abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 10 mei 2011 @ 14:51:33 #201
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_96598466
F2 toch? Volgens mij wel een redelijke coureur.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_96602009
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 14:51 schreef sanger het volgende:
F2 toch? Volgens mij wel een redelijke coureur.
Dat was in 2009. Hij werd toen tweede in het kampioenschap. Vorig jaar reed hij GP3, waar hij weer tweede werd. Dit jaar rijdt hij World Series by Renault 3.5, waarin hij na 4 races eerste staat in het klassement..
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  dinsdag 10 mei 2011 @ 16:52:08 #203
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_96603993
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 16:15 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Dat was in 2009. Hij werd toen tweede in het kampioenschap. Vorig jaar reed hij GP3, waar hij weer tweede werd. Dit jaar rijdt hij World Series by Renault 3.5, waarin hij na 4 races eerste staat in het klassement..
Maar wsl tweede zal worden :D
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  woensdag 11 mei 2011 @ 17:37:07 #204
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_96657951
quote:
Sutil greep in China iemand van Genii Capital bij de keel
Force India-coureur Adrian Sutil is in China op zondag na de race de tweede man van Genii Capital, eigenaar van Lotus Renault GP, naar de keel gevlogen. RAI en TV1 berichtten na het weekend in Sjanghai al dat de Duitser betrokken was bij een gevecht in een bar en 422race.com is meer details te weten gekomen.

Eric Lux, de nummer twee bij Genii Capital en rechterhand van Renault-eigenaar Gerard Lopez, was het slachtoffer van de woede van Sutil. Een woordvoerder van Renault bevestigde: “Er heeft inderdaad een incident plaatsgevonden na de Chinese Grand Prix. Lotus Renault GP is verder niet in de positie om meer commentaar te geven, dat is iets tussen Eric en de andere partij.”

Die andere partij was dus Sutil. De aanleiding van de knokpartij is nog onbekend. Het gebeurde in de club M1NT. Op een gegeven moment kwam Lux overstuur met een bebloede nek uit een privé-kamer. Even later werd Lewis Hamilton in alle haast uit dezelfde kamer weggeleid door zijn bodyguards.

De FIA stelt geen onderzoek in naar de zaak en Force India onthoudt zich van elk commentaar over deze kwestie. “Het is een privé-zaak tussen de betrokken partijen, wij hebben daar geen informatie over en hebben daarom ook niets te melden.”
Die kan dus ook een toekomst bij Lotus Renault vergeten :') Wel een vechtersbaasje dus, en dat van de man met ''dat'' loopje _O-
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_96659074
Even raden. Lux is de minnaar van Lewis en dat kon Sutil niet hebben?
Calmer than you are
pi_96659419
Ik wil niet weten wat die 3 flikkers daar aan het doen waren :X :')
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  woensdag 11 mei 2011 @ 18:26:36 #207
131800 Tarado
capô de fusca
pi_96660143
quote:
10s.gif Op woensdag 11 mei 2011 17:37 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Die kan dus ook een toekomst bij Lotus Renault vergeten :') Wel een vechtersbaasje dus, en dat van de man met ''dat'' loopje _O-
Volgens Bild heeft hij die gast met een glas in zijn nek geslagen
  woensdag 11 mei 2011 @ 19:19:37 #208
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_96662767
quote:
laffe hond dat het is! :(
pi_96667782
Fok de crisis, ff een circuitje aanleggen! 8)7

http://www.telegraaf.nl/t(...)circuit__.html?p=5,1
pi_96669243
Griekenland moet zo snel mogelijk afgezonken worden :)
pi_96680328
beetje jammer van Griekenland, afgelopen jaar zo'n crisis en geld tekort, nu even een miljoenen project opstarten... jammer
pi_96685205
De griekse autoriteiten hebben ingestemd met de bouw.. Dat betekent toch niet dat ze het ook betalen :?

http://www.formula1blog.c(...)to-build-f1-circuit/

Hmm.. Hier staat toch dat de staat het deels betaald :{
Where facts are few, experts are many.
pi_96685450
daar gaat de europese steun.. }:|
  donderdag 12 mei 2011 @ 09:48:16 #214
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_96686466
Levert iig wat werkgelegenheid op daar.... Asfalt leggen en tribunes bouwen.
Als ze eerst een contract voor een race regelen, en dan een circuit gaan bouwen... maar nee....
*Soms denk ik dat ik over dingen nadenk
  donderdag 12 mei 2011 @ 09:49:54 #215
131800 Tarado
capô de fusca
pi_96686521
Zijn we wel met z'n allen min of meer aandeelhouder ;(
  donderdag 12 mei 2011 @ 10:02:39 #216
154880 Bolter
Awesomeness
pi_96686941
Iedereen loopt hier wel sneu over "zijn" belastinggeld te lullen, maar als dit plan gewoon levensvatbaar is kan het enkel geld en werkgelegenheid op leveren. Daarbij is die lening natuurlijk alleen maar verstrekt omdat een Griekenland wat instort ons nog veel meer pieken kost.

Nu weer racen bitte! ;)
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
pi_96687390
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 10:02 schreef Bolter het volgende:
Iedereen loopt hier wel sneu over "zijn" belastinggeld te lullen, maar als dit plan gewoon levensvatbaar is kan het enkel geld en werkgelegenheid op leveren. Daarbij is die lening natuurlijk alleen maar verstrekt omdat een Griekenland wat instort ons nog veel meer pieken kost.

Nu weer racen bitte! ;)
natuurlijk heb je daar wel een punt, een f1 race kan veel geld opleveren en buiten dat om kunnen er ook andere race's gehouden worden.
Maar vaak is het het geval dat een F1 race verlies draait.

Hopen dat het een goede investering is:P

Time will tell :)
  donderdag 12 mei 2011 @ 10:24:48 #218
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_96687805
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 10:02 schreef Bolter het volgende:
Iedereen loopt hier wel sneu over "zijn" belastinggeld te lullen, maar als dit plan gewoon levensvatbaar is kan het enkel geld en werkgelegenheid op leveren. Daarbij is die lening natuurlijk alleen maar verstrekt omdat een Griekenland wat instort ons nog veel meer pieken kost.

Nu weer racen bitte! ;)
Levensvatbaar? Een Europees F1 cicruit, terwijl de F1 juist op zoek is naar races buiten Europa en daarvoor zelfs overweegt om het aantal races in Europa te verminderen.

En natuurlijk levert het werkgelenheid op, alleen is dat maar tijdelijk.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  donderdag 12 mei 2011 @ 10:30:39 #219
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_96688024
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 10:02 schreef Bolter het volgende:
Iedereen loopt hier wel sneu over "zijn" belastinggeld te lullen, maar als dit plan gewoon levensvatbaar is kan het enkel geld en werkgelegenheid op leveren.
De vragen die ik mezelf stel zijn:
• Leeft autosport/formule 1 in Griekenland?
• Heeft Griekenland überhaupt wel professionele coureurs, of ooit gehad?
• Hebben inwoners van Griekenland straks honderden Euro's over voor een plaatsje op het circuit?

Ik zie een nieuw mogelijk Istanbul scenario op de loer liggen?
pi_96691286
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 10:24 schreef sanger het volgende:

[..]

Levensvatbaar? Een Europees F1 cicruit, terwijl de F1 juist op zoek is naar races buiten Europa en daarvoor zelfs overweegt om het aantal races in Europa te verminderen.

En natuurlijk levert het werkgelenheid op, alleen is dat maar tijdelijk.
De F1 teams willen juist weer meer races in Europa en goedkopere toegangsprijzen. En aangezien volgend jaar het Concorde Agreement afloopt kunnen ze dat eisen voordat ze opnieuw de overeenkomst tekenen.

En naast werkgelegenheid gaat het ook om de inkomsten van de bezoekers aan de race. Hoewel de race zelf misschien verlies oplevert (zoals de meeste F1 races) komen er op andere manieren inkomsten binnen voor de regio (andere races, meer toerisme e.d.) die het houden van een Grand Prix circuit economisch rendabel maken.

Vergelijk het met sponsoring. Sponsoring kost een bedrijf geld, maar door het vergroten van de naamsbekendheid komen er meer klanten en dus meer geld binnen. Althans, dat is het idee.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  donderdag 12 mei 2011 @ 12:10:52 #221
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_96692151
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 11:48 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

De F1 teams willen juist weer meer races in Europa en goedkopere toegangsprijzen. En aangezien volgend jaar het Concorde Agreement afloopt kunnen ze dat eisen voordat ze opnieuw de overeenkomst tekenen.
De teams willen dat ja, De FIA niet. Dus dat zal onderhandelen worden. Maar ook teams hebben belang bij een betere verspreiding van races naar bv. Noord-Amerika en eventueel Afrika. Dus daar zal niet veel schokkends uit gaan komen vermoed ik.

quote:
En naast werkgelegenheid gaat het ook om de inkomsten van de bezoekers aan de race. Hoewel de race zelf misschien verlies oplevert (zoals de meeste F1 races) komen er op andere manieren inkomsten binnen voor de regio (andere races, meer toerisme e.d.) die het houden van een Grand Prix circuit economisch rendabel maken.
Dat ligt aan de Grieken zelf. Maar in geen enkele hoogste/hoge klasse is een Griek actief voor zover ik weet.

quote:
Vergelijk het met sponsoring. Sponsoring kost een bedrijf geld, maar door het vergroten van de naamsbekendheid komen er meer klanten en dus meer geld binnen. Althans, dat is het idee.
Leuke ideologie. Maar sponsoring is vooral toch nog steeds een kwestie van gunnen.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_96695062
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 12:10 schreef sanger het volgende:

[..]

De teams willen dat ja, De FIA FOM niet. Dus dat zal onderhandelen worden. Maar ook teams hebben belang bij een betere verspreiding van races naar bv. Noord-Amerika en eventueel Afrika. Dus daar zal niet veel schokkends uit gaan komen vermoed ik.
FIA gaat over regelgeving, FOM over de commercie en dus de contracten met de circuits.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_96695274
quote:
14s.gif Op zondag 8 mei 2011 12:09 schreef Peterselieman het volgende:
Je zou bijvoorbeeld de verplichting op kunnen nemen dat teams die willen testen buiten de vaste testweken voorafgaand aan het seizoen dit altijd moeten doen met een jong talent.
Keith Collantine (F1 Fanatic) heeft een beter idee. De terugkeer van non-championship races.

quote:
...
How testing should be restricted
Teams should be required to test together, at the same tracks, on the same days to keep costs down.

They should not be allowed to test at Grand Prix venues, to ensure they still do set-up work and testing during race weekend practice sessions.

They should only be allowed to run drivers with no Grand Prix experience. And, of course, the total number of test days allowed should be kept to a strict minimum.

But what’s the point of going to the considerable expense of running F1 cars without taking advantage of the opportunity to draw a crowd and make some money? This is why bringing back non-championship races makes sense.

Make testing an event
A three-day, non-championship race weekend could include all the testing time teams need on Friday and Saturday, followed by qualifying and a race on Sunday.

There would be other benefits such as allowing them to test changes to racing rules outside of the championship: such as getting rid of the ‘use both tyres’ rule or changes to the Drag Reduction System.

Resurrecting non-championship race could allow teams to give testing opportunities for young drivers but also participate in a competitive event which will offer far more opportunities for promotion than a dreary eight-hour test.

It would be F1′s equivalent of a ‘friendly’ football match.

...
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_96696364
quote:
Maar vaak is het het geval dat een F1 race verlies draait.
Ik durf gerust te stellen dat er gedurende het hele jaar geen enkele GP organisatie is die winst draait.
Misschien dat de lokale middenstand er bij gebaat is, maar volgens mij draaien de GP's stuk voor stuk verlies.

Ik zou daar best graag een keer cijfers over willen zien, maargoed, die kan ik nergens vinden :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  donderdag 12 mei 2011 @ 14:12:35 #225
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_96696733
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 13:33 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

FIA gaat over regelgeving, FOM over de commercie en dus de contracten met de circuits.
Je hebt gelijk :D
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  donderdag 12 mei 2011 @ 14:18:10 #226
131800 Tarado
capô de fusca
pi_96697016
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 10:02 schreef Bolter het volgende:
Iedereen loopt hier wel sneu over "zijn" belastinggeld te lullen, maar als dit plan gewoon levensvatbaar is kan het enkel geld en werkgelegenheid op leveren. Daarbij is die lening natuurlijk alleen maar verstrekt omdat een Griekenland wat instort ons nog veel meer pieken kost.

Nu weer racen bitte! ;)
Is meer een beetje jaloezie, ik vind het enorm jammer dat we hier in Nederland geen F1 waardig circuit hebben, met 100 miljoen kan je van Assen toch ook wel een aardig circuit maken en zeker als je ziet hoeveel mensen op de TT afkomen en zelfs A1 zal het zeker 100% vol zitten met een F1 race. Helaas kan Bernie dat geen moer schelen
pi_96701306
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 14:18 schreef Tarado het volgende:

[..]

Is meer een beetje jaloezie, ik vind het enorm jammer dat we hier in Nederland geen F1 waardig circuit hebben, met 100 miljoen kan je van Assen toch ook wel een aardig circuit maken en zeker als je ziet hoeveel mensen op de TT afkomen en zelfs A1 zal het zeker 100% vol zitten met een F1 race. Helaas kan Bernie dat geen moer schelen
Misschien een non-championship race als ze dat invoeren voor het in-season testen. :)
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  donderdag 12 mei 2011 @ 16:00:36 #228
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_96701369
Of gewoon een high tech test track in NL ... ik neem aan dat F1 er ook één wil in een 'moderate climate' ^O^
Calm down, please!
pi_96701743
in nederland zit je weer met geluidseisen en andere onzin van linkse milieuhippies en ander tuig
  donderdag 12 mei 2011 @ 16:10:44 #230
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_96701806
Vast wel ergens een stuk polder wat niet loopt
Calm down, please!
  donderdag 12 mei 2011 @ 16:15:42 #231
154880 Bolter
Awesomeness
pi_96702015
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 16:10 schreef Googolplexian het volgende:
Vast wel ergens een stuk polder wat niet loopt
Zit echt wel ergens een zeldzaam vogeltje of graspolletje :').
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
pi_96702215
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 16:10 schreef Googolplexian het volgende:
Vast wel ergens een stuk polder wat niet loopt
Flevoland.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  donderdag 12 mei 2011 @ 16:20:26 #233
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_96702239
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 16:15 schreef Bolter het volgende:

[..]

Zit echt wel ergens een zeldzaam vogeltje of graspolletje :').
In de lucht zitten ook vast talloze onbekende levensvormen die het bestuderen waard zijn.
Daarom maar stoppen met ademen? ;)
Calm down, please!
  donderdag 12 mei 2011 @ 16:23:03 #234
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_96702378
quote:
17s.gif Op donderdag 12 mei 2011 16:19 schreef Beach het volgende:

[..]

Flevoland.
Dat dacht ik dus ook. ^O^

(F1 test-track, Oval, Cambered track, Commercial vehicle shakedown track 1&2, Kart-track ... all in one!) Most advanced circuit in the world ... who's investing?

* Googolplexian legt de eerste symbolische euro neer.
Calm down, please!
  donderdag 12 mei 2011 @ 16:29:11 #235
154880 Bolter
Awesomeness
pi_96702667
quote:
12s.gif Op donderdag 12 mei 2011 16:20 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

In de lucht zitten ook vast talloze onbekende levensvormen die het bestuderen waard zijn.
Daarom maar stoppen met ademen? ;)
Euh, zie smiley enzo, ik vind jij de NL mentaliteit wat dit betreft echt kut.
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
  donderdag 12 mei 2011 @ 16:49:56 #236
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_96703688
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 16:29 schreef Bolter het volgende:

[..]

Euh, zie smiley enzo, ik vind jij de NL mentaliteit wat dit betreft echt kut.
Ik had je smiley door en ging er op in :) (zie ook mijn PI)

De NL mentaliteit wat dat betreft valt wel mee... 't IS nog een mooi land omdat corporaties niet alle ruimte wordt gegeven.

Maar qua vermaak ende vertier denk ik dat NL wel wat mag moderniseren (en de betreffende ruimte mag toewijzen daarvoor), idd.
Calm down, please!
  donderdag 12 mei 2011 @ 20:56:11 #237
34586 kepler
No bounce, no play
pi_96715961
Zooooooooooooo... Ik zit nu de Senna docu te kijken, en wat er toen gebeurd is in 88 bij de GP van Japan :X

Senna wordt gediskwalificeerd, en krijgt 6 maanden schorsing. Voor iets wat de schuld van Prost was (of anders een race-incident) :')

Nooit geweten dat het zo in elkaar stak :D
The line is a dot to you!
pi_96720048
quote:
2s.gif Op donderdag 12 mei 2011 20:56 schreef kepler het volgende:
Zooooooooooooo... Ik zit nu de Senna docu te kijken, en wat er toen gebeurd is in 88 bij de GP van Japan :X

Senna wordt gediskwalificeerd, en krijgt 6 maanden schorsing. Voor iets wat de schuld van Prost was (of anders een race-incident) :')

Nooit geweten dat het zo in elkaar stak :D
Was wel een voorwaardelijke schorsing ;)
[img]http://i.minus.com/ibnbBZVlYCvsZI.gif[/img]
  donderdag 12 mei 2011 @ 22:33:37 #239
34586 kepler
No bounce, no play
pi_96726026
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 21:36 schreef Nelis89 het volgende:

[..]

Was wel een voorwaardelijke schorsing ;)
Ow, dat zeggen ze er dan niet weer bij :D

Interessante documentaire. We moeten nu ook gewoon camera's aanwezig hebben bij de drivers briefings :D
The line is a dot to you!
  donderdag 12 mei 2011 @ 23:43:33 #240
131800 Tarado
capô de fusca
pi_96731606
HULKENBERG AND WILLI WEBER SPLIT UP

Stuttgart - Nico Hulkenberg and manager Willi Weber part their ways. The 23-year-old Formula 1 driver from now on takes management matters in his own hands. Both sides are currently working on a smooth changeover and on a satisfying solution for anyone. Hulkenberg will from now on be supported in executing his management issues by his former PR advisor Timo Gans.

http://www.nicohulkenberg(...)nd-willi-weber-split
pi_96745057
Sauber geeft bezoekers de kans om hun windtunnel in actie te zien

quote:
On the 22nd May, Sauber are opening the doors to their wind tunnel in Hinwil, Switzerland, and you could go along and witness first-hand a wind tunnel in action, being used by an F1 team for developing their car.

Of course, those of you who have the F1 calendar in their head will realise that the 22nd May is also the date of the Spanish GP, so with that in mind, as part of the package you'll be able to watch the race projected onto a massive screen, along with a live phone connection to the race track. With a lunch buffet that they claim to be delicious included too, it sounds like a great experience.

It's not free, but if you ask us, it's too good to be free - tickets are limited and available at CHF 190 per person (around Ł130) - not too bad at all for what will be a completely new and exciting way to watch your favourite sport!

To get yourself a ticket, just register with Sauber's new online community ay http://sauberF1team.com and go to the 'events' section.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  vrijdag 13 mei 2011 @ 12:33:47 #242
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_96745117
http://www.f1today.nl/201(...)-auto-voor-2012.html

quote:
Het team van Ferrari is begonnen aan de ontwikkeling van de fundamentele elementen voor de wagen voor volgend seizoen. Dat bericht de Spaanse krant Marca. De Scuderia zet de ontwikkeling van de huidige 150° Italia niet stop.

Parallel aan de ontwikkeling van de vloer, de uitlaten, de diffuser en engine mapping voor de 2011-bolide liggen het chassis, de versnellingsbak, de wielophanging en de koelingsystemen van de opvolger al op de tekentafel. En de aanpak van Ferrari zal agressiever zijn.

Ontwerper Nikolas Tombazis: “Je moet wel in mei beginnen met de auto voor het volgende seizoen, anders ben je te laat. Voor de ontwikkeling hebben we gesproken over de problemen die we dit jaar ervoeren, om meer agressiviteit in het nieuwe project te steken.”
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_96745165
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 16:10 schreef Googolplexian het volgende:
Vast wel ergens een stuk polder wat niet loopt
Er was jaren geleden het plan om Zandvoort compleet te kopieren en in de polder aan te leggen helemaal up to FIA standards om zo de F1 weer terug naar Nederland te halen.

Dat plan heb ik ook al jaren niets meer over gehoord en zal er waarschijnlijk ook wel niet komen.
Erg jammer. Gelukkig is Spa dichtbij ;)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  vrijdag 13 mei 2011 @ 12:41:56 #244
131800 Tarado
capô de fusca
pi_96745481
Ferrari open to breakaway championship

By Jonathan Noble Friday, May 13th 2011, 10:28 GMT

quote:
Ferrari president Luca di Montezemolo says Formula 1 teams will be open to the idea of forming their own championship from 2013, on the back of interest from News Corporation about getting involved in the sport.

A tie-up between News Corp and Italian investment group Exor, which has strong ties to Ferrari parent company Fiat, has prompted speculation that Ferrari could be evaluating the possibility of a breakaway series.

Now, in an interview with CNN, di Montezemolo has said that all options are open at the minute - as he suggested that there was no reason to feel the teams had to recommit to working with F1 owners CVC and Bernie Ecclestone beyond the end of the current Concorde Agreement.

"I think we have to be very pragmatic. At the end of 2012, the contracts of every single team with CVC will expire. So, we have three alternatives," di Montezemolo said in an interview broadcast on CNN on Friday.

"We renew with CVC, or we theoretically -- as the basketball teams did in the U.S. with great success -- we create our own company, like the NBA. Just to run the races, the TV rights and so.

"And third, to find a different partner. Bernie Ecclestone did a very good job but he has already sold out three times, so he doesn't own the business anymore. It is CVC that will sell. It will be the teams' decisions.

"At the end of 2012, the contract will expire, so theoretically CVC doesn't own anything. I think it is important to have alternatives. We will see. We have time to do it."

Di Montezemolo was also scathing of the current state of F1 – suggesting that new rules had made grand prix racing not as pure as it was in the past.

"We have gone too far with artificial elements. It's like, if I push footballers to wear tennis shoes in the rain. To have so many pitstops - listen, I want to see competition, I want to see cars on the track. I don't want to see competition in the pits," he explained.

"In the last race there were 80 pitstops. Come on, it's too much. And the people don't understand anymore because when you come out of the pits you don't know what position you're in.

"I think we have gone too far with the machines, too many buttons. The driver is focalizing [focusing on] the buttons, when you have the authorization to overtake. We have gone too far.

"Ferrari will push a lot with the authority - with the respect that we have to the federation and the other teams - to avoid going too far with F1. Because I think it can create problems for the television people and on the racetrack."

Di Montezemolo has backed calls from other leading F1 figures for the sport to do more to improve its promotion – and to embrace new media much better than it has up until now.

"We have to invest in the U.S. We have to improve new technologies in F1 for the people watching the television, for iPad, for the Internet. So I think we are in front of a very important moment," he said.

"We will race in Russia and India. F1, thanks also to Bernie Ecclestone, has become a worldwide sport. Now we have to find the best solution. It is important to invest for the future and the other teams."
http://www.autosport.com/news/report.php/id/91349
  vrijdag 13 mei 2011 @ 19:10:50 #245
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_96761537
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 12:41 schreef Tarado het volgende:
Ferrari open to breakaway championship

By Jonathan Noble Friday, May 13th 2011, 10:28 GMT

[..]

http://www.autosport.com/news/report.php/id/91349
Ach, zoals laatst iemand al zei: ''het verlengen van het Concorde agreement is weer op komst.''
En rond die tijd gaat Ferrari/Di Montezemelo altijd weer dingen schreeuwen als ''derde wagen'' en ''eigen serie''.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_96765133
@Vosss, dat plan kende in dan weer niet, wel het volgende plan, een compleet circuit-park en soort campus wbt motorsports. Is volgens mij ook niets geworden :')

http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=18600
  vrijdag 13 mei 2011 @ 20:37:34 #247
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_96765511
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 zaterdag 14 mei 2011 @ 11:45:30 #248
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_96787992
Formula 1 teams are set to reject an offer from FIA president Jean Todt to bring back limited in-season testing from next year.

Todt revealed at last weekend's Turkish Grand Prix that he wants to bring an end to F1's in-season testing ban - and plans to discuss the matter with teams ahead of the European Grand Prix.

However, although Todt believes it makes sense for a return of some testing, teams are not convinced it will be a good move - as they fear it will simply lead to an escalation in costs.

When asked by AUTOSPORT for his feelings about the idea, Red Bull Racing boss Christian Horner said: "I think that the balance that we have is right. Maybe we could do a bit more running on a Friday, or have a few more sets of tyres, which would encourage teams to run with more young drivers.

"The problem with testing is that as soon as you reintroduce it, you reintroduce test teams and the cost will escalate.

"One of the biggest cost savings we have seen is the reduction in testing, so I think the balance we have with the pre-season and the young driver test at the end of the year is right - and fiscally beneficial not just to the big teams but to the small teams as well."

Force India COO Otmar Szafnauer reckons that the return of testing would be a retrograde step for F1, at a time when big efforts had been made to reduce costs.

"We don't want to do it. Why go backwards?" he told AUTOSPORT. "There are some fundamental things that, when I was at Honda, at first we disagreed with but looking back I think we were wrong and [then FIA president] Max [Mosley] was right. One of which was getting rid of the qualifying car - we used to run qualifying engines. What an expense? For what? Nothing.

"Pace ferme. Another fundamental thing – to get rid of not just qualifying engines but cars. Great thing. It didn't hurt the show.

"Engines lasting more than they used to last. A fundamental thing that is right. Gearboxes lasting more than they used to last. A fundamental thing that is right. All of these things brought costs down and didn't ruin the show.

"No in-season testing saves a lot of money. We don't have a test team now. What would happen if we brought in-season testing back?

"We already do 19/20 races and our crew are stretched already. Now you are going to ask them to do another two or three tests. You will have two teams again and, once you have two teams, the costs escalate. Why go backwards on that front? Then you have to add on the cost of testing per kilometre as well."

FOTA chairman and McLaren team principal Martin Whitmarsh told Reuters in Turkey that the needs of the small teams would be a big consideration in any move to see testing return.

"Many teams would like more testing but we've got to be respectful of the small teams as well. We've got to contain costs," he said. "If the larger teams start testing and it's seen as to the disadvantage of the small teams then that isn't good for the sport."

Even if the testing proposal is rejected at the F1 Commission meeting scheduled for next month, Todt indicated in Turkey that he would push through the regulations for 2013 instead – which will not need the approval of teams.

"I would have loved to have done it in 2011, but we could not impose it as there was no reason to impose it on safety grounds," said Todt.

"So, it will be in 2012 if we get enough [support]. It is something that we are going to present at the next Formula 1 Commission which will be on the Thursday in Valencia, and if not then, we can implement it in 2013 without any agreement.

"At the latest it will be 2013, but hopefully people will accept a few days testing during the season from next year on."

Ferrari president Luca di Montezemolo suggested that his team would be in favour of a return to in-season testing.

"We are not able to do testing, to do training. F1 is only professional sport in the world where you can't train or test," he told CNN.

Bron: http://www.autosport.com/news/report.php/id/91347

Als men tegen extra testen is dan moeten ze ook niet gaan zitten mekkeren en janken dat kleine teams de eerste paar races als test traject gebruiken. :W
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  zaterdag 14 mei 2011 @ 11:57:36 #249
34586 kepler
No bounce, no play
pi_96788297
Ze zijn tegen in-season testing, niet perse tegen meer testen in de winter.
The line is a dot to you!
  maandag 16 mei 2011 @ 17:59:07 #250
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_96895176
Melbourne blijft weer een tijd op de kalender las ik ergens.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')