abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 10 mei 2011 @ 14:51:33 #201
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_96598466
F2 toch? Volgens mij wel een redelijke coureur.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_96602009
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 14:51 schreef sanger het volgende:
F2 toch? Volgens mij wel een redelijke coureur.
Dat was in 2009. Hij werd toen tweede in het kampioenschap. Vorig jaar reed hij GP3, waar hij weer tweede werd. Dit jaar rijdt hij World Series by Renault 3.5, waarin hij na 4 races eerste staat in het klassement..
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  dinsdag 10 mei 2011 @ 16:52:08 #203
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_96603993
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 16:15 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Dat was in 2009. Hij werd toen tweede in het kampioenschap. Vorig jaar reed hij GP3, waar hij weer tweede werd. Dit jaar rijdt hij World Series by Renault 3.5, waarin hij na 4 races eerste staat in het klassement..
Maar wsl tweede zal worden :D
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  woensdag 11 mei 2011 @ 17:37:07 #204
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_96657951
quote:
Sutil greep in China iemand van Genii Capital bij de keel
Force India-coureur Adrian Sutil is in China op zondag na de race de tweede man van Genii Capital, eigenaar van Lotus Renault GP, naar de keel gevlogen. RAI en TV1 berichtten na het weekend in Sjanghai al dat de Duitser betrokken was bij een gevecht in een bar en 422race.com is meer details te weten gekomen.

Eric Lux, de nummer twee bij Genii Capital en rechterhand van Renault-eigenaar Gerard Lopez, was het slachtoffer van de woede van Sutil. Een woordvoerder van Renault bevestigde: “Er heeft inderdaad een incident plaatsgevonden na de Chinese Grand Prix. Lotus Renault GP is verder niet in de positie om meer commentaar te geven, dat is iets tussen Eric en de andere partij.”

Die andere partij was dus Sutil. De aanleiding van de knokpartij is nog onbekend. Het gebeurde in de club M1NT. Op een gegeven moment kwam Lux overstuur met een bebloede nek uit een privé-kamer. Even later werd Lewis Hamilton in alle haast uit dezelfde kamer weggeleid door zijn bodyguards.

De FIA stelt geen onderzoek in naar de zaak en Force India onthoudt zich van elk commentaar over deze kwestie. “Het is een privé-zaak tussen de betrokken partijen, wij hebben daar geen informatie over en hebben daarom ook niets te melden.”
Die kan dus ook een toekomst bij Lotus Renault vergeten :') Wel een vechtersbaasje dus, en dat van de man met ''dat'' loopje _O-
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_96659074
Even raden. Lux is de minnaar van Lewis en dat kon Sutil niet hebben?
Calmer than you are
pi_96659419
Ik wil niet weten wat die 3 flikkers daar aan het doen waren :X :')
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  woensdag 11 mei 2011 @ 18:26:36 #207
131800 Tarado
capô de fusca
pi_96660143
quote:
10s.gif Op woensdag 11 mei 2011 17:37 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Die kan dus ook een toekomst bij Lotus Renault vergeten :') Wel een vechtersbaasje dus, en dat van de man met ''dat'' loopje _O-
Volgens Bild heeft hij die gast met een glas in zijn nek geslagen
  woensdag 11 mei 2011 @ 19:19:37 #208
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_96662767
quote:
laffe hond dat het is! :(
pi_96667782
Fok de crisis, ff een circuitje aanleggen! 8)7

http://www.telegraaf.nl/t(...)circuit__.html?p=5,1
pi_96669243
Griekenland moet zo snel mogelijk afgezonken worden :)
pi_96680328
beetje jammer van Griekenland, afgelopen jaar zo'n crisis en geld tekort, nu even een miljoenen project opstarten... jammer
pi_96685205
De griekse autoriteiten hebben ingestemd met de bouw.. Dat betekent toch niet dat ze het ook betalen :?

http://www.formula1blog.c(...)to-build-f1-circuit/

Hmm.. Hier staat toch dat de staat het deels betaald :{
Where facts are few, experts are many.
pi_96685450
daar gaat de europese steun.. }:|
  donderdag 12 mei 2011 @ 09:48:16 #214
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_96686466
Levert iig wat werkgelegenheid op daar.... Asfalt leggen en tribunes bouwen.
Als ze eerst een contract voor een race regelen, en dan een circuit gaan bouwen... maar nee....
*Soms denk ik dat ik over dingen nadenk
  donderdag 12 mei 2011 @ 09:49:54 #215
131800 Tarado
capô de fusca
pi_96686521
Zijn we wel met z'n allen min of meer aandeelhouder ;(
  donderdag 12 mei 2011 @ 10:02:39 #216
154880 Bolter
Awesomeness
pi_96686941
Iedereen loopt hier wel sneu over "zijn" belastinggeld te lullen, maar als dit plan gewoon levensvatbaar is kan het enkel geld en werkgelegenheid op leveren. Daarbij is die lening natuurlijk alleen maar verstrekt omdat een Griekenland wat instort ons nog veel meer pieken kost.

Nu weer racen bitte! ;)
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
pi_96687390
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 10:02 schreef Bolter het volgende:
Iedereen loopt hier wel sneu over "zijn" belastinggeld te lullen, maar als dit plan gewoon levensvatbaar is kan het enkel geld en werkgelegenheid op leveren. Daarbij is die lening natuurlijk alleen maar verstrekt omdat een Griekenland wat instort ons nog veel meer pieken kost.

Nu weer racen bitte! ;)
natuurlijk heb je daar wel een punt, een f1 race kan veel geld opleveren en buiten dat om kunnen er ook andere race's gehouden worden.
Maar vaak is het het geval dat een F1 race verlies draait.

Hopen dat het een goede investering is:P

Time will tell :)
  donderdag 12 mei 2011 @ 10:24:48 #218
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_96687805
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 10:02 schreef Bolter het volgende:
Iedereen loopt hier wel sneu over "zijn" belastinggeld te lullen, maar als dit plan gewoon levensvatbaar is kan het enkel geld en werkgelegenheid op leveren. Daarbij is die lening natuurlijk alleen maar verstrekt omdat een Griekenland wat instort ons nog veel meer pieken kost.

Nu weer racen bitte! ;)
Levensvatbaar? Een Europees F1 cicruit, terwijl de F1 juist op zoek is naar races buiten Europa en daarvoor zelfs overweegt om het aantal races in Europa te verminderen.

En natuurlijk levert het werkgelenheid op, alleen is dat maar tijdelijk.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  donderdag 12 mei 2011 @ 10:30:39 #219
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_96688024
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 10:02 schreef Bolter het volgende:
Iedereen loopt hier wel sneu over "zijn" belastinggeld te lullen, maar als dit plan gewoon levensvatbaar is kan het enkel geld en werkgelegenheid op leveren.
De vragen die ik mezelf stel zijn:
• Leeft autosport/formule 1 in Griekenland?
• Heeft Griekenland überhaupt wel professionele coureurs, of ooit gehad?
• Hebben inwoners van Griekenland straks honderden Euro's over voor een plaatsje op het circuit?

Ik zie een nieuw mogelijk Istanbul scenario op de loer liggen?
pi_96691286
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 10:24 schreef sanger het volgende:

[..]

Levensvatbaar? Een Europees F1 cicruit, terwijl de F1 juist op zoek is naar races buiten Europa en daarvoor zelfs overweegt om het aantal races in Europa te verminderen.

En natuurlijk levert het werkgelenheid op, alleen is dat maar tijdelijk.
De F1 teams willen juist weer meer races in Europa en goedkopere toegangsprijzen. En aangezien volgend jaar het Concorde Agreement afloopt kunnen ze dat eisen voordat ze opnieuw de overeenkomst tekenen.

En naast werkgelegenheid gaat het ook om de inkomsten van de bezoekers aan de race. Hoewel de race zelf misschien verlies oplevert (zoals de meeste F1 races) komen er op andere manieren inkomsten binnen voor de regio (andere races, meer toerisme e.d.) die het houden van een Grand Prix circuit economisch rendabel maken.

Vergelijk het met sponsoring. Sponsoring kost een bedrijf geld, maar door het vergroten van de naamsbekendheid komen er meer klanten en dus meer geld binnen. Althans, dat is het idee.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  donderdag 12 mei 2011 @ 12:10:52 #221
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_96692151
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 11:48 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

De F1 teams willen juist weer meer races in Europa en goedkopere toegangsprijzen. En aangezien volgend jaar het Concorde Agreement afloopt kunnen ze dat eisen voordat ze opnieuw de overeenkomst tekenen.
De teams willen dat ja, De FIA niet. Dus dat zal onderhandelen worden. Maar ook teams hebben belang bij een betere verspreiding van races naar bv. Noord-Amerika en eventueel Afrika. Dus daar zal niet veel schokkends uit gaan komen vermoed ik.

quote:
En naast werkgelegenheid gaat het ook om de inkomsten van de bezoekers aan de race. Hoewel de race zelf misschien verlies oplevert (zoals de meeste F1 races) komen er op andere manieren inkomsten binnen voor de regio (andere races, meer toerisme e.d.) die het houden van een Grand Prix circuit economisch rendabel maken.
Dat ligt aan de Grieken zelf. Maar in geen enkele hoogste/hoge klasse is een Griek actief voor zover ik weet.

quote:
Vergelijk het met sponsoring. Sponsoring kost een bedrijf geld, maar door het vergroten van de naamsbekendheid komen er meer klanten en dus meer geld binnen. Althans, dat is het idee.
Leuke ideologie. Maar sponsoring is vooral toch nog steeds een kwestie van gunnen.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_96695062
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 12:10 schreef sanger het volgende:

[..]

De teams willen dat ja, De FIA FOM niet. Dus dat zal onderhandelen worden. Maar ook teams hebben belang bij een betere verspreiding van races naar bv. Noord-Amerika en eventueel Afrika. Dus daar zal niet veel schokkends uit gaan komen vermoed ik.
FIA gaat over regelgeving, FOM over de commercie en dus de contracten met de circuits.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_96695274
quote:
14s.gif Op zondag 8 mei 2011 12:09 schreef Peterselieman het volgende:
Je zou bijvoorbeeld de verplichting op kunnen nemen dat teams die willen testen buiten de vaste testweken voorafgaand aan het seizoen dit altijd moeten doen met een jong talent.
Keith Collantine (F1 Fanatic) heeft een beter idee. De terugkeer van non-championship races.

quote:
...
How testing should be restricted
Teams should be required to test together, at the same tracks, on the same days to keep costs down.

They should not be allowed to test at Grand Prix venues, to ensure they still do set-up work and testing during race weekend practice sessions.

They should only be allowed to run drivers with no Grand Prix experience. And, of course, the total number of test days allowed should be kept to a strict minimum.

But what’s the point of going to the considerable expense of running F1 cars without taking advantage of the opportunity to draw a crowd and make some money? This is why bringing back non-championship races makes sense.

Make testing an event
A three-day, non-championship race weekend could include all the testing time teams need on Friday and Saturday, followed by qualifying and a race on Sunday.

There would be other benefits such as allowing them to test changes to racing rules outside of the championship: such as getting rid of the ‘use both tyres’ rule or changes to the Drag Reduction System.

Resurrecting non-championship race could allow teams to give testing opportunities for young drivers but also participate in a competitive event which will offer far more opportunities for promotion than a dreary eight-hour test.

It would be F1′s equivalent of a ‘friendly’ football match.

...
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_96696364
quote:
Maar vaak is het het geval dat een F1 race verlies draait.
Ik durf gerust te stellen dat er gedurende het hele jaar geen enkele GP organisatie is die winst draait.
Misschien dat de lokale middenstand er bij gebaat is, maar volgens mij draaien de GP's stuk voor stuk verlies.

Ik zou daar best graag een keer cijfers over willen zien, maargoed, die kan ik nergens vinden :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  donderdag 12 mei 2011 @ 14:12:35 #225
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_96696733
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 13:33 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

FIA gaat over regelgeving, FOM over de commercie en dus de contracten met de circuits.
Je hebt gelijk :D
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')