Walter_Sobchak | donderdag 24 maart 2011 @ 16:49 | |||
![]() Vorige delen: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | Openingsposts van de Grands Prix van seizoen 2011: 1. Bahrein (13 maart) 2. Australië (27 maart) 3. Maleisië (10 april) 4. China (17 april) 5. Turkije (8 mei) 6. Spanje (22 mei) 7. Monaco (29 mei) 8. Canada (12 juni) 9. Europa (Valencia, Spanje) (26 juni) 10. Groot-Brittannië (10 juli) 11. Duitsland (24 juli) 12. Hongarije (31 juli) 13. België (28 augustus) 14. Italië (11 september) 15. Singapore (25 september) 16. Japan (9 oktober) 17. Zuid-Korea (24 oktober) 18. India (30 oktober) 19. Abu Dhabi (13 november) 20. Brazilië (27 november) Openingsposts van de Grands Prix van afgelopen seizoen 2010: 1. Bahrein 2010 Formula 1 Gulf Air Bahrain Grand Prix 2. Australië 2010 Formula 1 Qantas Australian Grand Prix #1 3. Maleisië 2010 Formula 1 Petronas Malaysian Prix #1 4. China 2010 Formula 1 Chinese Grand Prix #1 5. Spanje 2010 Formula 1 Gran Premio de España Telefónica #1 6. Monaco Formula 1 Grand Prix de Monaco 2010 #1 7. Turkije 2010 Formula 1 Turkish Grand Prix #1 8. Canada Formula 1 Grand Prix du Canada 2010 9. Europa (Valencia, Spanje) 2010 Formula 1 Telefónica Grand Prix of Europe #1 10. Groot-Brittannië 2010 Formula 1 Santander British Grand Prix #1 11. Duitsland Formula 1 Grosser Preis Santander von Deutschland 2010 #1 12. Hongarije 2010 Formula 1 Hungarian Grand Prix #1 13. België 2010 Formula 1 Belgian Grand Prix #1 14. Italië Formula 1 Gran Premio Santander d'Italia 2010 #1 15. Singapore 2010 Formula 1 Singtel Singapore Grand Prix #1 16. Japan 2010 Formula 1 Japanese Grand Prix #1 17. Zuid-Korea Formula 1 Grande Prêmio Petrobras do Brasil 2010 #1 18. Brazilië Formula 1 Grande Prêmio Petrobras do Brasil 2010 #1 19. Abu Dhabi 2010 Formula 1 Etihad Airways Abu Dhabi Grand Prix #1 Eindstanden 2010 Uitslag GP van Abu Dhabi 2010 met eindstanden Coureurs en Constructeurs Teams: - Ferrari - Force India - Hispania Racing Team - Lotus Renault GP - McLaren - Mercedes GP - Red Bull Racing - Sauber - Scuderia Toro Rosso - Team Lotus - Virgin Racing - Williams Wie staan er in 2011 aan de start: Red Bull Racing WCC 2010 01. Sebastian Vettel WDC 2010 02. Mark Webber McLaren 03. Jenson Button WDC 2009 04. Lewis Hamilton WDC 2008 Ferrari 05. Fernando Alonso WDC 2005/06 06. Felipe Massa Mercedes GP 07. Michael Schumacher WDC 94/95/00/01/02/03/04 08. Nico Rosberg Lotus Renault GP 09. Nick Heidfeld (vervanger Robert Kubica) 10. Vitaly Petrov Williams 11. Rubens Barrichello 12. Pastor Maldonado Force India 14. Adrian Sutil 15. Paul Di Resta Sauber 16. Kamui Kobayashi 17. Sergio Perez Scuderia Toro Rosso 18. Sébastien Buemi 19. Jaime Alguersuari Team Lotus Naam kan eventueel nog veranderen 20. Jarno Trulli 21. Heikki Kovalainen HRT F1 Team 22. Narain Karthikeyan 23. Vitantonio Liuzzi Virgin Racing 24. Timo Glock 25. Jerome D'Ambrosio Voor meer info zie het [F1] Silly season 2011-topic en de voorlopige entry list 2011 van de FIA (2-12-2010). F1 nieuws portal: - FOK!sport, Formule 1-gedeelte - NewsNow - NewsNow NL - Formule1.nl - F1 Racing - F1 Today - Race Freaks - Autosport.com Onze boyz (nu of vroeger in F1 actief): - Ho-Pin Tung (Formule 1: testrijder bij Renault; GP2) - Christijan Albers (ooit coureur bij Minardi en Spyker; Le Mans Series) - Robert Doornbos (ooit testrijder voor Red Bull Racing (2006); racecoureur Minardi F1 Team (vanaf de GP van Hockenheim, Duitsland, 2005); officieel test- en reservecoureur voor Jordan GP F1 (2005); IndyCars (vanaf 2009)) Zie verder het topic over Nederlandse Talenten Official F1 Sites: - The Official Formula 1 Site - FIA - Live Timing (F1.com) Sporting Regulations Sporting Regulations 2011 Technical Regulations Technical Regulations 2011 Gerelateerde reguleringen O.a. apendices, zie Regulations pagina van FIA Testschema 2011 ![]() De kalender voor 2011 met 20 races ![]() Uitzendingen van BBC Tv-gids voor BBC One. Overzicht van Upcoming Formula 1 Events. Denk aan het uur verschil met Engeland! ![]() FOK!sport F1-gedeelte FOK! Formule 1-manager 2010 De OP is hier te vinden DeOP is hier te vinden! | ||||
vosss | donderdag 24 maart 2011 @ 16:55 | |||
TeringVettePirelli![]() | ||||
Googolplexian | donderdag 24 maart 2011 @ 16:59 | |||
http://www.model-space.co.uk/motors/mclaren/ Hmmmmm .... 1 op 8 edit : Nou laat maar hoor! Voor dat geld koop je bijna een echte! Bij wijze van spreken, natuurlijk. ![]() Oftewel : (£ 1.99 + £ 4.99 + (83 * £ 7.99)) * 1.14474708 = 767.15 euro! [ Bericht 66% gewijzigd door Googolplexian op 24-03-2011 17:16:48 ] | ||||
vosss | donderdag 24 maart 2011 @ 17:25 | |||
Toch niet heel duur voor die schaal zegmaar. Ik bedoel 1 op 8 is best groot ![]() | ||||
Burnie88 | donderdag 24 maart 2011 @ 17:25 | |||
Ik kan echt niet meer wachten tot morgenochtend 2:30 ![]() Ik hoop dit weekend op Schumacher, maar rationeel gezien denk ik dat Vettel met gemak gaat winnen. Daarachter wordt het erg dringen en daarmee ook erg spannend. | ||||
vosss | donderdag 24 maart 2011 @ 17:26 | |||
http://www.scalecars.com/(...)eplicas-pr-7850.html Die is 3.399 dollar ![]() | ||||
Googolplexian | donderdag 24 maart 2011 @ 17:27 | |||
Het blijft plastic met heel weinig metaal en een productie-waarde van onder de 20 euro. Made in China ... not in Woking. | ||||
Atreidez | donderdag 24 maart 2011 @ 17:58 | |||
Ze rijden dit jaar met oud materiaal? ![]() | ||||
vosss | donderdag 24 maart 2011 @ 18:00 | |||
ZE HEBBEN VLEUGELS ZE VLIEGEN ATREIDEZ!!!!!!! | ||||
Sinister-D- | donderdag 24 maart 2011 @ 18:51 | |||
Om hier ff op terug te komen, dit was de wagen van 2009, dit is ook nogal een nadeel voor Button aangezien hij nog evengoed niet in die wagen heeft gereden gehad. Tel dat op bij een baan die die niet kent, en zo vreemd vind ik zijn tijd niet.
| ||||
Schunckelstar | donderdag 24 maart 2011 @ 18:58 | |||
wtf, ik ben het een keer met die seniele oude gek eens ![]() | ||||
JohnB52 | donderdag 24 maart 2011 @ 18:58 | |||
Is de vrije training ergens live te volgen op internet? En dan niet alleen de tijden, maar ook beeld? Hier in de provincie Zeeland denk ik niet via het digitale tv pakket van de Delta... | ||||
Googolplexian | donderdag 24 maart 2011 @ 19:14 | |||
Ik niet ![]() Bovendien was het gekke ouwe Bernie die altijd als eerste bij maat Max liep te huilen als 'ie iets voor elkaar wilde krijgen, met z'n uitspraken (uit eenzelfde interview) als There are only two important things in F1 : One is Ferrari and second is the noise. Kleinere turbo-motoren kunnen helemaal geen kwaad. KERS is zeker niet nutteloos. En Bernie regels laten schrijven (met of zonder de teams) is al HELEMAAL geen goed idee. Hij komt wel met een vergelijk als "net als de politie" maar F1 is een sport en in een sport maken de spelers niet de regels ... en de televisiebazen zouden helemaal hun bek moeten houden als het gaat om sport. | ||||
sasquatsch | donderdag 24 maart 2011 @ 20:50 | |||
Helemaal mee eens. Hij leidt aan Alzheimer. 30 jaar geleden klaagde hij in ieder geval niet over 1.5 liter turbomotoren in zijn Brabhams. En daarbij zijn zijn voorstellen voor kunstmatige regen al helemaal idioot. Alleen maar om de show te verbeteren. De F1 is een sport, geen show. Bij voetbal speel je toch ook niet zonder keeper omdat er te weinig gescoord wordt? | ||||
Sinister-D- | donderdag 24 maart 2011 @ 21:20 | |||
Ben het van de ene kant wel eens met Eikelsteen, vooral de uitspraak over de politie en de wetten. En ook dat de FIA de sport van de ene kant zelf duur maakt door de regels té vaak te wijzigen door -regelmatig- onnodige zaken te verbieden en anderen weer te verplichten. Maar ik kan me ook heel goed vinden in de uitspraken van Googol en Sas. Maar is er 25 (?) jaar geleden niet door een rechter uitgesproken dat de commerciele belangen en de sportive belangen niet door 1 persoon/bedrijf/instantie behartigt mogen worden de komende 125 jaar ofzo? Daardoor was toch de FOM en SLEC onstaan omdat Bernie de commerciele kant opkocht? Deze uitpraak is dus totaal nutteloos geweest aan gezien die de sportive rechten toch niet kan bemachtigen. | ||||
Radegast | vrijdag 25 maart 2011 @ 00:35 | |||
Is er nog geen topic voor de Grand Prix van komend weekend? | ||||
vosss | vrijdag 25 maart 2011 @ 00:36 | |||
Ik denk dat er wel eentje komt. WEST deed dat toch altijd? ![]() En als niet dan maar hier ja toch? ![]() | ||||
vosss | vrijdag 25 maart 2011 @ 00:38 | |||
Ik bedenk me net, ik zeg wel WEST maar dat weet ik niet zeker dus als iemand anders dat altijd deed dan moettie zich niet op zn pik (of kut) getrapt voelen. ![]() Ik bedoelde te zeggen dat er elk jaar nog altijd iemand is geweest die de meest geweldige topics maakt voor elke Grand Prix en dat dat zeeeeer gewaardeerd wordt ![]() ![]() En dat ik hoop dat die dat komend seizoen ook weer gaat doen ![]() | ||||
ari_zahav | vrijdag 25 maart 2011 @ 01:01 | |||
Het begint weer ![]() | ||||
Peterselieman | vrijdag 25 maart 2011 @ 01:03 | |||
Ik heb even iets in elkaar gesleuteld: 2011 Formula 1 Qantas Grand Prix #1 | ||||
Burnie88 | vrijdag 25 maart 2011 @ 02:01 | |||
Iemand een livestream van VT1? | ||||
ElmarO | vrijdag 25 maart 2011 @ 10:46 | |||
Uitslag VT1:
Uitslag VT2:
Verkeerde topic. Ook goedemorgen zullen we maar zeggen. ![]() | ||||
sasquatsch | vrijdag 25 maart 2011 @ 11:24 | |||
HRT doet het nog slechter dan de eerste race van vorig jaar. Toen hadden ze één coureur (Senna) in VT2 met een tijd. En klokt Chandhok zijn eerste getimede ronde pas in de kwaalificatie. | ||||
ElmarO | vrijdag 25 maart 2011 @ 11:27 | |||
| ||||
JohnB52 | vrijdag 25 maart 2011 @ 11:37 | |||
"The team, which did not do any testing with the new car, will be forced to use last year's front wing, however, as the new one has not yet passed the mandatory FIA crash tests" Ik begrijp niet waarom de FIA dit dan nog toelaat (het hele team bedoel ik dan) Het voegt, behalve wat gelach, toch niets toe aan het startveld voor de Formule 1? En dan nogmaals de vraag: is er ergens een livestream te vinden? edit: schumacher zit er in VT2 er wel lekker bij, nog voor Massa... | ||||
sasquatsch | vrijdag 25 maart 2011 @ 11:55 | |||
Ik wel. De teams hebben het Concorde Agreement getekend, dus kun je ze niet zomaar buitenspel zetten. Daarnaast is de FIA gebaat bij een goed gevuld startveld, zodat als er teams wegvallen, zoals in het recente verleden met Super Aguri, Honda, Toyota en BMW, ze nog steeds 20+ wagens aan de start kunnen brengen (iets wat ze blijkbaar contractueel verplicht zijn). Honda en BMW zijn overgenomen door respectievelijk Brawn en Sauber (die zich ook opnieuw moest inschrijven, omdat BMW het Concorde Agreement niet getekend had). En als dit team blijft sukkelen, stoppen ze er vanzelf wel mee (vanwege gebrek aan geld) en kunnen ze een nieuwe inschrijving openen om nieuwe teams toe te laten. | ||||
Tarabass | vrijdag 25 maart 2011 @ 20:38 | |||
Dat is wel heel kort door de bocht. Alleen de onderzoekskosten al om de auto 1 op 1 na te kunnen maken is al erg duur. Maar goed, ik zoek nog een mooie Ferrari 512 S. Ik bied je 25 euro ![]() ![]() | ||||
_Administr8or_ | vrijdag 25 maart 2011 @ 21:58 | |||
Ik zag deze reclame hier net op TV voorbij komen. Vond hem wel leuk ![]() | ||||
zoem | vrijdag 25 maart 2011 @ 22:50 | |||
Haha die is goed ![]() | ||||
Peterselieman | vrijdag 25 maart 2011 @ 22:54 | |||
Even de draak steken met de concurrentie ![]() | ||||
Nober | zaterdag 26 maart 2011 @ 00:29 | |||
Leuke reclame, dat kun je wel aan Mercedes overlaten. | ||||
vosss | zaterdag 26 maart 2011 @ 00:35 | |||
Whehehe ![]() | ||||
Trystar | zaterdag 26 maart 2011 @ 22:57 | |||
![]() ![]() | ||||
ari_zahav | zondag 27 maart 2011 @ 05:10 | |||
Leuk ![]() | ||||
Sinister-D- | zondag 27 maart 2011 @ 13:26 | |||
verkeerd topic ![]() | ||||
sasquatsch | dinsdag 29 maart 2011 @ 12:25 | |||
En daar gaan we weer: Hamilton beschuldigt Red Bull van een 'te' flexibele voorvleugel. ![]() Dit was vorig jaar ook al zo en zolang Red Bull door de testen heen komt is er niets tegen te doen. Of ze moeten de testen aanpassen. | ||||
Burnie88 | dinsdag 29 maart 2011 @ 12:34 | |||
Red Bull loopt gewoon 2 stappen voor op een McLaren en Ferrari. Nanotechnologie zou hierin een rol kunnen spelen. Ik vind het persoonlijk erg gaaf hoe Red Bull dit voor elkaar krijgt binnen de grenzen van de regelgeving. Laat dit juist een uitdaging zijn voor McLaren en Ferrari om ook innovatief te zijn. Meteen beschuldigen gaat mij wat ver. | ||||
sasquatsch | dinsdag 29 maart 2011 @ 12:39 | |||
Echt beschuldigen is het ook niet. Hamilton vraagt zich alleen af of het wel legaal is en vindt dat de 'loophole', die er nu is, gedicht moet worden. Dit kan door de meetmethode aan te passen (300 kg ipv 100 kg) zodat het niet meer kan voorkomen. | ||||
Peterselieman | dinsdag 29 maart 2011 @ 12:41 | |||
Mja, dat vraag ik me af. Ik denk dat de vleugel van Red Bull dan ook meer door zal buigen dan die van McLaren. Bij het Britse team vragen ze zich al meer dan een jaar af hoe het principe van die doorbuigende voorvleugel werkt. Ferrari is nog het team dat het dichtst in de buurt komt op dit gebied. | ||||
nils7 | dinsdag 29 maart 2011 @ 13:30 | |||
ik denk dat het iets met wrijvingshitte is.. kan niet anders denk ik... of ze hebben iets mechanisch/electronisch... | ||||
Peterselieman | dinsdag 29 maart 2011 @ 13:41 | |||
Ik denk het eerste. Het principe is al bekend uit de bimetalen en het lijkt er op dat ze ook met de koolstof voorvleugels eenzelfde truc toepassen. Alleen vraag ik me af hoe, want het materiaal dat ze gebruiken staat nu niet bepaald bekend om de flexibiliteit op de schaal waarop Red Bull het toepast. | ||||
Bolter | dinsdag 29 maart 2011 @ 13:45 | |||
Right, en hoe zou dat hierin een rol spelen? En wat is hier eigenlijk verschillend aan dat wat Ferrari eerst deed? Testen zijn misschien zwaarder; maar daar valt wel omheen te ontwerpen, de expertise mbt composieten is alleen maar aan het toenemen. | ||||
ArcticBlizzard | dinsdag 29 maart 2011 @ 13:45 | |||
Een houten kern ![]() | ||||
Automatic_Rock | dinsdag 29 maart 2011 @ 13:49 | |||
![]() Dat zou mooi zijn ja, dat in de snelste F1 auto gewoon hout zit ![]() | ||||
Burnie88 | dinsdag 29 maart 2011 @ 13:49 | |||
Laat ik voorop stellen dat ik weinig technische kennis heb. Ik las laatst een stuk over die nanotechnologie die Red Bull zou toepassen. Bij bepaalde snelheden zou het materiaal gaan vervormen (in vormen die naar mijn inschatting gevormd worden door de rijwind) en bij het afremmen weer terugvormen in de oude/harde toestand. Vraag me niet hoe het verder werkt, maar ik kon me er wel een voorstelling bij maken. | ||||
vosss | dinsdag 29 maart 2011 @ 13:51 | |||
Wrijvingshitte? Hoe warm wordt zo een vleugel nou precies onder raceomstandigheden? Lijkt me dat de FIA dit zelf ook wel kan verzinnen toch en de tests die ze doen zijn eenvoudig aan te passen van kamertemperatuur naar de temperatuur die de vleugel van Red Bull tijdens een race krijgt. Dat lijkt me niet zo lastig. En daar kan je direct dus kijken of dat inderdaad het geval is. Tevens zouden andere teams dit ook zelf kunnen testen hoe warm hun eigen vleugel wordt tijdens bedrijf en dan kijken of ze het materiaal zo kunnen maken dat het tijdens die warmere temperatuur iets meer buigzaam wordt. Overigens denk ik niet dat een voorvleugel erg warm wordt. Ik bedoel je zit ook met rijwindkoeling te kijken. Het zou mij verbazen als zo een ding warmer dan 50 graden wordt. Zeker als het buiten 20 graden is. Ik zou in dat geval hooguit 30 graden zeggen, maargoed, dat is puur een gok. ![]() | ||||
vosss | dinsdag 29 maart 2011 @ 13:52 | |||
Precies, dat lijkt mij aannemelijker. Dat het door de rijwind / druk die erop komt te staan iets vervormd en niet door wrijvingshitte. ![]() | ||||
Bolter | dinsdag 29 maart 2011 @ 14:00 | |||
Is het ook; temperatuur valt namelijk niet te controleren. Wat denk je als ze op een good ol' race op Spa door een bak water gaan rijden? Daarom; wat Ferrari deed (althans dacht ik) was een vleugel zo ontwerpen dat het enkel onder hogere druk ging buigen. Dit is niet bepaald iets wat extreem moeilijk is, dit bedoelde ik ook met 'ervaring met composieten is alleen maar aan het toenemen'. Er wordt zo enorm veel onderzoek naar gedaan (alleen al bij mij op de faculteit bv.) dat dit soort toepassing niet echt lastig zijn. Daarom denk ik ook niet het niet anders is dan bij de Ferrari. Daarbij lijkt me dat dit soort oplossing bij bv. een vloer misschien nog wel meer winst opleveren dan bij een voorvleugen (daarbij veel lastiger te detecteren). | ||||
Atreidez | dinsdag 29 maart 2011 @ 14:27 | |||
Houten plank vergeten, die onder elke F1 auto zit? | ||||
Googolplexian | dinsdag 29 maart 2011 @ 14:30 | |||
Da's allang geen hout meer, hoor. | ||||
Atreidez | dinsdag 29 maart 2011 @ 14:46 | |||
Oh, dat ben ik nergens tegengekomen, hoor ![]() | ||||
Googolplexian | dinsdag 29 maart 2011 @ 15:38 | |||
| ||||
nils7 | dinsdag 29 maart 2011 @ 15:47 | |||
Je zou iig. een plaatje moeten hebben van de voorvleugel op snelheid en wanneer die stil staat... | ||||
sasquatsch | dinsdag 29 maart 2011 @ 15:57 | |||
Bij Red Bull schijnt het niet alleen de vleugel te zijn die doorbuigt, maar ook de neus, die naar beneden zakt. | ||||
sasquatsch | dinsdag 29 maart 2011 @ 16:00 | |||
Even iets anders: 'Raikkonen naar Nascar'
| ||||
Bolter | dinsdag 29 maart 2011 @ 16:13 | |||
Lastig te zien, maar klopt idd, zijn er ergens apex snelheden te vinden voor snelle doordraaiers? | ||||
Atreidez | dinsdag 29 maart 2011 @ 17:25 | |||
http://en.wikipedia.org/wiki/Skid_block Hier staat dat ze voor dat materiaal meestal jabroc gebruiken, een composiet van hout met chemicalien wat samengeperst het materiaal maakt ![]() | ||||
nils7 | dinsdag 29 maart 2011 @ 17:38 | |||
heel lastig te zien ik heb mn nagel op eenzelfde plek gezet op de neus maar er zit vrij weinig speling in... iig. geen (of ik hield m op de verkeerde plek hahaha) | ||||
Peterselieman | dinsdag 29 maart 2011 @ 17:39 | |||
Sauber is trouwens niet in beroep gegaan tegen de diskwalificatie in Australië Sauber niet in beroep tegen diskwalificatie | ||||
Googolplexian | dinsdag 29 maart 2011 @ 17:43 | |||
Als het maar (1.3 tot 1.45 keer) zwaarder is dan water, in tegenstelling tot het meeste 'hout'. ![]() | ||||
Sinister-D- | dinsdag 29 maart 2011 @ 17:56 | |||
Ook de column van Henk Wagenaar Hummelinck gelezen in Formule1.nl magazine in een van de laatste edities van afgelopen seizoen ![]() | ||||
nils7 | dinsdag 29 maart 2011 @ 18:32 | |||
blijkt toch dat Newey toch wel een super ontwerper is... als die een straat auto zou ontwerpen zou ik dat ding blind kunnen kopen! | ||||
Bolter | dinsdag 29 maart 2011 @ 18:41 | |||
Heb het met m'n muiscursor gedaan, maar je moet eigen net iets rechtsboven van die neuscamera kijken. | ||||
GotenSSJ | dinsdag 29 maart 2011 @ 18:45 | |||
Ja, want de autos van Newey gaan nooit stuk. | ||||
Peterselieman | dinsdag 29 maart 2011 @ 19:00 | |||
Ze zien er wel goed uit en zijn bloedje snel ![]() | ||||
Sinister-D- | dinsdag 29 maart 2011 @ 19:01 | |||
Heb een paar pagina's gefotografeerd waarbij de columnist van Formule1.nl Magazine speculeert over welke techniek Newey gebruikt kan hebben bij het ontwerp van de beruchte vleugel van RBR. geen al te vette kwaliteit omdat m'n scanner op dit moment nog ergens in een verhuisdoos staat, en ik het ding nog aan het werken moet krijgen op een pc met printer poort aangezien het antieke ding geen USB heeft. Maar het is te lezen en daar gaat het om. edit: betere foto's zonder flits ![]() [ Bericht 16% gewijzigd door Sinister-D- op 29-03-2011 19:12:31 ] | ||||
kepler | dinsdag 29 maart 2011 @ 20:20 | |||
Even inhaken op de flexibele vleugel: Het is heel makkelijk om een vleugel met niet-constante stijfheid te maken in composiet. Hier is al veel ervaring mee, en ik ben ervan overtuigd dat dit ook al jaren wordt toegepast in de F1. Het is niet moeilijk om een vleugel pas bij bepaalde druk te laten bewegen, of nog mooier bij bepaalde kracht neemt hij een plattere vorm aan (helemaal moeilijk te controleren). Het is gewoon een kwestie van het goed interpreteren van de regels en dit zo toepassen dat je vleugel minder weerstand heeft bij hoge snelheden Er zijn ook wat truucjes om dit actief te controleren, maar zover ik weet wordt dat niet niet toegepast in de praktijk. | ||||
ramon83 | dinsdag 29 maart 2011 @ 20:24 | |||
Het is ook niet illegaal, er staat namelijk niks over in de regels. Ik vind het alleen maar mooi als ze auto's bouwen die tussen de regels door niet illegaal zijn. Om te winnen moet je een betere auto bouwen dan de concurrent en dat is de manier. Kijk maar naar Brawn F1 met Button.... | ||||
kepler | dinsdag 29 maart 2011 @ 20:38 | |||
Beweegbare vleugels is toch in zijn algemeenheid illegaal? | ||||
Sinister-D- | dinsdag 29 maart 2011 @ 21:07 | |||
In het onderstaande stukje, wat uit het technisch regelement van de FIA komt die gelinkt is in de OP, staat letterlijk dat earodynamische onderdelen niet los mogen zitten ten opzichte van het afgeveerde deel van de auto. En dat er geen enkele toestellen of constructies mogen zijn die het gat onder het afgeveerde deel van de wagen mogen of kunnen verkleinen. Dus ja flex onderdelen mogen niet op de wagen zitten. En toch heeft Newey er iets op kunnen vinden wat de FIA toch toe staat of tot op heden niet heeft kunnen meten. Hoe raar het ook klinkt, zijn flex onderdelen zijn dus wel legaal.
[ Bericht 1% gewijzigd door Sinister-D- op 29-03-2011 21:15:32 ] | ||||
kepler | dinsdag 29 maart 2011 @ 22:19 | |||
Ze moeten beweging in principe wel toestaan, want oneindig stijve vleugels zijn niet mogelijk ![]() ![]() ![]() | ||||
vosss | dinsdag 29 maart 2011 @ 23:54 | |||
ZOMGOMGOMGOMG!!!!! Kimi ![]() | ||||
Atreidez | woensdag 30 maart 2011 @ 09:55 | |||
Kimi in de Nascar ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Atreidez op 30-03-2011 10:01:33 ] | ||||
sasquatsch | woensdag 30 maart 2011 @ 10:35 | |||
Had ik al gepost ![]() | ||||
nils7 | woensdag 30 maart 2011 @ 12:54 | |||
In die gif zie je idd wel die neuscamera van de red bull veranderen | ||||
Googolplexian | woensdag 30 maart 2011 @ 12:54 | |||
Evenals de rest van het perspectief. edit : oh nee ... da's bij de McLaren GIF | ||||
Googolplexian | woensdag 30 maart 2011 @ 12:55 | |||
Nu nog een stappie terug naar kinder-karts en hij zit op z'n plek. ![]() | ||||
Peterselieman | woensdag 30 maart 2011 @ 12:57 | |||
Met een ijsje na iedere wedstrijd zeker? | ||||
Googolplexian | woensdag 30 maart 2011 @ 13:03 | |||
Niet voor hem ... een rum-colaatje of 20 en gevonden worden in de kelder van de press-room met twee opblaaspoppen klinkt meer als Kimi. | ||||
Walter_Sobchak | woensdag 30 maart 2011 @ 14:12 | |||
Toch jammer, want Kimi kon me toch een partijtje hard knallen in een F1 auto. | ||||
Burnie88 | woensdag 30 maart 2011 @ 15:57 | |||
Ik heb Kimi nog geen moment gemist in de F1. Wat een karakterloos persoon zeg.. Toegegeven; hij kon wel sturen. Wat heeft die jongen een pech gehad bij McLaren! Hij had makkelijk 3x kampioen geweest kunnen zijn. | ||||
LeXX | woensdag 30 maart 2011 @ 17:07 | |||
Idd, ook de neus van de Mclaren zie je wat omlaag gaan ![]() | ||||
Sinister-D- | woensdag 30 maart 2011 @ 17:33 | |||
Ja das redelijk logisch. Als iets niet zou kunnen bewegen dan zou de hele boel ook uit elkaar trillen door de resonantie, of zelfs breken door druk. Maar het moet natuurlijk zo doende stevig gemaakt worden dat het niet de bedoeling is dat het opzettelijk kan doorbuigen. Toffe gifs trouwens, je ziet zelfs de linkervelg iets vervormen op de RBR ![]() | ||||
0634 | woensdag 30 maart 2011 @ 17:38 | |||
Oei, als Lewis dat ziet... ![]() | ||||
Salatrel | woensdag 30 maart 2011 @ 17:43 | |||
![]() ![]() ![]() | ||||
Atreidez | woensdag 30 maart 2011 @ 19:03 | |||
Grappig, zat net mythbusters te kijken waar ze met dit principe een device van Tesla probeerde na te maken waarmee hij beweerde aardbevingen te kunnen creeeren. Als de trilling op de zelfde freq als de buigzaamheid gaat krijg je een soort kettingreactie, al kregen ze er niks mee kapot. Niet echt F1, maar wel interessante materie. | ||||
kepler | woensdag 30 maart 2011 @ 19:50 | |||
Eigenfrequentie heet dat, oftwel resonantie. En ja, zo krijg je veel dingen kapot. Bekendste voorbeeld: Ander voorbeeld is de Erasmusbrug in Rotterdam die ging vibreren bij bepaalde omstandigheden. Zoiets kan ook gebeuren in een F1-wagen, en je ziet het vaak als er iets afgebroken is bij de voorvleugel (de coureur voelt dat dan ook ![]() | ||||
kepler | woensdag 30 maart 2011 @ 19:52 | |||
Zijn toffe filmpjes, maar het is ook een kwestie van referentie. De linkervelg lijkt te vervormen, maar dat komt door het inveren van de schokdempers ![]() | ||||
Sinister-D- | woensdag 30 maart 2011 @ 20:30 | |||
Je hebt gelijk. Het is idd de scharnierende beweging van de wishbone in combinatie met de wielophanging/rem contrustie die de indruk geeft dat de velg vervormd. | ||||
Peterselieman | woensdag 30 maart 2011 @ 20:32 | |||
Ik weet dat actieve vering verboden is, maar in theorie zou het kunnen dat Red Bull er toch iets op gevonden heeft en dat bij hogere snelheden de auto iets naar voren leunt | ||||
kepler | woensdag 30 maart 2011 @ 21:02 | |||
Daar heb je toch geen actieve vering voor nodig? Gewoon je achtervering iets stijver instellen? ![]() | ||||
Peterselieman | woensdag 30 maart 2011 @ 21:18 | |||
Mja, het lastige is dat je alleen op bepaalde delen van het circuit het zo wilt hebben en dat je daarnaast ook nog eens niet wilt dat de motor iets aan vermogen in gaat leveren. Dus het is erg lastig om het voor elkaar te krijgen. | ||||
vosss | donderdag 31 maart 2011 @ 00:22 | |||
Die McLaren was toen echt een vage kutbak ja. Retesnel, maar om de haverklap kapot ![]() Als die auto het nooit begeven had, of slechts een paar keer dan had hij inderdaad zeker 3 titels kunnen pakken ![]() En karakterloos? Ik vond het juist een geweldig karakter. Iemand die hard wil rijden en compleet schijt heeft aan het hele circus eromheen en dat ook duidelijk laat blijken. Laten we eerlijk zijn, welke karakters hebben we nu nog in de F1? Dat zijn er toch niet veel meer. Een jankbal, een neger, iemand die het liefst 1 groot vierkant plein heeft waar een circuit op afgetekend wordt en mocht je uit die uitloop strook rijden dat er dan ook nog uitloopstroken zijn en zijwieltjes op de wagen zodat je niet om kan vallen, dan hebben we nog een homo die het allemaal wel best vind, een ouwe zak die nog steeds coulthardacties uithaalt, iemand die beter conducteur kan worden, iemand met een raar hoofd, een paar kansloze gasten die geen stoeltje verdienen, een ouwe lul die alleen nog voor de lol mee doet, iemand die een slag van de molen gehad heeft en een zooi jonge honden die nog te kort mee doen om ook maar iets van zich te laten horen. En dan blijft er al niet meer veel over qua karakter. Vettel en Kamui zijn wel mooie karakters en van die eerste mogen ze zn vingertje amputeren wat mij betreft ![]() ps: 10 punten voor degene die weet welke ik bedoelde ![]() | ||||
Atreidez | donderdag 31 maart 2011 @ 00:39 | |||
Een jankbal = Alonso Een neger = Hamilton Iemand die het liefst 1 groot vierkant plein heeft waar een circuit op afgetekend wordt = Ecclestone? Dan hebben we nog een homo die het allemaal wel best vind = Rosberg Een ouwe zak die nog steeds coulthardacties uithaalt = Rubens Iemand die beter conducteur kan worden = Heidfeld Iemand met een raar hoofd = Liuzzi? ![]() Een paar kansloze gasten die geen stoeltje verdienen = Glock, Alguersuari Een ouwe lul die alleen nog voor de lol mee doet = Schumi Iemand die een slag van de molen gehad heeft = Massa En een zooi jonge honden die nog te kort mee doen om ook maar iets van zich te laten horen = Perez, Ambrosio, di Resta | ||||
#ANONIEM | donderdag 31 maart 2011 @ 00:58 | |||
Die neger zal Hamilton moeten zijn en de rest gaat duidelijk allemaal over Schumacher [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 31-03-2011 00:58:40 ] | ||||
vosss | donderdag 31 maart 2011 @ 01:53 | |||
Toch een hoop goed. ![]() | ||||
Automatic_Rock | donderdag 31 maart 2011 @ 07:53 | |||
Ik moest hierbij: Iemand die het liefst 1 groot vierkant plein heeft waar een circuit op afgetekend wordt aan Massa denken.. Die hoor ik steeds klagen dat het allemaal niet veilig en te moeilijk is. De homo die het allemaal wel best vind, is dat Trulli? En dat rare hoofd moet Kubica of Petrov zijn ![]() | ||||
0634 | donderdag 31 maart 2011 @ 08:36 | |||
Sja, Vettel vind ik ook geen karakter om eerlijk te zijn. Hamilton en Alonso nog het meest, aardig of niet aardig. Kim had inderdaad wel wat. Toch een apart kereltje. Maar JPM was eigenlijk het laatste uitgesproken karakter. Niet gek dat hij zich meer thuis voelt in de States. | ||||
Salatrel | donderdag 31 maart 2011 @ 08:42 | |||
Trulli is natuurlijk diegene die beter conducteur kan worden met zn trulli train ![]() | ||||
Karstman | donderdag 31 maart 2011 @ 09:58 | |||
Iemand die het liefst 1 groot vierkant plein heeft waar een circuit op afgetekend wordt = ButtonEen paar kansloze gasten die geen stoeltje verdienen = Heel HRT, Virgin Lotus maar vooral ook Trulli Dan hebben we nog een homo die het allemaal wel best vind = Webber? nee toch? | ||||
Atreidez | donderdag 31 maart 2011 @ 11:51 | |||
Die homo zal Vettel dan wel zijn ![]() | ||||
vosss | donderdag 31 maart 2011 @ 12:02 | |||
Dat was idd Trulli ja ![]() Die met het rare hoofd Heiki en die met de uitloopstroken Webber, want die klaagt alleen maar ![]() =edit= En die homo is Sutil. Dat beeld krijg ik niet meer uit mn hoofd sinds dat ene filmpje van hem waar ie weghuppelt van zn auto. Gaylord ![]() [ Bericht 13% gewijzigd door vosss op 31-03-2011 12:08:45 ] | ||||
#ANONIEM | donderdag 31 maart 2011 @ 12:16 | |||
Tja, als je je grapjes moet gaan uitleggen, weet je al dat ze niet zo geslaagd waren. | ||||
Automatic_Rock | donderdag 31 maart 2011 @ 12:37 | |||
Ik moest aan Trulli denken toen die van die staartjes had.., ik kan er zo snel geen foto van vinden. Maar dat zag er ook best gay uit ![]() | ||||
Atreidez | donderdag 31 maart 2011 @ 13:04 | |||
Ik was t vergeten, maar hij heeft gewoon gelijk natuurlijk ![]() | ||||
Glijdt_licht | donderdag 31 maart 2011 @ 14:49 | |||
Dan moet Kimi hiertegen..![]() | ||||
sasquatsch | donderdag 31 maart 2011 @ 14:51 | |||
Formule 1 is meer dan alleen maar instappen en hard rijden. En dat is het enige wat Kimi kon. En imho ook de reden waarom hij maar 1 keer wereldkampioen is geworden. Als je dat vergelijkt met een Senna, Schumacher en Prost waren dat coureurs die een team/wagen beter konden maken. | ||||
sasquatsch | donderdag 31 maart 2011 @ 14:55 | |||
Niet dit jaar. Volgens mij gaat Kimi dit jaar Truck races doen. Danica rijdt dit jaar Nationwide en vanaf volgend jaar waarschijnlijk Sprint Cup. Dus misschien dat ze elkaar daar over 1 of 2 jaar tegenkomen | ||||
Atreidez | donderdag 31 maart 2011 @ 17:10 | |||
Oh Danica toch naar Nascar. Omdat ze zondag nog in Indycar racete dacht ik dat t weer een jaar was opgeschoven... | ||||
Karstman | donderdag 31 maart 2011 @ 17:12 | |||
Niks mis met Danica Patrick, wanneer krijgen we nou weer eens een vrouw in de F1? | ||||
0634 | donderdag 31 maart 2011 @ 18:41 | |||
Nou, nooit denk ik. ![]() | ||||
Sinister-D- | donderdag 31 maart 2011 @ 19:06 | |||
kies de ergste van de 2 maar ![]() ![]() ![]() nomaals: ![]() [ Bericht 8% gewijzigd door Sinister-D- op 31-03-2011 19:21:32 ] | ||||
0634 | donderdag 31 maart 2011 @ 19:25 | |||
Gene Simmons. | ||||
Meike26 | donderdag 31 maart 2011 @ 19:33 | |||
Kan mij ook nog een foto herinneren van Ralf Schumacher in Monaco, op een boot waar hij nou niet bepaald mannelijk op stond... Maarja, misschien was dat wel ter promotie van zijn bedrijfje ![]() Edit: Ralf zijn geaardheid zal waarschijnlijk zo vaak ter sprake zijn geweest, dat hij alle privé foto's van internet gehaald heeft. Kan niets meer vinden, terwijl het toch wel een spraakmakende foto was. [ Bericht 26% gewijzigd door Meike26 op 31-03-2011 19:39:18 ] | ||||
Atreidez | donderdag 31 maart 2011 @ 20:28 | |||
Ik heb wel een foto van hoe Ralf reageert als je erover begint ![]() ![]() | ||||
ElmarO | donderdag 31 maart 2011 @ 20:40 | |||
Als we Karthikeyan mogen geloven gaat het allemaal goed komen met HRT in Maleisië. ![]() | ||||
Glijdt_licht | donderdag 31 maart 2011 @ 21:33 | |||
Mja zoals ik al eerder zei: Van de 10 seconden die ze achterliggen moet 5 seconden snel te winnen zijn. Gewoon track-time, meer kennis over de wagen etc.. Ik geloof erin dat de wagen in de basis beter is dan de Virgin en Lotus.. | ||||
vosss | donderdag 31 maart 2011 @ 21:36 | |||
Ik niet ![]() | ||||
Glijdt_licht | donderdag 31 maart 2011 @ 21:38 | |||
Feitelijk 0,0 meter gereden ook gedurende de VT's, terwijl Virgin en Lotus gewoon aan enkele wintertests hebben meegedaan, en 'slechts' 3 seconden langzamer? Ja, ik zie wel een reële mogelijkheid om minstens in de buurt te komen en ik vermoed dat Liuzzi er zo eens voorbij kan gaan.. Alleen Narain ![]() ![]() | ||||
Burnie88 | vrijdag 1 april 2011 @ 01:54 | |||
Ja maar als je een F1-auto bouwt is er denk ik wel een minimum wat betreft tijden die je kunt rijden, ook al is er niet mee getest. Wat HRT nu laat zien is gewoon de bodem van hetgeen wat een F1-auto kan. | ||||
sasquatsch | vrijdag 1 april 2011 @ 10:01 | |||
Simona di Silvestro misschien? ![]() Ze had afgelopen weekend een heerlijk gevecht met Tony Kanaan om de 3de plek in de eerste Indycar race van het seizoen. | ||||
Peterselieman | vrijdag 1 april 2011 @ 10:35 | |||
Ik denk dat Simona idd wel eens ver kan gaan komen | ||||
Burnie88 | vrijdag 1 april 2011 @ 15:15 | |||
Zo te zien is dat gewoon een vent met lang haar. Ik kan er niet aan wennen, vrouwen met een overall aan.. | ||||
Googolplexian | vrijdag 1 april 2011 @ 15:40 | |||
ArcticBlizzard | vrijdag 1 april 2011 @ 15:51 | |||
Ik heb er weinig problemen mee ![]() | ||||
Googolplexian | vrijdag 1 april 2011 @ 15:52 | |||
| ||||
nils7 | zondag 3 april 2011 @ 14:56 | |||
hahaha weten ze in de MotoGP ook weer wat ze in de F1 van Lorenzo vinden | ||||
Beach | zondag 3 april 2011 @ 15:03 | |||
Bullshit niks 12.000 rpm die in de motogp halen gewoon 18.000 | ||||
Googolplexian | zondag 3 april 2011 @ 17:14 | |||
D'r staat nergens MotoGP ![]() Hij zegt dan ook dat (gewone?) motoren ook op 12000 lopen en gewoon goed klinken. | ||||
JohnB52 | zondag 3 april 2011 @ 19:54 | |||
"Motorcycle engines are also at 12,000rpm and sound good," F1 engine supplier Renault's technical boss told Auto Motor und Sport" Zegt ie. Ik neem aan dat hij "gewone" straatmotoren bedoelt? | ||||
sasquatsch | maandag 4 april 2011 @ 10:45 | |||
Joe Saward heeft het geluid van de nieuwe F1 motoren gehoord:
| ||||
vosss | maandag 4 april 2011 @ 10:51 | |||
Qua geluid vond ik persoonlijk de traction control ook wel vet klinken als je op het circuit stond (dus niet op tv). Dat waren ook flinke klappen zegmaar ![]() Achja, we zien wel, het zal vast vet klinken al ben ik er ook geen voorstander van. | ||||
Googolplexian | maandag 4 april 2011 @ 11:14 | |||
Het beste materiaal is niet altijd het grootste materiaal. ![]() Ik ben er wel een voorstander van ![]() | ||||
Ermanon | maandag 4 april 2011 @ 11:50 | |||
Ach, ik zelf ook liever een 3 liter V12 zonder turbo's, maar het is gewoon onvermijdelijk dat het kleiner, zuiniger en efficenter moet. En dan is 4 cilinders met turbo's the way to go. Heeft de straat auto ook misschien ook nog iets aan, want daar moet men ook allemaal downsizen, dus hebben we straks misschien "snelle" 1.6 liter motoren met turbo's onder de motorkap ![]() Zoals de 1.4 TSI van VW. 1.4 liter, maar wel bruut 160PK EN een goed verbruik ![]() ![]() ![]() | ||||
Peterselieman | maandag 4 april 2011 @ 12:08 | |||
Of je legt vanuit de brandstofkant beperkingen op. Voor een race krijgt een team een x aantal liter brandstof en daarmee moet de race voltooid worden. Dan ziet het team maar welke motor er in de bolides gelepeld wordt. | ||||
Atreidez | maandag 4 april 2011 @ 12:21 | |||
Dus we gaan straks van huilende motoren naar grommende motoren. | ||||
Googolplexian | maandag 4 april 2011 @ 12:25 | |||
Niet F1 maar wel geinig. | ||||
0634 | maandag 4 april 2011 @ 12:49 | |||
Zal dus allemaal best meevallen met het geluid. En ach, er zijn al weer een aantal fabrikanten die interesse hebben getoond, dus het heeft in die zin ook voordelen. | ||||
sasquatsch | maandag 4 april 2011 @ 17:04 | |||
1300+ pk (kwalificatietrim) zoals de BMW 1.5 liter 4 cylinder turbomotor uit de Brabham BT-55 / Benetton B186. Hier de specs van die motor: Opvallend is dat die motor een max. toerental had van 11.500 rpm, dus minder als nu voorgesteld. De Brabham BT-52 uit 1983 (800+ pk) heb ik live gehoord tijdens de GP van Zandvoort (net als alle andere turbomotoren uit die tijd) en vond ik niet verkeerd klinken. Ondanks dat het geen V12 is (die ik een paar jaar ervoor gehoord heb) is het geluid nog steeds indrukwekkend. [ Bericht 0% gewijzigd door sasquatsch op 04-04-2011 17:14:59 ] | ||||
Fir3fly | maandag 4 april 2011 @ 18:53 | |||
Meh ik vind het eigenlijk niets, dat hele downsizen. Maar als het er echt komt zou ik er wel mee kunnen leven denk ik, het blijft tenslotte de F1 en dus de absolute top wat betreft motorontwikkeling. De constructeurs komen vast wel met exostische dingen op de proppen. | ||||
kepler | maandag 4 april 2011 @ 19:21 | |||
Das wel een goed idee ![]() ![]() | ||||
nils7 | maandag 4 april 2011 @ 19:24 | |||
Zal niet gebeuren zolang ze naar een budgetcap willen! | ||||
kepler | maandag 4 april 2011 @ 19:28 | |||
Ach, economie krabbelt weer op. F1 wil duurzamer worden, en een voorbeeld blijven voor straatauto's. Ontwikkelen kost geld, dus een benzine-beperking is een goede drijfveer ![]() ![]() | ||||
Googolplexian | maandag 4 april 2011 @ 23:43 | |||
We krijgen iig mooie ontwikkelingen te zien op turbo-gebied ![]() | ||||
vosss | dinsdag 5 april 2011 @ 01:05 | |||
En de skirts die terugkomen! ![]() | ||||
Googolplexian | dinsdag 5 april 2011 @ 10:51 | |||
En waarschijnlijk wel wat auto-fabrikanten die (terug) de F1 in willen wanneer de 1.6 turbo blokjes komen. ![]() | ||||
Burnie88 | dinsdag 5 april 2011 @ 11:05 | |||
Het gebeurt ieder jaar weer, maar toch het vermelden waard; het gehele weekend onweersbuien voorspeld voor Sepang. Hopelijk niet zo heftig als 2 jaar geleden, een halve race of 30 ronden achter de safety car is geen zak aan. Laat het maar een buitje zijn zoals in 2001. | ||||
Salatrel | dinsdag 5 april 2011 @ 12:20 | |||
tis wachten op de eerste TDI in het formule 1 circus ![]() | ||||
Atreidez | dinsdag 5 april 2011 @ 16:23 | |||
In 2001 was het geluk dat de race al gestart was.. Dat buitje van 2001 voor de start resulteerd ws. gewoon weer in een uitstel of talloze rondes achter de SC ![]() | ||||
ArcticBlizzard | dinsdag 5 april 2011 @ 16:32 | |||
Over 3 jaar stellen ze gewoon 22 Tesla's op......... | ||||
sasquatsch | dinsdag 5 april 2011 @ 16:45 | |||
Tot nog toe zijn (bijna) alle initiatieven om elektrisch te gaan racen geflopt, waaronder het Nederlandse Formula Zero. Al zijn er wel weer plannen om een soort elektrische Formule 3 klasse op te zetten. En over 3 jaar is te vroeg. De nieuwe Concorde Agreement die ingaat in 2013 loopt 5 jaar, dus de F1 zal op zijn vroegst in 2018 elektrisch kunnen worden, als dat al gebeurt. ![]() | ||||
Salatrel | dinsdag 5 april 2011 @ 16:55 | |||
kijken of het beeld op BBC HD scherp genoeg is om de druppeltjes te tellen terwijl ze vallen ![]() | ||||
Waffle | dinsdag 5 april 2011 @ 21:04 | |||
Hey is dat Formula Zero gestopt? Ik heb daar een 2 jaar geleden ook nog aan meegewerkt. | ||||
kepler | dinsdag 5 april 2011 @ 22:41 | |||
Toen ik er was (twee jaar geleden ![]() ![]() In dat weekend waren er op vrijdag en zaterdag aan het eind van de middag ook gigantische stortbuien, maar toen waren ze net klaar | ||||
Googolplexian | woensdag 6 april 2011 @ 07:44 | |||
ArcticBlizzard | woensdag 6 april 2011 @ 10:37 | |||
http://www.autoblog.nl/ar(...)f1-klasse#post-42275 | ||||
Karstman | woensdag 6 april 2011 @ 12:21 | |||
Wat zou er dan op de achterkant van dat stuur zitten wat zo speciaal is dat we het niet mogen zien? Geheime knoppen voor flexibele voorvleugels, superspecial flappy padels... | ||||
Googolplexian | woensdag 6 april 2011 @ 12:30 | |||
Of misschien wel een paar schakel-pads + een heleboel speculatie & afleiding ? The plot thickens ... | ||||
Tarado | woensdag 6 april 2011 @ 12:38 | |||
Ik hoop het niet, ik zie die auto's al over het circuit zoemen, lijkt me helemaal niks, verder begrijp ik het ook niet helemaal, electrisch rijden is alleen maar schoner op de plek waar gereden wordt, de energie wordt toch in de meeste gevallen "vuil"opgewekt dus blijft het verplaatsen van een probleem | ||||
bodylotion | woensdag 6 april 2011 @ 14:51 | |||
Ze kunnen nog laaaang niet zoveel kW uit een kilo accu halen als wat ze uit een kilo benzine halen. Ik denk ook niet dat ze in 2018 elektrisch zullen rijden. Wat ik niet begrijp is waarom ze nog steeds op benzine rijden, en niet op iets "groens" zoals alcohol. | ||||
bodylotion | woensdag 6 april 2011 @ 14:53 | |||
Bij motoren zijn ze al hard op weg trouwens: | ||||
Tarado | woensdag 6 april 2011 @ 15:42 | |||
Interessante vergelijking RBR RB6vsRB7![]() voor de rest zie; http://www.auto-motor-und(...)em=0#fotoshow_item=0 | ||||
Burnie88 | woensdag 6 april 2011 @ 18:01 | |||
De RB7 is toch wel stukken mooier. De RB6 is toch wat blokkeriger en speelgoedachtiger dan de RB7. Ook is het een enorme vooruitgang dat die shark fins nu weg zijn. | ||||
0634 | woensdag 6 april 2011 @ 19:01 | |||
Hm, het blijven wat mij betreft lelijke krengen. | ||||
TheFreshPrince | woensdag 6 april 2011 @ 19:19 | |||
Weersverwachting in Sepang ziet er goed uit voor het weekend ![]() | ||||
Sinister-D- | woensdag 6 april 2011 @ 20:12 | |||
En onder ''goed'' versta je: 1: goed voor de kijker, oftewel buien waardoor spektakel, 2: of goed als in >25 °C zonnig terras weer? | ||||
Burnie88 | woensdag 6 april 2011 @ 20:56 | |||
Iedere dag 60% kans op regen/onweer verwacht. Maar dat is ieder jaar zo, dus reken je nog maar niet rijk. | ||||
Googolplexian | donderdag 7 april 2011 @ 08:57 | |||
Swindler | donderdag 7 april 2011 @ 10:16 | |||
MikeGascoyne: 4pm here at it has just started pouring with rain. Race due to start at this time on Sunday, would make it interesting ![]() | ||||
Burnie88 | donderdag 7 april 2011 @ 11:08 | |||
Met andere woorden; we beginnen de race achter de SC en rijden eerst 30 rondes achter de SC tot de baan droog is ![]() | ||||
Waffle | donderdag 7 april 2011 @ 12:31 | |||
Nou die wordt in Maleisië niet zo snel droog. Als het daar een keer regent dan blijft het er regenen. | ||||
Burnie88 | donderdag 7 april 2011 @ 12:40 | |||
Ligt eraan. Het kunnen ook korte hoosbuien zijn. Of sterker nog; het kan ook achterop het circuit regenen terwijl het vooraan droog is. We zullen het wel zien dit weekend. | ||||
#ANONIEM | donderdag 7 april 2011 @ 12:52 | |||
Nog geen tijd voor een Maleisië-topic? | ||||
sasquatsch | donderdag 7 april 2011 @ 13:19 | |||
HRT te koop? Koreaanse investeerders geinteresseerd.
| ||||
Peterselieman | donderdag 7 april 2011 @ 13:22 | |||
Zou me niet verbazen. Het is wel in lijn met het nieuws dat de renstal 3 gloednieuwe vrachtwagens heeft besteld, maar dat deze werkloos in Spanje staan omdat er nog geen cent betaald is. | ||||
Waffle | donderdag 7 april 2011 @ 13:23 | |||
Kia in de F1 ![]() | ||||
nils7 | donderdag 7 april 2011 @ 13:40 | |||
Zou wat zijn ik baal er nog steeds van dat we BMW, Toyota en Honda kwijt zijn! | ||||
Tarado | donderdag 7 april 2011 @ 16:45 | |||
Hyundai, Daewoo zijn er ook nog ![]() | ||||
Beach | donderdag 7 april 2011 @ 16:55 | |||
Lada ![]() | ||||
Sinister-D- | donderdag 7 april 2011 @ 17:37 | |||
Die hebben we al ![]() ![]() Ik zie het alweer helemaal gebeuren: McLaren Kia, Red Bull Racing Hyundai, Lotus Dacia, Williams GP Isuzu ![]() | ||||
Beach | donderdag 7 april 2011 @ 17:50 | |||
Ja als sponsor dat weet ik. Maar niet als motorenbouwer. | ||||
Walter_Sobchak | donderdag 7 april 2011 @ 19:47 | |||
Leuk Als Duw Auto. * Walter_Sobchak hoopt op flinke regen dit weekend. | ||||
vosss | donderdag 7 april 2011 @ 21:40 | |||
Hey even wat anders, zaterdag 7 mei is de 1000km van Spa om 1400 uur 's middags. Iemand enig idee wat een kaartje kost? 2 jaar geleden ben ik er geweest, maar ik zou echt niet meer weten wat ik toen betaald heb ![]() 20 euro ofzo? | ||||
vosss | donderdag 7 april 2011 @ 21:52 | |||
Ow ik zie het al (onoverzichtelijke kutsite ![]() 10 euro entree + tribune 15 euro paddock supplement 35 euro pitwalk (enkel in combi met bovenstaand) Parkeren gratis Gaat er nog iemand van FOK? ![]() | ||||
Atreidez | donderdag 7 april 2011 @ 22:03 | |||
Meet? ![]() | ||||
vosss | donderdag 7 april 2011 @ 22:06 | |||
Nouja 10 euro Spa is om de hoek hier en een dagje Spa is altijd leuk; me dunkt, dus waarom niet zou ik haast zeggen ![]() | ||||
vosss | donderdag 7 april 2011 @ 22:10 | |||
Het was toch wit en zilver of ben ik nou aan het dementeren? ![]() Anyway, het was soms slecht te zien op tv ja, dus goed dat ze het aanpassen. Sowieso zijn wit, zilver, geel etc kleuren die nogal wat van elkaar weg hebben. Pak dan gewoon compleet verschillende kleuren Knalrood Kanariegeel Grasgroen Luchtblauw Homoroze Pikzwart Hoeveel compounds waren er ook alweer incluïs de fullwets en de inters? ![]() | ||||
vosss | donderdag 7 april 2011 @ 22:15 | |||
Ik lees overigens net dat ALLE Superleague Formula races dit jaar live op Motors TV worden uitgezonden, voor degene die dat volgen en dat in hun pakket hebben. Maar liefst 3 wedstrijden ![]() Toch best jammer dat die serie niet echt wat is geworden zegmaar. Zelfde vind ik ook van de A1GP, ook jammer dat dat niks meer is. Maargoed, wie het wil volgen kan dat dus ![]() | ||||
Peterselieman | donderdag 7 april 2011 @ 22:15 | |||
2011 Formula 1 Petronas Malaysia Grand Prix #1 | ||||
Trystar | donderdag 7 april 2011 @ 22:17 | |||
![]() | ||||
vosss | donderdag 7 april 2011 @ 22:18 | |||
Gratis tip voor als iemand in Nederland nog wat geld in een ouwe sok heeft liggen ![]() | ||||
Waffle | vrijdag 8 april 2011 @ 11:45 | |||
Iemand trouwens bekend met het magazine "Ferrari Collection"? Elke editie zit er een model van Ferrari bij. Van straatauto's tot F1 modellen. Het eerste deel ligt nu in de winkels voor maar 5 euro en daar zit een F2002 model bij. Het zijn geen minichamps modellen, maar voor 5 euro mag je hem eigenlijk niet laten liggen. Wij verkopen hem gewoon in de supermarkt, maar de bruna of iets dergelijks zullen ze ook wel verkopen. Volgens mij was deze serie er een paar jaar terug ook, maar is het toen een beetje geflopt. Normaal kost het magazine namelijk 13 euro per keer. Ik kan er op internet niet echt iets over vinden, behalve deze website. http://www.modelsportauto.eu/homepage.asp Dus voor de mensen die nog op zoek zijn naar een 1:43 F2002 zou ik er snel bij zijn. | ||||
vosss | vrijdag 8 april 2011 @ 11:49 | |||
400 euro dus en dan heb je 80 schaalmodelletjes van 1:43. Waar moet je die in godsnaam allemaal laten ![]() | ||||
Waffle | vrijdag 8 april 2011 @ 11:53 | |||
Net iets duurder, normaal kosten ze 13 euro per blad. Dus 1032 euro. Stiekem nog steeds geen geld als je per stuk rekent, maar oke. Toch die F2002 voor 5 euro heb ik eerst maar meegenomen. Al kwam ik er achter dat ze dit magazine een paar jaar geleden ook hadden en daar ook een F2002 bij zat. Nu heb ik er dus 2 ![]() | ||||
vosss | vrijdag 8 april 2011 @ 12:49 | |||
Ow ik dacht dat alle delen 5 euro waren ![]() | ||||
caspervc | vrijdag 8 april 2011 @ 13:03 | |||
Dat zou mooi zijn... eerste is altijd cheaper doordat ie werkt als lokkertje... | ||||
Atreidez | vrijdag 8 april 2011 @ 15:28 | |||
Dubbelpost of niet, leuk ![]() | ||||
Waffle | vrijdag 8 april 2011 @ 16:29 | |||
Haha Mercedes is lekker bezig de laatste tijd. Prachtige reclames. | ||||
sasquatsch | vrijdag 8 april 2011 @ 17:08 | |||
Ex-Formule 1 coureur doet het goed in de Nascar testen. Tijdens een test op Rockingham reed hij vergelijkbare tijden als Nascar topper Kyle Busch.Eerste Truck race voor Raikkonen is 20 mei in Charlotte. | ||||
Schunckelstar | vrijdag 8 april 2011 @ 18:09 | |||
ik heb het nummer ook gekocht, voor die 5 euro is het een leuk modelletje boekje zelf stelt weinig voor.. mocht er nog een boekje met een sharknose model komen, dan koop ik die ook nog, de rest hoef ik niet ![]() alleen een beetje jammer dat startnummer 1 erop staat ![]() had liever nr 2 of een neutrale gehad ![]() | ||||
nils7 | vrijdag 8 april 2011 @ 18:33 | |||
Hoezo? heb de F12002 als 1:18 (meest succesvolle F1 auto als je het mij zegt) en Schumi reed natuurlijk met startnummer 1 erop | ||||
Schunckelstar | vrijdag 8 april 2011 @ 18:50 | |||
ja daarom ![]() edit: heb hem vanavond ook afgegeven aan een vriend, ik kan het echt niet over mijn hart krijgen om hier iets van schumacher te hebben staan ![]() [ Bericht 19% gewijzigd door Schunckelstar op 09-04-2011 02:38:07 ] | ||||
Schunckelstar | zaterdag 9 april 2011 @ 09:13 | |||
ik zit de rtl gp te lezen, het artikel over 100 jaar indy, en daar staat de volgende zin in:weet iemand waarom olie op de baan een voordeel is? ![]() | ||||
Atreidez | zaterdag 9 april 2011 @ 09:55 | |||
Bericht niet toevallig van 1 april? | ||||
Schunckelstar | zaterdag 9 april 2011 @ 10:00 | |||
nee, het is een serieus artikel van 4 pagina's lang, met dit als enige wat er over gezegd word..verder geen uitleg over waarom dat voordeliger zou zijn ![]() | ||||
vosss | zaterdag 9 april 2011 @ 11:32 | |||
RTL GP, daar moet ik een abbo voor afsluiten. Wat kost dat? ![]() | ||||
Waffle | zaterdag 9 april 2011 @ 11:36 | |||
Geen idee, maar het is het geld waard. Beste/leukste magazine dat er op het moment is. | ||||
vosss | zaterdag 9 april 2011 @ 11:37 | |||
Ik heb er een deel los van liggen hier over de laatste paar jaar. Ik zie dat het 35 euro kost voor 1 jaar, 6 nummers. Geen idee wat ze los kosten ![]() | ||||
Schunckelstar | zaterdag 9 april 2011 @ 11:38 | |||
rond de 7/8 euro geloof ik. geweldig blad ![]() | ||||
Sinister-D- | zondag 10 april 2011 @ 12:44 | |||
En de Duitsers van RTL zijn ook weer op gang (meestal wel goed ingelicht trouwens). Artikel trouwens in duits.Silly season komt elk jaar sneller op gang ![]() | ||||
CloseToTheEdge | zondag 10 april 2011 @ 18:27 | |||
Het was inderdaad een onverslaanbare bak, maar de McLaren MP4/4 is mijns inziens de meest succesvolle F1-wagen | ||||
kepler | zondag 10 april 2011 @ 22:38 | |||
Een straf voor Hamilton en Alonso ![]() ![]() Ze willen toch meer gevechten op de baan? Dan moet je vooral zulke dingen gaan bestraffen... | ||||
Atreidez | maandag 11 april 2011 @ 09:44 | |||
Wat dit betreft is de indycar dan weer doorgeslagen op het punt dat je niet mag verdedigen als iemand je inhaalt, maar soms gaat t in F1 ook wel extreem van "je komt er niet voorbij".. Dat heeft Hamilton eerder ook al laten zien met slalommen op rechte stukken, maar zo ook verdiende Vettel geen schoonheidsprijs bij de start. De straf van Hamilton zou inhalen overigens bevorderen toch? ![]() | ||||
sasquatsch | maandag 11 april 2011 @ 11:37 | |||
Het inhalen misschien wel, maar de gevechten erom niet. En dat zijn juist de leuke facetten van de F1. Het moet niet te makkelijk gemaakt worden (zoals met soms met DRS het geval is). Ik kan me nog Senna vs. Mansell herinneren op Monaco (1992). Dat was alleen maar blokken van Senna omdat hij in een mindere wagen reed. Maar wat Mansell ook probeerde, hij kwam er niet voorbij. Dat vind ik leuker dan dat er op het rechte stuk wordt ingehaald en dat was het dan. Daarom genoot ik ook van de acties met Webber en Massa en Kobayashi en Schumacher, etc. Daar werd tenminste gevochten om de positie. | ||||
sasquatsch | maandag 11 april 2011 @ 11:47 | |||
Mercedes met NASCAR stijl velgen.Na een inspectie door de FIA werden deze velgen met wielmoer legaal verklaard. | ||||
bodylotion | maandag 11 april 2011 @ 14:54 | |||
ik had vorig jaar voor 35 euro een abonnement afgesloten waar ik twee Superbike-kaartjes op Assen bij kreeg ter waarde van 80 euro. Die stuurden ze alleen een dag na de race op ![]() Wel netjes afgehandeld overigens, waarna ik twee kaarten voor de TT kreeg ![]() | ||||
Slein83 | maandag 11 april 2011 @ 15:25 | |||
Die officiële iPhone app F1 2011 spoort ook niet, krijg 2 berichten dat de quali nu start. LoL ![]() | ||||
ElmarO | maandag 11 april 2011 @ 16:19 | |||
Doen ze zeker in samenwerking met het magazine van RTL GP. ![]() | ||||
kepler | maandag 11 april 2011 @ 19:08 | |||
De gevechten zijn gewoon leuker als er wordt gevochten ![]() | ||||
dapluiz | dinsdag 12 april 2011 @ 07:30 | |||
Ja idd, beetje vechten moet kunnen vind ik, ouderwets wheelbangen wil ik zien ![]() | ||||
sasquatsch | dinsdag 12 april 2011 @ 09:36 | |||
Leiding Ferrari bijeen voor crisisberaad
| ||||
Tarado | dinsdag 12 april 2011 @ 09:41 | |||
Zou me verbazen als ze voor vrijdag as het lek al boven hebben | ||||
vosss | dinsdag 12 april 2011 @ 14:08 | |||
Dat zijn dus pas 3 GP's waar geen Ferrari op het podium is geweest. Dat is in het verleden wel meer dan 3 geweest. | ||||
Bluurgh | dinsdag 12 april 2011 @ 14:20 | |||
1980, 0 keer op het podium en 8 punten ![]() | ||||
Sinister-D- | dinsdag 12 april 2011 @ 19:35 | |||
Aahw, hoe sympathiek ![]() Goed gebaar, mocht alleen wat minder gay ![]() | ||||
vosss | dinsdag 12 april 2011 @ 19:42 | |||
Onzin natuurlijk. Tijdens een race ben je 110% gefocussed op het racen en heb je helemaal geen tijd om aan iets anders dan dat te denken. Gaylord ![]() | ||||
Peterselieman | dinsdag 12 april 2011 @ 19:46 | |||
Of hij zegt juist dat hij nog harder had gekund en eigenlijk had moeten winnen ![]() | ||||
Bluurgh | dinsdag 12 april 2011 @ 19:54 | |||
erg comfortabel rijden lijkt het me niet, met een overall vol zaad ![]() | ||||
Tarado | dinsdag 12 april 2011 @ 20:01 | |||
Wel een slijmverhaal, maar een goede auto die Renault | ||||
kepler | dinsdag 12 april 2011 @ 20:21 | |||
Ach, tijdens de rechte stukken kunnen je gedachten wel eens afdwalen natuurlijk! | ||||
Atreidez | dinsdag 12 april 2011 @ 20:49 | |||
ipv de circuitmap in het stuur had Heidfeld een fotootje van Robert ![]() | ||||
kepler | dinsdag 12 april 2011 @ 23:20 | |||
![]() Interessant ![]() | ||||
Googolplexian | woensdag 13 april 2011 @ 13:14 | |||
Tarado | woensdag 13 april 2011 @ 14:28 | |||
Dat is dus duidelijk ![]() | ||||
wimderon | woensdag 13 april 2011 @ 16:52 | |||
![]() | ||||
Burnie88 | woensdag 13 april 2011 @ 16:57 | |||
Echt belachelijk dat Hamilton hiervoor bestraft is. Ik had beter verwacht van Pirro. | ||||
Sharpdressedman | woensdag 13 april 2011 @ 17:03 | |||
volgens mij heeft Hamilton straf gekregen voor het teveel verdedigen/andere lijnen op het rechte stuk toch? | ||||
Burnie88 | woensdag 13 april 2011 @ 17:11 | |||
Oke, weet ik niet precies. Maar daar was ook weinig mee aan de hand volgens mij. | ||||
ArcticBlizzard | woensdag 13 april 2011 @ 17:11 | |||
Klopt | ||||
Bolter | woensdag 13 april 2011 @ 17:30 | |||
Maar dat gebeurde dus voor dat het bovenstaande fragment begint? | ||||
Tarado | woensdag 13 april 2011 @ 17:41 | |||
Ja | ||||
Karstman | woensdag 13 april 2011 @ 18:15 | |||
Een beste dreun was dat, grappig om te zien hoe de stuurstang losschiet maar best gevaarlijk ook. | ||||
ArcticBlizzard | woensdag 13 april 2011 @ 19:09 | |||
Versnelde opname | ||||
kepler | woensdag 13 april 2011 @ 19:47 | |||
Zijn er nog ergens high-res foto's van te vinden? | ||||
Sharpdressedman | woensdag 13 april 2011 @ 20:11 | |||
Jezus, hier krijg je straf voor? Mooi man dat moderne racen. | ||||
ArcticBlizzard | woensdag 13 april 2011 @ 20:19 | |||
Ik vind het ook niet strafwaardig. Ik heb een hekel aan hamilton maar m.i. deed hij hier niets fout. Hij reed lang een defensieve lijn en daarna ging hij terug naar binnen. Ik heb vettel het bonter zien maken zonder straf te krijgen..... | ||||
Tarado | donderdag 14 april 2011 @ 10:14 | |||
http://www.telegraaf.nl/t(...)_Vettel__.html?p=3,2 Column Verstappen, Telegraaf do 14 apr 2011, 06:00 Vervelend vingertje van Vettel
| ||||
bodylotion | donderdag 14 april 2011 @ 12:14 | |||
Wat een bullshit dat hij daar een straf voor krijgt. Beter verbieden ze inhalen gewoon ![]() | ||||
sasquatsch | donderdag 14 april 2011 @ 12:29 | |||
Omdat er niet over geklaagd werd. Alonso heeft na de race een protest ingediend tegen dat moment van Hamilton. Na bestudering van de beelden door de stewards is er 20 seconde tijdstraf toegekend. Volgens de regels is het misschien terecht (net zoals de straf van Alonso), maar die regels deugen niet. Als je jezelf niet mag verdedigen zijn er geen echte gevechten meer op de baan. Die gevechten heb ik liever dan dat er makkelijk ingehaald kan worden. | ||||
bodylotion | donderdag 14 april 2011 @ 13:37 | |||
Als Alonso nou door dat 'weaven' zijn vleugel stuk had gereden, dan kan ik me het voorstellen. | ||||
Ermanon | donderdag 14 april 2011 @ 13:56 | |||
Jezus, wat voor een Jankerd is Alonso dan wel niet zeg ![]() "Boehoehoe, gemene Hamilton ging niet meteen wijd toen ik achter hem reed, dat is niet eerlijk!!!!" Loser rijd voor het eerst goed achter hem om in te halen en als Hamilton dan niet meteen aan de kant gaat, gaat het watje lopen miepen. Nou nou, wat voor een coureur ben je dan wel niet ![]() | ||||
Tarado | donderdag 14 april 2011 @ 14:04 | |||
Het is een gerucht dat de klacht van Alonso/Ferrari kwam of zijn er inmiddels feiten? Alonso raised Hamilton weaving issue Tuesday 12th April 2011
| ||||
Sinister-D- | donderdag 14 april 2011 @ 19:20 | |||
Tijden India bekend, wéér 'n weekend met zomer/wintertijd zie ik net. Ach, dit keer dan maar eens later uit bed komen ![]() printscreen van de F1 website ![]() edit: aangepast ![]() [ Bericht 12% gewijzigd door Sinister-D- op 14-04-2011 21:17:17 ] | ||||
Atreidez | donderdag 14 april 2011 @ 19:34 | |||
Rood kruisje hier Sinister ![]() Kwam deze nog tegen ergens anders, referentiemateriaal voor Hamilton zijn straf. Hij kreeg toen een waarschuwing, dus ws. was er nu minder nodig om daadwerkelijk een straf uit te delen... | ||||
ElmarO | donderdag 14 april 2011 @ 19:39 | |||
Deze zou wel moeten werken. ![]() ![]() | ||||
King_Merc | donderdag 14 april 2011 @ 20:49 | |||
stelletje jankerts bij de BBC, die roepen maar wat, of Hamilton moet buiten beeld heel erg geslingerd hebben , trouwens Hamilton heeft al 100 van die waarschuwingen gehad.. trouwenss , deze is leuk ![]() ![]() | ||||
Sinister-D- | donderdag 14 april 2011 @ 21:18 | |||
heb het ff aangepast met een nieuwe upload. Pic zal wel in m'n cash hebben gestaan, want hier had ik geen problemen. | ||||
vosss | donderdag 14 april 2011 @ 22:53 | |||
Die kutbritten wordt ik ook helemaal debiel van als je hoort hoe die over hamilton praten ![]() Alsof die kutneger niks fout kan doen in hun ogen ![]() ps: ik heb niks tegen negers in het algemeen. | ||||
Googolplexian | donderdag 14 april 2011 @ 23:25 | |||
Waarom haal je dan steeds z'n 'ras' aan? Als het er toch niets mee te maken heeft en je toch niets tegen negers hebt ... Sry ... maar ik heb moeite dat te snappen. | ||||
rooneyelst | donderdag 14 april 2011 @ 23:28 | |||
ze mogen van mij ook zeggen die kutblanke die elke keer zijn vinger opsteekt..doe ik ook niet moeilijk over hoor ![]() | ||||
Peterselieman | vrijdag 15 april 2011 @ 00:00 | |||
Race-topic komt er nog aan | ||||
Peterselieman | vrijdag 15 april 2011 @ 00:11 | |||
2011 Formula 1 UBS Chinese Grand Prix #1 | ||||
sasquatsch | vrijdag 15 april 2011 @ 10:02 | |||
Blijkbaar komt het van de stewards / Charlie Whiting zelf. En wil men door de gevaren van het gebruik van DRS en KERS de regels strenger hanteren. F1 journalist Joe Saward heeft even navraag gedaan. Nadeel is dat we misschien wel meer inhaalacties gaan zien, maar minder echte gevechten op de baan. | ||||
Tarado | vrijdag 15 april 2011 @ 10:27 | |||
De laatste alinea in het stukje van Saward over Hamilton/Alonso is ook interessant;
| ||||
vosss | vrijdag 15 april 2011 @ 11:47 | |||
Nou dit weekend dus de eerste race die ik niet live kan zien. Ben zondag pas om half 4 thuis van werken, dus dat wordt weer nieuws ontwijken en downloaden ![]() | ||||
Karstman | vrijdag 15 april 2011 @ 11:55 | |||
Voel ik nou een griepje bij je opkomen? ![]() | ||||
Meike26 | vrijdag 15 april 2011 @ 12:55 | |||
Nee hij rijd zondag ochtend hopeloos verkeerd en komt voor een brug te staan die dicht is, komt nooit meer op tijd op zijn werk en vraagt of hij zijn uren later mag inhalen... Vosss + haren + streken.. en dan iets met een gezegde ![]() | ||||
vosss | vrijdag 15 april 2011 @ 16:26 | |||
Ja nou dat kan ik dus niet maken. Ik baal er wel stevig van. Ik bedoel door de ploegentoeslag verdien ik een hele nette cent nu, maar dit is toch wel het grootste nadeel. Sinds midden 90 heb ik slechts 1 race live gemist en dit jaar ga ik er een stuk of 8 missen ![]() | ||||
kepler | vrijdag 15 april 2011 @ 17:53 | |||
Ik mis meestal 8 live races per jaar, dus ik ben erg goed geworden in het ontwijken van het nieuws ![]() Ik heb ooit een keer in het buitenland 2 uur in een internetcafe gezeten om een race te downloaden die ik had gemist ![]() | ||||
rooneyelst | vrijdag 15 april 2011 @ 18:05 | |||
ik doe wel me best om de races te volgen maar ik ga er niet alles voor omgooien. | ||||
Sinister-D- | vrijdag 15 april 2011 @ 20:49 | |||
Ik heb hetzelfde probleem met kwalificaties ![]() ![]() De enige race die ik gemist heb sinds 1999 voor zover ik me kan herinneren is Duitsland 2000, Rubens 1ste overwinning. Tel ik de oh zo spannende races in Valencia ff niet mee, want dan krijg ik wel de start en finish mee, de rest slaap ik meestal want er gebeurt dan toch niets ![]() | ||||
Glijdt_licht | vrijdag 15 april 2011 @ 23:20 | |||
HRT lijkt er redelijk bij te zitten, en Glock buiten de 107% vandaag. | ||||
vosss | zaterdag 16 april 2011 @ 05:52 | |||
Nou hopen dat het lukt om tot half 4 alles te ontwijken ![]() | ||||
kepler | zaterdag 16 april 2011 @ 08:21 | |||
Webber ![]() ![]() ![]() ![]() | ||||
Atreidez | zaterdag 16 april 2011 @ 08:22 | |||
verkeerde topic | ||||
Sinister-D- | zondag 17 april 2011 @ 14:15 | |||
Voor de geïnteresseerden nu op Eurosport: Renault World Series in Alcaniz (Spanje) - 2de race (80min) | ||||
JohnB52 | zondag 17 april 2011 @ 15:24 | |||
Voor de geinteresseerden die zich al bezig willen houden met Silly Season 2012: Schumacher weg, Di Resta erin... bron: Daily Express | ||||
Sinister-D- | zondag 17 april 2011 @ 16:06 | |||
''a possibility''. Ja, een mogelijk is er natuurlijk altijd, en we hebben het nu ook over een Mercedes protegé. Maar Brawn dumpt Schumacher niet zomaar ![]() | ||||
Nelis89 | zondag 17 april 2011 @ 16:55 | |||
Precies, begrijpend lezen blijft natuurlijk een kunst apart ![]() | ||||
JohnB52 | zondag 17 april 2011 @ 20:26 | |||
Had je het tegen mij? Ik had t van n tweet van rtlgp... Silly Season is natuurlijk n geruchtenmolen, ik had ook niet gezegd dat t waar is... Mercedes heeft volgens mij, nu brawn t verkocht heeft, aandeelhouders, en die willen resultaten, en schumacher is best duur (maar wel goed voor publiciteit)... | ||||
vosss | zondag 17 april 2011 @ 20:59 | |||
Er staat letterlijk dat Mercedes mogelijkerwijs zou kunnen beslissen om. Ik zou er niet te veel waarde aan hechten, het zijn 3 onzekere woorden in 1 zin ![]() | ||||
LWD-Godius | woensdag 20 april 2011 @ 12:31 | |||
Inhalen in 2011 flink toegenomen met al bijna 150 inhaalacties
| ||||
sasquatsch | woensdag 20 april 2011 @ 13:40 | |||
Zelfs vorig jaar waren er al meer inhaalacties (in het hele seizoen) dan in de 20 jaar ervoor (dankzij de ban op refuelling). Dus die Pirelli-banden, DRS en KERS waren niet nodig om goede races te krijgen. Ze zorgen imho voor teveel makkelijke inhaalacties en te weinig echte gevechten op de baan. Daarnaast heb ik andere getallen (van ClipTheApex.com (registratie benodigd): Australie 2009 25 2010 41 (regen) 2011 29 Maleisie 2009 28 (regen) 2010 24 2011 56 China 2009 60 (regen) 2010 82 (regen) 2011 86 Die 86 is wel meer dan de 65 van Canada van vorig jaar, wat ook al hoger was dan in de afgelopen 20 jaar. Mexico 1990 telt daarvoor de meeste inhaalacties met 70. Circuits waar het meeste word ingehaald in de afgelopen 20 jaar China (2011, 85) Canada (2010, 65) Silverstone (2003, 46) Australie (1999, 37) Silverstone (1994, 36) Imola (1994, 34) Mexico (1991, 48) Mexico (1990, 70) Het jaar met de meeste (droge) inhaalacties op de baan is trouwens 1984 (er is gemeten vanaf 1982) met over het gehele seizoen meer dan 500 inhaalacties. | ||||
sasquatsch | woensdag 20 april 2011 @ 14:34 | |||
Er is meer bekend over de motor reglementen van 2013. Het idee is dat naast de 1.6 liter turbo, er ook KERS gebruikt gaat worden, waarbij zowel de energie bij het remmen als de energie van de uitlaat wordt hergebruikt. De motoren zouden 800+ pk moeten gaan leveren en het idee is om in de pitstraat alleen op elektriciteit te rijden.
| ||||
kepler | woensdag 20 april 2011 @ 18:38 | |||
Dat is wel slim ![]() ![]() | ||||
nils7 | woensdag 20 april 2011 @ 18:49 | |||
Kan ik mee leven [ Bericht 4% gewijzigd door nils7 op 20-04-2011 18:49:48 (ninja edit) ] | ||||
Peterselieman | woensdag 20 april 2011 @ 19:04 | |||
Het klinkt wel goed, alleen moeten ze er wel voor zorgen dat de ontwikkelingskosten echt binnen de perken blijven. | ||||
Ermanon | woensdag 20 april 2011 @ 20:10 | |||
Woot woot voor 800PK, das meer vermogen dan nu ![]() Altijd goed! | ||||
kepler | woensdag 20 april 2011 @ 20:33 | |||
hier mogen ze wmb best wat investeren, en het zijn al bestaande technieken ![]() | ||||
Googolplexian | woensdag 20 april 2011 @ 23:46 | |||
'k Weet niet of dit veilig is. | ||||
kepler | donderdag 21 april 2011 @ 09:24 | |||
Dan moeten de mensen maar opletten ![]() | ||||
sanger | donderdag 21 april 2011 @ 09:56 | |||
http://www.f1today.nl/201(...)rechte-lijntest.html Wat zou Lotus nu gaan aankondigen? | ||||
Peterselieman | donderdag 21 april 2011 @ 09:59 | |||
Ik zou denken aan het aantrekken van een hoofdsponsor | ||||
_Jos_ | donderdag 21 april 2011 @ 18:58 | |||
Overname van Caterham door Team Lotus volgens dit bericht. Dan hebben ze meteen een naam achter de hand voor als ze de lotus naam niet meer mogen gebruiken. http://www.autosport.com/news/report.php/id/90907 | ||||
JohnB52 | donderdag 21 april 2011 @ 19:00 | |||
Waar toveren die het geld dan vandaan? Of is Caterham onderdeel van een grotere fabrikant? Ander idee, net zoals Spyker: aandelen naar de beurs, dat kan welllicht ook. http://twitpic.com/4nph35 [ Bericht 21% gewijzigd door JohnB52 op 21-04-2011 21:51:36 (Plaatje toegevoegd) ] | ||||
Peterselieman | donderdag 21 april 2011 @ 19:04 | |||
Caterham is begonnen als dealer van het merk Lotus. Het is maar een klein bedrijfje dat bodykits levert en begonnen is met de levering van auto's gebaseerd op de Lotus 7. Nu staan er enkele andere modellen in de catalogus. Tony Fernandes kan die overname wel uit eigen zak betalen denk ik. | ||||
JohnB52 | donderdag 21 april 2011 @ 19:32 | |||
Dat had ik ook al op wikipedia gelezen. Op de autorai stond bij de Lotusstand ook n Caterham-Lola.... Terugkeer van Lola verwacht ik niet, eerlijk gezegd... | ||||
Tarado | donderdag 21 april 2011 @ 20:20 | |||
Deze ziet er wel aardig uit![]() | ||||
#ANONIEM | donderdag 21 april 2011 @ 20:44 | |||
Ik lees in het bericht dat Team Lotus Caterham overneemt, niet andersom. | ||||
Beach | donderdag 21 april 2011 @ 20:45 | |||
Verandert de naam dan nog? Ookal mogen ze team Lotus blijven gebruiken na de rechtszaak? | ||||
Walter_Sobchak | vrijdag 22 april 2011 @ 00:53 | |||
Kubica dus al bijna uit het ziekenhuis.... |