abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90632135
Recent werd ik gecontacteerd door Ylenia. Jong meisje dat ervaring wil opdoen om zodra ze de juiste leeftijd heeft, het als (semi-)professioneel model te gaan maken. Dat willen er natuurlijk meer, maar bij deze dame zit er zoveel drive achter en is er zo makkelijk resultaat te boeken, dat ik geloof dat ze het ver kan schoppen. Dit is het resultaat van onze eerste shoot, haar tweede shoot überhaupt, en mijn tiende. Ondertussen heeft ze alweer drie shoots gehad en is volgeboekt tot maart. :)

Locaties: Amsterdam. Café Luxembourg, Begijnhof en Historisch Museum.
Model: Ylenia@Anti-Models
Styliste: Only

1.(klik voor groot)

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.
pi_90633072
Ik ben niet zo weg van 2-7. De omgeving is me te druk. Misschien daar iets meer werken met een groter diafragma. Maar #1..... _O_ Dat is mijn soort foto's. Wauw. Mooi klassiek en ontzettend fraai licht. Nr. 8 had een klein lichtje in de ogen kunnen gebruiken om het wat levendiger te maken. #1 overigens ook.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_90633656
Die lensflare van foto 7 komt een beetje ongelukkig uit, die had wel weg gemogen. 4, 5 en 6 vind ik persoonlijk een beetje ordinair overkomen, te groot contrast met de andere, wat meer "glamour-achtige" foto's.

8 is ook mooi, idd zoals Pdehoog zegt, de ogen spreken niet echt.
  donderdag 30 december 2010 @ 16:41:29 #4
158292 problematiQue
Correspondent ter Plaatse
pi_90634989
Ik vind de buitenfoto's, met uitzondering van #3, niet echt geslaagd. De poses zijn vaak raar en het licht net niet fijn.

#1 en #8 doen het beter, maar jammer van de plastic huid die ze aan photoshop heeft overgehouden.
pi_90638166
Foto 2 en 3 vind ik echt super super super gaaf!!
De kleuren, de poses, vooral 2 high fashion en 3 meer streetstyle erg gaaf!

Foto 1 en 8 vind ik te soft, vooral foto 1.
Bij foto 8 vind ik de kleuren en uitsnede wel erg mooi ook.

Foto 4, 5 en 6 zijn niet mijn smaak, ik vind ze net niet. De houdingen ogen wat goedkoop, niet bijzonder.

Foto 7 vind ik ook een beetje te geijkt maar de kleuren en flare houd ik wel van.

Maar goed, foto 2 en 3 echt helemaal super gaaf, die zou ik ook wel gemaakt willen hebben!
De houdingen, de compositie, de kleuren, de dof op 2 en de plek op 3, super!

Persoonlijk vind ik dan 1, 4, 5 en 6 ook afbreuk doen aan de andere foto's. Foto 8 past wel mooi naast 2 en 3 en eventueel 7.
  donderdag 30 december 2010 @ 23:37:47 #6
150677 PKfotografie
www.fotobijbestellen.com
pi_90656193
ja ja ik weet dat het over de foto's hoort te gaan.

Is ze nu klein of lijkt dat door de foto's die je genomen hebt. (want ik gok aan de hand va de foto's dat ze ongeveer 1.65 is). en dat is om het als model te maken echt wat aan de kleine kant. (natuurlijk zijn er uitzonderingen)
pi_90684028
Ik vind dat het een prachtig meisje is wat jij er alleen bij de eerste en laatste foto écht hebt uitgehaald. De rest van de foto's vind ik erg overbelicht, bij de 2e foto zie je haast geen verschil tussen haar jurkje en de huizen en soms vind ik de kant waaruit je hebt gefotografeerd haar geen goed doen.

[ Bericht 45% gewijzigd door Tamashii op 31-12-2010 17:41:59 ]
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_90752386
Dank voor jullie feedback! Hoewel ik gewoon blij ben met deze shoot, valt er altijd wat bij te leren. Ik fotografeer immers ook pas een jaar, dus ik heb niet de illusie dat alles automatisch goed gaat :)

@P: Te druk? Hmm, ik wilde juist de omgeving het model laten ondersteunen. En ik schoot met f/2.8-f/4.0... Maar leuk dat je 1 en 8 kan waarderen! Lichtje in de ogen; goeie tip! Zal nog wat meer op de ogen letten bij een volgende shoot.

@Diemux: Tsja, dat "ordinair" was nou net mijn bedoeling :D Maar ik begrijp dat ik de foto's beter anders had geordend... :)

@PQ: Goed gezien allemaal. Die heel gladde huid was zo bedoeld. Ik heb daar overigens weinig voor hoeven doen, onreinheden en vlekjes wegwerken en licht onscherp filter eroverheen. Dat licht, tja, het was waardeloos weer; heiig, regenachtig, als het meezat zeer lage zon, en ijskoud. Lastig.

@bl0em: Dank voor je input! Bij foto 2 heb ik dan ook aan jou gedacht. Mijn interpretatie van jouw stijl :) Ik zal eens nadenken over je andere opmerkingen...

@PK: Waar mensen toch op letten! :D Kijk voor maten maar eens op haar sed-kaart. URL bovenaan deze draad. Je hebt gelijk dat ze nu te kort is, maar goed, ze is pas 14 en wordt naar verwachting 174cm. Bovendien wil ze geen catwalk lopen. Voor iemand die de verkeerde leeftijd heeft (te oud voor kind, te jong voor volwassen) is ze echter nu al behoorlijk aan de weg aan het timmeren Ik denk dat ze de juiste instelling heeft om haar lengte meer dan goed te maken.
pi_90752832
1 is super... :P het softe past goed bij de dromerige blik. Belichting bevalt me ook wel ^O^

2 en 3 vind ik beide ook leuk.

4,5 en 6 kunnen met niet zo boeien door de erg 'gemaakte' pose
pi_90813463
Effe melden dat deze dame haar eerste betaalde opdracht binnen heeft. Dankzij deze serie foto's!

Binnenkort op een abri bij jou in de buurt.

Woohoo! *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')