abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84317865
Beste Fokkers,

Sinds kort ben ik in het bezit van een Canon 400D in combinatie met twee low-budget lenzen, te weten de Canon 50mm f1.8 II en de Sigma 18-200mm F/3.5-6.3 DC.

Ik was onlangs lid geworden van een fotografie forum (Dutchphotozone), maar de members daar zijn zulke arrogante, over het paard getilde semi-pro's die zichzelf te goed voelen om iemand die nieuw is in deze wereld ook maar een minuutje van hun tijd te gunnen.
Dus ik dacht: ...Fok heeft natuurlijk ook een fotografie forum

Fotografie is nog compleet nieuw voor mij, maar ik merk dat ik het wel heel erg leuk vind.
Graag hoor ik van jullie of mijn foto's ook leuk zijn

*edit:
Foto #1 rechtgetrokken

[1]

[2]

[3]

[4]

Foto #1 & #3 zijn qua idee gestolen van een vriend van mij.
Bedankt daarvoor, Fiko

Bedankt voor het kijken.

[ Bericht 3% gewijzigd door very op 21-07-2010 17:31:19 ]
People assume too much.
  woensdag 21 juli 2010 @ 15:48:05 #2
285303 xjoyce
Joyce photography
pi_84317957
Oeh die met die trein is erg tof die snelheid en dan die persoon die ervoor staat! Ik vind het mooie foto's!!
1.8 lensje van canon is fijn he;p

En ik deel je mening wel met DPZ!! al ga ik niet opgeven daar hahaha af en toe vinden ze het mooi wat ik plaats yeah ;p
Joyce
19jaar.
pi_84318061
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 15:48 schreef xjoyce het volgende:
Oeh die met die trein is erg tof die snelheid en dan die persoon die ervoor staat! Ik vind het mooie foto's!!
1.8 lensje van canon is fijn he;p

En ik deel je mening wel met DPZ!! al ga ik niet opgeven daar hahaha af en toe vinden ze het mooi wat ik plaats yeah ;p
Thanks

Wat betreft DPZ; het is niet dat mijn foto's niet gewaardeerd werden, maar gewoon de omgang met mensen daar staat me behoorlijk tegen.
People assume too much.
pi_84318150
Erg mooie foto's! Ik zou niet zeggen dat je pas net begonnen bent, je hebt duidelijk een goed gevoel voor compositie enzo!

Die kleuren van de trein zijn prachtig

Ga zo door
pi_84318171
Haha, even op dat forum gekeken. Inderdaad verschrikkelijk zeg hoe men daar reageert. Opende gewoon een paar willekeurige topics.

Maar goed, mooie foto´s hoor. Komt misschien ook omdat ik het onderwerp zeer interessant vind.
  woensdag 21 juli 2010 @ 15:55:28 #6
285303 xjoyce
Joyce photography
pi_84318249
Jaa ik snap wat je bedoelt hoor ;p mensen voelen zich daar echt te goed af en toe..
Joyce
19jaar.
pi_84318455
#1 is tof, mooi dat de ene roltrap stil staat. Minpuntje: iets scheef.
pi_84318759
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 16:00 schreef Ruud het volgende:
#1 is tof, mooi dat de ene roltrap stil staat. Minpuntje: iets scheef.
Je hebt gelijk, thanks!
Even laf de jpg rechtgetrokken...straks rustig opnieuw doen in de psd.

People assume too much.
pi_84318898
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 15:53 schreef lkb9000 het volgende:
Erg mooie foto's! Ik zou niet zeggen dat je pas net begonnen bent, je hebt duidelijk een goed gevoel voor compositie enzo!

Die kleuren van de trein zijn prachtig

Ga zo door
Dit dus!

Je zou zeker niet zeggen dat je pas net begonnen bent! Prachtige foto's Je hebt er overduidelijk feeling voor!
pi_84318929
x 3
People assume too much.
pi_84320513
Lekker hoor, #2 en #3 zijn best wel eigenlijk. In alle foto's heb je een lekkere compositie te pakken. Weet niet hoe lang je al met fotografie bezig bent, maar zo te zien heb je daar wel aardig oog voor.

#1 en #4 ogen wel wat onscherp, vooral in #1 stoort me dat. De vierde vind ik sowieso niet zo briljant en doet me gewoon niet zoveel, al kan ik ook niet echt zeggen wat ik eraan mis...
pi_84320685
Dank je wel!
Ik ben net een maand bezig. Maar ik heb altijd al affiniteit gehad met grafisch werk, dus composities maken wil nog wel eens lukken

#1 oogt wat idd wat onscherp...zal thuis volle resolutie nog eens bekijken.

Betreft foto #4
Misschien mis je er gewoon herkenning in? Niet dat je niet door hebt wat het is, maar het is gewoon een abstracte foto als lekkere uitschieter bij de rest
People assume too much.
pi_84321399
Ben het compleet eens betreft Dutchphotozone. Heb er wel een account, maar ik ben er amper te vinden. De lat ligt er echter wel ontzettend hoog en ze beoordelen liever mensen die langer bezig zijn met fotografie; wat mij inderdaad stoort is hoe ze omgaan met mensen die net bezig zijn met fotografie, inderdaad alsof ze zich te goed voelen daar. Nou ja; welkom op Fok dus

Betreft de foto's: ze zien er goed uit!
1: Mooi hoe je de symmetrie weet te pakken (echt een verschil met je eerste en de uiteindelijk rechtgetrokken foto)
2: Prachtige compositie en contrast
3: Mooie subtiel kleurgebruik en ook hier lekkere compositie
4: Heerlijk abstract! Geweldige symmetrie Denk dat dit wel mijn favoriet is
Kortom: leuke serie!
pi_84325414
Dank u, dank u!

Ik heb mezelf even uitgeleefd in Photoshop op 1 van bovenstaande foto's....dit is eruit gekomen:

People assume too much.
pi_84330246
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 19:27 schreef very het volgende:
Dank u, dank u!

Ik heb mezelf even uitgeleefd in Photoshop op 1 van bovenstaande foto's....dit is eruit gekomen:

[ afbeelding ]

Hmm ik vond de zwart-wit variant toch beter eerlijk gezegd. T is nu net of ik op de kermis van Tilburg ben De diepte komt in de zwart-wit versie ook beter uit. De tunnel is nu nogal donker geworden.

Foto 3 vind ik verreweg het beste! Leuk kleurgebruik, de persoon die stil staat en de bewegende trein op de achtergrond. Ga zo door!
pi_84331402
Ik heb foto nummer 3 ff van je gepikt als bureaublad achtergrond oftewel met andere woorden, VETTE foto!
En toch! Blijf je maar klikken!
pi_84332212
Wow...thanks!
Niet verwacht dat ze zo in de smaak zouden vallen haha

Ik heb de eerste foto een beetje opnieuw bewerkt.
Hier is deze op volle resolutie te bekijken:

http://img16.imageshack.us/img16/3972/postzy.jpg

[ Bericht 14% gewijzigd door Netsplitter op 25-07-2010 17:07:50 (Resizen aub. 1024 pixels) ]
People assume too much.
pi_84343776
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 22:01 schreef very het volgende:
Wow...thanks!
Niet verwacht dat ze zo in de smaak zouden vallen haha

Ik heb de eerste foto een beetje opnieuw bewerkt.
Hier is deze op volle resolutie te bekijken:

[ afbeelding ]
Je kunt beter even linken naar de grote versie, hier op het forum is een maximum van 1024px toegestaan... Zo'n grote foto is niet zo prettig voor bijv. mobiele gebruikers, of voor mensen zoals ik met 0,3 Mbps internet.

Hoe dan ook vind ik de grote versie wel beter overkomen. Toch wat scherper dan de foto in de OP.
pi_84344935
Hoi Omniej,

bij mij wordt de foto automatisch gerescaled en clickable.
Maar als dat niet bij iedereen zo is, dan zal ik dat inderdaad aanpassen.
People assume too much.
  FOK!fotograaf donderdag 22 juli 2010 @ 09:08:16 #20
13368 NiGeLaToR
pi_84345108
Nr3 is inderdaad erg goed gelukt, mooie plaat. Compositie bij aantal andere is minder en nr1 lijkt niet erg scherp, maar heeft wel weer beetje 'oud effect'. Maare, welkom en veel plezier in ons bescheiden FOT forumpje
pi_84346500
Ik weet ook niet hoe het komt dat die niet scherp lijkt...te overdadig bewerkt denk ik :p
Verder in dit topic staat een update op deze foto. Deze is wel redelijk OK qua scherpte (als je volledige formaat bekijkt).
People assume too much.
pi_84351319
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 08:58 schreef very het volgende:
Hoi Omniej,

bij mij wordt de foto automatisch gerescaled en clickable.
Maar als dat niet bij iedereen zo is, dan zal ik dat inderdaad aanpassen.
Hij wordt wel gescaled, maar dan moet hij nog steeds eerst de volledige foto van 2600 bij 3600 pixels en weet ik veel hoeveel MB inladen.
pi_84352406
Wie heeft er dan ook nog 0,3mbps internet
People assume too much.
pi_84352685
Haha Dutchphotozone

Ontopic
Je kunt heel goed zien dat je nadenkt over compositie en belichting (sluitertijden) En je gebruikt een statief. Dat zijn voor mij al genoeg redenen om te zien dat je een serieuze fotograaf bent. Ik vind je foto's mooi, vooral met de trein. Het idee is al vaak uitgevoerd, maar deze uitvoering vind ik erg mooi! Maar ook de roltrap is apart, de ene die stil staat en de andere die heeft bewogen, heel gaaf!

Ben benieuwd met wat voor foto's je ons nog meer gaat verassen
pi_84352891
Thanks Jekooz,

Het is een hobby, maar wel eentje die ik serieus neem inderdaad
Jammer wel dat het een flink dure hobby is wanner je goede gear wilt hebben.
People assume too much.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')