I'm still learning, thanks.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 11:22 schreef Netsplitter het volgende:
Klein verbeterpuntje voor je topic.
Nummer de foto's even.
Is makkelijker met becommentarieren.
Door mijn lens kijkend had ik dat gevoel ook, ik schrok er soms zelfs even vanquote:Op dinsdag 11 mei 2010 11:24 schreef Klonk het volgende:
mooie foto´s, sommige foto´s lijkt het net of je op de motor of in een volgwagen zat
Ik heb een Eos 450d. Nu alleen nog met twee vrij basic lenzen, namelijk de 18-55 kitlens en een 55-200 Tamron zoomlens. Als ik mijn camera echt een beetje onder de knie heb ga ik voor betere lenzen kijken. Ik vind het nu nog te vroeg om al goede, maar dure lensen te kopen. Deze foto's zijn allemaal met de kitlens geschoten.quote:
Ey, ik ben amateur he, ik moet nog veel lerenquote:Op dinsdag 11 mei 2010 16:08 schreef ultra_ivo het volgende:
6 springt er behoorlijk tussenuit omdat hier de renner duidelijk geïsoleerd is. Bij een aantal andere foto's is het nogal chaotisch omdat er een duidelijk ander onderwerp ontbreekt. Een team dat samen werkt, renners die contact met elkaar hebben oid. 12 is met een andere text heel goed, iets als beste klimmer die niet tegen de wind in kan oid. Bij 3 en 5 kun je beter de halve renner aan de voorkant eraf croppen. Die trekt nu teveel aandacht weg. Je hoeft niet persé alles klassiek landscape te schieten/laten. Juist de foto's waar je daar van bent afgeweken komen een stuk beter over. 6 is overigens bijna bike-pron
Voor mij springt #6 er het duidelijkst uit van allemaal, is gewoon een fijne close-up. Aan de ene kant is hij wel erg krap gekaderd overigens, maar tegelijkertijd kan er zo ook geen misverstand ontstaan over het onderwerp van de foto.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 11:29 schreef Robar het volgende:
Welke foto springt er nou uit voor jullie, ik vind persoonlijk foto 12 erg mooi.
Thanks.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 16:38 schreef Omniej het volgende:
[..]
Voor mij springt #6 er het duidelijkst uit van allemaal, is gewoon een fijne close-up. Aan de ene kant is hij wel erg krap gekaderd overigens, maar tegelijkertijd kan er zo ook geen misverstand ontstaan over het onderwerp van de foto.
En dat laatste is iets wat bij #3 bijvoorbeeld wel het geval is. De linker 1/3 van de foto is gevuld met het been van een anonieme renner, die dus behoorlijk prominent in beeld is, terwijl het daadwerkelijke onderwerp van die foto een beetje wegvalt. Máár, je hebt de roze trui wel te pakken gehad en dat is het belangrijkste natuurlijk. (ik begrijp ook wel dat die lui in een flits voorbij schieten en je niet alle tijd hebt om het juiste moment af te wachten)
#10 is er voor mij ook een die er min of meer uitspringt. Veel van de overige foto's zijn eigenlijk een beetje meer van hetzelfde, met uitzondering van de kopgroepfoto's wellicht omdat de renners daar natuurlijk wat meer gespreid zitten, maar op #10 heb je weer heel duidelijk drie renners geïsoleerd die perfect naast elkaar rijden en die je gewoon goed te pakken hebt. De lachende gezichten helpen ook wel mee natuurlijk.
#11 vind ik wel een fijne crop. Het iets bredere beeld werkt gewoon wel lekker in die foto.
#12 en 14 zijn ook wel lekker, heb daar niet zo gek veel op aan te merken. 13 lijkt erg veel op 14, maar vind 14 toch net iets fijner kijken. 13 heb je wat vierkanter gecropt en dat werkt niet zo heel goed als je het mij vraagt. Wat wel stoort trouwens bij die laatste foto's is die man in de bruine jas die ook met zijn camera langs de kant staat. Ik weet niet of je iets verder had kunnen staan zodat 'ie uit beeld zou zijn, maar als dat kon had ik het gedaan in ieder geval.Vooral op een foto als #15 vind ik dat best wel zonde.
Complimenten voor je fraaie reportage!quote:
Wat wil je zo vroeg in de etappequote:Op vrijdag 21 mei 2010 00:28 schreef Cheiron het volgende:
Moet zeggen dat 9 en 10 wel een sfeertje geven van "kom Bert, we gaan effe een stukkie fietsen voor het eten".
Bueno. Met jou ook? Nog steeds bij "de baas" of heb je ondertussen groenere weiden opgezocht?quote:Op vrijdag 21 mei 2010 09:40 schreef Robar het volgende:
[..]
Wat wil je zo vroeg in de etappe
alles goed?
Nog altijd, zit om de hoek bij mister Forbei.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 10:56 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Bueno. Met jou ook? Nog steeds bij "de baas" of heb je ondertussen groenere weiden opgezocht?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |