abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90516623
Afgelopen weekend in de sneeuw een wandeling door het Nederlands Openluchtmuseum gemaakt. Tot 4 januari is daar een winterprogramma met allerhande activiteiten. We gingen meer voor een leuke wandeling en een beetje genieten van de mensen, de sfeer en zomaar wat fotootjes schieten.

De saturatie overal wat omlaag gegooid voor die oude look, wellicht dat niet iedereen dat evenveel waardeert :P En voor de variatie alles eens op 10x5 gecropt, omdat ik ooit ergens las dat het 'leuk' is om eens een hel serie in een afwijkend formaat te croppen. Meer een testje dus. Niet alle fotoos 'pasten' in dat formaat dus die hebben de 'cut' ook niet gehaald.

1. Zaanse Schans

Foto genomen vanaf de bevroren gracht. Later op de dag afgezet met linten vanwege de invallende dooi.

2. De smid aan het werk

Een waar vakman met bijpassende looks.

3. Groene appeljes 'wachten' op de trein

Vond ik wel een leuke detailopname.

4. Gewoon een mooi winterzonnetje

5. De witte 'trouwtram'

Maar deze dag in de gewone dienstregeling.

6. Het zeeuwse kerkje

7. Houtvuurtje

8. Besneeuwde hagen

9. De grote molen

10. De kasteelboerderij

ps. Ik moet nodig mijn beeldschermen eens gaan calibreren want heb 3 monitoren staan thuis en op alledrie heeft de sneeuw een andere kleur. Op mijn fotoworkstation is het in elk geval wel wit ;) maar misschien heeft die wel ongelijk O-)
  dinsdag 28 december 2010 @ 00:47:08 #2
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_90520471
:9, mooie foto's. Ik kan er niet al te veel kritiek op geven (alleen dat ik ze mooi vind), dus dan de volgdende dingetjes maar:

4: Door de witte bomen zie je de lucht niet meer, en de zon is niet echt duidelijk. Het is meer een soort overbelichte vlek

9. Mooie foto, ik vind alleen de hoek niet zo heel erg mooi. De takjes die overal het beeld in komen vind ik dan wel weer heel tof!

Foto 2 vind ik toch zeker wel de tofste, maar dat komt misschien ook omdat ik de laatste paar weken al (te) veel witte foto's heb gezien :)
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  dinsdag 28 december 2010 @ 02:39:38 #3
158292 problematiQue
Correspondent ter Plaatse
pi_90524131
Mooie plaatjes! Bedoel je niet 16:9 trouwens?

De sneeuw is op mijn monitor ook gewoon goed wit.
pi_90524797
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 02:39 schreef problematiQue het volgende:
Mooie plaatjes! Bedoel je niet 16:9 trouwens?
Dit is geen 16:9, maar 2:1. Scheelt niet heel extreem veel, maar wel iets. ;)

Fijne platen wel, het ziet er daar toch weer heel anders uit zo in de winter... Vooral de eerste vijf foto's vind ik erg lekker, van de foto's daarna vind ik alleen de molen er nog uitspringen. (wel even die vlek in de lucht wegpoetsen)

Naar de zon heb ik in #4 ook even moeten zoeken, eigenlijk zag ik hem in eerste instantie zelfs helemaal niet (pas nadat ik de post van Kanovinnie las), maar het stoor me niet. Vind dat keiharde contrast juist wel goed werken in die foto; het lijkt zelfs zwart-wit, maar 't is het toch niet.

2 en 3 zijn leuke toevoegingen aan de serie. Mooie details in beide foto's en de iets grauwere, gedesatureerde kleuren matchen goed met de rest van de serie. Verder heb ik er weinig op te zeggen eigenlijk. ^O^
  dinsdag 28 december 2010 @ 10:16:28 #5
158292 problematiQue
Correspondent ter Plaatse
pi_90527817
Oh, ik had 10x5 verkeerd gelezen als 10x15, vandaar.
pi_90700914
Ohhh ik vind het mooie foto's! Je hebt de sfeer wel goed neergezet en ik vind het meeste nog goed gelukt ook. Vooral de tram en de appeltjes!
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')