abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87747055
Eind september ben ik naar Egypte vertrokken voor een 23 daagse rondreis.
Helaas heb ik wegens omstandigheden de reis na vier dagen al moeten afbreken, maar ik heb toch nog wat foto's kunnen maken die ik het delen wel waard vind.

Geen piramides, tempels, mummies en sfynxen dit keer (die stonden pas later op de reis gepland), maar wat foto's van het dagelijks leven in Cairo en de Westelijke Woestijn.

Enjoy. :Y)

1.

De dagactiviteit van de gemiddelde egyptenaar; Hangen in de schaduw. (Citadel, Cairo)

2.

Twee agenten kijken uit over de stad. (Citadel, Cairo)

3.

Lunch break (Khan al-Khalili, Cairo)

4.

Mooi oud mannetje met één oog. De eeltplek op zijn voorhoofd wijst op veel gebed en geld hier als statussymbool. (Bahariyah Oase, Westelijke Woestijn)

5.

Mannen in traditionele gewaden domineren het straatbeeld van el-Bawiti, het grootste dorp van de Bahariyah Oase. (Bahariyah Oase, Westelijke Woestijn)

6.

De plaatselijke poelier. De enige manier om vlees vers te houden in de hitte is levend in een kooi. (Bahariyah Oase, Westelijke Woestijn)

7.

Chicken Tonight. (Bahariyah Oase, Westelijke Woestijn)

8.

Cute (Bahariyah Oase, Westelijke Woestijn)

9.

Open Happiness... (Bahariyah Oase, Westelijke Woestijn)

10.

Man keert huiswaarts met een lading dadels en palmbladeren.
pi_87747248
Mooi ^O^

Leuk eens een showcase met mensen erop.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  woensdag 20 oktober 2010 @ 12:06:44 #3
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_87747488
Cairo, het vuilnisvat van Egypte.

Ik zou je adviseren om de overige 19 dagen ook nog maar eens te doen.
  woensdag 20 oktober 2010 @ 12:07:53 #4
322098 Pimco
Frans Bauer rules!
pi_87747523
Mooie foto's! Vrij scherp ook.

Het valt mij op dat je alleen maar mensen op foto's zet, niet het landschap of architectuur. :).
  FOK!fotograaf woensdag 20 oktober 2010 @ 12:21:27 #5
287763 SP22
pi_87748005
Ik vind foto 2 echt helemaal geweldig! :Y Qua compositie en de sfeer die het uitstraalt!
pi_87748104
Mooie foto's! Vind vooral de laatste erg mooi (lekker scherp ook!)
pi_87759949
Bedankt voor de reacties tot dusver.

Ik heb uiteraard niet alleen mensen gefotografeerd in Egypte, maar persoonlijk vind ik foto's van mensen vaak interessanter om naar te kijken dan foto's van dode dingen. Uitdagender om te fotograferen ook. :)

Ik heb ook nog wel wat landschappen van de Zwarte en Witte Woestijn, dus misschien kom ik later nog met een update.
pi_87764847
Mooi. :) Hou wel van een 'mensenserie', bovendien kennen we de standaard vakantiefoto's van de piramides van Gizeh zo onderhand wel natuurlijk. ;)

Lekkere toning hangt er ook over alle foto's heen trouwens. Nog speciaal wat aan gedaan in de nabewerking eigenlijk?
pi_87781840
Qua compositie en interessantheid hele leuke serie. Ook technisch zitten ze prima in elkaar. Enige wat ik minder vind zijn de kleuren, die hadden van mij wel iets opvallender gemogen. vind het gebeuren nu allemaal nogal flets overkomen.

Maar ik weet niet of dat je bedoeling is geweest natuurlijk...
Voor wat foto's, kijk hier
  donderdag 21 oktober 2010 @ 08:14:21 #10
158292 problematiQue
Correspondent ter Plaatse
pi_87782109
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 12:07 schreef Pimco het volgende:
Mooie foto's! Vrij scherp ook.

Het valt mij op dat je alleen maar mensen op foto's zet, niet het landschap of architectuur. :).
Die maakt iedereen al : )

Leuke serie! Vooral 2, 4 en 6
pi_87783533
Jep, leuke foto's, goede bewerking ook, omdat het er vaak stoffig en grauw kan zijn en dit mooie scherpe platen zijn. Nog iets speciaals gedaan met bewerking of het maken van de foto's (filters, etc)?
pi_87783598
Fantastische serie _O_ Ik vind de sfeer in de foto's erg mooi gevangen.
pi_87783917
Bij vrijwel alle foto's heb ik de verzadiging en het contrast flink opgevoerd.
Bij sommige foto's nog wat vignettering toegevoegd. Daarna nog een beetje verscherpt in Photoshop.

Verder is het gewoon zoals het is: grauw, vies en stoffig. Dat geeft het land ook zijn charme wat mij betreft.
Op enige kleur heb ik het land in die paar dagen nog niet kunnen betrappen in ieder geval. ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')