abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 12 mei 2010 @ 18:08:54 #1
225308 Row-1
'sup money?
pi_81350052
Hey,

Dankzij Fok! was ik aanwezig op Full Speed 2010. Had namelijk in PTA een prijsvraag gewonnen waardoor ik 2 kaartjes kreeg, dus ik blij met me nieuwe camera (Canon 500D) er heen, en dit zijn een aantal resultaten. (Heb in totaal ongeveer 350 foto's)

Deze foto's zijn niet zo zeer om te laten zien wat ik kan en hoe mooi ze wel of niet zijn, maar meer om een impressie te geven van Full Speed. Maaaar commentaar mag natuurlijk wel.
1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

32

33

34

35

36

37

38

39

40

41

42
  woensdag 12 mei 2010 @ 18:13:42 #2
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_81350217
Pauperwaggies-galore!

Strakke foto's, alleen groot deel niets zeggend/overbodig, krappere selectie wellicht?
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 12 mei 2010 @ 18:16:39 #3
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_81350316
Maar dat komt omdat ik een groot fan ben van oude Porsche's.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  woensdag 12 mei 2010 @ 18:19:37 #4
225308 Row-1
'sup money?
pi_81350396
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 18:13 schreef Skull-splitter het volgende:
Pauperwaggies-galore!

Strakke foto's, alleen groot deel niets zeggend/overbodig, krappere selectie wellicht?
Vind dat ik al best een krappe selectie heb gemaakt uit 350 foto's. En idd, het paupergehalte was HOOG. Heb nog nooit zoveel civics, golfjes en del snolletjes bij elkaar gezien. Leek wel een vliegveld met al die spoilers.
Heb ook de foto's gekozen waar auto's naar mijn smaak op staan. En ik ben liefhebber van Skylines
  woensdag 12 mei 2010 @ 18:43:32 #5
12888 Skull-splitter
pi_81351194
Persoonlijk zou ik dan JUIST de nadruk leggen op snollen, sjonnies en pauperbakken, en al helemaal met een groothoek. Laag standpunt, laat ze maar poseren eventueel, maar ik zie menig foto van velgen en auto's die eerder op marktplaats passen dan bij de rest van de foto's. Ze missen voornamelijk kadering, spanning/verhaal. Lijken meer genomen te zijn voor een weergave van het product auto dan het product fotografie. En tegenover die paar strakke platen die je hebt steekt dat gewoon af (vooral die laatste paar op de snelweg bijvoorbeeld)
  woensdag 12 mei 2010 @ 18:56:50 #6
225308 Row-1
'sup money?
pi_81351761
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 18:43 schreef Skull-splitter het volgende:
Persoonlijk zou ik dan JUIST de nadruk leggen op snollen, sjonnies en pauperbakken, en al helemaal met een groothoek. Laag standpunt, laat ze maar poseren eventueel, maar ik zie menig foto van velgen en auto's die eerder op marktplaats passen dan bij de rest van de foto's. Ze missen voornamelijk kadering, spanning/verhaal. Lijken meer genomen te zijn voor een weergave van het product auto dan het product fotografie. En tegenover die paar strakke platen die je hebt steekt dat gewoon af (vooral die laatste paar op de snelweg bijvoorbeeld)
Ben ik niet helemaal met je eens. Snollen, sjonnies en pauperbakken zie ik al genoeg gewoon op straat, in de stad en dorpen, dus ik probeer vooral de auto's te laten zien die je niet zomaar tegenkomt, waar enigszins nog iets bijzonders aan zit of is, al is het maar een klein detail. Laag standpunt heb ik ook veel gebruikt, misschien juist net niet bij deze foto's, maar ik gebruik in ieder geval niet het "gewone-fotomaak-standpunt". En ik vind het eigenlijk een belediging als je zegt dat het net marktplaats foto's zijn, want dan ga nog maar eens kijken op marktplaats en dan kun je zien hoe belabberd mensen foto's kunnen maken. Of begrijp ik je nu verkeerd? Dat laatste ben ik wel met je eens, over die snelwegfoto's, maar dat zijn eigenlijk de 1e foto's, op weg naar het evenement. Begrijp me niet verkeerd, ik val je niet aan, ik geef alleen mijn tegenwoord.
  woensdag 12 mei 2010 @ 19:24:06 #7
12888 Skull-splitter
pi_81352926
Ik probeer ook gewoon feedback te geven, hierbij chargeer ik natuurlijk als de neten om het punt duidelijk te krijgen. Ik weet hoe lastig het is om een fatsoenlijke selectie te maken, ik snap wat je zegt.

Alleen een foto als deze

staat in schril contrast (what's in a name) met deze

Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 12 mei 2010 @ 19:26:45 #8
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_81353036
De foto's geven wel zeer goed de sfeer door van dat evenement.
Alleen heb ik het idee dat op sommige foto's een wat grijzige waas hangt.
#10 dat behoorlijk.
Was het zo bewolkt die dag?
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  woensdag 12 mei 2010 @ 19:30:22 #9
225308 Row-1
'sup money?
pi_81353186
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 19:26 schreef Netsplitter het volgende:
De foto's geven wel zeer goed de sfeer door van dat evenement.
Alleen heb ik het idee dat op sommige foto's een wat grijzige waas hangt.
#10 dat behoorlijk.
Was het zo bewolkt die dag?
Ja helaas was het de hele dag zwaar grijs bewolkt, geen 1 keer de zon gezien.
Maar soms kan dat het plaatje ook wel duisterder/mooier maken.
pi_81354806
Tot en met foto 13 vind ik het een erg leuke serie, met uitzondering van #7.

#15 is op zich een leuk idee, maar mist een beetje context. Zou misschien mooier kunnen zijn geweest als je 'm nog veel meer close-up had gepakt, maar dan in de weerspiegeling een andere auto duidelijker had gehad. Nu zie ik wel een andere (overigens sjonnie-)auto in de weerspiegeling staan, maar net niet duidelijk genoeg om die leuke draai aan de foto te geven.

Voor de rest vind ik veel van de buitenfoto's vanaf #19 eigenlijk niet zo heel erg boeiend. Voor liefhebbers van dergelijke wagens zijn het ongetwijfeld prachtige platen overigens, maar fotografisch gezien vind ik ze toch niet heel interessant, in tegenstelling tot de binnenfoto's van #1 t/m #6 bijvoorbeeld.

Vanaf #21 begint het schuine perspectief me ook te storen. Voor die foto's individueel werkt het op zich wel goed en het geeft natuurlijk ook duidelijk aan dat je bewust over je composities hebt nagedacht, maar door de behoorlijke hoeveelheid schuine foto's in de hele serie gaat het op een gegeven moment een beetje aanvoelen als een standaard trucje.

De snelwegfoto's zou ik fotografisch gezien gewoon weg hebben gelaten trouwens. Voor de eigenaars van die auto's is het leuk, maar hoogstandjes zijn het niet. Beste foto's uit de hele serie zijn wat mij betreft 1 t/m 6, 9, 25, 32, 35, 37 en 38. Als fotoverslag van de hele dag zijn ze tot en met #39 allemaal meer dan prima natuurlijk.
  woensdag 12 mei 2010 @ 20:21:01 #11
225308 Row-1
'sup money?
pi_81355657
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 20:04 schreef Omniej het volgende:
Tot en met foto 13 vind ik het een erg leuke serie, met uitzondering van #7.

#15 is op zich een leuk idee, maar mist een beetje context. Zou misschien mooier kunnen zijn geweest als je 'm nog veel meer close-up had gepakt, maar dan in de weerspiegeling een andere auto duidelijker had gehad. Nu zie ik wel een andere (overigens sjonnie-)auto in de weerspiegeling staan, maar net niet duidelijk genoeg om die leuke draai aan de foto te geven.

Voor de rest vind ik veel van de buitenfoto's vanaf #19 eigenlijk niet zo heel erg boeiend. Voor liefhebbers van dergelijke wagens zijn het ongetwijfeld prachtige platen overigens, maar fotografisch gezien vind ik ze toch niet heel interessant, in tegenstelling tot de binnenfoto's van #1 t/m #6 bijvoorbeeld.

Vanaf #21 begint het schuine perspectief me ook te storen. Voor die foto's individueel werkt het op zich wel goed en het geeft natuurlijk ook duidelijk aan dat je bewust over je composities hebt nagedacht, maar door de behoorlijke hoeveelheid schuine foto's in de hele serie gaat het op een gegeven moment een beetje aanvoelen als een standaard trucje.

De snelwegfoto's zou ik fotografisch gezien gewoon weg hebben gelaten trouwens. Voor de eigenaars van die auto's is het leuk, maar hoogstandjes zijn het niet. Beste foto's uit de hele serie zijn wat mij betreft 1 t/m 6, 9, 25, 32, 35, 37 en 38. Als fotoverslag van de hele dag zijn ze tot en met #39 allemaal meer dan prima natuurlijk.
Bedankt voor je uitgebreide commentaar!
15, tjah, ik was zelf meer gefocused op de velg, en met die kitlens van me camera kan ik ook niet bijzonder veel. Moet dus nog een keer een andere lens er bij kopen.

Hmm, ik vind juist de buitenfoto's zelf mooier dan de binnenfoto's, omdat ik binnen vaak (niet altijd) de flitser heb moeten gebruiken. En als ik ergens een hekel aan heb/ niet mooi vind is het flitsen. Ik zie zowiezo auto's liever buiten, in hun natuurlijke omgeving.

Het schuine perspectief snap ik wel dat je dat kan storen, normaal ben ik daar ook niet zo van. Gebruik het eigenlijk ook alleen maar als ik foto's van auto's maak, omdat een auto dan soms stoerder uit kan komen, of omdat het gewoon handiger/beter is voor de compositie.

Vond de snelweg foto's er wel een beetje bij horen, omdat het toch een soort van reportage is, en dus zie je ook wat foto's van de weg er naar toe, waar we een klein groepje tegen kwamen die later ook op het terrein stonden. Maar ze zijn inderdaad niet bijzonder.
pi_81368391
Die scheve foto's zijn gewoon rete-irritant. Het toont helemaal niet dat je nadenkt over compositie, maar dat je een trucje probeert dat negen van de tien keer niet werkt.

Een showcase van 42 foto's is verder natuurlijk onmogelijk te becommentariëren. Normale mensen houden het bij 8 à12 topplaten. Als je zelf al aangeeft minder tevreden te zijn over sommige foto's, had je die gewoon weg moeten laten.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-05-2010 00:47:50 ]
pi_81368749
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 00:47 schreef k_man het volgende:
Die scheve foto's zijn gewoon rete-irritant. Het toont helemaal niet dat je nadenkt over compositie, maar dat je een trucje probeert dat negen van de tien keer niet werkt.
Zeg ik toch ook, dat het op een gegeven moment begint te storen en aan gaat voelen als een trucje... Toch werkt het bij sommige foto's gewoon best wel lekker, zoals bij 3 en 9. Met een rechte horizon zouden ze een stuk saaier zijn geweest.
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 13 mei 2010 @ 09:12:19 #14
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_81372023
En dan geven we de gezamenlijke tip mee, wees wat kritischer op je platen en open volgende keer een showcase van max 20 afbeeldingen bijv. zoals je al aangeeft aan het begin heb je '350' plaatjes gemaakt, dit is niet eens zo'n heel groot aantal want er zullen nog veel meer fotografen veel platen schieten maar behoorlijk selectief zijn.

Hoe dan ook, plaat 3 & 9 werken wel bij mij, de rest heb ik niet zoveel mee. Meer een beetje snap foto's.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_81381760
snapshots
  donderdag 13 mei 2010 @ 15:43:50 #16
225308 Row-1
'sup money?
pi_81382485
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 15:20 schreef _Mystery_ het volgende:
snapshots
Lekker onderbouwd ook.

Verder ben ik het met de rest eens dat ik wat minder foto's had moeten posten.
Ik had zelf wat kritischer moeten zijn. Maar toch hebben jullie niet helemaal goed gelezen of begrepen, dit was niet om mijn fotoskills te laten zien, maar meer om een impressie te geven van het evenement. Misschien had ik dan ook de tag [Reportage] moeten gebruiken in plaats van Showcase?

Want ik bedoel het eigenlijk meer als reportage. En dat over die scheve foto's, ik heb het toch echt meer bedoeld voor de compositie en storende dingen proberen uit de foto te laten dan het "trucje" waar jullie het over hebben. Er staan namelijk constant mensen naast een auto, auto's staan dicht langs elkaar, en als ik dus specifiek 1 auto op foto wou hebben, hield ik me camera schuin.

Maar bij sommige foto's maakt het de foto/auto ook gewoon spannender/mooier, maar kan me voorstellen dat het mensen stoort.

[ Bericht 0% gewijzigd door Row-1 op 13-05-2010 16:05:59 ]
  donderdag 13 mei 2010 @ 16:03:02 #17
12888 Skull-splitter
pi_81383136
Witregels zouden je tekst iig aangenamer maken te lezen. Maar wellicht is een rename van showcase naar testcase op zijn plaats (sowieso, cases )?
pi_81383511
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 15:43 schreef Row-1 het volgende:

[..]

Lekker onderbouwd ook.

Klopt. Dit soort topics doen me altijd denken aan de mongolen die auditie bij Idols doen. Ze denken zelf dat ze het prima doen, maar de werkelijkheid is anders.

Doe je research over dit vak, lees je in, kijk veel en kom dan terug met fatsoenlijk werk, want je hebt de basisprincipes niet eens door.
  donderdag 13 mei 2010 @ 16:27:42 #19
225308 Row-1
'sup money?
pi_81384002
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 16:14 schreef _Mystery_ het volgende:

[..]

Klopt. Dit soort topics doen me altijd denken aan de mongolen die auditie bij Idols doen. Ze denken zelf dat ze het prima doen, maar de werkelijkheid is anders.

Doe je research over dit vak, lees je in, kijk veel en kom dan terug met fatsoenlijk werk, want je hebt de basisprincipes niet eens door.
Jezus, je voelt je wel heel wat he?
Misschien moet jij je research eens doen, en wat meer foto's van mij bekijken, dan zul je zien dat ik niet zomaar weer "een fotograafje" ben. Ik weet heus wel waar ik mee bezig ben, fotografeer al zeker 3 jaar, maar dit is mijn 1e DSLR.

Iedereen die mijn foto's heeft gezien vind het niet "normale snap-shots". Ik heb zelfs al betaalde opdrachten gehad met succes, dus kijk jij eerst nog maar eens even rond, en kom dan terug, met fatsoenlijk normaal commentaar, in plaats van iemand helemaal af te vallen. Want al ZOU ik zo slecht zijn als dat jij suggereert, dan zou dat mij ook niet helpen he? Ik zeg heus niet dat ik super goed ben of wat dan ook, heb helemaal geen hoge dunk van mezelf.

Maar ik zie toch echt wel het verschil tussen mij en iemand die maar wat point-click foto's maak. Ik heb zeker de basisprincipes wel door. Dat hier toevallig wat slechtere foto's tussen zitten wil niet zeggen dat ik er niks van af weet. Maar nogmaals, ook tegen de rest die nog in dit topic komen, lees eens goed, ik bedoel dit niet zozeer als een showcase, maar meer als een reportage.
pi_81384643
quote:
Maar toch hebben jullie niet helemaal goed gelezen of begrepen, dit was niet om mijn fotoskills te laten zien, maar meer om een impressie te geven van het evenement. Misschien had ik dan ook de tag [Reportage] moeten gebruiken in plaats van Showcase?
Nee, dan was plaatsen in PTA beter geweest.
  vrijdag 14 mei 2010 @ 12:22:59 #21
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_81412877
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 16:45 schreef k_man het volgende:
Nee, dan was plaatsen in PTA beter geweest.
Dit dus.
Overigens had ik best wat foto's willen bekritiseren, maar het gaat niet om de fotoskills begrijp ik.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  vrijdag 14 mei 2010 @ 17:06:52 #22
225308 Row-1
'sup money?
pi_81423125
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 12:22 schreef elcastel het volgende:

[..]

Dit dus.
Overigens had ik best wat foto's willen bekritiseren, maar het gaat niet om de fotoskills begrijp ik.
Dan heb je net zoals een paar andere niet goed gelezen. Er staat niet dat je geen commentaar mag leveren.

En heb zelf ook nog getwijfeld waar ik moest openen. Maar ik dacht dat als ik het in PTA zou openen, met zoveel foto's, dat ze dan zouden zeggen dat ik het hier had moeten openen.
  zaterdag 15 mei 2010 @ 01:34:16 #23
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_81446706
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 17:06 schreef Row-1 het volgende:
Dan heb je net zoals een paar andere niet goed gelezen. Er staat niet dat je geen commentaar mag leveren.
quote:
Maar toch hebben jullie niet helemaal goed gelezen of begrepen, dit was niet om mijn fotoskills te laten zien, maar meer om een impressie te geven van het evenement. Misschien had ik dan ook de tag [Reportage] moeten gebruiken in plaats van Showcase?
Daar haalde ik uit dat het je niet om de fotografie te doen was ...
quote:
En heb zelf ook nog getwijfeld waar ik moest openen. Maar ik dacht dat als ik het in PTA zou openen, met zoveel foto's, dat ze dan zouden zeggen dat ik het hier had moeten openen.
Jij hoeft niet te twijfelen, je topic staat hier prima en anders had een mod hem wel verplaatst. Persoonlijk beoordeel ik makkelijker als er gewoon 10 foto's in een post staan, nu ben ik het overzicht kwijt ... Maar dat gaf je zelf ook al aan; kortom, niks mis met je foto's, maar teveel om te waarderen. Waarmee ik niet zeg dat ik je bijdrage niet waardeer !
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')