Dat was in 2009. Hij werd toen tweede in het kampioenschap. Vorig jaar reed hij GP3, waar hij weer tweede werd. Dit jaar rijdt hij World Series by Renault 3.5, waarin hij na 4 races eerste staat in het klassement..quote:Op dinsdag 10 mei 2011 14:51 schreef sanger het volgende:
F2 toch? Volgens mij wel een redelijke coureur.
Maar wsl tweede zal wordenquote:Op dinsdag 10 mei 2011 16:15 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat was in 2009. Hij werd toen tweede in het kampioenschap. Vorig jaar reed hij GP3, waar hij weer tweede werd. Dit jaar rijdt hij World Series by Renault 3.5, waarin hij na 4 races eerste staat in het klassement..
Die kan dus ook een toekomst bij Lotus Renault vergetenquote:Sutil greep in China iemand van Genii Capital bij de keel
Force India-coureur Adrian Sutil is in China op zondag na de race de tweede man van Genii Capital, eigenaar van Lotus Renault GP, naar de keel gevlogen. RAI en TV1 berichtten na het weekend in Sjanghai al dat de Duitser betrokken was bij een gevecht in een bar en 422race.com is meer details te weten gekomen.
Eric Lux, de nummer twee bij Genii Capital en rechterhand van Renault-eigenaar Gerard Lopez, was het slachtoffer van de woede van Sutil. Een woordvoerder van Renault bevestigde: “Er heeft inderdaad een incident plaatsgevonden na de Chinese Grand Prix. Lotus Renault GP is verder niet in de positie om meer commentaar te geven, dat is iets tussen Eric en de andere partij.”
Die andere partij was dus Sutil. De aanleiding van de knokpartij is nog onbekend. Het gebeurde in de club M1NT. Op een gegeven moment kwam Lux overstuur met een bebloede nek uit een privé-kamer. Even later werd Lewis Hamilton in alle haast uit dezelfde kamer weggeleid door zijn bodyguards.
De FIA stelt geen onderzoek in naar de zaak en Force India onthoudt zich van elk commentaar over deze kwestie. “Het is een privé-zaak tussen de betrokken partijen, wij hebben daar geen informatie over en hebben daarom ook niets te melden.”
Volgens Bild heeft hij die gast met een glas in zijn nek geslagenquote:Op woensdag 11 mei 2011 17:37 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Die kan dus ook een toekomst bij Lotus Renault vergetenWel een vechtersbaasje dus, en dat van de man met ''dat'' loopje
laffe hond dat het is!quote:Op woensdag 11 mei 2011 18:26 schreef Tarado het volgende:
[..]
Volgens Bild heeft hij die gast met een glas in zijn nek geslagen
natuurlijk heb je daar wel een punt, een f1 race kan veel geld opleveren en buiten dat om kunnen er ook andere race's gehouden worden.quote:Op donderdag 12 mei 2011 10:02 schreef Bolter het volgende:
Iedereen loopt hier wel sneu over "zijn" belastinggeld te lullen, maar als dit plan gewoon levensvatbaar is kan het enkel geld en werkgelegenheid op leveren. Daarbij is die lening natuurlijk alleen maar verstrekt omdat een Griekenland wat instort ons nog veel meer pieken kost.
Nu weer racen bitte!
Levensvatbaar? Een Europees F1 cicruit, terwijl de F1 juist op zoek is naar races buiten Europa en daarvoor zelfs overweegt om het aantal races in Europa te verminderen.quote:Op donderdag 12 mei 2011 10:02 schreef Bolter het volgende:
Iedereen loopt hier wel sneu over "zijn" belastinggeld te lullen, maar als dit plan gewoon levensvatbaar is kan het enkel geld en werkgelegenheid op leveren. Daarbij is die lening natuurlijk alleen maar verstrekt omdat een Griekenland wat instort ons nog veel meer pieken kost.
Nu weer racen bitte!
De vragen die ik mezelf stel zijn:quote:Op donderdag 12 mei 2011 10:02 schreef Bolter het volgende:
Iedereen loopt hier wel sneu over "zijn" belastinggeld te lullen, maar als dit plan gewoon levensvatbaar is kan het enkel geld en werkgelegenheid op leveren.
De F1 teams willen juist weer meer races in Europa en goedkopere toegangsprijzen. En aangezien volgend jaar het Concorde Agreement afloopt kunnen ze dat eisen voordat ze opnieuw de overeenkomst tekenen.quote:Op donderdag 12 mei 2011 10:24 schreef sanger het volgende:
[..]
Levensvatbaar? Een Europees F1 cicruit, terwijl de F1 juist op zoek is naar races buiten Europa en daarvoor zelfs overweegt om het aantal races in Europa te verminderen.
En natuurlijk levert het werkgelenheid op, alleen is dat maar tijdelijk.
De teams willen dat ja, De FIA niet. Dus dat zal onderhandelen worden. Maar ook teams hebben belang bij een betere verspreiding van races naar bv. Noord-Amerika en eventueel Afrika. Dus daar zal niet veel schokkends uit gaan komen vermoed ik.quote:Op donderdag 12 mei 2011 11:48 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
De F1 teams willen juist weer meer races in Europa en goedkopere toegangsprijzen. En aangezien volgend jaar het Concorde Agreement afloopt kunnen ze dat eisen voordat ze opnieuw de overeenkomst tekenen.
Dat ligt aan de Grieken zelf. Maar in geen enkele hoogste/hoge klasse is een Griek actief voor zover ik weet.quote:En naast werkgelegenheid gaat het ook om de inkomsten van de bezoekers aan de race. Hoewel de race zelf misschien verlies oplevert (zoals de meeste F1 races) komen er op andere manieren inkomsten binnen voor de regio (andere races, meer toerisme e.d.) die het houden van een Grand Prix circuit economisch rendabel maken.
Leuke ideologie. Maar sponsoring is vooral toch nog steeds een kwestie van gunnen.quote:Vergelijk het met sponsoring. Sponsoring kost een bedrijf geld, maar door het vergroten van de naamsbekendheid komen er meer klanten en dus meer geld binnen. Althans, dat is het idee.
FIA gaat over regelgeving, FOM over de commercie en dus de contracten met de circuits.quote:Op donderdag 12 mei 2011 12:10 schreef sanger het volgende:
[..]
De teams willen dat ja, De FIA FOM niet. Dus dat zal onderhandelen worden. Maar ook teams hebben belang bij een betere verspreiding van races naar bv. Noord-Amerika en eventueel Afrika. Dus daar zal niet veel schokkends uit gaan komen vermoed ik.
Keith Collantine (F1 Fanatic) heeft een beter idee. De terugkeer van non-championship races.quote:Op zondag 8 mei 2011 12:09 schreef Peterselieman het volgende:
Je zou bijvoorbeeld de verplichting op kunnen nemen dat teams die willen testen buiten de vaste testweken voorafgaand aan het seizoen dit altijd moeten doen met een jong talent.
quote:...
How testing should be restricted
Teams should be required to test together, at the same tracks, on the same days to keep costs down.
They should not be allowed to test at Grand Prix venues, to ensure they still do set-up work and testing during race weekend practice sessions.
They should only be allowed to run drivers with no Grand Prix experience. And, of course, the total number of test days allowed should be kept to a strict minimum.
But what’s the point of going to the considerable expense of running F1 cars without taking advantage of the opportunity to draw a crowd and make some money? This is why bringing back non-championship races makes sense.
Make testing an event
A three-day, non-championship race weekend could include all the testing time teams need on Friday and Saturday, followed by qualifying and a race on Sunday.
There would be other benefits such as allowing them to test changes to racing rules outside of the championship: such as getting rid of the ‘use both tyres’ rule or changes to the Drag Reduction System.
Resurrecting non-championship race could allow teams to give testing opportunities for young drivers but also participate in a competitive event which will offer far more opportunities for promotion than a dreary eight-hour test.
It would be F1′s equivalent of a ‘friendly’ football match.
...
Ik durf gerust te stellen dat er gedurende het hele jaar geen enkele GP organisatie is die winst draait.quote:Maar vaak is het het geval dat een F1 race verlies draait.
Je hebt gelijkquote:Op donderdag 12 mei 2011 13:33 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
FIA gaat over regelgeving, FOM over de commercie en dus de contracten met de circuits.
Is meer een beetje jaloezie, ik vind het enorm jammer dat we hier in Nederland geen F1 waardig circuit hebben, met 100 miljoen kan je van Assen toch ook wel een aardig circuit maken en zeker als je ziet hoeveel mensen op de TT afkomen en zelfs A1 zal het zeker 100% vol zitten met een F1 race. Helaas kan Bernie dat geen moer schelenquote:Op donderdag 12 mei 2011 10:02 schreef Bolter het volgende:
Iedereen loopt hier wel sneu over "zijn" belastinggeld te lullen, maar als dit plan gewoon levensvatbaar is kan het enkel geld en werkgelegenheid op leveren. Daarbij is die lening natuurlijk alleen maar verstrekt omdat een Griekenland wat instort ons nog veel meer pieken kost.
Nu weer racen bitte!
Misschien een non-championship race als ze dat invoeren voor het in-season testen.quote:Op donderdag 12 mei 2011 14:18 schreef Tarado het volgende:
[..]
Is meer een beetje jaloezie, ik vind het enorm jammer dat we hier in Nederland geen F1 waardig circuit hebben, met 100 miljoen kan je van Assen toch ook wel een aardig circuit maken en zeker als je ziet hoeveel mensen op de TT afkomen en zelfs A1 zal het zeker 100% vol zitten met een F1 race. Helaas kan Bernie dat geen moer schelen
Zit echt wel ergens een zeldzaam vogeltje of graspolletjequote:Op donderdag 12 mei 2011 16:10 schreef Googolplexian het volgende:
Vast wel ergens een stuk polder wat niet loopt
Flevoland.quote:Op donderdag 12 mei 2011 16:10 schreef Googolplexian het volgende:
Vast wel ergens een stuk polder wat niet loopt
In de lucht zitten ook vast talloze onbekende levensvormen die het bestuderen waard zijn.quote:Op donderdag 12 mei 2011 16:15 schreef Bolter het volgende:
[..]
Zit echt wel ergens een zeldzaam vogeltje of graspolletje.
Dat dacht ik dus ook.quote:
Euh, zie smiley enzo, ik vind jij de NL mentaliteit wat dit betreft echt kut.quote:Op donderdag 12 mei 2011 16:20 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
In de lucht zitten ook vast talloze onbekende levensvormen die het bestuderen waard zijn.
Daarom maar stoppen met ademen?
Ik had je smiley door en ging er op inquote:Op donderdag 12 mei 2011 16:29 schreef Bolter het volgende:
[..]
Euh, zie smiley enzo, ik vind jij de NL mentaliteit wat dit betreft echt kut.
Was wel een voorwaardelijke schorsingquote:Op donderdag 12 mei 2011 20:56 schreef kepler het volgende:
Zooooooooooooo... Ik zit nu de Senna docu te kijken, en wat er toen gebeurd is in 88 bij de GP van Japan
Senna wordt gediskwalificeerd, en krijgt 6 maanden schorsing. Voor iets wat de schuld van Prost was (of anders een race-incident)
Nooit geweten dat het zo in elkaar stak
Ow, dat zeggen ze er dan niet weer bijquote:Op donderdag 12 mei 2011 21:36 schreef Nelis89 het volgende:
[..]
Was wel een voorwaardelijke schorsing
quote:On the 22nd May, Sauber are opening the doors to their wind tunnel in Hinwil, Switzerland, and you could go along and witness first-hand a wind tunnel in action, being used by an F1 team for developing their car.
Of course, those of you who have the F1 calendar in their head will realise that the 22nd May is also the date of the Spanish GP, so with that in mind, as part of the package you'll be able to watch the race projected onto a massive screen, along with a live phone connection to the race track. With a lunch buffet that they claim to be delicious included too, it sounds like a great experience.
It's not free, but if you ask us, it's too good to be free - tickets are limited and available at CHF 190 per person (around Ł130) - not too bad at all for what will be a completely new and exciting way to watch your favourite sport!
To get yourself a ticket, just register with Sauber's new online community ay http://sauberF1team.com and go to the 'events' section.
quote:Het team van Ferrari is begonnen aan de ontwikkeling van de fundamentele elementen voor de wagen voor volgend seizoen. Dat bericht de Spaanse krant Marca. De Scuderia zet de ontwikkeling van de huidige 150° Italia niet stop.
Parallel aan de ontwikkeling van de vloer, de uitlaten, de diffuser en engine mapping voor de 2011-bolide liggen het chassis, de versnellingsbak, de wielophanging en de koelingsystemen van de opvolger al op de tekentafel. En de aanpak van Ferrari zal agressiever zijn.
Ontwerper Nikolas Tombazis: “Je moet wel in mei beginnen met de auto voor het volgende seizoen, anders ben je te laat. Voor de ontwikkeling hebben we gesproken over de problemen die we dit jaar ervoeren, om meer agressiviteit in het nieuwe project te steken.”
Er was jaren geleden het plan om Zandvoort compleet te kopieren en in de polder aan te leggen helemaal up to FIA standards om zo de F1 weer terug naar Nederland te halen.quote:Op donderdag 12 mei 2011 16:10 schreef Googolplexian het volgende:
Vast wel ergens een stuk polder wat niet loopt
http://www.autosport.com/news/report.php/id/91349quote:Ferrari president Luca di Montezemolo says Formula 1 teams will be open to the idea of forming their own championship from 2013, on the back of interest from News Corporation about getting involved in the sport.
A tie-up between News Corp and Italian investment group Exor, which has strong ties to Ferrari parent company Fiat, has prompted speculation that Ferrari could be evaluating the possibility of a breakaway series.
Now, in an interview with CNN, di Montezemolo has said that all options are open at the minute - as he suggested that there was no reason to feel the teams had to recommit to working with F1 owners CVC and Bernie Ecclestone beyond the end of the current Concorde Agreement.
"I think we have to be very pragmatic. At the end of 2012, the contracts of every single team with CVC will expire. So, we have three alternatives," di Montezemolo said in an interview broadcast on CNN on Friday.
"We renew with CVC, or we theoretically -- as the basketball teams did in the U.S. with great success -- we create our own company, like the NBA. Just to run the races, the TV rights and so.
"And third, to find a different partner. Bernie Ecclestone did a very good job but he has already sold out three times, so he doesn't own the business anymore. It is CVC that will sell. It will be the teams' decisions.
"At the end of 2012, the contract will expire, so theoretically CVC doesn't own anything. I think it is important to have alternatives. We will see. We have time to do it."
Di Montezemolo was also scathing of the current state of F1 – suggesting that new rules had made grand prix racing not as pure as it was in the past.
"We have gone too far with artificial elements. It's like, if I push footballers to wear tennis shoes in the rain. To have so many pitstops - listen, I want to see competition, I want to see cars on the track. I don't want to see competition in the pits," he explained.
"In the last race there were 80 pitstops. Come on, it's too much. And the people don't understand anymore because when you come out of the pits you don't know what position you're in.
"I think we have gone too far with the machines, too many buttons. The driver is focalizing [focusing on] the buttons, when you have the authorization to overtake. We have gone too far.
"Ferrari will push a lot with the authority - with the respect that we have to the federation and the other teams - to avoid going too far with F1. Because I think it can create problems for the television people and on the racetrack."
Di Montezemolo has backed calls from other leading F1 figures for the sport to do more to improve its promotion – and to embrace new media much better than it has up until now.
"We have to invest in the U.S. We have to improve new technologies in F1 for the people watching the television, for iPad, for the Internet. So I think we are in front of a very important moment," he said.
"We will race in Russia and India. F1, thanks also to Bernie Ecclestone, has become a worldwide sport. Now we have to find the best solution. It is important to invest for the future and the other teams."
Ach, zoals laatst iemand al zei: ''het verlengen van het Concorde agreement is weer op komst.''quote:Op vrijdag 13 mei 2011 12:41 schreef Tarado het volgende:
Ferrari open to breakaway championship
By Jonathan Noble Friday, May 13th 2011, 10:28 GMT
[..]
http://www.autosport.com/news/report.php/id/91349
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |