Maakt niet uit toch?quote:Op zondag 22 augustus 2010 21:53 schreef Netsplitter het volgende:
Welke Showcase ga jij posten?
Heb je al een idee voor een mooie of heb je er eentje in de pijplijn zitten?
Discussieer hier.
Zou je denken..?quote:Op maandag 23 augustus 2010 09:29 schreef Chanty het volgende:
Ik heb al 4 punten![]()
Maar leuk ideeIk zal nog wat showcases openen dit jaar dus wie weet zit er nog iets echt goeds tussen
Volgens mij hadden wij een plannetje..?quote:Op maandag 23 augustus 2010 11:24 schreef xjoyce het volgende:
Leeeeukmaar dan moet ik wel even een shoot gaan bedenken die ook showcase waardig is. De laatste tijd vind ik mijn shoots een beetje boring! Tijd voor verandering dus.
Ik kan er inmiddels rondleidingen gevenquote:Op maandag 23 augustus 2010 11:29 schreef xjoyce het volgende:
haha dat klopt!!;p Binnekort al dan? want je bent pas nog daar geweest toch?
QFT. Vind mijn foto's nooit de titel showcase-waardigquote:Op maandag 23 augustus 2010 10:15 schreef Ronhui het volgende:
Binnenkort dan maar eens een showcase posten
Doe eigenlijk alleen maar Testcases
Wat let je om dat te posten?quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 13:24 schreef Chemiu het volgende:
Al heb ik wel wat moois van Ierland op de pc staan.
Het is nog in RAWquote:
quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 15:09 schreef xjoyce het volgende:
ja jawel joh bloemetje jou foto's zijn zeker wel goed genoeg voor een showcase hoor
Hihi, erg herkenbaar!quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 15:20 schreef xjoyce het volgende:
Ja ik begrijp wat je bedoelt, ik heb volgens mij ooit hier 1 showcase aangemaakt en ook daar was ik niet mega tevreden over, ik ben ook altijd een week tevreden en dan bekijk in de foto's en denk ik dat kan beter (niet altijd maar vaak wel) maar dat is wel weer motiverend om bij een volgende shoot er weer alles uit proberen te halen. Maar ik had je site een tijdje terug bekeken en ik vind je foto's echt prachtig (en dat zeg ik niet super snel) Maar de bewerkingen enzo het gaf mij inspiratie haha.
En dankjewel leuk om te horen! Heb binnenkort een shoot met een meisje die al wat ervaring heeft dus het er echt superveel zin in wie weet word het wel een showcase maar dan moeten de foto's wel echt boeiend en mooi genoeg zijn naar mijn zin!
Ik denk dat je niet zo zwaar aan het begrip showcase moet tillen. Volg vooral je eigen smaak. En het is gewoon leuk om je foto's eens te laten zien aan mensen. Vooral aan andersdenkenden. Commentaar kan dan verrassende inzichten opleveren.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 15:15 schreef bl0emetjE het volgende:
[..]
![]()
Ik ben te perfectionistisch daarvoor denk ik
En vaak denk ik ook dat de sfeer in mijn foto's net anders is dan wat de meeste mensen hier mooi vinden.
Of de technische correctheid, dat vind ik zelf ook minder belangrijk dan een bepaald gevoel wat ik dan wil uitdragen, terwijl veel mensen hier daar meer waarde aan hechten. Ik vind het al met al dus best lastig om dan een showcase samen te stellen. Maar wie weet wat voor foto's ik nog ga maken dit jaar!
En tot die tijd wacht ik op jouw showcasesWant jij maakt ook erg gave foto's!
Daar heb je ook wel een goed punt ja, dat het natuurlijk ook verrassend kan zijn wat een andere blik op de foto's zou kunnen opleveren! Ja, dat heb je mooi gezegd, volgens mij heb je me al bijna over de drempelquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 15:44 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik denk dat je niet zo zwaar aan het begrip showcase moet tillen. Volg vooral je eigen smaak. En het is gewoon leuk om je foto's eens te laten zien aan mensen. Vooral aan andersdenkenden. Commentaar kan dan verrassende inzichten opleveren.
Het belangrijkste is echter, en dat moet je je altijd voorhouden, dat iedereen een andere smaak heeft en vanuit dat standpunt commentaar levert. Pak eruit wat je wil en leg de rest naast je neer.
Kortom....show us the pics
Op je site staan leuke dingen hoorquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 15:49 schreef bl0emetjE het volgende:
Lijkt me toch ook wel leuk om eens een showcase te maken! Nu nog foto's die erin zouden kunnen en misschien waag ik dan echt een poging!
Het is toch maar een testcase geworden, vond ze niet goed genoeg voor showcase. Ierland is mooi, maar dat maakt mijn foto's niet meteen ook mooiquote:
Als het goed is doen alle showcases die in 2010 zijn gepost automatisch mee, en aangezien er geen limiet is op het aantal showcases dat iemand mag posten, komt het er wel op neer ja.quote:Op zaterdag 4 december 2010 16:44 schreef celc1us het volgende:
Mag je zoveel showcases posten als je maar wilt?![]()
Lijkt me een beetje lastig als er één iemand moet winnen.quote:Op zaterdag 4 december 2010 19:03 schreef Peter het volgende:
Doen gecombineerde showcases ook mee?( bijv. [Showcase] GVB Remise )
En? Hoe was de donderdagshoot?quote:Op zaterdag 4 december 2010 17:24 schreef bl0emetjE het volgende:
Ik wil eigenlijk ook nog wel een showcase posten voor het eind van het jaar!
a.s. donderdag heb ik ook nog een gave photoshoot, dus die wacht ik ook nog even af.
Misschien ook leuk om te doen (ook voor anderen?): Een showcase met een kleine verzameling foto's van het hele afgelopen jaar, een 2010 showcase.
Maar ik moet dus voor mezelf nog even uitzoeken van welke foto's ik mijn showcase ga maken
De shoot is verplaatst! Weet nog niet zeker of het net op het eind van dit jaar of het begin van volgend jaar gaat plaatsvinden, hopelijk nog ervoorquote:Op donderdag 16 december 2010 15:43 schreef photolex het volgende:
[..]
En? Hoe was de donderdagshoot?![]()
Je idee van een jaarshowcase is leuk!
Jouw fotografische samenvatting van 2009!quote:Op donderdag 16 december 2010 15:50 schreef bl0emetjE het volgende:
[..]
De shoot is verplaatst! Weet nog niet zeker of het net op het eind van dit jaar of het begin van volgend jaar gaat plaatsvinden, hopelijk nog ervoorEn anders dus misschien zo'n jaar showcase. Maar gelukkig heb ik nog heel eventjes de tijd (ik ben altijd van het laatste moment haha).
Jaaa, maar nu heb je de showcase van het jaar wedstrijd.. Dus dan is een showcase van je foto's veeeel leukerquote:Op vrijdag 17 december 2010 00:38 schreef Timmos het volgende:
[..]
Jouw fotografische samenvatting van 2009!
Een 2010 topic kan ook vast wel
quote:Op vrijdag 17 december 2010 00:38 schreef Timmos het volgende:
[..]
Het ging toch om de showcase die wint? Niet de fotograafquote:Op zaterdag 4 december 2010 20:08 schreef Omniej het volgende:
[..]
Lijkt me een beetje lastig als er één iemand moet winnen.
Ik denk dat ik er vanavond eens één ga maken.quote:Op vrijdag 17 december 2010 00:38 schreef Timmos het volgende:
[..]
Jouw fotografische samenvatting van 2010!quote:Op vrijdag 7 januari 2011 14:54 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Ik denk dat ik er vanavond eens één ga maken.
Ik heb geen idee , dat vroeg ik ook al een keerquote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:05 schreef polariteit het volgende:
Hoe staat het nou met deze 'wedstrijd'
quote:er zijn 109 topics gevonden die zijn verdeeld over 4 pagina(s), de zoekopdracht duurde 1.12 seconden
Ik geef jou 5 puntenquote:Op zaterdag 15 januari 2011 13:11 schreef PdeHoog het volgende:
Ik gok.....dat dit op niks uit gaat lopen
Jeejquote:
als iemand mij verteld hoe deze wedstrijd zou moeten werken ga ik er wel achteraanquote:Op zaterdag 15 januari 2011 13:11 schreef PdeHoog het volgende:
Ik gok.....dat dit op niks uit gaat lopen
Zo zou ik het ook aanpakken denk ik. Door users 109 showcases met dus nog veel meer foto's laten beoordelen is niet te doen. Niemand gaat nog even al die 109 showcases nalopen, aangezien het waarschijnlijk om bijna 1000 foto's gaat.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 13:44 schreef zquing het volgende:
Mij lijkt 't wel leuk dat als de mods een shortlist maken van 10 showcases dat de users daarop mogen stemmen?
Er is nooit eerder een wedstrijd a la deze geweest. Ga eens met Netsplitter praten. Die heeft de opzet gemaakt. En je hebt toch twee mede-mods? Misschien ff overleggen?quote:Op zaterdag 15 januari 2011 13:44 schreef zquing het volgende:
user beoordeeld of moderator beoordeeld? Sorry, dat ik dit allemaal moet vragen, maar weet niet precies hoe het in de voorgaande jaren is gedaan.
Mij lijkt 't wel leuk dat als de mods een shortlist maken van 10 showcases dat de users daarop mogen stemmen?
Ik ga achter overleggen
Wordt momenteel ook gedaan.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 22:53 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Er is nooit eerder een wedstrijd a la deze geweest. Ga eens met Netsplitter praten. Die heeft de opzet gemaakt. En je hebt toch twee mede-mods? Misschien ff overleggen?
Hoi.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 22:53 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Er is nooit eerder een wedstrijd a la deze geweest. Ga eens met Netsplitter praten. Die heeft de opzet gemaakt. En je hebt toch twee mede-mods? Misschien ff overleggen?
Als je die selectie gaat maken, zou ik wel inzichtelijk maken HOE die selectie is gemaaktquote:Op zaterdag 15 januari 2011 22:58 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Hoi.
Euh, had niet verwacht dat het zo'n lijst zou worden.
Maar goed, de lijst is er, dus nu gaan kijken hoe we het gaan aanpakken.
Het lijkt mij verstandig om een selectie te maken zodat we er een behapbaar aantal overhouden.
Zeg 10 ofzo.
En dat er dan uit die tien de winnaar gekozen wordt.
Uiteraard.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 23:02 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Als je die selectie gaat maken, zou ik wel inzichtelijk maken HOE die selectie is gemaaktGewoon om een hoop gezeik te voorkomen
We zijn momenteel druk bezig met het bespreken welke showcases door de eerste filtering gaan komen.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 23:02 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Als je die selectie gaat maken, zou ik wel inzichtelijk maken HOE die selectie is gemaaktGewoon om een hoop gezeik te voorkomen
Ik heb ze allemaal ff gedownload om ze zo weer te hosten en iedereen ze makkelijk kan zienquote:Op donderdag 27 januari 2011 01:34 schreef Igen het volgende:
Bij dat topic van NY moet je alleen wel het versturen van referrer-informatie in je browser uitzetten, anders doen de meeste foto's het niet.
Maar ik tel er 8?quote:Op donderdag 27 januari 2011 01:22 schreef zquing het volgende:
De volgende 9 showcases hebben de eerste selectie overleefd
[showcase] Chambre Du Commerce
[Showcase] New York City Trip
[showcase] Pegasus
[Showcase] Antarctica
[Showcase] Kawasaki Z1000
[Showcase] Metro Barcelona L9 & L10
[showcase] Volendam in HDR
[Showcase] Wedding in Sardinië (Italië)
Ook dat is nu gedaan. Ben ik nog andere dingen vergetenquote:Op donderdag 27 januari 2011 02:30 schreef Omniej het volgende:
Nog één puntje alleen: in dit topic staat zo'n stemvoorbeeld met punten van 1 t/m 5, maar in het stemtopic zelf wordt niet duidelijk gemaakt op welke manier er gestemd moet worden. Misschien voor mensen die het andere topic niet kennen nog even de stemwijze toevoegen?
Ja dat zou misschien nog wel transparanter geweest zijn, maar er is gekozen om een voorselectie te doen vanwege de veel te grote hoeveelheid aan showcasesquote:Op donderdag 27 januari 2011 14:09 schreef RonaldV het volgende:
Had het niet een stuk meer transparant geweest als er gewoon op alle showcases gestemd had kunnen worden? Je schrijft nu "de mods hebben gekozen", maar dat zegt natuurlijk niks. Voor hetzelfde geld hebben de andere mods geroepen dat jij maar iets moest kiezen. Voor de gebrukers, door de gebruikers, lijkt me.
Hoe kan de hoeveelheid showcases nou veel te groot zijn? Het kunnen me er niet genoeg zijn!quote:Op donderdag 27 januari 2011 14:57 schreef zquing het volgende:
[..]
Ja dat zou misschien nog wel transparanter geweest zijn, maar er is gekozen om een voorselectie te doen vanwege de veel te grote hoeveelheid aan showcases
Maar ik denk dat je wel begrijpt wat er bedoeld wordtquote:Op donderdag 27 januari 2011 16:42 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Hoe kan de hoeveelheid showcases nou veel te groot zijn? Het kunnen me er niet genoeg zijn!
Dit gaat om de beste algemeen. Maar er zijn wmb te weinig goede showcases om het in categorieen te gaan doenquote:Op zondag 30 januari 2011 12:42 schreef pea4fun het volgende:
Ik heb ook gestemd. Ik vind de onderwepen wel erg dicht bij elkaar liggen. Ik heb niet alle honderd showcases bekeken, maar is het voor volgens jaar niet een idee om in catagoriën te stemmen? Beste architectuur, beste portret, beste natuur enz...
Van de NY city trip staan de foto's in de spoiler bovenaan de OP.quote:Op zondag 30 januari 2011 12:39 schreef pea4fun het volgende:
Van new york city trip zie ik helaas geen foto's en heb ik dus niet meegenomen in mijn uitslag
5 punten -Antarctica
4 punten- Volendam in HDR
3 punten- Kawasaki Z1000
2 punten - Chambre du commerce
1 punt- wedding in sardinië
Heb 't even rood gemaaktquote:Op zondag 30 januari 2011 13:31 schreef pea4fun het volgende:
Hm ok, dat was me dus niet duidelijk...maar heb ze nu bekeken, en blijf bij mijn uitslag
Het is inderdaad over met 't stemmen. Zal morgen ochtend even de stemmen gaan tellenquote:Op woensdag 23 februari 2011 01:44 schreef ETA het volgende:
het is 21 februari geweest. Volgens mij heeft firewirecable gewonnen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |