Rotonde Delft/Delfgauw en dan richting het tuincentrum.quote:Op maandag 10 mei 2010 15:10 schreef mirelia het volgende:
Ja sorry, maar ik bedoelde meer waar IN Delft?
Ahh thanksquote:Op maandag 10 mei 2010 15:11 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Rotonde Delft/Delfgauw en dan richting het tuincentrum.
Mooi he.quote:Op maandag 10 mei 2010 17:22 schreef mrSPLIFFY het volgende:
voor maar 10 euro.... echt waar!! Nu 10 euro.. slechts... 10 euro...
9 dingen voor 10 euro!! in een antrekkelijke verpakking.... voor slechts 10 euro....
M'n 24-70 ligt bij het reparatiecentrum van Canon.quote:Op maandag 10 mei 2010 19:00 schreef polariteit het volgende:
Leuke serie. Mist wat scherpte her en der, maar daar ontkom je niet aan als ze na 15 seconden weer voorbij zijn.
Wel jammer dat alle foto's recht van voren zijng enomen. Maar ik gok dat het heel wat oefening vergt om een beetje mee te bewegen met de camera in de hand om zo'n fietser te kunnen volgen.
Ga ik uitproberen.quote:Op maandag 10 mei 2010 19:06 schreef ultra_ivo het volgende:
Hoe had je je AF ingesteld? Ik zie foto's waarbij de AF totaal ernaast zat. Publiek scherp en renner niet (7), verkeerde renner scherp (8). Een paar foto's schreeuwen om croppen. Het neus afvegen op 11 is goed, breng dat met anders croppen wat beter in beeld. Bij 9 is de gezichtsuitdrukking van de renner goed, crop die andere renner er eens af. Juist als het gaat om gezichtsuitdrukking hoef je echt niet de hele renner er op te hebben staan. 3 is heel mooi gezien. Crop die foto eens zodat die twee kinderen in het midden echt het onderwerp van de foto worden.
Best een anti-climax he?quote:Op maandag 10 mei 2010 14:57 schreef Netsplitter het volgende:
Vanmiddag was de Giro de Italia 2010 "door" Delft geraast.
Dat door moet je met een korreltje zout nemen aangezien ze welgetelt iets van een halve minuut in Delft zijn geweest.
Hier onder vind je wat foto's van dat "feest".
Hij is veel beter zo, mooie plaat!quote:Op maandag 10 mei 2010 19:59 schreef Netsplitter het volgende:
Gecropte versies:
[ afbeelding ]
Die snotteraar heb ik niet mee genomen in de crop omdat ik 'm te klein vind worden als ik alleen de snotteraar erop zet.
Bij wielrennen moet je vooraf heel goed je positie bepalen. Een plek waar je de kans hebt op meerder manieren te schieten. Heb je de kans het parcours af te steken en zo ze meerdere keren te zien moet je daar zeker gebruik van maken.quote:Op maandag 10 mei 2010 20:44 schreef P_B het volgende:
[..]
Best een anti-climax he?Zo te zien had jij nog geluk dat er al wat gekoerst was en er wat losse plukjes met renners waren ontstaan. Bij mij reden ze nog gezellig achter en naast elkaar achter de start-auto (of wat de wieler-technisch-verantwoorde term ook moge zijn...). En zelfs dan is het in 45 seconden voorbij... *zucht*
Ga zo ook nog maar even nadenken of ik ze online ga zetten. Ik had in ieder geen idee wat ik aan het doen was...Moet je dan bijvoorbeeld juist overzicht houden of juist niet en toch maar individuen eruit pikken (er komen wel heeeeel veel hoofden langs)? Op eentje na werd dat eerste ,bij mij althans, een rommeltje. En de belangrijkste vraag waar ik ook nog niet uit ben: aan de binnenkant van een bocht of juist aan de buitenkant? 'T was niet echt mijn kopje thee zeg maar...
Waarom klinkt het bij fotograferen vaak allemaal zo logisch maar is het doen een stuk ingewikkelder...quote:Op maandag 10 mei 2010 22:33 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Bij wielrennen moet je vooraf heel goed je positie bepalen. Een plek waar je de kans hebt op meerder manieren te schieten. Heb je de kans het parcours af te steken en zo ze meerdere keren te zien moet je daar zeker gebruik van maken.
Bij wielerwedstrijden kan het zelfs handig zijn (als je ze hebt) 2 bodies mee te nemen. Eentje met een telezoom voor de meer frontale opnames van veraf, een andere met een lichte zoom om de rijders van opzij te schieten, moet je wel redelijk bedreven in het pannen zijn. Bij 1 bodie zou ik gaan voor een wat kortere zoom en een plek uitkiezen waar je redelijk makkelijk shots van de zijkant kan maken. Dan heb je veel meer kans om verschillende renners erop te krijgen.
Ligt de koers al helemaal open, dan kun je weer goed frontale shots maken. Maar denk er dan aan je AF op selectief te zetten, anders gaat ie op van alles scherpstelle, uitgezonderd de wielrenner.
Ja die ellende heb je ook bij de Tour.quote:Op maandag 10 mei 2010 17:22 schreef mrSPLIFFY het volgende:
voor maar 10 euro.... echt waar!! Nu 10 euro.. slechts... 10 euro...
9 dingen voor 10 euro!! in een antrekkelijke verpakking.... voor slechts 10 euro....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |