Vandaar dat ik ook niet teleurgesteld was. Leuk als je er een hebt, maar wat moet je er daarna meequote:Op zondag 1 mei 2011 01:40 schreef Schunckelstar het volgende:
ik snap sowieso niet wat je met een handtekening moet![]()
eenkrabbel op een stuk papier/textiel... vet man
Dutch Supercar Challenge.quote:Op maandag 2 mei 2011 09:41 schreef JohnB52 het volgende:
zijn er binnenkort nog meer races in de buurt waar je gratis/vrij goedkoop naar toe kan? Ben 2? Jaar geleden naar Spa geweest in voorjaar, race met de marcos van cor euser, maar weet niet meer welke klasse, was erg gaaf!
Toevallig de 1000km van Spa? Geen idee of Euser daar mee reed. Verstappen wel in de paarse Van Merkesteijn Porsche LMP2quote:Op maandag 2 mei 2011 09:41 schreef JohnB52 het volgende:
zijn er binnenkort nog meer races in de buurt waar je gratis/vrij goedkoop naar toe kan? Ben 2? Jaar geleden naar Spa geweest in voorjaar, race met de marcos van cor euser, maar weet niet meer welke klasse, was erg gaaf!
Lekker in de tegengestelde richting door Eau Rougequote:Op maandag 2 mei 2011 16:07 schreef Tarado het volgende:
Hier Bruno op Spa, door hemzelf gefilmd met zijn mobiel
Heb het wel eens vaker geprobeerd met F1 games, maar vind Eau Rouge in tegengestelde richting net zo spannend en listig als in de gode richting. Vooral het grip niveau onderaan Eau Rouge bij het oprijden van het rechte stuk kan dan verradelijk tegenvallen met mooie klappers tegen de muur.quote:Op maandag 2 mei 2011 17:12 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Lekker in de tegengestelde richting door Eau Rouge
Foto's? Volgens mij is t gewoon een helmet cam hoor.. Lijkt me sterk dat je met 1 hand ff een paar donuts gaat draaien.quote:Op maandag 2 mei 2011 16:07 schreef Tarado het volgende:
Hier Bruno op Spa, door hemzelf gefilmd met zijn mobiel
Ik neem slechts over wat hij schrijft:quote:Op maandag 2 mei 2011 18:14 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Foto's? Volgens mij is t gewoon een helmet cam hoor.. Lijkt me sterk dat je met 1 hand ff een paar donuts gaat draaien.
Ja, had t ook gelezen en gezien al.. Maar heb foto's zitten kijken, en snap dus serieus niet hoe en waar dat ding dan zitquote:
Met 1 hand kun je prima donuts draaien.quote:Op maandag 2 mei 2011 18:14 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Foto's? Volgens mij is t gewoon een helmet cam hoor.. Lijkt me sterk dat je met 1 hand ff een paar donuts gaat draaien.
Het enige dat ik probeer met F1 games is zo snel mogelijk Alonso in de vernieling rijdenquote:Op maandag 2 mei 2011 18:06 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Heb het wel eens vaker geprobeerd met F1 games, maar vind Eau Rouge in tegengestelde richting net zo spannend en listig als in de gode richting. Vooral het grip niveau onderaan Eau Rouge bij het oprijden van het rechte stuk kan dan verradelijk tegenvallen met mooie klappers tegen de muur.
Don't tell Jaques Villeneuve
Inderdaad. En dan terug naar de pits en maar kijken of ik nog in de top 10 weet te komen.quote:Op maandag 2 mei 2011 18:34 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Het enige dat ik probeer met F1 games is zo snel mogelijk Alonso in de vernieling rijden
mooie fotoquote:Op maandag 2 mei 2011 18:31 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Ja, had t ook gelezen en gezien al.. Maar heb foto's zitten kijken, en snap dus serieus niet hoe en waar dat ding dan zit
[ afbeelding ]
1000km is niet gratis. Is altijd al ¤15 entree geweest voor zover ik weet. Ik heb nog een bon gekregen waarbij je ¤5 korting krijgt, voor een kratje bier stuur ik 'm opquote:Op maandag 2 mei 2011 12:43 schreef vosss het volgende:
[..]
Toevallig de 1000km van Spa? Geen idee of Euser daar mee reed. Verstappen wel in de paarse Van Merkesteijn Porsche LMP2
Mijn advied voor Fernandes: Hop! Schop eronder. Aan een coureur met Olympische gedachtes heb je niets! Zet dan een jong talent langs kovalainen die wel vooruit wilt met die kar. Trulliquote:Trulli beleeft de laatste tijd weinig plezier aan de Formule 1
Trulli beleeft de laatste tijd weinig plezier aan de Formule 1 Team Lotus-coureur Jarno Trulli rijdt dit seizoen tot nu toe een beetje kleurloos rond. De ervaren Italiaan verkeert zelf niet in topvorm en bovendien kampt zijn wagen nog met problemen aan de stuurbekrachtiging. Dat is van invloed op het plezier dat Trulli aan het rijden beleeft.
“Ik worstel met de stuurbekrachtiging en ik geniet niet op de manier zoals ik zou willen”, begint de eenmalig Grand Prix-winnaar tegenover ESPN F1. “Ik heb wat duels uitgevochten waar ik iets aan vreugde uit haal, maar het is een beetje frustrerend dat ik niet kan pushen zoals ik wil.”
“Ik ben ver verwijderd van mijn beste vorm. Het heeft niet veel nodig om beter te worden. Wat meer gevoel met de stuurbekrachtiging, en met de op komst zijnde aerodynamische upgrades moet het ook beter gaan.”
“Ik kan alleen klagen over de stuurbekrachtiging, die voldoet niet aan mijn wensen. Ik krijg niet het goede gevoel van de auto, heb niet het vertrouwen om de wagen tot de limiet te pushen en de potentie los te laten komen. De prioriteit is om een beter gevoel met de bolide te creëren.”
quote:Op maandag 2 mei 2011 20:02 schreef vosss het volgende:
Een bak bier kost meer dan 5 euro korting vrind
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
Ga dan Trullie, je kan het, ga lemans series rijden ofzo maar val ons niet meer lastig.quote:Op maandag 2 mei 2011 20:03 schreef Sinister-D- het volgende:
Ow en dit nog:
[..]
Mijn advied voor Fernandes: Hop! Schop eronder. Aan een coureur met Olympische gedachtes heb je niets! Zet dan een jong talent langs kovalainen die wel vooruit wilt met die kar. Trulli
quote:Williams F1 today announced that Technical Director, Sam Michael, and Chief Aerodynamicist, Jon Tomlinson, have resigned from their positions within the company, to take effect at the end of 2011.
Frank Williams, Team Principal, said: “Both Sam and Jon are talented and driven people who have worked hard for Williams over 10 and five years respectively. Nonetheless, they have recognised that the team’s performance is not at the level that it needs to be and have resigned in order to give the team the opportunity to regroup and undertake the changes necessary to get back to the front of the grid. Both will continue to work in their present positions through until the end of the year to ensure that the team maintains focus and momentum during the 2011 season. We are very grateful to Sam and to Jon for their professional approach.”
Dat is lekker handig om die gasten nu al de wacht aan te zeggen, is leuk voor je motivatie als je nog een heel seizoen door moetquote:Op dinsdag 3 mei 2011 12:03 schreef sasquatsch het volgende:
Sam Michael en Jon Tomlinson weg bij Williams aan het eind van het seizoen
[..]
Officieel zijn ze zelf opgestapt....quote:Op dinsdag 3 mei 2011 12:05 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat is lekker handig om die gasten nu al de wacht aan te zeggen, is leuk voor je motivatie als je nog een heel seizoen door moet
Edit: dat ze zelf ontslag hebben genomen neem ik met een korreltje zout
quote:Williams technical director Sam Michael and chief aerodynamic Jon Tomlinson have resigned from the team, as the outfit announced on Tuesday the appointment of Mike Coughlan as chief engineer.
On the back of a troubled start to the campaign, Michael and Tomlinson have both decided to leave the outfit at the end of the season when their current contracts expire.
Team boss Frank Williams said the departure of the two would allow the team time to sort out replacements that would help turn around its situation.
"Both Sam and Jon are talented and driven people who have worked hard for Williams over 10 and five years respectively," he said. "Nonetheless, they have recognised that the team's performance is not at the level that it needs to be and have resigned in order to give the team the opportunity to regroup and undertake the changes necessary to get back to the front of the grid.
"Both will continue to work in their present positions through until the end of the year to ensure that the team maintains focus and momentum during the 2011 season. We are very grateful to Sam and to Jon for their professional approach."
In the wake of the decisions of Michael and Tomlinson, Williams has signed former McLaren technical chief Mike Coughlan - who left the Woking-based team in the wake of the 2007 spy scandal - as its new chief engineer.
Williams said: "Mike Coughlan is a fine engineer with extensive experience across Formula One and both civil and defence engineering.
"He left Formula 1 in 2007 because of conduct which he acknowledges was wrong and which he profoundly regrets. His two year ban from the sport expired some time ago and Mike is now determined to prove himself again.
"Williams is delighted to be able to give him the opportunity to do this and we are very pleased to have one of the most talented and competitive engineers in the sport helping us to return to the front of the grid.
"This is the first step in re-building and strengthening our technical group. We will announce the next steps as they develop."
Coughlan added: "I am grateful to Williams for giving me this opportunity. My experience in 2007 was life-changing. Since then, I have endeavoured to put my skills to good use in the design of the Ocelot vehicle whose purpose is to transport soldiers in safety. I have also enjoyed my time with Michael Waltrip Racing: they are an excellent race team and I wish them well for the future.
"Now, I am looking forward to returning to a sport which I love and to joining a team that I have admired for many years. I will dedicate myself to the team and to ensuring that we return to competitiveness while respecting the ethical standards with which Williams has always been synonymous."
In een bioscoop of heb je het ergens kunnen downloaden?quote:Op woensdag 4 mei 2011 10:29 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Heb dus die Senna docu gezien, maar ik moet toegeven: ik had er meer van verwacht.
Zie Senna, Beyond The Speed of Soundquote:Op woensdag 4 mei 2011 10:32 schreef Tarado het volgende:
[..]
In een bioscoop of heb je het ergens kunnen downloaden?
quote:FIA bevestigt DRS-zone voor Turkije op achterste rechte stuk
De internationale autosportbond FIA heeft het gebied voor de beweegbare achtervleugel of het Drag Reduction System voor de Grand Prix van Turkije bekend gemaakt. Zoals verwacht ligt de zone op het achterste rechte stuk richting bocht 12.
Het punt om te meten of een coureur binnen een seconde van zijn voorligger rijdt is vlag voor bocht 9 gesitueerd. De DRS-zone op Istanbul Park gaat vlak voor het knikje in het achterste rechte stuk, bocht 11, in.
quote:Op woensdag 4 mei 2011 10:53 schreef Swindler het volgende:
En ontopic:
En dat dan na ronde 3 uiteraard
En RBR met volledig werkende KERS, staat gelijk aan onoverwinnelijk.quote:Op woensdag 4 mei 2011 11:23 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Zo...dat wordt lekker in de toerenbegrenzer raggen dan.
Moeten ze wel een betere bandenstrategie toepassen!quote:Op woensdag 4 mei 2011 12:07 schreef LWD-Godius het volgende:
[..]
En RBR met volledig werkende KERS, staat gelijk aan onoverwinnelijk.
Ik moet nog zien dat die komende GP volledig werkt zonder problemen voor beide coureursquote:Op woensdag 4 mei 2011 12:07 schreef LWD-Godius het volgende:
[..]
En RBR met volledig werkende KERS, staat gelijk aan onoverwinnelijk.
Inderdaad, het zeggen is 1 ding, laat het eerst maar zien, ik verwacht wel wat van de Macs dit weekendquote:Op woensdag 4 mei 2011 12:59 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik moet nog zien dat die komende GP volledig werkt zonder problemen voor beide coureurs
Eind van het jaar eerste versie in testquote:Former BAR team principal Craig Pollock is to return to Formula 1 in 2013 as the head of a new customer engine supply company.
Pollock has launched PURE, which stands for Propulsion Universelle et Recuperation d'Energie, to provide teams with power-units that comply with the new 1.6-litre four-cylinder turbo engine regulations that come into force that year.
A team of management and technical partners have been recruited for the project - including former Renault F1 managing director Christian Contzen and aerospace expert Robin Southwell.
PURE has contracted TEOS Powertrain Engineering - which is half-owned by Mecachrome and half by IFP Energies Nouvelles - to help design and produce the engines.
Speaking about the plans, Pollock said: "The vision for PURE is to be a leader in the development of the next generation power train technology which must respond to the demands for a cleaner environment.
"The 2013 F1 power train regulation changes offer PURE an immediate platform to field test and validate future technologies for implementation in other industries."
http://joesaward.wordpress.com/2011/05/05/everything-is-for-sale/quote:I do not know how many times I have read today that CVC Capital and Bernie Ecclestone are saying that the sport is not for sale. Let’s look at that… Ecclestone owns a mere 5.3 percent of the business, and the Ecclestone Family’s Bambino Trust (which to all intents and purposes can be regarded as doing what Mr E wants) owns another 8.5 percent. The staff of the business, who may also support their leader (with one notable exception), own 3.6 percent. Add that lot up and it comes to 17.4 percent. Two US banks own more than that and CVC owns nearly four times the number of shares that Ecclestone can muster. Thus it is fair to say that it is not for him to say what is sale and what is not for sale. There may be shareholder agreements that involve Ecclestone having a first option to buy back the business and things like that, but that would require a very substantial payment as well… particularly if there were other bidders involved. The other day Ecclestone said that he reckoned the business was worth six or seven billion dollars (admittedly that was designed to scare away buyers) but it is doubtful that even he would be able to raise even half that amount of cash. Banks are meaner than they used to be.
And CVC? It was interesting to me (but apparently not to anyone else) that CVC’s press statement carefully avoided directly saying that the business was not for sale. It said that James Murdoch had been told that the business was not for sale, but that was in the past tense and the fact that it was thus phrased is unlikely to have been an accident. One thing that I have learned over the years in F1 is that one needs to read the wording very carefully because press statements often give one impression, but say something completely different. The other thing I have learned over the years is that 75 percent of conspiracy theories are wrong, so the concept of this being simple posturing as a lever to extract a better deal for the teams seems more than a little far-fetched. The teams will obviously take advantage of the situation, but orchestrating this sort of thing is beyond their collective powers. From where I am sitting and from what I am hearing this is a News Corporation deal from the start, probably young James Murdoch being keen to show the world that he is just as sharp as his father, following his recent elevation to a bigger international job. Buying F1 is a neat way of showing the world his ambitions for the business, now that his father has turned 80.
And will CVC sell? Is the Pope a Catholic. Private equity firms exist to make money. It is their only raison d’être and this is why private investors pure money into them. If they are good at what they do – and CVC is clearly very good at it – then there is no emotion involved. Everything is a commodity and you try to buy when the price is low and sell when the price is high. In the case of F1 this was, in effect, a leveraged buyout, where a large amount of debt was incurred to fund the various purchases. The goal since then has been to improve the financial results of the business, allowing it to pay off the debt and create a better prospect for a future sale or an Initial Public Offering. The goal is clear, the only question is the timescale but CVC Capital Partners is not in F1 because Donald Mackenzie and his chums in suits like to watch noisy cars going round and round in circles. The sound they love best is money being counted.
The New Corporation route to buying F1 is interesting. To float the idea in the business world it is clear that all leaks have been going to the serious financial press, not the wannabe financial press in F1. The aim is to attract interested parties who can bring money to the table. The car companies may not want this kind of investment on their books, but there are holding companies (such as Exor) that have the financial clout to play these games. Renault has it own bank called RCI Banque, which currently loans more than ¤ 10 billion. Mercedes’s holding company Daimler is a financial heavyweight with revenues of ¤97.8 billion and earnings o ¤7.3 billion last year. Red Bull is a vast empire these days with annual sales heading towards $5 billion, high profit margins and nothing much to spend the money on, so much so that the company funds two F1 teams. Elsewhere the teams may be smaller but they are well-connected. Sauber is heavily in bed with the world’s richest man Carlos Slim, Ferrari is still funded by Philip Morris International, which recently reported a first quarter profit of $1.92 billion and revenues of $16.5 billion. The company is busy spending its money buying out shareholders. Williams is now partially owned by John de Mol, who runs the vast entertainment business Endemol, which has been linked to News Corporation many times as a potential content provider. Force India is backed by the Indian billionaire Vijay Mallya, while the other teams are supported, to a lesser or greater extent, by multimillionaire businesses. This is a decent pool of potential investors and while News Corporation might want to take the lead, to maximise the profits, having others as shareholders would help with raising money and make later negotiation easier.
So let’s face it: the sport is for sale. It is just a question of someone coming up with the right price to send CVC away…
Riskant initiatief, hij kan dan wel minder overhead hebben maar Mercedes en Renault hebben commerciële (marketing) belangen die hij niet heeftquote:Op donderdag 5 mei 2011 09:21 schreef sasquatsch het volgende:
Nieuwe motorenleverancier voor de Formule 1: PURE
[..]
Eind van het jaar eerste versie in test
Renault meer dan Mercedes met een 1.6 blokje, lijkt mequote:Op donderdag 5 mei 2011 09:48 schreef Tarado het volgende:
[..]
Riskant initiatief, hij kan dan wel minder overhead hebben maar Mercedes en Renault hebben commerciële (marketing) belangen die hij niet heeft
Denk het niet. Mercedes zet vol in op een 1.6 liter turbomotor in hun C180. Meer power, zuiniger en minder CO2 uitstoot.quote:Op donderdag 5 mei 2011 10:17 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Renault meer dan Mercedes met een 1.6 blokje, lijkt me
Ik snap het niet. De F1 heeft bijna een decennium ( de jaren '80) rondgereden met 1.5 liter turbomotoren van 800+ pk. Ze werden juist verbannen omdat de motoren te krachtig werden en dus te gevaarlijk.quote:
qua sound blijft V10 onovertroffenquote:
Ik ben blij dat jij hem al post. Die Ferrari V12 is het mooiste geluid wat een F1 auto ooit heeft voortgebracht.quote:Op donderdag 5 mei 2011 13:14 schreef Peterselieman het volgende:
Mja, de V12 van Ferrari vind ik mooier klinken dan die V10's
Een paar keer geluisterd en die V12 is inderdaad ook geweldig maar van die V10 krijg ik kippenvel, raw powerquote:Op donderdag 5 mei 2011 14:12 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Ik ben blij dat jij hem al post. Die Ferrari V12 is het mooiste geluid wat een F1 auto ooit heeft voortgebracht.
quote:Op donderdag 5 mei 2011 18:51 schreef Atreidez het volgende:
Regen verwachting voor Turkije
http://news.bbc.co.uk/weather/forecast/74
Ik heb hem net ook gezien, erg interessant moet ik zeggen .Helemaal omdat ik het allemaal niet bewust heb mee gemaakt, ik was 5 in 1994.quote:Op woensdag 4 mei 2011 10:29 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Heb dus die Senna docu gezien, maar ik moet toegeven: ik had er meer van verwacht.
Geen vingertjes dus dit weekendquote:Op donderdag 5 mei 2011 18:51 schreef Atreidez het volgende:
Regen verwachting voor Turkije
http://news.bbc.co.uk/weather/forecast/74
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die Ferrari V10's die in 2001 en 2002 achterin de Ferrari's en Saubers zaten klonken woest. Die deden echt pijn aan de oren als ze voorbij kwamen op het Kemmel-straight op Spa-Francorchamps. Al die anderen klonken lang zo fel niet.quote:Op donderdag 5 mei 2011 16:20 schreef Tarado het volgende:
[..]
Een paar keer geluisterd en die V12 is inderdaad ook geweldig maar van die V10 krijg ik kippenvel, raw power
Volgens mij wordt de weersvoorspelling bij elke GP gemanipuleerd om meer kijkers te krijgen. Dit is de vierde keer al dit seizoen dat er regen voorspeld wordt tijdens een weekend en ik heb nog geen druppel gezien. Vorig seizoen viel me dat ook al op.quote:Op donderdag 5 mei 2011 18:51 schreef Atreidez het volgende:
Regen verwachting voor Turkije
http://news.bbc.co.uk/weather/forecast/74
V10 klinkt veel stoerder en rauwer (Is dat een woord?) dan de V12 van Ferrari. V10 heb ik nog gehoord toen ik in 2005 in Eau Rouge zat, dat geluid was mooier en beter dan de V8 die ik in 2009 hoorde toen ik vlak voor Eau Rouge zat en vlak na La Source.quote:Op donderdag 5 mei 2011 21:34 schreef CloseToTheEdge het volgende:
[..]
Die Ferrari V10's die in 2001 en 2002 achterin de Ferrari's en Saubers zaten klonken woest. Die deden echt pijn aan de oren als ze voorbij kwamen op het Kemmel-straight op Spa-Francorchamps. Al die anderen klonken lang zo fel niet.
Ik meen mij te herinneren dat wij vorig jaar juist een heel nat begin van het siezoen hebben gekend ? Australie en Maleisie regende het sowieso en Turkije was volgens mij ook niet droog !quote:Op donderdag 5 mei 2011 21:36 schreef CloseToTheEdge het volgende:
[..]
Volgens mij wordt de weersvoorspelling bij elke GP gemanipuleerd om meer kijkers te krijgen. Dit is de vierde keer al dit seizoen dat er regen voorspeld wordt tijdens een weekend en ik heb nog geen druppel gezien. Vorig seizoen viel me dat ook al op.
Ja, de baan was ook net kunstmatig nat gemaakt tijdens de training, had niks met regen te maken natuurlijkquote:Op donderdag 5 mei 2011 21:36 schreef CloseToTheEdge het volgende:
Volgens mij wordt de weersvoorspelling bij elke GP gemanipuleerd om meer kijkers te krijgen. Dit is de vierde keer al dit seizoen dat er regen voorspeld wordt tijdens een weekend en ik heb nog geen druppel gezien. Vorig seizoen viel me dat ook al op.
Yup, by far.quote:Op donderdag 5 mei 2011 13:14 schreef Peterselieman het volgende:
Mja, de V12 van Ferrari vind ik mooier klinken dan die V10's
We hebben dit jaar al regen gehad toch of ben ik nou aan het verkinzen?quote:Op donderdag 5 mei 2011 21:36 schreef CloseToTheEdge het volgende:
[..]
Volgens mij wordt de weersvoorspelling bij elke GP gemanipuleerd om meer kijkers te krijgen. Dit is de vierde keer al dit seizoen dat er regen voorspeld wordt tijdens een weekend en ik heb nog geen druppel gezien. Vorig seizoen viel me dat ook al op.
Tijdens een race alleen een paar druppels achter op het circuit in Maleisie, maar niks om je banden voor te wisselen.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 19:48 schreef vosss het volgende:
[..]
We hebben dit jaar al regen gehad toch of ben ik nou aan het verkinzen?
Het geluid was inderdaad fantastisch, zoek maar op youtube naar filmpjes van de mp4/4 en geniet, maar ik vind het nog steeds een foute keuze om iedereen maar 1 type motor toe te staan. Kijk naar de vroege jaren '90. V8's V10's en V12's. Formule 1 is interessant vanwege de verschillen tussen alle auto's en die verschillen zorgen ook voor inhalen en prachtige acties op de baan.quote:Op donderdag 5 mei 2011 12:39 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ik snap het niet. De F1 heeft bijna een decennium ( de jaren '80) rondgereden met 1.5 liter turbomotoren van 800+ pk. Ze werden juist verbannen omdat de motoren te krachtig werden en dus te gevaarlijk.
In die tijd hoorde je niemand over het geluid (wat nog steeds erg indrukwekkend was, weet ik uit eigen ervaring) of over de kleine cilinder inhoud. Ecclestone zelf heeft een van zijn wereldtitels met Brabham te danken aan zo'n turbomotor.
Volgens mij hebben de meeste mensen die klagen over die motoren die periode niet meegemaakt, die door velen de beste periode van de F1 genoemd wordt.
Dat Ecclestone er tegen is, is omdat hij bang is dat de interesse voor de F1 minder wordt, zeker omdat Ferrari erop tegen is. Zelf denk ik dat dat niet zo'n vaart zal lopen.
Vind het moeilijk om te beoordelen hoe het zonder die vele regeltjes zou zijn, het enige wat me wel stoort in F1 is die constante wijzigingenquote:Op zondag 8 mei 2011 10:02 schreef vosss het volgende:
Tegenwoordig zien ze er ook allemaal hetzelfde uit op piepkleine verschilletjes na.
Er zijn gewoon veel te veel regeltjes tegenwoordig
quote:Todt pushing for limited testing return
Formula 1 teams will be asked to support a move from FIA president Jean Todt for a return of limited in-season testing next year.
Todt believes that the introduction of a total ban on testing during the season from the start of 2009 has been a failure, which is why he is now pushing for a limited amount of running to be allowed.
He has tabled a proposal to allow three lots of two-day testing for discussion at the next meeting of the Formula 1 Commission, which takes place in Valencia on June 23, with the hope that it will be ratified for introduction in 2012.
If, however, teams are not in favour of the change in regulations, then Todt has indicated that he will force it through for 2013 instead.
"For me, it is a stupid decision to have no testing during the season," Todt said during a media briefing in Turkey on Sunday morning.
"In the past it was crazy to have unlimited testing during the year, but to go from unlimited to completely banned, it is not the right measure. It doesn't allow young drivers to test, it doesn't give the opportunity for young drivers to learn some experience in F1, and I will make sure that this situation will change for the future.
"It cannot come back to free testing, but teams now have simulation facilities in the factory, so we are not talking about [a testing ban] being a cost-saving for the big teams.
"So we will push for a few days of free testing during the season as soon as possible but by respecting the rules."
When asked when he thought that was likely to be: "I would have loved to have done it in 2011, but we could not impose it as there was no reason to impose it on safety grounds.
"So, it will be in 2012 if we get enough [support]. It is something that we are going to present at the next Formula 1 Commission which will be on the Thursday in Valencia, and if not then, we can implement it in 2013 without any agreement.
"At the latest it will be 2013, but hopefully people will accept a few days testing during the season from next year on."
Despite his push to change the testing rules, Todt said he was delighted with the early impressions of F1's 2011 regulations.
"I have been watching as much as I can qualifying, free practice and racing on television," he said. "I must say that mainly the last race was amazing. Three things have been introduced - adjustable rear wing, return of KERS and a new tyre. I think the combination of the three has helped tremendously to improve the show.
"I am always very cautious so I would not like to make any conclusion after three races, but if I was back as a team principal I would push my people to try to analyse all that happened.
"I must say I was very impressed with the race and strategy of Mark Webber [in China] because he started 18th and finished third, but he had three new sets of soft tyres. Definitely if you see, he was three seconds quicker [that other cars at times] and if you see the quickest lap time during the race, he was 1.5 seconds quicker than the second one, so it does mean a lot.
"I think really it is a lot to learn, it is a lot to understand and it is fascinating. I just had a short discussion with Stefano Domenicali on how many pitstops they think they need to do.
"Considering the tyres - I must welcome Pirelli because they made very brave decisions when they got into this sharp high-end technical, expertise and business."
Het tegenovergestelde zelfs ... nu is het zo dat een bepaald team ieder seizoen wel een keertje 'test' (bijv., die promotie-film-opnames onlangs met nieuwe onderdelen). Als alle teams weer mogen testen dan komen er meer nieuwe coureurs langs die weg de F1 binnen, kunnen teams gewoon weer nieuwe onderdelen testen (net als een bepaald team doetquote:Op zondag 8 mei 2011 11:57 schreef Bolter het volgende:
*telt af tot dat het "Ferrari doet het niet goed, JT = Ferrari!" gezeik begint..
En altijd (buiten de vaste test-weken) met de auto van vorig jaar ... dus puur vergelijkende test / coureur testquote:Op zondag 8 mei 2011 12:09 schreef Peterselieman het volgende:
Je zou bijvoorbeeld de verplichting op kunnen nemen dat teams die willen testen buiten de vaste testweken voorafgaand aan het seizoen dit altijd moeten doen met een jong talent.
Dat is inderdaad wel een goeie. Laat ze lekker testen op Estoril ofzo.quote:Op zondag 8 mei 2011 12:29 schreef Meike26 het volgende:
Nog ene regel erbij:
Testen mogen niet uitgevoerd worden op circuits waar Formule 1 wedstrijden gehouden (gaan) worden ! Juist daarom zijn die races op Silverstone en Barcelona altijd zo saai geweest, omdat ze karren vol aan circuit-data hebben van die circuit's.
Regelwijzigingen om de zoveel jaar zijn wel goed, want anders krijg je op den duur een vaste volgorde van teams met veel geld gevolgd (Ferrari, McLaren) door de teams met weinig geld, doordat ze continu kunnen evolueren. Nu heb je af en toe een revolutie (zoals met Brawn en Red Bull)quote:Op zondag 8 mei 2011 10:36 schreef Tarado het volgende:
[..]
Vind het moeilijk om te beoordelen hoe het zonder die vele regeltjes zou zijn, het enige wat me wel stoort in F1 is die constante wijzigingen
quote:FIA tells teams DRS will be legal in Monaco
The FIA has told teams that DRS will be used in Monaco, this blog can exclusively reveal.
Some teams and drivers had asked that it be disabled for the weekend on safety grounds, and there was a discussion on the matter in the drivers’ briefing in Turkey. Mark Webber was the most vocal opponent, citing safety concerns.
Teams who wanted to keep DRS pointed out that they would be forced to hurriedly develop ‘normal’ Monaco wings if DRS was banned.
Race director Charlie Whiting informed the teams this morning by letter that having taken various opinions on board, competitors would be free to use DRS during the weekend.
At the moment the intention is that the race DRS zone will be on the pit straight rather than through the tunnel and into the chicane
Hadden ze eindelijk de kans om slipstreaming door bochten mogelijk te maken, krabbelen ze nu terug en wordt het geen revolutie maar een evolutie van de huidige aerodynamische regels. Dus voorlopig zijn we nog niet van het oneerlijke DRS af.quote:Formula 1 is set to steer clear of ‘tea tray’ front wings and eighties style ground effects for the 2013 chassis regulations.
It was reported late last year that, to go with the four-cylinder turbo engines, the Formula 1 cars of 2013 will generate the bulk of their downforce with the floor through ‘ground effects’, with that formula drawn up by veteran engineers Patrick Head and Rory Byrne.
Auto Motor und Sport said the teams will receive the draft regulations next week, but they have reportedly been revised to be less radical than originally proposed.
The teams had apparently hit back at the Head/Byrne plan by proposing a less extreme method to reduce downforce, on the basis of the current aerodynamic formula.
So, front wings will reduce in width from 1.8 to 1.5 metres in 2013, while the rear wings to be the same size but with smaller wing profiles.
Aerodynamic appendages, meanwhile, will be further restricted, and a 100 kilograms per hour fuel flow rate imposed for engines.
The fuel flow limit will require teams to work to reduce the drag – and therefore the downforce and fuel consumption – of the cars from a drag coefficient of around 0.95 at present to about 0.5 to 0.7.
The FIA intends to present the chassis rules to the teams in London on Wednesday.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/91298quote:Leading Formula 1 figures are adamant that the FIA has got its implementation of the DRS regulations spot on - despite criticisms that overtaking proved to be too easy in the Turkish Grand Prix.
The race at Istanbul featured one of the highest number of overtaking moves witnessed in an F1 race, and drivers appeared to have little trouble in passing slower cars ahead of them.
The relative ease of overtaking prompted some claims that F1's new 2011 rules have taken away some of the purity of the racing, but high-profile figures from the paddock are not so sure.
Red Bull Racing team principal Christian Horner said: "It has taken away an element – and it could be argued that perhaps overtaking was a little too easy.
"But it is great the cars are able to get into a position, and drivers have to work really hard to get within that second to make use of it. It has added another element."
Renault technical director James Allison believed that the high level of overtaking in Turkey owed more to the varying tyre wear on different cars than the DRS
"I think that what you were seeing was a track where, because the tyre degradation was high and because different people chose three stops and some four stops – and even the four stops were stopping at different phases of that, it built up big differentials of performance.
"If you looked at people who were on the same strategy as one another, behind one another, they could not just breeze by on different laps. There were lots of laps where they were pinned behind other people for many laps, so I think the FIA got it again pretty spot on."
When asked if overtaking had become too easy and the races too complicated now, Allison said: "No I think it's alright. We are an entertainment business and I think it produces entertaining races."
Williams technical director Sam Michael believes that although DRS had worked too well in Turkey, the concept was still good ultimately for F1.
"It definitely meant you could just run optimum strategy, as you didn't have to worry about traffic," he said. "But that is sort of what the intention was. I think the DRS is still pretty beneficial for this sport though, and it is pretty good.
"Plus, when you have a big differential of speed when someone is on 15 lap old tyres and some are on brand new, they are going to go past you whether you have the DRS or not."
Rubens Barrichello believed that the unique track configuration at Istanbul – with the DRS running through a corner – made its benefit more extreme.
"If you took that [the DRS] off, there would be no overtaking," he told AUTOSPORT. "This track is a little bit of an Interlagos type of track. You have a slight angled corner, which is effectively a straight. That creates drag for a car going through it, and the car behind doesn't get that so then you have more tow.
"So this is a track where you can have more overtaking, and we need to have more of that. With the DRS here, it was almost like people were overtaking before the straight, because you have that drag reduction plus the type of corner that makes the overtaking possible."
Bruno Senna, who as Renault's reserve driver has watched all the races on television, felt the key to getting the amount of overtaking right was in tweaking the length of the DRS zone.
"I think if you looked at the GP2 race this weekend, it was natural overtaking," he told AUTOSPORT. "Everyone is bunched up on each other, and that is because the cars can run a bit closer.
"In F1, maybe without the DRS and the KERS, people will have more difficulty in overtaking each other. Here, it is a case of making it look very easy because a straight naturally helps overtaking, but other places it will be the right thing to do. If they put the DRS system a bit further down the straight then it wouldn't be so easy."
When asked if F1 had got the balance of overtaking and proper racing right, Senna said: "It is difficult to understand what is happening. And the problem is that sometimes you see people getting happy because their favourite car or driver overtook someone else, and then after five laps they will be sad because the other guy overtook them back because the tyres had gone or the DRS helped.
"Yet it is still racing and drivers have to do a lot. Maybe it is the case of trying to follow the recipe of GP2 a bit more, and getting the overtaking a bit more natural."
Inderdaad, al ligt het grotendeels ook wel aan de banden waar je op dat moment op rijdt. Kan natuurlijk ook gemakkelijk aan gesleuteld worden door de DRS-zone flink in te korten of het snelheidsvoordeel wat kleiner te maken.quote:Op maandag 9 mei 2011 12:43 schreef kepler het volgende:
Ik vond DRS deze race echt nutteloos. Er werd wel ingehaald, maar alleen op het rechte stuk. Dit liet alleen maar zien dat een goed circuit kan zorgen voor meer inhaalacties.
quote:Het Formule 1-zitje van Jérôme D' Ambrosio staat op losse schroeven. Volgens berichten in de Belgische media kunnen zijn sponsoren niet aan hun financiële verplichtingen voldoen.
Bouiller
De Belgische krant Het Nieuwsblad meldt vandaag dat een aantal sponsoren van D'Ambrosio niet heeft betaald aan Virgin. De krant meldt dat Eric Bouiller - de baas van Gravbity Management waar D'Ambrosio door wordt begeleid - vandaag naar België gaat om het probleem op te lossen.
Ongeduldig
Bouiller zei tegen de krant: "Zo kan het niet langer. Alles wat door zogenaamde sponsors van Jérôme werd beloofd en gelanceerd, is er niet uitgekomen. Mensen moeten begrijpen dat als ze een verbintenis aangaan, ze hun woord moeten houden. Alles zit muurvast. Ik sprak recent met de mensen van Virgin en daar beginnen ze ongeduldig te worden. Ze hebben me duidelijk gezegd dat indien er geen verandering in de situatie komt, ze overwegen om Jérôme te vervangen."
Wickens
Robert Wickens zou de belangrijkste kandidaat zijn om D' Ambrosio op te volgen bij Virgin Racing. De Canadees neemt naar verluidt een groot bedrag aan sponsorgeld mee.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |