Wilde nog een een case posten van de vakantie maar nooit echt aan toegekomen, nu toch nog maar even als bijna iedereen zijn vakantie voorbij is om nog even in de stemming te blijven

en omdat ik benieuwd ben naar reacties/tips/etc voor de volgende keer.
Zoals de titel al zegt een vakantie in Oostenrijk. Allemaal genomen met de 17-55 2.8 (behalve #2) welke ik kort voor de vakantie aan mijn 'verzameling' had toegevoegd. Ben blij verrast door de kleuren en scherpte van deze lens, al staat hij uiteraard overal wel goed aangeschreven

. Luchten vaak gered met een nd-grad filtertje. Deze had ik speciaal voor deze vakantie aangeschaft en blij toe, ik denk zelfs onmisbaar in de bergen als je geen HDR-er bent.
ps1. een enkele foto is idd al langsgekomen in andere topics
ps2. de meeste fotoos zijn niet van dezelfde dag maar zo passen de 'beste' in een mooie serie1. Vroeg op voor een lange wandeling... de bergen verschuilen zich nog achter de wolken
![]()
2. Een bergmeertje weerspiegelt de eerste toppen.
![]()
3. Kaart niet nodig, volg de markeringen
![]()
4. Even uitrusten en genieten van het uitzicht, rechts 'vechten' de laatste dennen tegen de boomgrens.
(jammer van de flare in het midden). (Deze hebben we een paar dagen later bij de plaatselijke fotowinkel laten afdrukken en als vakantiekaart verstuurd)5. Ook achter de oren smeren!!
![]()
6. Onderweg bij een berhut een beetje energie opdoen met een kop gulaschsoep
![]()
7. Dan weer verder... steeds onherbergzamer
![]()
8. Steeds hoger
![]()
9. Bovenop de beloning, A view to die for!
![]()
10. Maar terug omlaag realiseer je je pas dat ze toch gelijk hadden... het gaat niet om het halen van de top: Der weg ist das Ziel!