me stond die z'n brommer helm had geverft met een borsteltje naar Senna's design. En aangezien ik geen zin had om te blijven wachten ben ik de FR2.0 race gaan kijken.
Vandaar dat ik ook niet teleurgesteld was. Leuk als je er een hebt, maar wat moet je er daarna meequote:Op zondag 1 mei 2011 01:40 schreef Schunckelstar het volgende:
ik snap sowieso niet wat je met een handtekening moet![]()
eenkrabbel op een stuk papier/textiel... vet man
Dutch Supercar Challenge.quote:Op maandag 2 mei 2011 09:41 schreef JohnB52 het volgende:
zijn er binnenkort nog meer races in de buurt waar je gratis/vrij goedkoop naar toe kan? Ben 2? Jaar geleden naar Spa geweest in voorjaar, race met de marcos van cor euser, maar weet niet meer welke klasse, was erg gaaf!
Toevallig de 1000km van Spa? Geen idee of Euser daar mee reed. Verstappen wel in de paarse Van Merkesteijn Porsche LMP2quote:Op maandag 2 mei 2011 09:41 schreef JohnB52 het volgende:
zijn er binnenkort nog meer races in de buurt waar je gratis/vrij goedkoop naar toe kan? Ben 2? Jaar geleden naar Spa geweest in voorjaar, race met de marcos van cor euser, maar weet niet meer welke klasse, was erg gaaf!
Lekker in de tegengestelde richting door Eau Rougequote:Op maandag 2 mei 2011 16:07 schreef Tarado het volgende:
Hier Bruno op Spa, door hemzelf gefilmd met zijn mobiel
Heb het wel eens vaker geprobeerd met F1 games, maar vind Eau Rouge in tegengestelde richting net zo spannend en listig als in de gode richting. Vooral het grip niveau onderaan Eau Rouge bij het oprijden van het rechte stuk kan dan verradelijk tegenvallen met mooie klappers tegen de muur.quote:Op maandag 2 mei 2011 17:12 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Lekker in de tegengestelde richting door Eau Rouge
Foto's? Volgens mij is t gewoon een helmet cam hoor.. Lijkt me sterk dat je met 1 hand ff een paar donuts gaat draaien.quote:Op maandag 2 mei 2011 16:07 schreef Tarado het volgende:
Hier Bruno op Spa, door hemzelf gefilmd met zijn mobiel
Ik neem slechts over wat hij schrijft:quote:Op maandag 2 mei 2011 18:14 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Foto's? Volgens mij is t gewoon een helmet cam hoor.. Lijkt me sterk dat je met 1 hand ff een paar donuts gaat draaien.
Ja, had t ook gelezen en gezien al.. Maar heb foto's zitten kijken, en snap dus serieus niet hoe en waar dat ding dan zitquote:
Met 1 hand kun je prima donuts draaien.quote:Op maandag 2 mei 2011 18:14 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Foto's? Volgens mij is t gewoon een helmet cam hoor.. Lijkt me sterk dat je met 1 hand ff een paar donuts gaat draaien.
Het enige dat ik probeer met F1 games is zo snel mogelijk Alonso in de vernieling rijdenquote:Op maandag 2 mei 2011 18:06 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Heb het wel eens vaker geprobeerd met F1 games, maar vind Eau Rouge in tegengestelde richting net zo spannend en listig als in de gode richting. Vooral het grip niveau onderaan Eau Rouge bij het oprijden van het rechte stuk kan dan verradelijk tegenvallen met mooie klappers tegen de muur.
Don't tell Jaques Villeneuve
Inderdaad. En dan terug naar de pits en maar kijken of ik nog in de top 10 weet te komen.quote:Op maandag 2 mei 2011 18:34 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Het enige dat ik probeer met F1 games is zo snel mogelijk Alonso in de vernieling rijden
mooie fotoquote:Op maandag 2 mei 2011 18:31 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Ja, had t ook gelezen en gezien al.. Maar heb foto's zitten kijken, en snap dus serieus niet hoe en waar dat ding dan zit
[ afbeelding ]
1000km is niet gratis. Is altijd al ¤15 entree geweest voor zover ik weet. Ik heb nog een bon gekregen waarbij je ¤5 korting krijgt, voor een kratje bier stuur ik 'm opquote:Op maandag 2 mei 2011 12:43 schreef vosss het volgende:
[..]
Toevallig de 1000km van Spa? Geen idee of Euser daar mee reed. Verstappen wel in de paarse Van Merkesteijn Porsche LMP2
Mijn advied voor Fernandes: Hop! Schop eronder. Aan een coureur met Olympische gedachtes heb je niets! Zet dan een jong talent langs kovalainen die wel vooruit wilt met die kar. Trulliquote:Trulli beleeft de laatste tijd weinig plezier aan de Formule 1
Trulli beleeft de laatste tijd weinig plezier aan de Formule 1 Team Lotus-coureur Jarno Trulli rijdt dit seizoen tot nu toe een beetje kleurloos rond. De ervaren Italiaan verkeert zelf niet in topvorm en bovendien kampt zijn wagen nog met problemen aan de stuurbekrachtiging. Dat is van invloed op het plezier dat Trulli aan het rijden beleeft.
“Ik worstel met de stuurbekrachtiging en ik geniet niet op de manier zoals ik zou willen”, begint de eenmalig Grand Prix-winnaar tegenover ESPN F1. “Ik heb wat duels uitgevochten waar ik iets aan vreugde uit haal, maar het is een beetje frustrerend dat ik niet kan pushen zoals ik wil.”
“Ik ben ver verwijderd van mijn beste vorm. Het heeft niet veel nodig om beter te worden. Wat meer gevoel met de stuurbekrachtiging, en met de op komst zijnde aerodynamische upgrades moet het ook beter gaan.”
“Ik kan alleen klagen over de stuurbekrachtiging, die voldoet niet aan mijn wensen. Ik krijg niet het goede gevoel van de auto, heb niet het vertrouwen om de wagen tot de limiet te pushen en de potentie los te laten komen. De prioriteit is om een beter gevoel met de bolide te creëren.”
quote:Op maandag 2 mei 2011 20:02 schreef vosss het volgende:
Een bak bier kost meer dan 5 euro korting vrind
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
Ga dan Trullie, je kan het, ga lemans series rijden ofzo maar val ons niet meer lastig.quote:Op maandag 2 mei 2011 20:03 schreef Sinister-D- het volgende:
Ow en dit nog:
[..]
Mijn advied voor Fernandes: Hop! Schop eronder. Aan een coureur met Olympische gedachtes heb je niets! Zet dan een jong talent langs kovalainen die wel vooruit wilt met die kar. Trulli
quote:Williams F1 today announced that Technical Director, Sam Michael, and Chief Aerodynamicist, Jon Tomlinson, have resigned from their positions within the company, to take effect at the end of 2011.
Frank Williams, Team Principal, said: “Both Sam and Jon are talented and driven people who have worked hard for Williams over 10 and five years respectively. Nonetheless, they have recognised that the team’s performance is not at the level that it needs to be and have resigned in order to give the team the opportunity to regroup and undertake the changes necessary to get back to the front of the grid. Both will continue to work in their present positions through until the end of the year to ensure that the team maintains focus and momentum during the 2011 season. We are very grateful to Sam and to Jon for their professional approach.”
Dat is lekker handig om die gasten nu al de wacht aan te zeggen, is leuk voor je motivatie als je nog een heel seizoen door moetquote:Op dinsdag 3 mei 2011 12:03 schreef sasquatsch het volgende:
Sam Michael en Jon Tomlinson weg bij Williams aan het eind van het seizoen
[..]
Officieel zijn ze zelf opgestapt....quote:Op dinsdag 3 mei 2011 12:05 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat is lekker handig om die gasten nu al de wacht aan te zeggen, is leuk voor je motivatie als je nog een heel seizoen door moet
Edit: dat ze zelf ontslag hebben genomen neem ik met een korreltje zout
quote:Williams technical director Sam Michael and chief aerodynamic Jon Tomlinson have resigned from the team, as the outfit announced on Tuesday the appointment of Mike Coughlan as chief engineer.
On the back of a troubled start to the campaign, Michael and Tomlinson have both decided to leave the outfit at the end of the season when their current contracts expire.
Team boss Frank Williams said the departure of the two would allow the team time to sort out replacements that would help turn around its situation.
"Both Sam and Jon are talented and driven people who have worked hard for Williams over 10 and five years respectively," he said. "Nonetheless, they have recognised that the team's performance is not at the level that it needs to be and have resigned in order to give the team the opportunity to regroup and undertake the changes necessary to get back to the front of the grid.
"Both will continue to work in their present positions through until the end of the year to ensure that the team maintains focus and momentum during the 2011 season. We are very grateful to Sam and to Jon for their professional approach."
In the wake of the decisions of Michael and Tomlinson, Williams has signed former McLaren technical chief Mike Coughlan - who left the Woking-based team in the wake of the 2007 spy scandal - as its new chief engineer.
Williams said: "Mike Coughlan is a fine engineer with extensive experience across Formula One and both civil and defence engineering.
"He left Formula 1 in 2007 because of conduct which he acknowledges was wrong and which he profoundly regrets. His two year ban from the sport expired some time ago and Mike is now determined to prove himself again.
"Williams is delighted to be able to give him the opportunity to do this and we are very pleased to have one of the most talented and competitive engineers in the sport helping us to return to the front of the grid.
"This is the first step in re-building and strengthening our technical group. We will announce the next steps as they develop."
Coughlan added: "I am grateful to Williams for giving me this opportunity. My experience in 2007 was life-changing. Since then, I have endeavoured to put my skills to good use in the design of the Ocelot vehicle whose purpose is to transport soldiers in safety. I have also enjoyed my time with Michael Waltrip Racing: they are an excellent race team and I wish them well for the future.
"Now, I am looking forward to returning to a sport which I love and to joining a team that I have admired for many years. I will dedicate myself to the team and to ensuring that we return to competitiveness while respecting the ethical standards with which Williams has always been synonymous."
In een bioscoop of heb je het ergens kunnen downloaden?quote:Op woensdag 4 mei 2011 10:29 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Heb dus die Senna docu gezien, maar ik moet toegeven: ik had er meer van verwacht.
Zie Senna, Beyond The Speed of Soundquote:Op woensdag 4 mei 2011 10:32 schreef Tarado het volgende:
[..]
In een bioscoop of heb je het ergens kunnen downloaden?
quote:FIA bevestigt DRS-zone voor Turkije op achterste rechte stuk
De internationale autosportbond FIA heeft het gebied voor de beweegbare achtervleugel of het Drag Reduction System voor de Grand Prix van Turkije bekend gemaakt. Zoals verwacht ligt de zone op het achterste rechte stuk richting bocht 12.
Het punt om te meten of een coureur binnen een seconde van zijn voorligger rijdt is vlag voor bocht 9 gesitueerd. De DRS-zone op Istanbul Park gaat vlak voor het knikje in het achterste rechte stuk, bocht 11, in.
quote:Op woensdag 4 mei 2011 10:53 schreef Swindler het volgende:
En ontopic:
En dat dan na ronde 3 uiteraard
En RBR met volledig werkende KERS, staat gelijk aan onoverwinnelijk.quote:Op woensdag 4 mei 2011 11:23 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Zo...dat wordt lekker in de toerenbegrenzer raggen dan.
Moeten ze wel een betere bandenstrategie toepassen!quote:Op woensdag 4 mei 2011 12:07 schreef LWD-Godius het volgende:
[..]
En RBR met volledig werkende KERS, staat gelijk aan onoverwinnelijk.
Ik moet nog zien dat die komende GP volledig werkt zonder problemen voor beide coureursquote:Op woensdag 4 mei 2011 12:07 schreef LWD-Godius het volgende:
[..]
En RBR met volledig werkende KERS, staat gelijk aan onoverwinnelijk.
Inderdaad, het zeggen is 1 ding, laat het eerst maar zien, ik verwacht wel wat van de Macs dit weekendquote:Op woensdag 4 mei 2011 12:59 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik moet nog zien dat die komende GP volledig werkt zonder problemen voor beide coureurs
Eind van het jaar eerste versie in testquote:Former BAR team principal Craig Pollock is to return to Formula 1 in 2013 as the head of a new customer engine supply company.
Pollock has launched PURE, which stands for Propulsion Universelle et Recuperation d'Energie, to provide teams with power-units that comply with the new 1.6-litre four-cylinder turbo engine regulations that come into force that year.
A team of management and technical partners have been recruited for the project - including former Renault F1 managing director Christian Contzen and aerospace expert Robin Southwell.
PURE has contracted TEOS Powertrain Engineering - which is half-owned by Mecachrome and half by IFP Energies Nouvelles - to help design and produce the engines.
Speaking about the plans, Pollock said: "The vision for PURE is to be a leader in the development of the next generation power train technology which must respond to the demands for a cleaner environment.
"The 2013 F1 power train regulation changes offer PURE an immediate platform to field test and validate future technologies for implementation in other industries."
http://joesaward.wordpress.com/2011/05/05/everything-is-for-sale/quote:I do not know how many times I have read today that CVC Capital and Bernie Ecclestone are saying that the sport is not for sale. Let’s look at that… Ecclestone owns a mere 5.3 percent of the business, and the Ecclestone Family’s Bambino Trust (which to all intents and purposes can be regarded as doing what Mr E wants) owns another 8.5 percent. The staff of the business, who may also support their leader (with one notable exception), own 3.6 percent. Add that lot up and it comes to 17.4 percent. Two US banks own more than that and CVC owns nearly four times the number of shares that Ecclestone can muster. Thus it is fair to say that it is not for him to say what is sale and what is not for sale. There may be shareholder agreements that involve Ecclestone having a first option to buy back the business and things like that, but that would require a very substantial payment as well… particularly if there were other bidders involved. The other day Ecclestone said that he reckoned the business was worth six or seven billion dollars (admittedly that was designed to scare away buyers) but it is doubtful that even he would be able to raise even half that amount of cash. Banks are meaner than they used to be.
And CVC? It was interesting to me (but apparently not to anyone else) that CVC’s press statement carefully avoided directly saying that the business was not for sale. It said that James Murdoch had been told that the business was not for sale, but that was in the past tense and the fact that it was thus phrased is unlikely to have been an accident. One thing that I have learned over the years in F1 is that one needs to read the wording very carefully because press statements often give one impression, but say something completely different. The other thing I have learned over the years is that 75 percent of conspiracy theories are wrong, so the concept of this being simple posturing as a lever to extract a better deal for the teams seems more than a little far-fetched. The teams will obviously take advantage of the situation, but orchestrating this sort of thing is beyond their collective powers. From where I am sitting and from what I am hearing this is a News Corporation deal from the start, probably young James Murdoch being keen to show the world that he is just as sharp as his father, following his recent elevation to a bigger international job. Buying F1 is a neat way of showing the world his ambitions for the business, now that his father has turned 80.
And will CVC sell? Is the Pope a Catholic. Private equity firms exist to make money. It is their only raison d’être and this is why private investors pure money into them. If they are good at what they do – and CVC is clearly very good at it – then there is no emotion involved. Everything is a commodity and you try to buy when the price is low and sell when the price is high. In the case of F1 this was, in effect, a leveraged buyout, where a large amount of debt was incurred to fund the various purchases. The goal since then has been to improve the financial results of the business, allowing it to pay off the debt and create a better prospect for a future sale or an Initial Public Offering. The goal is clear, the only question is the timescale but CVC Capital Partners is not in F1 because Donald Mackenzie and his chums in suits like to watch noisy cars going round and round in circles. The sound they love best is money being counted.
The New Corporation route to buying F1 is interesting. To float the idea in the business world it is clear that all leaks have been going to the serious financial press, not the wannabe financial press in F1. The aim is to attract interested parties who can bring money to the table. The car companies may not want this kind of investment on their books, but there are holding companies (such as Exor) that have the financial clout to play these games. Renault has it own bank called RCI Banque, which currently loans more than ¤ 10 billion. Mercedes’s holding company Daimler is a financial heavyweight with revenues of ¤97.8 billion and earnings o ¤7.3 billion last year. Red Bull is a vast empire these days with annual sales heading towards $5 billion, high profit margins and nothing much to spend the money on, so much so that the company funds two F1 teams. Elsewhere the teams may be smaller but they are well-connected. Sauber is heavily in bed with the world’s richest man Carlos Slim, Ferrari is still funded by Philip Morris International, which recently reported a first quarter profit of $1.92 billion and revenues of $16.5 billion. The company is busy spending its money buying out shareholders. Williams is now partially owned by John de Mol, who runs the vast entertainment business Endemol, which has been linked to News Corporation many times as a potential content provider. Force India is backed by the Indian billionaire Vijay Mallya, while the other teams are supported, to a lesser or greater extent, by multimillionaire businesses. This is a decent pool of potential investors and while News Corporation might want to take the lead, to maximise the profits, having others as shareholders would help with raising money and make later negotiation easier.
So let’s face it: the sport is for sale. It is just a question of someone coming up with the right price to send CVC away…
Riskant initiatief, hij kan dan wel minder overhead hebben maar Mercedes en Renault hebben commerciële (marketing) belangen die hij niet heeftquote:Op donderdag 5 mei 2011 09:21 schreef sasquatsch het volgende:
Nieuwe motorenleverancier voor de Formule 1: PURE
[..]
Eind van het jaar eerste versie in test
Renault meer dan Mercedes met een 1.6 blokje, lijkt mequote:Op donderdag 5 mei 2011 09:48 schreef Tarado het volgende:
[..]
Riskant initiatief, hij kan dan wel minder overhead hebben maar Mercedes en Renault hebben commerciële (marketing) belangen die hij niet heeft
Denk het niet. Mercedes zet vol in op een 1.6 liter turbomotor in hun C180. Meer power, zuiniger en minder CO2 uitstoot.quote:Op donderdag 5 mei 2011 10:17 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Renault meer dan Mercedes met een 1.6 blokje, lijkt me
Ik snap het niet. De F1 heeft bijna een decennium ( de jaren '80) rondgereden met 1.5 liter turbomotoren van 800+ pk. Ze werden juist verbannen omdat de motoren te krachtig werden en dus te gevaarlijk.quote:
qua sound blijft V10 onovertroffenquote:
Ik ben blij dat jij hem al post. Die Ferrari V12 is het mooiste geluid wat een F1 auto ooit heeft voortgebracht.quote:Op donderdag 5 mei 2011 13:14 schreef Peterselieman het volgende:
Mja, de V12 van Ferrari vind ik mooier klinken dan die V10's
Een paar keer geluisterd en die V12 is inderdaad ook geweldig maar van die V10 krijg ik kippenvel, raw powerquote:Op donderdag 5 mei 2011 14:12 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Ik ben blij dat jij hem al post. Die Ferrari V12 is het mooiste geluid wat een F1 auto ooit heeft voortgebracht.
quote:Op donderdag 5 mei 2011 18:51 schreef Atreidez het volgende:
Regen verwachting voor Turkije
http://news.bbc.co.uk/weather/forecast/74
Ik heb hem net ook gezien, erg interessant moet ik zeggen .Helemaal omdat ik het allemaal niet bewust heb mee gemaakt, ik was 5 in 1994.quote:Op woensdag 4 mei 2011 10:29 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Heb dus die Senna docu gezien, maar ik moet toegeven: ik had er meer van verwacht.
Geen vingertjes dus dit weekendquote:Op donderdag 5 mei 2011 18:51 schreef Atreidez het volgende:
Regen verwachting voor Turkije
http://news.bbc.co.uk/weather/forecast/74
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die Ferrari V10's die in 2001 en 2002 achterin de Ferrari's en Saubers zaten klonken woest. Die deden echt pijn aan de oren als ze voorbij kwamen op het Kemmel-straight op Spa-Francorchamps. Al die anderen klonken lang zo fel niet.quote:Op donderdag 5 mei 2011 16:20 schreef Tarado het volgende:
[..]
Een paar keer geluisterd en die V12 is inderdaad ook geweldig maar van die V10 krijg ik kippenvel, raw power
Volgens mij wordt de weersvoorspelling bij elke GP gemanipuleerd om meer kijkers te krijgen. Dit is de vierde keer al dit seizoen dat er regen voorspeld wordt tijdens een weekend en ik heb nog geen druppel gezien. Vorig seizoen viel me dat ook al op.quote:Op donderdag 5 mei 2011 18:51 schreef Atreidez het volgende:
Regen verwachting voor Turkije
http://news.bbc.co.uk/weather/forecast/74
V10 klinkt veel stoerder en rauwer (Is dat een woord?) dan de V12 van Ferrari. V10 heb ik nog gehoord toen ik in 2005 in Eau Rouge zat, dat geluid was mooier en beter dan de V8 die ik in 2009 hoorde toen ik vlak voor Eau Rouge zat en vlak na La Source.quote:Op donderdag 5 mei 2011 21:34 schreef CloseToTheEdge het volgende:
[..]
Die Ferrari V10's die in 2001 en 2002 achterin de Ferrari's en Saubers zaten klonken woest. Die deden echt pijn aan de oren als ze voorbij kwamen op het Kemmel-straight op Spa-Francorchamps. Al die anderen klonken lang zo fel niet.
Ik meen mij te herinneren dat wij vorig jaar juist een heel nat begin van het siezoen hebben gekend ? Australie en Maleisie regende het sowieso en Turkije was volgens mij ook niet droog !quote:Op donderdag 5 mei 2011 21:36 schreef CloseToTheEdge het volgende:
[..]
Volgens mij wordt de weersvoorspelling bij elke GP gemanipuleerd om meer kijkers te krijgen. Dit is de vierde keer al dit seizoen dat er regen voorspeld wordt tijdens een weekend en ik heb nog geen druppel gezien. Vorig seizoen viel me dat ook al op.
Ja, de baan was ook net kunstmatig nat gemaakt tijdens de training, had niks met regen te maken natuurlijkquote:Op donderdag 5 mei 2011 21:36 schreef CloseToTheEdge het volgende:
Volgens mij wordt de weersvoorspelling bij elke GP gemanipuleerd om meer kijkers te krijgen. Dit is de vierde keer al dit seizoen dat er regen voorspeld wordt tijdens een weekend en ik heb nog geen druppel gezien. Vorig seizoen viel me dat ook al op.
Yup, by far.quote:Op donderdag 5 mei 2011 13:14 schreef Peterselieman het volgende:
Mja, de V12 van Ferrari vind ik mooier klinken dan die V10's
We hebben dit jaar al regen gehad toch of ben ik nou aan het verkinzen?quote:Op donderdag 5 mei 2011 21:36 schreef CloseToTheEdge het volgende:
[..]
Volgens mij wordt de weersvoorspelling bij elke GP gemanipuleerd om meer kijkers te krijgen. Dit is de vierde keer al dit seizoen dat er regen voorspeld wordt tijdens een weekend en ik heb nog geen druppel gezien. Vorig seizoen viel me dat ook al op.
Tijdens een race alleen een paar druppels achter op het circuit in Maleisie, maar niks om je banden voor te wisselen.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 19:48 schreef vosss het volgende:
[..]
We hebben dit jaar al regen gehad toch of ben ik nou aan het verkinzen?
Het geluid was inderdaad fantastisch, zoek maar op youtube naar filmpjes van de mp4/4 en geniet, maar ik vind het nog steeds een foute keuze om iedereen maar 1 type motor toe te staan. Kijk naar de vroege jaren '90. V8's V10's en V12's. Formule 1 is interessant vanwege de verschillen tussen alle auto's en die verschillen zorgen ook voor inhalen en prachtige acties op de baan.quote:Op donderdag 5 mei 2011 12:39 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ik snap het niet. De F1 heeft bijna een decennium ( de jaren '80) rondgereden met 1.5 liter turbomotoren van 800+ pk. Ze werden juist verbannen omdat de motoren te krachtig werden en dus te gevaarlijk.
In die tijd hoorde je niemand over het geluid (wat nog steeds erg indrukwekkend was, weet ik uit eigen ervaring) of over de kleine cilinder inhoud. Ecclestone zelf heeft een van zijn wereldtitels met Brabham te danken aan zo'n turbomotor.
Volgens mij hebben de meeste mensen die klagen over die motoren die periode niet meegemaakt, die door velen de beste periode van de F1 genoemd wordt.
Dat Ecclestone er tegen is, is omdat hij bang is dat de interesse voor de F1 minder wordt, zeker omdat Ferrari erop tegen is. Zelf denk ik dat dat niet zo'n vaart zal lopen.
Vind het moeilijk om te beoordelen hoe het zonder die vele regeltjes zou zijn, het enige wat me wel stoort in F1 is die constante wijzigingenquote:Op zondag 8 mei 2011 10:02 schreef vosss het volgende:
Tegenwoordig zien ze er ook allemaal hetzelfde uit op piepkleine verschilletjes na.
Er zijn gewoon veel te veel regeltjes tegenwoordig
quote:Todt pushing for limited testing return
Formula 1 teams will be asked to support a move from FIA president Jean Todt for a return of limited in-season testing next year.
Todt believes that the introduction of a total ban on testing during the season from the start of 2009 has been a failure, which is why he is now pushing for a limited amount of running to be allowed.
He has tabled a proposal to allow three lots of two-day testing for discussion at the next meeting of the Formula 1 Commission, which takes place in Valencia on June 23, with the hope that it will be ratified for introduction in 2012.
If, however, teams are not in favour of the change in regulations, then Todt has indicated that he will force it through for 2013 instead.
"For me, it is a stupid decision to have no testing during the season," Todt said during a media briefing in Turkey on Sunday morning.
"In the past it was crazy to have unlimited testing during the year, but to go from unlimited to completely banned, it is not the right measure. It doesn't allow young drivers to test, it doesn't give the opportunity for young drivers to learn some experience in F1, and I will make sure that this situation will change for the future.
"It cannot come back to free testing, but teams now have simulation facilities in the factory, so we are not talking about [a testing ban] being a cost-saving for the big teams.
"So we will push for a few days of free testing during the season as soon as possible but by respecting the rules."
When asked when he thought that was likely to be: "I would have loved to have done it in 2011, but we could not impose it as there was no reason to impose it on safety grounds.
"So, it will be in 2012 if we get enough [support]. It is something that we are going to present at the next Formula 1 Commission which will be on the Thursday in Valencia, and if not then, we can implement it in 2013 without any agreement.
"At the latest it will be 2013, but hopefully people will accept a few days testing during the season from next year on."
Despite his push to change the testing rules, Todt said he was delighted with the early impressions of F1's 2011 regulations.
"I have been watching as much as I can qualifying, free practice and racing on television," he said. "I must say that mainly the last race was amazing. Three things have been introduced - adjustable rear wing, return of KERS and a new tyre. I think the combination of the three has helped tremendously to improve the show.
"I am always very cautious so I would not like to make any conclusion after three races, but if I was back as a team principal I would push my people to try to analyse all that happened.
"I must say I was very impressed with the race and strategy of Mark Webber [in China] because he started 18th and finished third, but he had three new sets of soft tyres. Definitely if you see, he was three seconds quicker [that other cars at times] and if you see the quickest lap time during the race, he was 1.5 seconds quicker than the second one, so it does mean a lot.
"I think really it is a lot to learn, it is a lot to understand and it is fascinating. I just had a short discussion with Stefano Domenicali on how many pitstops they think they need to do.
"Considering the tyres - I must welcome Pirelli because they made very brave decisions when they got into this sharp high-end technical, expertise and business."
Het tegenovergestelde zelfs ... nu is het zo dat een bepaald team ieder seizoen wel een keertje 'test' (bijv., die promotie-film-opnames onlangs met nieuwe onderdelen). Als alle teams weer mogen testen dan komen er meer nieuwe coureurs langs die weg de F1 binnen, kunnen teams gewoon weer nieuwe onderdelen testen (net als een bepaald team doetquote:Op zondag 8 mei 2011 11:57 schreef Bolter het volgende:
*telt af tot dat het "Ferrari doet het niet goed, JT = Ferrari!" gezeik begint..
En altijd (buiten de vaste test-weken) met de auto van vorig jaar ... dus puur vergelijkende test / coureur testquote:Op zondag 8 mei 2011 12:09 schreef Peterselieman het volgende:
Je zou bijvoorbeeld de verplichting op kunnen nemen dat teams die willen testen buiten de vaste testweken voorafgaand aan het seizoen dit altijd moeten doen met een jong talent.
Dat is inderdaad wel een goeie. Laat ze lekker testen op Estoril ofzo.quote:Op zondag 8 mei 2011 12:29 schreef Meike26 het volgende:
Nog ene regel erbij:
Testen mogen niet uitgevoerd worden op circuits waar Formule 1 wedstrijden gehouden (gaan) worden ! Juist daarom zijn die races op Silverstone en Barcelona altijd zo saai geweest, omdat ze karren vol aan circuit-data hebben van die circuit's.
Regelwijzigingen om de zoveel jaar zijn wel goed, want anders krijg je op den duur een vaste volgorde van teams met veel geld gevolgd (Ferrari, McLaren) door de teams met weinig geld, doordat ze continu kunnen evolueren. Nu heb je af en toe een revolutie (zoals met Brawn en Red Bull)quote:Op zondag 8 mei 2011 10:36 schreef Tarado het volgende:
[..]
Vind het moeilijk om te beoordelen hoe het zonder die vele regeltjes zou zijn, het enige wat me wel stoort in F1 is die constante wijzigingen
quote:FIA tells teams DRS will be legal in Monaco
The FIA has told teams that DRS will be used in Monaco, this blog can exclusively reveal.
Some teams and drivers had asked that it be disabled for the weekend on safety grounds, and there was a discussion on the matter in the drivers’ briefing in Turkey. Mark Webber was the most vocal opponent, citing safety concerns.
Teams who wanted to keep DRS pointed out that they would be forced to hurriedly develop ‘normal’ Monaco wings if DRS was banned.
Race director Charlie Whiting informed the teams this morning by letter that having taken various opinions on board, competitors would be free to use DRS during the weekend.
At the moment the intention is that the race DRS zone will be on the pit straight rather than through the tunnel and into the chicane
Hadden ze eindelijk de kans om slipstreaming door bochten mogelijk te maken, krabbelen ze nu terug en wordt het geen revolutie maar een evolutie van de huidige aerodynamische regels. Dus voorlopig zijn we nog niet van het oneerlijke DRS af.quote:Formula 1 is set to steer clear of ‘tea tray’ front wings and eighties style ground effects for the 2013 chassis regulations.
It was reported late last year that, to go with the four-cylinder turbo engines, the Formula 1 cars of 2013 will generate the bulk of their downforce with the floor through ‘ground effects’, with that formula drawn up by veteran engineers Patrick Head and Rory Byrne.
Auto Motor und Sport said the teams will receive the draft regulations next week, but they have reportedly been revised to be less radical than originally proposed.
The teams had apparently hit back at the Head/Byrne plan by proposing a less extreme method to reduce downforce, on the basis of the current aerodynamic formula.
So, front wings will reduce in width from 1.8 to 1.5 metres in 2013, while the rear wings to be the same size but with smaller wing profiles.
Aerodynamic appendages, meanwhile, will be further restricted, and a 100 kilograms per hour fuel flow rate imposed for engines.
The fuel flow limit will require teams to work to reduce the drag – and therefore the downforce and fuel consumption – of the cars from a drag coefficient of around 0.95 at present to about 0.5 to 0.7.
The FIA intends to present the chassis rules to the teams in London on Wednesday.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/91298quote:Leading Formula 1 figures are adamant that the FIA has got its implementation of the DRS regulations spot on - despite criticisms that overtaking proved to be too easy in the Turkish Grand Prix.
The race at Istanbul featured one of the highest number of overtaking moves witnessed in an F1 race, and drivers appeared to have little trouble in passing slower cars ahead of them.
The relative ease of overtaking prompted some claims that F1's new 2011 rules have taken away some of the purity of the racing, but high-profile figures from the paddock are not so sure.
Red Bull Racing team principal Christian Horner said: "It has taken away an element – and it could be argued that perhaps overtaking was a little too easy.
"But it is great the cars are able to get into a position, and drivers have to work really hard to get within that second to make use of it. It has added another element."
Renault technical director James Allison believed that the high level of overtaking in Turkey owed more to the varying tyre wear on different cars than the DRS
"I think that what you were seeing was a track where, because the tyre degradation was high and because different people chose three stops and some four stops – and even the four stops were stopping at different phases of that, it built up big differentials of performance.
"If you looked at people who were on the same strategy as one another, behind one another, they could not just breeze by on different laps. There were lots of laps where they were pinned behind other people for many laps, so I think the FIA got it again pretty spot on."
When asked if overtaking had become too easy and the races too complicated now, Allison said: "No I think it's alright. We are an entertainment business and I think it produces entertaining races."
Williams technical director Sam Michael believes that although DRS had worked too well in Turkey, the concept was still good ultimately for F1.
"It definitely meant you could just run optimum strategy, as you didn't have to worry about traffic," he said. "But that is sort of what the intention was. I think the DRS is still pretty beneficial for this sport though, and it is pretty good.
"Plus, when you have a big differential of speed when someone is on 15 lap old tyres and some are on brand new, they are going to go past you whether you have the DRS or not."
Rubens Barrichello believed that the unique track configuration at Istanbul – with the DRS running through a corner – made its benefit more extreme.
"If you took that [the DRS] off, there would be no overtaking," he told AUTOSPORT. "This track is a little bit of an Interlagos type of track. You have a slight angled corner, which is effectively a straight. That creates drag for a car going through it, and the car behind doesn't get that so then you have more tow.
"So this is a track where you can have more overtaking, and we need to have more of that. With the DRS here, it was almost like people were overtaking before the straight, because you have that drag reduction plus the type of corner that makes the overtaking possible."
Bruno Senna, who as Renault's reserve driver has watched all the races on television, felt the key to getting the amount of overtaking right was in tweaking the length of the DRS zone.
"I think if you looked at the GP2 race this weekend, it was natural overtaking," he told AUTOSPORT. "Everyone is bunched up on each other, and that is because the cars can run a bit closer.
"In F1, maybe without the DRS and the KERS, people will have more difficulty in overtaking each other. Here, it is a case of making it look very easy because a straight naturally helps overtaking, but other places it will be the right thing to do. If they put the DRS system a bit further down the straight then it wouldn't be so easy."
When asked if F1 had got the balance of overtaking and proper racing right, Senna said: "It is difficult to understand what is happening. And the problem is that sometimes you see people getting happy because their favourite car or driver overtook someone else, and then after five laps they will be sad because the other guy overtook them back because the tyres had gone or the DRS helped.
"Yet it is still racing and drivers have to do a lot. Maybe it is the case of trying to follow the recipe of GP2 a bit more, and getting the overtaking a bit more natural."
Inderdaad, al ligt het grotendeels ook wel aan de banden waar je op dat moment op rijdt. Kan natuurlijk ook gemakkelijk aan gesleuteld worden door de DRS-zone flink in te korten of het snelheidsvoordeel wat kleiner te maken.quote:Op maandag 9 mei 2011 12:43 schreef kepler het volgende:
Ik vond DRS deze race echt nutteloos. Er werd wel ingehaald, maar alleen op het rechte stuk. Dit liet alleen maar zien dat een goed circuit kan zorgen voor meer inhaalacties.
quote:Het Formule 1-zitje van Jérôme D' Ambrosio staat op losse schroeven. Volgens berichten in de Belgische media kunnen zijn sponsoren niet aan hun financiële verplichtingen voldoen.
Bouiller
De Belgische krant Het Nieuwsblad meldt vandaag dat een aantal sponsoren van D'Ambrosio niet heeft betaald aan Virgin. De krant meldt dat Eric Bouiller - de baas van Gravbity Management waar D'Ambrosio door wordt begeleid - vandaag naar België gaat om het probleem op te lossen.
Ongeduldig
Bouiller zei tegen de krant: "Zo kan het niet langer. Alles wat door zogenaamde sponsors van Jérôme werd beloofd en gelanceerd, is er niet uitgekomen. Mensen moeten begrijpen dat als ze een verbintenis aangaan, ze hun woord moeten houden. Alles zit muurvast. Ik sprak recent met de mensen van Virgin en daar beginnen ze ongeduldig te worden. Ze hebben me duidelijk gezegd dat indien er geen verandering in de situatie komt, ze overwegen om Jérôme te vervangen."
Wickens
Robert Wickens zou de belangrijkste kandidaat zijn om D' Ambrosio op te volgen bij Virgin Racing. De Canadees neemt naar verluidt een groot bedrag aan sponsorgeld mee.
Dat was in 2009. Hij werd toen tweede in het kampioenschap. Vorig jaar reed hij GP3, waar hij weer tweede werd. Dit jaar rijdt hij World Series by Renault 3.5, waarin hij na 4 races eerste staat in het klassement..quote:Op dinsdag 10 mei 2011 14:51 schreef sanger het volgende:
F2 toch? Volgens mij wel een redelijke coureur.
Maar wsl tweede zal wordenquote:Op dinsdag 10 mei 2011 16:15 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat was in 2009. Hij werd toen tweede in het kampioenschap. Vorig jaar reed hij GP3, waar hij weer tweede werd. Dit jaar rijdt hij World Series by Renault 3.5, waarin hij na 4 races eerste staat in het klassement..
Die kan dus ook een toekomst bij Lotus Renault vergetenquote:Sutil greep in China iemand van Genii Capital bij de keel
Force India-coureur Adrian Sutil is in China op zondag na de race de tweede man van Genii Capital, eigenaar van Lotus Renault GP, naar de keel gevlogen. RAI en TV1 berichtten na het weekend in Sjanghai al dat de Duitser betrokken was bij een gevecht in een bar en 422race.com is meer details te weten gekomen.
Eric Lux, de nummer twee bij Genii Capital en rechterhand van Renault-eigenaar Gerard Lopez, was het slachtoffer van de woede van Sutil. Een woordvoerder van Renault bevestigde: “Er heeft inderdaad een incident plaatsgevonden na de Chinese Grand Prix. Lotus Renault GP is verder niet in de positie om meer commentaar te geven, dat is iets tussen Eric en de andere partij.”
Die andere partij was dus Sutil. De aanleiding van de knokpartij is nog onbekend. Het gebeurde in de club M1NT. Op een gegeven moment kwam Lux overstuur met een bebloede nek uit een privé-kamer. Even later werd Lewis Hamilton in alle haast uit dezelfde kamer weggeleid door zijn bodyguards.
De FIA stelt geen onderzoek in naar de zaak en Force India onthoudt zich van elk commentaar over deze kwestie. “Het is een privé-zaak tussen de betrokken partijen, wij hebben daar geen informatie over en hebben daarom ook niets te melden.”
Volgens Bild heeft hij die gast met een glas in zijn nek geslagenquote:Op woensdag 11 mei 2011 17:37 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Die kan dus ook een toekomst bij Lotus Renault vergetenWel een vechtersbaasje dus, en dat van de man met ''dat'' loopje
laffe hond dat het is!quote:Op woensdag 11 mei 2011 18:26 schreef Tarado het volgende:
[..]
Volgens Bild heeft hij die gast met een glas in zijn nek geslagen
natuurlijk heb je daar wel een punt, een f1 race kan veel geld opleveren en buiten dat om kunnen er ook andere race's gehouden worden.quote:Op donderdag 12 mei 2011 10:02 schreef Bolter het volgende:
Iedereen loopt hier wel sneu over "zijn" belastinggeld te lullen, maar als dit plan gewoon levensvatbaar is kan het enkel geld en werkgelegenheid op leveren. Daarbij is die lening natuurlijk alleen maar verstrekt omdat een Griekenland wat instort ons nog veel meer pieken kost.
Nu weer racen bitte!
Levensvatbaar? Een Europees F1 cicruit, terwijl de F1 juist op zoek is naar races buiten Europa en daarvoor zelfs overweegt om het aantal races in Europa te verminderen.quote:Op donderdag 12 mei 2011 10:02 schreef Bolter het volgende:
Iedereen loopt hier wel sneu over "zijn" belastinggeld te lullen, maar als dit plan gewoon levensvatbaar is kan het enkel geld en werkgelegenheid op leveren. Daarbij is die lening natuurlijk alleen maar verstrekt omdat een Griekenland wat instort ons nog veel meer pieken kost.
Nu weer racen bitte!
De vragen die ik mezelf stel zijn:quote:Op donderdag 12 mei 2011 10:02 schreef Bolter het volgende:
Iedereen loopt hier wel sneu over "zijn" belastinggeld te lullen, maar als dit plan gewoon levensvatbaar is kan het enkel geld en werkgelegenheid op leveren.
De F1 teams willen juist weer meer races in Europa en goedkopere toegangsprijzen. En aangezien volgend jaar het Concorde Agreement afloopt kunnen ze dat eisen voordat ze opnieuw de overeenkomst tekenen.quote:Op donderdag 12 mei 2011 10:24 schreef sanger het volgende:
[..]
Levensvatbaar? Een Europees F1 cicruit, terwijl de F1 juist op zoek is naar races buiten Europa en daarvoor zelfs overweegt om het aantal races in Europa te verminderen.
En natuurlijk levert het werkgelenheid op, alleen is dat maar tijdelijk.
De teams willen dat ja, De FIA niet. Dus dat zal onderhandelen worden. Maar ook teams hebben belang bij een betere verspreiding van races naar bv. Noord-Amerika en eventueel Afrika. Dus daar zal niet veel schokkends uit gaan komen vermoed ik.quote:Op donderdag 12 mei 2011 11:48 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
De F1 teams willen juist weer meer races in Europa en goedkopere toegangsprijzen. En aangezien volgend jaar het Concorde Agreement afloopt kunnen ze dat eisen voordat ze opnieuw de overeenkomst tekenen.
Dat ligt aan de Grieken zelf. Maar in geen enkele hoogste/hoge klasse is een Griek actief voor zover ik weet.quote:En naast werkgelegenheid gaat het ook om de inkomsten van de bezoekers aan de race. Hoewel de race zelf misschien verlies oplevert (zoals de meeste F1 races) komen er op andere manieren inkomsten binnen voor de regio (andere races, meer toerisme e.d.) die het houden van een Grand Prix circuit economisch rendabel maken.
Leuke ideologie. Maar sponsoring is vooral toch nog steeds een kwestie van gunnen.quote:Vergelijk het met sponsoring. Sponsoring kost een bedrijf geld, maar door het vergroten van de naamsbekendheid komen er meer klanten en dus meer geld binnen. Althans, dat is het idee.
FIA gaat over regelgeving, FOM over de commercie en dus de contracten met de circuits.quote:Op donderdag 12 mei 2011 12:10 schreef sanger het volgende:
[..]
De teams willen dat ja, De FIA FOM niet. Dus dat zal onderhandelen worden. Maar ook teams hebben belang bij een betere verspreiding van races naar bv. Noord-Amerika en eventueel Afrika. Dus daar zal niet veel schokkends uit gaan komen vermoed ik.
Keith Collantine (F1 Fanatic) heeft een beter idee. De terugkeer van non-championship races.quote:Op zondag 8 mei 2011 12:09 schreef Peterselieman het volgende:
Je zou bijvoorbeeld de verplichting op kunnen nemen dat teams die willen testen buiten de vaste testweken voorafgaand aan het seizoen dit altijd moeten doen met een jong talent.
quote:...
How testing should be restricted
Teams should be required to test together, at the same tracks, on the same days to keep costs down.
They should not be allowed to test at Grand Prix venues, to ensure they still do set-up work and testing during race weekend practice sessions.
They should only be allowed to run drivers with no Grand Prix experience. And, of course, the total number of test days allowed should be kept to a strict minimum.
But what’s the point of going to the considerable expense of running F1 cars without taking advantage of the opportunity to draw a crowd and make some money? This is why bringing back non-championship races makes sense.
Make testing an event
A three-day, non-championship race weekend could include all the testing time teams need on Friday and Saturday, followed by qualifying and a race on Sunday.
There would be other benefits such as allowing them to test changes to racing rules outside of the championship: such as getting rid of the ‘use both tyres’ rule or changes to the Drag Reduction System.
Resurrecting non-championship race could allow teams to give testing opportunities for young drivers but also participate in a competitive event which will offer far more opportunities for promotion than a dreary eight-hour test.
It would be F1′s equivalent of a ‘friendly’ football match.
...
Ik durf gerust te stellen dat er gedurende het hele jaar geen enkele GP organisatie is die winst draait.quote:Maar vaak is het het geval dat een F1 race verlies draait.
Je hebt gelijkquote:Op donderdag 12 mei 2011 13:33 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
FIA gaat over regelgeving, FOM over de commercie en dus de contracten met de circuits.
Is meer een beetje jaloezie, ik vind het enorm jammer dat we hier in Nederland geen F1 waardig circuit hebben, met 100 miljoen kan je van Assen toch ook wel een aardig circuit maken en zeker als je ziet hoeveel mensen op de TT afkomen en zelfs A1 zal het zeker 100% vol zitten met een F1 race. Helaas kan Bernie dat geen moer schelenquote:Op donderdag 12 mei 2011 10:02 schreef Bolter het volgende:
Iedereen loopt hier wel sneu over "zijn" belastinggeld te lullen, maar als dit plan gewoon levensvatbaar is kan het enkel geld en werkgelegenheid op leveren. Daarbij is die lening natuurlijk alleen maar verstrekt omdat een Griekenland wat instort ons nog veel meer pieken kost.
Nu weer racen bitte!
Misschien een non-championship race als ze dat invoeren voor het in-season testen.quote:Op donderdag 12 mei 2011 14:18 schreef Tarado het volgende:
[..]
Is meer een beetje jaloezie, ik vind het enorm jammer dat we hier in Nederland geen F1 waardig circuit hebben, met 100 miljoen kan je van Assen toch ook wel een aardig circuit maken en zeker als je ziet hoeveel mensen op de TT afkomen en zelfs A1 zal het zeker 100% vol zitten met een F1 race. Helaas kan Bernie dat geen moer schelen
Zit echt wel ergens een zeldzaam vogeltje of graspolletjequote:Op donderdag 12 mei 2011 16:10 schreef Googolplexian het volgende:
Vast wel ergens een stuk polder wat niet loopt
Flevoland.quote:Op donderdag 12 mei 2011 16:10 schreef Googolplexian het volgende:
Vast wel ergens een stuk polder wat niet loopt
In de lucht zitten ook vast talloze onbekende levensvormen die het bestuderen waard zijn.quote:Op donderdag 12 mei 2011 16:15 schreef Bolter het volgende:
[..]
Zit echt wel ergens een zeldzaam vogeltje of graspolletje.
Dat dacht ik dus ook.quote:
Euh, zie smiley enzo, ik vind jij de NL mentaliteit wat dit betreft echt kut.quote:Op donderdag 12 mei 2011 16:20 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
In de lucht zitten ook vast talloze onbekende levensvormen die het bestuderen waard zijn.
Daarom maar stoppen met ademen?
Ik had je smiley door en ging er op inquote:Op donderdag 12 mei 2011 16:29 schreef Bolter het volgende:
[..]
Euh, zie smiley enzo, ik vind jij de NL mentaliteit wat dit betreft echt kut.
Was wel een voorwaardelijke schorsingquote:Op donderdag 12 mei 2011 20:56 schreef kepler het volgende:
Zooooooooooooo... Ik zit nu de Senna docu te kijken, en wat er toen gebeurd is in 88 bij de GP van Japan
Senna wordt gediskwalificeerd, en krijgt 6 maanden schorsing. Voor iets wat de schuld van Prost was (of anders een race-incident)
Nooit geweten dat het zo in elkaar stak
Ow, dat zeggen ze er dan niet weer bijquote:Op donderdag 12 mei 2011 21:36 schreef Nelis89 het volgende:
[..]
Was wel een voorwaardelijke schorsing
quote:On the 22nd May, Sauber are opening the doors to their wind tunnel in Hinwil, Switzerland, and you could go along and witness first-hand a wind tunnel in action, being used by an F1 team for developing their car.
Of course, those of you who have the F1 calendar in their head will realise that the 22nd May is also the date of the Spanish GP, so with that in mind, as part of the package you'll be able to watch the race projected onto a massive screen, along with a live phone connection to the race track. With a lunch buffet that they claim to be delicious included too, it sounds like a great experience.
It's not free, but if you ask us, it's too good to be free - tickets are limited and available at CHF 190 per person (around £130) - not too bad at all for what will be a completely new and exciting way to watch your favourite sport!
To get yourself a ticket, just register with Sauber's new online community ay http://sauberF1team.com and go to the 'events' section.
quote:Het team van Ferrari is begonnen aan de ontwikkeling van de fundamentele elementen voor de wagen voor volgend seizoen. Dat bericht de Spaanse krant Marca. De Scuderia zet de ontwikkeling van de huidige 150° Italia niet stop.
Parallel aan de ontwikkeling van de vloer, de uitlaten, de diffuser en engine mapping voor de 2011-bolide liggen het chassis, de versnellingsbak, de wielophanging en de koelingsystemen van de opvolger al op de tekentafel. En de aanpak van Ferrari zal agressiever zijn.
Ontwerper Nikolas Tombazis: “Je moet wel in mei beginnen met de auto voor het volgende seizoen, anders ben je te laat. Voor de ontwikkeling hebben we gesproken over de problemen die we dit jaar ervoeren, om meer agressiviteit in het nieuwe project te steken.”
Er was jaren geleden het plan om Zandvoort compleet te kopieren en in de polder aan te leggen helemaal up to FIA standards om zo de F1 weer terug naar Nederland te halen.quote:Op donderdag 12 mei 2011 16:10 schreef Googolplexian het volgende:
Vast wel ergens een stuk polder wat niet loopt
http://www.autosport.com/news/report.php/id/91349quote:Ferrari president Luca di Montezemolo says Formula 1 teams will be open to the idea of forming their own championship from 2013, on the back of interest from News Corporation about getting involved in the sport.
A tie-up between News Corp and Italian investment group Exor, which has strong ties to Ferrari parent company Fiat, has prompted speculation that Ferrari could be evaluating the possibility of a breakaway series.
Now, in an interview with CNN, di Montezemolo has said that all options are open at the minute - as he suggested that there was no reason to feel the teams had to recommit to working with F1 owners CVC and Bernie Ecclestone beyond the end of the current Concorde Agreement.
"I think we have to be very pragmatic. At the end of 2012, the contracts of every single team with CVC will expire. So, we have three alternatives," di Montezemolo said in an interview broadcast on CNN on Friday.
"We renew with CVC, or we theoretically -- as the basketball teams did in the U.S. with great success -- we create our own company, like the NBA. Just to run the races, the TV rights and so.
"And third, to find a different partner. Bernie Ecclestone did a very good job but he has already sold out three times, so he doesn't own the business anymore. It is CVC that will sell. It will be the teams' decisions.
"At the end of 2012, the contract will expire, so theoretically CVC doesn't own anything. I think it is important to have alternatives. We will see. We have time to do it."
Di Montezemolo was also scathing of the current state of F1 – suggesting that new rules had made grand prix racing not as pure as it was in the past.
"We have gone too far with artificial elements. It's like, if I push footballers to wear tennis shoes in the rain. To have so many pitstops - listen, I want to see competition, I want to see cars on the track. I don't want to see competition in the pits," he explained.
"In the last race there were 80 pitstops. Come on, it's too much. And the people don't understand anymore because when you come out of the pits you don't know what position you're in.
"I think we have gone too far with the machines, too many buttons. The driver is focalizing [focusing on] the buttons, when you have the authorization to overtake. We have gone too far.
"Ferrari will push a lot with the authority - with the respect that we have to the federation and the other teams - to avoid going too far with F1. Because I think it can create problems for the television people and on the racetrack."
Di Montezemolo has backed calls from other leading F1 figures for the sport to do more to improve its promotion – and to embrace new media much better than it has up until now.
"We have to invest in the U.S. We have to improve new technologies in F1 for the people watching the television, for iPad, for the Internet. So I think we are in front of a very important moment," he said.
"We will race in Russia and India. F1, thanks also to Bernie Ecclestone, has become a worldwide sport. Now we have to find the best solution. It is important to invest for the future and the other teams."
Ach, zoals laatst iemand al zei: ''het verlengen van het Concorde agreement is weer op komst.''quote:Op vrijdag 13 mei 2011 12:41 schreef Tarado het volgende:
Ferrari open to breakaway championship
By Jonathan Noble Friday, May 13th 2011, 10:28 GMT
[..]
http://www.autosport.com/news/report.php/id/91349
Die had ik over het hoofd gezien, maar Pirelli heeft dus wel EXACT geleverd wat zowel de teams als de FIA aan hen gevraagd heeft en wat dat aan gaat hebben ze hun zaakjes dus gewoon prima op orde.quote:Op maandag 9 mei 2011 15:58 schreef Meike26 het volgende:
Die Pirelli banden vond ik in het begin nog wel leuk, als kijker vind ik de pitstops en het "wie rijd de langste stint op die belabberde banden" nog wel spannend.
Maar voor coureur moet dit toch killing zijn ? Je kan nooit in een lekkere race-pace komen als die banden zo snel slijten. Elk rondje rijden die banden anders en zijn dus niet constant, bovendien zijn 4 stops dus niet meer zo bijzonder, terwijl Schumi ooit op Magny Cours een zeer gedurfde 4e stop maakte maar nog wel de race won. Nu moeten ze wel.
Pirelli is
Volgens mij is het verschil in snelheid (en ook het verschil induurzaambeid) tussen de verschillende compounds niet wat ervan te verwachten valt.quote:Op maandag 16 mei 2011 18:15 schreef vosss het volgende:
[..]
Die had ik over het hoofd gezien, maar Pirelli heeft dus wel EXACT geleverd wat zowel de teams als de FIA aan hen gevraagd heeft en wat dat aan gaat hebben ze hun zaakjes dus gewoon prima op orde.
Dat je het niet tof vind kan ik in komen, maar geef dan wel af op degene die er verantwoordelijk voor zijn en niet op het bedrijf wat gewoon 100% volgens opdracht een product levert
quote:
quote:Albert Park to keep Australian GP
The Australian Grand Prix will remain at Albert Park as long as the event is a part of the calendar, local officials said on Monday as they ruled out talk of a switch to nearby Avalon.
The future of the race has been the subject of intense speculation, and grand prix chairman Ron Walker said earlier this year that a move to Avalon could be considered if the finances made sense.
During a parliamentary budget hearing in Melbourne on Monday, however, major events minister Louise Asher said that a switch to Avalon had now been dismissed - because of the £200 million cost it would take to stage the race there.
"The grand prix is going to stay at Albert Park," Asher was quoted as saying by local media.
"One of the reasons the branding of Melbourne has been so successful is that the grand prix is at Albert Park."
The high cost of the Melbourne event to taxpayers remains a major talking point in Australia, and Asher suggested that Formula 1 supremo Bernie Ecclestone would face tough negotiations when it comes to discussing a new deal beyond 2015.
"When we come to negotiate we will play hardball," Asher added. "I think taxpayers could get a better deal if the contract had less in it for my good friend Mr Ecclestone and more in it for Victorian taxpayers.
"I would love nothing more to have the grand prix stay on a contract that was fabulous value for taxpayers - the issue is whether I can deliver that."
quote:Sutil to face criminal complaint
Force India driver Adrian Sutil is to face a criminal complaint for physical and grievous bodily harm from Eric Lux, CEO of Renault F1 team owners Genii Capital.
The complaint relates to an incident that took place in a Shanghai nightclub on the night of this year's Chinese Grand Prix. No official details relating to the incident have been released.
A statement issued on behalf of Lux by the Lalive law firm on Monday said: "In the view of the recent events which occurred in Shanghai on 17 April, Mr Eric Lux has decided to file a criminal complaint against Mister Adrian Sutil for physical assault and grievous bodily harm.
"As soon as the complaint is registered, the Fédération Internationale de l'Automobile (FIA) and the team Force India will be notified.
"Furthermore, please note that Mr Eric Lux does not exclude commencing an action against any other persons involved in this matter."
Sutil confirmed to German media last week that he was involved in an incident in China, but insists there was no deliberate intent from him to injure anybody.
"During a private event, there was a very unfortunate action by me in which I hurt another person completely unintentionally," Sutil said in a statement to the German media.
"I regret the incident and have apologised accordingly. Since this was a private event and not directly related to Formula 1 or my job as a Formula 1 driver, I ask for understanding that I will say no more on this incident."
Force India was unavailable for immediate comment.
Misschien niet wat jij en ik er van verwacht hadden, maar wel degelijk wat de FIA en de teams gevraagd hadden.quote:Op maandag 16 mei 2011 20:16 schreef wimderon het volgende:
[..]
Volgens mij is het verschil in snelheid (en ook het verschil induurzaambeid) tussen de verschillende compounds niet wat ervan te verwachten valt.
Ik dacht dat vingertje is er mooi in gefotoshopt, niet dus...quote:Op maandag 16 mei 2011 19:05 schreef Sinister-D- het volgende:
Dit weekend is de hernieuwde A1-ring heropend, tegenwoordig beter bekend als de Red Bull Ring. Natuurlijk waren er meerdere Red Bull sponsord teams aanwezig, net als Vettel. En laat de laatste nu zijn hand- en voetafdrukken vereeuwigt zijn in een blok cement op het circuit.
Rechter bovenhoek![]()
[ afbeelding ]
http://www.autosport.com/news/report.php/id/91458quote:Force India driver Adrian Sutil is to face a criminal complaint for physical and grievous bodily harm from Eric Lux, CEO of Renault F1 team owners Genii Capital.
The complaint relates to an incident that took place in a Shanghai nightclub on the night of this year's Chinese Grand Prix. No official details relating to the incident have been released.
A statement issued on behalf of Lux by the Lalive law firm on Monday said: "In the view of the recent events which occurred in Shanghai on 17 April, Mr Eric Lux has decided to file a criminal complaint against Mister Adrian Sutil for physical assault and grievous bodily harm.
"As soon as the complaint is registered, the Fédération Internationale de l'Automobile (FIA) and the team Force India will be notified.
"Furthermore, please note that Mr Eric Lux does not exclude commencing an action against any other persons involved in this matter."
Sutil confirmed to German media last week that he was involved in an incident in China, but insists there was no deliberate intent from him to injure anybody.
"During a private event, there was a very unfortunate action by me in which I hurt another person completely unintentionally," Sutil said in a statement to the German media.
"I regret the incident and have apologised accordingly. Since this was a private event and not directly related to Formula 1 or my job as a Formula 1 driver, I ask for understanding that I will say no more on this incident."
Force India was unavailable for immediate comment.
Dan had hij al de kogel gehadquote:Op dinsdag 17 mei 2011 09:56 schreef Atreidez het volgende:
Waar wordt die klacht dan ingediendNiet bij de Chinese politie lijkt me toch... Beetje laat in dat geval
Je zou er bijna heen gaan om alleen dat ene vingertje dicht te plamuren.quote:Op maandag 16 mei 2011 19:05 schreef Sinister-D- het volgende:
Dit weekend is de hernieuwde A1-ring heropend, tegenwoordig beter bekend als de Red Bull Ring. Natuurlijk waren er meerdere Red Bull sponsord teams aanwezig, net als Vettel. En laat de laatste nu zijn hand- en voetafdrukken vereeuwigt zijn in een blok cement op het circuit.
Rechter bovenhoek![]()
[ afbeelding ]
hahahquote:Je zou er bijna heen gaan om alleen dat ene vingertje dicht te plamuren.
Misschien moeten we dat om een statement te maken gewoon gaan doenquote:Op dinsdag 17 mei 2011 10:09 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Je zou er bijna heen gaan om alleen dat ene vingertje dicht te plamuren.
Lijkt me beter als zijn collega's hem om z'n oren rijden dan zien we het vingertje ook niet en blijft het spannendquote:Op dinsdag 17 mei 2011 10:22 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Misschien moeten we dat om een statement te maken gewoon gaan doen
Goed nieuws!quote:Op maandag 16 mei 2011 17:59 schreef nils7 het volgende:
Melbourne blijft weer een tijd op de kalender las ik ergens.
quote:Asked if he came close to walking away permanently, Newey replied: "Yes. For the whole team it was incredibly difficult. I remember the day after the race was a bank holiday Monday and some of us came in to try and trawl though the data and work out what happened. They were dark weeks. The honest truth is that no one will ever know exactly what happened. There's no doubt the steering column failed and the big question was whether it failed in the accident or did it cause the accident? It had fatigue cracks and would have failed at some point. There is no question that its design was very poor. However, all the evidence suggests the car did not go off the track as a result of steering column failure."
Newey admits that he has considered the causes of the crash repeatedly over the past 17 years. "If you look at the camera shots, especially from Michael Schumacher's following car, the car didn't understeer off the track. It oversteered which is not consistent with a steering column failure. The rear of the car stepped out and all the data suggests that happened. Ayrton then corrected that by going to 50% throttle which would be consistent with trying to reduce the rear stepping out and then, half-a-second later, he went hard on the brakes. The question then is why did the rear step out? The car bottomed much harder on that second lap which again appears to be unusual because the tyre pressure should have come up by then – which leaves you expecting that the right rear tyre probably picked up a puncture from debris on the track. If I was pushed into picking out a single most likely cause that would be it."
Tof ideequote:Op dinsdag 17 mei 2011 10:09 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Je zou er bijna heen gaan om alleen dat ene vingertje dicht te plamuren.
wel te hopen, meerdere vingertjes zou echt vervelend wordenquote:Op dinsdag 17 mei 2011 14:16 schreef RingBewoner het volgende:
Heeft hij al auteursrecht aangevraagd op "De vinger"?
Heerlijke baan trouwensquote:Op dinsdag 17 mei 2011 07:18 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Ik dacht dat vingertje is er mooi in gefotoshopt, niet dus...
zie:
Ik vond het altijd saaie races, er gebeurde vrij weinig spectaculairs.quote:
Ziet er zeker goed uit!quote:Op dinsdag 17 mei 2011 17:45 schreef Googolplexian het volgende:
Hmmm ... Silverstone begint er waardig uit te zien qua venue
quote:The build programme, from start to finish, will be 54 weeks (end of April 2010, to Spring of 2011)
Up to 110 personnel work on site at any one time
Total man hours in the construction phase of the project expected to reach 260,000
The height of the ‘blade’ measures 30 metres
The roof area spans 9,700 square metres
1,200 tonnes of steel has been erected in and around the building
Approximate floor space for ‘functional areas’: 41 garages covering 6,200 square metres; Media Centre covers 2,780 square metres; Spectator and hospitality zones cover 8,200 square metres; Race Control covers 950 square metres
Misschien is dit iets waar je vrolijk van wordt. Aangezien het lijkt dat RBR hier weleens het meest last van kan hebben.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 16:11 schreef Googolplexian het volgende:
Twee vingers lijkt onvermijdelijkNu al.
Hopelijk komen McLaren, Ferrari en Renault met super-updates.
-Edit-quote:FIA in blown diffuser clampdown
Formula 1's competitive order at the front of the field could be thrown on its head in this weekend's Spanish Grand Prix with the FIA having made a major change to the exhaust blown diffuser regulations, AUTOSPORT has learned.
With the design and execution of blown diffusers being viewed as a key area of the 2011 development race, teams have been pushing hard with their concepts to try and eek out any competitive advantage they can.
One aspect that has been worked on a lot is in ensuring that a flow of exhaust gases keep pumping through the diffuser, to help increase downforce, even when the throttle is not in use.
But now, on the back of some teams expending huge effort in tweaking engine modes to help gain performance in this area, the FIA has acted and decided to clamp down on what they are up to.
High level sources have revealed that the FIA has written to teams informing them that from this weekend's Spanish Grand Prix they will no longer be allowed to continue flowing gases through the engine when the driver is not on the throttle.
It is understood the directive to the teams tells them that, under braking, the throttle input can now be no larger than 10 per cent of its maximum. Some outfits had been gaining aerodynamic benefit from keeping the throttle flow at 100 per cent under braking.
To push this regulation change through, the FIA has deemed that throttle use will be allowed only for the purpose of increasing torque, not for 'aerodynamic performance'.
This effectively means that any team found to be using off-throttle blown diffusers could be in breach of the famous Article 3.15 of the technical regulations that outlaws moveable aerodynamic devices.
The change in regulations is set to hurt every team running a blown diffuser - although some may be hurt more than others.
Mercedes GP team principal Ross Brawn said: "It will affect all the teams. These staccato exhausts you hear, I don't think you are going to hear them anymore.
"The teams have all been developing their engine management systems to get the maximum advantage from the exhausts, and the FIA want to push us in a different direction now so there will be changes there.
"I've no idea what will be the outcome there, but it has forced all the teams to have a fresh look at what they are doing in terms of engine strategies."
However, with McLaren having recently hinted that it viewed off-throttle engine maps as a key to Red Bull Racing's qualifying form, the change in regulations could mean the reigning world champion team is one of the worst hit.
Speaking to AUTOSPORT about the impact of the change in rules, Red Bull Racing team principal Christian Horner said: "I think that it is going to have an affect with all teams that have been utilising it.
"That appears to be 90 per cent of the grid, if you look at how many teams are running blown diffusers. It is not something unique to this year, it is something that started last year, so Barcelona will clearly show what effect this will have."
When asked if he thought the rules change had come about as the result of a complaint from a rival team to try and slow Red Bull Racing down, Horner said: "It is inevitable and the unfortunate consequence of success."
Hmmm . interessant ... maar ik denk toch dat Newey's auto aerodynamisch ook superieur is aan de competitie.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 19:15 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Misschien is dit iets waar je vrolijk van wordt. Aangezien het lijkt dat RBR hier weleens het meest last van kan hebben.
[..]
-Edit-
Extra info kan je in deze topic vinden. Hier staan wat tweets in van hoogstwaarschijnlijk iemand van McLaren die wat te enthousiast was met dit nieuws.
Denk het ook. Maar ben toch met name benieuwd naar RBR. Aangezien ik al een tijdje geruchten las dat die iets speciaals deden tijdens Q3 en dat daarom het gat zo groot was met de andere teams.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 19:21 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Hmmm . interessant ... maar ik denk toch dat Newey's auto aerodynamisch ook superieur is aan de competitie.
Als dit waar iszal het 't veld ongetwijfeld dichter bij elkaar brengen, al is het maar om de technici verdeeld over die issue.
Misschien wordt t dit weekend beter ;quote:Op maandag 16 mei 2011 22:59 schreef Atreidez het volgende:
Ik weet niet waar precies om gevraagd is, maar de term hard gebruiken voor een band die net zo lang meegaat als een band die de term zacht heeft vind ik zelf ook niet kloppen. Je zou toch verwachten dat itt de langzamere rondetijden je er ook wel langer op kan rondrijden, en dat lijkt vooralsnog niet zo te zijn.
Renault kan nog zo'n goede auto bouwen, met 2 matige coureurs ga je het gewoon niet redden.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 16:11 schreef Googolplexian het volgende:
Twee vingers lijkt onvermijdelijkNu al.
Hopelijk komen McLaren, Ferrari en Renault met super-updates.
Klopt. Ferrari scheen ook al met een vorm van de EBD als RBR te testen gedurende de vrije trainingen in Turkije met Massa en dat scheen je duidelijk te kunnen horen.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 20:09 schreef kepler het volgende:
Under breaking 100% throttle
Dat is interessant, dat zou je toch moeten horen??
quote:Mercedes GP team principal Ross Brawn said: "It will affect all the teams. These staccato exhausts you hear, I don't think you are going to hear them anymore.
Vond hem altijd heerlijk met een F1 game, zit een lekkere flow in die baanquote:Op dinsdag 17 mei 2011 17:30 schreef LWD-Godius het volgende:
[..]
Ik vond het altijd saaie races, er gebeurde vrij weinig spectaculairs.
Ik kan me wel herinneren dat na het rechte stuk van eind sector 1, begin sector 2, wel een mooie plaats was om een rijder in te halen door een goede uitremactie.
Dat was vorig jaar al een discussie. Het slechte daaraan is is dat je dus een mengsel in de ontbrandingskamer van de motor zit en dat dat niet gebruikt wordt. Je hebt dus en een negatieve invloed op je verbruik, en het is slecht voor de motor. Vandaar dat het ook alleen in Q3 gebruikt zou worden om de motor niet te veel te belasten.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 20:09 schreef kepler het volgende:
Under breaking 100% throttle
Dat is interessant, dat zou je toch moeten horen??
Retard ignitionquote:Op dinsdag 17 mei 2011 20:31 schreef ElmarO het volgende:
Misschien is deze wat. Is wel van vorig seizoen.
Maar je houdt de motor dan gewoon op toeren? Anders is er geen voordeel toch? Er zou dan ook geen benzine achterblijven??quote:Op dinsdag 17 mei 2011 21:51 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Dat was vorig jaar al een discussie. Het slechte daaraan is is dat je dus een mengsel in de ontbrandingskamer van de motor zit en dat dat niet gebruikt wordt. Je hebt dus en een negatieve invloed op je verbruik, en het is slecht voor de motor. Vandaar dat het ook alleen in Q3 gebruikt zou worden om de motor niet te veel te belasten.
Kijk je geen BBC kepler?quote:Op dinsdag 17 mei 2011 20:09 schreef kepler het volgende:
Under breaking 100% throttle
Dat is interessant, dat zou je toch moeten horen??
Daar heb ik geen geruchten voor nodig. Het verschil tussen RBR en de rest in de quali is vele malen groter dan het verschil in de race.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 19:25 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Denk het ook. Maar ben toch met name benieuwd naar RBR. Aangezien ik al een tijdje geruchten las dat die iets speciaals deden tijdens Q3 en dat daarom het gat zo groot was met de andere teams.
Hoezo is Heidfeld een matige coureur tov bijvoorbeeld Kubica? Als je naar de getallen kijkt zie je dat Heidfeld en Kubica elkaar in de BMW tijd nauwelijks ontliepen, Heidfeld bij Sauber van Massa en Raikkonen het onderlinge duel won......quote:Op dinsdag 17 mei 2011 20:06 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Renault kan nog zo'n goede auto bouwen, met 2 matige coureurs ga je het gewoon niet redden.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/91481quote:Formula 1 teams have been given a reprieve to continue using blown diffusers freely from this weekend's Spanish Grand Prix, AUTOSPORT can reveal, after the FIA had a rethink about going ahead with a major change to the regulations.
As reported earlier, the FIA issued a clarification to teams following the Turkish Grand Prix that would have banned them from using clever engine mapping settings to keep gases pumping through the diffuser even when the driver was off-throttle.
Teams had been benefiting from keeping gases flowing through the diffuser at the same rate as when the driver was on throttle, even when he was fully on the brakes. This maximised the downforce benefits gained from the use of a blown diffuser.
However, a directive from the FIA clarified that teams were only allowed to use the throttle settings for increasing torque, not for 'aerodynamic performance' - which effectively banned them from keeping gases pushing through the diffuser off-throttle.
That edict meant teams faced work to tweak their engine settings for this weekend's race at the Circuit de Catalunya, and leading figures - including Red Bull Racing's Christian Horner and Mercedes GP's Ross Brawn - said they were unsure how the competitive order would be affected by the changes.
However, following dialogue between the FIA and the teams, AUTOSPORT can reveal that the governing body decided late on Tuesday not to go through with the change to the blown diffuser regulations for Barcelona.
A high level source indicated that the decision had been taken because a number of 'unforeseen and unintended consequences' of the ban had been brought to the FIA's attention.
It is not clear what these consequences were, but teams that had benefited the most from the blown diffuser regulations may have complained about potential difficulties that they may have faced in making necessary changes to car set-up in such a short space of time.
Although off-throttle usage of blown diffusers remains in place for now, AUTOSPORT understands that the matter has been put to the top of the agenda for the next meeting of F1 think tank, the Technical Working Group.
It is understood that the FIA is keen for the off-throttle usage to be stamped out as soon as it can be implemented without causing further complications for the teams.
Kijk hier even voor uitleg;quote:Op woensdag 18 mei 2011 10:28 schreef rooneyelst het volgende:
verbruikt zoiets dan niet veel meer benzine? Aangezien je normaal het gas dicht hebt op die momenten..
Snap dan niet hoe je hier zoveel voordeel uit kan halen want dan moet je toch ook meer benzine meer nemen..
quote:Op woensdag 18 mei 2011 10:31 schreef Tarado het volgende:
[..]
Kijk hier even voor uitleg;
http://scarbsf1.wordpress(...)o-the-teams-q3-pace/
quote:Equally the process burns additional fuel, in the race this is a negative thing as fuel is limited and no refuelling is allowed.
Door de kleppen niet helemaal te sluiten kun je als er geen gas gegeven wordt toch een verbranding plaats laten vinden. Deze vindt zelfs later dan normaal plaats, waardoor het deels in de uitlaten gebeurt. Hierdoor zorg je er voor dat er altijd hete gassen door de diffuser stromen en je een stabiele hoeveelheid neerwaartse druk hebt.quote:Op woensdag 18 mei 2011 10:28 schreef rooneyelst het volgende:
verbruikt zoiets dan niet veel meer benzine? Aangezien je normaal het gas dicht hebt op die momenten..
Snap dan niet hoe je hier zoveel voordeel uit kan halen want dan moet je toch ook meer benzine meer nemen..
Dus RBR zou dat alleen in Q3 gebruikenquote:Op woensdag 18 mei 2011 10:40 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Door de kleppen niet helemaal te sluiten kun je als er geen gas gegeven wordt toch een verbranding plaats laten vinden. Deze vindt zelfs later dan normaal plaats, waardoor het deels in de uitlaten gebeurt. Hierdoor zorg je er voor dat er altijd hete gassen door de diffuser stromen en je een stabiele hoeveelheid neerwaartse druk hebt.
Dit proces is echter ook schadelijk voor onder meer de kleppen en de uitlaat, waardoor het maar zeer beperkt ingezet kan worden.
Dit zou een verklaring kunnen zijn voor het verschil van RBR in Q3 met de rest van het veld, terwijl in overige trainingen en in de race het verschil kleiner is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |