Goed, gaat ie dan: nog meer fietsende mannen in strakke pakken. Deze keer in Amstelveen, pak hem 15 minuten na de start in Amsterdam en schijnbaar rijden ze dan nogal allemaal hutje-mutje en zijn ze nog niet
echt gestart. Een grote kluwen dus. Heb er meteen mijn eigen commentaar bijgezet maar wees vrij om er wat van te vinden. Eerlijk en het liefst met een strikje eromheen...

[1]
![]()
Beetje sfeer geprobeerd maar zou zo maar bij iets anders dan de Giro kunnen horen. Had eigenlijk nog iets meer publiek bij gemoeten.
[2]
![]()
Blijft toch een fotografie-forum dus deze kon er wel bij... Had meer ruimte voor de bestuurder moeten hebben.
[3]
![]()
Leuk moment maar had hem graag nog wat krapper aan de bovenkant gehad maar om de meneer rechts nu met een half hoofd te achter te laten.
[4]
![]()
Vond ik wel een schattig moment: klein meisje helemaal in het veel te grote roze shirt. Liever zonder mensen links en rechts, zeker links is echt helemaal net niks.
[5]
![]()
Je kon echt auto's blijven fotograferen...ging echt helemaal nergens over. Deze vond ik het beste werken als "karavaan", zo achter elkaar. En dat ze allemaal geel zijn vond ik ook wel een geinig detail.
[6]
![]()
Zelfde soort foto als hierboven. Voegt misschien niks toe anders dan om aan te geven dat ze nog niet helemaal begonnen waren.
[7]
![]()
Het moment is daar! En meteen al enigszins "mislukt". Motorrijder lijkt onscherp maar dat valt op groot gek genoeg wel mee. Voor het effect was het beter geweest als de renners erachter nog onscherper waren geweest. Had eigenlijk ook gekund want de foto is en een stuk bijgesneden om alles dichter bij elkaar te halen
en ik had eigenlijk nog een dikke 50mm in kunnen zoomen.
[8]
![]()
Wat mij betreft iets wat ik wel voor ogen had. Paar renners van voren en niemand die in de weg rijdt. Wel een fout van mij kant: had meer minder moeten afstoppen omdat ik op safe wilde spelen. Iets te harde slinger aan het "diafragma-wieltje" gegeven waardoor er nog ruimte was om
alleen de voorste rij renners scherp te krijgen. De 3 hierop volgende waren nagenoeg gelijk, daarna werd het alleen maar een rommeltje en onoverzichtelijk.
[9]
![]()
Nog niet begonnen en nu al achterop...

Wel het soort foto waar ik op gehoopt had. Renner springt er uit. Had misschien iets schuiner kunnen hangen voor wat meer spektakel. Auto is ook jammer maar ik wil wat ruimte hebben om in te fietsen. Verder is het gezicht niet het meest scherpe in de foto. Schijnbaar moet je niet richten op de buik maar op het stuur...
[10]
![]()
Renner rijdt weliswaar tegen de rand van de foto maar daardoor krijg je, hopelijk, wel oog voor de 2 jongetjes met camera. Twijfel er alleen sterk over of zij dan ook niet, voor het versterkende effect, scherp hadden moeten zijn en niet de renner.
[11]
![]()
Het resultaat! Niet stiekem vertellen maar deze is veel eerder genomen. Manipulatieve kracht van de media!

Meer als "afsluiter" van de vorige foto.
[12]
![]()
En de echte afsluiting. Zoals gezegd, 100 foto's als deze had je kunnen maken.
[13]
![]()
Geprobeerd nog ergens een detail ergens van te maken, is het duidelijk waar het om ging. Had denk ik iets ruimer gekund met wat meer capuchon. Nu kan het misschien wel van alles zijn daar de zwarte hengsels van de rugtas lichtelijk wegvallen tegen de donkere jas.
[14]
![]()
Ben er niet helemaal blij mee. Beetje te ongeduldig en als je beter timed is het fietspad vol.
Wees niet bang langzaam te gaan, wees alleen bang stil te staan.
-
Er is meer in het leven dan het tempo opvoeren.