abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!fotograaf vrijdag 3 september 2010 @ 20:33:47 #1
63 Marc H
- Satan's Livecoach -
pi_86037798
Gisteren wezen wandelen in de waterleidingduinen. Ondanks meerdere regenbuien onderweg, zeer tevreden over de dag.

1.

2.

3.

4.

5.
You don't have to be the Dalai Lama to tell people that life's about change.
pi_86038011
Wat een heerlijke foto's.

Goede positionering, goede voorgrond/achtergronden, goede schepte/diepte. Erg mooi.
Alleen bij de zwaan heb ik het idee dat het plaatje niet helemaal klopt. Ik lijk zowel links als rechts wat ruimte te missen. Moeilijk om de zwaan én zijn weerspiegeling mooi in een kader te zetten.
"In case of dissension, never dare to judge till you've heard the other side."
pi_86038679
Zeker mooie foto's, lijkt wel alsof je bij foto 2 en 5 je camera kwartslag gedraaid hebt?

Welke setup heb je trouwens gebruikt?
pi_86044617
Ziet er prettig uit, Marc :o :9
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  FOK!fotograaf vrijdag 3 september 2010 @ 23:31:45 #5
63 Marc H
- Satan's Livecoach -
pi_86045796
Ja, ben er zeer blij mee :)

Eerste keer dat het goed lukte om zo dichtbij te komen. Meestal zijn ze vrij schuw en rennen ze weg.

quote:
Op vrijdag 3 september 2010 20:54 schreef Vinz0r het volgende:
Zeker mooie foto's, lijkt wel alsof je bij foto 2 en 5 je camera kwartslag gedraaid hebt?

Welke setup heb je trouwens gebruikt?
Ik had mijn camera inderdaad gekanteld, ik had ook kunnen croppen, maar zo behoud je de volledige resolutie.

Setup: Canon 7D, 100-400 L IS, Velbon EL Pod 64 monopod, heel veel geduld.

Om foto vijf te kunnen maken heb ik een uur lang in het gras gezeten/gelegen. normaal kom je niet veel dichterbij als op foto 3.
Toen ik daar tien minuten gezeten had, ben ik een paar meter dichterbij gekomen. foto's gemaakt, weer tien minuten later, als het die weer om zich heen ging kijken, weer een paar meter naar voren, hopend dat het niet wegliep. Een uur later was ik tot op 6 meter genaderd, en kon ik eindelijk foto vijf maken.

Vlak daarna stond ze rustig op, en liep op haar gemak weg.
You don't have to be the Dalai Lama to tell people that life's about change.
pi_86045819
#3 :9~

Of ja, eigenlijk zijn ze allemaal wel erg prettig. :9 Alleen #2 vind ik niet heel bijzonder en er eigenlijk ook niet tussen passen, ondanks dat het natuurlijk wel een goede plaat is.
pi_86045932
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 23:31 schreef Marc H het volgende:
Om foto vijf te kunnen maken heb ik een uur lang in het gras gezeten/gelegen. normaal kom je niet veel dichterbij als op foto 3.
Toen ik daar tien minuten gezeten had, ben ik een paar meter dichterbij gekomen. foto's gemaakt, weer tien minuten later, als het die weer om zich heen ging kijken, weer een paar meter naar voren, hopend dat het niet wegliep. Een uur later was ik tot op 6 meter genaderd, en kon ik eindelijk foto vijf maken.

Vlak daarna stond ze rustig op, en liep op haar gemak weg.
Respect voor je engelengeduld, zie mij het niet snel doen. :)

De beloning mag er wezen in ieder geval. :D
pi_86053060
hele mooie foto's O+
pi_86059337
Prachtig hoor ! vooral die uitdrukking van het hert op #1
  FOK!fotograaf zaterdag 4 september 2010 @ 17:07:45 #10
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_86064288
Foto 1 is de mooiste. belichting, tint, compo, erg fijn!
enige wat me erbij stoort is de onrustige onscherpte van de achtergrond. maar verder _O_
Xilantof Flickrt
foto-nerd
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')