abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85074518
Afgelopen weekend ben ik in Volendam geweest in het Marinapark, een vakantiepark met huisjes in Volendamse stijl. Statief mee en lekker geëxperimenteerd met HDR. Vond het echt leuk om te doen en ben best tevreden over de resultaten.

Alles is geschoten met de 7D + 17-55 f2.8 vanaf statief d.m.v. bracketing (-2, 0, +2). Bewerkt met Photomatix en Lightroom.

Alles is klikbaar voor grotere versie.

1.

2.

3.

4.

5.
  maandag 9 augustus 2010 @ 23:28:24 #2
35662 Heintje
Gears of War.
pi_85075166
Mooie foto's. En dat zonder dat er gelijk HDR van afstraald. Alleen bij de eerste vind ik de zijkanten nog erg donker.
Op vrijdag 1 juni 2007 11:29 schreef Tain het volgende:
Deze uitspraak mag hier ook wel staan
Spel- en typefouten voorbehouden.
pi_85075452
Goed gelukt! Tenminste geen HDR foto's die er fake uitzien.

Foto 2 is mn favoriet, leuk daar 'donkere' :).

Op de 1 of andere manier vind ik foto 4 niet lekker wegkijken.. Denk dat de paaltjes teveel afleiden van het uitzicht.
pi_85075640
Netjes gedaan, tenminste niet zo over the top zoals je overal ziet :)
Aan de andere kant maakt dat het ook wel lastig te beoordelen wat het nu 'extra' heeft ten opzichte van een normale foto. Zou je de gewone ook eens willen posten, ter referentie?
pi_85075917
Sfeervol! Eindelijk eens wat non-overthetop HDR's. Knap dat je zo weinig beweging in de foto's hebt ondanks het bracketen. Ik zie het riet in foto 3 bijvoorbeeld haarscherp terwijl er best wat wind lijkt te staan.
Mooie serie hoor!
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  maandag 9 augustus 2010 @ 23:59:47 #6
137556 L.no
Midlife crisis
pi_85076717
Foto 5 is erg mooi zeg.
"Give me some chocolate or I will cut you" -Becky
pi_85082774
Dank allen voor het commentaar. Ben blij dat jullie het HDR-effect subtiel toegepast vinden, dat was namelijk ook een van de doelen. Over the top HDR kan heel mooi zijn, maar voor deze foto's vind ik het subtielere effect beter passen.

Xcalibur vroeg nog om de originelen. Dit zijn steeds de middelste van de serie exposures, dus zonder compensatie en onbewerkt. Ik vind zelf het verschil met de originelen toch wel groot.

pi_85082986
Ziet er netjes uit, PiperMaru. Wat de rest dus ook al zegt: eindelijk eens HDR zonder het HDR-effect. Je compo's zijn ook prettig. Mooi met diepte gewerkt. De onderwerpen zijn me hier en daar een tikkie te saai ( #1 ) en soms heb je iets in beeld wat beter weg had kunnen blijven ( dat paaltje links bij #3). Beste uit de serie is voor #5 ^O^
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_85083320
Goed gedaan hoor, je hebt de materie goed onder de knie :)

Leuk ook dat je niet in de waanzinnige photomatix HDR-over-de-top-mogelijkheden bent gestonken. Kan overigens ook leuk zijn, maar dit past goed. Enige commentaar is dat je gekozen onderwerpen niet heel erg Volendams zijn. Als je ook een of twee platen van de authentieke haven en straten daar omheen had genomen (bruggetjes, kanten gordijntjes of snuivende tieners) had ik Volendam ook daadwerkelijk herkend :)
pi_85083360
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 08:37 schreef NiGeLaToR het volgende:
Goed gedaan hoor, je hebt de materie goed onder de knie :)

Leuk ook dat je niet in de waanzinnige photomatix HDR-over-de-top-mogelijkheden bent gestonken. Kan overigens ook leuk zijn, maar dit past goed. Enige commentaar is dat je gekozen onderwerpen niet heel erg Volendams zijn. Als je ook een of twee platen van de authentieke haven en straten daar omheen had genomen (bruggetjes, kanten gordijntjes of snuivende tieners) had ik Volendam ook daadwerkelijk herkend :)
Cokesnuivende tieners in HDR, dat is op zich al een aparte serie waard _O- :')

Misschien is de TT een beetje misleidend. Ik vond het juist leuk om deze serie te plaatsen omdat de huisjes op het park zogenaamd typisch Volendams zijn, maar eigenlijk gewoon hartstikke fake. Niks authentieks aan. In combi met het HDR-effect geeft dat wel een bepaald steriel, vervreemdend effect, vooral op #1.

Daarnaast had ik ook geen zin om mijn statief mee te slepen naar het dorpje.
pi_85083529
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 07:24 schreef PiperMaru het volgende:
Xcalibur vroeg nog om de originelen. Dit zijn steeds de middelste van de serie exposures, dus zonder compensatie en onbewerkt. Ik vind zelf het verschil met de originelen toch wel groot.
Zo, die zijn een stuk donkerder dan ik verwacht had!
Het verschil is erg groot inderdaad, zo zijn het toch wel saaie platen eigenlijk :P
pi_85107386
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 08:41 schreef PiperMaru het volgende:

[..]

Cokesnuivende tieners in HDR, dat is op zich al een aparte serie waard _O- :')

Misschien is de TT een beetje misleidend. Ik vond het juist leuk om deze serie te plaatsen omdat de huisjes op het park zogenaamd typisch Volendams zijn, maar eigenlijk gewoon hartstikke fake. Niks authentieks aan. In combi met het HDR-effect geeft dat wel een bepaald steriel, vervreemdend effect, vooral op #1.

Daarnaast had ik ook geen zin om mijn statief mee te slepen naar het dorpje.
Pcies, ben ik met je eens.. nr 1 is zeker bizar steriel :)
En je zoekt ook mooie lijnen op, zoals met de steiger in het water.. in de HDR loopt de reflectie gewoon over in de steiger. Mooi :)
pi_85118757
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 19:24 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

Pcies, ben ik met je eens.. nr 1 is zeker bizar steriel :)
En je zoekt ook mooie lijnen op, zoals met de steiger in het water.. in de HDR loopt de reflectie gewoon over in de steiger. Mooi :)
Thanks! :)
pi_85160408
Mooi!!

Goed lensje he die 17-55...
pi_85223639
Zo! Een van je beste resultaten zover ik ze ken!

Je nabewerking is super goed gelukt. Leuk dat je de originelen er ook bij plaatst. Saaie platen die ik meteen zou weggooien blijken toch nog heel wat potentieel te hebben.

Ik sluit me volledig bij mijn voorgangers aan: de steriliteit van de foto's trekt waanzinnig de aandacht. Je blijft zoeken naar leven :)
pi_85225376
Wel apart dat ze HDR zijn en je bij de 1e en 2e foto toch nog een vrij grote overbelichte plek hebt :P is in den beginsel het idee van HDR niet dat je over of onderbelichting voorkomt/omzeilt/hoe je het ook wilt noemen...

Verder mooie plaatjes hoor. Heb zelf niks met HDR maar hier is het zo subtiel dat het me wel kan bekoren (hooguit de laatste is heel ietsje over de top maar kan ook nog net voor mij)
pi_85229912
@photolex: thanks!

@uncle, ja die overbelichte plekken zijn jammer, ben ik met je eens. Ik zie in het origineel dat daar meer detail in de lucht zit dus bij een nieuwe bewerking zal dat nog wel terug te halen zijn. Ik kreeg het in Photomatix iig niet voor elkaar maar ik beheers die software nog niet helemaal. Ik zal in PS eens met layers aan de gang gaan.
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 21:09:30 #18
137690 Pizzahut
Het Bora Bora Gebergte
pi_85255390
Mooie foto's! Nr. 5 is echt mijn favoriet!
Disturbed Mind
Het leven: Soms ben je de duif, soms het standbeeld.
pi_85289641
Mooie foto's Pipermaru!
Die eerste 2 hebben een beetje een filmuitstraling. Misschien inderdaad (zoals al eerder is gezegd) in de hoeken een beetje donker.
De andere drie lijken wel uit een reisfolder te komen, mooie zomerse kleuren. Ik heb wel vaker HDR gezien, vond het nooit zo mooi, maar dit ziet er echt gaaf uit.
pi_85383550
Ik vind jou heel goed O+
People assume too much.
pi_85414193
Supervet gedaan ^O^
pi_85416506
Thanks allen! :@
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')