abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85454152
Na een avondje met de auto door Zeeland om mijn broer op te halen uit Renesse.
M'n vader reed dus ik kon rustig foto's maken vanuit de auto.

Ik ben nog jong ( 13 jaartjes ) en net een jaar bezig met ''fotografie''
Nooit speciaal voor fotografie weg geweest, maar omdat we 4 weken geleden precies dezelfde weg als nu reden, wist ik dat dit eraan zou komen ( Toen had ik mijn camera niet bij )

Hier mijn selectie van de 150+ foto's die ik gemaakt heb.
Wees niet te streng op een rechte horizon of kleine details.
De meeste zijn gemaakt onder het autorijden dus het was moeilijk om de camera recht te houden.
Daarna nog 1 keer uitgestapt, ook hier net geen rechte horizon of iets anders wat scheef was omdat het hard waaide en we eigenlijk wel weer terug naar huis wilden.

Zie hier :

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

Tips? Tricks?

Post maar.

-Canon D350 met een tamron AF 55-200 mm lens-

[ Bericht 1% gewijzigd door Ferb op 18-08-2010 22:37:03 ]
pi_85454208
Foto 2,4 en 7 zijn echte liefde, de rest doet me niks eigenlijk.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_85454268
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 22:32 schreef Tamashii het volgende:
Foto 2,4 en 7 zijn echte liefde, de rest doet me niks eigenlijk.
-edit-

Toch niet.
  woensdag 18 augustus 2010 @ 22:39:51 #4
263115 Dr.Lektroluv
Make music, make love.
pi_85454445
Bij foto 4, had je het onderwerp het beste naar 1 van de zijkanten kunnen verplaatsen. Nu lijdt het onderwerp af , op de prachtige omgeving.
pi_85454531
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 22:39 schreef Dr.Lektroluv het volgende:
Bij foto 4, had je het onderwerp het beste naar 1 van de zijkanten kunnen verplaatsen. Nu lijdt het onderwerp af , op de prachtige omgeving.
Het was moeilijk om daarop to focussen, we reden 100 dus moest ik snel een beeld maken.

Dan nog, danku ik zal er op letten als ik een keer stil sta.
pi_85463957
#3 en 5 laden hier niet goed (alleen het bovenste randje) dus die kan ik niet beoordelen, maar van de overige foto's vind ik #4 en #7 toch wel erg fijn. :)

#1 is gewoon niet goed belicht; de lucht is overbelicht, de grond zwaar onderbelicht, eigenlijk een weggooiertje denk ik. In #2 is de lucht wel heel erg tof en de kleuren en 't contrast zijn mooi, maar verder is het ook maar gewoon een foto van de lucht natuurlijk.

#4 heeft wat dat betreft een veel interessantere voorgrond en is daarom imo ook een betere foto. Wel inderdaad de windmolen wat meer links in beeld zetten, maar dan moet je natuurlijk wel de tijd hebben om een compositie te bepalen. Vanuit een rijdende auto schieten is meestal niet zo'n succes. (met dat in het achterhoofd vind ik hem eigenlijk nog verdomd goed gelukt)

#6, ook weer een lekker zonsondergangetje, maar de compositie is niet zo fijn. Misschien dat meer lucht mooier was geweest. #7 is de mooiste van allemaal en gewoon echt een fantastische foto. De horizon lekker laag in beeld, de twee vliegers (of wat zijn het) en de O+-lucht... Dit is er een om blij mee te zijn in ieder geval. :)
pi_85475760
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 09:52 schreef Omniej het volgende:
#3 en 5 laden hier niet goed (alleen het bovenste randje) dus die kan ik niet beoordelen, maar van de overige foto's vind ik #4 en #7 toch wel erg fijn. :)

#1 is gewoon niet goed belicht; de lucht is overbelicht, de grond zwaar onderbelicht, eigenlijk een weggooiertje denk ik. In #2 is de lucht wel heel erg tof en de kleuren en 't contrast zijn mooi, maar verder is het ook maar gewoon een foto van de lucht natuurlijk.

#4 heeft wat dat betreft een veel interessantere voorgrond en is daarom imo ook een betere foto. Wel inderdaad de windmolen wat meer links in beeld zetten, maar dan moet je natuurlijk wel de tijd hebben om een compositie te bepalen. Vanuit een rijdende auto schieten is meestal niet zo'n succes. (met dat in het achterhoofd vind ik hem eigenlijk nog verdomd goed gelukt)

#6, ook weer een lekker zonsondergangetje, maar de compositie is niet zo fijn. Misschien dat meer lucht mooier was geweest. #7 is de mooiste van allemaal en gewoon echt een fantastische foto. De horizon lekker laag in beeld, de twee vliegers (of wat zijn het) en de O+-lucht... Dit is er een om blij mee te zijn in ieder geval. :)
Ik heb sowieso van elke foto wel 3 of meerdere versies.

Bijvoorbeeld #6 heb ik ook nog met alleen lucht, maar omdat ik er al wat veel had gekozen heb ik toch deze genomen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')