Die had ik over het hoofd gezien, maar Pirelli heeft dus wel EXACT geleverd wat zowel de teams als de FIA aan hen gevraagd heeft en wat dat aan gaat hebben ze hun zaakjes dus gewoon prima op orde.quote:Op maandag 9 mei 2011 15:58 schreef Meike26 het volgende:
Die Pirelli banden vond ik in het begin nog wel leuk, als kijker vind ik de pitstops en het "wie rijd de langste stint op die belabberde banden" nog wel spannend.
Maar voor coureur moet dit toch killing zijn ? Je kan nooit in een lekkere race-pace komen als die banden zo snel slijten. Elk rondje rijden die banden anders en zijn dus niet constant, bovendien zijn 4 stops dus niet meer zo bijzonder, terwijl Schumi ooit op Magny Cours een zeer gedurfde 4e stop maakte maar nog wel de race won. Nu moeten ze wel.
Pirelli is
Volgens mij is het verschil in snelheid (en ook het verschil induurzaambeid) tussen de verschillende compounds niet wat ervan te verwachten valt.quote:Op maandag 16 mei 2011 18:15 schreef vosss het volgende:
[..]
Die had ik over het hoofd gezien, maar Pirelli heeft dus wel EXACT geleverd wat zowel de teams als de FIA aan hen gevraagd heeft en wat dat aan gaat hebben ze hun zaakjes dus gewoon prima op orde.
Dat je het niet tof vind kan ik in komen, maar geef dan wel af op degene die er verantwoordelijk voor zijn en niet op het bedrijf wat gewoon 100% volgens opdracht een product levert
quote:
quote:Albert Park to keep Australian GP
The Australian Grand Prix will remain at Albert Park as long as the event is a part of the calendar, local officials said on Monday as they ruled out talk of a switch to nearby Avalon.
The future of the race has been the subject of intense speculation, and grand prix chairman Ron Walker said earlier this year that a move to Avalon could be considered if the finances made sense.
During a parliamentary budget hearing in Melbourne on Monday, however, major events minister Louise Asher said that a switch to Avalon had now been dismissed - because of the £200 million cost it would take to stage the race there.
"The grand prix is going to stay at Albert Park," Asher was quoted as saying by local media.
"One of the reasons the branding of Melbourne has been so successful is that the grand prix is at Albert Park."
The high cost of the Melbourne event to taxpayers remains a major talking point in Australia, and Asher suggested that Formula 1 supremo Bernie Ecclestone would face tough negotiations when it comes to discussing a new deal beyond 2015.
"When we come to negotiate we will play hardball," Asher added. "I think taxpayers could get a better deal if the contract had less in it for my good friend Mr Ecclestone and more in it for Victorian taxpayers.
"I would love nothing more to have the grand prix stay on a contract that was fabulous value for taxpayers - the issue is whether I can deliver that."
quote:Sutil to face criminal complaint
Force India driver Adrian Sutil is to face a criminal complaint for physical and grievous bodily harm from Eric Lux, CEO of Renault F1 team owners Genii Capital.
The complaint relates to an incident that took place in a Shanghai nightclub on the night of this year's Chinese Grand Prix. No official details relating to the incident have been released.
A statement issued on behalf of Lux by the Lalive law firm on Monday said: "In the view of the recent events which occurred in Shanghai on 17 April, Mr Eric Lux has decided to file a criminal complaint against Mister Adrian Sutil for physical assault and grievous bodily harm.
"As soon as the complaint is registered, the Fédération Internationale de l'Automobile (FIA) and the team Force India will be notified.
"Furthermore, please note that Mr Eric Lux does not exclude commencing an action against any other persons involved in this matter."
Sutil confirmed to German media last week that he was involved in an incident in China, but insists there was no deliberate intent from him to injure anybody.
"During a private event, there was a very unfortunate action by me in which I hurt another person completely unintentionally," Sutil said in a statement to the German media.
"I regret the incident and have apologised accordingly. Since this was a private event and not directly related to Formula 1 or my job as a Formula 1 driver, I ask for understanding that I will say no more on this incident."
Force India was unavailable for immediate comment.
Misschien niet wat jij en ik er van verwacht hadden, maar wel degelijk wat de FIA en de teams gevraagd hadden.quote:Op maandag 16 mei 2011 20:16 schreef wimderon het volgende:
[..]
Volgens mij is het verschil in snelheid (en ook het verschil induurzaambeid) tussen de verschillende compounds niet wat ervan te verwachten valt.
Ik dacht dat vingertje is er mooi in gefotoshopt, niet dus...quote:Op maandag 16 mei 2011 19:05 schreef Sinister-D- het volgende:
Dit weekend is de hernieuwde A1-ring heropend, tegenwoordig beter bekend als de Red Bull Ring. Natuurlijk waren er meerdere Red Bull sponsord teams aanwezig, net als Vettel. En laat de laatste nu zijn hand- en voetafdrukken vereeuwigt zijn in een blok cement op het circuit.
Rechter bovenhoek![]()
[ afbeelding ]
http://www.autosport.com/news/report.php/id/91458quote:Force India driver Adrian Sutil is to face a criminal complaint for physical and grievous bodily harm from Eric Lux, CEO of Renault F1 team owners Genii Capital.
The complaint relates to an incident that took place in a Shanghai nightclub on the night of this year's Chinese Grand Prix. No official details relating to the incident have been released.
A statement issued on behalf of Lux by the Lalive law firm on Monday said: "In the view of the recent events which occurred in Shanghai on 17 April, Mr Eric Lux has decided to file a criminal complaint against Mister Adrian Sutil for physical assault and grievous bodily harm.
"As soon as the complaint is registered, the Fédération Internationale de l'Automobile (FIA) and the team Force India will be notified.
"Furthermore, please note that Mr Eric Lux does not exclude commencing an action against any other persons involved in this matter."
Sutil confirmed to German media last week that he was involved in an incident in China, but insists there was no deliberate intent from him to injure anybody.
"During a private event, there was a very unfortunate action by me in which I hurt another person completely unintentionally," Sutil said in a statement to the German media.
"I regret the incident and have apologised accordingly. Since this was a private event and not directly related to Formula 1 or my job as a Formula 1 driver, I ask for understanding that I will say no more on this incident."
Force India was unavailable for immediate comment.
Dan had hij al de kogel gehadquote:Op dinsdag 17 mei 2011 09:56 schreef Atreidez het volgende:
Waar wordt die klacht dan ingediendNiet bij de Chinese politie lijkt me toch... Beetje laat in dat geval
Je zou er bijna heen gaan om alleen dat ene vingertje dicht te plamuren.quote:Op maandag 16 mei 2011 19:05 schreef Sinister-D- het volgende:
Dit weekend is de hernieuwde A1-ring heropend, tegenwoordig beter bekend als de Red Bull Ring. Natuurlijk waren er meerdere Red Bull sponsord teams aanwezig, net als Vettel. En laat de laatste nu zijn hand- en voetafdrukken vereeuwigt zijn in een blok cement op het circuit.
Rechter bovenhoek![]()
[ afbeelding ]
hahahquote:Je zou er bijna heen gaan om alleen dat ene vingertje dicht te plamuren.
Misschien moeten we dat om een statement te maken gewoon gaan doenquote:Op dinsdag 17 mei 2011 10:09 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Je zou er bijna heen gaan om alleen dat ene vingertje dicht te plamuren.
Lijkt me beter als zijn collega's hem om z'n oren rijden dan zien we het vingertje ook niet en blijft het spannendquote:Op dinsdag 17 mei 2011 10:22 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Misschien moeten we dat om een statement te maken gewoon gaan doen
Goed nieuws!quote:Op maandag 16 mei 2011 17:59 schreef nils7 het volgende:
Melbourne blijft weer een tijd op de kalender las ik ergens.
quote:Asked if he came close to walking away permanently, Newey replied: "Yes. For the whole team it was incredibly difficult. I remember the day after the race was a bank holiday Monday and some of us came in to try and trawl though the data and work out what happened. They were dark weeks. The honest truth is that no one will ever know exactly what happened. There's no doubt the steering column failed and the big question was whether it failed in the accident or did it cause the accident? It had fatigue cracks and would have failed at some point. There is no question that its design was very poor. However, all the evidence suggests the car did not go off the track as a result of steering column failure."
Newey admits that he has considered the causes of the crash repeatedly over the past 17 years. "If you look at the camera shots, especially from Michael Schumacher's following car, the car didn't understeer off the track. It oversteered which is not consistent with a steering column failure. The rear of the car stepped out and all the data suggests that happened. Ayrton then corrected that by going to 50% throttle which would be consistent with trying to reduce the rear stepping out and then, half-a-second later, he went hard on the brakes. The question then is why did the rear step out? The car bottomed much harder on that second lap which again appears to be unusual because the tyre pressure should have come up by then – which leaves you expecting that the right rear tyre probably picked up a puncture from debris on the track. If I was pushed into picking out a single most likely cause that would be it."
Tof ideequote:Op dinsdag 17 mei 2011 10:09 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Je zou er bijna heen gaan om alleen dat ene vingertje dicht te plamuren.
wel te hopen, meerdere vingertjes zou echt vervelend wordenquote:Op dinsdag 17 mei 2011 14:16 schreef RingBewoner het volgende:
Heeft hij al auteursrecht aangevraagd op "De vinger"?
Heerlijke baan trouwensquote:Op dinsdag 17 mei 2011 07:18 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Ik dacht dat vingertje is er mooi in gefotoshopt, niet dus...
zie:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |