abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 1 januari 2011 @ 16:09:58 #1
158292 problematiQue
Correspondent ter Plaatse
pi_90711259
In navolging van Jouw fotografische samenvatting van 2009!, de 2010 editie. Wat is het idee?

quote:
Post hier je fotografische samenvatting van 2009 2010. 12 stuks, omdat we 12 maanden hebben, maar ze hoeven niet per sé van elke maand één te zijn.
Dat is het idee!

TS trapt af.

Het jaar begon met een weekend Madrid met een groep vrienden...

Het meeste aan foto's in het begin van het jaar heb ik gemaakt voor een semester fotografie aan de KABK in Den Haag. Zoals...

...en...

Ergens op een loos momentje een zelfportret gemaakt, wat na wat nabewerken er zo uitkwam...

Toen, de zomer! En op reis naar de Filipijnen...

En...

Daarna, Shanghai. Deze mensen koelen af in de schaduw van het Nederlanse paviljoen op de Expo...

Verder naar de provincie Anhui, in Midden China. Daar hebben ze bergen...

En oude dorpjes...

En ook nog even langs Luoyang..

En nu studeer ik in Beijing, waar ik m'n vrij uurtjes vul met straatfoto's maken, zoals...

En af en toe een portret :)
  FOK!fotograaf zaterdag 1 januari 2011 @ 16:45:07 #2
148247 taxibabe
pi_90712537
Leuk! Ik ga later ook nog wel ff kijken of ik van elke maand een leuke foto kan vinden. Maar ik denk niet dit ik aan deze foto's kan tippen hoor!
pi_90712784
tis geen wedstrijdje ;)
  zaterdag 1 januari 2011 @ 17:14:09 #4
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_90713592
Ik doe nog maar 4 maandjes mee, maar hier mijn dingetjes:

Een vogel in de apenheul, en de eerste foto die ik op Flickr had gezet.
Overigens genomen in het eerste weekend dat ik mijn camera had ^O^

Op de terugweg van een toernooi gingen we even luxe uit eten bij de mac, en opeens zag ik deze prachtige lucht. Dus daar moest een foto van gemaakt worden!

Onderweg kwam ik een biertje tegen die iemand na een concert in de HMH daar had neergezet. Waarschijnlijk had diegene zoveel op dat dit er niet meer bij kon.

Op vrijdag zitten wij altijd in de kantine een biertje te drinken, beetje pokeren etc.

Nog 1 dan, een bonusfoto :P Gemaakt op de FOT Meet in de dierentuin.
Deze hagedis zit lekker de warmte op te nemen

Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  Boks-Chick zaterdag 1 januari 2011 @ 17:47:07 #5
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_90714746
Nou hier mijn jaar een klein beetje in foto's. Hoop gedaan en gebeurt, maar dit zijn leuke of grappige foto's imo:

januari
Het jaar begon besneeuwd en bevroren, mooie kans om de duinen in te gaan met de winterzon erbij!

februari
Uitje met de managers van de afdeling, naar de SS Rotterdam.

maart
dagje vrijgenomen en naar blijdorp gegaan. De ijsbeer was heerlijk aan het rondwandelen

april
de eerste clubwedstrijden op de boksschool, een foto voordat de hectiek losbarste

mei
uitje met iedereen van de afdeling, ducktrail in Noord-Holland

augustus
vakantie in Italie, prachtig mooi gebied vol met ruines

oktober
Dagje naar het Dierenthuis, was erg bijzonder!

november
miniweekend naar London met de boot, ene dag heen, volgende dag weer terug

december
Zo besneeuwd als december 2009 eindigde en januari 2010 begon, het kon in december 2010 nog net even een aantal centimeter meer. Wederom strand en duinen helemaal wit!

lolwut
pi_90716035
Heb niet echt alle maanden mooie fotoos dus meer een jaar samenvatting dan een maandoverzicht. :P

Jaar begon met een nieuwe camera. Poes was uiteraard een gewillig slachtoffer!

Pas geboren olifantje in Blijdorp

Begin dit jaar verhuisd. Deze donderwolk kon ons nieuwe huisje niet bedreigen.

Mooie zomer gehad. Vaak bij skeelerwedstrijden fotoos gemaakt. Vaak ook gewoon met de tele, al is een andere invals(groot)hoek ook vaak bevredigend.

Een eendje dat elke ochtend brood kwam halen samen met zijn broertjes en zusjes.

WK voetbal. Beesies blijken erg interessant.

Prachtige wandelingen door de Oostenrijkse alpen leverden uiteraard ook mooie plaatjes op.

Voor het eerst experimenteren met Macro fotografie

Mijn foto in de Boston Globe update! Niet mijn favoriete foto uit de serie maar uiteindelijk toch wel een hoogtepuntje.

Vroeg op voor mooie platen aan de Rotte

Vaak foto's wezen maken op de schaatsbaan. Niet altijd van de rijders zelf.

B;ijft altijd een leuk topic trouwens!! Leuk om iedereen zijn favoriete platen te zien maar meer nog voor alle herinneringen die die boven komen bij het uitzoeken van je eigen foto's :)
  zaterdag 1 januari 2011 @ 18:37:06 #7
158292 problematiQue
pi_90716203
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 18:30 schreef Uncle het volgende:
Een eendje dat elke ochtend brood kwam halen samen met zijn broertjes en zusjes.
[ link | afbeelding ]
O+
pi_90718002
Wow problematique, wat een gave foto's! Ik vind je stijl echt heel gaaf!

Binnenkort ook maar eens kijken of ik een leuk overzichtje kan maken :)
  maandag 3 januari 2011 @ 15:37:03 #9
158292 problematiQue
pi_90816417
Vorig jaar al getwijfeld om mijn foto's in dit topic te plaatsen... Maar dit jaar doe ik ook mee:

Altijd leuk: concertfotografie. No sleep 'Tilburg in 013 leent zich daar uitstekend voor. Gratis entree, goed licht, leuke bandjes en de camera mag zo mee naar binnen. Het jammere van mijn camera (een 450d) is dat de prestaties met hogere ISO-waardes niet echt om naar huis te schrijven zijn...

In het voorjaar een weekendje naar Westerbork geweest. Best wel indrukwekkend, maar ook de omgeving mag er wezen!

Daarna kwam Scotfest, in het Reeshofpark in Tilburg. Wederom een gratis festival, waar onder andere een roofvogelshow gehouden werd:

1 van de fotografische hoogtepunten was wel de vakantie in Denemarken. Geen enorm spectaculair land, maar over de foto's was ik meer dan tevreden.

In het najaar nog een weekendje naar Ameland geweest:

Ook winterfoto's kunnen natuurlijk niet ontbreken, aangezien we veel sneeuw hebben gehad. Helaas iets te weinig gebruik van gemaakt, maar onderstaande foto is de Hasseltse Kapel in Tilburg in nog ongerepte sneeuw:

En als afsluiter van het jaar gelijk ook het hoogtepunt: een publicatie van mijn foto's in het waterpoloblad manmeer! Onderstaande foto werd op een half A4-tje groot afgedrukt:

pi_90818497
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 15:37 schreef problematiQue het volgende:
schopje?
Zal snel is gaan kijken, vrees alleen wel dat het zo goed als alleen ''rampen''foto's gaan worden :+
  Boks-Chick maandag 3 januari 2011 @ 23:16:59 #12
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_90818917
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 23:09 schreef Timmos het volgende:

[..]

Zal snel is gaan kijken, vrees alleen wel dat het zo goed als alleen ''rampen''foto's gaan worden :+
ach joh, boeie, mijn foto's verbleken ook bij de rest, maar dat maakt het niet minder leuk om ze te posten :Y
lolwut
pi_90819210
quote:
14s.gif Op maandag 3 januari 2011 23:16 schreef BrandX het volgende:

[..]

ach joh, boeie, mijn foto's verbleken ook bij de rest, maar dat maakt het niet minder leuk om ze te posten :Y
Ik doel op dubbelgevouwen auto's en dergelijke ;)
  FOK!fotograaf maandag 3 januari 2011 @ 23:59:38 #14
258764 Chemiu
Scheikundedoos
pi_90821015
Ik vind dit toch zo'n ongelooflijk leuk topic. Iedereen laat zijn selectie mooiste foto's zien, en als je eerdere jaren terugkijkt kan je zien hoe mensen ieder jaar beter worden. Vorig jaar durfde ik het niet aan, maar dit jaar doe ik ook mee.

Dat eendje van Uncle O+. En het stadion is ook erg mooi.

Goede waterpolo foto BigBear. Bescherm je je camera dan ook extra of kan deze wel tegen een zwembadklimaat?

BrandX, met name de boksschool springt eruit voor mij. Deed je zelf mee of heb je ook nog foto's gemaakt van de wedstrijden?

Kanovinnie, ik blijf het bierglas een mooie pic vinden, goede kleuren ook.

ProblematiQe (of hoe je jouw naam ook schrijft): mooie, originele foto's. Met name die van het paviljoen vind ik erg leuk en goed gevonden.
  FOK!fotograaf dinsdag 4 januari 2011 @ 00:12:25 #15
258764 Chemiu
Scheikundedoos
pi_90821573
Het jaar begon niet al te best, camera lag bij de reparatie en dat heeft wel een maandje of 2-3 geduurd. Geen mooie sneeuw- of kruiend ijs foto's voor mij dus.

Toen hij eindelijk weer thuis was, in mei meegenomen naar de dierentuin

En in mei was ook het bevrijdingsfestival, eerste poging tot concertfotografie

Juli kwam met goed weer, en een photowalk met thema 'architectuur'

In juli op vakantie in Ierland is natuurlijk vrágen om een landschapje

En om Guinness

Augustus bracht lowlands waar een wegwerpcamera het werk mocht doen

In september met een andere Fokker naar festival levende geschiedenis om mijn portretangst te overwinnen

Bij gebrek aan beter in november voor mn eigen model gespeeld

Zelfs mijn voedsel moest in november even poseren

Gelukkig eind november een lange wandeling gemaakt

Heel veel 'eerste keren' dit jaar. Volgend jaar tijd om alles te verbeteren en nog meer nieuwe dingen te proberen (bijvoorbeeld vuurwerk, dat was ook een eerste keer maar die zijn officieel in 2011 gemaakt). En mijn goede foto's (waar ik tevreden over ben iig) concentreren zich rond mei, juli en november.
  dinsdag 4 januari 2011 @ 05:33:27 #16
158292 problematiQue
pi_90824632
Mooi, die foto van die trap :)
  Boks-Chick dinsdag 4 januari 2011 @ 06:50:00 #17
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_90824754
quote:
Op maandag 3 januari 2011 23:59 schreef Chemiu het volgende:
Ik vind dit toch zo'n ongelooflijk leuk topic. Iedereen laat zijn selectie mooiste foto's zien, en als je eerdere jaren terugkijkt kan je zien hoe mensen ieder jaar beter worden. Vorig jaar durfde ik het niet aan, maar dit jaar doe ik ook mee.

Goede waterpolo foto BigBear. Bescherm je je camera dan ook extra of kan deze wel tegen een zwembadklimaat?

BrandX, met name de boksschool springt eruit voor mij. Deed je zelf mee of heb je ook nog foto's gemaakt van de wedstrijden?

Kanovinnie, ik blijf het bierglas een mooie pic vinden, goede kleuren ook.

ProblematiQe (of hoe je jouw naam ook schrijft): mooie, originele foto's. Met name die van het paviljoen vind ik erg leuk en goed gevonden.
Nee ik deed niet mee, ik was jury :)
lolwut
  dinsdag 4 januari 2011 @ 06:52:32 #18
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_90824764
O brandx, dat ducktrails zit bij mij in 't dorp. Altijd grappig als er weer zo'n hele horde schreeuwende mensen aankomt die met 4 man in zo'n autootje gepropt zitten :')
  dinsdag 4 januari 2011 @ 19:30:38 #19
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_90848431
hmm. 12 foto's van concertten ... knn. nee ik sla deze over ;)
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_90849010
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 23:59 schreef Chemiu het volgende:

[...]

Tnx :) Mijn camera is niet extra beschermd. Het klimaat is over het algemeen het probleem niet (tenzij je lenzen gaat wisselen...), maar het zijn toch vaak de waterspetters die je wel direct van je camera af moet vegen. De lens die ik gebruik zou waterdicht moeten zijn, maar ook daar veeg ik direct de spetters vanaf. Maar ik moet toch eens naar een waterbestendige oplossing op zoek denk ik.

Overigens complimenten voor je foto's: de concertfoto's spreken me erg aan en ook het Ierse landschap is wel aan mij besteed.
pi_90849080
@Chemiu: die trap. _O_ De bosfoto blijf ik ook een fraaie vinden, maar daar had ik al 'ns eerder op gereageerd. :P
  FOK!fotograaf dinsdag 4 januari 2011 @ 20:10:52 #22
148247 taxibabe
pi_90850646
Ik heb ook wat foto's uitgezocht, net als iemand anders hier heb ik niet elke maand echt actief gefotografeerd. Daarom ook maar een aantal hoogtepunten:

1. Stevie, mijn knuffelkat. Zij is voor iedereen bang, behalve voor mij. Mijn kleine autistische katje

2. Meerdere pogingen gedaan om de gevleugelde bezoekers op de foto te zetten, uren druk mee geweest.

3. Een knuffelkitten bij een goede vriend van me.

4. 2 zusjes

Toen kwam 1 van mijn hoogtepunten: de Zwarte Cross voor fok.
5. Triggerfinger

6. Revamp

7. Caro Emerald

Daarna kwam Geuzenpop als andere hoogtepunt
8. Liloe

9. Kontrust

Hierna ben ik begonnen met mijn fotoproject 52 weken/52 foto's, met hulp van een aantal fokkers heb ik een lijst gemaakt van 52 onderwerpen, elke week probeer een onderwerp uit deze lijst te fotograferen. Hier 2 van de lijst.

10. Week 1, electronica

11. Week 7, groen

12. En toen was het alweer tijd voor kerst
pi_90852734
Mijn jaar viel niet tegen! hoewel ik niet zoveel foto's maak als de meeste krijg ik wel steeds beter door hoe ik mijn camera tot 'grote' hoogte kan aansporen!

eigenlijk is de eerste foto nog uit 2009 - toen zat ik tot 28 januari 2010 in NieuwZeeland, en dit vind ik toch 1 van de betere foto's die ik daar gemaakt heb

PC195498 by Danoontjepower, on Flickr

Ons jaar had ook een dipje, na terug te zijn gekomen van NZ wilde voor ons konijntje toch maar een vriendinnetje er bij, omdat wij toch best vaak weg zijn, het blijven gezelschapdiertjes. Helaas bleek dit vriendinnetje niet zo sterk als gedacht.
Dit is urkel, net nadat zijn net nieuwe vriendinnetje alweer afscheid had genomen. erg onder de indruk wastie niet!

P4017067 by Danoontjepower, on Flickr

In mei was er een VW Scirocco meeting waar ik als liefhebber toch even ben geweest.

P5298420.JPG by Danoontjepower, on Flickr

In juni Was er Concert at Sea! dit jaar ga ik weer, weet alleen nog niet of de camera mee gaat dit jaar.

P6269915.JPG by Danoontjepower, on Flickr

Na veel wikken en wegen toch besloten weer op stap te gaan voor een ander vriendinnetje!

P8051139.JPG by Danoontjepower, on Flickr

In augustus werd het toch ook pijnlijk duidelijk dat mijn oly e-420 geen hoogvlieger is (rechts onder)

P8061253.JPG by Danoontjepower, on Flickr

Oktober toch nog even een weekje naar Frankrijk, het land van de ballen

PA272259-1.JPG by Danoontjepower, on Flickr

November : de donkere maand!

PB182650-1.JPG by Danoontjepower, on Flickr

en December, toch wel een klein hoogtepuntje met deze lucky shot!

PC213400-1.JPG by Danoontjepower, on Flickr
Sla niet, Prei wel
  dinsdag 4 januari 2011 @ 20:49:15 #24
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_90853121
In augustus werd het toch ook pijnlijk duidelijk dat mijn oly e-420 geen hoogvlieger is (rechts onder)

Zie 'm niet?
pi_90853287
btw :

@ Bigbear, er zitten zeker hele fijne foto's tussen, die van dat steiger bijvoorbeeld! helemaal super!
@ Taxibabe, week 7, dat groen :) goed gevonden! kan merken dat ik wat betreft 'artistiek' zijn toch wat tekort kom!
@ Chemiu, heb al comments gegeven op flickr! zitten zeker mooie foto's bij!
@ Uncle! die schaatsbaan en dat eendje zijn echt top!
@ vinnie! (ook al ff op flickr) dat bierglas en die pokerfaces!! :)
@ problematique : op dat zelfportret lijk je wel een beetje jeroen pauw! (maar ik heb mijn bril niet op dus trek je daar maar niet teveel van aan!)
@ brandx : die London Bridge is erg fijn om naar te kijken!
Sla niet, Prei wel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')