Die had ik over het hoofd gezien, maar Pirelli heeft dus wel EXACT geleverd wat zowel de teams als de FIA aan hen gevraagd heeft en wat dat aan gaat hebben ze hun zaakjes dus gewoon prima op orde.quote:Op maandag 9 mei 2011 15:58 schreef Meike26 het volgende:
Die Pirelli banden vond ik in het begin nog wel leuk, als kijker vind ik de pitstops en het "wie rijd de langste stint op die belabberde banden" nog wel spannend.
Maar voor coureur moet dit toch killing zijn ? Je kan nooit in een lekkere race-pace komen als die banden zo snel slijten. Elk rondje rijden die banden anders en zijn dus niet constant, bovendien zijn 4 stops dus niet meer zo bijzonder, terwijl Schumi ooit op Magny Cours een zeer gedurfde 4e stop maakte maar nog wel de race won. Nu moeten ze wel.
Pirelli is
Volgens mij is het verschil in snelheid (en ook het verschil induurzaambeid) tussen de verschillende compounds niet wat ervan te verwachten valt.quote:Op maandag 16 mei 2011 18:15 schreef vosss het volgende:
[..]
Die had ik over het hoofd gezien, maar Pirelli heeft dus wel EXACT geleverd wat zowel de teams als de FIA aan hen gevraagd heeft en wat dat aan gaat hebben ze hun zaakjes dus gewoon prima op orde.
Dat je het niet tof vind kan ik in komen, maar geef dan wel af op degene die er verantwoordelijk voor zijn en niet op het bedrijf wat gewoon 100% volgens opdracht een product levert
quote:
quote:Albert Park to keep Australian GP
The Australian Grand Prix will remain at Albert Park as long as the event is a part of the calendar, local officials said on Monday as they ruled out talk of a switch to nearby Avalon.
The future of the race has been the subject of intense speculation, and grand prix chairman Ron Walker said earlier this year that a move to Avalon could be considered if the finances made sense.
During a parliamentary budget hearing in Melbourne on Monday, however, major events minister Louise Asher said that a switch to Avalon had now been dismissed - because of the £200 million cost it would take to stage the race there.
"The grand prix is going to stay at Albert Park," Asher was quoted as saying by local media.
"One of the reasons the branding of Melbourne has been so successful is that the grand prix is at Albert Park."
The high cost of the Melbourne event to taxpayers remains a major talking point in Australia, and Asher suggested that Formula 1 supremo Bernie Ecclestone would face tough negotiations when it comes to discussing a new deal beyond 2015.
"When we come to negotiate we will play hardball," Asher added. "I think taxpayers could get a better deal if the contract had less in it for my good friend Mr Ecclestone and more in it for Victorian taxpayers.
"I would love nothing more to have the grand prix stay on a contract that was fabulous value for taxpayers - the issue is whether I can deliver that."
quote:Sutil to face criminal complaint
Force India driver Adrian Sutil is to face a criminal complaint for physical and grievous bodily harm from Eric Lux, CEO of Renault F1 team owners Genii Capital.
The complaint relates to an incident that took place in a Shanghai nightclub on the night of this year's Chinese Grand Prix. No official details relating to the incident have been released.
A statement issued on behalf of Lux by the Lalive law firm on Monday said: "In the view of the recent events which occurred in Shanghai on 17 April, Mr Eric Lux has decided to file a criminal complaint against Mister Adrian Sutil for physical assault and grievous bodily harm.
"As soon as the complaint is registered, the Fédération Internationale de l'Automobile (FIA) and the team Force India will be notified.
"Furthermore, please note that Mr Eric Lux does not exclude commencing an action against any other persons involved in this matter."
Sutil confirmed to German media last week that he was involved in an incident in China, but insists there was no deliberate intent from him to injure anybody.
"During a private event, there was a very unfortunate action by me in which I hurt another person completely unintentionally," Sutil said in a statement to the German media.
"I regret the incident and have apologised accordingly. Since this was a private event and not directly related to Formula 1 or my job as a Formula 1 driver, I ask for understanding that I will say no more on this incident."
Force India was unavailable for immediate comment.
Misschien niet wat jij en ik er van verwacht hadden, maar wel degelijk wat de FIA en de teams gevraagd hadden.quote:Op maandag 16 mei 2011 20:16 schreef wimderon het volgende:
[..]
Volgens mij is het verschil in snelheid (en ook het verschil induurzaambeid) tussen de verschillende compounds niet wat ervan te verwachten valt.
Ik dacht dat vingertje is er mooi in gefotoshopt, niet dus...quote:Op maandag 16 mei 2011 19:05 schreef Sinister-D- het volgende:
Dit weekend is de hernieuwde A1-ring heropend, tegenwoordig beter bekend als de Red Bull Ring. Natuurlijk waren er meerdere Red Bull sponsord teams aanwezig, net als Vettel. En laat de laatste nu zijn hand- en voetafdrukken vereeuwigt zijn in een blok cement op het circuit.
Rechter bovenhoek![]()
[ afbeelding ]
http://www.autosport.com/news/report.php/id/91458quote:Force India driver Adrian Sutil is to face a criminal complaint for physical and grievous bodily harm from Eric Lux, CEO of Renault F1 team owners Genii Capital.
The complaint relates to an incident that took place in a Shanghai nightclub on the night of this year's Chinese Grand Prix. No official details relating to the incident have been released.
A statement issued on behalf of Lux by the Lalive law firm on Monday said: "In the view of the recent events which occurred in Shanghai on 17 April, Mr Eric Lux has decided to file a criminal complaint against Mister Adrian Sutil for physical assault and grievous bodily harm.
"As soon as the complaint is registered, the Fédération Internationale de l'Automobile (FIA) and the team Force India will be notified.
"Furthermore, please note that Mr Eric Lux does not exclude commencing an action against any other persons involved in this matter."
Sutil confirmed to German media last week that he was involved in an incident in China, but insists there was no deliberate intent from him to injure anybody.
"During a private event, there was a very unfortunate action by me in which I hurt another person completely unintentionally," Sutil said in a statement to the German media.
"I regret the incident and have apologised accordingly. Since this was a private event and not directly related to Formula 1 or my job as a Formula 1 driver, I ask for understanding that I will say no more on this incident."
Force India was unavailable for immediate comment.
Dan had hij al de kogel gehadquote:Op dinsdag 17 mei 2011 09:56 schreef Atreidez het volgende:
Waar wordt die klacht dan ingediendNiet bij de Chinese politie lijkt me toch... Beetje laat in dat geval
Je zou er bijna heen gaan om alleen dat ene vingertje dicht te plamuren.quote:Op maandag 16 mei 2011 19:05 schreef Sinister-D- het volgende:
Dit weekend is de hernieuwde A1-ring heropend, tegenwoordig beter bekend als de Red Bull Ring. Natuurlijk waren er meerdere Red Bull sponsord teams aanwezig, net als Vettel. En laat de laatste nu zijn hand- en voetafdrukken vereeuwigt zijn in een blok cement op het circuit.
Rechter bovenhoek![]()
[ afbeelding ]
hahahquote:Je zou er bijna heen gaan om alleen dat ene vingertje dicht te plamuren.
Misschien moeten we dat om een statement te maken gewoon gaan doenquote:Op dinsdag 17 mei 2011 10:09 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Je zou er bijna heen gaan om alleen dat ene vingertje dicht te plamuren.
Lijkt me beter als zijn collega's hem om z'n oren rijden dan zien we het vingertje ook niet en blijft het spannendquote:Op dinsdag 17 mei 2011 10:22 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Misschien moeten we dat om een statement te maken gewoon gaan doen
Goed nieuws!quote:Op maandag 16 mei 2011 17:59 schreef nils7 het volgende:
Melbourne blijft weer een tijd op de kalender las ik ergens.
quote:Asked if he came close to walking away permanently, Newey replied: "Yes. For the whole team it was incredibly difficult. I remember the day after the race was a bank holiday Monday and some of us came in to try and trawl though the data and work out what happened. They were dark weeks. The honest truth is that no one will ever know exactly what happened. There's no doubt the steering column failed and the big question was whether it failed in the accident or did it cause the accident? It had fatigue cracks and would have failed at some point. There is no question that its design was very poor. However, all the evidence suggests the car did not go off the track as a result of steering column failure."
Newey admits that he has considered the causes of the crash repeatedly over the past 17 years. "If you look at the camera shots, especially from Michael Schumacher's following car, the car didn't understeer off the track. It oversteered which is not consistent with a steering column failure. The rear of the car stepped out and all the data suggests that happened. Ayrton then corrected that by going to 50% throttle which would be consistent with trying to reduce the rear stepping out and then, half-a-second later, he went hard on the brakes. The question then is why did the rear step out? The car bottomed much harder on that second lap which again appears to be unusual because the tyre pressure should have come up by then – which leaves you expecting that the right rear tyre probably picked up a puncture from debris on the track. If I was pushed into picking out a single most likely cause that would be it."
Tof ideequote:Op dinsdag 17 mei 2011 10:09 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Je zou er bijna heen gaan om alleen dat ene vingertje dicht te plamuren.
wel te hopen, meerdere vingertjes zou echt vervelend wordenquote:Op dinsdag 17 mei 2011 14:16 schreef RingBewoner het volgende:
Heeft hij al auteursrecht aangevraagd op "De vinger"?
Heerlijke baan trouwensquote:Op dinsdag 17 mei 2011 07:18 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Ik dacht dat vingertje is er mooi in gefotoshopt, niet dus...
zie:
Ik vond het altijd saaie races, er gebeurde vrij weinig spectaculairs.quote:
Ziet er zeker goed uit!quote:Op dinsdag 17 mei 2011 17:45 schreef Googolplexian het volgende:
Hmmm ... Silverstone begint er waardig uit te zien qua venue
quote:The build programme, from start to finish, will be 54 weeks (end of April 2010, to Spring of 2011)
Up to 110 personnel work on site at any one time
Total man hours in the construction phase of the project expected to reach 260,000
The height of the ‘blade’ measures 30 metres
The roof area spans 9,700 square metres
1,200 tonnes of steel has been erected in and around the building
Approximate floor space for ‘functional areas’: 41 garages covering 6,200 square metres; Media Centre covers 2,780 square metres; Spectator and hospitality zones cover 8,200 square metres; Race Control covers 950 square metres
Misschien is dit iets waar je vrolijk van wordt. Aangezien het lijkt dat RBR hier weleens het meest last van kan hebben.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 16:11 schreef Googolplexian het volgende:
Twee vingers lijkt onvermijdelijkNu al.
Hopelijk komen McLaren, Ferrari en Renault met super-updates.
-Edit-quote:FIA in blown diffuser clampdown
Formula 1's competitive order at the front of the field could be thrown on its head in this weekend's Spanish Grand Prix with the FIA having made a major change to the exhaust blown diffuser regulations, AUTOSPORT has learned.
With the design and execution of blown diffusers being viewed as a key area of the 2011 development race, teams have been pushing hard with their concepts to try and eek out any competitive advantage they can.
One aspect that has been worked on a lot is in ensuring that a flow of exhaust gases keep pumping through the diffuser, to help increase downforce, even when the throttle is not in use.
But now, on the back of some teams expending huge effort in tweaking engine modes to help gain performance in this area, the FIA has acted and decided to clamp down on what they are up to.
High level sources have revealed that the FIA has written to teams informing them that from this weekend's Spanish Grand Prix they will no longer be allowed to continue flowing gases through the engine when the driver is not on the throttle.
It is understood the directive to the teams tells them that, under braking, the throttle input can now be no larger than 10 per cent of its maximum. Some outfits had been gaining aerodynamic benefit from keeping the throttle flow at 100 per cent under braking.
To push this regulation change through, the FIA has deemed that throttle use will be allowed only for the purpose of increasing torque, not for 'aerodynamic performance'.
This effectively means that any team found to be using off-throttle blown diffusers could be in breach of the famous Article 3.15 of the technical regulations that outlaws moveable aerodynamic devices.
The change in regulations is set to hurt every team running a blown diffuser - although some may be hurt more than others.
Mercedes GP team principal Ross Brawn said: "It will affect all the teams. These staccato exhausts you hear, I don't think you are going to hear them anymore.
"The teams have all been developing their engine management systems to get the maximum advantage from the exhausts, and the FIA want to push us in a different direction now so there will be changes there.
"I've no idea what will be the outcome there, but it has forced all the teams to have a fresh look at what they are doing in terms of engine strategies."
However, with McLaren having recently hinted that it viewed off-throttle engine maps as a key to Red Bull Racing's qualifying form, the change in regulations could mean the reigning world champion team is one of the worst hit.
Speaking to AUTOSPORT about the impact of the change in rules, Red Bull Racing team principal Christian Horner said: "I think that it is going to have an affect with all teams that have been utilising it.
"That appears to be 90 per cent of the grid, if you look at how many teams are running blown diffusers. It is not something unique to this year, it is something that started last year, so Barcelona will clearly show what effect this will have."
When asked if he thought the rules change had come about as the result of a complaint from a rival team to try and slow Red Bull Racing down, Horner said: "It is inevitable and the unfortunate consequence of success."
Hmmm . interessant ... maar ik denk toch dat Newey's auto aerodynamisch ook superieur is aan de competitie.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 19:15 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Misschien is dit iets waar je vrolijk van wordt. Aangezien het lijkt dat RBR hier weleens het meest last van kan hebben.
[..]
-Edit-
Extra info kan je in deze topic vinden. Hier staan wat tweets in van hoogstwaarschijnlijk iemand van McLaren die wat te enthousiast was met dit nieuws.
Denk het ook. Maar ben toch met name benieuwd naar RBR. Aangezien ik al een tijdje geruchten las dat die iets speciaals deden tijdens Q3 en dat daarom het gat zo groot was met de andere teams.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 19:21 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Hmmm . interessant ... maar ik denk toch dat Newey's auto aerodynamisch ook superieur is aan de competitie.
Als dit waar iszal het 't veld ongetwijfeld dichter bij elkaar brengen, al is het maar om de technici verdeeld over die issue.
Misschien wordt t dit weekend beter ;quote:Op maandag 16 mei 2011 22:59 schreef Atreidez het volgende:
Ik weet niet waar precies om gevraagd is, maar de term hard gebruiken voor een band die net zo lang meegaat als een band die de term zacht heeft vind ik zelf ook niet kloppen. Je zou toch verwachten dat itt de langzamere rondetijden je er ook wel langer op kan rondrijden, en dat lijkt vooralsnog niet zo te zijn.
Renault kan nog zo'n goede auto bouwen, met 2 matige coureurs ga je het gewoon niet redden.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 16:11 schreef Googolplexian het volgende:
Twee vingers lijkt onvermijdelijkNu al.
Hopelijk komen McLaren, Ferrari en Renault met super-updates.
Klopt. Ferrari scheen ook al met een vorm van de EBD als RBR te testen gedurende de vrije trainingen in Turkije met Massa en dat scheen je duidelijk te kunnen horen.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 20:09 schreef kepler het volgende:
Under breaking 100% throttle
Dat is interessant, dat zou je toch moeten horen??
quote:Mercedes GP team principal Ross Brawn said: "It will affect all the teams. These staccato exhausts you hear, I don't think you are going to hear them anymore.
Vond hem altijd heerlijk met een F1 game, zit een lekkere flow in die baanquote:Op dinsdag 17 mei 2011 17:30 schreef LWD-Godius het volgende:
[..]
Ik vond het altijd saaie races, er gebeurde vrij weinig spectaculairs.
Ik kan me wel herinneren dat na het rechte stuk van eind sector 1, begin sector 2, wel een mooie plaats was om een rijder in te halen door een goede uitremactie.
Dat was vorig jaar al een discussie. Het slechte daaraan is is dat je dus een mengsel in de ontbrandingskamer van de motor zit en dat dat niet gebruikt wordt. Je hebt dus en een negatieve invloed op je verbruik, en het is slecht voor de motor. Vandaar dat het ook alleen in Q3 gebruikt zou worden om de motor niet te veel te belasten.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 20:09 schreef kepler het volgende:
Under breaking 100% throttle
Dat is interessant, dat zou je toch moeten horen??
Retard ignitionquote:Op dinsdag 17 mei 2011 20:31 schreef ElmarO het volgende:
Misschien is deze wat. Is wel van vorig seizoen.
Maar je houdt de motor dan gewoon op toeren? Anders is er geen voordeel toch? Er zou dan ook geen benzine achterblijven??quote:Op dinsdag 17 mei 2011 21:51 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Dat was vorig jaar al een discussie. Het slechte daaraan is is dat je dus een mengsel in de ontbrandingskamer van de motor zit en dat dat niet gebruikt wordt. Je hebt dus en een negatieve invloed op je verbruik, en het is slecht voor de motor. Vandaar dat het ook alleen in Q3 gebruikt zou worden om de motor niet te veel te belasten.
Kijk je geen BBC kepler?quote:Op dinsdag 17 mei 2011 20:09 schreef kepler het volgende:
Under breaking 100% throttle
Dat is interessant, dat zou je toch moeten horen??
Daar heb ik geen geruchten voor nodig. Het verschil tussen RBR en de rest in de quali is vele malen groter dan het verschil in de race.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 19:25 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Denk het ook. Maar ben toch met name benieuwd naar RBR. Aangezien ik al een tijdje geruchten las dat die iets speciaals deden tijdens Q3 en dat daarom het gat zo groot was met de andere teams.
Hoezo is Heidfeld een matige coureur tov bijvoorbeeld Kubica? Als je naar de getallen kijkt zie je dat Heidfeld en Kubica elkaar in de BMW tijd nauwelijks ontliepen, Heidfeld bij Sauber van Massa en Raikkonen het onderlinge duel won......quote:Op dinsdag 17 mei 2011 20:06 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Renault kan nog zo'n goede auto bouwen, met 2 matige coureurs ga je het gewoon niet redden.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/91481quote:Formula 1 teams have been given a reprieve to continue using blown diffusers freely from this weekend's Spanish Grand Prix, AUTOSPORT can reveal, after the FIA had a rethink about going ahead with a major change to the regulations.
As reported earlier, the FIA issued a clarification to teams following the Turkish Grand Prix that would have banned them from using clever engine mapping settings to keep gases pumping through the diffuser even when the driver was off-throttle.
Teams had been benefiting from keeping gases flowing through the diffuser at the same rate as when the driver was on throttle, even when he was fully on the brakes. This maximised the downforce benefits gained from the use of a blown diffuser.
However, a directive from the FIA clarified that teams were only allowed to use the throttle settings for increasing torque, not for 'aerodynamic performance' - which effectively banned them from keeping gases pushing through the diffuser off-throttle.
That edict meant teams faced work to tweak their engine settings for this weekend's race at the Circuit de Catalunya, and leading figures - including Red Bull Racing's Christian Horner and Mercedes GP's Ross Brawn - said they were unsure how the competitive order would be affected by the changes.
However, following dialogue between the FIA and the teams, AUTOSPORT can reveal that the governing body decided late on Tuesday not to go through with the change to the blown diffuser regulations for Barcelona.
A high level source indicated that the decision had been taken because a number of 'unforeseen and unintended consequences' of the ban had been brought to the FIA's attention.
It is not clear what these consequences were, but teams that had benefited the most from the blown diffuser regulations may have complained about potential difficulties that they may have faced in making necessary changes to car set-up in such a short space of time.
Although off-throttle usage of blown diffusers remains in place for now, AUTOSPORT understands that the matter has been put to the top of the agenda for the next meeting of F1 think tank, the Technical Working Group.
It is understood that the FIA is keen for the off-throttle usage to be stamped out as soon as it can be implemented without causing further complications for the teams.
Kijk hier even voor uitleg;quote:Op woensdag 18 mei 2011 10:28 schreef rooneyelst het volgende:
verbruikt zoiets dan niet veel meer benzine? Aangezien je normaal het gas dicht hebt op die momenten..
Snap dan niet hoe je hier zoveel voordeel uit kan halen want dan moet je toch ook meer benzine meer nemen..
quote:Op woensdag 18 mei 2011 10:31 schreef Tarado het volgende:
[..]
Kijk hier even voor uitleg;
http://scarbsf1.wordpress(...)o-the-teams-q3-pace/
quote:Equally the process burns additional fuel, in the race this is a negative thing as fuel is limited and no refuelling is allowed.
Door de kleppen niet helemaal te sluiten kun je als er geen gas gegeven wordt toch een verbranding plaats laten vinden. Deze vindt zelfs later dan normaal plaats, waardoor het deels in de uitlaten gebeurt. Hierdoor zorg je er voor dat er altijd hete gassen door de diffuser stromen en je een stabiele hoeveelheid neerwaartse druk hebt.quote:Op woensdag 18 mei 2011 10:28 schreef rooneyelst het volgende:
verbruikt zoiets dan niet veel meer benzine? Aangezien je normaal het gas dicht hebt op die momenten..
Snap dan niet hoe je hier zoveel voordeel uit kan halen want dan moet je toch ook meer benzine meer nemen..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |