abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 26 mei 2010 @ 22:00:11 #1
205280 pumpkinsoup
The Queen Is Dead
pi_81944342
Het zijn allemaal zelfportretten van de afgelopen paar maanden, wil graag wat ouder werk laten zien maar dat staat niet op deze computer. Graag opbouwend kritiek, afzeiken heb ik niets aan.

1.

2.

3.

4.

5.

6.

[ Bericht 2% gewijzigd door pumpkinsoup op 26-05-2010 22:10:50 ]
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 26 mei 2010 @ 22:08:06 #2
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_81944944
Het is altijd wel makkelijk om er nr's bij te zetten.
Dat maakt het becommentarieeren altijd wat makkelijker omdat er dan geen misverstanden kunnen ontstaan over welke foto het gaat.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  woensdag 26 mei 2010 @ 22:11:26 #3
205280 pumpkinsoup
The Queen Is Dead
pi_81945210
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 22:08 schreef Netsplitter het volgende:
Het is altijd wel makkelijk om er nr's bij te zetten.
Dat maakt het becommentarieeren altijd wat makkelijker omdat er dan geen misverstanden kunnen ontstaan over welke foto het gaat.
Heb het even veranderd
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 26 mei 2010 @ 22:16:45 #4
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_81945611
1. Ik vind de verhoudingen niet kloppen in deze foto. Teveel torso en te weinig hoofd zeg maar.
2. Iets te crap aan de boven kant bij het oog vind ik, voor de rest zeer mooi portret.
3. Linkerarm komt er niet echt lekker uit vind ik,hangt er een beetje vreemd bij, alsof het er later op geplakt is.
4. Zelfde als 2.
5. Mooi portret, ietwat aan de lichte kant.
6. Vind ik de minste van de serie, te "gewoon" in vergelijking met de rest als je begrijpt wat ik bedoel.

Ik hoop dat je wat hebt aan m'n commentaar.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  woensdag 26 mei 2010 @ 22:19:33 #5
205280 pumpkinsoup
The Queen Is Dead
pi_81945815
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 22:16 schreef Netsplitter het volgende:
1. Ik vind de verhoudingen niet kloppen in deze foto. Teveel torso en te weinig hoofd zeg maar.
2. Iets te crap aan de boven kant bij het oog vind ik, voor de rest zeer mooi portret.
3. Linkerarm komt er niet echt lekker uit vind ik,hangt er een beetje vreemd bij, alsof het er later op geplakt is.
4. Zelfde als 2.
5. Mooi portret, ietwat aan de lichte kant.
6. Vind ik de minste van de serie, te "gewoon" in vergelijking met de rest als je begrijpt wat ik bedoel.

Ik hoop dat je wat hebt aan m'n commentaar.
Snap je punten, vooral dat gecrop, dat is echt iets waar ik mee moet oppassen, wil soms een beetje teveel croppen, zal er ook op letten voortaan
  woensdag 26 mei 2010 @ 22:50:49 #6
132787 fFarl
What rabbit?
pi_81947995
1. Het licht mag hier wel wat zachter. Het transparante wat nu in je lippen zit, zou ik in de rest van je gezicht ook terug willen zien.
2. Je beste portret ooit. Top.
3. Mooie mugshot Ik zou wel meer van je willen willen zien om het tragische te benadrukken.
4. Okee.
5. Ik zie er wel iets in, maar het moet meer uitgewerkt worden. Te weinig diepte, te weinig scherptediepte, te weinig los van de achtergrond, te weinig emotie. Maar wel potentie.
6. Mwa.

Enne, croppen met beleid
  woensdag 26 mei 2010 @ 22:55:20 #7
150677 PKfotografie
www.fotobijbestellen.com
pi_81948288
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 22:19 schreef pumpkinsoup het volgende:

[..]

Snap je punten, vooral dat gecrop, dat is echt iets waar ik mee moet oppassen, wil soms een beetje teveel croppen, zal er ook op letten voortaan
veel croppen is niet erg hoor, maakt de foto wat spannender,

je hebt nu alleen wat foto's waarbij het interessante redelijk tegen de randen aan zit, persoonlijk zou ik zelf niet snel een oog voor een deel weg croppen.
bij foto 2 crop je naar een half gezicht, en dat maakt de foto intressant.
bij foto 4 snij je dwars door je eigen oog heen. (vind ik persoonlijk minder.)

foto 5 en 6 zijn me wat te gewoontjes, en doe ons en jezelf een lol post ze in max 610 breed. nu is fok aan het verkleinen en ogen ze erg onscherp, maar als je hem vergoot blijkt het wel mee te vallen.
je had ze misschien nog iets lichter kunnen maken waardoor het wat meer een dromerig plaatje zou worden.

als bij foto 4 je oog er geheel op had gestaan was dat mijn favo geweest. nu nijg ik iets meer naar foto 1,
enige commentaar bij 1 is dat je rechter oog wat sprekender zou mogen zijn ( iets wat te veel doorlopend zwart vlak van pupil naar iris naar wimpers. ) maar dan ben ik wel redelijk aan het zeiken.
  donderdag 27 mei 2010 @ 00:03:55 #8
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_81952221
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 22:19 schreef pumpkinsoup het volgende:

[..]

Onzin! Ik vind het ook ietwat te strak gecropt, MAAR, jouw foto's, dus jouw manier van bewerken = jouw stijl. Als je doet wat een ander zegt zijn het jouw kunstwerkjes niet meer (nofi aan Netsplitter).

Nummer 2 is top. Kleur (or lack thereof), houding, blik-van-een-lief-konijntje-dat-in-de-koplampen-van-een-toesnellende-auto-kijkt en verzadiging zijn allemaal

Daarna vind ik nummer 3 het interessantste, maar de rest vind ik vergeleken bij deze juweeltjes wat missen in kwaliteit en monochrome omzetting en soms scherpte.
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  donderdag 27 mei 2010 @ 00:13:30 #9
205280 pumpkinsoup
The Queen Is Dead
pi_81952672
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 00:03 schreef Shark.Bait het volgende:

[..]

Onzin! Ik vind het ook ietwat te strak gecropt, MAAR, jouw foto's, dus jouw manier van bewerken = jouw stijl. Als je doet wat een ander zegt zijn het jouw kunstwerkjes niet meer (nofi aan Netsplitter).

Nummer 2 is top. Kleur (or lack thereof), houding, blik-van-een-lief-konijntje-dat-in-de-koplampen-van-een-toesnellende-auto-kijkt en verzadiging zijn allemaal

Daarna vind ik nummer 3 het interessantste, maar de rest vind ik vergeleken bij deze juweeltjes wat missen in kwaliteit en monochrome omzetting en soms scherpte.
Is inderdaad zo, maar soms snij ik toch net een klein stukje weg wat misschien wel had kunnen blijven. Maar meestal komt dat omdat de foto dan beter uitkomt, dus dat ligt gewoon aan mijn houding op die foto
pi_81960364
Ik ben schijnbaar echt een slechte fotografe. Ik vind ze allemaal prachtig.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 27 mei 2010 @ 10:46:13 #11
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_81960424
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 10:44 schreef Tamashii het volgende:
Ik ben schijnbaar echt een slechte fotografe. Ik vind ze allemaal prachtig.
Nee hoor.
Je hebt gewoon een andere smaak.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 27 mei 2010 @ 10:46:34 #12
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_81960436
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 00:03 schreef Shark.Bait het volgende:

[..]

None taken.
pi_81969561
Ik vind die 'cropstijl' eigenlijk wel tof. Op 1 t/m 4 zitten je ogen zo dicht tegen de rand geplakt dat het bijna ongemakkelijk wordt, maar zeker bij #1 en #2 vind ik dat juist ontzettend goed werken. Die twee vind ik ook veruit het beste van allemaal trouwens. #1 had een klein tikkeltje lekkerder belicht kunnen worden (PKfotografie zei het al), maar #2 is gewoon perfect. De crop is sterk, de toning is sterk, je gezichtsuitdrukking en de hand + het haar die er een beetje voor hangen... Wat mij betreft klopt alles wel aan die foto.

#3 en #4 zijn allebei op zich ook wel prettig, al vind ik ze dus niet zo sterk als de eerste twee. Het halve oog in #4 is wel weer too much. De ogen kunnen best helemaal naar de rand gecropt worden, maar er doorheen is een beetje teveel van 't goeie... Anyway, daar hebben anderen hierboven ook al genoeg over gezegd.

#5 en #6 spreken me niet aan, zeker 6 niet. Die lijkt ook vrij onscherp trouwens... Maar los van dat vind ik het gewoon niet zo'n enorm boeiende foto.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')