abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 1 mei 2011 @ 09:03:32 #101
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_96198343
Ik ben toch blij met m'n handtekening van Button op een 1:18 model van de BAR. Geeft het model toch wat extra :)
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  zondag 1 mei 2011 @ 11:49:16 #102
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_96201033
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 01:40 schreef Schunckelstar het volgende:
ik snap sowieso niet wat je met een handtekening moet :')
eenkrabbel op een stuk papier/textiel... vet man :')
Vandaar dat ik ook niet teleurgesteld was. Leuk als je er een hebt, maar wat moet je er daarna mee :P Het is ook niet dat ik er 2 uur voor in de rij heb gestaan enkel die paar mensen wat op de foto staan, de interesse voor de r30 was groter zal ik het zo zeggen ;)
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_96238518
zijn er binnenkort nog meer races in de buurt waar je gratis/vrij goedkoop naar toe kan? Ben 2? Jaar geleden naar Spa geweest in voorjaar, race met de marcos van cor euser, maar weet niet meer welke klasse, was erg gaaf!
pi_96239073
Dat zal wel iets van Nederlands GT4 kampioensschap geweest zijn ! Erg bruut wagentje zo'n Mantis !

De Endurance races op Zandvoort en assen, zijn buiten de grote evenementen als de Paasraces enz. ook vrij toegankelijk ! Ook paddock en heeel soms zelfs ook de pits (als je je maar aan regels houdt en niet in de weg loopt).
pi_96241402
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 09:41 schreef JohnB52 het volgende:
zijn er binnenkort nog meer races in de buurt waar je gratis/vrij goedkoop naar toe kan? Ben 2? Jaar geleden naar Spa geweest in voorjaar, race met de marcos van cor euser, maar weet niet meer welke klasse, was erg gaaf!
Dutch Supercar Challenge.

Hier de kalender, met onder andere nog races op Assen, Spa en Zolder.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_96244495
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 09:41 schreef JohnB52 het volgende:
zijn er binnenkort nog meer races in de buurt waar je gratis/vrij goedkoop naar toe kan? Ben 2? Jaar geleden naar Spa geweest in voorjaar, race met de marcos van cor euser, maar weet niet meer welke klasse, was erg gaaf!
Toevallig de 1000km van Spa? Geen idee of Euser daar mee reed. Verstappen wel in de paarse Van Merkesteijn Porsche LMP2 _O_
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_96249045
Dutch supercar challenge was t idd, met verschillende klasses door elkaar....
pi_96250035
Where facts are few, experts are many.
  maandag 2 mei 2011 @ 16:07:02 #109
131800 Tarado
capô de fusca
pi_96253067
Hier Bruno op Spa, door hemzelf gefilmd met zijn mobiel
pi_96256284
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 16:07 schreef Tarado het volgende:
Hier Bruno op Spa, door hemzelf gefilmd met zijn mobiel
Lekker in de tegengestelde richting door Eau Rouge _O-
Calmer than you are
pi_96258365
Euroraces van Spa, klinkt mij wel erg leuk om heen te gaan, 26-06-2011...

Maar waar vind ik dan tickets? niet op de site van de DTCC
pi_96258641
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 17:12 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

Lekker in de tegengestelde richting door Eau Rouge _O-
Heb het wel eens vaker geprobeerd met F1 games, maar vind Eau Rouge in tegengestelde richting net zo spannend en listig als in de gode richting. Vooral het grip niveau onderaan Eau Rouge bij het oprijden van het rechte stuk kan dan verradelijk tegenvallen met mooie klappers tegen de muur.

Don't tell Jaques Villeneuve :)
pi_96259058
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 16:07 schreef Tarado het volgende:
Hier Bruno op Spa, door hemzelf gefilmd met zijn mobiel
Foto's? Volgens mij is t gewoon een helmet cam hoor.. Lijkt me sterk dat je met 1 hand ff een paar donuts gaat draaien.
Where facts are few, experts are many.
  maandag 2 mei 2011 @ 18:20:38 #114
131800 Tarado
capô de fusca
pi_96259374
quote:
10s.gif Op maandag 2 mei 2011 18:14 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Foto's? Volgens mij is t gewoon een helmet cam hoor.. Lijkt me sterk dat je met 1 hand ff een paar donuts gaat draaien.
Ik neem slechts over wat hij schrijft:

Check out the video I made with my phone (yes... again the phone) from inside the car!!

@BSenna
pi_96259908
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 18:20 schreef Tarado het volgende:
Ik neem slechts over wat hij schrijft:
Ja, had t ook gelezen en gezien al.. Maar heb foto's zitten kijken, en snap dus serieus niet hoe en waar dat ding dan zit _O-

Where facts are few, experts are many.
pi_96259952
quote:
10s.gif Op maandag 2 mei 2011 18:14 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Foto's? Volgens mij is t gewoon een helmet cam hoor.. Lijkt me sterk dat je met 1 hand ff een paar donuts gaat draaien.
Met 1 hand kun je prima donuts draaien.

Echter denk ik ook dat als het al een telefoon is dat die dan inderdaad op zn helm geplakt zit of iets dergelijks :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_96260054
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 18:06 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Heb het wel eens vaker geprobeerd met F1 games, maar vind Eau Rouge in tegengestelde richting net zo spannend en listig als in de gode richting. Vooral het grip niveau onderaan Eau Rouge bij het oprijden van het rechte stuk kan dan verradelijk tegenvallen met mooie klappers tegen de muur.

Don't tell Jaques Villeneuve :)
Het enige dat ik probeer met F1 games is zo snel mogelijk Alonso in de vernieling rijden 8-)
Calmer than you are
pi_96260100
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 18:34 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

Het enige dat ik probeer met F1 games is zo snel mogelijk Alonso in de vernieling rijden 8-)
Inderdaad. En dan terug naar de pits en maar kijken of ik nog in de top 10 weet te komen.

Meedoen is belangrijker dan winnen zullen we maar zeggen :7
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  maandag 2 mei 2011 @ 18:41:31 #119
295251 SjaakVilleneuve
Sjaak Attack!
pi_96260391
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 18:31 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Ja, had t ook gelezen en gezien al.. Maar heb foto's zitten kijken, en snap dus serieus niet hoe en waar dat ding dan zit _O-

[ afbeelding ]
mooie foto _O_
" If I knew I couldn't win races, I would have stayed in the States."
pi_96261290
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 18:41 schreef SjaakVilleneuve het volgende:
mooie foto _O_
Meer hier ;)
http://www.f1fanatic.co.u(...)enault-demo-run-spa/
Where facts are few, experts are many.
  maandag 2 mei 2011 @ 20:00:10 #121
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_96264624
quote:
7s.gif Op maandag 2 mei 2011 12:43 schreef vosss het volgende:

[..]

Toevallig de 1000km van Spa? Geen idee of Euser daar mee reed. Verstappen wel in de paarse Van Merkesteijn Porsche LMP2 _O_
1000km is niet gratis. Is altijd al ¤15 entree geweest voor zover ik weet. Ik heb nog een bon gekregen waarbij je ¤5 korting krijgt, voor een kratje bier stuur ik 'm op :7
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_96264728
Een bak bier kost meer dan 5 euro korting vrind :'(
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  maandag 2 mei 2011 @ 20:03:14 #123
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_96264779
Ow en dit nog:
quote:
Trulli beleeft de laatste tijd weinig plezier aan de Formule 1
Trulli beleeft de laatste tijd weinig plezier aan de Formule 1 Team Lotus-coureur Jarno Trulli rijdt dit seizoen tot nu toe een beetje kleurloos rond. De ervaren Italiaan verkeert zelf niet in topvorm en bovendien kampt zijn wagen nog met problemen aan de stuurbekrachtiging. Dat is van invloed op het plezier dat Trulli aan het rijden beleeft.

“Ik worstel met de stuurbekrachtiging en ik geniet niet op de manier zoals ik zou willen”, begint de eenmalig Grand Prix-winnaar tegenover ESPN F1. “Ik heb wat duels uitgevochten waar ik iets aan vreugde uit haal, maar het is een beetje frustrerend dat ik niet kan pushen zoals ik wil.”

“Ik ben ver verwijderd van mijn beste vorm. Het heeft niet veel nodig om beter te worden. Wat meer gevoel met de stuurbekrachtiging, en met de op komst zijnde aerodynamische upgrades moet het ook beter gaan.”

“Ik kan alleen klagen over de stuurbekrachtiging, die voldoet niet aan mijn wensen. Ik krijg niet het goede gevoel van de auto, heb niet het vertrouwen om de wagen tot de limiet te pushen en de potentie los te laten komen. De prioriteit is om een beter gevoel met de bolide te creëren.”
Mijn advied voor Fernandes: Hop! Schop eronder. Aan een coureur met Olympische gedachtes heb je niets! Zet dan een jong talent langs kovalainen die wel vooruit wilt met die kar. Trulli :')
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  maandag 2 mei 2011 @ 20:03:55 #124
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_96264812
quote:
11s.gif Op maandag 2 mei 2011 20:02 schreef vosss het volgende:
Een bak bier kost meer dan 5 euro korting vrind :'(
:P
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_96280526
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 20:03 schreef Sinister-D- het volgende:
Ow en dit nog:

[..]

Mijn advied voor Fernandes: Hop! Schop eronder. Aan een coureur met Olympische gedachtes heb je niets! Zet dan een jong talent langs kovalainen die wel vooruit wilt met die kar. Trulli :')
Ga dan Trullie, je kan het, ga lemans series rijden ofzo maar val ons niet meer lastig.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_96289403
Sam Michael en Jon Tomlinson weg bij Williams aan het eind van het seizoen

quote:
Williams F1 today announced that Technical Director, Sam Michael, and Chief Aerodynamicist, Jon Tomlinson, have resigned from their positions within the company, to take effect at the end of 2011.

Frank Williams, Team Principal, said: “Both Sam and Jon are talented and driven people who have worked hard for Williams over 10 and five years respectively. Nonetheless, they have recognised that the team’s performance is not at the level that it needs to be and have resigned in order to give the team the opportunity to regroup and undertake the changes necessary to get back to the front of the grid. Both will continue to work in their present positions through until the end of the year to ensure that the team maintains focus and momentum during the 2011 season. We are very grateful to Sam and to Jon for their professional approach.”
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  dinsdag 3 mei 2011 @ 12:05:03 #127
131800 Tarado
capô de fusca
pi_96289468
quote:
Dat is lekker handig om die gasten nu al de wacht aan te zeggen, is leuk voor je motivatie als je nog een heel seizoen door moet ;(

Edit: dat ze zelf ontslag hebben genomen neem ik met een korreltje zout
  dinsdag 3 mei 2011 @ 12:08:13 #128
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_96289589
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 12:05 schreef Tarado het volgende:

[..]

Dat is lekker handig om die gasten nu al de wacht aan te zeggen, is leuk voor je motivatie als je nog een heel seizoen door moet ;(

Edit: dat ze zelf ontslag hebben genomen neem ik met een korreltje zout
Officieel zijn ze zelf opgestapt....
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_96289649
Die jongens moeten aan de slag bij Force India. Na het vertrek van James Key, Gascoigne en nog wat andere sleutelfiguren gaat het hard achteruit daar.
pi_96289740
Sam Michael heb ik wel altijd een sympathieke gast gevonden :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  dinsdag 3 mei 2011 @ 12:16:34 #131
131800 Tarado
capô de fusca
pi_96289885
Michael resigns, Coughlan joins Williams

By Jonathan Noble Tuesday, May 3rd 2011, 09:50 GMT

quote:
Williams technical director Sam Michael and chief aerodynamic Jon Tomlinson have resigned from the team, as the outfit announced on Tuesday the appointment of Mike Coughlan as chief engineer.

On the back of a troubled start to the campaign, Michael and Tomlinson have both decided to leave the outfit at the end of the season when their current contracts expire.

Team boss Frank Williams said the departure of the two would allow the team time to sort out replacements that would help turn around its situation.

"Both Sam and Jon are talented and driven people who have worked hard for Williams over 10 and five years respectively," he said. "Nonetheless, they have recognised that the team's performance is not at the level that it needs to be and have resigned in order to give the team the opportunity to regroup and undertake the changes necessary to get back to the front of the grid.

"Both will continue to work in their present positions through until the end of the year to ensure that the team maintains focus and momentum during the 2011 season. We are very grateful to Sam and to Jon for their professional approach."

In the wake of the decisions of Michael and Tomlinson, Williams has signed former McLaren technical chief Mike Coughlan - who left the Woking-based team in the wake of the 2007 spy scandal - as its new chief engineer.

Williams said: "Mike Coughlan is a fine engineer with extensive experience across Formula One and both civil and defence engineering.

"He left Formula 1 in 2007 because of conduct which he acknowledges was wrong and which he profoundly regrets. His two year ban from the sport expired some time ago and Mike is now determined to prove himself again.

"Williams is delighted to be able to give him the opportunity to do this and we are very pleased to have one of the most talented and competitive engineers in the sport helping us to return to the front of the grid.

"This is the first step in re-building and strengthening our technical group. We will announce the next steps as they develop."

Coughlan added: "I am grateful to Williams for giving me this opportunity. My experience in 2007 was life-changing. Since then, I have endeavoured to put my skills to good use in the design of the Ocelot vehicle whose purpose is to transport soldiers in safety. I have also enjoyed my time with Michael Waltrip Racing: they are an excellent race team and I wish them well for the future.

"Now, I am looking forward to returning to a sport which I love and to joining a team that I have admired for many years. I will dedicate myself to the team and to ensuring that we return to competitiveness while respecting the ethical standards with which Williams has always been synonymous."
  dinsdag 3 mei 2011 @ 12:24:16 #132
131800 Tarado
capô de fusca
pi_96290156
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 12:08 schreef sanger het volgende:

[..]

Officieel zijn ze zelf opgestapt....
Zie mijn post #131, officieel heb je gelijk :)
  dinsdag 3 mei 2011 @ 12:35:29 #133
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_96291799
Geen F1, maar toch even een filmpje:


Afgelopen zondag op Imola. En volgens mij op dezelfde datum als Senna destijds of vergis ik me nu? Ben net wakker en compleet brak vandaar.

Dit loopt zo te zien wel goed af, maar wel een flinke klapper zeg :X
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  woensdag 4 mei 2011 @ 10:05:34 #135
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_96332139
Heb dus die Senna docu gezien, maar ik moet toegeven: ik had er meer van verwacht. :{
Calmer than you are
  woensdag 4 mei 2011 @ 10:32:05 #137
131800 Tarado
capô de fusca
pi_96332245
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 10:29 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Heb dus die Senna docu gezien, maar ik moet toegeven: ik had er meer van verwacht. :{
In een bioscoop of heb je het ergens kunnen downloaden?
pi_96332384
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 10:32 schreef Tarado het volgende:

[..]

In een bioscoop of heb je het ergens kunnen downloaden?
Zie Senna, Beyond The Speed of Sound
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_96333051
Is die ook al ergens te koop? :@

En ontopic:

En dat dan na ronde 3 uiteraard ;)
quote:
FIA bevestigt DRS-zone voor Turkije op achterste rechte stuk
De internationale autosportbond FIA heeft het gebied voor de beweegbare achtervleugel of het Drag Reduction System voor de Grand Prix van Turkije bekend gemaakt. Zoals verwacht ligt de zone op het achterste rechte stuk richting bocht 12.

Het punt om te meten of een coureur binnen een seconde van zijn voorligger rijdt is vlag voor bocht 9 gesitueerd. De DRS-zone op Istanbul Park gaat vlak voor het knikje in het achterste rechte stuk, bocht 11, in.
<>
pi_96333760
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 10:53 schreef Swindler het volgende:
En ontopic:

En dat dan na ronde 3 uiteraard ;)
Where facts are few, experts are many.
pi_96334215
quote:
14s.gif Op woensdag 4 mei 2011 11:11 schreef Atreidez het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Zo...dat wordt lekker in de toerenbegrenzer raggen dan.
Calmer than you are
pi_96336001
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 11:23 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

Zo...dat wordt lekker in de toerenbegrenzer raggen dan.
En RBR met volledig werkende KERS, staat gelijk aan onoverwinnelijk.
pi_96337091
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 12:07 schreef LWD-Godius het volgende:

[..]

En RBR met volledig werkende KERS, staat gelijk aan onoverwinnelijk.
Moeten ze wel een betere bandenstrategie toepassen!
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_96338011
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 12:07 schreef LWD-Godius het volgende:

[..]

En RBR met volledig werkende KERS, staat gelijk aan onoverwinnelijk.
Ik moet nog zien dat die komende GP volledig werkt zonder problemen voor beide coureurs :+
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  woensdag 4 mei 2011 @ 13:06:26 #145
131800 Tarado
capô de fusca
pi_96338329
quote:
7s.gif Op woensdag 4 mei 2011 12:59 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik moet nog zien dat die komende GP volledig werkt zonder problemen voor beide coureurs :+
Inderdaad, het zeggen is 1 ding, laat het eerst maar zien, ik verwacht wel wat van de Macs dit weekend
  woensdag 4 mei 2011 @ 16:00:09 #146
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_96376607
Nieuwe motorenleverancier voor de Formule 1: PURE

quote:
Former BAR team principal Craig Pollock is to return to Formula 1 in 2013 as the head of a new customer engine supply company.

Pollock has launched PURE, which stands for Propulsion Universelle et Recuperation d'Energie, to provide teams with power-units that comply with the new 1.6-litre four-cylinder turbo engine regulations that come into force that year.

A team of management and technical partners have been recruited for the project - including former Renault F1 managing director Christian Contzen and aerospace expert Robin Southwell.

PURE has contracted TEOS Powertrain Engineering - which is half-owned by Mecachrome and half by IFP Energies Nouvelles - to help design and produce the engines.

Speaking about the plans, Pollock said: "The vision for PURE is to be a leader in the development of the next generation power train technology which must respond to the demands for a cleaner environment.

"The 2013 F1 power train regulation changes offer PURE an immediate platform to field test and validate future technologies for implementation in other industries."
Eind van het jaar eerste versie in test
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  donderdag 5 mei 2011 @ 09:44:33 #148
131800 Tarado
capô de fusca
pi_96377160
Everything is for sale…
May 5, 2011 by joesaward
quote:
I do not know how many times I have read today that CVC Capital and Bernie Ecclestone are saying that the sport is not for sale. Let’s look at that… Ecclestone owns a mere 5.3 percent of the business, and the Ecclestone Family’s Bambino Trust (which to all intents and purposes can be regarded as doing what Mr E wants) owns another 8.5 percent. The staff of the business, who may also support their leader (with one notable exception), own 3.6 percent. Add that lot up and it comes to 17.4 percent. Two US banks own more than that and CVC owns nearly four times the number of shares that Ecclestone can muster. Thus it is fair to say that it is not for him to say what is sale and what is not for sale. There may be shareholder agreements that involve Ecclestone having a first option to buy back the business and things like that, but that would require a very substantial payment as well… particularly if there were other bidders involved. The other day Ecclestone said that he reckoned the business was worth six or seven billion dollars (admittedly that was designed to scare away buyers) but it is doubtful that even he would be able to raise even half that amount of cash. Banks are meaner than they used to be.

And CVC? It was interesting to me (but apparently not to anyone else) that CVC’s press statement carefully avoided directly saying that the business was not for sale. It said that James Murdoch had been told that the business was not for sale, but that was in the past tense and the fact that it was thus phrased is unlikely to have been an accident. One thing that I have learned over the years in F1 is that one needs to read the wording very carefully because press statements often give one impression, but say something completely different. The other thing I have learned over the years is that 75 percent of conspiracy theories are wrong, so the concept of this being simple posturing as a lever to extract a better deal for the teams seems more than a little far-fetched. The teams will obviously take advantage of the situation, but orchestrating this sort of thing is beyond their collective powers. From where I am sitting and from what I am hearing this is a News Corporation deal from the start, probably young James Murdoch being keen to show the world that he is just as sharp as his father, following his recent elevation to a bigger international job. Buying F1 is a neat way of showing the world his ambitions for the business, now that his father has turned 80.

And will CVC sell? Is the Pope a Catholic. Private equity firms exist to make money. It is their only raison d’être and this is why private investors pure money into them. If they are good at what they do – and CVC is clearly very good at it – then there is no emotion involved. Everything is a commodity and you try to buy when the price is low and sell when the price is high. In the case of F1 this was, in effect, a leveraged buyout, where a large amount of debt was incurred to fund the various purchases. The goal since then has been to improve the financial results of the business, allowing it to pay off the debt and create a better prospect for a future sale or an Initial Public Offering. The goal is clear, the only question is the timescale but CVC Capital Partners is not in F1 because Donald Mackenzie and his chums in suits like to watch noisy cars going round and round in circles. The sound they love best is money being counted.

The New Corporation route to buying F1 is interesting. To float the idea in the business world it is clear that all leaks have been going to the serious financial press, not the wannabe financial press in F1. The aim is to attract interested parties who can bring money to the table. The car companies may not want this kind of investment on their books, but there are holding companies (such as Exor) that have the financial clout to play these games. Renault has it own bank called RCI Banque, which currently loans more than ¤ 10 billion. Mercedes’s holding company Daimler is a financial heavyweight with revenues of ¤97.8 billion and earnings o ¤7.3 billion last year. Red Bull is a vast empire these days with annual sales heading towards $5 billion, high profit margins and nothing much to spend the money on, so much so that the company funds two F1 teams. Elsewhere the teams may be smaller but they are well-connected. Sauber is heavily in bed with the world’s richest man Carlos Slim, Ferrari is still funded by Philip Morris International, which recently reported a first quarter profit of $1.92 billion and revenues of $16.5 billion. The company is busy spending its money buying out shareholders. Williams is now partially owned by John de Mol, who runs the vast entertainment business Endemol, which has been linked to News Corporation many times as a potential content provider. Force India is backed by the Indian billionaire Vijay Mallya, while the other teams are supported, to a lesser or greater extent, by multimillionaire businesses. This is a decent pool of potential investors and while News Corporation might want to take the lead, to maximise the profits, having others as shareholders would help with raising money and make later negotiation easier.

So let’s face it: the sport is for sale. It is just a question of someone coming up with the right price to send CVC away…
http://joesaward.wordpress.com/2011/05/05/everything-is-for-sale/
  donderdag 5 mei 2011 @ 09:48:07 #149
131800 Tarado
capô de fusca
pi_96377265
quote:
Riskant initiatief, hij kan dan wel minder overhead hebben maar Mercedes en Renault hebben commerciële (marketing) belangen die hij niet heeft
  donderdag 5 mei 2011 @ 10:17:27 #150
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_96378041
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 09:48 schreef Tarado het volgende:

[..]

Riskant initiatief, hij kan dan wel minder overhead hebben maar Mercedes en Renault hebben commerciële (marketing) belangen die hij niet heeft
Renault meer dan Mercedes met een 1.6 blokje, lijkt me :)
Calm down, please!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')